Ehsan_animator

فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

رونمایی ک شد

ناو الان کاملا آماده هست همونطورک میبینین رنگ امیزی شده اون سمتش کاملا آرم وعددگذاری شده البته نمیتونم خوب بخونم روی تابلوش نوشته جماران2 یا دماوند

(مدتی اصلا ساحل نبود! یابدموقع میرفت ومیومد نمیدیدمش!)

ایضا ازاون محفظه کروی رادار کنترل آتش هم کلا خبری نیس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

دوست عزیز و بسیار اندیشمندم خسته نباشید و دستتون درد نکنه

توضیحات جامع و کامل و بسیار خوبی بود منتها یه بخشش متاسفانه ایراد داره و اونهم بحث خارج شدن پیستونها از سیکل قدرت و به استراحت رفتنه که اینگونه نیست

درموتورها شما باید سعی کنید حتی الامکان از آن استیبل و نان هارمونایز کارکردن موتور جلوگیری کنین(اینگونه شرایط کارکردن موتورفک موتوررو میاره پایین!!!)...

 

مکانیزم خارج کردن نیمی از سیلندر ها از مدار یا  به قول دوستمون استراحتشون خیلی وقته که استفاده میشه و حتما تونستن مشکلاتشم مرتفع کنن ...

به طور مثال موتور هشت سیلندر جنرالز موتور http://www.pedal.ir/جنرال-موتورز/تکنولوژی-dsf-کاهش-مصرف-سوخت/

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قضیه آلمانی ها در حد شایعه هست !

 

درباره گمانه زنی های درباره موتور سهند ، در صفحات قبلی بحث شده است !

 

اجمالا ..... سهند بر اساس تصویر زیر ، برعکس جماران و دماوند که از 2 موتور 10 هزار اسب بخاری استفاده می کنند ، از چهار موتور 5 هزار اسب بخاری ( حدودا ) استفاده می کند !

 

245169_691.jpg

 

علت آن هم عدم امکان تامین موتور 10 هزار اسبی از خارج به علت تحریم ها است !

 

و اینکه قوی ترین  موتور موجود در داخل کشور ، موتور  RK215 یا همان بنیان 4 ( با حدود 5 هزار اسب بخار قدرت) هست که توسط شرکت  دیزل سنگین ایران ( دسا ) تحت لیسانس مان ( MAN ) تولید می شود !

 

پس بر این اساس ( تغییر آرایش موتور سهند و قوی ترین موتور موجود در کشور ) به احتمال زیاد از این موتور برای سهند ( همینطور موج های بعدی ) استفاده شده است !

 

 

گیربکس خانواده موج طبق اطلاعات بنده در شرکت ماشین افزار شمس اصفهان تولید میشه

ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گیربکس خانواده موج طبق اطلاعات بنده در شرکت ماشین افزار شمس اصفهان تولید میشه


حتما باید بگید؟؟؟
اطلاعات طبقه بندی شده نذار برادر من
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حتما باید بگید؟؟؟
اطلاعات طبقه بندی شده نذار برادر من

نه برادر من.داخل خود سایت این شرکت نوشته گیربکس و کلاچ دریایی تولید می کنه.طبقه بندی نیست :winking:

 

www.mashams.com

ویرایش شده در توسط kelardasht
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حتما باید بگید؟؟؟
اطلاعات طبقه بندی شده نذار برادر من

 

طبقه بندی نیست.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مکانیزم خارج کردن نیمی از سیلندر ها از مدار یا  به قول دوستمون استراحتشون خیلی وقته که استفاده میشه و حتما تونستن مشکلاتشم مرتفع کنن ...

به طور مثال موتور هشت سیلندر جنرالز موتور http://www.pedal.ir/جنرال-موتورز/تکنولوژی-dsf-کاهش-مصرف-سوخت/

 

دوست عزیز سلام

خیر در بحث موتورهای دریایی اینگونه نیست

شما در دریا وقتی درباره موتور پیشران صحبت میکنید قبل از سایر فاکتورها مثه سرعت،دور موتور، صدای تولیدی ، ارتعاش، مصرف سوخت و ... ابتدا گشتاور میاد وسط (برخلاف سایر موتورهاو حتی خود موتورهای دیزل!!!)

برای همینه که دیزلهای مربوط به ژنراتورها وسایر دیزلهای استفاده شده در دریا از نوع "چهار زمانه" و فوراستروک بوده اما برای  موتورپیشران "دوزمانه" یا تواستروک هستن

کلا فلسفه انتخاب دوزمانه ها برای موتورهای پیشران دریایی همین فاکتوراهمیت ویزه بحث گشتاورو تورک تولیدی بر سایر مولفه ها هستش

 

بحث کاهش مصرف سوخت همیشه بوده و همواره تلاش شده تا جای که ممکنه بصورت ایمن مصرف سوخت رو پایین بیاریم(با کارکردن روی اسپسفیک فیول کانسامپشن) منتها این کاهش مصرف سوخت نباید به سیستم ضربه های بد و مخرب و یا آسیب زننده بزنه

شیوه خارج کردن یه پیستون از چرخه تولید قدرت برای موتورهای دوزمانه که مختص پیشرانش هستند و برمبنای اولیت اول تورک و گشتاور نسبت به سایر مولفه ها طراحی و ساخته میشن، بسیار مخرب و با تاثیرات منفی فنی بسیار زیادی توامه که عملا بجای کاهش هزینه ها با صرفه جویی سوخت باعث افزایش هزینه ها و کاهش ایمنی کشتی ها و شناورها مواجه خواهیم شد

در موتورهای دوزمانه برای شرایط خاص خارج کردن یک یا نهایتا دو یونیت از مدارتولید قدرت شرایط اضطراری و چک لیستهای خاصی تصویب و تعیین شده

 برعکس موتورهای چهار زمانه و بنزینی و سرعت بالا، در موتورهای مخصوص پیشرانش دردریا، برای کاهش مصرف از تغییر تعداد و تعویض انژکتورهای پاشش سوخت و همچنین تغییر زاویه پاشش و زاویه های باز و بسته شدن اگزاست ولو و همچنین  تغییر مقداراورلپینگ، همچنین استفاده ازآگزیلری بلورها ( یا در برخی مواقع توروبشارژرهای پالسی) استفاده میکنند تا از نان هارمونایز کار کردن موتور جلوگیری کنند

بخاطر فلسفه وجودی موتورهای دوزمانه و سیکل کاریشون عملا نیازمندیها و الزاماتشون با سایر موتورها و چهار زمانه ها فرق میکنه

در موتورخودروها شما با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته مدیریت موتورمیتونید یک یا حتی چند یونیت رو بصورت متناوبی از مدار خارج کنید منتها شرایط کاری پیشرانه دریایی اینگونه نیست

کلا سیستم کاری این یونیتها فرق میکنه

نحوه تولید توان

نحوه و سیکل کاری

نحوه خنک کاری

نحوه سوخترسانی

نحوه روانکاری

و حتی نحوه تولید قدرت و درعموم اونها نحوه هواخورای بسیار با موتورهای خودرو و موتورهای چهارزمانه متفاوته

 

منکر نمیشم شاید روزی بشربه اونجا برسه که بتونه این شیوه ها روبرای موتورهای دوزمانه هم پیاده کنه اما فعلا نتونسته و برای  جایگزین این شیوه(خارج کردن یک یا چند پیستون از مدار کاری)،درموتورهای جدید و بروز دریایی که تازه چند سال هستش روی کار اومدن، تعداد و زاویه پاشش انژکتورها رو تغییر میدن(تغییر زاویه پاشش سوخت یا همون زمان پاشش و همچنین زاویه و زمان باز و بسته شدن اگزاست ولوها بعهده  سامانه هایی بنام VIT:variablr injection timing و VO/CE:variable opening/closing exhaust valve هستش)  و اینها درکنار FQS:fuel quality setting  و گاورنر و... بعنوان اجزایی از سامانه کنترل WECS کاهش مصرف سوخت رو انجام میدن

 

در موتورهای دوزمانه که برای پیشران دریایی بکار برده میشن اگر شما ناچار و ناگزیر به خارج کردن یک یونیت یا همون پیستون از چرخه تولید قدرت باشین اونوقت شما باید به حالت اوپریت آبرنمال وغیر عادی و با لحاظ کردن پریکوشنهای خاص برین 

یکسری چک لیست و ریسک اسسمنت والزامات عملیاتی و مانوری و محدودیتهای فنی هست که باید لحاظ کنید ( حتی بر روی جدیدترین و مدرنترین موتور دریایی)

 

البته این سیستم روی خودروها که  سیکل کاری و بالطبع شرایطشون فرق میکنه عملیاتی هستش واستفاده میشه 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1~13.jpg

 

30/10/1393

 

موج 2

دماوند (77)

 

این تصویر باز نمیشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

5965.jpg

 

جالبه یک ناوشکن دیگه تولید کردند .ولی اون ناوچه هنوز تموم نشده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممکنه تو سازه‌ی جدید توپ ها و موشک ها رو به پاشنه منتقل کنن و پد هلیکوپتر کمی جلوتر و در ارتفاع بالاتری نسبت به توپ پاشنه قرار بگیره. اینطوری میشه شکل عجیب قسمت پاشنه و روسازه رو توجیه کرد.

............................................

در این صورت طول پاشنه: 10 متر

طول پد هلیکوپتر: 20 متر

 

در جماران:

طول قسمت نصب لانچرها و توپ: 10 متر

طول پد هلیکوپتر: 20 متر

 

در سهند:

طول پد هلیکوپتر: 24متر

 

در این شرایط توپ به موقعیت بهتری منتقل میشه و امنیت بالگرد هم افزایش پیدا میکنه حتی امکان استفاده بهتر از فضای بدست اومده هم وجود داره (نصب لانچرهای بیشتر ، دفاع نقطه‌ای و...)

ویرایش شده در توسط mister

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناوهای جدید مثل سهند بشند خوبه ظاهرشون ببا نوع دریا پرتاب کروزهای یا علی ومشکات

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طبق تصویر زیر ( اگر تغییر محل دکل رو در نظر نگیریم ) ناو یک همچین آرایشی خواهد داشت !
 
81656699027196258429.png

این تا حدودی روی دماوند پیاده شده !

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.