Ehsan_animator

فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1 ساعت پیش, MR9 گفت:

سلام علیکم 

امروز با یکی از دوستان بودیم ، بحث دماوند شد . جدای مسائلی که مطرح گردید و نمیشود انها را علنی و صریح بازگو کرد ، این دو تا عکس را از یکی از کانالهای تلگرام  به بنده نشان داد و  برای بنده ایمیل کرد . بیشتر توضیحی  نمی دهم ، صرفاً کلاه خودتان را قاضی کنید که اگر این اتفاق بطور مثال برای یک ناوشکن بریتانیایی ، استرالیایی ، ژاپنی ، آمریکایی ،و...و... رُخ داده بود ، بعضی از دوستان با چه آب و تابی آن را تشریح  و برای آن در فضای مجازی هشتگ ایجاد می کردند . 

 

الحق و الانصاف ، داشتن نقد به وضعیت فعلی نیروهای مسلح ( هوایی ، دریایی و زمینی )  ، آیا عقده گشایی هست ؟؟؟ آیا نقد کننده ها ، ضد انقلاب هستند ؟؟؟ آیا ما قصد تضعیف نیروهای مسلح را داریم ؟؟ آیا قصد داریم  جاده را برای دشمن صاف کنیم ؟؟ 

جواب همه این سئوالات منفی است . 

اما یک سئوال 

#چرا ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، نسبت به نقدهای موجود بی تفاوت هست ؟؟؟ 

زمانی تن به تغییر میدیدم که دیگه کار از کار گذشته و تغییر دادن هیچ اثری ندارد

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این ناو به طور کامل از بین رفته.و دیگه بین زودی انتظار ناو از شمال نداشته باشین.تجیهزات رو ورداشتن. اما داکتهای تجهیزات. کابلها موتور. و غییر .همه رفت

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , 123456 گفت:

توضيحات سخنگوي ارتش در خصوص وضعيت ناو دماوند:
با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود 4 الی 5 متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک های بدنه لازم است قسمت های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی سازی منتقل شود. طی 24 ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا، قسمت روسازه آلومینیومی ناو که به طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود، به آب افتاده و باقی مانده بدنه شناور، به پهلوی راست قرار گرفته است. پس از بهبود شرایط جوی، در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت های باقی مانده جدا و به کارخانه منتقل می شود. صرفا بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده و هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جداشده به زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.

من نمی خوام بد بین باشم البته من تخصص ندارم ولی من تا حالا هیچ جا ندیدم کشتی را برای تعمیرات قطعه قطعه کنند در تاریخ 12 October 2000 یه قایق پر از مواد منفجره به بدنه ناو uss cole کوبید و حفره بزرگی در بدنه آن به وجود آورد ناو رو سوار یه کشتی دیگه کردن و به آمریکا بردن تعمیرش کردن تیکه تیکه اش نکردن

کامل گذاشتن روش بردن

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Cole_bombing

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/USS_Cole_(DDG-67)_Departs.jpg

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

با توجه به تصاویر مربوط به همون سه روز اول که به نظر کنده شدن رادار و چند قطعه ی دیگه دیده میشد و در شاید جدا کردن رادار و اون قطعات به طور هدفدار بوده گویا؛ به نظر میرسه از همون ابتدا برنامه ریزی برای جدا کردن قطعات و دی اسمبل کردن ناو بوده با شرایط خاصی و حالا باید دید برخورد ناوشکن با موج شکن چطور بوده که از همون ابتدا ایده ی جدایی ناو از موج شکن و انتقالش را منتفی کرده و یا اینکه بحث امکانات بوده برای چنین عملیاتی که در دریای شمال و قبل از به کارگیری ناوی جنگی به جثه ی! دماوند فکرش را نکرده بودیم و یا بحث هزینه فایده بوده و یا میزان آسیب های وارده به بدنه بوده یا مثلا اتفاقی زیر آب و گیر کردن بدنه و موج شکن بوده یا شرایط دریایی و کف اون منطقه بوده یا چیز دیگه ای که باعث شده با وجود اینکه در برخی روزها امواج و وضعیت دریا هم به نظر مناسب بود ( که حتی روی ناو کار کردند و تجهیزات را جدا کردند و عملیات غواصی در اطراف ناو برقرار بوده و پیکرها جستجو شدند و ... ) باز هیچ تحرکی برای جداسازی و انتقال کلیت ناو ندیدیم.

 

به هر حال هر چند حادثه برای همه ی کشورها رخ میده و خب قطعا کشورهایی با صنعت دریانوردی جنگی مدرن چند صد ساله و صنایع کشتی سازی انبوه و بومی توقع بیشتری ازشون میره ( و ما ابتدای راهیم  هنوز )  ولی این حادثه برای ما بسیار خسارت بار شد بنا به دلایلی که باید کند و کاو بشه و اون هم بیشتر به نظر به خاطر اقدامات بعد از حادثه و زمان بحران بوده که میبینیم چه در بعد محلی و چه ملی و چه هر نوع بحرانی ( همین برف حتی ) گویا برامون مدیریتش بدون توجه به دولت ها تعریف نشده هست. به نظر صنایع نظامی مثل خیلی بخش های دیگه نه تنها نباید این ضعف را داشته باشند که حتی باید برای سایر بخش ها یک الگو باشند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قضیه کمی مشکوکه حالا بعدا معلوم میشه چه اتفاقی افتاده از زمان رونمایی از این ناوشکن رسانه های رسمی و غیر رسمی جمهوری آذربایجان همش در نگرانی، عقده گشایی و تهدید بودند حالا خدا میدونه چه اتفاقی افتاده، از عوامل جاسوسی جمهوری آذربایجان نباید غافل شد

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , iran_400 گفت:

قضیه کمی مشکوکه حالا بعدا معلوم میشه چه اتفاقی افتاده از زمان رونمایی از این ناوشکن رسانه های رسمی و غیر رسمی جمهوری آذربایجان همش در نگرانی، عقده گشایی و تهدید بودند حالا خدا میدونه چه اتفاقی افتاده، از عوامل جاسوسی جمهوری آذربایجان نباید غافل شد

وقتی سایتی مانند آمدنیوز اطلاعات حساس کشور را در اختیار داره و اون رو پخش میکنه تنها جریانی که قدرت چنین خیانت و جاسوسی  را داره جریان خائن پانترک می باشد  حتی تا رده های بالای مسئولین حکومت نفوذ کرده نمونش حضور این جریان تجزیه طلب در بازی فوتبال  در ورزشگاه آزادی بود که با شعارهای تجزیه طلبانه و خائنانه همراه بود ولی مسئولین حکومت در قبال این حادثه خطرناک هیچ واکنشی نشان ندادند احتمالا امدنیوز یه رابطه ای با دولت ترکیه داره چون توی اخبارش همانند رسانه های دولت ترکیه در قبال گروههای کردی موضع گیری کرده وقتی چنین جریانی به راحتی جاسوسی می کنه پس دور از انتظار نیست که دست به خرابکاری هم بزنه

  • Upvote 7
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای فهم دقیقه مسئله باید بیشتر صبر کنیم 

ممکنه یکی از دلایل این حادثه خطای انسانی ( اهمال کاری ناخدا یا پرسنل) باشه 

البته ارسال تیم ارزیاب برای کشتی که در چند متری اسکله به گل نشسته، 48 ساعت بعد از وقوع حادثه جای سوال هست. 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم 

حقیقتاً از یکسری تحلیل های دوستان تعجب می کنم !!!!! و متاسفانه دست بنده برای پاسخگویی ، بدلایل مختلف ، بسته است . با این حال  ....

بخشی از " پاشنه  " شناور رزمی  دماوند  

شخصاً دانش اندکی در خصوص شناورها دارم ، ولی انصافاً دماوند با این وضعیت قرار هست بازسازی شود ؟؟؟ یعنی بلحاظ اقتصادی ، به صرفه هست ؟؟؟

photo_2018-02-01_12-19-19.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 12 بهمن 1396 در 19:45 , MR9 گفت:

سلام علیکم 

حقیقتاً از یکسری تحلیل های دوستان تعجب می کنم !!!!! و متاسفانه دست بنده برای پاسخگویی ، بدلایل مختلف ، بسته است . با این حال  ....

بخشی از " پاشنه  " شناور رزمی  دماوند  

شخصاً دانش اندکی در خصوص شناورها دارم ، ولی انصافاً دماوند با این وضعیت قرار هست بازسازی شود ؟؟؟ یعنی بلحاظ اقتصادی ، به صرفه هست ؟؟؟

 

 

با توجه به کمبود شناورهایی نظیر دماوند بیشتر هزینه زمانی مطرح میشه تا مالی 

حقیقتش بااطلاعاتی که من دارم اگه به تولید شناور در شمال لطمه زیادی نزند ارزش تعمیرش را دارد فقط بحث مالی اش خیلی مهم است 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 8 بهمن 1396 در 21:34 , amina گفت:

این ناو به طور کامل از بین رفته.و دیگه بین زودی انتظار ناو از شمال نداشته باشین.تجیهزات رو ورداشتن. اما داکتهای تجهیزات. کابلها موتور. و غییر .همه رفت

سلام

فریگت دیگه ای در این کلاس چند وقت هست که ساختش در صنایع شهید تمجیدی شروع شده، احتمالا اسم اون رو دماوند خواهند گذاشت.

---------

متاسفانه علت سانحه دماوند هم هنوز به طور قعطی مشخص نشده ولی چیزی که بیان شده این هست که موتورهای شناور به طور همزمان از کار افتادن و یک مقدار هم بدشانسی همراه قضیه بوده چون اگه 200 متر جلو تر یا چند صد متر قبل تر این اتفاق براش میفتاد به این سرنوشت دچار نمیشد.

این که شاید تصور میشه تلاشی برای نجات دماوند نکردن، تصور غلطی هست. از لحظه های اولیه تیم های مختلفی برای در آوردنش رفتن ولی به خاطر مدل گیر کردن دماوند به هیچ شکلی غیر از بلند کردنش نمیشد از اون جا نجاتش داد چون پاشنه ی دماوند، مخصوصا قسمت سکان لابه لای سنگ ها گیر کرده بود (شناور همراه با موج بالا رفته بود و روی سنگ های موج شکن پایین اومده بود و باعث شد که وسط سنگ ها گرفتار بشه). چند بار تلاش شد با چند یدککش دماوند رو بیرون بکشن (حتی در همون روز اول با دریایی  طوفانی) که به هیچ شکلی حرکت نمیکرد.

علت شکستگی در سازه هم همین قضیه بود که پاشنه روی سنگ ها قرار داشت ولی زیر سینه ی کشتی خالی بود و در عرض چند روز با موج های شدید سازه ی شناور دچار شکستگی شد.

برنامه ی تیم نجات هم پرکردن دماوند از توپ های بادی بود که حتی نداجا 160 میلیون تومان توپ برای این کار خرید و نازل هم در صنایع تمجیدی ساخته شد ولی متاسفانه توپ ها یک روز دیر رسید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Commandant گفت:

 

این که شاید تصور میشه تلاشی برای نجات دماوند نکردن، تصور غلطی هست. از لحظه های اولیه تیم های مختلفی برای در آوردنش رفتن ولی به خاطر مدل گیر کردن دماوند به هیچ شکلی غیر از بلند کردنش نمیشد از اون جا نجاتش داد چون پاشنه ی دماوند، مخصوصا قسمت سکان لابه لای سنگ ها گیر کرده بود (شناور همراه با موج بالا رفته بود و روی سنگ های موج شکن پایین اومده بود و باعث شد که وسط سنگ ها گرفتار بشه). چند بار تلاش شد با چند یدککش دماوند رو بیرون بکشن (حتی در همون روز اول با دریایی  طوفانی) که به هیچ شکلی حرکت نمیکرد.

علت شکستگی در سازه هم همین قضیه بود که پاشنه روی سنگ ها قرار داشت ولی زیر سینه ی کشتی خالی بود و در عرض چند روز با موج های شدید سازه ی شناور دچار شکستگی شد.

 

سلام

دیدن دوباره بزرگانی چون شما در میلیتاری نیکبختی است. 

سوالی برای من پیش آمده، آیا امکان نداشت در مرحله ی نخست سازه بتنی موج شکن به نحوی توسعه یابد تا شناور را در بر بگیرد و از شر طوفان و موج ها خلاص کند و در مرحله دوم تمام شناور را همانند یک آبگیر بزرگ محصور کند تا با پمپاژ آب و بالا آمدن سطح آب شناور رها شده و در نهایت با شکافتن دیواره آبگیر فرضی دوباره به دریا باز گردد؟ چنین روشی از نظر اقتصادی به صرفه است؟ 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , Commandant گفت:

سلام

فریگت دیگه ای در این کلاس چند وقت هست که ساختش در صنایع شهید تمجیدی شروع شده، احتمالا اسم اون رو دماوند خواهند گذاشت.

---------

متاسفانه علت سانحه دماوند هم هنوز به طور قعطی مشخص نشده ولی چیزی که بیان شده این هست که موتورهای شناور به طور همزمان از کار افتادن و یک مقدار هم بدشانسی همراه قضیه بوده چون اگه 200 متر جلو تر یا چند صد متر قبل تر این اتفاق براش میفتاد به این سرنوشت دچار نمیشد.

این که شاید تصور میشه تلاشی برای نجات دماوند نکردن، تصور غلطی هست. از لحظه های اولیه تیم های مختلفی برای در آوردنش رفتن ولی به خاطر مدل گیر کردن دماوند به هیچ شکلی غیر از بلند کردنش نمیشد از اون جا نجاتش داد چون پاشنه ی دماوند، مخصوصا قسمت سکان لابه لای سنگ ها گیر کرده بود (شناور همراه با موج بالا رفته بود و روی سنگ های موج شکن پایین اومده بود و باعث شد که وسط سنگ ها گرفتار بشه). چند بار تلاش شد با چند یدککش دماوند رو بیرون بکشن (حتی در همون روز اول با دریایی  طوفانی) که به هیچ شکلی حرکت نمیکرد.

علت شکستگی در سازه هم همین قضیه بود که پاشنه روی سنگ ها قرار داشت ولی زیر سینه ی کشتی خالی بود و در عرض چند روز با موج های شدید سازه ی شناور دچار شکستگی شد.

برنامه ی تیم نجات هم پرکردن دماوند از توپ های بادی بود که حتی نداجا 160 میلیون تومان توپ برای این کار خرید و نازل هم در صنایع تمجیدی ساخته شد ولی متاسفانه توپ ها یک روز دیر رسید.

ممنون از توضیحات شما ولی به نظر شما ( البته من کارشناس کشتی نیستم ) از کار افتادن همه موتورها امکان پذیره من در سطی دیگر دلیلم رو عنوان کردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 minutes قبل , tomcatflight گفت:

ممنون از توضیحات شما ولی به نظر شما ( البته من کارشناس کشتی نیستم ) از کار افتادن همه موتورها امکان پذیره من در سطی دیگر دلیلم رو عنوان کردم

بحث خطای انسانی هنوز پروندش باز هست و حتی این مساله که در یکی از حساس ترین لحظات مثل ورود شناور در دریای طوفانی به اسکله، چرا فرمانده یگان در پل فرماندهی حضور نداشته، همگی غیر قابل چشم پوشی هست.

حتی خارج از بحث پرسنل شناور، با وجود این که چنین طوفانی برای شناوری مثل دماوند در حد قلقلک بوده و در حالت نرمال هیچ اختلالی در عملکرد یگان نداشته، ولی تحت شرایط ماموریتی دماوند که صرفا دریانوری بود و هیچ عملیاتی در حال انجام نبوده، در خشکی هم شاید این سوال مطرح بشه که چرا در سلسله مراتب فرماندهی، برای مثال فرمانده ناوتیپ منطقه، قبل از خراب شدن دریا دستور بازگشت یگان رو نداده و ...

اما این که موتورها از کار افتادن قطعی هست، حتی در یک روزی که دریا نسبتا بهتر بود و اقدام به تخلیه ی یک سری تجهیزات از یگان کردن، مدارکی مثل فیلم های دوربین های مداربسته هم بدست اومد که نشان دهنده ی این مساله هست.

این که از نظر فنی چطور چنین چیزی ممکن هست، که دو موتور یک شناور همزمان از کار بیفتند، چند فرضیه محتمل هست که درمورد دماوند 2 فرضیه وجود داره، اولی مشکل در سیستم سوخت رسانی هست، که برای مثال ممکن هست شناور سوخت تمام کرده باشه و دوم مشکل در فشار روغن که منجر به امرجنسی استاپ هر دو موتور میشه.

در مورد اتمام سوخت هم این توضیح رو بدم که به این معنی نیست که شناور به کل سوختش تمام شده باشه. شناور هایی مثل دماوند، معمولا 2 دسته تانک سوخت دارن، یک دسته (لزوما یک مخزن نیست) تانکرهای رزرو اصلی سوخت هستن که در شناورهایی در ابعاد دماوند در حدود 200 هزار لیتر گنجایش سوخت دارن، و دسته ی دوم اصطلاحا مخزن روزمره یا daily هست که مصرف روزانه ی شناور رو تامین میکنه و از مخازن اصلی پر میشن که ممکن هست بر اثر خطای انسانی مخزن سوخت روزانه رو به اتمام بوده باشه و چون شناور در لحظه ی سانحه در حدود 1 مایلی اسکله ی خودش بوده، پرسنل با کم توجهی سوخت وارد مخزن روزانه نکرده باشن و به دلیل تلاطم دریا، پمپ های سوخت به طور لحظه ای موفق به دریافت سوخت نشده باشن و باز انجین استاپ پیش اومده که منجر به سانحه شده ...

2 hours قبل , warjo گفت:

سلام

دیدن دوباره بزرگانی چون شما در میلیتاری نیکبختی است. 

سوالی برای من پیش آمده، آیا امکان نداشت در مرحله ی نخست سازه بتنی موج شکن به نحوی توسعه یابد تا شناور را در بر بگیرد و از شر طوفان و موج ها خلاص کند و در مرحله دوم تمام شناور را همانند یک آبگیر بزرگ محصور کند تا با پمپاژ آب و بالا آمدن سطح آب شناور رها شده و در نهایت با شکافتن دیواره آبگیر فرضی دوباره به دریا باز گردد؟ چنین روشی از نظر اقتصادی به صرفه است؟ 

سلام و عرض ارادت

متاسفانه مشکل اصلی طوفانی بودن دریا در این فصل هست از ابتدا باعث و بانی این سانحه شد.

چندین راه توسط متخصصین پیشنهاد شد، که شاید بهترین روش پیشنهادی هم غرق کردن داک در نزدیکی دماوند بود، که به این طریق ضربه ی امواج گرفته میشد چون دقیقا طول داک از شناور بیشتر بود و با کف نشینی اون باز هم چند متر از آب بیرون میموند که متاسفانه هم به دلیل ریسک فاکتور که طبق ارزیابی ها احتمال تلفات بالا بود، تصمیم گرفته شد که حتی اگر شناور غرق هم بشه، بهتر از از دست دادن افراد هست. از طرف دیگه به خاطرخراب بودن دریا و چون داک خودش توانایی تحرک نداره و باید توسط شناور دیگه یدک کشیده بشه، در دریای طوفانی اون روزها ممکن بود داک و یدک کش هم آسیب ببینن و عملیات بی ثمر باقی بمونه.

همون طور که گفتم تصمیم به پر کردن دماوند از توپ های بادی گرفته شد که دیگه متاسفانه دریا امان نداد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باتشکر مجدد بابت توضیحاتتون

این مورد که گذشت انشالله نداجا و وزارت دفاع کار ساخت ناو دوم را سرعت ببخش الان چین شناوی در کلاس ناو دماوند رو 6 ماهه می سازه البته اونا دیگه خیلی سریع هستن من نمی گفم مثل اونا ولی تلاش کنیم به اونا برسیم خودش کلیه

در جنوب هم ما مدتهاست منتظر سهند هستیم و دیگر شناورها هستیم

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.