aminor

مردي كه به كاخ سفيد پشت كرد/تو متجاوزي به خانه ات برگرد آمريكايي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نيم قرن پيش، خانواده اي مؤمن و متدين، از قبيله مرادقلي كه در مبارزه با خوانين دوران ظلم و ستم شاهي از سيستان و بلوچستان، به علت خشكسالي و آزار و اذيت و زورگويي خوانين شاه معدوم به شمال ايران كوچيد و در روستايي بنام «كلاته گرگان» مسكن گزيد. روزگار را با لقمه ناني حلال و طيب و طاهر و با كار در زمين هاي كشاورزي سپري مي كرد.
به سال 1335در نخستين روز ماه شهريور پسري زاده شد. نامش را «امير» نهادند. امير مرادقلي فرزند ميران؛ اما هيچ كس آن روز نمي دانست كه امير قبيله ميران روزگاري از اميران قبيله خواهد شد.
«سرگرد خلبان شهيد امير مراد قلي» پس از طي دوران طفوليت، در زادگاه خود به مدرسه رفت و با اخذ ديپلم متوسطه در سن 19سالگي در آزمون ورودي دانشكده افسري پذيرفته شد و به تحصيل علوم و فنون نظامي پرداخت. به حسب خلاقيت هايش، به جهت يك دوره تكميلي خلباني عازم امريكا شد. او كه از يك خانواده مؤمن و متدين بود، نمازش را آنجا نيز ترك نكرد، در هنگام نماز بعضي كه مسيحي بودند با حيرت به او مي نگريستند، وقتي از امير پرسيده شد، اين چه نوع نيايشي است؟
گفت: من با ايستادن و تعظيم، ركوع و سجده در مقابل خداي يكتا، خود را نيست مي بينم و هر چه هست اوست، كه خداي زمين و آسمان هاست. نوع نگاهش به جهان هستي و به پروردگار و بصيرتي محمدي كه از دين اسلام داشت، مورد انتقاد رژيم ستم شاهي قرار گرفت، پس از بازگشت از امريكا، بعد از فراغت از تحصيل و طي دوره مقدماتي، خدمت رسمي خود را در يگان هاي نيروي زميني آغاز كرد.
در سال 1356 كم كم وارد عرصه مبارزه با شاه معدوم شد، به همين علت تحت كنترل ساواك قرار گرفت، يك بار به طور ناگهاني به خانه اش مي ريزند؛ اما امير با درايتي كه داشت، اعلاميه هاي حضرت امام را در جاي امني نگهداري مي كرد، ساواكي ها ديگر دست از سرش بر نمي داشتند مرتب او را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي امير به تمام آرزوهايش رسيد و خود را وقف خدمتگزاري به اسلام و جامعه و خاك وطنش كرد. امير عاشق آسمان بود و آرزو داشت كه آخرين پروازش از عمق آسمان لايتناهي به عز قدس الهي باشد.
با آغاز جنگ تحميلي، در«لشكر 55 هوابرد شيراز» عضو گروه تجسس( P 3 F ) شد. در كليه ماموريت هاي محوله حضوري فعال داشت و به درجه سرلشكري نائل شد.
[color=blue]به نقل از همرزمانش كه مي گويند:
روزي امير سرلشكر خلبان »امير مرادقلي« هنگامي كه بر فراز خليج فارس پرواز مي كند، چند هواپيماي آمريكايي هواپيماي امير را احاطه مي كنند، در تماسي با امير مي گويند: به خانه ات برگرد.
امير با صلابت و قاطعيت به آمريكايي ها مي گويد: من در فضاي خانه ام هستم، تو متجاوزي، برو به خانه ات كه اينجا جاي تو نيست.
چند بار تكرار مي كند:
تو متجاوزي برگرد به خانه ات آمريكايي ... برگرد ...[/color]
امير اهل بصيرت بود و ولايت، شرافتش، هويتش بود، هويت او مسلمان متعهد اسلامي بود، در ماموريت هاي زيادي عليه دشمن بعثي، شجاعانه جنگيد و سرانجام در روز بيست و يكم بهمن ماه 1363 بر اثر سانحه هوايي در «شيراز » به شهادت رسيد. آري عاقبت، امير سرلشكر، در آخرين پروازش از عمق آسمان لايتناهي به عز قدس الهي پر كشيد و رسيد.

[url=http://www.kayhannews.ir/900927/10.htm]منبع:کیهان[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.