Recommended Posts

[color=darkblue]مديرعامل شركت كشتي‌سازي اروندان:
[size=18]ساخت شناورهاي كاتاماران مجدداً احيا مي‌شود[/size]

خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت كشتي‌سازي اروندان از احياي مجددا قرارداد ساخت شناورهاي كاتاماران توسط اين شركت خبر داد و گفت: مذاكراتي را با سپاه براي خريد اين شناورها انجام داده‌ايم و طرح اوليه را به تأييد رسانده‌ايم.[/color]


به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان و به نقل از انجمن مهندسي دريايي ايران، مسعود بريماني با اشاره به اقدامات انجام شده در اين زمينه اظهار داشت: در چند ماهي كه مسئوليت شركت را برعهده گرفته‌ام، در وهله اول خواسته‌ام آخرين وضعيت پروژه مشخص شود ثانيا مشخص شود كه براي استارت دوباره پروژه چه ابزارها و تجهيزاتي لازم داريم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر بخش مهندسي پروژه كامل نيست، افزود: از كارشناسان شركت خواسته‌ايم كه در نخستين مرحله، طرح مهندسي پروژه را تهيه كنند و موازي اين كار به دنبال مشتري رفته‌ايم كه خوشبختانه سپاه آمادگي خود را اعلام كرده است.
مديرعامل شركت كشتي‌سازي اروندان خاطرنشان كرد: با رايزني‌هاي انجام شده، طرحي ارائه كرده‌ايم و اصلاحاتي خواسته‌اند كه انجام داده‌ايم و مديران سپاه هم، تأييد كرده‌اند كه مرحله بعدي، تأمين بودجه است كه پروسه خاص خود را دارد و فعلاً، كار در اين مرحله در جريان است.
بريماني در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما اميدواريد كه اين پروژه پس از سال‌ها زنده شود، تصريح كرد: اگر مشتري بيايد يا نيايد، ما بخش مهندسي كار را استارت زده‌ايم.
وي ادامه داد: ما به وزير صنايع هم نامه نوشته‌ايم و خواسته‌ايم اين پروژه فعال شود، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران «ايدرو» هم در اين زمينه حمايت مي‌كند و بيشترين اميد ما به سازمان است و تلاش داريم كه پروژه كاتاماران‌ها را زنده كنيم.
مديرعامل شركت كشتي‌سازي اروندان در ادامه با انتقاد از بلاتكليف ماندن اين پروژه گفت: ماجراي كاتاماران‌ها يكي از نشانه‌هاي بارز مسائل و مشكلات صنايع دريايي و كشتي‌سازي در كشور است و چرا بايد اين پروژه با مشكل روبه‌رو شود و چرا بايد قراردادي كه بسته شده، لغو شود، چرا از اين صنعت حمايت نشود و اگر قرار است از جاي ديگري بخرند، انجام دهند، اما چرا اين پروژه را متوقف كرده‌اند.
وي اضافه كرد: همه از نظر بحث و تجزيه و تحليل مسائل اقتصادي وارد و مدعي هستند، آيا در اين مدتي كه اين سرمايه بدون استفاده است، كسي پرسيده كه چه اتفاقي افتاد، به هر كجا كه مي‌رويم و مسائل را مطرح مي‌كنيم و از جمله با نخستين كسي كه اين قرارداد را بسته، صحبت مي‌كنيم و مي‌پرسيم كه چرا اين قرارداد فسخ شده، پاسخي نمي‌دهند.
بريماني ادامه داد: شركت كشتيراني والفجر كه سفارش ساخت كشتي‌هاي مسافري كاتاماران را به كشتي‌سازي اروندان داده بود، به دنبال تأخير در روند ساخت و هزينه‌هاي به وجود آمده نسبت به فسخ قرارداد اقدام كرد كه همين امر سبب بلاتكليف ماندن ساخت اين شناورها شده است.
مديرعامل كشتي‌سازي اروندان در ادامه با اشاره به وضعيت ساير پروژه‌هاي اين شركت نيز گفت: در اين مدتي كه به عنوان مديرعامل مشغول به كار شده‌ام، تلاش كرده‌ايم يك اولويت‌بندي درباره پروژه‌ها انجام دهيم و وضعيت فعلي آنها و درصد پيشرفتي كه داشته‌اند، بررسي و به ترتيب ميزان پيشرفت، آنها را اجرايي كنيم كه در اين چارچوب موفق هم بوده‌ايم.
وي خاطرنشان كرد: در اين مدت، توانسته‌ايم يك فروند شناور پرستو ـ 110 را تحويل دهيم و شناور VIP استانداري خوزستان را هم آماده تحويل كنيم و تيمي از استانداري هم براي گذراندن دوره آموزشي در اروندان حضور يافت و شناور دوم كروبوت هم تمام شده و آن را به كارفرما اعلام كرده‌ايم.

منبع: [url]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810151545[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش ايرنا از دهلي نو، اين شرکت نفتي هند شريک سوم در کنسرسيوم(هندي)، "او.ان.جي.سي." و "هندوجا مي شود.
روزنامه "اکوناميک تايمز"، چاپ هند، در اين ارتباط نوشت: ايران به شرکت او.ان.جي.سي. و گروه هندوجا 40 درصد سهم جهت توسعه فاز 12 ميدان پارس جنوبي به ارزش 9/7 ميليارد دلار و 20 درصد سهم در طرح 5/4 ميليارد دلاري ترمينال "ال.ان.جي." با تعهد ارسال حداقل 6 ميليون تن سالانه گاز به هند، پيشنهاد نموده است.
فاز 12 ميدان پارس جنوبي داراي بيش از 35 تريليون مکعب فوت ذخاير گاز است که 250 درصد از ذخاير گاز در بلوک کي.جي. 6 ريلاينس(يکي ديگر از شرکت هاي نفتي هند) مي باشد.
"بي.ام. بنسل"، مدير شرکت ايندين اويل گفت: "اين طرح براي ما مهم است چرا که ما مي خواهيم براي ترمينال "اينور" خود از ايران گاز دريافت کنيم."
اين شرکت در نظر دارد با همکاري "پترونيت ال.ان.جي." در اينور در نزديک شهر "چنايي" يک ترمينال ال.ان.جي. با ظرفيت 5/2 ميليون تن را احداث نمايد.
اين دو شريک براي دريافت ال.ان.جي. از ايران تلاش هايي را صورت مي دهند.
"سارتاک بهوريا"، رئيس شرکت ايندين اويل طي نامه اي به وزارت نفت هنداعلام کرد : "شرکت ايندين اويل از چند سال پيش در جست و جوي طرح ال.ان.جي. با مقام هاي ايران است و اين مورد در دستور کار جلسه گروه کاري بين مقام هاي هندي و ايراني قرار دارد."
به نوشت روزنامه اکوناميک تايمز، به نظر مي رسد که شرکت او.ان.جي.سي. و گروه هندوجا موفق به متقاعد ساختن مقام هاي شرکت ملي نفت ايران به منظور واگذاري طرح به آنان شده اند.
بهوريا رئيس شرکت ايندين اويل در نامه خود نوشت: "از وزارت نفت و گاز درخواست مي شود که به منظور گنجاندن شرکت ايندين اويل در اين طرح ها ( فاز 12 ميدان پارس جنوبي و ترمينال ال.ان.جي.) بلافاصله اقدام کند.
به گفته يک مقام ارشد شرکت او.ان.جي.سي.، شاخه خارجي آن، يعني او.وي.ال. 20 درصد يا بيشتر از سهم طرح توسعه ميدان فاز 12 پارس جنوبي و ده درصد يا بيشتر از سهم در ترمينال ال.ان.جي. را به خود اختصاص خواهد داد. البته اين امر منوط به مذاکره با گروه هندوجا است.
وي که حاضر به ذکر نام خود نبوده گفت که او.ان.جي.سي. به جاي تشکيل شرکت مشترک با گروه هندوجا، يک کنسوسيوم را تشکيل خواهد داد.
"او.وي.ال."، گروه هندوجا و پترونت ال.ان.جي. براي مشارکت در توسعه ميدان گاز و طرح هاي ال.ان.جي. در ايران با مقام هاي ايران در تاريخ اول دسامبر 2009 دو قرارداد کلي امضا نمودند.
در ادامه اين گزارش با اشاره به اينکه اين قرارداد طي ديدار اخير "سيف اله جشن ساز"، معاون وزير نفت و مديرکل شرکت ملي نفت ايران امضا گرديد، آمده است: قرارداد نهايي بين شرکت هاي هندي و ايراني احتمالاً تا پايان ماه مارس 2010 امضا خواهد شد.

لینک
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=912650

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به استان خراسان رضوي، علي‌اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن كه محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور را براي افتتاح واحد احياي يك فولاد خراسان همراهي مي كرد در سخناني با بيان اينكه خوشبختانه استان خراسان رضوي در طول 5 سال اخير جهشي مثال‌زدني در حوزه صنعت و معدن داشته است، افزود: استان خراسان امروز در شاخص‌هاي فوق در رتبه چهارم قرار دارد با اين ويژگي كه همه آنها متعلق به بخش خصوصي است.
وي ادامه داد: در استان خراسان رضوي متوسط بهره‌برداري از پروژه‌ها از 37 ماه به 27 ماه كاهش پيدا كرده و اجرايي پروژه‌ها با سرعت و دقت در حال اجرا است.
وزير صنايع و معادن ادامه داد: توليد سيمان در قبل از دولت نهم يك و نيم ميليون تن بود ولي با بهره برداري از پروژه‌هاي استان و طرح‌هايي كه به بهره‌برداري خواهد رسيد اين ميزان به 9 ميليون تن افزايش خواهد يافت.
محرابيان در همين خصوص در بخش فولاد نيز اظهار داشت: در شروع دولت نهم توليد فولاد در اين استان 900 هزار تن بود و با توجه به طرح‌هاي جديد اين ظرفيت به 6 ميليون تن خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه طرح معدن سنگان 20 سال پيش تعريف شده بود خاطر نشان كرد: در طول 2 سال گذشته اين معدن سرعت مثال‌زدني پيدا كرده و در نيمه اول سال آينده شاهد بهره‌برداري آن خواهيم بود و فولاد استان از معدن غني سنگان تامين خواهد شد.
وزير صنايع و معادن با اشاره به طرح افتتاح شده واحد احياي يك فولاد خراسان گفت: امروز جهان در حوزه توليد به ويژه كالاهاي پايه‌اي افول جدي پيدا كرده چرا كه با توجه به آمارهاي سازمان جهاني فولاد در سال 2009 مجموع توليد جهاني 11 درصد كاهش داشته كه آمريكا و اروپا كاهشي چشمگير داشته‌اند.
محرابيان در خاتمه با بيان اينكه در حوزه فولاد ايران مقام بيستم در جهان را داشته اما در پايان 2009 به مقام شانزدهم رسيده است گفت: اين مقام ، رتبه بسيار خوبي است و اين موفقيت‌ها مرهون زحمات صنعت‌گران و كارشناسان با توجه به تحريم‌ها بوده است.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811020326

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مهر، در حال حاضر موجودي ذخاير بنزين ايران در مخازن ذخيره سازي کشور حدود دو ميليارد و 350 ميليون ليتر است.

اين حجم از ذخيره سازي بنزين نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 750 ميليون ليتر افزايش را نشان مي دهد که پيش بيني مي شود حجم ذخيره سازي بنزين کشور تا پايان اسفند ماه امسال به نزديک دو ميليارد و 500 ميليون ليتر افزايش يابد.

در همين حال، شبکه اطلاع رساني وزارت نفت امروز 2 بهمن ماه اعلام کرد: بنزين موجود در مخازن ذخيره سازي کشور در 10 ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 750 ميليون ليتر افزايش يافته که اين حجم ذخيره‌سازي در 10 سال گذشته بي‌سابقه بوده است.

اين شبکه با اشاره به اينکه هم اکنون روزانه حدود 45 تا 46 ميليون ليتر بنزين و 87 ميليون ليتر از گازوئيل مورد نياز کشور در پالايشگاه‌هاي داخلي توليد مي‌شود، اظهار کرده است: پيش بيني مي شود که تا پايان سالجاري روزانه 22 ميليون ليتر بنزين وارد کشور شود.

لینک
http://jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100865441594

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» رضا قديمي امروز طي نشست خبري در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طي يك‌و‌نيم سال گذشته فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) 58 پروژه در دست اجرا داشت كه 20 پروژه قبل از ايام نوروز 88 به بهره‌برداري رسيد و چندين پروژه نيز تا به امروز در اين فرودگاه افتتاح شده است.
قديمي با بيان اينكه 17 پروژه فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) طي دهه مبارك فجر به بهره‌برداري خواهد رسيد، خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين پروژه‌هاي فرودگاه امام خميني (ره) كه در ايام‌الله دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد، توسعه "اپرون بار " است.
وي افزود: تا چندي پيش فرودگاه امام خميني (ره) در بحث پذيرش بار و صادرات كالا فعاليت چنداني انجام نمي‌داد اما طي 5/1 سال گذشته با اقدامات انجام شده هر سه انبار فرودگاه حضرت امام راه‌اندازي شد.
قديمي خاطرنشان كرد: 21 پاركينگ براي هواپيماهاي باري در فرودگاه امام احداث شده است كه اين پارك‌ها هم اكنون در مرحله خط‌كشي قرار دارد و تا دهه فجر به بهره‌برداري خواهد رسيد.
مديركل فرودگاه بين‌المللي حضرت امام خميني خاطرنشان كرد: با تصويب مديركل شركت فرودگاه‌هاي كشور اجراي سه پروژه در فرودگاه امام به تصويب رسيده است كه در فاز يك، اين پروژه‌ها شامل توسعه ترمينال مسافري فعلي است.
وي با تأكيد بر اينكه كل فضاي ترمينال ترانزيت فرودگاه امام هم اكنون دو هزار متر مربع است، خاطرنشان كرد: طي تصويب اعضاي هيئت مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور، مناقصه احداث و توسعه ترمينال ترانزيت فرودگاه امام برگزار شد و اين طرح به صورت EPC (طراحي و ساخت) در حال انجام است كه با اتمام اين طرح قريب به 10 هزار متر كربع فضا به سالن ترانزيت اين فرودگاه اضافه خواهد شد.
مديركل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) ادامه داد: اميد است در سال آينده با افزايش تعداد پروازهاي ترانزيتي در فرودگاه بين‌المللي امام خميني مواجه باشيم.
قديمي ادامه داد: در ساير بخش‌ها كه مستقبلين دچار محدوديت بودند با انجام تسهيلاتي خدمات متفاوتي در اختيار آنها قرار گرفته است.
‌مديركل فرودگاه امام خميني (ره) افزود: پاركينگ فعلي اين فرودگاه كه در مقابل ترمينال قرار دارد ظرفيت پذيرشيك‌هزار و 400 اتومبيل را دارا است و اين در حالي است كه در روزهاي پنجشنبه و جمعه كه تعداد پروازها در فرودگاه امام خميني به 100 پرواز بالغ مي‌شود، ظرفيت اين پاركينگ‌ها كاملأ تكميل مي‌شود.
مديركل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با بيان اينكه پاركينگ شماره دو اين فرودگاه فعال است اما با مشكلاتي نظير فاصله زياد با فرودگاه روبرو است، خاطرنشان كرد: پاركينگ فعلي اين فرودگاه به هيچ عنوان امكان افزايش ظرفيت را دارا نيست.
وي با بيان اينكه حق پاركينگ اتومبيل در فرودگاه امام بسيار پايين است، خاطرنشان كرد: همين مورد موجب مي‌شود اغلب مسافران توسط وسيله نقليه شخصي در فرودگاه حاضر شوند و اتومبيل شخصي خود را مدت‌ها در پاركينگ اين فرودگاه نگه دارند.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811031550

[color=blue]در تاپیک اخبار عمومی ایران ادغام گردید
ارشیا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» علي گل‌محمدي طي نشست خبري در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طي چهار سال گذشته 76 پروژه عمراني براي فرودگاه‌هاي كشور تعريف شد كه اجراي 36 پروژه به اتمام رسيد و تنها 40 پروژه براي اجرا باقي مانده است و امسال نيز 26 پروژه به افتتاح و بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: حدود 14 پروژه باقيمانده براي بعد از سال برنامه چهارم در نظر گرفته شده است كه با تأمين منابع لازم به طور 100 درصد اجرا خواهد شد.
وي با بيان اينكه برخي پروژه‌ها براي شركت فرودگاه‌هاي كشور در خلال برنامه چهارم تعريف شده است، اظهار داشت: اميد است تا پايان سال 89 تمام پروژه‌هاي در حال اجرا و نيمه‌تمام به اتمام برسد.
وي با بيان اينكه در حوزه تجهيزات فرودگاهي، 10 پروژه شامل سيستم‌هاي روشنايي سطوح پروازي و علايم پروازي در فرودگاه‌هاي مشهد، شيراز و مهرآباد به اجرا رسيده است، اظهار داشت: كاربرد اساسي و اصلي علايم ساينينگ (سيستم‌هاي روشنايي) در شب است و اين در حالي است كه اين علايم در روز نيز كاربرد دارد.
وي با بيان اينكه اين علايم سال‌ها از خارج كشور خريداري مي‌شد، اظهار داشت: طي سالهاي 87 و 88 مطابق قراردادهايي كه شركت فرودگاه‌هاي كشور با توليد‌كنندگان داخلي منعقد كرده‌ است، اين علايم در داخل كشور ساخته مي‌شود.
وي ادامه داد: در حوزه مباحث تئوري و برنامه و دستورالعمل هاي لازم در حيطه استاندارد‌سازي فرودگاه‌ها همه فرودگاه‌هاي بين الملي در مرحله تدوين نظامنامه فرودگاهي قرار دارند.
وي با بيان اينكه تمامي فرودگاه‌هاي بين‌المللي بايد از سازمان هواپيمايي كشوري گواهينامه پروازي دريافت كنند، گفت: بر اساس استاندارد‌ها با تشكيل كميته‌هايي، اين نظام‌نامه براي فرودگاه‌هاي بين‌المللي آماده شده است.
گل‌محمدي ادامه داد: همچنين طرح‌هاي اضطراري براي تمامي فرودگاه‌هاي كشور مورد مطالعه قرار گرفته است كه اين طرح‌ها براي اجراي مانور‌ها در واقع ضروري و بروز حوادث است.
وي افزود: تمرينات در اين طرح‌ها مشمول تمامي دستگاه‌هاي مرتبط در فرودگاه و امنيت پرواز هستند.
وي با بيان اينكه نظام‌نامه ايمني شركت فرودگاه‌ها هم‌اكنون به سازمان هواپيمايي كشوري ارسال شده است، خاطرنشان كرد: در حوزه طرح‌هاي جامع فرودگاهي تاكنون پنج فرودگاه بين‌المللي شامل فرودگاه‌هاي اصفهان، مشهد، اهواز، شيراز و فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در مرحله تصويب طرح‌هاي جامع فرودگاهي قرار دارد.
وي با بيان اينكه فرودگاه‌هاي تبريز و بندرعباس در خصوص طرح جامعه فرودگاهي در مرحله مطالعات قرار دارد، اظهار داشت: در راستاي استاندارد‌سازي تسهيلات فرودگاهي، اصلاح نقاط حقيقي جزو برنامه است.
وي افزود: شركت فرودگاه‌هاي كشور موفق شده است آثار لاستيك را در باند فرودگاه‌ها محو كند تا بدين ترتيب درصد ايمني در سطوح پروازي افزايش يابد.
وي با بيان اينكه ايكائو به طور مستقيم گواهينامه استاندارد پرواز براي فرودگاه‌ها صادر نمي‌كند، اظهار داشت: لازم است پس از تهيه تمامي اظهارنامه‌هاي فرودگاه‌هاي كشور، اين اظهار‌نامه‌ها به سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان نماينده رسمي ايكائو ارسال شود تا اين سازمان پس از بررسي و ويرايش نظامنامه‌ها، گواهينامه‌هاي لازم را براي فرودگاه‌هاي كشور صادر كند.
وي با بيان اينكه شركت فرودگاه‌ها هم‌اكنون منتظر صدور گواهينامه از سوي سازمان هوايمايي كشوري است، اظهار داشت: استاندارد‌هاي لازم براي انجام خدمات فرودگاهي، در تمامي فرودگاه‌ها مورد تائيد سازمان هواپيمايي كشوري قرار دادند.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811031558

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه مصباح دلایل ناموفق بودن این پروژه در پرتاب در خارج كشور را اعلام كرد و گفت: ماهواره مصباح از سالها پیش در كشور ساخته شده است و در حال حاضر در نوبت پرتاب در داخل كشور قرار دارد.

مهندس رضا تقی پور در پاسخ به خبرنگار مهر درباره پروژه ماهواره مصباح گفت: یكی از مشكلات ما در گذشته این بوده است كه در حوزه فناوریهای فضایی به خود اتكا نبوده ایم. پروژه ماهواره ای مصباح نیز به صورت مشترك با یكی از كشورهای خارجی انجام شد كه در بخش پرتاب موفق نبودیم.

وی با تاكید بر اینكه بحث های مربوط به قرارداد این پروژه همچنان ادامه دارد، افزود: همزمان برنامه هایی برای پرتاب در داخل نیز تعریف شده است كه امیدواریم با فعالیت هایی كه انجام شده بتوانیم به نتیجه برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به زمان پرتاب این ماهواره در داخل به مهر گفت: زمانی كه تحقیقات به نتیجه كامل برسد متعاقبا زمان پرتاب در داخل نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: این ماهواره از سالها قبل ساخته شده است و در حال حاضر در نوبت پرتاب در داخل كشور قرار دارد.

لینک
http://www.telna.ir/News/5154/Default.aspx

[color=blue]به اخبار عمومی و داخلی ایران منتقل گردید
ارشیا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با حضور وزير دفاع
[size=18]خطوط توليد جديدترين موشك‌هاي ضد زره و ضد بالگرد كشور افتتاح شد[/size]

خبرگزاري فارس: در ششمين روز از ايام حماسي و شكوهمند دهه مبارك فجر خطوط توليد موشك پيشرفته ضد زره توفان-5 و خط توليد موشك ضد بالگرد قائم به بهره برداري رسيد.[/color]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع ، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در تشريح اين خطوط توليدي اظهار داشت: موشك توفان-5 يكي از پيشرفته ترين موشك‌هاي ضد زره است و داراي دو سر جنگي است كه با وارد كردن نيروي مخرب و ويرانگر به هدف، قادر است با عمق نفوذ بالا خودروهاي زرهي، تانك و نفربر را منهدم كند.

وزير دفاع در تشريح موشك ضد بالگرد قائم نيز گفت: اين موشك يك موشك نيمه سنگين هدايت شونده كه قادر است اهداف هوايي با سرعت كم و ارتفاع پايين به خصوص بالگردهاي تهاجمي مجهز به سطوح مقاوم شبه زره را منهدم كند.

موشك هدايت شونده ضد بالگرد قائم بدليل هدايت توسط پرتوهاي ليزر، در مقابل جنگ الكترونيك و ايجاد اختلالات عملكرد از جانب دشمن كاملا مقاوم مي باشد.

سردار وحيدي گفت: با توليد انبوه و تحويل اين سلاح هاي مدرن به نيروهاي مسلح، قدرت دفاعي كشور در رزم زميني و هوايي تقويت خواهد شد.

وزير دفاع دستاوردهاي درخشان متخصصين صنايع هوافضاي وزارت دفاع را در افزايش توان و قدرت بازدارندگي ستود و تصريح كرد در سايه تلاش، نبوغ و استعداد متخصصين زبده و كارآمد اين صنعت امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از پشتيباني بسيار مطمئن در حوزه تجهيزات و تسليحات موشكي برخوردار هستند.

وزير دفاع ، موفقيت هاي كشورمان در عرصه هاي مختلف را مرهون انقلاب اسلامي ارزيابي كرد و گفت : پاسداري از خون شهيدان و اين دستاوردهاي سترگ و پايبندي به آرمانها و اصول انقلاب اسلامي در سايه وحدت و تلاش بي وقفه نيروهاي انقلابي قابل تحقق است.

وي گفت: دهه فجر فرصت مغتنمي است كه با بازخواني شعارها، مفاهيم و ارزشهاي انقلاب اسلامي علاوه بر آشنا كردن نسل جوان، جوانه‌هاي اميد به آينده را در تك تك آحاد مردم زنده كنيم.




منبع: [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811170571]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]

امير ميقاني:
[size=18]ايران در زمينه ساخت انواع رادارها به خودكفايي كامل رسيده‌ است[/size]

خبرگزاري فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) گفت: با غرور و سربلندي مي‌گوييم كه در زمينه ساخت انواع رادارهاي مورد نياز با برد‌ها و در باندهاي فركانسي مختلف به خودكفايي كامل رسيده‌ايم.
[/color]
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)، امير خلبان احمد ميقاتي كه در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) سخن مي‌گفت، اظهار داشت: در زمينه ساخت و بهينه‌سازي انواع سامانه‌هاي پدافندي و همچنين نيازمندي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي به پيشرفت‌هاي قابل توجهي دست يافته‌ايم.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به حماسه ‌سازي‌هاي شهداي هميشه جاويد انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي در عرصه‌هاي جنگ سخت با دشمن تصريح كرد: بر ماست كه شهدا را الگوي خود قرار دهيم، چرا كه شهداي ما با فداكاري هايشان در جنگ سخت، عزت و‌ آبرو براي ما به ارمغان آوردند و مستكبرين را به ذلت كشيدند.
ميقاني همچنين با تبيين جنگ نرم دشمن و لزوم مقابله هوشمندانه با اين ترفند جديد استكبار، خاطرنشان كرد: ما هم بايد با اتكال به خدا و بهره‌مندي از رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري در مصاف با جنگ نرم دشمن هوشيار باشيم و با برنامه‌ريزي دقيق و حضور فعال در عرصه‌هاي فرهنگي تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن را با شكست روبرو سازيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) گفت: عزت امروز ملت سربلند كشورمان مديون بركت انسجام ملي تحت لواي ولايت است، امروز مستكبرين بعد از 31 سال تهديد سخت و تحريم، جنگ نرم و هجمه فرهنگي را در محوريت مقابله عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران قرار داده‌اند.
وي ادامه داد: آنها با شدت و به صورت گسترده در ابعاد اخلاقي و اعتقادي جنگ نرم را عليه جمهوري اسلامي ايران به راه انداخته‌اند و مي‌خواهند با اين توطئه و سست كردن اعتقادات مردم ملت را از نظام جدا كنند. ولي آن چيزي كه باعث ناكامي اين توطئه‌ها مي‌شود وحدت انسجام و قدرت ملت پرافتخار ايران است.
ميقاتي با اشاره به 31 سال تهديد سخت و جنگ همه جانبه استكبار جهاني با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: نقش رهبري در 31 سال حيات افتخارآميز انقلاب اسلامي يك نقش پر افتخار و بي‌بديل است، هدايت‌هاي حكيمانه حضرت امام و مقام معظم رهبري بود كه اين ملت و اين كشور را به جايگاه شايسته خود نشاند، و عزت را به روح ملت دميد.
ميقاتي در ادامه با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ايران افزود: تنها انقلابي كه بعد از نهضت انبياء و اولياي الهي بزرگترين حادثه در تاريخ زندگي بشر بوده و تحولات گسترده‌اي در محيط منطقه‌اي و بين‌المللي بوجود آورده و روح استكبار ستيزي و اقتدار را بر كالبد ملل مسلمان دميده، انقلاب اسلامي ايران بوده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در تبيين اركان پيروزي انقلاب‌ها گفت: هر انقلاب در رسيدن به اهداف خود نيازمند سه ركن مهم است، ركن اول جهان بنيي انقلاب است، ركن دوم رهبري است كه اگر رهبر نباشد طبيعتا انقلاب از مسير خود خارج مي‌شود، ركن سوم مردم هستند كه بايد در صحنه باشند، كه اين سه ركن در كالبد انقلاب اسلامي ايران در طول اين مدت پويا بوده و اين پويايي باعث اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر نفوذ انقلاب اسلامي در انديشه‌هاي مردم آزادي خواه دنيا و اين كه ارزشهاي انقلاب اسلامي الگوي نهضت‌هاي اسلامي و مردمي در جهان شده است، افزود: امروز مستكبرين با درك اين مهم قصد ايجاد فتنه و تفرقه‌افكني و از بين بردن ارزش‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را دارند و برماست كه با حضور حداكثري خود در راهپيمايي روز 22 بهمن اين روز بزرگ را به روز همبستگي ملي تبديل كنيم و با نمايش قدرت و وحدت هميشگي ملت ايران، تمامي دشمنان را از رسيدن به اهداف پليدشان نااميد مي‌كنيم.
ميقاتي با تاكيد بر اهميت والاي علم آموزي و بومي شدن فناوري‌هاي روز دنيا در عرصه‌هاي مختلف گفت: ما امروز به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و همت والاي دانشمندان ايراني در عرصه‌هاي مختلف علمي از جمله ساخت ماهواره و دستيابي به فناوري سلول‌هاي بنيادين و همين طور فناوري صلح آميز هسته‌اي پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته‌ايم.
همچنين در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام مداح رييس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) مسئوليت خطير خانواده شهدا در اين برهه زماني را در راستاي ادامه نهضت شهدا و امام شهدا دانست و گفت: شما خانواده شهدا به سبب قرابت و همخواني با شهداي قهرمان بايد در راستاي حفظ ارزشهاي اسلامي و دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پيشگام ملت باشيد و ادامه دهنده راه جاويد شهدا باشيد و با الگو گرفتن از سيره اهل بيت امام حسين (ع) بعد از واقعه عاشورا كه باعث زنده ماندن نهضت حسيني شد شما هم ادامه دهنده نهضت شهداي گران سنگ ميهن عزيزمان باشيد و با حضور پررنگ خود در راهپيمايي دشمن‌شكن 22 بهمن مانند هميشه دشمن را مايوس كنيد.
در پايان اين مراسم با اهداي هدايايي يادبودي از ايثار و از خودگذشتگي خانواده‌هاي شهداي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) تجليل به عمل آمد.

منبع: [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811170350]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]خبرگزاري فارس: امير خلبان نصيرزاده از پرواز نمونه تحقيقاتي هواپيماي رادارگريز ايران خبر داد. نام اين هواپيماي فوق مدرن "سفره ماهي " گذاشته شده است.[/color]

امير خلبان عزيز نصيرزاده معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش كه در حاشيه مراسم گراميداشت بيعت تاريخي كاركنان اين نيرو با امام (ره) با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس و ايسنا سخن مي‌گفت با اشاره به پرواز موفق اين هواپيما اظهار داشت: هواپيماي رادارگريز از جمله قله‌هاي تكنولوژي هوايي در جهان به شمار مي‌رود.
وي يادآور شد: نمونه تحقيقاتي اين هواپيما كه با موفقيت به پرواز درآمد، تمام شاخصه‌هاي رادارگريزي كه مد نظر ما بود را با موفقيت پشت سر گذاشت و مداومت پرواز مناسبي را نيز داشت.
نصيرزاده با بيان اينكه اكنون در حال بررسي پارامترها و نتايج اين پرواز موفق هستيم، اضافه كرد: پس از آزمايشهاي مختلف و تكميل ويژگي‌هاي اين هواپيماي رادارگريزي، براي توليد انبوه در اختيار صنايع وزارت دفاع قرار مي‌گيرد.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر اينكه زنجيره‌اي از توانمندي‌هاي داخلي در طراحي و ساخت اين هواپيما، حضوري پر ثمر و موفق داشتند، گفت: نبايد براي پرواز نمونه اصلي و توليد انبوه آن عجله به خرج داد چراكه چنين سامانه‌ها و سيستم‌هايي، نيازمند آزمايشات مختلف و بررسي‌هاي گوناگوني است ولي پرواز اوليه، تمامي اهداف ما را برآورده كرد.

* 2 ويژگي مهم رادارگريزي "سفره ماهي "

امير نصيرزاده با اشاره به 2 ويژگي مهم رادارگريزي هواپيماي جديد نيروي هوايي ارتش گفت: شكل ظاهري آن كه الهام گرفته از سفره ماهي است و نيز مواد به كار رفته در آن، موجب رسيدن به هدف اصلي يعني رادارگريزي شده است.
وي مراحل بعدي ساخت هواپيماي رادارگريز را توليد نمونه‌هاي واقعي و نيز تست سلاح و برخي از سامانه‌ها روي آن عنوان كرد.

منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811181477

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]معاون هماهنگ‌كننده نيروي هوايي ارتش خبر داد: سفره ماهي، نسل جديد هواپيماي بدون سرنشين رادارگريز [/b]

معاون هماهنگ‌كننده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: آزمايش نمونه تحقيقاتي نسل جديد هواپيماي بدون سرنشين رادار گريز با نام سفره ماهي با موفقيت كامل انجام شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، امير سرتيپ عزيز نصيرزاده در حاشيه مراسم تجديد خاطره بيعت كاركنان نيروي هوايي ارتش با معمار كبير انقلاب در ‪۱۹‬ بهمن سال ‪ ۵۷‬در مدرسه علوي به خبرنگاران گفت: اين هواپيماي بدون سرنشين رادارگريز از نظر شكل، ظاهر و همچنين مواد به كار رفته در ساخت آن به گونه‌اي است كه در رادارها منعكس و ديده نخواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اين هواپيما به دليل بهره مندي از تكنولوژي بسيار بالا، بسيار پيشرفته است، تاكيد كرد: پس از تكميل مراحل تحقيقاتي، توليد انبوه اين هواپيماي بدون سرنشين آغاز خواهد شد.

امير نصيرزاده افزود: نمونه تحقيقاتي اين پهباد مطابق نمونه اصلي است كه پرواز آزمايشي آن با موفقيت انجام شده و نتايج به دست آمده آن بسيار عالي است.

وي با اشاره به اينكه اين هواپيماي بدون سرنشين رادارگريز مدت زمان زيادي را بصورت آزمايشي در آسمان كشور پرواز كرده است، خاطرنشان ساخت: اين هواپيما صد درصد در داخل توليد شده است و به دليل اينكه شكل ظاهري آن مانند سفره ماهي است اين نام را گرفته است.

معاون هماهنگ‌كننده نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد: به تدريج در حال تكميل تحقيقات و كارايي اين هواپيما بويژه در زمينه نصب تجهيزات الكترونيكي و مهمات بر روي آن هستيم
http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-151/8811178622181430.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام

در صنايع دريايي شهيد تمجيدي انزلي؛[/color]
[color=blue]سازه اصلي ناوشكن موج ساخته شد[/color]
[color=darkblue]فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي ارتش از ساخت 100 درصد سازه اصلي ناوشكن موج در صنايع دريايي شهيد تمجيدي بندر انزلي خبر داد.
سيدمحمود موسوي امروز در رشت با اشاره به آب‌اندازي ناوچه درفش در درياي خزر اظهار داشت: چند ناوچه ديگر از اين يگان در صنايع شهيد تمجيدي در حال ساخت است.
وي ادامه داد: به جز ناوچه‌هاي موشك‌انداز پروژه ناوشكن موج در دست اقدام است كه تقريباً 100 درصد سازه اصلي و بدنه آن تكميل شده و اميدواريم اين ناوشكن سال آينده به آب انداخته شود.
موسوي با بيان اينكه به‌زودي تجهيزات و متعلقات اين ناوشكن نصب مي‌شود، تصريح كرد: به‌زودي ناوشكن موج تجهيز شده و به ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ملحق مي‌شود.
فرمانده ارشد آجا در گيلان همچنين ناوچه‌هاي موشك‌انداز كلاس سينا در حال ساخت صنايع شهيد تمجيدي را از مدرن‌ترين يگان‌هاي موشك‌انداز در نوع خود دانست و گفت: اين ناوچه‌ها از نظر قوه تحرك، سيستم‌هاي موشكي، سلاح و تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي به‌روز هستند.
وي افزود: اگر چه اين ناوچه‌ها از نظر سازه، بدنه و شكل ظاهري مشابه ناوچه‌هايي هستند كه در منطقه دوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران مورد استفاده و بهره‌برداري قرار مي‌گيرند، اما در تجهيزات كاملاً به‌روز بوده و فناوري‌هاي نو روي آنها نصب شده و همگام با تكنولوژي و آخرين پيشرفت‌هاي نيروي دريايي در داخل و صنايع مشابه در خارج كشور است.
موسوي با تاكيد براينكه همه مراحل ساخت توسط متخصصان داخلي ساخته و نصب مي‌شود، خاطرنشان كرد: تمام آنها توسط نيروهاي داخلي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.
فرمانده ناوگان نظامي شمال كشور به استفاده نيروهاي بومي در صنايع دريايي گيلان اشاره كرد و گفت: از متخصصان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين صنايع استفاده مي‌شود كه درصد بالايي از آنها بومي استان گيلان هستند و در واقع نقش كليدي و اساسي در اين زمينه دارند.
به گفته وي قسمت بسياري از كار طراحي، نصب تجهيزات و ساخت سازه‌ها توسط متخصصان موجود در استان انجام مي‌شود.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8811180178[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]زيردريايي 500 تني ايران تا دو سال آينده عملياتي مي‌شود[/color]
[color=darkblue]معاون جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه انواع زيردريايي‌هاي سبك در صنايع دفاعي كشورمان به توليد انبوه رسيده است، اظهار داشت: تا دو سال آينده زيردريايي با تناژ 500 تن را به آب مي‌اندازيم.
امير دريادار فرهاد اميري معاون جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش با اشاره به عملياتي شدن جديدترين ناوچه موشك‌انداز اين نيرو كه به نام درفش در منطقه چهارم دريايي ارتش در درياي مازندران به آب انداخته شد، اظهار داشت: اين ناوچه از كلاس ناوچه‌هاي موشك‌اندازهاي ارتش است كه در منطقه جنوب از آنها استفاده مي‌شود.
اميري با بيان اينكه در خلال جنگ تحميلي دو فروند از ناوچه‌هاي كلاس پيكان با نام پيكان و جوشن را قهرمانانه از دست داديم، خاطر نشان كرد: با تلاش نيروي دريايي ارتش و سازمان صنايع دريايي، توانستيم براي اولين بار سه فروند از ناوچه‌هاي كلاس پيكان را جايگزين كنيم كه اولين آنها به ياد ناوچه قهرمان پيكان، پيكان نام گرفت، ناوچه دوم جوشن و سومين ناوچه موشك‌انداز نيز به نام درفش در روزهاي اخير عملياتي شد.
وي در خصوص ويژگي‌هاي ناوچه موشك‌انداز درفش با بيان اينكه اين ناوچه به پيشرفته‌ترين تجهيزات و تسليحات دريايي مجهز است، به توپ 76 ميلي متري بر روي سينه اين ناوچه اشاره كرد و افزود: اين توپ يكي از به‌روزترين تسليحات دريايي جهان است كه در ناوچه موشك‌انداز درفش به كار گرفته است.
اميري با بيان اينكه در زمينه خودكفايي در نيروي دريايي ارتش به مراحل قابل قبولي رسيده‌ايم، تصريح كرد: مي‌توانيم مدعي باشيم كه امروز تمامي نيازهاي اين نيرو را در داخل كشور و به همت متخصصين داخلي توليد مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه امروز انواع زيردريايي‌هاي سبك در صنايع دفاعي كشور به توليد انبوه رسيده و تاكنون تعداد قابل توجهي نيز به توان زيرسطحي كشورمان افزوده شده است، افزود: به اميد خدا تا دو سال آينده، زيردريايي كلاس متوسط با تناژ 500 تن را به آب انداخته و در اين زمينه نيز به خودكفايي خواهيم رسيد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807100714[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=blue]خبرگزاري فارس: معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه روسيه به تعهد خود در انتقال سامانه دفاع موشكي اس‌-300 به ايران عمل مي‌كند و تاخير بوجود آمده به دلايل فني است.[/color]
[/b]

به گزارش فارس، "سرگي ريابكوف " در مصاحبه با خبرگزاري روسي "اينترفكس " اعلام كرد كه روسيه قصد دارد تا به تعهد خود در انتقال سامانه دفاع موشكي "اس‌-300 " عمل كند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي و آمريكا بارها از روسيه خواسته‌اند تا از فروش اين سامانه كه قادر است هواپيماها را تا فاصله 150 كيلومتري هدف قرار دهد صرف نظر كند.
وي افزود: اين قراردادي براي تامين اين سامانه براي ايران است و ما به آن عمل مي‌كنيم.
اين مقام روسي ادامه داد: تاخير در انتقال اين سامانه به دليل مشكلات فني براي تطبيق اين سامانه است.
وي همچنين عليه سياست‌كاري‌ها در صادرات تسليحات روسيه به ايران هشدار داد.
ريابكوف ادامه داد: صرف‌نظر از مذاكرات درباره ماهيت برنامه هسته‌اي ايران، واقعا ناصحيح است كه بر موضوع انتقال اس-300 به ايران تمركز شود و اين موضوع را به يكي از چالش‌هاي عمده تبديل كرد.
"بنيامين نتانياهو " نخست وزير رژيم صهيونيستي هفته گذشته به مسكو سفر كرد تا از روسيه بخواهد كه از تشديد تحريم‌ها عليه ايران حمايت كند و از انتقال سامانه دفاع موشكي اس-300 به ايران صرف نظر شود.

منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812010067

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام[/color]

[color=blue]ساخت 10 دكل حفاری دریایی ایران معلق شد[/color]
[color=darkblue]ناتوانی شركت چینی در ارایه لیسانس معتبر جهت ساخت دكل‌های حفاری مورد استفاده در حوزه‌های نفتی، سرنوشت قرارداد 2/2 میلیاردی ساخت 10 دكل حفاری دریایی ایران را با ابهام مواجه كرده است.
بر اساس گزارش روزنامه آپ استریم، بر اساس قرارداد امضاء شده در سال گذشته میلادی میان یك شركت ایرانی ثبت شده در اسپانیا با یك شركت چینی، طرفین در مورد طراحی و ساخت 10 دستگاه دكل حفاری به همراه تجهیزات جانبی از سوی شركت چینی ZPMC به توافق رسیدند.
با این حال برای آنكه جك‌آپ‌های حفاری بتوانند در حوزه‌های دریایی روی سكوهای نفتی به‌كار گرفته شوند، باید مطابق مقررات شناخته شده بین‌المللی دارای مجوز یا لیسانس معتبر از شركت‌های بین‌المللی باشند.
در این زمینه شركت مهندسی تاسیسات دریایی ایران (IOEC) به عنوان ثبت‌كننده شركت ADHK در اسپانیا خواستار ارایه لیسانس معتبر برای ساخت این نوع دكل‌ها از شركت ZPMC شد؛ زیرا گفته می‌شود كه شركت چینی فاقد تجربه كافی برای ساخت و طراحی دكل‌های حفاری است كه نیاز به فن‌آوری‌های پیچیده دارد.
در این زمینه مقامات صنعتی چین اعلام كردند كه شركت ZPMC درخواست‌های شركت ADHK كه شركتی سرمایه‌گذار است را در رابطه با تغییر در طراحی ساخت جك‌آپ‌های جدید رد كرده‌ است.
مقامات چینی اظهار كردند كه شركت ZPMC تاكید دارد كه از طراحی داخلی خود برای دكل‌ها استفاده كند و درخواست اصطلاحات در طراحی را رد می‌كند. این در حالی است كه شركت ایرانی IOEC رسما درخواست تغییرات مطابق با استانداردهای جهانی را دارد.
طراحی اولیه و كلی جاری توسط شركت ZPMC در مؤسسه تحقیقات دریایی داخلی در همكاری با موسسات دریایی شانگ‌های تهیه و تدوین شده است.
به این ترتیب، بن‌بست میان این دو شركت ایرانی و چینی موجب شده شركت نفتی سی.‌چوآن.هنگ‌هوآ كه پیمانكار پكیج تجهیزات حفاری است، كار خود را در ساخت جك‌آپ‌ جدید به تعلیق درآورد.
یك مقام این شركت اظهار داشته است كه هر دو شركت ZPMC و ADHK نیازمند به زمان بیشتری هستند تا طراحی دكل‌ها را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند.
وی گفته است كه ما منتظر تصمیم نهایی از جانب ZPMC هستیم.
شركت ZPMC كل دو قرارداد ساخت 10 سیستم حفاری مورد نیاز دكل‌های دریایی را به شركت سی‌.چوان.هنگ هوآ اعطا كرده است. شرح كار قرارداد شامل دكل‌های حفاری، انتقال قدرت فوقانی (TCP - DRIVC) سیستم‌های الكترونیكی و سیستم كنترل كل حفاری و سایر تجهیزات حفاری است.
شركت ZPMC مستقر در شانگهای معامله 2/2 میلیارد دلاری با شركت ADHK برای ساخت دكل‌های حفاری دریایی، سه دكل خشكی و دو جرثقیل شناور را در ماه جولای گذشته (تیر 1388) به امضاء رسانده‌اند و زمان اتمام قرارداد نیز جولای 2012 است.
گفتنی است، موسسه بیمه صادرات و اعتباری این قرارداد را بیمه كامل كرده است.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=4931

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.