Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/R5.JPG[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/R1.JPG[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/r4%7E0.JPG[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]روز سوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 با ارزيابي رادارها آغاز شد [/b]
تهران - سخنگوي رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 گفت: روز سوم رزمايش پدافند هوايي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با ارزيابي انواع رادارهاي موجود آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، امير سرتيپ 'حميد ارژنگي' در جمع خبرنگاران در منطقه عمومي برگزاري رزمايش اظهار داشت: در اين مرحله از رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، انواع رادارهاي ثابت و متحرك بومي و بهينه سازي شده توسط متخصصان كشورمان تحت شبكه يكپارچه پدافند هوايي مورد بهره برداري و نظارت شبكه يكپارچه پدافندي كشور قرار گرفت.
امير ارژنگي خاطر نشان كرد: استفاده از رادارهاي تاكتيكي كاستا و نبو و رادارهاي توليد داخل مانند كاشف، مطلع الفجر و رادار ملي به منظور كشف، شناسايي و اعلام خبر به يگان هاي عمل كننده از ويژگي هاي دومين مرحله اين رزمايش است.
وي تصريح كرد: كنترل يكپارچه پدافندي از ديگر محورهايي است كه امروز انجام شد و طرح هاي ابتكاري براي شناسايي سامانه هاي مدرن دشمن فرضي توسط رادارهاي كشور نيز در دستور كار قرار گرفت.

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30079530

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]حمله غافلگیرانه دشمن نارنجی به سواحل جنوب خنثی شد [/color][size=18][/size]


در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 در منطقه جنوب شرق حمله غافلگیرانه دشمن نارنجی با هوشیاری دیده بانان شناسایی و با پرواز هواپیماهای رهگیر خنثی شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 منطقه جنوب شرق گفت: دشمن فرضی قصد داشت با حمله غافلگیرانه ( تک ) از نقاط کور و مسیرهای نفوذی تاسیسات حساس را مورد هدف قرار دهد .
سرتیپ حبیب الله علیزاده گفت: حمله دشمن فرضی پس از شناسایی در اختیار هواپیماهای رهگیر قرار گرفت و با اقدام تاکتیکی لازم ، دشمن ناکام ماند. وی هدف از این مرحله از رزمایش را بهره گیری از شبکه گسترده دیده بانی قرارگاه پدافند هوایی، نداجا ، سپاه پاسداران، ناجا و بسیج، اطمینان از برقراری صد در صد و چند لایه ارتباطات در شبکه گسترده دیده بانی و رهگیری هواپیماهای دشمن با استفاده از گزارش های پیوسته و مستمر شبکه دیده بانی عنوان کرد .
رزمایش حافظان آسمان ولایت 3 در منطقه جنوب شرق کشور همزمان با سراسر کشور با محوریت بندر عباس در 5 روز برگزار می شود. سواحل و جزایر هرمزگان و استان کرمان محدوده منطقه عملیاتی رزمایش حافظان آسمان ولایت 3 است.
http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15220

[color=red]نمونه‌های جدید آتشبارهای مصباح عملیاتی می شود[/color]

سرهنگ فرمهینی با بیان اینکه آتشبارها بعنوان خط اصلی دفاع هوایی از اهمیت بالایی برخودارند، گفت: نمونه های عملیاتی آتشبارهای مصباح در بخشهای مختلف پدافند بومی و بکارگیری می شوند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل فرمهینی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اعلام این خبر گفت: امروزه توسعه و نوآوری در ساختار نظامی نیروهای مسلح تبدیل به خط مشی ثابتی شده که دسترسی به فناوریهای نوین را برای هرگونه دفاع آماده کرده است، بطوریکه بخشی از تجهیزات و ادوات مورد استفاده امروز در مجموعه های نظامی کشور حتی مشابه خارجی نداشته و فناوری اختصاصی آن در اختیار متخصصان داخلی قرار دارد.
وی ادامه داد: این رویه سبکی جدید را در دفاع براساس نیازهای داخلی ایجاد کرده و اصل غافلگیری و پاسخ کوبنده در برابر تهاجم را بعنوان یکی از پارامترهای موثر در اختیار نیروهای مسلح قرار داده است.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به بکارگیری نمونه های عملیاتی آتشبارهای مصباح در لایه های مختلف پدافند کشور گفت: یکی از نمونه های موفق طراحی و تولید سیستم های دفاع هوایی، تولید توپ مصباح است که بر اساس یک نیاز دفاعی طراحی و ساخته شده است .
به گفته وی نواخت تیر، رادار بومی، قابلیت جابجایی بالا، تجهیز به سامانه های کنترل و قابلیت تولید انبوه بخشی از مزیت های این سامانه دفاعی است.
سرهنگ فرمهینی افزود: فناوریهای پیچیده کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام برای هواپیماهایی که روز به روز دارای فناوریهای جدیدتری می شوند نیاز به تخصص بسیار بالا و ارتقاء توان ساخت بر اساس علم روز دارد و بر همین اساس امروزه توانمندی های دفاعی ایران در راستای رفع تهدیدات موجود و در جهت دفاع از کیان و صیانت ملت ایران شکل می گیرد.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به تجربیات 8 سال دفاع مقدس گفت: در طول سالهای نبرد و تحریمهای همه جانبه اعمال شده از سوی استکبار جهانی و مشکلات به وجود آمده در مناطق عملیاتی در زمینه تعمیر و تأمین قطعات و تجهیزات نظامی، و الزام در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته نظامی روز، باعث شکل گیری بدنه اصلی پژوهش و تحقیقات بود تا نتایج این حرکت امروز و با دستیابی به انواع فناوریهای روز دنیا ثمر دهد و با این چشم انداز نیروهای مسلح بواسطه دستیابی به مؤثرترین تجهیزات بومی و بدون نیاز به دیگران وظیفه دفاع کوبنده در برابر هر تجاوزی در دستورکار خواهند داشت.

http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15224

[color=red]یاد باد آن روز ها یاد باد[/color]

[color=red]
ماجراي سقوط کرکس سياه [/color]
واپيماي ميراژ ساخت کشور فرانسه با هزار کيلوگرم بمب ضلع جنوب و جنوب شرق اصفهان را دور زده و حدوداً از سمت پايگاه 8شکاري و از روي منطقه [color=red]شاهين شهر[/color] اصفهان به قصد حمله به پالايشگاه و نيروگاه اصفهان در پرواز بودند.
علي اصغر جمالي

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، تجارب طولاني مبارزات، جنگ هاو اجراي طرح هاي نظامي نشان مي دهد چنانچه فرماندهان ،کارشناسان امور نظامي و مشاورين غير نظامي از روي انديشه و بکارگيري اصول و مباني جغرافياي نظامي ، تجزيه و تحليل مناسب را در هرگونه طرح ريزي نظامي مورد توجه قرار دهندبرنده جنگ هستند و بدون بهره گيري علمي از جغرافياي نظامي ،موفقيت هاي نظامي را ميبايستي اتفاقي تلقي کرد.
در بررسي جغرافياي نظامي ايران ،رابطه بين ويژگيها و عوامل جغرافيايي سرزمين ايران با مسائل امنيت و دفاع از سرزمين مورد تاکيد است و در هرنوع طرح ريزي امنيتي –دفاعي بايستي مورد توجه قرار گيرد.
اهميت شناخت محيط جغرافيايي آنقدر حائز اهميت مي باشد که ريشه تاريخي آن رادر جنگ احدو احاطه کامل پيامبر عظيم الشان اسلام(ص)بر منطقه جنگ نشان مي دهد که ايشان با توجه به منطقه نبرد با گماردن تعدادي نگهبان) ديده بان)سمت نفوذ دشمن را از پشت کاملاً بست و درست زماني که نيروهاي اسلام رو به پيروزي بودند نگهبانان آن قسمت منطقه تحت مسئوليت را رها کرده و با عث شکست نيروهاي اسلام شدند .
فرماندهي در ميدان عمليات خود يک ميدان ديد عالي از اطلاعات و جزئيات ديده باني را نياز دارد که سريع ترين هواپيما به تنهايي قادر به فراهم کردن آن نخواهد بود مگر اطلاعات مکتسبه از ديده باني هوايي بصري رادار (با برد زياد)و اطلاعات مکتسبه ازديده باني هاي زميني و هوايي با برد کوتاه (ميدان ديدچشم يا با برد دوربين) .
در ديده باني زميني و در ميدان هاي نبرد علي الخصوص جنگ تحميلي شاهد بوديم که با وسايل جزئي که يک ديده بان زميني در اختيار داشت (مانند قطب نما ،نقشه،بيسيم ،بادزن ديده باني و وسايل انفرادي )موفق به کشف بسياري ازنقاط حساس نيروي زميني دشمن مي شد و با دادن مختصات دقيق زمينه هاي انهدام آن اهداف را براي يگان هاي توپخانه آماده مي کرد.
در ديده باني با مقدورات هواپيماهاي تجسسي که مي تواند ديده باني مداوم (مراقبت هوايي)،تجسس هدف،هدايت آتش،شناسائي ،بازرسي استتار ،عمليات مساحي و بالاخره استقرار واحدهاي خودي را انجام دهد. اين اندازه مقدورات معمولاً براي تامين احتياجات ديده باني يک لشگر کاملاً رضايت بخش مي باشد اما در عين حال ممکن است براي تنظيم تير ،ارزيابي هدف،تعيين ميزان خسارات حاصله از عمل سلاح هاي با برد زياد نيز مورد استفاده قرار گيرد.
تمامي اين موارد در رابطه با ديده باني با هواپيما و ديده بان زميني بود اما در عصر حاضر که عصرارتباطات و ماهواره مي باشد شايد ديده باني هوايي آنچنان که بايد نمود نکند ليکن با تمامي اين مستدلات دقت در کسب خبر حرف اول را مي زند به همين دليل نيز در کسب اطلاعات دقت مورد تاکيد مي باشد .
همانگونه که در ابتدا نيز عنوان شد کشور پهناور ايران با تنوع آب و هوايي و شرايط جغرافيايي و وجود سلسله کوههاي البرز و زاگرس و مناطق کويري نشان از وجود خلاء هايي در پوشش هوايي بصري دارد بدين صورت که چه ازنظر زميني و چه از نظر هوايي نفر و هواپيماها ي کوچک به راحتي مي توانند از مرز عبور کرده و به محل هابي مورد نظر خود نزديک شوند و جلوگيري از اين امر ممکن نيست مگر با هوشياري و ديده باني صحيح و مداوم از کليه مرزهاي زميني و هوايي جمهوري اسلامي ايران.
با شروع جنگ تحميلي و با آگاهي از اين معابر طبيعي و وجود معابر نفوذي ناشي از عوارض طبيعي ميهن اسلامي ، بمنظور تامين پوشش هوائي کشور و کشف موقعيت هواپيماهاي متخاصم در ارتفاع کم ،پست هاي ديده باني در معابر و دهليز هاي نفوذي، با امکانات موجود يگانها مستقر و عملياتي گرديدند و توانستند در طول دفاع مقدس گزارش هاي عملياتي فراواني اعم از موقعيت هواپيماها و هلي کوپتر هاي خودي و دشمن،موقعيت و مسير موشک هاي دور برد دشمن ،تحرکات شناور هاي دريائي دشمن،موقعيت هواپيماهاي سانحه ديده ،تحرکات مذبوحانه گروهک ها در عمليات مرصاد را بموقع به مراکز عملياتي مربوطه مخابره و نقش بسزائي در جنگ ايفاء و جايگاه خود را در شبکه عملياتي و دفاعي کشور تثبيت کنند.
اولين پست هاي ديده باني با اعزام تيمي ازبسيجيان پدافند نيروي هوايي در نوار مرزي جنوب کشور در اوائل سال 1364بررسي و شناسائي گرديد که بهمان منظور تعدادي محل ديده باني از ايستگاه حسينيه تا صالح آباد دهلران به فاصله 16 کيلومتري لجمن در عمق و 10کيلومتري در عرض به مرکزيت اهواز و دزفول انتخاب گرديدند .
استقرار ديده بان در محل هاي تعيين شده باگزارشات و اطلاعات مهمي که از تحرکات دشمن به مراکز فرماندهي مخابره مي کردند باعث تحول چشمگيري در پدافندهوايي و قدرت جديدي در شبکه يکپارچه پدافندي کشور گرديدند.
شروع تهاجمات هوايي دشمن به تاسيسات ، مناطق و منابع حياتي کشور پروژه ديده باني جهت استقرار کارکنان ديده بان در شهرهاي بزرگ ايران(تهران،تبريز،شيراز،اصفهان)مطرح و شروع به فعاليت کرد که در اين رابطه باتمهيدات با ارزش نظامي که از سوي فرماندهان پدافند گرفته شد محل هاي بسياري شناسايي گرديده و پس از بررسي نقاط ديده باني مناسب تعدادي پست در اطراف تهران پالايشگاه و پارچين به فواصل معين و تعيين شد
ضمناً تعدادي پست در غرب و جنوب تهران تعيين و شناسايي گرديد.و همزمان تعدادي پست در اطراف اصفهان ، شيراز و تبريز بررسي و شناسايي شدند. ديده بانان که همگي از سربازان غيور دوران جنگ بودند به مناطق مورد بحث اعزام گرديدند ارتباط پست ها توسط بيسيم هاي موجوددر پدافند برقرار مي شد و با کمترين امکانات بيشترين بازدهي را از خود نشان دادند.

نيمه شعبان سال 1367و سقوط کرکس سياه با گزارش ديده بانان هوشيار پدافند هوايي

ساعت دو بعد از ظهر روز 14 فروردين سال 1367مصادف با عيد نيمه شعبان را نشان مي داد دو فروند هواپيما ي مهاجم بعثي در حال نزديک شدن به نيروگاه اصفهان بودند پست هاي ديده باني منطقه اصفهان لحظه به لحظه موقعيت هواپيماها را به پست فرماندهي اطلاع مي دادند اولين پيام از پست ديده باني گردنه رخ در منطقه شهرکرد مخابره گرديد سرباز ديده بان با مشاهده هواپيماهاي متجاوز عراقي با دقت و سرعت پيام را به پست فرماندهي اعلام کرد وبا دريافت اين خبر بلافاصله آژير وضعيت قرمز در منطقه پالايشگاه و نيروگاه اصفهان بصدا درآمد.و دستور آمادگي به کليه جنگ افزارها صادر شد مواضع مستقر در نيروگاه نيز بلافاصله با روشن نمودن سامانه هاي الکترونيکي بخصوص سامانه اسکايگارد که هميشه در مدار عملياتي قرار داشت بدقت منطقه را کاوش مي کرد .
همه جنگ افزارهاي 23م م و 35م م و اسکايگارد آماده بودند با آتش پرچم خود از ميهمانان ناخواسته آنطور که شايسته است پذيرايي نمايند .
هواپيماي ميراژ ساخت کشور فرانسه با هزار کيلوگرم بمب ضلع جنوب و جنوب شرق اصفهان را دور زده و حدوداً از سمت پايگاه هشتم شکاري و از روي منطقه شاهين شهر اصفهان به قصد حمله به پا لايشگاه و نيروگاه اصفهان در پرواز بودند ،پست هاي ديده باني در منطقه نيز لحظه به لحظه يکي پس از ديگري موقعيت جديد آنها را به پست فرماندهي اعلام مي کردند تا اينکه پس از چند دقيقه اولين موضع جنگ افزار 23م م مستقر در منطقه شاهين شهر (رينگ سوم)که در فاصله 30کيلومتري نيروگاه قرار داشت با مشاهده هواپيماهاي متجاوز عراقي با گلوله هاي سرخ و آتشين خود به استقبال آنها رفتند و با هر رگبار آتش آنها آماجي از گلوله ها بسوي هواپيماها شليک مي شد.و در پي آن مواضع اورليکن و اسکايگارد و در نهايت کليه مواضع مستقر در سمت حمله با مشاهده هدف به سوي آنها آتش گشودند .
شايد خلبانان هواپيماهاي متجاوز عراقي انتظار چنين آمادگي را از مواضع پدافند هوايي نداشتند و به خيال خام خود آمده و با طرح چنين حمله اي از نظر سوخت و برق در سطح کشور مشکل ايجاد کنند و حال آنکه کارکنان غيور و تيز بين پدافند هوايي با هوشياري و دقت عمل خود هواپيماها را با جهنمي از آتش و گلوله روبرو کردند و از هر سوي مواضع پدافندي آماجي از گلوله به سوي هواپيماهاي عراقي شليک مي شد و آنان که از دور نظاره گر چنين نبرد قهرمانانه اي بودند تصور مي کردند که مواضع پدافندي براي سرنگون ساختن هواپيما به رقلبت پرداخته و گوي سبقت را از يکديگر مي ربودند.و آتش خشم امتي بپا خواسته را روانه هواپيماهاي دشمن مي کردند تا اينکه بلاخره گويي تير خلاص شليک گرديد و اولين هواپيما که ليدر دسته پروازي بود مورد اصابت قرار گرفت و در هوا مشتعل گرديد و هر رگبار آتشي که از سوي مواضع بسوي هدف شليک مي شد بخشي از هواپيما در فضا متلاشي و به زمين سقوط مي کرد پس از چند ثانيه درگيري خلبان هواپيما که قدرت کنترل هواپيما را از دست داده بود بناچار هواپيما را ترک کرده و با چتر نجات فرود آمد و هواپيماي منهدم شده در يکي از مخازن پالايشگاه سقوط کرد و و با اصابت آن به زمين دود و آتش منطقه را فرا گرفت .
فرمانده يکي از مواضع اسکايگارد که خلبان عراقي در آن فرود و به اسارت در آمده بود با افتخار و از طريق بيسيم اعلام کرد”لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم”و خبر آن را باطلاع همگان در منطقه رساند و رگبار آتش بر روي هواپيماي دوم ادامه يافت و پس از اصابت به آن هواپيماي مذکور در خاک عراق سقوط کرده که بعدها مورد تائيد قرار گرفت.
با دريافت اين خبر غرور آفرين بانگ تکبير فضاي پالايشگاه اصفهان را در ساعت 02/14نيمه شعبان سال 67 عطر آگين کرد و اين عيدي بزرگي بود که در اين روز عزيز پدافنديان قهرمان به ملت عزيز وامام امت(ره) تقديم کردند.
اين برگ زرين و افتخار آميز در دفتر دلهاي عاشقان امام و انقلاب ثبت شد و همين خاطره زيبا نشان از اهميت ديده باني در رزم پدافند را دارد که چنانچه ديده بانان در مخابره خبر خود اهمال مي کردند شايد يگان هاي زمين بهوا ديرتر در جريان ورود هواپيماها قرار مي گرفتند و پيامد هاي آن مشخص نبود.
پس از پايان جنگ تحميلي و استمرار تحرکات و تهديدات دشمنان اسلام در کشور هاي همسايه و اقدامات خصمانه عليه کشور جمهوري اسلامي ايران ، تداوم استقرار پست هاي قبلي و استقرار هاي بعدي به منظور پوشش هوايي بهترو اجراي طرح جامع ديده باني، سرلوحه برنامه هاي عملياتي ستاد پدافند هوايي نهاجا قرار گرفت.


[color=red]تست موفقيت آميز سامانه موشكي S200[/color]
خبرگزاري فارس: معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) با اشاره به بهينه سازي سامانه موشكي S200 توسط متخصصان داخلي، گفت: اخيرا نيز اين سامانه با موفقيت مورد تست و ارزيابي قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار محمدحسن منصوريان معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در دومين روز برگزاري رزمايش مدافعان آسمان ولايت3 در جمع خبرنگاران، در خصوص نقش پدافند هوايي در ايجاد امنيت ملي گفت: امروزه حملات هوايي در شرايطي كه كشورهاي داراي تكنولوژي و قدرت برتر در حداقل زمان ممكن عكس‌العمل نشان بدهند و با استفاده از قدرت هوايي اراده خود را به طرف مقابل نشان دهند. لذا تاثير پدافند هوايي در جنگ‌هاي نوين نقش بي‌نظير و بي‌بديلي است.

وي با اشاره به اينكه وظيفه ايستادگي در مقابل تهاجمات هوايي برعهده پدافند هوايي قرار دارد، تصريح كرد: پدافند هوايي بايد بتواند قدرت هوايي دشمن را كاهش دهد.

معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: همه مسئولان نظام به ويژه مقام معظم رهبري به دنبال اين هستند كه پدافند هوايي كشور بتواند در مقابل تهديدات كشورهاي متخاصم بايستد.

منصوريان اضافه كرد: يكي از ويژگي‌هاي اين رزمايش وسعت آن است كه كل كشور را شامل مي‌شود و ويژگي ديگر اين است كه هر نيرويي كه با پدافند هوايي ارتباط دارد امروز وارد صحنه رزمايش شده و مشاركت مي‌كند و اين نيروها همگي در كنترل عملياتي شبكه يكپارچه پدافند هوايي كه در قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) متمركز است، فعاليت مي‌كنند تا با هم هماهنگ شده و سطح آمادگي‌ها را بالا ببرند.

وي ادامه داد:‌ كار ديگري كه در اين رزمايش صورت مي‌گيرد ايجاد تعريف منطقي بين پدافند عامل و غيرعامل است كه تاكنون جدا از هم فعاليت مي‌كردند ولي امروز به اين نتيجه رسيديم كه بايد تعريف منطقي رابطه‌اي بين اين دو پدافند ايجاد كنيم تا پدافند هوايي بهتري داشته باشيم.

منصوريان با بيان اينكه از هر دو پدافند عامل و غيرعامل در طراحي‌هاي عملياتي استفاده خواهيم كرد، گفت: بايد پتانسيل‌هاي پدافند غيرعامل و عامل را به خوبي شناسايي كنيم تا در دفاع مؤثرتر باشيم.

وي افزود: همه نيروهاي سپاه، بسيج، ناجا و ارتش با محوريت قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در اين رزمايش شركت كرده‌اند.

منصوريان در بخش ديگري از سخنانش در خصوص تجهيزات پدافند هوايي كشور گفت:‌ عمده تجهيزات پدافند هوايي امروزه در معرض بهينه‌سازي متخصصان كشور قرار گرفته است و بايد امروزه به بومي‌سازي تجهيزات بيشتر توجه كنيم زيرا اتكا به كشورهايي كه تجهيزات پدافند را مي‌فروشند، در زمان جنگ كار درستي نيست و تدبير فرمانده معظم كل قوا اين بوده كه همه تجهيزات بومي شود و البته خوشبختانه در بخش‌هايي نيز به خودكفايي كامل رسيده‌ايم.

معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) با اشاره به دستاوردهاي جديد پدافند هوايي تصريح كرد: پدافند هوايي كشور به تجهيزاتي دست يافته كه قادر خواهند بود در صحنه‌هاي تهديد هوايي مداومت و ماندگاري خود را حفظ كنند.

منصوريان در پايان با تقسيم‌بندي تهديدات به سه نوع برد كوتاه، برد متوسط و برد بلند گفت: بيشترين تلاش ما در بخش تهديدات برد متوسط صورت مي‌گيرد و در بحث تهديدات برد بلند كه سهم بسيار كمتري نسبت به برد متوسط و برد كوتاه دارد، كارهاي بزرگي با استفاده از مراكز علمي و صنايع داخلي انجام شده است.

وي همچنين گفت: سامانه موشكي S200 توسط متخصصان داخلي بهينه شده و اخيرا نيز اين سامانه با موفقيت مورد تست و ارزيابي قرار گرفت.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908260371

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=x1d3y1acquky0c4b567g.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/x1d3y1acquky0c4b567g_thumb.jpg[/img][/URL]

[[size=18]color=red]مسيرهاي پروازي ناشناس خارج از مرزها در کنترل قرارگاه پدافند هوايي است[/[/size]color]

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 گفت: ديده‌بان‌هاي پدافند هوايي در سراسر کشور تمامي پرنده‌ها از قبيل جنگنده‌، هواپيماهاي بدون سرنشين و ايرلاين‌ها را در آسمان به خوبي رصد کرده‌اند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، مير حميد ارژنگي سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 در سومين روز و آغاز مرحله دوم اين رزمايش با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشريح برنامه‌هاي مرحله دوم به برخي آمار اخذ شده از طريق شبکه‌ ديده‌بان بصري در سراسر کشور اشاره و گفت: طي نتايج آمار اخذ شده در مراکز فرماندهي و کنترل پدافند هوايي کل مسيرهاي کشف شده توسط رادارها تا به امروز 4هزار و 166مورد بوده است.
ارژنگي خاطر نشان کرد: کل مسيرهاي ناشناس کشف شده در خارج از مرزها 322 مورد و کل گزارشات پست‌هاي ديده‌باني مستقر در سراسر کشور 6 هزار و 120 مورد بوده است که اين نشان‌دهنده آمادگي بالاي ديده‌بان‌هاي پدافند هوايي در سراسر کشور است که تمامي پرنده‌ها از قبيل جنگنده‌، هواپيماهاي بدون سرنشين و ايرلاين‌ها را در آسمان به خوبي رصد کرده‌اند.
وي با بيان اين که کل گزارشات اخذ شده به منظور انجام عمليات جنگ الکترونيک و مقابله با آن 478 مورد بوده است تاکيد کرد: تمام فضاي کشور توسط رادارهاي پدافند هوايي که به مثابه چشمان بيدار پدافند عمل مي‌کنند به درستي رصد شده و نيروهاي جوان حاضر در پست‌هاي ديده‌باني در سخت‌ترين شرايط بهترين عملکرد را داشته‌اند.
سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 خاطر نشان کرد: در ادامه اين مرحله از رزمايش که از صبح امروز آغاز شده است ارزيابي مجموعه رادارهاي کشور شامل، رادارهاي ثابت، تاکتيکي و انواع رادارهاي پسيو را خواهيم داشت که در اين مرحله رادار ملي، مطلع‌الفجر و کاشف که توسط متخصصان داخلي بهينه شده‌اند مورد تست و ارزيابي قرار خواهد گرفت.
ارژنگي هنر قرارگاه پدافند هوايي درباره رادار را شبکه بودن مجموعه راداري کشور دانست و افزود: مجموعه اطلاعات از طريق شبکه يکپارچه در مراکز فرماندهي و کنترل پردازش شده و بازخوردهاي لازم به شبکه ابلاغ مي‌شود.
وي همچنين قدرت و توانايي تلفيق رادارها را يکي ديگر از دستاوردهاي مهم اين رزمايش دانست و گفت: رادار هيچ‌گاه نمي‌تواند به صورت جزيره‌اي عمل کند بلکه بايد اطلاعات از طريق شبکه‌ منتقل و با يکديگر تلفيق شوند تا فرماندهي بتواند در لحظه تصميمات درست را اخذ کند.
ارژنگي رادار را چشم بيدار پدافند هوايي دانست و با بيان اين که کشور ايران يک منطقه کوهستاني و ذوعارضه محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: علي‌رغم اين موانع توانسته‌ايم از انواع رادارها با فرکانس‌هاي مختلف استفاده کنيم که در حال حاضر نيز تيم‌هاي ناظر در قرارگاه‌ پدافند هوايي خاتم الانبيا ، ستاد کل ارتش و ستاد کل نيروهاي مسلح از اين امر نظارت و عملکرد يگان‌ها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهند.
سخنگوي رزمايش در ادامه به اهميت استفاده از مراکز فرماندهي و کنترل تاکتيک و سيار اشاره کرد و افزود: در روز گذشته طبق تدبيري که از سوي فرماندهي ابلاغ شد مرکز فرماندهي و کنترل اصلي ما براي ساعاتي تعطيل و فرماندهان با استقرار در مراکز کنترل و فرماندهي فرعي و تاکتيکي فضاي کشور و انجام عمليات‌ها را کنترل کردند.
ارژنگي در پايان خاطرنشان کرد: مراکز کنترل و فرماندهي قرارگاه پدافند هوايي نسبت به سال گذشته بسيار متحول شده و قابليت پردازش سيگنال‌هاي دريافتي به دو برابر افزايش يافته است.

http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15270


[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=90tqxcyp68vqlbcygjsl.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/90tqxcyp68vqlbcygjsl_thumb.jpg[/img][/URL]

[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=va5ya223r2r3gid1y3.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/va5ya223r2r3gid1y3_thumb.jpg[/img][/URL]

[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=7o05pemz5tfrp1skvl6n.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/7o05pemz5tfrp1skvl6n_thumb.jpg[/img][/URL]

[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=flp04fje123mc50m851.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/flp04fje123mc50m851_thumb.jpg[/img][/URL]

[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=ggom7okfpbuf8dsf46k.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/ggom7okfpbuf8dsf46k_thumb.jpg[/img][/URL]

[URL=http://www.irupload.ir/viewer.php?file=5f9ugkegn81o7h3mlu.jpg][img]http://www.irupload.ir/images/5f9ugkegn81o7h3mlu_thumb.jpg[/img][/URL]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]هدایت سامانه‌های موشکی به سمت دشمن توسط شبکه راداری [/color][size=18][/size]

شبکه راداری کشور با موفقیت موشک‌ها و آتش‌بارهای موجود در سامانه پدافندی نیروهای مسلح را به سمت هواپیماهای متجاوز دشمن هدایت کرد.

ه گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در ادامه دومین مرحله از رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3 که از بامداد امروز آغاز شد انواع رادار‌ها و شبکه دیده بان بصری مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند که در همین راستا شبکه راداری موفق به کشف و شناسایی پرنده‌های رادار گریز دشمن فرضی شد.
بنابراین گزارش به کارگیری چند طرح ابتکاری و استفاده از سامانه‌های پیشرفت جدید از جمله اقدامات صورت گرفته در تحقق این هدف مهم بود که طی آن انواع پرنده‌ها با سرنشین و پهپاد‌ها که قابلیت پنهان ماندن از چشم اکثر رادارهای موجود در دنیا را دارند، توسط شبکه راداری کشور کشف و شناسایی شده و اطلاعات آنها شامل ارتفاع، برد و سرعت جهت مقابله در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار گرفت.
این در حالی است که اطلاعات مربوط به ورود پرنده‌های متجاوز از طریق دیده بان‌ها و رادارهای مختلف ثابت و سیار موجود در کشور همچنان گزارش شده و دیده بان‌های پدافند هوایی همچنین به قابلیت هدایت جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش دست پیدا کرده‌اند.
از دیگر اقدامات صورت گرفته در سومین روز رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3 می‌توان به هدایت موشک‌ها و آتش‌بارهای موجود در سامانه پدافندی نیروهای مسلح به سمت هواپیماهای متجاوز دشمن اشاره کرد که این عملیات از سوی شبکه راداری کشور با موفقیت انجام شد و این سامان‌ها مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند.
استفاده از رادارهای تاکتیکی کاستا و نبو و رادارهای بومی کشور مانند کاشف، مطلع فجر و رادار ملی به منظور کشف شناسایی و اعلام خبر به یگان‌های عمل کننده از دیگر ویژگی‌های دومین مرحله از این رزمایش بود.
http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15276

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]زمایش عملیاتی سامانه پیشرفته پدافند هوایی مرصاد[/b]
ساعت خبر: 12:24 - تاريخ خبر: 27/08/1389

تست عملیاتی سامانه پیشرفته پدافند هوایی برد متوسط ایرانی با نام مرصاد با موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، سخنگوی رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت3، گفت: این سامانه پدافند هوایی برد متوسط می تواند هواپیماهای مدرن را در ارتفاع پست و متوسط شناسایی و منهدم کند.

امیر سرتیپ حمید ارژنگی افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از حریم هوایی کشور در ارتفاع پست و متوسط، بهره گیری از سامانه مرصاد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی، تحرک بالا، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و شبکه شدن با دیگر سامانه های راداری و پدافندی را از جمله مزیت های سامانه مرصاد در مقایسه با سامانه مشابه قبلی بیان کرد.

امیر ارژنگی گفت: همه مراحل تحقیق، طراحی و تولید این سامانه با استفاده از تجارب پیشکسوتان و متخصصان پدافندی کشور انجام شده است.

سخنگوی رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت افزود: با توجه به تولید انبوه این سامانه در داخل کشور، یگان های پدافندی نیروهای مسلح به یکی از سلاح های دفاعی مجهز شده و قابلیت عملیاتی آنان بیش از پیش افزایش می یابد.

استفاده از رادارهای بومی و دیجیتال با قابلیت شبکه شدن این امکان را به شبکه یکپارچه پدافندی کشور می دهد که بتواند در همه لایه ها حافظ حریم هوایی کشور باشد.

در مراحل بعدی رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3 انواع سامانه های مدرن پدافندی کشور به صورت عملیاتی استفاده خواهد شد.


http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=256959

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]سومین روز از رزمایش پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارزیابی انواع رادارهای موجود کشور آغاز شد.[/b]


به گزارش واحد مرکزی خبر؛ امیر حمید ارژنگی سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 گفت: در این مرحله از رزمایش انواع رادارهای ثابت و متحرک بومی و بهینه سازی شده متخصصان کشورمان تحت شبکه یکپارچه پدافند مورد بهره برداری و نظارت شبکه پدافند کشور قرار می گیرد.

وی افزود: استفاده از رادارهای تاکتیکی کاستا و نبو و رادارهای تولید داخل از جمله کاشف ، مطلع الفجر و رادار ملی به منظور کشف ، شناسایی و اعلام خبر به یگان های عمل کننده از ویژگی های دومین مرحله این رزمایش بود.

امیر ارژنگی بهره گیری از همه رادارهای موجود در نیروهای مسلح و استفاده از اطلاعات آنها در شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافندی را از جمله دیگر محورهایی بیان کرد که در روز سوم رزمایش انجام می شود.

وی گفت: در این مرحله طرح های ابتکاری برای شناسایی سامانه های مدرن دشمن فرضی از طریق رادارهای کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.


http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=256918

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]موفقيت شبكه راداري كشور در كشف پرنده هاي رادار گريز [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/30079969-694938.jpg[/img]

سخنگوي رزمايش سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 اعلام كرد: موفقيت شبكه راداري كشور در كشف پرنده هاي رادار گريز تهران - سخنگوي رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 گفت: در ادامه روز سوم اين رزمايش، شبكه راداري كشور موفق به كشف و شناسايي پرنده هاي رادار گريز دشمن فرضي شد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، امير سرتيپ 'حميد ارژنگي' روز پنج شنبه در محل منطقه عمومي رزمايش اظهار داشت: براي تحقق اين هدف مهم، علاوه بر چند طرح ابتكاري، سامانه هاي پيشرفته جديد نيز مورد آزمايش قرار گرفت كه بر اين اساس، پرنده هاي با سرنشين و پهپادهاي دشمن فرضي كه قابليت پنهان ماندن از چشم اكثر رادارهاي موجود در دنيا را دارند، توسط شبكه راداري كشور كشف و شناسايي شد و اطلاعات آنها شامل ارتفاع، برد و سرعت براي مقابله در اختيار شبكه يكپارچه پدافند هوايي كشور قرار گرفت.
وي تاكيد كرد: رادارهاي موجود در نيروهاي مسلح در زمينه هدايت هواپيماهاي خودي براي انهدام هواپيماهاي متجاوز دشمن فرضي نيز عملكرد خوبي داشتند و اطلاعات مربوط به ورود به پرنده هاي متجاوز از طريق ديده بان ها و رادارهاي مختلف ثابت و سيار موجود در كشور، گزارش مي شود.
وي خاطر نشان كرد: هدايت موشك ها و آتش بارهاي موجود در سامانه پدافندي نيروهاي مسلح به سمت هواپيماهاي متجاوز دشمن نيز از ديگر وظايف شبكه راداري كشور است كه در مرحله دوم رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 3 مورد ارزيابي قرار گرفت.

*** قابليت پردازش سيگنال هاي دريافتي بيش از دو برابر شده است
سخنگوي رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 با بيان اينكه مراكز فرماندهي و كنترل قرارگاه از سال گذشته متحول شده است، گفت: قابليت پردازش سيگنال هاي دريافتي بيش از دو برابر شده است و اكنون بيش از دو هزار كيلومتر را رصد مي كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، ارژنگي در جمع خبرنگاران افزود: نتايج كل مسيرهاي كشف شده از روز اول رزمايش تاكنون توسط رادارها، چهار هزار و 166 مورد، كل مسيرهاي ناشناس كشف شده خارج از مرزها 322 مورد و تعداد كل گزارش هاي پست هاي ديده باني رويت شده شامل انواع هواپيماهاي بدون سرنشين شش هزار و 120 مورد بوده است.
امير ارژنگي تصريح كرد: تعداد كل گزارش هاي عمليات جنگ الكترونيك 478 مورد بوده كه در اين رزمايش انجام گرفته است.
وي خاطر نشان كرد: كل فضاي كشور به درستي رصد مي شود و جوانان غيور در تمام نقاط ايران مستقر هستند و يك لحظه چشم از آسمان بر نمي دارند.
سخنگوي رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 تاكيد كرد: از صبح امروز، ارزيابي رادارهاي كشور آغاز شده است و اين رادارها شامل رادارهاي ثابت، تاكتيكي و انواع رادارهاي پسيو و مطلع الفجر هستند.
امير ارژنگي افزود: هنر رادارها در قرارگاه، شبكه بودن آنهاست كه مجموعه اطلاعات از طريق شبكه يكپارچه مراكز فرماندهي و كنترل به مراكز تصميم گيري ارسال و اطلاعات، پردازش و بازبيني مي شود و بازخوردهاي لازم ابلاغ خواهد شد.
وي تاكيد كرد: هنر ديگر مجموعه قرارگاه پدافند اين است كه قدرت تلفيق رادارها را دارند و اطلاعات از شبكه منتقل و تلفيق مي شود و هر هدفي را سر جاي حقيقي خودش به نمايش مي گذارند تا فرمانده بتواند تصميم سازي و تصميم گيري را در اين لحظه داشته باشد و بازخوردهاي لازم به شبكه بدهد.
سخنگوي رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 خاطر نشان كرد: رادارها نقش بنيادي در كشور دارند چرا كه موشك هاي كروز و سامانه هاي ديگر را رهگيري مي كنند.
امير ارژنگي تاكيد كرد: سيگنال هاي رادارهاي پسيو يك مجموعه را تشكيل مي دهند تا بتوانيم هواپيماهاي آر.سي.اس شناسايي كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران تا كنون به هيچ كشوري تجاوز نكرده است، گفت: پيام اين رزمايش براي كشورهاي همسايه، صلح و دوستي است و براي كشورهاي متجاوز كوبنده و دندان شكن خواهد بود.

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30079969

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک ویدئو البته با کیفیت پائین از گزارش های امروز ، تصویر چند تا از رادارهایی که در این ویدئو دیده میشن رو ثبت کردم:
http://www.iribnews.ir/PhotoGallery/Photo/_2d9669e8.wmv


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/radar-13.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_radar-13.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/radar1-2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_radar1-2.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/radar1-3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_radar1-3.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/radar-1-4.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_radar-1-4.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/radar-10.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_radar-10.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/radar-11.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_radar-11.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24][color=red]با روشن شدن موتور هواپيماي دشمن نوع و پايگاه آنها را شناسايي مي‌كنيم[/color] [/size]

خبرگزاري فارس: معاون جنگ الكترونيك قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء گفت: ما اين توانايي را داريم كه با روشن شدن موتور هواپيماهاي دشمن نوع هواپيما و پايگاه آنها را شناسايي كنيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سرهنگ محرم قلي زاده معاون جنگ الكترونيك قرار گاه پدافند هوايي خاتم الانبياء صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در رزمايش پدافند هوايي "مدافعان آسمان ولايت 3 " در خصوص عملكرد مقابله با جنگ الكترونيك دشمن ماموريت اصلي اين معاونت را در اختيار گرفتن و مديريت بر طيف امواج الكترو مغناطيسي عنوان كرد و افزود: طرفين يك جنگ به دنبال اين هستند كه علاوه بر ضربه زدن به تجهيزات دشمن بتوانند تجهيزات خود را به صورت پايدار و عملياتي در منطقه نبرد نگه دارند كه همه اينها با بكارگيري علم الكترونيك در جنگ‌ها محقق مي‌شود.
قلي زاده افزود: اگر جنگ‌هاي اخير را مشاهده كنيد خواهيد ديد كه هدف اصلي كشور حمل كننده در فاز اول اين است كه با امواج الكترو مغناطيسي بتواند سامانه‌هاي راداري را از كار بيندازد تا در پيش روي با مشكلي مواجه نشوند كه در اصطلاح به آن حمله الكترونيكي مي‌گويند.
وي ادامه داد: در ادامه الكترونيكي نيز كشورهاي مورد هجوم سعي مي‌كنند تا اين حمله را خنثي و سامانه‌هاي خود را در منطقه نبرد حفظ كنند.
معاون جنگ الكترونيك قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء ادامه داد: در حالت سوم نيز ما شنود الكترونيكي را داريم كه سعي مي‌كند سيگنال‌هاي دريافت شده از دشمن را تحليل و بررسي كند كه در اين رزمايش هر 3 محور حمله الكترونيكي دفاع الكترونيكي و شنود الكترونيكي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد چرا كه اين رزمايش يك رزمايش دو سويه است به اين معنا كه هر دو طرف جنگ را دارد يعني نيروي هوايي و نيروي هوا فضا به عنوان حمله كننده و قرار گاه پدافند هوايي به عنوان نيروي دفاع كننده در اين رزمايش شركت دارند.
قلي‌زاده خاطرنشان كرد: با بررسي سينگال‌هاي ارسالي طرف دشمن مي‌توانيم هواپيماهاي آنها را قبل از بلند شدن از باند فرودگاه به وسيله امواج منتشر شده از طريق موتورشان نوع هواپيما و پايگاه آن را شناسايي كنيم.
وي تصريح كرد: در نبرد امروز كه هر كشوري به دنبال برتري در زمينه جنگ الكترونيكي است ما نيز سعي مي‌كنيم تا خود را به جديد ترين تجهيزات مدرن مجهز كنيم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908270535

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان يكي فيلم با كيفيت بالاش رو لطفا قرار بده[/quote]
من فيلمشو ديدم .
با كيفيت و بي كيفيتش چندان فرقي با هم نداره . آخه بي هيجانه .
بهتره منتظر رزمايشهاي موشكي سپاه باشيم چون درسته كوتاهه ولي خيلي هيجان انگيزه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببينم اون صدايي كه اول فيلم از بيسيم به گوش ميرسه و انگليسي صحبت ميكنه ...
يعني شنود بيسيم دشمنه ؟؟؟؟؟؟ :oops:
به نظر من كه لهجه فارسي نداشت ،‌و اگه مال دشمن نباشه ، بعيد ميدونم كه تو بيسيم داخلي ،‌ انگليسي صحبت بشه ! همونطوري كه در ادامه صداي اپراتور خودي رو ميشنويم كه فارسي صحبت ميكنه با بيسيم .
اگه اشتباه نكنم ... به نظرم لغت "چارلي" به گوشم خورد !
از طرفي هم تمام ارتباطات بيسيم دشمن (ناتو) به خصوص آمريكا ،‌ بدون شك به صورت كد شده صورت ميگيره !
و اگه قبول كنيم اين شنود بيسيم دشمن بوده ... يعني موفق شديم ديتا لينك دشمن و مكالماتشو ديكد كنيم !!! كه يعني كار خيلي بزرگي انجام شده ! بزرگ تر از اوني كه بشه تو يه فيلم 2 دقيقه اي ، اونم با تصوير سر تكون دادن اوپراتور از كنارش گذشت !
ولي از طرفي اين كار بزرگ رو اينجوري لو دادن يعني صرف نظر از مزيت بزرگ بدست اومده و هشيار كردن دشمن ! كه خيلي بچگانه و غير منطقيه !

من كه سر در نيووردم قضيه چيه ! icon_question icon_arrowd :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]قلي‌زاده خاطرنشان كرد: با بررسي سينگال‌هاي ارسالي طرف دشمن مي‌توانيم هواپيماهاي آنها را قبل از بلند شدن از باند فرودگاه [color=red][b]به وسيله امواج منتشر شده از طريق موتورشان[/b][/color] نوع هواپيما و پايگاه آن را شناسايي كنيم.[/quote]

صراحتا بنده به میزان زیادی کف نمودم!

این شیوه دیگه آخرشه! فکر نمی کردم این شیوه در ایران عملی شده باشه.

پنهانکار بودن هواپیما هم خیلی به حالش تأثیر نخواهد داشت، اگرچه پرنده های پنهانکار تا میزان زیادی از نظر انتشار امواج الکترو مغناطیسی هم ایزوله می شوند، اما به هر حال از فواصلی قابل انکشاف هستند.

اما اینکه می فرمایند نوع هواپیما و حتی پایگاه اون رو شناسایی می کنند نشون میده که روی این شیوه کاملا کار شده و پخته هست.

به احتمال زیاد این کار هواپیماهای صدف یا مشابه اونها هست و البته با پهپادها هم قابل انجامه.

[quote]ببينم اون صدايي كه اول فيلم از بيسيم به گوش ميرسه و انگليسي صحبت ميكنه ...
يعني شنود بيسيم دشمنه ؟؟؟؟؟؟
به نظر من كه لحجه فارسي نداشت ،‌و اگه مال دشمن نباشه ، بعيد ميدونم كه تو بيسيم داخلي ،‌ انگليسي صحبت بشه !
به هر حال لحجه ش كه خيلي بي عيب بود ![/quote]

در نیروی هوایی عمدتا از زبان انگلیسی در مکالمات ( بخصوص با هواپیماها) استفاده میشه، لهجه آموزشی بچه های نیروی هوای هم از زمان قبل از انقلاب امریکن بوده.

[size=7]ضمنا لهجه درسته مجید جان!![/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.