Recommended Posts

سلام
[quote](شاید شما فرق آدامس و زیر دریایی اتمی رو نمیدونی!؟)[/quote]
trident اسم موشک بالستیک است نه زیردریایی
عکسی هم که قرار دادید مال زیردریایی استراتژیک اتمی انگلیس Vanguardکه سازه اون برای جایگیری مقرهای شلیک موشک تریدنت این طور طراحی شده.


[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8900&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=] سری زیردریایی‌های استراتژیک اتمی Vanguard انگلیس [/url]


[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2856]موشک بالستیک UGM-133 Trident D-5 [/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
trident اسم موشک بالستیک است نه زیردریایی
عکسی هم که قرار دادید مال زیردریایی استراتژیک اتمی انگلیس Vanguardکه سازه اون برای جایگیری مقرهای شلیک موشک تریدنت این طور طراحی شده.[/quote]


از راهنماییتون خیلی ممنونم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر کماندو من یه سوال داشتم :oops:
شما هی به این اشاره میکنی ما یه جایی رفتیم،اونجا سوریه و لبنان نبودن پس ما نیاز به ناوهواپیما بر داریم. درسته؟

میشه بگین کی میخواد به ما حمله کنه ؟؟ آمریکا دیگه درسته ؟
حالا ما با یه ناو هواپیمابر اونم از نوع کوچیکش با 10 تا f-14 که ایشالا همه چیشون ردیفه! چی کار میخوایم کنیم؟ خودتم بهتر میدونی که این همه هزینه دود میشه میره هوا .تو دریا و اقیانوس هم دیگه خبری از جنگ نامتقارن نیست!
حالا به جای این کارا یه پدافند درست و حسابی رو ناوهامون بذاریم،بهتر نیست؟
از همه اینها هم گذشته من فکر میکنم ناوهواپیمابر [color=red]فلسفه اصلی[/color] به کارگیریش برای هجوم به خاک دشمن باشه، نه حفاظت از ناوهای خودی از هواپیماهای دشمن.

البته این نسخه برا وضعیت حال حاضر ایران هست.
و گرنه اگه یه روزی میتونستیم خودمون ناو هواپیمابر و هواپیما بسازیم اون روز ما مخلص شما هم هستیم فرمایشاتون 100% درسته icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به همه دوستان ! icon_eek
master1986 جان داداش ، بد برداشت کردی من میدونم تریدنت چیه خواستم به شوخی یه چیزی گفته باشم بعدشم که نوشتم شوخی نمیدونم که چرا شما اینجوری برداشت کردید ! :oops:

کاوه جان دشمن ما فقط آمریکا نیست ! ما دشمنانی داریم که خودشون ابرقدرتن ! مثل فرانسه ! میدونم میگی با آمریکا دوسته ولی خودشم یه ابرقدرته و میتونه مستقل عمل کنه شاید در پشت پرده سیاستشون یکی باشه و خیلی چیزای دیگه ولی مطمئنا اگرم تنشی بین ناوگان ما با فرانسه پیش بیاد اونا منتظر آمریکا نمیمونن و درگیر میشن شاید آمریکا ازشون پشتیبانی کنه ولی صرفا دشمن ما آمریکا نیست ! icon_rolleyes این واسه این بود که گفتی دشمن ما فقط آمریکاست ! icon_cheesygrin

داداش 10 تا تامکت مجهز با فینیکس و بیشتر .... ! با پشتیبانی چند ناوشکن هایی که مجهز به موشک های دوربرد دریایی هستن و شاید ناوشکن های مجهز به موشک های بالستیک که توی همین تاپیک درموردشون صحبت کردم و گفتم اگه ما یه ناوشکن با تناژ 400-2300 بسازیم که قابلیت هایی مثل شلیک موشک بالستیک و از این جور چیزا داشته باشه و به همراه پشتیبانی کیلوها به نظر شما این ناوگان دود میشه میره هوا ؟ میگیم که مثلا ما ناوشکن های 2300-400 تنی نساختیم با همین جماران خودمون اسکورتش میکنیم + ناوشکن های الوند (با فرض اینکه ما جماران بیشتری نساختیم!) بازم به نظرت دود میشن میرن هوا ؟

چه حرفی زدی ! تقویت پدافند روی ناوهامون ! داداش شما روی این جماران نهایت پدافندی که میتونی نصب کنی چیه ؟ ما میگیم مرصاد که اونم با هزار تا اما و اگر ! خوب به نظرت یه اف فلان با یه هارپون که مثلا میگیم بردش 100 کیلومتره که خیلی بیشتره به سمتش شلیک کنه ، اون وقت چیه میکنیم ؟ با فلانکس هامون جلوش رو میگیریم ؟ ولی اگه ناو هواپیمابر داشته باشیم قبل از اینکه اون هواپیما بخواد به محدوده ناوهای ما نزدیک بشه میره فضا ، حالا کدوم بهتره ؟

کاوه جان این فلسفه رو شما از کجا پیدا کردی ؟ ناو هواپیمابر برای این ساخته شد که توی دریا بتونه از ناوگان دریایی در برابر حملات هوایی دفاع کنه و حالا اگرم اون ناوگان در حال حرکت برای اشغال یک کشور باشه به اون ناو ربطی نداره شاید از اون هواپیماها برای بمباران و ..... مواضع دشمنم استفاده بشه ولی ماموریت اصلیش همونه که گفتم ! برای ایجاد برتری هوایی و دفاع از ناوگان و حمله به .... ساخته شده ! icon_cheesygrin

کوچیک
همتون
مهدی !
icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا بعضی ها قدرت بالایی تو ترکیب مسائل با هم دارند .

از آب و فاضلاب جهنم آباد گرفته تا سقوط هواپیما فلان فلان شده رو به بهینه سازی دروغ در مملکت گره می دن

خدا رو شکر که مدیر سایت اجازه توهین به سران مملکت رو نمی ده والا نظارت کاربران این تاپیک کم از بد و بیرا که تو VOA و BBC به مملکت میدن نداشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

کاوه جان دشمن ما فقط آمریکا نیست ! ما دشمنانی داریم که خودشون ابرقدرتن ! مثل فرانسه ! میدونم میگی با آمریکا دوسته ولی خودشم یه ابرقدرته و میتونه مستقل عمل کنه شاید در پشت پرده سیاستشون یکی باشه و خیلی چیزای دیگه ولی مطمئنا اگرم تنشی بین ناوگان ما با فرانسه پیش بیاد اونا منتظر آمریکا نمیمونن و درگیر میشن شاید آمریکا ازشون پشتیبانی کنه ولی صرفا دشمن ما آمریکا نیست ! :oops: این واسه این بود که گفتی دشمن ما فقط آمریکاست ! icon_rolleyes

داداش 10 تا تامکت مجهز با فینیکس و بیشتر .... ! با پشتیبانی چند ناوشکن هایی که مجهز به موشک های دوربرد دریایی هستن و شاید ناوشکن های مجهز به موشک های بالستیک که توی همین تاپیک درموردشون صحبت کردم و گفتم اگه ما یه ناوشکن با تناژ 400-2300 بسازیم که قابلیت هایی مثل شلیک موشک بالستیک و از این جور چیزا داشته باشه و به همراه پشتیبانی کیلوها به نظر شما این ناوگان دود میشه میره هوا ؟ میگیم که مثلا ما ناوشکن های 2300-400 تنی نساختیم با همین جماران خودمون اسکورتش میکنیم + ناوشکن های الوند (با فرض اینکه ما جماران بیشتری نساختیم!) بازم به نظرت دود میشن میرن هوا ؟

icon_cheesygrin[/quote]
خدایی خیلی خوب بحث میکنی داش مهدی !
آره بازم دود میشن میرن هوا !!
شما الان کل نیرودریایی حال و آینده ما رو با ده تا تامکت قرضی در نظر گرفتی، میگی خیلی خوب جلو فرانسه میتونه واسته، حالا من نمیدونم فرانسه در چه حالتی میخواد با این ناوگان سر چی و کجا در گیر بشه اما خب فرضه دیگه!
آره اگه دسته جمعی بریزیم سر یه ناوشکن فرانسوی حرفت درست میزنیم لولش میکنیم!
اما اگه فرانسه هم با قدرت کامل بیاد شرمنده از اون ده تا f-14 کاری برنمیاد. بعد هم طبق نظر شما بقیه ناوهامون هم که از لحاظ پدافند مرخصن اونا هم دود میشن.
بعد چطور ما ناوهواپیما بر ساختیم،F-14 با فونیکس سر حال داریم (تازه دریاییش هم کردیم!) اما هنوز فالانکس یا سامانه مشابه اون رو نداریم!!
شما به ما که میرسه واقع بین میشی و وضعیت الان رو میبینی اما نوبت خودت که میشه برنامه های 15 ساله نیرودریایی و هوایی رو حی و حاضر داخل سناریو هات میکنی!

حالا خدا وکیلی به جای ناوهواپیمابر که نه میدن نه میشه ساخت فعلا ، هواپیماشم که پا در هواست!شما هم که میگی ما رو ناوهامون پدافند هوایی خوب نمیتونیم بذاریم باشه قبول حالا یه چند تا ناو که الویتشون دفاع هوایی باشه بسازیم، بهتر نیست؟
اینجوری قبول داری دیگه مجبور نیستیم کل نیرودریایی رو جمع کنیم دور یه ناوهواپیمابرمون؟
ساخت کدوم الان امکانش برا ما بیشتره ، ارزون تره ، سریع تره؟
من بازم میگم مهدی حان شما میگی ناوهواپیمابر خوبه همه هم میدونن خوبه،شکی توش نیست ، اما جیب ما رو هم نگاه کن!
منم الان یه سوناتا لازم دارم خیلی هم خوبه به دردم میخوره ، حالا برم خونمونو بفروشم یه سوناتا بخرم ؟! icon_eek

در آخر هم آقا مهدی ما خیلی دوست داریم،اصلا هر چی تو بگی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخلصتم كاوه جان ! icon_eek

نه ديگه دود نميشن برن هوا ! علت داره ! چون فرانسه یک ناو هواپيما بر داره كه اسمش فك كنم شارل دو گلي مُلي چيزي بود اینم کشورهای دارای ناو هواپیمابر : :oops:

کشور های دارای ناو هواپیمابر در جهان :

1- ایالات متحده آمریكا: 11 ناو هواپیمابر فعال

2- بریتانیا: (6 ناو هواپیمابر، 4 در خدمت و 2 در حال ساخت )

3- فرانسه: یك ناو شارل دوگل

4- ایتالیا: كاووردر حال ساخت

5- روسیه: یك ناو فعال آدمیرال كوزنتسف

6- [color=red]هند: یك ناو (آدمیرال كورشكوف) خریداری شده از روسیه [/color]

7- چین: (Varyag) غیرفعال، خریداری شده از اوكراین

8- اسپانیا: دو ناو هواپیمابر، یكی در حال خدمت و یكی در حال ساخت

9- برزیل (S?o Paulo) : خریداری شده از فرانسه

10- تایلند :: (HTMS Chakri Nareubet) خریداری شده از اسپانیا

همچنین كشورهای كره جنوبی، بریتانیا، كانادا، چین، هند، ژاپن، استرالیا، شیلی، سنگاپور و فرانسه از جمله كاربران ناوهای هلیكوپتربر هستند .

خب حالا بگم چرا دود نمیشه !

اول این آمارم نگاه کن بد نیست ! icon_rolleyes

ناو هواپیمابر شارل دو گل

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12960012211.jpg[/img][/url]

برگرفته از نام شارل دوگل
نوع کشتی : ناو هواپیمابر
کلاس : منحصر بفرد
کشور : سازنده فرانسه-تولن
ساخت کارخانه : دی‌سی‌ان‌اس
تاریخ سفارش : ۳ فوریه ۱۹۸۶
تاریخ به آب اندازی : ۷ مه ۱۹۹۴
ورود به ناوگان : ۱۸ مه ۲۰۰۱
مشخصات :
طول کشتی ۲۶۱٫۵ متر
پهنای بدنه ۶۴٫۳۶ متر
ارتفاع ستون ۷۵ متر
بارگیری استاندارد ۳۵٬۵۰۰ تن
حداکثر ظرفیت بارگیری ۴۰٬۶۰۰ تن
نوع موتور ۲ موتور K15 از نوع (PWR)،هرکدام به قدرت ۶۱ مگاوات ،
۲ موتور دیزل
تعداد خدمه ۱۹۵۰ نفر خدمه+۸۰۰ سرباز
سرعت ۲۷ گره دریایی
برد عملیاتی نامحدود-محدودیت غذایی تا ۴۵ روز
جنگ‌افزارها
رادار رادار هوایی ۳ بعدی DRBJ 11 B
رادار هوایی DRBV 26D
رادار سطح پایین DRBV 15C
رادار هدف‌یاب Arabel
توپخانه ضدهوایی ۸ توپ ۲۰م‌م مدل اف۲
۴توپ ۱۲٫۷م‌م ميترالئوس
موشک دفاع هوایی ۸ موشک میسترال
۴ پرتاب‌کننده سیلور
جنگ الکترونیک آشکارساز ARBR 21
پارازیت‌ساز مقابله‌به‌مثل ARBB 33
استراق سمع کننده ARBG2
۴ سامانه SLAT منحرف‌کننده اژدر
هواگردهای قابل حمل ۳۵ تا ۴۰ فروند هواگرد از انواع:
داسو رافال
سوپر اتاندارد
ای-۲ هاوک آی


[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959819431.jpg[/img][/url]
[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959820781.jpg[/img][/url]


--------------------------------------------------------------
اینم مشخصات جنگنده های قابل حملش :
--------------------------------------------------------------

رافال

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959800221.jpg[/img][/url]

رافال هواپیمایی دو موتوره با قابلیت حمل بازه گسترده ای از تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین می باشد که در عین حال، هواپیمایی بی نهایت تغییر پذیر است و به سرعت می تواند نقش خود را از برتری هوایی به شناسایی، حملات دریایی و یا زمینی تغییر دهد. در کاکپیت این جنگنده، از سیستم های اویونیک یا سیستم های الکترونیکی بسیار پیشرفته ای بهره برداری شده است؛ مانند سیستم HUD هولوگرافیک با زاویه دید بالا ساخت شرکت تالس اویونیک که اطلاعات ماموریت را به وفور در جلوی دید خلبان حاضر می نماید، دوربین های CCD و همچنین صفحه نمایش های لمسی در طرفین خلبان که اطلاعات تاکتیکی موقعیت حاضر را ارائه کرده و به او امکان تصمیم گیری به موقع را می دهد.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959802091.jpg[/img][/url]

در مورد تسلیحات این جنگنده باید اظهار نمود که این هواپیما قادر به حمل بیش از 9 هزارکیلوگرم جنگ افزار هوا به هوا یا هوا به زمین از انواع مختلفی چون موشک های میکا، ماژیک، سایدوایندر، آپاچی، اگزوست، ماوریک، هارپون و بمب های هدایت لیزری GBU-12 بسته به نوع ماموریت می باشد. چنانکه پیش بینی نیز می شود، قرار بر این است که این جنگنده مدرن از سال 2006، به بمب های فوق دقیق هدایت لیزری یا GPS ماهواره ای ساژم AASM نیز برای منهدم ساختن هدف های دشوار زمینی مجهز گردد. این جنگنده، همچنین از دو توپ مسلسل با قدرت آتش 2500 گلوله در دقیقه ساخت GIAT نیز برای نبرد های هوایی نزدیک بهره می جوید. این جنگنده از نظر جنگ الکترونیک نیز برتری خود را حفظ کرده است؛ چه، با در اختیار داشتن سیستم های هشدار تهاجم، گیرنده و آشکار ساز لیزری و سیستم های مغشوش کننده رادار دشمن از توانایی قابل قبولی برخوردار است.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959802841.jpg[/img][/url]

با مجهز شدن این هواپیما به سیستم راداری RBE2، این جنگنده از قابلیت هایی چون نگاه به پایین و شلیک به پایین نیز بهره مند شده قابلیت ردیابی همزمان 8 هدف و شناسایی تهدیدات هوایی به نحو احسن را نیز داراست. طول بالهای دلتا شکل این جنگنده حدود 11 متر و طول خود هواپیما در حدود 10 متر می باشد و در عین حال، از مساحت بالی به میزان 45 متر مربع بهره می برد. این جنگنده مدرن از دو موتور M88-2 ساخت سنکما، برای فراهم آوردن نیروی پیشران خود استفاده می نماید که البته هریک نیروی کشش استاتیکی معدل 75 کیلونیوتن را با پس سوز فراهم می آورند که در اصل ورودی های این موتورها، در زیر سکان افقی هواپیما واقع شده است! البته، تعجب نکنید. واقع شدن ورودی هوا زیر سکان افقی، به این دلیل است که این هواپیما از نوع کانارد می باشد، یعنی سکان افقی آن که غلتش حول محور عرضی را کنترل می کند، به صورت دو بالچه در جلو واقع شده است و در عوض، در قسمت انتهای هواپیما هیچ گونه سطح کنترلی مشاهده نشده و بال ها تا انتهای خروجی های موتور امتداد یافته اند.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959803191.jpg[/img][/url]

موتورهای قدرتمند این جنگنده، رسیدن آن را به سرعتی معادل 8/1 ماخ و داشتن سقف پروازی برابر با 55 هزارپا را امکان پذیر ساخته اند که توانایی هایی بهینه برای جنگنده ای در این کلاس محسوب می شود. ناگفته نماند که این جنگنده در انواع گوناگونی برای ماموریت های متفاوت عرضه می گردد. این مدل ها عبارتنداز: مدل B این جنگنده در اصل برای استفاده نیروی هوایی طراحی گشته و هواپیمایی دو نفره شامل سرخلبان و افسر تسلیحات نظامی می باشد. مدل C نیز مانند مدل قبل برای نیروی هوایی تولید شده و در چندی از موارد بهبودیافتگی هایی نیز نسبت به مدل قبلی مشاهده می شود. مدل M نیز جنگنده ای تک نفره و مدل ناونشین رافال محسوب می شود که به منظور انجام ماموریت های حفاظتی از ناوهای هواپیمابر تولید گشته است. قابل توجه است که باز هم کارخانه سازنده این جنگنده، یعنی شرکت داسالت، سنت شکنی نکرده و هواپیمای رافال را نیز هواپیمایی با بال های دلتا شکل طراحی نموده است، یعنی همان سنتی که در هواپیماهای پیشین فرانسوی مانند میراژ 4000 رعایت شده است.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959803551.jpg[/img][/url]

جنگنده رافال اولین هواپیمای نظامی جهان است که به منظور انجام ماموریت های هوا به هوا و هوا به زمین به طور همزمان، طراحی شده است که یکی از وجوه قدرت و شایستگی آن می باشد. به علاوه، توانایی این هواپیما برای انجام عملیات در حالت های ماورای دید بصری (BVR) و یا در ارتفاع بسیار پایین نسبت به سطح زمین در نبرد، امکانات گسترده ای را به آن، برای جنگنده ای چند ماموریته بودن و قابلیت بقای فراوان در مقابل دشمن را داده است. به هرسخن، این هواپیما، قادر است که نیاز نه تنها نیروی هوایی فرانسه، بلکه کشورهای زیادی در جهان را که بعدها از سفارش دهندگان این هواپیما خواهند بود، با شایستگی هر چه تمامتر مرتفع نماید.



سوپر اتاندارد

تاریخچه

جنگنده بمب افکن سوپر اتاندارد یک هواپیمای ناوپرواز است که برای نیروی دریایی فرانسه ساخته شده است. این جنگنده ارتقا یافته مدل قدیمی تر Etendard IVM است که هم اکنون به دلیل مشکلات سیاسی دیگر ساخته نمیشود و با مدل ناوپرواز جنگنده جاگوار در حال جایگزین شدن است.اولین نمونه ساخته شده این جنگنده در 28 اکتبر 1974 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و پس از آن نیروی دریایی فرانسه 60 فروند از آن را سفارش داد که در سال 1978 تحویل شد همینطور آرژانتین نیز درخواست ساخت 14 فروند را نمود.

Super Etendard هم از لحاظ ساختار آئرودینامیکی و هم از لحاظ تسلیحاتی پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده بود و به موشک های ضدکشتی پیشرفته اگزوسه مجهز شده بود که در آن زمان کمتر از یک سال از ساخت آن میگذشت . این هواپیما در نیروی هوایی آرژانتین به همراه موشک های اگزوسه نمایش خوبی علیه ناوهای انگلیسی در جنگ فالکلند داشت.


[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959804051.jpg[/img][/url]


عملیاتها

•فرانسه
اولین ماموریت این هواپیما در ارتش فرانسه در لبنان رقم خورد. در 22 سپتامبر 1983 این جنگنده مواضع ارتش سوریه در جنوب لبنان را که علیه نیروهای حافظ صلح فرانسوی آتش گشوده بود در هم کوبید. در 17 نوامبر 1983 نیز پس از عملیات انتحاری علیه نیروهای فرانسوی در بیروت این هواپیما در عملیاتی مشابه برای انهدام پایگاه های تمرینی حزب الله عازم جنوب لبنان شد. در سال 1991 جنگنده Etendard IVM از خدمت نیروی دریایی فرانسه خارج شده و سوپراتاندارد برای آنکه به طور کامل جایگزین آن شود بهینه سازی شده و به سیستم های مدرن روز از جمله هدایت لیزری موشک مجهز شد.این جنگنده مدرنیزه شده که به SEM مشهور است در عملیات ناتو در کوزوو شرکت کرد و با نابودی 73 درصد اهداف محول شده بهترین آمار در بین تمام جنگنده های دیگر ناتو در این عملیات را کسب کرد. پس از آن ناتو از سوپر اتاندارد SEM در افغانستان نیز بهره برد. این جنگنده ها توسط ناو هواپیمابر شارل دو گل به افغانستان حمل شده و در عملیات آناکوندا شرکت داشتند. در سالهای 2007 و 2008 نیز سوپراتاندارد به افغانستان بازگشت . وظیفه اصلی این جنگنده شناسایی و روشن کردن اهداف با پرتوهای لیزر بود تا جنگنده رافال بتواند آنها را نابود کند. جایگزین کردن سوپراتاندارد با Rafale M از سال 2006 شروع شد و تا سال 2010 تمام این هواپیماها از خدمت نیروی دریایی فرانسه کنار گذاشته میشوند.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959805251.jpg[/img][/url]

•آرژانتین
پس از اینکه آمریکا به خاطر دستگیری ها و اعدام های گسترده در دولت نظامی آرژانتین از فروش هواپیماهای A-4Q Skyhawks به این کشور خودداری کرد نیروی دریایی آرژانتین سفارش ساخت 14 فروند سوپراتاندارد را به فرانسه داد که در سال 1980 تحویل این کشور شد. قرار بود خلبان های آرژانتینی برای آموزش بین سالهای 1980 تا 81 به فرانسه اعزام شوند اما با شروع جنگ فالکلند هرکدام از این خلبان ها که بیش از 45 ساعت آموزش ندیده بوند مجبور به بازگشت گردیدند.در آگوست و نوامبر 1981 پنج فروند سوپراتاندارد به همراه 5 موشک اگزوسه به آرژانتین تحویل شد که بعد ها افزایش پیدا کرد. . تمام این موشک ها در جنگ استفاده شد که در چهار اصابت توانستند ناو HMS Sheffield ، دو کشتی ترابری merchant و کشتی ترابری Atlantic Conveyor را هذف قرار دهند. در هر ماموریت دو موشک اگزوسه استفاده میشد و در یک ماموریت دیگر قرار بود ناو HMS Invincible نیز مورد اصابت قرار گیرد که خلبان جنگنده در یافتن هدف دچار مشکل شده و نتوانست آن را نابود کند.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959804941.jpg[/img][/url]

•عراق
سوپراتاندارد دومین جنگنده فرانسوی بود که عراق پس از میراژ F1 به فرانسه سفارش داد. این جنگنده ها که از خود جنگنده های در خدمت فرانسه انتخاب شده بود در سالهای 1983 تا ١٩٨۵به این کشور تحویل شد و در این سال فرانسه بازگردانده شدند. در این دو سال این جنگنده ها عملیات موفقیت آمیزی علیه نفتکش های ایرانی در خلیج فارس انجام دادند. در سال 1984 دو فروند از این هواپیماها توسط F-14 های ایرانی سرنگون شد ولی خود ایران ادعا میکند که سه سوپراتاندارد عراق را ساقط کرده است. از این سه حمله تنها یک مورد در جا منجر به انهدام هواپیما شد و در دو مورد باقی جنگنده ها در راه بازگشت به پایگاه سقوط کردند. و سه جنگنده باقی مانده به فرانسه عودت داده شد.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959804481.jpg[/img][/url]

مشخصات:

سال ساخت 1974
ورود به خدمت 1978
تعداد ساخت 74
خدمه 1 نفر
طول 14.31 متر
فاصله نوک دو بال 9.60متر
ارتفاع 3.85 متر
سطح بال 29 متر مربع
وزن خالی 6460 کیلوگرم
حداکثر وزن هنگام برخاست 11500 کیلوگرم
پیشرانه یک موتور توربوجت SNECMA Atar 8K-50
حداکثر سرعت 1180 کیلومتر در ساعت
برد 3400 کیلومتر
سقف پرواز 13700 متر
نرخ صعود 100 متر در ثانیه

تسلیحات
دو توپ 30 میلیمتری DEFA 552 با نواخت 150 گلوله در دقیقه
دو راکت انداز ماترا با 18 راکت 68 میلی در هر کدام
دو موشک ضدکشتی اگزوسه و دو موشک AS-30L
قابلیت حمل 2100 کیلوگرم بمب در زیر بال و داخل بدنه

جنگنده های مشابه
A-4 Skyhawk
A-7 Corsair II
Blackburn Buccaneer

اینم آواکس E-2


[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12960006201.jpg[/img][/url]


در سال 1956 پیشرفتهای مداوم و مستمر در عرصه سیستمهای راداری کنترل و مراقبت پرواز و همچنین هشدار زود هنگام باعث شد تا این رادار ها به صورت هوابرد ( درقالب هواپیما ها) ظاهر شوند. اولین هواپیمایی که این نقش را بر عهده گرفت هواپیمای E_1 شرکت گرومن بود که در خلال سالهای 1954 تا 1961 ای وظیفه را برعهده داشت.

جانشین E-1 هواپپیمایی بود به نام E 2 باز هم از شرکت گرومن که اولین هواپیمای ناوپایه ای بود که از اول برای به عهده گرفتن نقش کنترل و هشدار زود هنگام هوایی در تمامی شرایط آب و هوایی طراحی شده بود. این هواپیمای دو موتوره دارای 5 نفر خدمه و یک دیش رادار گردان به قطر 25 فوت میباشد که این دیش در بالای بدنه نصب شده.

این پرنده کنترل میدان نبرد و هشدار زود هنگام را در تمامی شرایط جوی برای فرماندهان ناو گروه و افسران ستاد فرماندهی فراهم میاورد. انواع ماموریت های این هواگرد شامل هدایت سطحی, رهگیری (راداری) هوایی و کنترل عملیات های آفندی و پدافندی از طریق آسمان و کنترل ونظارت بر عملیات پوشش نزدیک هوایی و مدیریت جنگ در لحظات بحرانی و هدایت هوایی عملیات جستجو و نجات و در نهایت رله ی ارتباطی میباشد.

این هواپیما یکی از اجزای اساسی در قسمت هوایی ناو گروه میباشد که با رادار کامپیوتریش قادر به تشخیص خودی از خصم و نظارت بر تحرکات دشمن در منطقه و نیز آنالیز شرایط و تهدیدات بالقوه برای ایفای هر چه بهتر نقش اخطار زود هنگام و کنترل شرایط جنگ میباشد.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959816901.jpg[/img][/url]

اما روند کاری این هواگرد چگونه بود و در چه عملیاتهایی حضور پیدا کرد ؟

از آغاز ورود به خدمت این هواپیما در سال 1961 این پرنده حکم چشم تیز بین ناوگان را داشت و جنگ ویتنام اولین تجربه آن به شمار می آمد. در عملیات دره الدورادو ( حمله به تاسیسات پدافندی لیبی ) این هواپیماها وظیفه کنترل و هدایت مستقیم جنگنده های تامکت نیروی دریایی را بر عهده داشتند. در این عملیات که در سال 1986 به وقوع پیوست این هواپیما نقش بی بدیلی در نجات دادن دوفروند تامکت از خطر دو سوخوی لیبیایی داشتند.

بعد از آن و در اوایل دهه 1990 این هواپیما عازم خاور میانه برای شرکت در عملیات طوفان صحرا (جنگ اول خلیج فارس) شد و به خوبی از پس وظیفه ی خود در فرماندهی و کنترل هوایی نیروهای متفقین بر آمد. با فرماندهی مستقیم حملات زمینی و گشتهای هوایی در اولین روزهای این جنگ 2 فروند جنگنده F_18 نیروی دریایی ایالات متحده توانستند به کمک E_2 دو فروند میگ 21 عراقی را که قصد غافلگیر کردن آنها را داشتند سرنگون کنند. در ادامه همان سالها این هواپیماها وظیفه ی نظارت بر نقاط پرواز ممنوع در شمال و جنوب عراق را بر عهده گرفتند.

س از جنگ اول خلیج فارس این پرنده ها عازم جنگ بالکان شدند و در آنجا وظیفه هدایت جنگنده های کشورهای عضو پیمان ناتو را بر عهده گرفتند که شامل درگیری های نزدیک یا داگ فایت هم میشد. جنگ بعدی این هواپیما عملیات آزاد سازی عراق سال 2003 بود که مهمترین وظیفه این پرنده نظارت و کنترل چندین عملیات تهاجمی و پوشش نزدیک هوایی بود.

در تمامی این مدت E-2 ها به صورت موثری چه در ایالات متحده و چه در سایر نقاط و کشورهای جهان در عملیات علیه قاچاقچیان مواد مخدر حضوری موثر داشتند.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959845651.jpg[/img][/url]

اما انواع مدل های این پرنده عبارتند از:

مدل A :

این مدل که مدل اولیه به شمار می آید اولین پرواز خود را در تاریخ 19 آپریل 1960 با شماره سریال (148147) انجام داد و پس از پشت سر گذاشتن تستهای پروازی با موفقیت با سفارش اولیه حدود 59 فروند وارد خط تولید شد. در سال 1964 اولین سری این هواپیماها در قالب اسکادران VAW_111 به دو ناو هواپیمابر USS Ranger و USS KithyHawk تحویل شدند و همان طور که اشاره شد در سال 1965 اولین نسخه های آن در جنگ ویتنام شرکت نمودند و به طور عملی مورد آزمایش قرار گرفتند.

در سال 1968 برنامه توسعه دو نسخه دیگر از این هواپیما شروع شد چون بعضی قطعات و لوازم آن( در سری A ) چندان قابل اطمینان نبودند و این برنامه به خلق نمونه های B و C منجر شد.

مدل های B و C :

در سال 1975 تعداد 51 فروند از مدل A رادار AN/APS 120 را دریافت نمودند و به استاندارد مدل B رسیدند. اما بعدا دو نمونه از مدل A برای ایجاد تغییرات جهت دستیابی به استاندارد C به کار گرفته شدند که سرانجام در اواخر سال 1972 خط تولید E_2 C راه اندازی شد.

برخی از ویژگی های این استاندارد عبارتند از ابزار پروازی و راداری بهتر همراه با موتور های پرقدرت تر که کمک شایانی در افزایش سطح ایمنی پرواز این پرنده دارد. اولین نمونه های این مدل در سال 1974 به نیروی دریایی تحویل داده شدند. اما چندسال بعد در سال 1982 به شرکت گرومن پیشنهادی مبنی بر ارتقای این پرنده انجام گرفت و این پرنده E_2 C update نامگذاری شد و از سال 1985 به بعد 100 فروند از این نوع تحویل نیروی دریایی ایالات متحده شد که البته هر سه نمونه B و C و C update دارای وسایل سوختگیری هوایی میباشند.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12960004931.jpg[/img][/url]

برای عقب نماندن از شرایط روز دنیا E-2C دو مورد ارتقای اساسی را تجربه کرد:

1- ارتقا به مدل E_2C group II و برنامه مدرنیزه کردن رادار (RMP)

این برنامه ها دارای این ویژگی ها بودند:

- ارتقای برد راداری ( افزوده شدن 40 درصد بر برد آن)

- قابلیت ردیابی پیشرفته زمینی

- رنگ آمیزی بدنه

1- سیستم انتقال اطلاعات تاکتیکیJoint Tactical Information Distribution System JTIDS و Global Positioning System GPS و ارتباط صوتی ماهواره ای.

2- برنامه Hawkeye 2000 که شامل نصب و ارتقای کامپیوتر ماموریت Mission Computer Upgrade MCU و قابلیت درگیری مشترک Cooperative Engagement Capability (CEC و سیستم اقدامات پشتیبانی الکترونیک Electronic Support Measures (ESM که توان عملیاتی این پرنده را در محیط پر خطر پیش بینی شده برای قرن 21 افزایش خواهد داد.

MCU قابلیت کشف و تعقیب اهداف متحرک را افزایش خواهد داد که این امر در همکاری با سیستم CEC. به وجود خواهد آمد.

CEC توان درگیری این پرنده را با نیروهای سطحی به طور قابل ملاحظه ای افزایش میدهد.( E_2 اولین پرنده در ارتش آمریکا است که به این سیستم مجهز شده)

E_2 های مجهز به سیستم CEC پرنده هایی کلیدی برای نشانه گیری سریع برای سیستم کنترل آنش AEGIS میباشند که به صورت خارق العاده ای برد مفید موشک های استاندارد (SM-2). را افزایش میدهند.

برنامه مدرنیزه کردن رادار پروژه رادار نمایش پیشرفته را توسعه میدهد به طوری که حاصل آن برای این هواگرد دید روی خط افق over-the-horizon و اکتشاف اهداف زمینی overland detection, و تعقیب تا ناوگروه tracking to the battle group خواهد بود که البته تزویج آن با برنامه CEC این پرنده را کاملا در نقش نمایش موشک بالستیک Theater Ballistic Missile و دفاع ضد موشک کروز Cruise Missile Defense (TBMD/CMD ظاهر خواهد کرد.

این قابلیت پیشرفته تعقیب در ترکیب با سیستم کنترل آتش AEGIS و موشکهای ارتقا یافته استاندارد (SM-2 Block IVA and SM-3) ناو گروه را قادر میسازد تا چتر دفاعی ضد موشک بالستیک در منطقه ای به وسعت ایالات متحده و یا هم پیمانانش فراهم سازد به علاوه سیستمهای E_2 با سایر هواپیما های کنترل و هشدار زود هنگام AWACS و سیستمهای زمین پایه انتقال اطلاعات سازگار است.

[url=http://www.novinupload.com/][img]http://www.novinupload.com/uploads/12959845651.jpg[/img][/url]

مشخصات فنی :

نقش: هواپیمای کنترل و هشدار زود هنگام ناوپایه.
شرکت سازنده: گرومن آمریکا
خدمه: 5 نفر
سال آغاز به خدمت: 1964
قیمت هر فروند: 80 میلیون دلار
پیشرانه: دو موتور توربو پراپ Allison T-56-A427 با قدرت 5100 اسب بخار
طول: 17.5 meters
ارتفاع: 5.6 meters
عرض بالها: 28 meters
حداکثر وزن برخاستن: 23,850 kg
سرعت: 552 km. per hour
سقف پروازی: 9,100 meters


خب الان توضیحات خودم :

داداش فرانسه به همراه آمریکا در سراسر جهان پایگاه داره و برای پشتیبانی از اینا هم از نیروی دریاییش استفاده میکنه و در آن واحد شاید بتونه حداکثر نصف قوای دریاییش رو بر علیه ما جمع کنه ، حالا اگه ناو هواپیمابرم باهاشون باشه این هواپیماها روشون هستند که در برابر تامکت های ما هیچ اند ، اثباتشم کار سختی نیست تسلیحات قابل حمل رافال رو با تامکت مقایسه کن ! حالا اونا باید با سانبرن ، نور ، اگزوسه !!! ، نصر ، همین موشک های جدید رونمایی شده که طولشون بیشتر از نور معمولی بود و بالستیک های ما که ناوکشن مثل فجر 3 ، قیام 1 ، فاتح 110 نسل 3 و...... حالا درگیریشون کجا باشه و ..... رو بیخیال میشیم و مطمئنا ما برنده این درگیری هستیم البته همش یه سناریو هست که به خیلی عوامل بستگی داره ولی به نظر بنده توانایی شکست این فرانسوی ها رو داریم ! در ضمن این توان ، توان فعلی ما هست و فقط و فقط ناو هواپیما بر نداریم که اونم اگه خریده میشد تا الان دستمون بود و ناو هم مدرنیزه شده بود تامکت ها هم که خوره مهندسین ما هستن و اگر قرار بود ناو هواپیما بر بیاد حتما تا الان آماده میشدند ، کیلو هم که هست پس مشکلی نداریم ! البته داداش خیلی مخم خسته هست چون از صبح یا دارم درس میخونم یا پای کامپیوترم کلا مخم خسته هست و حال ندارم بیشتر از این استراتژی بچینم بذار شب حالم خوب شه میام مینویسم تا حال کنی ! icon_cheesygrin
داداش شرمنده دستام گرم شده بود اصلا يادم رفت جواب پستت رو بدم الان تازه پستت رو ديدم يادم افتاد بايد ادامه جواب پستت رو بنويسم !
داداش نگاه كن من توي اين بالا 3-4 خط اول حرفات رو جواب دادم ولي شما گفتي كه ما با ده تا تامكت نميتونيم جلوي چند تا جوجه رافال بايستيم داداش اين مقاله بالا رو اگه مطالعه كني ميفهمي كه اگه با كل توانشم بياد ما ميخوريمشون ! icon_cheesygrin
داداش اين جا كه ميگي ناو بسازيم كه الويستشون دفاع هوايي باشه يعني چي ؟ به نظر من بايد همين ناوهايي رو كه ميسازيم به آخرين تكنولوژي پدافندي مجهز كنيم اصلا نياز نداريم كه يك ناوي بسازيم كه سر تا تهش موشك ضد هوايي باشه و اصلا وظيفش تو دريا فراموش بشه در ضمن با آخرين تكنولوژي هم كه دوربردترين موشك رو هم داشته باشه مثل اس 300 كه نصبش روي ناوشكن فك نكنم ممكن باشه با توجه به وجود موشك هاي متعدد دريايي و ..... ولي اگه اونم نصب كنيم بازم برد موشك هايي كه از هواپيما شليك ميشن مثل هارپون بالاي 150 هست و كلا بايد هواپيما باشه تا بتونيم جلوي اينا رو بگيريم من نميگم كه اس 300 بدرد نميخوره ولي ميگم اين اس 300 نميتونه خيلي از خطرات رو دفع كنه و شايد اگه فالانكس و .... هم روي ناو باشن كه موشك ها رو تو هوا شكار كنيم و ...... ولي بازم با اين همه خرج اطميناني كه هواپيما ايجاد ميكنه رو نميتونيم ايجاد كنيم ! icon_rolleyes
داداش من تا جايي كه جيب مملكت رو ميبينم يه ناو كه 1 ميليارد دلار قيمتشه خيلي خوب به جيب مملكت ميخوره مطمپن باش اگه اين آت و آشغال ها نباشن مملكت ما در جنگ بايد 100 برابر اين خرج الان رو اون موقع خرج كنه !
در ضمن داداش كار تو رو يك پرايدم انجام ميده و اصلا نيازي نداري كه سوناتا بخري اون براي راحتي بيشتره ولي اين يه نيازه شديده كه ما داريم ! icon_cheesygrin
كوچيكتيم داداش !


کوچـــــــــــــــــــــــــــــــیک همتون
مهدی ! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]محمد جان چرا پاكش كردي خواستم الان دوباره بخونمش ! icon_eek[/quote]

سلام شرمنده لينكش رو در كپي پيست اشتباهي درج كرده بودم براي همين مجبور به حذف متن شدم الان بعد سرچ لينكش رو پيدا كردم
فكر كنم اين خبرهاي آرشيوي براي همه دوستان جالب باشند .....

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812151207

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=88446

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش کماندو شما مثل این که از استراتژی شوک و بهت استفاده میکنی icon_eek
اینقده پست طولانی میده یه ربع طول میکشه آدم سر و ته مطلب دستش بیاد!! (بازم دستت درد نکنه خیلی کامل بود)

[quote]داداش فرانسه به همراه آمریکا در سراسر جهان پایگاه داره و برای پشتیبانی از اینا هم از نیروی دریاییش استفاده میکنه و در آن واحد شاید بتونه حداکثر نصف قوای دریاییش رو بر علیه ما جمع کنه ، حالا اگه ناو هواپیمابرم باهاشون باشه این هواپیماها روشون هستند که در برابر تامکت های ما هیچ اند ، اثباتشم کار سختی نیست تسلیحات قابل حمل رافال رو با تامکت مقایسه کن ! حالا اونا باید با سانبرن ، نور ، اگزوسه !!! ، نصر ، همین موشک های جدید رونمایی شده که طولشون بیشتر از نور معمولی بود و بالستیک های ما که ناوکشن مثل فجر 3 ، قیام 1 ، فاتح 110 نسل 3 و...... حالا درگیریشون کجا باشه و ..... رو بیخیال میشیم و مطمئنا ما برنده این درگیری هستیم البته همش یه سناریو هست که به خیلی عوامل بستگی داره ولی به نظر بنده توانایی شکست این فرانسوی ها رو داریم ! [/quote]

قیام،فاتح 110 ، فجر3 اینها وسط دریا چی کار میکنن!؟
چرا این که درگیریشون کجا باشه رو بیخیال میشی؟؟
شما خودت میگی ناوهواپیمابر میخوایم برای حضور تو دریای آزاد، بعد الان موقع درگیری که رسید اینها یه جایی در گیر شدن با قیام 1 و فاتح داریم میزنمیشون!؟ بعدم نصف نیروی دریایی فرانسه رو ترکوندی رفت !

اون رافال مادر مرده هم خدایی از پس F-14 برمیاد! همون میراژهای 20 سال پیش کلی برا ما دردسر درست کردن،قبول که آخر کم اوردن اما همچین کبریت بیخطر هم نبودن.حالا بعد 20 سال رافال مخصوصا با موشک های جدید meteor با سرعت 4 ماخ که سال 2018 تحویل میشن شک نکن سره از تامکت.
تو رو خدا فقط با مقایسه برد فونیکس نگو تامکت سر تره !

همچنان مخلصیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر كاوه شما زياد سخت نگير .
اين داش مهدي (كماندو) بعضا توهماتي ميزنه در حد المپيك . icon_eek
احتمالا خوابش ميومده همينطوري يه چيزي نوشته كه نوشته باشه . :oops:
برادر كماندو ما اگه توان دريايي خوبي هم داشته باشيم فعلا در محدوده آبهاي نزديك به سرزمين خودمونه تا بتونيم از اونها پشتيباني كنيم وگرنه كارمون بسيار سخته در برابر ابر قدرتهاي جهان در دريايي دورتر از آبهاي سرزمينيمون .
البته انجام اينگونه ماموريتها (اعزام ناوشكن‌ ايراني به درياي سرخ و مديترانه) در راستاي بالا بردن توان پاسخگويي كشور در برابر تهديدات خارج از منطقه است اما تا اون زمان كه ما بتونيم در برابر كشورهايي همچون فرانسه در آبهاي دور از خود دفاع و حتي اونها رو شكست بديم هنوز فاصله است .
اما با اين حرفت موافقم كه اگه كسي ناو هواپيمابر به ما بفروشه بايد اونو بخريم . حالا هرچقدر ميخواد قيمت داشته باشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي حال ميكنم با بحث كردن ! icon_eek
داش اسی راست میگی اون توضیحات که نوشتم اصلا حال نداشتم خودم زیاد با نوشتم حال نکردم ولی از تک تک کلماتش دفاع میکنم ! :oops:
كاوه جان نگاه كن ، یکی از ویژگی های مهم ناوشکن ها توانایی شلیک موشک بالستیکه ! پس فاتح و ... وسط دریا خیلی کارا میتونن بکنن !
جای درگیری رو مثلا میگیم تو اقیانوس هند ، خوبه ؟ هم اونا پشتیبانی آمریکا رو دارن هم ما نزدیک آب های سرزمینیمون هستیم !
داداش من که نخواستم چیی رو بپیچونم کی میگی یهو با قیام میزنیم وسطشون این یک قابلیته که میشه از روی ناوشکن موشک بالستیک شلیک کرد مخصوصا ما که موشک هایی داره که خطاشون یک متره و این برای زدن یک ناو 300 متری عالین ! icon_rolleyes
داداش دلیل داره که واسه ما مشکل ایجاد کردند :
1. ما مشکل تامین قطعات داشتیم ، مثل عراق نبودیم که روزانه واسمون از آسمون تجهیزات برسه !
2. تمام کدهای رادار تامکت و .... رو آمریکا به عراقی ها داده بود و گرنه میراژ و 7 جد و آبادش هم خصوصا همین رافال نمیتونستن یک اختلال کوچیک برای رادار تامکت ایجاد کنن .
و هزاران دلیل دیگه که اگه خواستی میشینم واست همشو مینویسم !!! icon_cheesygrin

داداش شما داره موشکی رو وسط میاری که تازه 2018 میخواد وارد خدمت بشه ، ماشاالله به سرعتش 4 ماخ ! اگه به سرعته که فینیکس 5 ماخ میره اگه به برده که فینیکس ....... ! داداش تو ساخت این موشک افسانه ای خیلی چیزا رعایت شده و خیلی چیزها لحاظ شده که فرانسه با موشک های جدید متئور هم بعید میدونم بتونه بهشون برسه ! البته این تیکه قبل رو با تعصب گفتم ! icon_cheesygrin
داداش در ضمن مگه اسپارو مرده مگه سایدوایندور مرده مگه همین هاوک ها ( حالا هر چی که هستن ) مردن که فقط بخاطر فینیکس بگیم تامکت برتره ، تامکت توی مانورپذیری هم یکه ، اگه میخوای بحث تامکت رو هم شروع کنی بسم الله ، من بد جور دلم میخواد برتری تامکت رو به همه اثبات کنم !

اسی جون اینا توهم نیست ، درسته توهمم قاطیشه ولی همش که توهم نیست ! icon_rolleyes
اتفاقا خوابم میومد شدید ! icon_cheesygrin

داداش این قسمت حرفت که میگی :

[color=red]برادر كماندو ما اگه توان دريايي خوبي هم داشته باشيم فعلا در محدوده آبهاي نزديك به سرزمين خودمونه تا بتونيم از اونها پشتيباني كنيم وگرنه كارمون بسيار سخته در برابر ابر قدرتهاي جهان در دريايي دورتر از آبهاي سرزمينيمون . [/color]

رو قبول دارم اما با توان فعلی که بدون ناو هواپیمابر هستیم و بقیه کلاس های ناوهامونم در حال ساخته البته همین الانشم همچین دست و پا بسته نیستیم ولی برای برتری با اقتدار آمادگی لازم رو نداریم ! icon_rolleyes

دم داش اسی گرم که حرف دل منو زد ! منم که نمیگم الان با یه دونه جماران بریم بغل فرانسه باهاشون شاخ به شاخ بشیم دارم میگم اگه ناو هواپیما بر داشتیم و اون شرایطی که گفتم زدن ناوهای فرانسوی خارج از آب های سرزمینیمون ممکنه میشه ! :oops:

ما بـــــــــــــــیشتر ! B)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
komando59 جان خسته نباشی

داداش ایول داشت این پستت.
اگه برات مقدوره یه مقایسه بین این شارل دوگل و هواپیمابر های آمریکا ( منظورم کلا کلاس نیمیتزه ) داشته باشیم . بلکه بیشتر مستحفیض بشیم . از زحماتت ممنونم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.