Recommended Posts

به علت موازی بودن این تاپیک با تاپیک منتقل شده به اخبار نظامی .. قفل شد .

تاپیک مربوطه

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21646

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق، سردار احمد وحيدي در آستانه 31 خرداد سالروز شهادت شهيد مصطفي چمران، در جمع كاركنان وزارت دفاع گفت: سامانه سلاح ضدزره جديد ساخت صنايع هوافضاي وزارت دفاع را به نام "دهلاويه" ـ محل شهادت شهيد چمران ـ نامگذاري كرديم و ان‌شاءالله در آينده‌اي نزديك خط توليد اين سامانه جديد افتتاح خواهد شد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، از شهيد چمران به عنوان چشم بيدار ملت ايران در روزهاي آغازين نبرد و لحظه‌هاي سخت آتش و خون و الگويي تمام عيار در عرصه‌هاي علمي و ارزشي يادكرد و گفت: خون شهيد چمران و همرزمانش كه در خرداد سال 60 به زمين گرم و تفتيده دهلاويه ريخته شد، به‌سان چشمه جوشاني، منشأ تحولات بزرگ و زمينه‌ساز فتوحات درخشان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس شد.

وزير دفاع در بخشي ديگر از سخنان خود با تشريح ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد چمران يادآور شد: شهيد چمران چله‌نشين وادي عشق و عرفان و چهره پرفروغي بود كه با تعهد و تخصص، علم و ايمان، هنرمندانه به دور از هياهوهاي سياسي خالصانه در تحقق اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي گام برداشت.

وحيدي، شهيد چمران را به چلچراغي تشبيه كرد كه در پرتو نور آن، رزمندگان اسلام در ايران، لبنان و فلسطين نور و روشنايي و اميد مي‌گرفتند و سپس اظهار كرد: مقاومت اسلامي هدفمند و سازمان‌يافته‌ و موج بيداري اسلامي مرهون مجاهدت و جانفشاني مردان بزرگي همچون شهيد چمران است كه چرخه اين حركت عظيم را تحت زعامت و رهبري حضرت امام خميني(ره) به حركت در‌آوردند.

وي با اشاره به خدمات شهيد چمران در دوره كوتاهي كه تصدي وزارت دفاع را برعهده داشت، گفت: شهيد چمران با چابكي مثال‌زدني، ذهن خلاق، هنر والا، روحيه خط‌ شكني و بسيجي، پايه‌هاي صنعت دفاعي بومي جمهوري اسلامي ايران را پي‌ريزي كرد و امروز فرزندان معنوي شهيد چمران در وزارت دفاع با الهام از روح بلند آن شهيد بزرگ و دانشمند فرزانه و مبتكر، صنعت بومي دفاعي كشور را به‌عنوان صنعتي پيشرو در خدمت دفاع، امنيت، اقتدار و توسعه همه‌جانبه كشور تثبيت كرده‌اند.

وزير دفاع در پايان تاكيد كرد: امروز ملت‌هاي منطقه قدردان و رهرو راه اين شهيد بزرگ و همه شهيداني هستند كه براي عزت و سربلندي اسلام عزيز و رهايي از سلطه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا خون خود را نثار كردند. محل شهادت شهيد چمران در منطقه دهلاويه، يكي از اولين مناطقي است كه رزمندگان اسلام به شكار تانك‌هاي متجاوز رژيم صدام رفتند.

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/129336/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B6%D8%AF%D8%B2%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%87%D9%84%D8%A7%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86"]منبع[/url]

[color=#ff0000]منتقل شد به اخبار نظامی [/color]
[color=#ff0000]REZAT1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمی دونم جریان چیه امسال دارن بیشتر از سال های قبل به شهید چمران توجه می کنن مراسمات زیاد شده فیلم در موردش می سازن حالا هم که سلاح ضد زره عجیبه واقعا


[size=18][color=green]روحش شاد و راهش پر رهرو باد[/color][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در آستانه 31 خرداد سالروز شهادت وزير دفاع شهيد دكتر مصطفي چمران، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح طي سخناني از شهيد چمران بعنوان چشم بيدار ملت ايران در روزهاي آغازين نبرد و لحظه هاي سخت آتش و خون و الگويي تمام عيار در عرصه هاي علمي و ارزشي يادكرد و گفت: خون شهيد چمران و همرزمانش كه در خرداد سال 60 به زمين گرم و تفتيده دهلاويه ريخته شد بسان چشمه جوشاني، منشأ تحولات بزرگ و زمينه ساز فتوحات درخشان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گرديد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع ، سردار وحيدي در بخشي ديگر از سخنان خود با تشريح ويژگي هاي شخصيت شهيد چمران گفت: شهيد چمران چله نشين وادي عشق و عرفان و چهره پرفروغي بود كه با تعهد و تخصص و علم و ايمان، هنرمندانه بدور از هياهوهاي سياسي خالصانه در تحقق اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي قدم برداشت.
وزير دفاع شهيد چمران را به چلچراغي تشبيه كرد كه در پرتو انوار آن رزمندگان اسلام در ايران، لبنان و فلسطين نور و روشنايي و اميد مي‌گرفتند.
وي افزود: مقاومت اسلامي هدفمند و سازمان يافته‌ و موج بيداري اسلامي مرهون مجاهدت و جان فشاني مردان بزرگي همچون شهيد چمران است كه چرخه اين حركت عظيم را تحت زعامت و رهبري حضرت امام خميني (ره) به حركت در‌آوردند.
سردار وحيدي با اشاره به خدمات اين شهيد والامقام در دوره كوتاهي كه تصدي وزارت دفاع را برعهده داشت گفت، شهيد چمران با چابكي مثال زدني، ذهن خلاق، هنر والا، روحيه خط‌شكني و بسيجي پايه‌هاي صنعت دفاعي بومي جمهوري اسلامي ايران پي‌ريزي كرد.
وزير دفاع گفت: امروز فرزندان معنوي شهيد چمران در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با الهام از روح بلند آن شهيد بزرگ و دانشمند فرزانه و مبتكر صنعت بومي دفاعي كشور را بعنوان صنعتي پيشرو در خدمت دفاع، امنيت، اقتدار و توسعه همه جانبه كشور تثبيت كرده‌اند.
سردار وحيدي تأكيد كرد، امروز ملت‌هاي منطقه قدردان و رهرو راه اين شهيد بزرگ و همه شهيداني هستند كه براي عزت و سربلندي اسلام عزيز و رهايي از سلطه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا خون خود را نثار كردند.
وزير دفاع در پايان با اشاره به اين كه محل شهادت شهيد چمران در منطقه دهلاويه قرار دارد و اين منطقه يكي از اولين مناطقي است كه رزمندگان اسلام به شكار تانك‌هاي متجاوز رژيم صدام رفتند، اعلام كرد: سامانه [color=red]سلاح ضدزره جديد ساخت صنايع هوافضاي وزارت دفاع [/color]را به نام دهلاويه محل شهادت شهيد چمران نامگذاري كرديم و انشاءالله در آينده‌اي نزديك خط توليد اين سامانه جديد افتتاح خواهد شد.
[url=http://www.mod.ir/content/%D9%88%D8%B2%D9%8A%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D9%87%D9%8A%D8%AF-%DA%86%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D9%8A%D9%8A-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%8A%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%B5%D9%87-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%B9%D9%84%D9%85%D9%8A-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%8A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نفهميدم اين متن زندگينامه‌ي شهيد چمران بود يا توضيح در مورد ضدتانك!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به شواهد موجود و شناختی که از توان بالای صنایع دفاعی در کپی زدن محصولات شرقی و غربی دارم icon_eek icon_eek بنظرم با نمونه بهینه شده کورنت طرفیم :lol: :lol:

دوستان فقط یه سوال
میگم تفاوت سامانه کورنت با طوفان5 چیه :| یا بعبارتی با داشتن سامانه قدرتمندی مثل طوفان 5 چه نیازی به مهندسی معکوس کورنت وجود داره :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]زیردریایی‌های ارتش به "دریای خزر" می‌روند[/right]

[right][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10194/13910407000238_PhotoL.jpg[/img]
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر 3 زیر دریایی فوق سنگین ما در آبهای جنوب کشور هستند، تاکید کرد: در صدد هستیم زیردریایی‌های سبک‌تری را در آبهای شمال داشته باشیم.

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی چند سال اخیر بنا بر تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا توانست به یکی از نیروهای موثر برای حفاظت از منافع کشور در آبهای دوردست تبدیل شود.

نمونه این پیشرفت ها را می توان در اعزام چندین ناوگروه دریایی به آبهای دوردست همچون خلیج عدن، دریای سرخ و مدیترانه اشاره کرد که برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گرفت.

اعزام ناوشکن ها و البته زیردریایی های ایرانی به این ماموریت های طولانی مدت، قطعا مستلزم کار سنگین علمی، تحقیقاتی و فنی در جهت آماده سازی یگانهایی است که برخی از آنها به لحاظ فنی از پیچیده ترین تجهیزات نظامی محسوب می شوند.

خبرگزاری فارس، در گفتگو با امیر دریادار دوم عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش، به برخی از سختی های کار و پیشرفت های صورت گرفته در این خصوص پرداخته است.

دریادار زمینی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، گفت: از مورخه 14/7/88 که مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان آجا در نوشهر فرمودند، "نیروی دریایی امروز در بسیاری از نقاط عالم و کشور ما یک نیروی راهبردی است و به چشم یک نیروی راهبردی به نیروی دریایی باید نگریسته شود." در حقیقت این یک تدبیر حکیمانه و بسیار نورانی بود که ما بسیار پیشرفته‌تر از گذشته و پرتلاش‌تر حرکت کنیم. ایشان همچنین در همان زمان فرمودند که دریانوردی‌ها را که امروز شکل پیشرفته‌ای نسبت به گذشته به خودش گرفته افزایش دهید.

وی افزود: مأموریت نیروی دریایی در سطح آب، زیر آب و اعمال دریا و همچنین از لحاظ مسافت در آب‌های آزاد در هر نقطه از جهان با حفظ قوانین بین‌المللی حاکم بر آبهاست. بنابراین نیروی دریایی از 14/7/88 به این طرف شاهد تحولات بسیار عظیمی شد.

* آمادگی ناوگروههای ارتش برای اعزام به دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه

زمینی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به تدبیر و فرمایشات حضرت آقا در این موضوع، عزم‌ها نسبت به گذشته بیشتر جزم شد و دریانوردی‌ها به همان صورت که ایشان دستور دادند شکل پیشرفته‌ای به خود گرفت به گونه‌ای که الان در حال آماده کردن ناوگروهها برای مأموریت‌های برون مرزی شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه و در آینده با توجه به مجوزی که از سوی سلسه مراتب محترم فرماندهی خواهیم گرفت حضور در اقیانوس اطلس و هرکجا که سلسله مراتب محترم صلاح بدانند و مجوز صادر شود، هستیم.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش درخصوص اعزام بیست ناوگروه دریایی ارتش به آبهای بین المللی خاطرنشان کرد: آماده کردن این 20 ناوگروه که هر ناوگروه شامل حداقل دو ناو سنگین است باتوجه به فشارها و تحریمها و وضعیت موجود دنیا، کاری عظیم است. تحریم‌های همه جانبه علیه کشور ما تأثیر عکس داشته و برای ما تبدیل به فرصت شده است و باتوجه به توانمندی‌ که کارکنان نداجا دارند و تعامل خوبی که با مؤسسات آموزش عالی کشور و صنایع دفاعی چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی داریم در وضعیت بسیار خوبی بسر می‌بریم.
گفتگوی دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش با خبرنگار دفاعی فارس


* حیرت دنیا از ماموریت 67 روزه زیردریایی فوق سنگین ایران

وی همچنین با اشاره به توانمدی ایران در حوزه زیرسطحی‌ها گفت: در یکی از همین مأموریت‌های برون مرزی، ما زیردریایی فوق سنگین را هم به دریای سرخ به مدت 67 روز اعزام کردیم که این زیردریایی بدون هیچ وابستگی به ساحل و یا یگان دیگر به مأموریت خود ادامه داد و حدود 10هزار کیلومتر از ما فاصله گرفت و این مأموریت 67 روزه را با موفقیت پشت سر گذاشت که این موضوع باعث حیرت دنیا شد.

زمینی در ادامه اظهار داشت: نتیجه کار ما خیلی زود مشخص می‌شود و مطالبی که مطرح می‌شود هیچ کدام شعار نیست، توانمندی ما از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است و این حضور ما در آب‌های آزاد و بین المللی و حضور در سطح، زیرسطح و در هوا باتوجه به پرنده‌های آماده‌ای که داریم نشان از اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ما دارد.

* یگان‌‌های قدیمی فقط یک شماره بدنه از گذشته دارند

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه روز به روز در حال پیشرفت و جلورفتن در صنعت دریایی هستیم، اظهار داشت: یگان‌های قدیم به فناوری‌های نوین و تجهیزات روز مجهز شده‌اند و واحدهای جدیدی هم که می‌سازیم مجهز به تکنولوژی و فناوری روز است.

وی ادامه داد: وقتی ما از یگان‌های قدیمی صحبت می‌کنیم یعنی از لحاظ تاریخچه و قدمت قدیمی هستند و یک شماره بدنه بیش از آنها نمانده و تمام اجزا آنها چه بدنه، چه سامانه‌های داخلی، سامانه رانش، پروانه، دیزل‌های اصلی تحرک، ژنراتورهای تولید و توزیع برق، سامانه‌های راداری، سامانه‌های جنگال، سامانه‌های مخابراتی، ماشین آلات فرعی، کمپرسورهای هوا، دمنده‌ها، کشنده‌ها، تسلیحات، سیستم‌های موشکی بروز و با بردهای متفاوت بر روی این واحدها نصب ‌شده است و توانمندی نیروی دریایی را در وضعیت کنونی افزایش داده است.

زمینی تاکید کرد: یعنی هم واحدهای قدیمی به روز شده‌اند و هم واحدهای جدیدی که ساخته می‌شوند مجهز به تکنولوژی روز دنیا و متناسب با منطقه، استراتژی و راهبرد ما است زیرا تمام این مؤلفه‌ها و پیشرفت‌ها و تجهیزات بر اساس استراتژی راهبردی کشورمان است که از سوی سلسله مراتب محترم فرماندهی به ما ابلاغ می‌شود.

* بهترین تجهیزات موجود روی واحدهای جدید و یگان‌های قدیمی نصب شده است

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با اشاره به استفاده از تجهیزات نوین در این عرصه گفت: تجهیزاتی که چه بر روی واحدهای جدید و چه یگان‌های قدیمی نصب می‌کنیم شامل سامانه‌های رادار، سامانه‌های سونار، سامانه‌های الکترونیک، جنگال، موشکها، اژدرها، سامانه‌های رانش، دیزل ژنراتورها و تمام سامانه‌ها هرکدام در جایگاه خود، بهترین و مجهزترین تجهیزات موجود است که ما از آن استفاده می‌کنیم.

زمینی اظهار داشت: همچنین تجهیزاتی که ما بر روی شناورهای سطحی، زیرسطحی، بالگردها، بال ثابت و هواناوها نصب می‌کنیم و تمام تجهیزات، غواصی، سامانه‌های موشکی، همگی تجهیزات به روز هستند و ما در یک نقطه توقف نکردیم و متناسب با پیشرفت فناوری و علم و دانش در صنایع دریایی حرکت می‌کنیم.

* زیردریایی‌ها در بین تجهیزات فوق مدرن، بالاترین تکنولوژی را دارند

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از گفتگو با فارس با اشاره به زیردریایی فوق سنگین طارق تاکید کرد: زیردریایی‌های کلاس طارق از زیردریایی‌های بسیار مدرن، فوق سنگین و بسیار مطمئن برای مأموریت‌های ما است که از آبان‌ماه سال 1371 اولین آن به نام "زیردریایی جمهوری اسلامی طارق 901" به زنجیره دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

وی افزود: زیردریایی‌ها در بین تجهیزات فوق مدرن، بالاترین تکنولوژی را دارند. چه از نظر ساخت و چه از نظر تعمیرات، پیچیده‌ترین تکنولوژی را زیردریایی‌ها دارند بعنوان مثال برای ساخت موشک 17هزار نفر ساعت با 5هزار قطعه صرف می‌شود که 1.6 تن وزن دارند، برای ساخت هواپیمای جنگنده 37هزار نفر ساعت، 30هزار قطعه و 10 تن وزن دارد و هواپیمای مسافربری و یا بوئینگ 777، 58هزار نفر ساعت، 100هزار قطعه و 250 تن وزن دارد.

زمینی تاکید کرد: زیردریایی‌ها از لحاظ رانش دو نوع دیزلی و اتمی هستند که برای ساخت زیردریایی دیزلی، 8میلیون نفر ساعت باید صرف شود با 450 هزار قطعه و 4هزار تن وزن که زیردریایی طارق از این نوع است.

وی در ادامه با بیان اینکه زیردریایی‌ها از لحاظ ساخت، تعمیرات، سامانه‌ها بسیار پیشرفته هستند، گفت: زیردریایی‌ها با توجه به توناژ بالا، بسیار دقیق هستند چرا که این زیردریایی‌ها باید به اعماق دریا قوس کنند. این زیردریایی‌ها به ازای هر 10متر که به عمق آب قوس می‌کنند یک کیلوگرم بر سانتیمتر مربع فشار بر آنها وارد می‌شود و هرچقدر به پایین‌تر می‌روند فشار به بدنه نرم، بدنه سخت، مکانیزمها و کل منافذ اپنینگ که به روی بدنه است، وارد می‌شود. این بدنه می‌بایست در مقابل فشارهای متناوبی که در اعماق ایجاد می‌شود مقاوم باشد و سامانه‌هایی که در آن به کار رفته باید آنقدر قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد که فشارهای اعماق دریا را تحمل کند و حالت ارتجاعی داشته باشد.

* زیردریایی‌های کلاس طارق هر 7 الی 9 سال تعمیرات نیمه اساسی می‌شوند

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: زیردریایی‌های کلاس طارق که معروفند به زیردریایی‌های کیلوکلاس بایستی پس از گذشت یک زمان مقرر 7 الی 9 سال مورد تعمیرات نیمه اساسی قرار بگیرند، زیردریایی‌ها مثل هر سامانه دیگر روزانه تعمیرات و بازدیدهایی دارند که انجام می‌شود ولی تعمیراتی که در خور توجه و گسترده است هر 7 الی 9 سال برابر دستورالعمل و مقررات و نقشه‌ها با یک ترکیب کارکنان بسیار متخصص و باتجربه انجام ‌می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین بعداز هر 3 دوره تعمیرات نیمه اساسی، تعمیرات اساسی انجام می‌شود. در حقیقت عمر مفید یک زیردریایی یا به عبارتی عمر قانونی یک زیردریایی کیلوکلاس، 27 تا 30 سال است. در این زمان تعمیرات اساسی انجام می‌شود و کمیسیون مرکب از متخصصین و کارشناسان تشکیل می‌شود و برابر مقررات و دستورات فنی تک تک سیستمها مورد دیمونتاژ، عیب یابی، تعمیر و کارشناسی قرار می‌گیرند و بر اساس آن نتایج خروجی مشخص می‌کنند که آیا این زیردریایی باز هم می‌تواند در زنجیره دفاعی به مأموریت خود ادامه دهد یا باید تصمیم دیگری در قبال آن گرفته شود.
دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش


* تعمیرات نیمه‌اساسی زیردریایی طارق یک میلیون و 620هزار نفر ساعت بود

زمینی خاطرنشان کرد: زیردریایی جمهوری اسلامی ایران طارق نیز با توجه به این برنامه زمان‌بندی مورد تعمیرات قرار گرفت و برآورد ما از تعمیرات نیمه‌اساسی زیردریایی طارق یک میلیون و 620هزار نفر ساعت بود که در گروه‌های مختلف صورت گرفت.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: گروه سامانه‌های بدنه نرم، بدنه سخت، پوشش لاستیکی جاذب صوت، مخازن قوس و صعود، مخازن ویژه، اژدرافکن و تسلیحات، مین و اژدر، مخابرات و رادیو، سیستم‌های سونار اصلی و فرعی، کامپیوتر هدایت اژدر، گروه سیستم‌های دیزل ژنراتورها، سامانه‌های رانش شامل موتور اصلی، تحرک، موتور اقتصادی، موتورهای رزرو، شافت اصلی، شافت‌های رزرو، کلاج، یاتاقانها، ساپورتها و تکیه‌گاه‌ها، مکانیزم گلندها و آب‌بندی کننده شافتها، پروانه اصلی و رزرو، دکل‌های بالارونده شامل دکل‌های سیستم ارتباطی و رادیویی، دکل‌های رادارهای پسیو، رادارهای اکتیو، پریسکوب فرمانده و افسر نگهبان، سیستم بسیار حساس دوک، سیستم‌های راکت‌افکن، سامانه‌های لوله‌کشی آب شور، سوخت، آب شیرین، آب مقطر، هیدرولیک، فوم ضدحریق، سیستم لوله کشی اطفا حریق اکسیژن‌خوار و از همه مهمتر سیستم لوله‌کشی هوای فشرده 400بار برای سیستم‌های قوس و صعود زیردریایی، مجموعه باتری‌های زیردریایی و تابلوهای کنترل فرمان و الکتریکی آنها و شبکه‌های برق مختلف، مخازن تعادل، همه بخشی از سیستم‌های حیاتی و مهمی است که این یک میلیون و 620هزار نفر ساعت بایستی صرف تمام امور تعمیراتی آنها بشود.

وی تصریح کرد: برای تعمیرات نیمه اساسی تمام این سامانه‌ها و سیستم‌ها باید از زیردریایی باز شوند و به بیرون از زیردریایی منتقل و به کارگاه یا شاپ مربوطه برده شوند و تک تک این اجزاء بر روی استندها و میزهای کار مخصوص باز و دیمونتاژ شود و متناسب با دستورالعمل‌های تعمیرات بازدید و عیب‌یابی شوند و قطعاتی که با موفقیت تعمیر شدند به چرخه برمی‌گردند و آنها که خارج از رده محسوب می‌شوند باید به رده تعیین تکلیف برای ساخت یا جایگزینی با سامانه‌های جدید بروند. پس از این مرحله همه قطعات به مرحله مونتاژ می‌روند و تک تک این مراحل توسط کنترل کیفیت چک می‌شود.

زمینی با اشاره به تست‌های پس از تعمیرات زیردریایی گفت: تست‌های کارخانه‌ای (FAT) در کارخانه و مراکز تعمیراتی انجام می‌شود پس از اینکه این سامانه‌ها به زیردریایی انتقال پیدا کرد، آزمایشات کنار ساحل (HAT) روی آن انجام می‌شود و پس از پاس کردن این مرحله، واحد وارد دریا می‌شود تا سیستم‌ها، مکانیزها و سامانه‌ها تحت عنوان آزمایشات در دریا (SAT) آزمایش شود.

وی اظهار داشت: تمام این مراحل باید توسط کارشناسان صورتجلسه شود و صورتجلسه‌ها به تأیید کارشناسان متعدد دیگری برسد. در حوزه زیرسطحی ما باید صددرصد مطمئن باشیم که سامانه‌ها آزمایشات خود را برابر مقررات فنی و دستورالعملها طی کرده‌اند، در زیردریایی یک درصد خطا هم جایز نیست چرا که اگر یکی از سامانه‌ها و سیستمها اشکالی داشته باشد آن اشتباه قابل تکرار و جبران نیست. اولین اشتباه آخرین اشتباه است و قابل برگشت نیست. ضمن اینکه زیردریایی به قدری از مجموعه‌های به هم فشرده تشکیل شده است که از لحاظ اقتصادی و حجم کار هم بسیار سخت است که پس از نصب بر روی زیردریایی بخواهیم آن را از زیردریایی خارج کنیم و مورد تعمیر قرار دهیم.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش همچنین تاکید کرد: زیردریایی طارق این مراحل را پشت سر گذاشت و در تاریخ 8/3/91 ساعت 14:30 خاتمه تعمیرات غیر اساسی زیردریایی و خروج از حوضچه تعمیراتی شماره 2 کارخانجات انجام شد. پس از آن زیردریایی به اسکله ناوتیپ زیرسطحی انتقال و در اسکله ویژه خودش پهلو گرفت و تسهیلات ساحلی مثل برق، هوا، آب شور، آب شیرین، تهویه و... به آن متصل شد.

* تولید باتری بومی برای زیردریایی طارق و امکان صادرات آن

زمینی با بیان اینکه بسیاری از سامانه‌های زیردریایی "طارق" بومی شده است، گفت: در گذشته یکی از اقلام و تجهیزات تند مصرف این زیردریایی، باتری‌های آن بود که در شرایط فعلی ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نه تنها نیازمندی‌های خودمان را از بابت باتری تأمین می‌کنیم بلکه آمادگی داریم باتری‌های بسیار مناسب‌تر، کیفی‌تر، با تعمیر و نگهداری کمتر با درصد هیدروژن دهی کمتر پروسه شارژ راحت‌تر طول عمل بیشتر صادر کنیم.

وی افزود: ما همچنین الکتروپمپ‌هایی را در داخل توسط صنعتگران بومی ساخته‌ایم که در مقایسه با الکتروپمپ‌های خارجی که نقش بسیار عمده در قوس و صعود زیردریایی در مواقع بحران دارند به مراتب از راندمان بالاتر، نویز و صداسازی کمتر برخوردارند.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با اشاره به دیگر سیستم‌های بومی شده در "طارق" گفت: سنسورها یا حس‌گرهایی نیز در داخل توسط بخش خصوصی ساخته شده سنسورهایی هستند که کاربری با آن راحت‌تر و از تکنولوژی بالاتری برخوردار و بسیار پیشرفته‌تر است ضمن اینکه از لحاظ اقتصادی بعضی از این سامانه‌ها و سیستم‌ها و قطعات یک پنجاهم قیمت کشور سازنده است.[/right]
[right][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10194/13910407000237_PhotoL.jpg[/img]
دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش


* والوهای داخلی مقاوم‌تر از نمونه‌های خارجی در برابر خردگی

زمینی با بیان اینکه در زمینه قوس و صعود سیستم‌های لوله‌کشی به خصوصی به کار می‌رود، خاطرنشان کرد: والوهایی که توسط متخصصان داخلی برای این زیردریایی ساخته شده بسیار حساس است و دارای این ویژگی‌هاست و از نظر مواد و متریال، دوام و عمر و مقاومت در برابر خردگی بسیار مقاوم هستند.

وی تاکید کرد: برخی از قطعات از سیستم‌های ساخت داخل بسیار پیشرفته‌تر از نوع خارجی است، به عنوان مثال موردی پیش آمده بود که مقداری آب به شکلی وارد سیستم هوا شده و باعث از بین رفتن والوهای خارجی شده بود اما والوهایی که ما در داخل ساختیم بسیار مقاوم‌تر از والوهای خارجی بود.

* رفع مشکل سامانه‌های اژدر زیردریایی‌های فوق سنگین

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اژدرافکن‌ها و مجموعه تسلیحات و تجهیزات داخلی در زیردریایی طارق نصب شده است، اظهار داشت: تجهیزاتی که در بخش اژدر زیردریایی به کار رفته تجهیزاتی است بسیار کیفی و متناسب با شرایط اقلیمی ما در جنوب کشور و آب‌های سرزمینی‌مان. مواد و متریالی که در گذشته در سامانه‌ها و تجهیزات مرتبط با بخش اژدرافکنها بکار رفته بود به گونه‌ای بود که ما مرتبا مشکل داشتیم و وقتی در این ناحیه مشکلی وجود داشته باشد طبیعتا بخش تهاجم و دفاع کاملا زیر سؤال است، بنابراین با همکاری مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشورمان، متریال و دیزاین جدیدی اتخاذ شد و باعث شد الان در این زمینه نقصانی که معضل دریافت و پرتاب اژدر بود را نداشته باشیم.

* نصب سونار ساخت ایران بر روی زیردریایی طارق

زمینی همچنین درخصوص سامانه سونار زیردریایی طارق تاکید کرد: اکثر کشورها سونار کشور سازنده را بر روی زیردریایی‌هایشان نصب می‌کنند اما ما سونار ساخت صنایع داخلی خودمان را بر روی زیردریایی طارق نصب کردیم.

* روسیه سعی می‌کرد برخی مکانیزم‌های حیاتی "طارق" را به کشور خود ببرد

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در ادامه این گفتگو با خبرگزاری فارس، هیچکدام از کشورهایی که این نوع زیردریایی را در اختیار دارند، در وادی تعمیرات اساسی وارد نشده‌اند و تماما تعمیرات این زیردریایی را در کشور سازنده با هزینه‌های بسیار بالا انجام داده‌اند ولی ما این کار را در کشور خودمان با تدبیر سلسله مراتب فرماندهی و فرمایشات حضرت آقا مبنی بر اینکه "ما می‌توانیم" انجام دادیم.

وی ادامه داد: با این حال زمانی که می خواستیم تعمیرات زیردریایی طارق را آغاز کنیم، کشور سازنده آن، روسیه سعی می‌کرد برخی مکانیزم‌های حساس و حیاتی این زیردریایی را به کشور خودش ببرد و می‌گفت شما استند تست و بستر و تجهیزات لازم برای آزمایشات برخی از این مکانیزمها و سیستم‌ها را ندارید و باید این امکانات را به آنجا منتقل کنید تا آنجا مورد تست و ارزیابی قرار بگیرد، بعد از آنجا به مملکت ما برگردد.

زمینی تاکید کرد: اما بعد از اینکه تعمیرات زیردریایی در مملکت ما شروع شد و روس‌ها قطع امید کردند که قطعات به آنجا منتقل شود، باز هم آمدند و می‌خواستند بخشی از مکانیزم‌های حیاتی این زیردریایی اعم از تابلوی مربوط باتریها که رانش زیردریایی را تأمین می‌کند، دیزل ژنراتورها که باید روشن شود تا باتریها شارژ شود و تحرک زیردریایی را فراهم کند و موتورهای رزرو الکتریکی تحرک، را با خود ببرند تا در کشور روسیه مورد تست و ارزیابی قرار دهند.

* اگر آن روز اشراف کامل نداشتیم امروز فقط یک پوسته خالی از "طارق" داشتیم

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: اما اگر آن روز ما اشراف کامل به موضوع و اطلاعات کافی نداشتیم و مدارک تعمیراتی و اطلاعات مربوط به دستگاه‌ها را به دقت مطالعه نکرده بودیم به راحتی سیستم‌ها به روسیه می‌رفت و باتوجه به این تحریمها دیگر به کشور باز نمی‌گشت و ما فقط یک پوسته خالی از زیردریایی طارق داشتیم. لذا این هوشیاری و این اشراف و کمک خدا باعث شد این اتفاق نیفتد و خودمان باتوجه به تخصص و تجربه کارکنانمان و منابعی که پیدا کردیم چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به اتفاق همدیگر این سه پارامتر را در داخل مملکت تعمیر کردیم.
دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش


* 2 سال و نیم زودتر از پیش‌بینی روس‌ها، "طارق" را تعمیر کردیم

زمینی درخصوص زمان تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی‌های فوق سنگین گفت: زیردریایی‌های اینچنین که به کشور روسیه فرستاده می‌شوند در عرض سه سال تعمیر می‌شوند و هزار نفر 24ساعته در سه شیفت کاری بر روی این زیردریایی کار می‌کنند. در حالیکه ما با تعداد کارکنان کمتر و نه تنها بر روی یک زیردریایی بلکه زیردریایی‌های کوچک و بزرگ دیگر که شامل 25 فروند می‌شوند به علاوه ناوگان سطحی را تعمیر می‌کند و در مدت زمانی معقول و منطقی با صرفه‌جویی قابل توجه از لحاظ ارزی این کار صورت می‌گیرد.

وی افزود: روس‌ها صحبت می‌کردند و می‌گفتند شما خیلی که تلاش کنید احتمالا سال 2014 تعمیر این زیردریایی را به پایان خواهید رساند ولی ما 2 سال و نیم زودتر از زمانی که آنها اعلام کردند، این کار را انجام دادیم.

* همزمان 30 الی 40 تیم تعمیراتی بر روی زیردریایی "طارق" کار می‌کردند

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش ادامه داد:‌ به دلیل اینکه این اولین بار بود تعمیر نیمه اساسی زیردریایی کیلوکلاس در کشور اتفاق می افتد، بایستی زیرساخت‌های این کار آماده می‌شد و برای اینکه زیرساخت‌های این کار آماده شود بایستی آموزش کارکنان در بخشها و تخصص‌های مختلف تعمیر زیردریایی، تهیه مدارک و مستندات تعمیرات، ایجاد کارگاه‌های مورد نیاز و تجهیز این کارگاه‌ها که خودش پروژه‌ موازی با پروژه تعمیرات زیردریایی بود، صورت می‌گرفت.

زمینی با اشاره به مراحل تعمیر نیمه اساسی زیردریایی طارق اظهار داشت: به دلیل حجم و وزن زیاد این زیردریایی، داربست و استیج خاصی برای تعمیرات آن ایجاد شد که در یک زمان 30 الی 40 تیم تعمیراتی می‌توانستند بر روی بدنه کار کنند. هر تیم شامل 4 الی 5 نفر از کارکنان با تجهیزات خاص خود بوده‌اند.

وی با بیان اینکه آماده کردن تجهیزات برای ترازکردن واحد یکی دیگر از اقدامات بود، تصریح کرد: زیردریایی بسیار حساس است و هر روز باید ترازسازی واحد انجام شود. با توجه به شکل کروی که زیردریایی دارد و تعمیرات و خارج و داخل کردن قطعات نباید تأثیری در شکل کروی آن داشته باشد.

زمینی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات باتوجه به شرایط اقلیمی بندرعباس ساخت سایه‌بان بود، که به خاطر افزایش راندمان کاری و حفاظت از پرسنل در حین کار، سایه‌بان بسیار عظیمی احداث شد.

* تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی طارق حدود سه سال و نیم به طول انجامید

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پروژه ایجاد زیرساختها برای تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی‌ها و همچنین خود تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی طارق حدود سه سال و نیم و با یک میلیون و 620هزار نفر ساعت کار به طول انجامید.

* برد عملیاتی "طارق" همانند برد عملیاتی زیردریایی‌های "یونس" و "نوح" است

وی با بیان اینکه برد عملیاتی زیردریایی "طارق" همانند برد عملیاتی زیردریایی‌های "یونس" و "نوح" است، گفت: همانطور که می‌دانیم ابتدا زیردریایی طارق در آبان‌ماه 1371 و پس از آن زیردریایی نوح در سال 1372 و پس از آن زیردریایی یونس در سال 1375 وارد چرخه نیروی دریایی شد. این سه زیردریایی در کلاس هم هستند.

زمینی خاطرنشان کرد: برد عملیاتی این سه زیردریایی شبیه هم است با این تفاوت که ما تعمیرات مختلفی را بر روی سامانه‌‌هایی که مطرح شد انجام دادیم و باتری‌های جدید و سامانه‌های نوین بر روی "طارق" نصب شده است و طبیعتا با اطمینان و برد عملیاتی بیشتر این یگان را در دریا خواهیم داشت.

* توجه بر رادارگریزی و اختفای بیشتر زیردریایی "طارق"

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش درخصوص رادارگریزی زیردریایی طارق گفت: در زیردریایی جمهوری اسلامی ایران طارق و هم‌کلاس‌های آن هم بحث رادارگریزی مطرح است و هم بحث صداسازی کمتر و اختفای بیشتر و پوشش لاستیکی جاذب صوت. پوشش لاستیکی که ما بر روی زیردریایی‌ها نصب کردیم، جزو افتخارات ماست که توسط صنعت و دانشگاه‌های‌مان در حال بومی شدن است. این پوشش لاستیکی به گونه ای است که حداقل نویز را دستگاه‌ها و مکانیزم ایجاد می‌کند و تمام امواج را جذب می‌کند و اجازه انعکاس به آنها نمی‌دهد.

* قوس زیردریایی "طارق" به اعماق دریا ظرف 120 ثانیه

وی در ادامه تصریح کرد: شکل مانور زیردریایی طارق به گونه‌ای است که ما وقتی در سطح آب هستیم و سیگنالی را متوجه می‌شویم در کمتر از 120 ثانیه می‌توانیم به اعماق دریا قوس کنیم که این موضوع ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد. با این اقداماتی که ما بر روی این زیردریایی انجام دادیم این امکان را به ما می‌دهد که به سرعت از تیررس دشمن دور شویم و به اعماق دریا قوس کنیم و در زیر آب هم به گونه‌ای هستیم که کمترین نویز توسط دستگاه‌ها تولید می‌شود و می‌توانیم با آرامش در زیر آب به مأموریت خود ادامه دهیم.
دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش


* خودکفایی نداجا از روس‌ها در زمینه انجام کلیه تعمیرات زیرسطحی

زمینی افزود: تجهیز مراکز تعمیراتی نیروی دریایی ارتش به دستگاه‌های پیشرفته، احداث کارگاه و تأمین و نصب تجهیزات، بومی سازی دانش تعمیرات یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی، ایجاد هماهنگی و همکاری با دانشگاه‌های مختلف در زمینه مستندسازی مدارک و فایل‌های آموزشی و اقدام جهت ایجاد نرم افزار جامع جهت پروسه دیمونتاژ و مونتاژ سیستم‌های زیردریایی، خودکفایی نداجا از یاوران روسی در زمینه انجام کلیه تعمیرات زیرسطحی، شناسایی صنعتگران داخلی، منابع تامین کنندگان خصوصی در راستای ساخت قطعات مشابه روسی از جمله دستاوردهای پروژه تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی طارق است.

* طراحی، ساخت و تعویض بیش از 100 هزار قطعه در زیردریایی "طارق"

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ما الان به جایی رسیده‌ایم که هیچ گونه ابهامی در انجام تعمیرات نیمه اساسی و اساسی زیردریایی‌ها نداریم، اظهار داشت: بیش از 100 هزار قطعه در این پروژه توسط متخصصان و صنعتگران داخلی طراحی، ساخته و تعویض شده است و بسیاری از قطعات دیگر هم به موازات در حال بومی سازی است.

* بعد از طارق نوبت تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی "نوح" خواهد شد

وی ادامه داد: دو زیردریایی "یونس" و "نوح" نیز با استفاده از تجربیات تعمیرات "طارق" در حال انجام مأموریت‌های عملیاتی خود هستند و البته از زمان انجام تعمیرات نیمه اساسی آنها گذشته و ما در سه ساله اخیر تعمیراتی حدود تعمیرات نیمه اساسی با ابتکارات بسیار جالبی بر روی آنها انجام داده‌ایم، ولی به محض اینکه آزمایشات زیردریایی طارق تمام شود و کاملا عملیاتی شد نوبت تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی "نوح" خواهد شد و پس از نوح نوبت تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی "یونس" می‌شود که به مراتب این تعمیرات هم مدت زمان کمتر و هم هزینه کمتری خواهد داشت.

* اسناد و مدارک بیش از 200 سیستم یا سامانه و قطعات زیردریایی آماده است

زمینی در ادامه این گفتگو تاکید کرد: یکی از پیش نیازها برای تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی "طارق" تهیه اسناد و مدارک بود که الان اسناد و مدارک بیش از 200 سیستم یا سامانه و قطعات آن کاملا آماده است و برای نسل آتی کارکنان نداجا باقی می‌ماند.

زمینی ادامه داد: در تجهیز و بروز رسانی زیردریایی‌های خود به وضعیت موجود بسنده نمی‌کنیم و روز بروز وضعیتمان با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته موشک‌ها، پهپادها و مین‌ها و تسلیحات مختلف و نصب آنها بر روی زیردریایی‌ها بهتر خواهد شد.

* زیردریایی‌های سبک‌تری را در آبهای شمال خواهیم داشت

وی با بیان اینکه هر 3 زیر دریایی فوق سنگین ما در آبهای جنوب کشور هستند، تاکید کرد: در صدد هستیم زیردریایی‌های سبک‌تری را در آبهای شمال داشته باشیم.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا زیردریایی و کارکنان آن، ویژه هستند مثل دانشمندان اتمی هستند. زیردریایی‌ها به خاطر پیچیدگی و حساسیت و دقت بسیار بالا و استراتژیک بودن واحد از جایگاه و منزلت خاص هم در بین دولتمردان و هم در دیدگاه استراتژیست‌ها و هم در دیدگاه ملت و جامعه برخوردارند.

زمینی در بخش دیگری از این گفتگو ادامه داد: علاوه بر این در زمینه زیر دریایی‌ها، 2 فروند زیردریایی غدیر کلاس توسط نداجا ساخته شده و پس از به آب‌اندازی، تحویل ناوتیپ زیر سطحی شده است.

* در حال تولید زیردریایی نیمه سنگین هستیم

زمینی خاطرنشان کرد: امروز در وضعیت خوبی چه در ساخت واحدهای شناور سطحی و چه شناورهای زیر سطحی و چه تعمیر آنها و چه بهینه‌سازی سامانه‌ها به سر می‌بریم و در حال تولید زیردریایی نیمه سنگین هستیم و امیدواریم روزی برسد که به بحث ساخت زیر دریایی‌ها فوق سنگین و سامانه‌های رانش خصوصا سامانه "رانش ویژه" برسیم.

وی ادامه داد: ما مدیون خون شهدا هستیم و بایستی در سالی که حضرت آقا به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند، به سهم خود به صنعتگران و دانشگاه‌ها در بحث‌های دفاعی مملکت کمک کنیم و از طرفی خدمات فنی خودش تولید کارهای جدید و نوعی تولید است.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص نیروی دریایی راه را به ما نشان داد و جا دارد از امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که انصافا ظرف این چند سال گذشته تحولات بزرگی در نیروی دریایی ایجاد کرد تشکر کنم. او در این مدت توانسته است از تمام توان و پتانسیل‌ها و منابع و مدیریت با ایجاد همیاری و هماهنگی و تعامل و سرکشی‌های مختلف وضعیت امروز نیروی دریایی راهبردی را ایجاد کند.

* همه ما ولایتمدار و تا لحظه‌ای که نیاز باشد در صحنه هستیم

زمینی تاکید کرد: همه ما ولایتمدار هستیم و تا لحظه‌ای که نیاز باشد در صحنه هستیم و کمک می‌کنیم و پا به رکات و حاضر یراق و گوش به فرامین هستیم.

* 2 آرزوی ویژه برای زیردریایی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در پایان به نکته جالبی اشاره و تصریح کرد: وقتی در مراسمی برای شناورهای سطحی آرزو می‌کنند، می‌گویند آرزو می‌کنیم نسیمی آرام و بادی موافق داشته باشند و در رابطه با زیردریایی‌ها هم 2 آرزو داریم، یکی اینکه تعداد "قوس" با تعداد "صعود" زیردریایی‌های کشورمان از جمله "طارق" برابر باشد و دیگری اینکه امیدواریم همیشه 7 فوت (نزدیک به 2 متر) زیر پایین‌ترین نقطه زیردریایی، آب باشد.[/right]


[right]منبع[/right]
[right]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/131603/زیردریایی‌های-ارتش-به-دریای-خزر-می‌روند[/right]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زنده باد ایران و ایرانی و مرگ بر هرچی روسه کثافت حرامزاده آشغال لعنتی ... :lol:
  • Upvote 4
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mafianews' timestamp='1340798040' post='257582']
زنده باد ایران و ایرانی و مرگ بر هرچی روسه کثافت حرامزاده آشغال لعنتی ... :lol:
[/quote] امین یا رب العالمین :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو این مصاحبه نکات بسیار بسیار ظریفی اشاره شده بعبارتی دریادار زمینی سعی کرده به حسب اقتضایات تا جایی که ممکنه از کلی گویی پرهیز کنه و خیلی دقیق و اماری صحبت کرده که از این بابت میشه بسیاری موضاعاتی که حتی ایشون تو مصاحبه ذکری ازش نکرده رو حدس زد ولی الا ایهاحال تو متن مصاحبه ایشون به موارد زیر صریحا اشاره کرده
اولا بومیسازی سونار و بهسازی کلی اون
دوم بومیسازی باتری و بهسازی کلی اون شامل طراحی پایه و کاهش حجم اکیسجن دهیو...
سوم بومیسازی الکتروپمپ ها و بهسازی تمام و کامل اون شامل بهبود دیزاین و متریال بکار رفته
چهارم بومیسازی والوها((همون شیرالات)) و بهسازی دیزاین و متریال برا پرهیز از خوردگی و ....
پنجم بومیسازی سنسورها و حس گرها و بهبود عملکرد و حساسیت اونها
ششم بومیسازی پوشش لاستیکی که ازش بعنوان یکی از افتخارات این نیرو یاد کرده((تحلیل شخصی خودم اینه که تو این مورد اصلا پوشش لاستیکی جدیدی توسط متخصصین شیمی و پلیمر کشور ابداع شده که ایشون معتقده صدای نویز و ارتعاش سیستم های زیردریایی رو به حداقل رسونده))
هفتم بهسازی سیستم پرتاب ازدر شامل طراحی پایه و متریال و کلا سیستم ورود و خروج ازدر از زیردریایی((البته تو مصاحبه های اخیر فرماندهان نداجا بود که برنامه مفصلی رو برا تعویض سوخت ازدر زیردریایی ها دارن که حالا این برنامه تو بهسازی طارق بکار رفته یا نه خدا میدونه ولی قطعا در بهسازی نوح و یونس بکار میره))
البته جدای از موارد فوق اون چیزی که بشخصه منو امیدوار میکنه تجربه و مهارت حاصل از تعمیرات اساسی زیردریایی های کیلو کلاس هست که قطعا تو طراحی زیردریایی هایی مثل کلاس بعثت ((1200 تنی)) و حتی زیردریایی های سنگین تر بکار میره یعنی تلفیقی از تکنولوجی و تجربه روسی و خلاقیت و هوش مهندسان و طراحان ایرانی

فقط نمیدونم اخرش قضیه اون مصاحبه زیردریایی اتمی چی شد البته نا گفته نماند دریادار زمینی تو همین مصاحبه هم سربسته بهش اشاره کرده ((منظورم اون جاست که میگه طراحی زیرسطحی با سوخت ویجه که احتمالا منظورش سوخت اتمیه))
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه حسي از درونم مي كه بايد منتظر ديدن جيزي شبيه جاولين باشيم.
جون ضد تانكي در حد كرنت داريم ولي جاي خالي يه سلاح با قابليت حمله از بالا حس مي شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینم موشک ضد زرهی با قابلیت حمله از پایین نداریم؟!!! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.