Recommended Posts

icon_cheesygrin

جمله اولت یه جمله کلیشه ای و البته کاملا نااگاهانه هست... تناقض زیادی هم توش هست... 

قسمت دوم بلد شده در خصوص "پول رو صرف تجهیزات کوچکتر می کردم" هم خیلی جالبه... به خصوص وقتی اون رو کنار جمله اخرت "تا جایی ممکنه تجهیزات سنگین می خرم" قرار میدیم دیگه تناقض و نااگاهی به اوج می رسه...

اول اینکه اگه امکانش بود(شرایط اقتصادی و سیاسی و عقیدتی) بهترین تجهیزات پیشرفته مورد نیاز رو می خریدیم...برای مثال عرض می کنم با توافق نامه 40 میلیارد دلاری(بیشتر یا کمتر) با فرانسه هنوز نتونستیم اونها رو برای فروش هواپیماهای مسافربریشون متقاعد کنیم!(صرفا تونستیم عکس یادگاری با هواپیماهای اجنبی بگیریم!)... پس شرایطش نیست!

 

ثانیا در تجهیزات سبک پیشرفت خوبی داشتیم...ارتقای ژسه و کلاش و جلیقه ضد گلوله و دوربین دید در شب و غیره سالهاست انجام شده(حداقل مشابه اش) منتها به دلایل اقتصادی و مدیریتی نتونستیم این پیشرفت رو احساس کنیم.... 

 

و در اخر اگر تفکر انقلابی واقعا وجود داشت الان نیاز کمتری حتی برای خرید هواپیمای مسافربری داشتیم... چون این تفکر(یعنی تلاش مجاهدانه،خدمت مخلصانه،شناخت مکتب و ایدولوژی،غیرت ،عزت و عرق ملی وصف ناپذیر) وجود نداره یا ضعیف هست در همه امور به مشکل برمی خوریم حالا چه با تفکر اصلاحاتی چه اصولگرایی و اعتدال و از این کلمات!

 

البته خودم تناقضی نمیبینم، تخصیص بودجه ساخت تانک و هواپیما به سلاحهای سبک با خرید سلاحهای سنگین از خارج هیچ تناقضی نداره، اونی که میتونیم رو خودمون میسازیم اونی که نمیتونیم رو میخریم.

در مورد خرید هم اگر هواپیما رئ بذاریم کنار مطمئنم در مورد تانک هیچ مانع خاصی وجود نداره ، حتی اگر شرایطش هم نباشه به نظرم این قبیل کارهای سوری و نمایشی دردی رو دوا نمیکنه و انجام نشه بهتره و پول رو هدر ندادیم. نشانه نمایشی بودنش هم اینه که در هیچ رزمایشی ما شاهد استفاده از این تجهیزات نبودیم و در بهترین حالت یادمه یه شلیک ذوالفقار رو نشون دادن که فکر کنم همین تانکی بود میارن رژه و روش استتار میندازن!!!!ا

در مقابل همین پولها رو خرج سلاحهای فردی کنن خیلی بهتر نتیجه میگیریم، قبول هم ندارم که دارن انجام میدن یعنی کافی نمیدونم وقتی ما هنوز سربازها و نیروهای مسلحمون با سلاحهای سه دهه قبل آموزش میبینن و میرن ماموریت یعنی بازسازی درستی در سلاحهای فردی نیروها انجام نشده. نمونش همین ناجای بدبخت که صدها پرونده خطای تیراندازی داره و نیروهاش زندانن که این رو با اطلاع دقیق میگم. اما هنوز یه کلت یا سلاح درست ندارن و هنوز حتی بعضی جاها با رولور کار میکنن. پس

 بهتره این پولها خرج نیاز روز کشور بشه تا هم داخل هم خارج مثل سوریه و عراق ازش بهره ببریم ، ضد تانک جدید بسازن تجهیزات انفرادی رو درست کنن و خیلی کارهای دیگه البته در سطح وسیع و تولید انبوه نه باز هم نمونه آزمایشی!!!ا

در آخر هم باید بگم که نتیجه حرف من همینه که شما گفتی ، ضعف مدیریتی که پول رو در جای درستش خرج نمیکنن که الان تانک و هواپیما که سهله سلاح کمری درستی هم نداریم!!!ا مدیریت انقلابی و جهادی نیست رفع رجوع روزانه هست تا دوران مدیریت تموم بشه و کسی بهشون چیزی نگه و البته عدم دقت و درایت در خرج بیت المال


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی:برخی مدافعان واردات خارجی هر جا در استدلال کم می آورند، می گویند فناوری خارجی، «پیشرفته» و فناوری داخلی، «قدیمی» است؛ بسیار خوب اما چرا با این همه استعداد و ذهن خلاق ایرانی، این مشکل را حل نمی کنید؟ رهبر انقلاب سؤال کردند: آیا ذهن ایرانی که می تواند موشک را پس از مسافتی 2 هزار کیلومتری با خطایی کمتر از 10 متر به هدف بزند، نمی تواند مشکل فناوری داخلی برخی عرصه ها از جمله صنعت خودرو را حل کند؟
پس چرا برای حل مشکلات به این گونه جوانان مراجعه نمی کنید؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برخی پیشرفتهای کشور محرمانه است و قابل بازگویی نیست وگرنه همه از استعداد جوانان این سرزمین متعجب می شوند.

بله بعضی پیشرفتها محرمانه هستند ولی نه این پیشرفتها که جنبه بازدارندگی دارند مثل موشک پس اگر نمیگن یعنی نداریم چون الان کوچکترین مونتاژی رو سریع در یک کنفراس خبری میگن!!!ا

در ضمن من حرفم همینه که چرا این استعداد در جای درست خرج نمیشه بالاخره برای ساخت موشک با دقت ده متر ما نزدیک سی سال کار کردیم و الان برای ساخت تانک و هواپیما اگر بخوایم اقدام کنیم و سی سال دیگه نتیجه بگیریم میشه یه طرح بلند مدت در صورتی که طرحهای کوتاه مدت زیادی داریم که مونده روی زمین بهتره اول اونها رو انجام بدیم و تا وقتی اون طرحهای بلند مدت جواب میده نیازهایی که نمیتونیم در داخل تامین کنیم رو از خارج تامین کنیم میتونیم هم سی سال یا بیست سال و یا ده سال بیخیال این نیازها بشیم که غیر منطقیه و اگر هم بخوایم اینجوری کار رو به قول معروف سنبل کتیم  و از سر باز کنیم به نظرم انجام ندیم بهتره

مراجعه به نخبگان و انجام کارعلمی منافاتی با تامین نیازها تا حصول نتیجه نداره ولی فعلا این توانایی وجود نداره ، خب الان باید چیکار کرد؟؟؟ من گفتم نظرم رو ، تامین آنچه نمیتوانیم تولید کنیم از بیرون کشور و گذاشتن انرژی داخلی روی آنچه می توانیم تا زمانی که توانایی در سایرزمینه ها هم ایجاد بشه

ویرایش شده در توسط razgura
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استقرار رادار خاص در خراسان شمالی+جزئیات
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش از استقرار رادار جدید با قابلیت کشف ریز پرنده‌ها در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) طی سخنانی گفت: آخرین دستاوردهای پدافند هوایی مستقر کردن رادار با قابلیت کشف ریز پرنده در منطقه خراسان شمالی است که به زودی انجام می شود.

وی روز پنجشنبه در حاشیه یادواره 350 شهید شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: این رادار قابلیت کشف ریز پرنده را تا سطح مقطع یک صدم هم به شکل اکتیو و هم به شکل پسیو خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، استفاده از سامانه‌های بومی را از خواسته های پدافند هوایی عنوان و تصریح کرد: این سامانه‌ها را برای دستیابی به اهداف مدنظر تولید و طراحی می‌کنیم که از هر جهتی برای دشمن ابهام ایجاد می‌کند.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: در فضای تهدید آمیز منطقه برای کشورهای دوست پیام صلح، برای کشورمان پیام آرامش و برای دشمنان پیام جهنم داریم.

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فاکس‌نیوز مدعی شد ایران آزمایش موشکی انجام داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه امریکایی مدعی شده ایران دو روز قبل از سالگرد توافق هسته‌ای با گروه 1+5، تلاش کردن نوع جدیدی از موشک‌های بالیستیک را با استفاده از فناوری‌های کره شمالی تست کند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، ایران یک موشک بالستیک را که با الهام از موشک های دوربرد موسادان کره شمالی ( HS-10 که بر اساس موشک R27 روسی هست) تولید شده، ۲۲ تیر(۱۲ ژوئیه) در حوالی شهر سامان در نزدیکی اصفهان به آزمایش گذاشت اما موشک لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد.

فاکس نیوز برد موشک آزمایش شده را بیش از چهار هزار کیلومتر عنوان کرده است.

ویرایش شده در توسط divisionbyzero
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مجلس تصویب کرد که 5 درصد از بودجه ی عمومه ی به بنیه ی دفاعی تخصیص پیدا کنه.

بودجه ی عمومی 335 هزار ملیارد تومانه.

5 درصد میشه 5.5 ملیارد دلار.

حالا نمیدونم این مبلغ کل بودجه ی نظامی یا قرار اضافه بشه یا من اشتباه می کنم؟

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مجلس تصویب کرد که 5 درصد از بودجه ی عمومه ی به بنیه ی دفاعی تخصیص پیدا کنه.

بودجه ی عمومی 335 هزار ملیارد تومانه.

5 درصد میشه 5.5 ملیارد دلار.

حالا نمیدونم این مبلغ کل بودجه ی نظامی یا قرار اضافه بشه یا من اشتباه می کنم؟

کل هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا جایی که یادمه بودجه پارسال ۱۶میلیارد دلار بود فک نکنم در این حد کاهش بدن...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کل هست

 

فکر نکنم شامل هزینهای جاری بشه.

 

تا جایی که یادمه بودجه پارسال ۱۶میلیارد دلار بود فک نکنم در این حد کاهش بدن...

 

بودجه ی کل حدود 9 ملیارد دلاره. حالا لحث اینجاست که این 5 ملیارد دلار بخشی از اون 9 تاست یا نه این و اضافه کردن. از طرفی اضافه کردن این مبلغ عجیب به نظر می رسه . اما اگه اضافه شده  باشه احتمالا صرف خرید های نظامی و یا جنگ در سوریه و عراق میشه.

https://www.eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-135472/%D8%B3%D9%87%D9%85_%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87%D8%A7_%D8%A7%D8%B2_%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AD%D9%87_%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87_95_%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84_%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C

 

145319427347021.png

تا اولش که این بود.

اما مجلس دیروز این طرح رو تصویب کرد.

 

دولت مکلف به اختصاص 5 درصد از منابع بودجه عمومی برای تقویت بنیه دفاعی شد

 

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور دولت را مکلف کردند حداقل 5 واحد درصد از منابع بودجه عمومی را به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا؛ بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت که بر این اساس ماده الحاقی 2 با ادغام مواد الحاقی 13 ،14، 33،34 و 55 با 155 رای موافق ، 26 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در مجلس اصلاح و تصویب شد.

بر این اساس ماده الحاقی 2 به شرح زیر تصویب شد:

الف: به‌منظور افزایش توان دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه‌ای و تأمین منافع و امنیت ملی اقدامات زیر از طریق نیروهای مسلح با همکاری دولت معمول می‌شود:

1- ارتقای توان بازدارندگی

2- اصلاح ساختار بودجه‌ای نیروهای مسلح و افزایش سهم تقویت بنیه دفاعی از بودجه دفاعی

3- تهیه و اجرای طرح آمایش و نوسازی زیرساخت‌های صنایع دفاعی و مراکز آموزشی و نظامی نیروهای مسلح

4- ارتقای کیفیت مراکز آموزشی نیروهای مسلح برای تربیت نیروهای کارآمد

5- صرفه‌جویی و بهینه‌سازی موارد هزینه از جمله در حوزه‌های انرژی، آب و برق نیروهای مسلح

6- تأمین و توسعه نیروی انسانی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سامانه‌های دفاعی زمینی متناسب با مناطق مورد تهدید

7- ارتقای منزلت‌ اجتماعی‌ و معیشت‌ کارکنان‌ نیروهای‌ مسلح‌

ب: دولت موظف است در جهت تأمین نظم و امنیت پایدار در کشور اقدامات زیر را به‌عمل آورد:

1- تأمین و توسعه نیروی انسانی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، تجهیزات و تأسیسات در پاسگاه‌های مرزی و تخصصی

2- اجرای طرح‌های انسداد مرز در مناطق مرزی با توجه به شرایط اقلیمی مناطق با استفاده از سامانه‌های رهگیر هوشمند و در اختیار دادن توان اطلاعاتی واجا براساس طرح‌های مصوب ستاد کل نیروهای مسلح

3- امنیت عمومی از طریق راه‌اندازی رده‌های انتظامی، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ناجا متناسب با تقسیمات کشوری، رشد جمعیت، توسعه شهرها، راهها و بنادر

4- انضباط اجتماعی و ایمنی راهها براساس ملزم‌سازی دستگاه‌های ذی‌ربط بر ایفای نقش فعال در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی با فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی رفتارهای اجتماعی قانونمند برابر آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

5- امنیت مرز با ایجاد واحدها و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌منظور توسعه مشارکت مرزنشینان در تأمین امنیت مرزها با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط و افزایش قابلیت‌های تعاملات فراملی با توسعه دیپلماسی مرزی

6- تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث و سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی موظف است بانک هویت ژنتیکی و اثر انگشت ایرانیان و اتباع خارجی را به تدریج ایجاد نماید. آیین‌نامه اجرائی ایجاد، نگهداری و به‌روزرسانی این بانک توسط وزارت دادگستری با همکاری ناجا حداکثر ظرف مدت شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. هزینه‌های لازم برای ایجاد و نگهداری، به‌روزرسانی و تأسیس زیرساخت این بانک، همه‌ساله متناسباً در اعتبارات سنواتی نیروی انتظامی پیش‌بینی می‌شود.

پ: دولت مکلف است حداقل پنج واحد درصد از منابع بودجه عمومی (به‌استثنای واگذاری دارایی‌های مالی، درآمد هزینه دستگاهها و درآمدهای اختصاصی) را به‌عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در ردیف‌های تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد و هر پنج‌سال یک‌بار در برنامه‌های پنجساله توسعه، این درصد را مورد بازنگری قرار دهد.

پ- وزارت اطلاعات موظف است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود شرایط برای ارتقای کمّی و کیفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اطلاعاتی، عملیاتی، علمی، فنی، حفاظتی، حراستی و صیانتی با هدف تحکیم امنیت پایدار و ارتقای توانایی و برتری در نبرد اطلاعاتی را به‌وجود آورد.

ت- به‌منظور تقویت کمّی و کیفی بسیج مستضعفان، آرمان‌ها و مبانی اندیشه انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و حضور بیشتر نیروهای مردمی در صحنه‌های امنیت و دفاع از کشور، اقدامات و تسهیلات لازم به‌شرح زیر فراهم شود:

1- حمایت از زیرساخت‌ها برای توسعه نواحی شهرستانی و رده‌های مقاومت بسیج، متناسب با توسعه و تغییرات تقسیمات کشوری

2- پشتیبانی از رده‌های مقاومت بسیج و بسیج اساتید، دانشجو و طلبه در دستگاه‌های اجرائی به‌ویژه در فعالیت‌های پژوهشی و علمی و بسیج زنان در راستای تحکیم بنیان خانواده و تلاش در جهت تقویت راههای مقابله با جنگ نرم

5- امکان استفاده از خدمت کارکنان بسیجی فعال و ویژه شاغل برای شرکت در آموزش‌ها و اردوها و سایر برنامه‌ها حداکثر به‌مدت 15 روز در سال به جای خدمت اداری بدون دریافت حق مأموریت

تبصره 1- به سازمان بسیج مستضعفین اجازه داده می‌شود از محل اعتبار مصوب خود حمایت لازم را برای تأمین پوشش بیمه‌ای و جبران خسارت‌های ناشی از به‌کارگیری بسیجیان فاقد پوشش بیمه‌ای در مأموریت‌های مختلف به‌ویژه دفاعی، امنیتی و کاروان‌های راهیان نور به‌عمل آورد.

تبصره 2- به دستگاه‌های اجرائی اجازه داده می‌شود متناسب با میزان آمادگی سازمان بسیج سازندگی، اجرای بخشی از فعالیت‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و غنی‌سازی اوقات فراغت و پروژه‌های عمرانی خود از قبیل احداث و تعمیر مساجد، مدارس و خانه‌های بهداشت روستایی، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری، آبرسانی به روستاها در مناطق محروم، روستایی و مرزی براساس مقررات جاری کشور به آن سازمان واگذار نمایند تا با استفاده از نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی و جوانان و متخصصان به‌نحو سازمان‌یافته، اجراء کند.

http://www.isna.ir/news/95040115229/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%DA%A9%D9%84%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D9%87

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از کارهای خوبی که وزارت دفاع می تواند بکند فروش تکنولوژی است 

فناوری و یک تکنولوژی را که برای صنایع خود پیدا کرده است، بصورت تجاری به صنایع بفروشد ( ولی نه این که در ساخت صنعتی وارد شود )

در این صورت تولید فناوری برای این وزارت بصورت یک منبع درآمد در می آید و باعث می شود رشد تجهیزات دفاعی با سرعت بیشتری جلو رود

 

برای مثال همین ماشین های تولیدی وزرات دفاع می تواند یک روح تازه هر چند کوچک در کالبد مرده اتومبیل سازی های ما باشد که با تغییراتی در داخل به فروش برسد 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از کارهای خوبی که وزارت دفاع می تواند بکند فروش تکنولوژی است 

فناوری و یک تکنولوژی را که برای صنایع خود پیدا کرده است، بصورت تجاری به صنایع بفروشد ( ولی نه این که در ساخت صنعتی وارد شود )

در این صورت تولید فناوری برای این وزارت بصورت یک منبع درآمد در می آید و باعث می شود رشد تجهیزات دفاعی با سرعت بیشتری جلو رود

 

برای مثال همین ماشین های تولیدی وزرات دفاع می تواند یک روح تازه هر چند کوچک در کالبد مرده اتومبیل سازی های ما باشد که با تغییراتی در داخل به فروش برسد 

شما در باب ماشین ها برقی مشابه شرکت تسلا نام اقای جمشید آرین به گوشتون خورده؟ و مسائل با ....

حقیقتا شما به چه فکر میکنید.

  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما در باب ماشین ها برقی مشابه شرکت تسلا نام اقای جمشید آرین به گوشتون خورده؟ و مسائل با ....

حقیقتا شما به چه فکر میکنید.

 

بله داستان ایشان با خانم ابتکار را بیشتر شنیدم ولی زیاد در جزئیاتش نرفتم 

متاسفانه در کشور ما طرح های یک فرد براحتی یا دزدیده می شود یا نادیده گرفته می شود 

ولی برای یک سازمان مثل وزارت دفاع این امر قابل اطلاق نیست 

چرا که این سازمان برای کارهای خودش مجبور به تحقیق و ایجاد فناوری است و تولید این تکنولوژی ها برای صنایع دفاعی هزینه بر است 

از سویی در کشور نیاز به آن تکنولوژی ها بصورت تجاری زیاد است 

 

خب اگر وزارت دفاع بتواند فناوری ساخت آنها را بصورت تجاری درآورده و در اختیار صنعت قرار دهد علاوه بر پیدا کردن منبع در آمد با افزایش تولید محصول در داخل نیاز وزارت دفاع به ساخت در خود مجموعه  کمتر می شود و بخش تحقیقات می تواند تمرکز بیشتری روی فناوری های جدیدتر و موردنیاز بکند 

 

من مثال ماشین را زدم چون همه می توانند درک کنند 

ولی سیستم های کنترلی و ابزاردقیقی 

سیستم های ارتباطی و مخابراتی

سیستم های مولد نیرو 

از دیگر سیستم هایی است که شدیدا در کشور به آنها نیاز داریم و از خارج وارد می کنیم در حالی که در مجموعه های دفاعی تولید می شوند 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


بودجه ی کل حدود 9 ملیارد دلاره. حالا لحث اینجاست که این 5 ملیارد دلار بخشی از اون 9 تاست یا نه این و اضافه کردن. از طرفی اضافه کردن این مبلغ عجیب به نظر می رسه . اما اگه اضافه شده باشه احتمالا صرف خرید های نظامی و یا جنگ در سوریه و عراق میشه.
https://www.eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-135472/%D8%B3%D9%87%D9%85_%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87%D8%A7_%D8%A7%D8%B2_%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AD%D9%87_%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87_95_%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84_%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C

145319427347021.png
تا اولش که این بود.
اما مجلس دیروز این طرح رو تصویب کرد.

دولت مکلف به اختصاص 5 درصد از منابع بودجه عمومی برای تقویت بنیه دفاعی شد


نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور دولت را مکلف کردند حداقل 5 واحد درصد از منابع بودجه عمومی را به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا؛ بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت که بر این اساس ماده الحاقی 2 با ادغام مواد الحاقی 13 ،14، 33،34 و 55 با 155 رای موافق ، 26 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در مجلس اصلاح و تصویب شد.


بر این اساس ماده الحاقی 2 به شرح زیر تصویب شد:


الف: به‌منظور افزایش توان دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه‌ای و تأمین منافع و امنیت ملی اقدامات زیر از طریق نیروهای مسلح با همکاری دولت معمول می‌شود:

1- ارتقای توان بازدارندگی

2- اصلاح ساختار بودجه‌ای نیروهای مسلح و افزایش سهم تقویت بنیه دفاعی از بودجه دفاعی

3- تهیه و اجرای طرح آمایش و نوسازی زیرساخت‌های صنایع دفاعی و مراکز آموزشی و نظامی نیروهای مسلح

4- ارتقای کیفیت مراکز آموزشی نیروهای مسلح برای تربیت نیروهای کارآمد

5- صرفه‌جویی و بهینه‌سازی موارد هزینه از جمله در حوزه‌های انرژی، آب و برق نیروهای مسلح

6- تأمین و توسعه نیروی انسانی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سامانه‌های دفاعی زمینی متناسب با مناطق مورد تهدید

7- ارتقای منزلت‌ اجتماعی‌ و معیشت‌ کارکنان‌ نیروهای‌ مسلح‌

ب: دولت موظف است در جهت تأمین نظم و امنیت پایدار در کشور اقدامات زیر را به‌عمل آورد:

1- تأمین و توسعه نیروی انسانی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، تجهیزات و تأسیسات در پاسگاه‌های مرزی و تخصصی

2- اجرای طرح‌های انسداد مرز در مناطق مرزی با توجه به شرایط اقلیمی مناطق با استفاده از سامانه‌های رهگیر هوشمند و در اختیار دادن توان اطلاعاتی واجا براساس طرح‌های مصوب ستاد کل نیروهای مسلح

3- امنیت عمومی از طریق راه‌اندازی رده‌های انتظامی، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ناجا متناسب با تقسیمات کشوری، رشد جمعیت، توسعه شهرها، راهها و بنادر

4- انضباط اجتماعی و ایمنی راهها براساس ملزم‌سازی دستگاه‌های ذی‌ربط بر ایفای نقش فعال در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی با فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی رفتارهای اجتماعی قانونمند برابر آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

5- امنیت مرز با ایجاد واحدها و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌منظور توسعه مشارکت مرزنشینان در تأمین امنیت مرزها با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط و افزایش قابلیت‌های تعاملات فراملی با توسعه دیپلماسی مرزی

6- تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث و سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی موظف است بانک هویت ژنتیکی و اثر انگشت ایرانیان و اتباع خارجی را به تدریج ایجاد نماید. آیین‌نامه اجرائی ایجاد، نگهداری و به‌روزرسانی این بانک توسط وزارت دادگستری با همکاری ناجا حداکثر ظرف مدت شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. هزینه‌های لازم برای ایجاد و نگهداری، به‌روزرسانی و تأسیس زیرساخت این بانک، همه‌ساله متناسباً در اعتبارات سنواتی نیروی انتظامی پیش‌بینی می‌شود.

پ: دولت مکلف است حداقل پنج واحد درصد از منابع بودجه عمومی (به‌استثنای واگذاری دارایی‌های مالی، درآمد هزینه دستگاهها و درآمدهای اختصاصی) را به‌عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در ردیف‌های تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد و هر پنج‌سال یک‌بار در برنامه‌های پنجساله توسعه، این درصد را مورد بازنگری قرار دهد.

پ- وزارت اطلاعات موظف است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود شرایط برای ارتقای کمّی و کیفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اطلاعاتی، عملیاتی، علمی، فنی، حفاظتی، حراستی و صیانتی با هدف تحکیم امنیت پایدار و ارتقای توانایی و برتری در نبرد اطلاعاتی را به‌وجود آورد.

ت- به‌منظور تقویت کمّی و کیفی بسیج مستضعفان، آرمان‌ها و مبانی اندیشه انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و حضور بیشتر نیروهای مردمی در صحنه‌های امنیت و دفاع از کشور، اقدامات و تسهیلات لازم به‌شرح زیر فراهم شود:

1- حمایت از زیرساخت‌ها برای توسعه نواحی شهرستانی و رده‌های مقاومت بسیج، متناسب با توسعه و تغییرات تقسیمات کشوری

2- پشتیبانی از رده‌های مقاومت بسیج و بسیج اساتید، دانشجو و طلبه در دستگاه‌های اجرائی به‌ویژه در فعالیت‌های پژوهشی و علمی و بسیج زنان در راستای تحکیم بنیان خانواده و تلاش در جهت تقویت راههای مقابله با جنگ نرم

5- امکان استفاده از خدمت کارکنان بسیجی فعال و ویژه شاغل برای شرکت در آموزش‌ها و اردوها و سایر برنامه‌ها حداکثر به‌مدت 15 روز در سال به جای خدمت اداری بدون دریافت حق مأموریت

تبصره 1- به سازمان بسیج مستضعفین اجازه داده می‌شود از محل اعتبار مصوب خود حمایت لازم را برای تأمین پوشش بیمه‌ای و جبران خسارت‌های ناشی از به‌کارگیری بسیجیان فاقد پوشش بیمه‌ای در مأموریت‌های مختلف به‌ویژه دفاعی، امنیتی و کاروان‌های راهیان نور به‌عمل آورد.

تبصره 2- به دستگاه‌های اجرائی اجازه داده می‌شود متناسب با میزان آمادگی سازمان بسیج سازندگی، اجرای بخشی از فعالیت‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و غنی‌سازی اوقات فراغت و پروژه‌های عمرانی خود از قبیل احداث و تعمیر مساجد، مدارس و خانه‌های بهداشت روستایی، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری، آبرسانی به روستاها در مناطق محروم، روستایی و مرزی براساس مقررات جاری کشور به آن سازمان واگذار نمایند تا با استفاده از نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی و جوانان و متخصصان به‌نحو سازمان‌یافته، اجراء کند.

http://www.isna.ir/news/95040115229/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%DA%A9%D9%84%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D9%87

بله درسته منبعی که من گفتم نوشته بود ۱۰ میلیارد دلار اشتباه از من بود...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.