Recommended Posts

فقط موندم تا کی میشه پشت خون شهدا قایم شد و کم کاری رو با تقدیر و سعادت شهادت توجیه کرد ....اشک امون ادمو میبره فقط نمیدونم اون دنیا چطور میخوان جواب بدن 

پاینده باد ایران

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با این طراحی و لاستیک ها ، صرفا برای مصارف پلیسی و شهری هست ...

وقتی فاتق هست دیگه چه نیازی به این هستش؟؟؟؟؟ 

 

 http://gallery.military.ir/albums/userpics/10341/15-12-23-161121IMG14582931.jpg

 

فک کنم همین هست...شبیه مکس پرو

 

 

مثل اینکه در تاپیک دیگری دوستان دارن بررسی میکنن 

ویرایش شده در توسط zoljenah
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نه در زمینه امرپ که در خیلی صنایع دیگر نظامی این روال بوده و هست برای مثال میتونم به انتقال فناوری  شرکت سفران ساژم فرانسه در زمان ریاست جمهوری خاتمی اشاره کنم که بیس صنایع اپتیک و الکترونیک شیراز رو ساخت

 

منتها در این سمت علاقه ای به پیشرفت دیده نمیشه برعکس تقریبا تمام دنیا که به هر دری میزنن تا یک تکنولوژی رو بدست بیارن ، بخرن و حتی اگر نشد بدزدن اما ما مقاومت نشان میدهیم در استفاده از تکنولوژی . معدود استفاده های ما هم بیشتر جنبه تبلیغاتی و پروپاگاندایی قضیه مد نظر بوده

بحث اینه ما از فرانسه و دیگران حتی آلمان و ژآپن خاطره خوشی داریم آیا؟؟، اتفاقا روال مسئولین هست، تا چیزی بتونن بخرن، یا از بازار بتونن تهیه کنن جهت مهندسی معکوس هرگز و شخصا هم دیدم هرگز از نمونه داخلیش استفاده نمیکنن، نمونه ای بود، به بنده دادند، نمیتونم بگم، چی، من دیدم نمونه چینی مشکل داره (و واقعا داشت) طراحی کاملا در لبه تکنولوژی و مطابق مقالات روز انجام دادم (که خودش یه طراحی نوین بود) در عمل تست و همه چی کاملا نتنها بهتر نمونه چینی!!! که عملکردش خودمم به تعجب انداخته بود، سر یه ماجرایی برای نمونه یک مسئله انگلیسی که سال 1991 بود تولیدش اتفاق افتاد!!! منتهی در کمال تعجب نمونه چینی رو برداشتن تولید کردن!!! و مقداری هم تقدیر شد از من (چون شرکت کاملا خصوصی بود!!! ولی خوب برای جایی .... که منم یقین بدونین نمیدونم کجا و چه کاربردی میساختن) و گفتن بهرحال این خارجیه لابد بهتره، درسته تمام تستا، در عمل همه چی، مطابق تمام کانسپت علمی، عملی و تجربی هم بهتره!!! حالا باز انگلیسی آدم دلش نمیسوخت، میگفت بیچاره ها 10 سال کاربرش بودن، البته همونم سر مثلا شکستن یه مقاومت ساده!!! یک سوم مملکت میخوابید!!! که بیاد جایی دیگه درست بشود، منم به اینا گفتم خوب چرا یه طرح ساده نمیزنید میشه خیلی راحت بره!!! 10 سال کار کنه برنگرده!! گفتن تو نمیفهمی اینا احمقن (بماند که چه رده هایی مده نظر بوده، چون نظر حذف میشه!!! از بینشون یکی دکتری بود که پزشک بود و بالاترین .... و پیگیر مسئله بود!!!! ....) نون خودمون چرا آجر کنیم!!! طراحی جدید بزنیم!!! که تازه قبول کنن یا خیر!!! اصل افتخار اینه که ثابت کنیم هرچه بیشتر شبیه به طراحی خارجیه.... این دید بلندپایه ترین مسئول نظامی ما بوده!!! که البته خدا رو شکر عوض شد، امیدوارم این یکی جدیده بهتر باشه!!! بحال مملکت....... حالا تازه نظامی که ما مدعی هستیم خوبه مثلا!!! باز خوبه من شرکت خصوصی کار میکردم، که با اینا گاها سر و کله میزد!! دلم بحال کسایی که تو سیستم کار میکرد و میکنه و چیزی میفهمه میسوزه!!!!

 

حالا این حرفا از کجا میاد نمیدونم، البته من دیگه ایران نیستم خدا رو شکر مدتیست و حقیقتا خدا رو شکر!!!! ولی فکر کنم دوستی مثل شما و البته مثل قبلی تو فضا زندگی کردن!!! نه تو ایران........ و خبر ندارن...... مطمئنا، و یقینا و بلاشک!!! اگر نخواستن!!! اونا ندادن!!! یا جون سرباز مفتتر بوده......... همین......... که هست......

بحث طراحی هم نیست، اتفاقا اینا از خداشونه، یکی بیاد مفت و راحت تولید کنن، به رزومه مدیریتی به اسم امرپ ملی بندازن به ملت، مثل خودرو ملی!! و امثال افرادی مثل جمشید آرینم بفرستنش قاطی باقالیا

ویرایش شده در توسط pyaghoubi
  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بحث اینه ما از فرانسه و دیگران حتی آلمان و ژآپن خاطره خوشی داریم آیا؟؟، اتفاقا روال مسئولین هست، تا چیزی بتونن بخرن، یا از بازار بتونن تهیه کنن جهت مهندسی معکوس هرگز و شخصا هم دیدم هرگز از نمونه داخلیش استفاده نمیکنن، نمونه ای بود، به بنده دادند، نمیتونم بگم، چی، من دیدم نمونه چینی مشکل داره (و واقعا داشت) طراحی کاملا در لبه تکنولوژی و مطابق مقالات روز انجام دادم (که خودش یه طراحی نوین بود) در عمل تست و همه چی کاملا نتنها بهتر نمونه چینی!!! که عملکردش خودمم به تعجب انداخته بود، سر یه ماجرایی برای نمونه یک مسئله انگلیسی که سال 1991 بود تولیدش اتفاق افتاد!!! منتهی در کمال تعجب نمونه چینی رو برداشتن تولید کردن!!! و مقداری هم تقدیر شد از من (چون شرکت کاملا خصوصی بود!!! ولی خوب برای جایی .... که منم یقین بدونین نمیدونم کجا و چه کاربردی میساختن) و گفتن بهرحال این خارجیه لابد بهتره، درسته تمام تستا، در عمل همه چی، مطابق تمام کانسپت علمی، عملی و تجربی هم بهتره!!! حالا باز انگلیسی آدم دلش نمیسوخت، میگفت بیچاره ها 10 سال کاربرش بودن، البته همونم سر مثلا شکستن یه مقاومت ساده!!! یک سوم مملکت میخوابید!!! که بیاد جایی دیگه درست بشود، منم به اینا گفتم خوب چرا یه طرح ساده نمیزنید میشه خیلی راحت بره!!! 10 سال کار کنه برنگرده!! گفتن تو نمیفهمی اینا احمقن (بماند که چه رده هایی مده نظر بوده، چون نظر حذف میشه!!! از بینشون یکی دکتری بود که پزشک بود و بالاترین .... و پیگیر مسئله بود!!!! ....) نون خودمون چرا آجر کنیم!!! طراحی جدید بزنیم!!! که تازه قبول کنن یا خیر!!! اصل افتخار اینه که ثابت کنیم هرچه بیشتر شبیه به طراحی خارجیه.... این دید بلندپایه ترین مسئول نظامی ما بوده!!! که البته خدا رو شکر عوض شد، امیدوارم این یکی جدیده بهتر باشه!!! بحال مملکت....... حالا تازه نظامی که ما مدعی هستیم خوبه مثلا!!! باز خوبه من شرکت خصوصی کار میکردم، که با اینا گاها سر و کله میزد!! دلم بحال کسایی که تو سیستم کار میکرد و میکنه و چیزی میفهمه میسوزه!!!!
 
حالا این حرفا از کجا میاد نمیدونم، البته من دیگه ایران نیستم خدا رو شکر مدتیست و حقیقتا خدا رو شکر!!!! ولی فکر کنم دوستی مثل شما و البته مثل قبلی تو فضا زندگی کردن!!! نه تو ایران........ و خبر ندارن...... مطمئنا، و یقینا و بلاشک!!! اگر نخواستن!!! اونا ندادن!!! یا جون سرباز مفتتر بوده......... همین......... که هست......
بحث طراحی هم نیست، اتفاقا اینا از خداشونه، یکی بیاد مفت و راحت تولید کنن، به رزومه مدیریتی به اسم امرپ ملی بندازن به ملت، مثل خودرو ملی!! و امثال افرادی مثل جمشید آرینم بفرستنش قاطی باقالیا

هیچ موقع اون روزی رو که وزیر صنایع دولت وقت با افتخار اومد تو کارخونه سایپا دیزل و با افتخار کامیون دانگ فنگ رو که فقط اسمش رو عوض کرده بودن به نام البرز رو با نام اولین کشنده ملی تولید داخل افتتاح کرد. ما تو خیلی از زمینه ها موفق بودیم و هستیم ولی متاسفانه مدیریت تمام قسمتها مثل هم نیست.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش سرتیپ 2 زواره ای

خدا سایه ایشون و افرادی مثل ایشون رو از سایه نیروهای مسلح کم نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به امید اون روزی که شر فساد اداری و مدیریتی از این مملکت از بین رفته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دهها شرکت خارجی حاضر به فروش امرپ به ایران هم بصورت کامل و هم بصورت ckd با انتقال تکنولوژی هستن.

ولیکن از اونجا که ما عادت داریم چرخ رو از اول بسازیم تا بگیم چرخ ایرانی-اسلامی ساختیم و ما میتوانیم و تعالی یک چرخ مسلمان اینه، امکان ساختن امرپ رو هم با وجود اینکه شرکت های خارجی آمادگی برای تولید رو پیش از اینکه صنایع دفاع ما فرق امرپ رو با گوشت کوبیده بدونه سالهاست که به ما اعلام کردن، تقریبا 6-7 سالی هست که معطل کردیم، تا اینکه این شرکت های خصوصی داخلی بصورت خودجوش دست بکار شدن،...

میگم واریو جان انگاری کتاب مدیریت اسلامی داداش افجعی بدجوری با روح و روانت بازی کرده البته منم کتابشو خوندم و بسی فیض بردم در حد نوش جان کردن شربت شهادت  :winking:

میخوام بگم من همین اواخر بود که به عمق فاجعه مدیریتی کشور پی بردم و اونجایی بود که در خطبه نماز جمعه شنیدیم که فرمودند: ما نباید اجازه بدیم کسی بیاد تو مدیریت که ایرانی بودن براش از مسلمان بودن مهمتر باشه . بعدش که کتاب مدیریت اسلامی رو خوندم  حسابی خرفهم شدم که این مدیران از کجا تشریف میارن و مغزشون چطوری قضایا رو تحلیل میکنه 

پاینده باد ایران 

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمونه ای از خودروی پیشرفته با زره سبک در حال طراحی و توسعه بود... .

این بودش خیلی مهمه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینطور که بوش میاد هوافضای سپاه دنبال استفاده از قاهره.اگر قرار به تست تاکسی هم باشه ۲۲بهمن زمان مناسبیه.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
. تا حدی که من شنیدم برنامه اینه که قاهر به هر ترتیبی شده پرواز کنه تا ابرو ریزی ملی که به وجود امده لاپوشونی بشه. همین. برنامه جدی برای تولید وجود ندارد. پروژه پراشکال تر از این حرف ها است که که قابلیت اجرایی شدن داشته که یشود روی ان حساب کرد. دوستان بیخود دلشون رو خوش نکنن. تا حدی هم که من خبر دارم یکبار روش موتور گذاشتن ولی نتونسته پرواز کنهایرادات اساسی در طراحیش وجود داره. اونی هم که رونمایی کردن همین بود ماکت نبود ولی اونموقع موتور نداشت ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 8
  • Downvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس اونی که ارتش پیگیری میکنه چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.