Recommended Posts

بر 3 مرداد 1397 در 13:55 , iliasd گفت:

غلاف نشانه گذار لیزری

IMG_20180622_144941_253.jpg

دوستان این پاد بیشتر  شبیه به پاد سامانه دید در شب و اپتیکی هست تا پاد هدایت موشک لیزری یا مثل خیلی از پادها ترکیبی از این دو چیزی مثل پاد ترکی ه ایASELPOD! هم چند لنزی هست هم سوخوی 22 خودش سامانه هدف گذاری  داره و به نظر قابل چرخش هم هست 

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , ahmad212 گفت:

سوالی که پیش می آید اینکه چرا برای فیترهای معدود سپاه بودجه ارتقا هست اما برای تایگرهای ارتش که هم خلبان های باتجربه و توانایی فنی و برتری بی چون و چرای تایگر در پشتیبانی نزدیک و داگفایت بر فیتر داره بودجه ارتقاء نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا سوال هایی که جوابشون رو می دونید رو نپرسید ...

  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
22 minutes قبل , Ghalam گفت:

لطفا سوال هایی که جوابشون رو می دونید رو نپرسید ...

این پرسیدم چون توی چند پست بالایی یه عده ای اومدند له له زندند برای حروم شدن بودجه مملکت

  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , Ghalam گفت:

لطفا سوال هایی که جوابشون رو می دونید رو نپرسید ...

هدف از این پرسش و پاسخهایی که جواب قطعی اش را نمی‌دانیم و اصلا نمی‌دانیم آیا برای اف-۵ ها برنامه ارتقاء هست یا نه و اگر نیست آیا به علت بودجه است یا خیر و هزار زیر مساله دیگر، چیست؟

بفرمایید می‌خواهید همان گزاره تیرکمان شاهی تفرقه بین دو نیروی مسلح کشور را القاء کنید خلاصمان کنید وگرنه اگر این حرفها را می‌زنید باید ثابت کنید که واقعیت است نه خیال و وهم و نتیجه گیری شخصی یا حرف های ژورنالیستی و ...

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدواریم خبرهای مربوط به آزمایش بمب اتمی تولیدشده ی ایران براساس اورانیوم غنی سازی شده درسال های قبل ودستیابی ایران به بمب کثیف وتحویل 4 عددبمب اتمی به ایران توسط کره شمالی و توانایی وقابلیت ساخت یک شبه بمب اتمی درکشور به گفته فیزیکدانان کشور همه درست باشدولی برای اعلام وعملی شدن آن اراده ی سیاسی قوی می خواهد که فعلانداریم زیرابه محض اعلام تحت تحریم همه ی کشورها قرارمی گیریم مثل کرده ی شمالی///دوم امیدواریم با گرایش وایجادارز وپول مجازی ملی توسط کشورهای تحت تحریم امریکا معاملات ازاین طریق وبدون واسطه وردیابی انجام شودزیرا اکثریت قاطع کارشناسان انفورماتیک معتقدندبهترین راه دورزدن تحریم ها همین راه است///سوم بنده صرفا ازچندنظامی شنیده ام وندیده ام که می گویند اگربه زیرزمین برخی اجزایرایرانی مثل فارو وابوموسی و...وبرخی ازمکان های زیرزمینی اهواز ومناطق مرزی سفرکرده باشید درمی یابیدتوانمندی های مهم کشوردرامورنظامی به دلیل رعایت اصل غافلگیری اعلام نمی شود.به خصوص درزمینه ی ونیروی هوایی وموشکی وتوانمندی غنی سسازی لیزری و...حتی 45 کیلوپلوتونیوم گمشده درسال های اول جنگ تحمیلی ازبانک پلوتونیوم امریکا و....به هرحال بنده طرفداررشدسریع همه جانبه ی کشور باهرروش ممکن هستم ولی ابتدابایدفساداداری ومالی جمع شود.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , ahmad212 گفت:

سوالی که پیش می آید اینکه چرا برای فیترهای معدود سپاه بودجه ارتقا هست اما برای تایگرهای ارتش که هم خلبان های باتجربه و توانایی فنی و برتری بی چون و چرای تایگر در پشتیبانی نزدیک و داگفایت بر فیتر داره بودجه ارتقاء نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برادر پاسخ شما در حرفت هست کلمه "معدود" و اشاره به معدود فیترهای سپاه

البته خیلی هم معدود نیستند ولی خوب در نهایت میشه با کمی تخفیف و تبصره حرف شما رو پذیرفت.

منتهی مراتب تایگرها تعدادشون بیشتره به مراتب و هزینه حرکتی که ارتش بخواد انجام بده با سپاه قابل قیاس نیست از خیلی جهات

برخی از این فیترها ساعات پروازی بسیار پایینی دارند و هواپیما که اومده ایران تا الان نپریده به یک تعبیر رسما نو هست ولی شما برای تایگرهایی که حدود 40 الی 50 سال پریدن و یک جنگ 8 ساله رو هم پشت سر گذاشتند اول از همه باید یک اورهال و نوسازی اساسی اجرا کنی بعد بری سراغ ارتقا. این مسئله برای پروژه SRII تایگر هم مطرح بود که شما اول باید هواپیما رو به سطح مشخصی از نوسازی برسونی در همه زمینه ها بعدش بری دنبال ارتقای برخی از اجزا.همین مسئله یعنی هزینه سنگین.صرف نظر از مقایسه اف 5 و  فیتر در حوزه پشتیبانی نزدیک که جای بحث داره و مسئله دیگری هست.

این حرکت سپاه رو هم خیلی جدی نگیرید چون پشتوانه ای نداره. عقبه این حرکت رو باید در نیروی هوایی جستجو کرد و نه یک حرکت جزیره ای و محدود سپاه که قطعا پشتیبانی های مشخصی هم از سوی نیروی هوایی میخواد.یکی از مهمترین مسائل برای یک نیروی هوایی "قابلیت استمرار عملیات" هست. سپاه چنین قابلیتی برای فیتر نداره و بلکه برای به طور کلی ایجاد یک نیروی هوایی نداره. خیلی وقت پیش این مسئله رو فهمیدند و بی خیال امثال میگ 29 و میگ 21 شدند. الان اما به دلایلی باز اومدن سراغش. اگر تفکر درستی وجود داشت سپاه میرفت دنبال تسلیح توکانو ها و  با کسب تجربه یک توربوپراپ سبک مسلح رو با وزارت دفاع جمع میکرد که توانش در داخل هست (موتور هم به روش های متفاوتی میشد از خارج آورد)

نتیجه این فیتر بازی ها هم چند وقت پیش مشخص شد وقتی خلبان تازه کار فیتر نونوار و سرحال رو زد زمین. به کارهای بدون پشتوانه و جزیره ای نمیشه دل خوش کرد هر چند خیلی رنگ و لعاب داشته باشه

  • Upvote 10
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , hosm گفت:

هدف از این پرسش و پاسخهایی که جواب قطعی اش را نمی‌دانیم و اصلا نمی‌دانیم آیا برای اف-۵ ها برنامه ارتقاء هست یا نه و اگر نیست آیا به علت بودجه است یا خیر و هزار زیر مساله دیگر، چیست؟

بفرمایید می‌خواهید همان گزاره تیرکمان شاهی تفرقه بین دو نیروی مسلح کشور را القاء کنید خلاصمان کنید وگرنه اگر این حرفها را می‌زنید باید ثابت کنید که واقعیت است نه خیال و وهم و نتیجه گیری شخصی یا حرف های ژورنالیستی و ...

عرضم به حضورتان ، متنی که من در جواب فرستادم ، هیچگونه بار معنایی اینچنینی نداشت .... شما باید بری پیش زمینه فکری خودتان را کنکاش کنی تا ببینی چرا به این جا فرضیات رسیدی ....

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , Goebbels گفت:

برادر پاسخ شما در حرفت هست کلمه "معدود" و اشاره به معدود فیترهای سپاه

البته خیلی هم معدود نیستند ولی خوب در نهایت میشه با کمی تخفیف و تبصره حرف شما رو پذیرفت.

منتهی مراتب تایگرها تعدادشون بیشتره به مراتب و هزینه حرکتی که ارتش بخواد انجام بده با سپاه قابل قیاس نیست از خیلی جهات

برخی از این فیترها ساعات پروازی بسیار پایینی دارند و هواپیما که اومده ایران تا الان نپریده به یک تعبیر رسما نو هست ولی شما برای تایگرهایی که حدود 40 الی 50 سال پریدن و یک جنگ 8 ساله رو هم پشت سر گذاشتند اول از همه باید یک اورهال و نوسازی اساسی اجرا کنی بعد بری سراغ ارتقا. این مسئله برای پروژه SRII تایگر هم مطرح بود که شما اول باید هواپیما رو به سطح مشخصی از نوسازی برسونی در همه زمینه ها بعدش بری دنبال ارتقای برخی از اجزا.همین مسئله یعنی هزینه سنگین.صرف نظر از مقایسه اف 5 و  فیتر در حوزه پشتیبانی نزدیک که جای بحث داره و مسئله دیگری هست.

این حرکت سپاه رو هم خیلی جدی نگیرید چون پشتوانه ای نداره. عقبه این حرکت رو باید در نیروی هوایی جستجو کرد و نه یک حرکت جزیره ای و محدود سپاه که قطعا پشتیبانی های مشخصی هم از سوی نیروی هوایی میخواد.یکی از مهمترین مسائل برای یک نیروی هوایی "قابلیت استمرار عملیات" هست. سپاه چنین قابلیتی برای فیتر نداره و بلکه برای به طور کلی ایجاد یک نیروی هوایی نداره. خیلی وقت پیش این مسئله رو فهمیدند و بی خیال امثال میگ 29 و میگ 21 شدند. الان اما به دلایلی باز اومدن سراغش. اگر تفکر درستی وجود داشت سپاه میرفت دنبال تسلیح توکانو ها و  با کسب تجربه یک توربوپراپ سبک مسلح رو با وزارت دفاع جمع میکرد که توانش در داخل هست (موتور هم به روش های متفاوتی میشد از خارج آورد)

نتیجه این فیتر بازی ها هم چند وقت پیش مشخص شد وقتی خلبان تازه کار فیتر نونوار و سرحال رو زد زمین. به کارهای بدون پشتوانه و جزیره ای نمیشه دل خوش کرد هر چند خیلی رنگ و لعاب داشته باشه

با بخشی از صحبت هاتون موافقم با بخش دیگر نه اینکه فیتر ها نو و نوا هستند دلیل برگردان جنگنده اسقاطی به خط پرواز نیست اگر ارزشش داشت 20 سال پیش موقعی که این ها توی انبارهای ارتش بودند توسط ارتش این کار صورت می گرفت در واقع توسط کارشناسان نیروی هوایی تشخص داده شد که این کار چیزی جز هزینه تراشی نیست و در آخر هم در نیرویی که دکترین نظامی گریش چیز دیگری هست و زیرساخت و مهارت و خلبان با تجربش هم نداره به کار گرفته میشه و نتیجش هم به قول شما به دلیل نبود خلبان با تجربه سقوط می کنند

و مورد دیگه اینکه شما می گید هزینه ارتقا تایگر سنگین هستش این رقم چقدر هست؟ اون هم با وجود توانایی ساخت صاعقه و وجود زیرساخت فنی و وجود فراوان قطعات تایگر در کشور ، نظامی گری هزینه داره هزینه فرستادن یک مدافع حرم به سوریه اون هم با وسایل ضروری ( شامل یک کلاشینکوف ،لباس و کلاه و فانسقه پوتین نیک خشاب پر و دو عدد نارجنک) با دلار سابق سه هزار تومنی دو میلیون تومنه حالا شما هزاران نفر از این ها را با پشتیبانی آتش و تدارکات و پهباد و خودروهای زرهی و غیرزرهی حساب کنید چقدر هزینه میشه به صرف اینکه این کار هزینه داره توجیه پذیر نیست

  • Upvote 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , Ghalam گفت:

عرضم به حضورتان ، متنی که من در جواب فرستادم ، هیچگونه بار معنایی اینچنینی نداشت .... شما باید بری پیش زمینه فکری خودتان را کنکاش کنی تا ببینی چرا به این جا فرضیات رسیدی ....

ان شاء الله همینطوره که شما می‌فرمایید

البته پرسش دوستمان با تعداد زیادی علامت سئوال و پاسخ شما به دهن چیز دیگری متبادر می‌کرد ولی ما فرض را بر حرف خود شما می‌گیریم. فقط بفرمایید اون جوابی که همه می‌دانند چیست

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر از دو نوع  کیت هدایت بمب ها یکیشون که شیار سیاه رنگی روی ان هست  به احتمال زیاد از نوع هدایت اپتیکی هست چون اگر دقت کنید از بمب 250 کیلوگرمی با فیوز مکانیکی در انتها استفاده شده است به دلیل اینکه قسمت ابتدایی بمب مانع از دید لنز اپتیکی نشود ونقطه کور نداشته باشد 

http://uupload.ir/files/tb7k_-_28929.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , hosm گفت:

ان شاء الله همینطوره که شما می‌فرمایید

البته پرسش دوستمان با تعداد زیادی علامت سئوال و پاسخ شما به دهن چیز دیگری متبادر می‌کرد ولی ما فرض را بر حرف خود شما می‌گیریم. فقط بفرمایید اون جوابی که همه می‌دانند چیست

مهم عمل هست ، وگرنه اگه به حرف و نیت باشه ، باید بر اساس سخنان بزرگان کشور ، امثال امام علی ع و پیامبر ص به زندگی در ایران ما غبطه بخورند ....

بهتره وارد حوزه ی ذهن خوانی نشیم ....

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
43 minutes قبل , karmania20152015 گفت:

به نظر از دو نوع  کیت هدایت بمب ها یکیشون که شیار سیاه رنگی روی ان هست  به احتمال زیاد از نوع هدایت اپتیکی هست چون اگر دقت کنید از بمب 250 کیلوگرمی با فیوز مکانیکی در انتها استفاده شده است به دلیل اینکه قسمت ابتدایی بمب مانع از دید لنز اپتیکی نشود ونقطه کور نداشته باشد 

http://uupload.ir/files/tb7k_-_28929.jpg

بهترین راه برای اینکه بتونیم از هواپیماهای فعلی استفاده کنیم و نیرور هوایی رو سرپا نگه داریم و هزینه خیلی کمتری رو هم بپردازیم این 2 تا راهه با هم هست

1- طراحی و ساخت پادهای جنگ الکترونیک خیلی قوی

2- طراحی و ساخت موشکهای کروز رادارگریز تو رنجهای مختلف 

هرکاری غیر این دو تا کنیم با توجه به پتانسیل نیروی هواییمون و کشورهای همسایه منجر به نابودی مطلق نیروی هوایی میشه . 

یقین هم دارم دستیابی به این دو گزینه بسیار کم هزینه تر و از لحاظ زمانی بسیار زودتر از طراحی و ساخت جنگنده و حتی خرید مدت دار جنگنده خواهد بود 

پاینده باد ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
51 minutes قبل , sezar گفت:

بهترین راه برای اینکه بتونیم از هواپیماهای فعلی استفاده کنیم و نیرور هوایی رو سرپا نگه داریم و هزینه خیلی کمتری رو هم بپردازیم این 2 تا راهه با هم هست

1- طراحی و ساخت پادهای جنگ الکترونیک خیلی قوی

2- طراحی و ساخت موشکهای کروز رادارگریز تو رنجهای مختلف 

هرکاری غیر این دو تا کنیم با توجه به پتانسیل نیروی هواییمون و کشورهای همسایه منجر به نابودی مطلق نیروی هوایی میشه . 

یقین هم دارم دستیابی به این دو گزینه بسیار کم هزینه تر و از لحاظ زمانی بسیار زودتر از طراحی و ساخت جنگنده و حتی خرید مدت دار جنگنده خواهد بود 

پاینده باد ایران

 جالب بود! اما نيروى هوايى ايران نياز مبرمى به جنگنده هاى رهگير داره. با تجهيز شدن كشوراى همسايه به جنگندهاى رادار گريز نياز به يافتن يك روش مقابله حياطى هست . سامانه هاى پدافندى كه حالا حالا ها حريف رادار گريزا نميشن مگر اينكه يك انقلاب در رادارهاى موج بلند بشه. به نظر من تنها راه مقابله فعلا داگفايت با اين نوع پرنده ها هست. اما حالا چطرو يك هوا پيماى نسل سه يا چهار بتونه انقدر نزديك يك هوا پيماى نسل پنج بشه بدون اينكه نابود نشه جاى بحث داره. يك روش ميتونه ارتقاع هواپيماهاى صاعقه كه مانور پزيرى خوبى دارند، با رادار پيشرفته چينى و موشك هاى حرارتى باشه. با هدايت راداهاى زمينى موج بلند و محل استقرار خوب اين هواپيماها ميشه كه شايد جنگندهاى پنهان كارو قافلگير كرد و وارد داگفات باهاشون شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
48 minutes قبل , Suverent18 گفت:

 جالب بود! اما نيروى هوايى ايران نياز مبرمى به جنگنده هاى رهگير داره. با تجهيز شدن كشوراى همسايه به جنگندهاى رادار گريز نياز به يافتن يك روش مقابله حياطى هست . سامانه هاى پدافندى كه حالا حالا ها حريف رادار گريزا نميشن مگر اينكه يك انقلاب در رادارهاى موج بلند بشه. به نظر من تنها راه مقابله فعلا داگفايت با اين نوع پرنده ها هست. اما حالا چطرو يك هوا پيماى نسل سه يا چهار بتونه انقدر نزديك يك هوا پيماى نسل پنج بشه بدون اينكه نابود نشه جاى بحث داره. يك روش ميتونه ارتقاع هواپيماهاى صاعقه كه مانور پزيرى خوبى دارند، با رادار پيشرفته چينى و موشك هاى حرارتى باشه. با هدايت راداهاى زمينى موج بلند و محل استقرار خوب اين هواپيماها ميشه كه شايد جنگندهاى پنهان كارو قافلگير كرد و وارد داگفات باهاشون شد.

با عرض سلام با شما موافقم نیرو هوایی به جنگنده رهگیر داره اما ساخجنگنده رهگیر بومی خیلی هزینه بر تر از وارد کردن جنگنده هست  به نظر من اگر بتونیم با روسیه طرح تولید مشترک جنگنده رهگیر ببندیم مثل کاری که چینی ها با پاکستانی ها کردن نتیجه قابل قبولی خواهد داشت اما به نظر من چیز دیگری که مهمه وجود آواکس هست که شانس بالاتری برای شناسایی جنگده رادار گریز داره که فاکتور مهم برای شناسایی جنگنده رادار گریز میزان انرژی وارده به رادار و فیلتر و شناسایی بازخورد های رادار است .

با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.