Recommended Posts

با سلام به دوستان ميگند يكي از نامهاي خداوند به معناي مجازات گر! اميدوار اين جنايت كار در مقابل خدواند توي اون دنياي جواب قانع كننده اي داشته باشه واگرنه !................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Blaze جان جالب گفتی . مخصوصا نکته ی اخر . نباید فراموش کرد که با همین توپولف سانحه دیده تابان به صدد جایگزینی هواپیما های ایرباس 320 و بوئینگ ام دی به جای همه ی توپولف های فعال در این شرکت شده . در واقع باید به خاطر این هم از این خلبان تشکر کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]من چند ماه پیش در تاپیک شفق عزیز به ضعف سیستم های این هواپیما اشاره کردم . نمونش هست . چقدر تو سر زدم و چقدر از ضعف و خفگی سیستم های ایمنی در هنگام شرایط بد هوا گفتم .[/quote]

[quote]من متوجه سانحه نمی شم . در عکس ها دیدم که عملا قسمت عقب هواپیما اعم از الویتر ها ، موتور ها ، و کلا بال تی هواپیما سوخته بودند . یعنی واقعا چه اتفاقی برای توپولف افتاد ؟ کسی از جزئیات این ماجرا اطلاعی نداره؟

اگر خلبان بد نشسته باشه . یعنی اون زاویه نشست رو بد تنظیم کرده بوده به این صورت وحشتناک نباید چنین اتفاقی می افتاد . در واقع جلو سالمه ولی قسمت اصلی خسارت به موتور هاست . تقریبا یه چیزی شبیه به آتش گرفتن موتور هست . البته جزئیات کامل هنوز منتشر نشده . من شخصا از سیستم های داخلی موتور توپلوف و عملا نوع قرار گیری شلنگ اتصال بی ام سی سوخت رسانش اطلاعی ندارم . اگر کسی از دوستان داره بگه تا به صورت اختصاصی مسئله رو بررسی کنیم .

راستی یک سؤال : اگر مشکل از خلبان بوده پس چرا تابان تصمیم به تعویض و جایگزینی این هواپیما با بوئینگ ام دی و ایرباس 320 گرفته ؟ من در همون تاپیک شفق عزیز به عیب سیستم های ایمنی در شرایط نامساعد و اظطراری اذعان کردم . این هواپیما برای دهه ی خودش هواپیمای خوبی بود ولی الان عملا جوابگوی نیاز های ایمنی بخش هوایی کشوری نیست . بوئینگ ام دی و ایرباس 320 بهترین جایگزین ها برای این هواپیما هستند . البته 320 خیلی بهتر هست ولی خوب بوئینگ ام دی باز هم مشکلات زیادی در زمینه مچ شدن با آسمان داره . 320 بهترین گزینه خواهد بود .

راستی این تصویر رو هم می ذارم . دوستان نظر بدند تا ببینیم واقعا چطور باعث می شه با فرود بسیار سنگین یک چنین اتفاقی بیفته . شاید دلیل دیگری داشته .
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_8811040492_L600.jpg[/img][/align]

[/quote]

سلام آرش جان
راستش کسی منکر بدساخت بودن این توپولف ها نیست،ولی با این حال بی انصافیه که بگیم سیستم های ایمنی هواپیما در این مورد ضعیف عمل کردند!
اینکه چرا اینطور عقب هواپیما از بین رفته چندان هم عجیب نیست،طبق گزارش خبرگزاری ها از شب پرواز مه غلیظی آسمان را گرفته بود که خود به تنهایی دردسر زیادیست!در ساعت شش و نیم صبح هواپیما به فرودگاه مشهد میرسد و به قصد فرود با برج مراقبت تماس میگرید،اما خوب طبق اصول ایمنی پرواز در شرایط استاندارد جوی،فرود در این شرایط داده نمیشود.نکته اینکه یکی از مسافران وضع بسیار بدی داشته و به قول خلبان در شرف مرگ (!) بوده که البته باز هم ایشون جان نسپرد! با این شرایط خلبان با مسولیت خودش اقدام به فرود اضطراری میکند و با توجه به شرایط محدود دید، رادار فرودگاه خلبان را به ابتدای باند هدایت میکند(لازم به ذکره که 154 سیستم هدایت داخلی مناسبی در اختیار نداره و در اینگونه موارد هدایت رادار زمینی به کمک میاد)
اما چرا هواپیما اینطور به زمین خورد؟
اگر نگاهی به عکسها بیاندازید متوجه خواهید شد که قسمت عقب و بال سمت راست هواپیما آسیب فراوانی دیده است!قسمت عقب توجیه آسانی دارد اما چرا بال راست نیز کنده شده است؟
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12_8811040492_L600.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12_8811040492_L600.jpg[/img][/url]
در اینجا باید احتمال وجود باد را نیز داد، باد های عرضی و یا قیچی باد و یا باد عمودی ! اینگونه وزش ها در حالت تقرب از مهمترین عوامل حادثه ساز دنیا هستند! در این شرایط خلبان هواپیما در ارتفاع حدود 200 متری به موازات و بر روی باند میبیند اما باد عرضی هواپیما را از مسیر اصلی منحرف میکند (در اینگونه شرایط خلبان میبایست با توجه به جهت وزش،با هدایت سکان عمودی چند درجه به کنار باند را هدف گرفته تا باد آنرا به داخل باند هل دهد!(چیزی مثل طرز کار تنظیم درجه دوربین تکتیرانداز به صورت دستی)
یادآوری کنم که طبق گزارش سازمان هواشناسی برد دید در آن مه حدود 100 تا 200 متر بوده است که واقعا برای یک فرود فاجعه است! خلبان در این شرایط ممکن است باند را زمانی مشاهده کند که بسیاری از باند را طی کرده باشد،همچنین زمانی که باند خیس است میبایست چرخ ها به زمین کوبید و نباید مانند شرایط عادی فرود آمد،چرا که هواپیما بر روی باند خیس لیز میخورد!
مسلما خلبان با این شرایط در وضعیت بسیار بدی گیر میافتد،خلبان در حالی که خود را در کنار باند میبیند و در حالی که مقداری از باند را پشت سر گذاشته اقدام به تغیر مسیر و پایین آوردن بال راست میکند و در حالی که تنها چندین نات تا سرعت استال فاصله دارد با کشیدن دسته هواپیما برای فرود با زاویه به استال میرسد و پایین میاید.در این شرایط میبایست گاز موتورها را تا آخر برد در غیر این صورت هواپیما به شدت به زمین میخورد.اما فرصت کافی برای اینکار نبود و عقب هواپیما به شدت با زمین برخورد میکند و موجب کنده شدن سکان عمودی،بال و ارابه های فرود و جمع شدن بدنه و شکستن شیشه ها در اثر فشار بدنه و در نتیجه هواپیما روی باند لیز میخورد.همچنین برخورد شدید قسمت عقب موجب آسیب به موتورهای عقب و در نتیجه پاره شدن شیلنگ سوخترسانی مخزن عقب به موتور ها میشود.
همونطور که میدونید 154 ها در سه محل بالها و انتهای هواپیما سوخت را حمل میکنند،در نتیجه این حادثه، سوخت عقب شعله ور میشود و باعث آتشسوزی شدید قسمت عقب میشود که با وارد عمل شدن سیستم ایمنی سوخترسانی و قطع آن و اقدام به موقع آتشنشانان به خیر میگذرد.
...
خوشبختانه این حادثه تلفات نداده و جای شکرش با این وقایع باقیه! به هر حال باید از خلبان با این همه شرایط وحشتناک و استرسی که در پیش خودش داشته تقدیر کرد،اگرچه که اگر کمی معقولانه تر و حرفه ای تر عمل میکرد شاید این حوادث رخ نمیداد! این هم به حساب فشار روحی !
...
خدا رو شکر که به خیر گذشت، نمیدونم با وجود جایگزین های مختلف چرا هنوز از 154 ها استفاده میشه؟!

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظر من بايد به 3 جهت از اين خلبان تقدير كرد.

1- بر خلاف بقيه موارد زنده موند تا نتونند به راحتي مقصر معرفيش كنند.

2- بر خلاف بقيه موارد تلفات جاني به بار نياورد.

3- شر يك توپولف ديگه رو از سر اين مردم كم كرد.[/quote]

كلا چنتا از اين تابوتهاي پرنده در ايران هستش؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]«ولکم فی القصاص حیاة یا الالباب لعلکم تتقون»
...
این هم پایان زندگی کثیف یکی دیگر از جنایتکاران زمین،اگر چه که اینگونه افراد را اگر هزار بار هم زنده و اعدام کنند کافی نیست!
حرف دیگه ای ندارم! خون پنج هزار نفر کم نیست!!! :mrgreen:
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روحم شاد شد :mrgreen: ، ولی بازم فقط مزدوران جنايتكاران واقعی ، مجازات می شوند و باز هم بايد منتظر حلبچه ها و هيرو شيما های ديگر بود . :mrgreen: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]جمعا 24 تا که الان شد 23 تا...ناقابل..! بیشترین تعداد رو هم ایران ایر داره!
راستی یادم رفت بگم که تعدادی از سرنشینان عقب از ترس خودشون رو از درب عقب به پایین پرتاب کردند که کفته شده بیشترشون افراد پیری بوده اند و موجب شکستکی دست و پا شدند!در حالی که میتونستند به سمت راهرو بروند و خارج بشند!!!
[size=7](یکی نیست بهشون بگه شماهاکه جونتون به لبتون رسیده و آخر عمر اید چرا اینقدر میترسید؟)[/size] :mrgreen:
زندگی شیرین است،ای شیرین پسند!!! :mrgreen:
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هلاک تو و خاک زير پاتم، توپولف!**من زمين خورده‌ي جعبه ي سياتم، توپولف!

کشته‌ي تيپ زدن و قـدّ و بالاتم، توپولف!**مرده‌ي ريپ زدن و ناز و اداتم، توپولف!

قربـون اون نوسانــات صداتم، توپولف!**يه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!

من هواپيما نديدم اينجوري ناز و ملــوس**مي‌پري پر مي زني روي هوا عين خروس!

بذار ايرباس واست عشوه بياد- دراز لوس-**بدگِلا چش ندارن ببيننت، خوشگل روس!

قربون چشات برم، محــو نيگاتم ، توپولف**يه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!
مـــا رو مي‌بري نقـــاط ديدني وقت فرود**گاهي وقتا سر کـــــوه و گاهي وقتا ته رود

مي فرستن همه تا سه روز به روحمون درود**مي خونه مجري سيما واسمون شعر و سرود

چرا ماتم مي گيرن ، مبهوت و ماتم توپولف!**يه کلــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!

وقتي عشقت مي‌کشه گاهي با کلّه مي شيني**به جـــــاي باند فرود، توي محلّه مي شيني

يا مي‌ري تــــوي ده و رو سر گلّه مي شيني**زودي مشهور مي‌شي، رو جلد مجلّه مي شيني

پي گير عکســــــا و تيتر خبراتم توپولف!**يه کلــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!

مي خوام از خدا که يک لحظه نشم از تو جدا**چونکه وقتي باهاتم هي مي کنم يـــــاد خدا

بدون نذر و نيـــاز بــــــا تو پريدن ، ابدا!**مي کنم بعد فرود تمــــوم نذرامـــــو ادا

واســه جنّت بليتت گشتــــه براتم، توپولف!**يه کلـــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!

تو که هي رفيقــــاي ايرونيتو ياد مي کني**کي ميگه تــــو انباراي روسيه باد مي کني؟

ما رو پيک نيک مي بري، سقوط آزاد مي کني**خدا شــــادت بکنه ، روحمونو شاد ميکني

بري تا اون سر اون دونيا(!) باهاتم، توپولف!**يه کلــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!

اين شعر رو از سايت كلوب(cloob.com) آوردم٬ لذّت ببريد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود دستت درد نکنه قبلا تو روزنامه هم چاپ شده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سجاد جان اون شعر كه ماله توپولف قبليه كه در اين سايت هم تو بخش هر چي ميخواي بگو هست.

[quote]كلا چنتا از اين تابوتهاي پرنده در ايران هستش؟؟
[/quote]

[quote]جمعا 24 تا که الان شد 23 تا[/quote]
البته اين در شرايطيه كه مهندسان تواناي ما سر سالم اين هواپيما رو به بدنه سالم اون ايليوشين قبلي پيوند نزنند و هواپيماي جديدي رو ابداع كنند و به خط پروازي برگردونند! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]هفته نامه ساندی تایمز گزارش داد: برای حل مشکل بالا بودن مرگ و میر نوزادان در آمریکا، باید به یک مدل نگاه کرد که البته مدلی است غافلگیر کننده از جمهوری اسلامی ایران.

به گزارش شبکه ایران، هفته‌نامه ساندی تایمز چندی پیش گزارشی داشت مبنی بر اینکه «خانه های بهداشت» ایران به عنوان الگو در بخش فقیر ایالت‌ها قرار است به اجرا درآیند.

ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا در بدترین شرایط بهداشتی قرار دارد و مرگ و میر نوزادان غیر سفید پوست در این ایالت در سطح کشورهای جهان سومی است و سالها تلاش و تحقیق پزشکان و صرف میلیون‌ها دلار هیچ تغییری در این ایالت ایجاد نکرده است.

ایده یافتن راه حلی برای یافتن مشکلات این ایالت هنگامی مطرح شد که جیمز میلر، از مشاوران ایالت می‌سی‌سی‌پی برای ارائه مشاوره درباره مشکلات مالی بیمارستان‌های روستایی به این ایالت دعوت شد.

وی که مدیر گروه بین‌المللی آکسفورد است کنفرانسی در اروپا را به یاد آورده بود که در آن مقامات ایرانی درباره‌ راه‌های ایجاد تحول در سیستم درمانی خود گزارشی داده بودند.

اما در تهران، وزارت بهداشت و وزارت خارجه جمهوری اسلامی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تیم دکتر شیرلی و دانشگاه ایالاتی جکسون را، تایید کرده‌اند.

گفتنی است که نماینده سابق بهداشت جهانی در ایران نیز چندی پیش گفته بود: معتقدم که ایران یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی خصوصاً در سطح مراقبت‌های بهداشتی اولیه را داراست. در واقع سازمان جهانی بهداشت از مدل ایران به عنوان یک الگو استفاده می‌کند تا به نحوی کشورهای دیگر آنرا دنبال کنند و در واقع این سیستم دارای زیرساخت‌های خوبی است و تقریباً پوششی همگانی برای مردم کشور پدید ‌آورده است.

دکتر مبشر شیخ اذعان داشت: شما دارای یک الگوی آموزش پزشکی نمونه نیز هستید و آن مدل ادغام یافته دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در آن دانشگاه های علوم پزشکی هم مسئول آموزش پزشکی هستند و هم خدمات بهداشتی را ارایه می‌دهند و اثر مثبت ای پدیده بر روی شاخص‌های بهداشتی است و این خیلی مهم است.

لينك خبر : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43815[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=brown]نگاهی به نوسازی سیستم بهداشت و درمان توسط اوباما[/color]
[/size]
نظام بهداشت و درمان همواره یک از موضوعات قابل توجه برای دولت های فدرال در آمریکا بوده است. بسیاری از مشکلات در سیستم بهداشت و درمان ایالات متحده از شیوه منسوخ و متروکی نشات می گیرد که مردم آمریکا از آن برای ارائه خدمات استفاده می برند. در همین راستا و با توجه به وعده های انتخاباتی، اوباما پیشنهاد تصویب طرح جدید بهداشت همگانی را که قادر به برابری با طرح های خصوصی باشد به کنگره ارائه داد. اوباما معتقد است که می تواند باعث "توزیع عادلانه خدمات بهداشتی" در سراسر کشور گردیده و رقابتی منصفانه را میان طرح های بهداشتی خصوصی و طرح همگانی جدید فراهم آورد.
طرح بهداشت و درمان اوباما بیش از هر چیز بر روی کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تاکید دارد. در این میان توجه زیادی نیز به موضوع بهره گیری از فناوری اطلاعات گردیده است. صنایعی که بیشترین استفاده را از فناوری اطلاعات می برند، سریعترین رشد را در بهره وری دارند از این رو طرح اوباما با این تحلیل که رشد فناوری اطلاعات توانسته است افزایش توانایی چشمگیری را در صنایع دیگر به وجود آورد، به دنبال پیاده سازی فناوری های نوین اطلاعاتی در نظام بهداشت و درمان آمریکا است.
علیرغم اینکه طرح بهداشت و درمان اوباما با مخالفت های جدی جمهوریخواهان مواجه گردیده است به نظر می رسد که با اندک تغییراتی، طرح بهداشت و درمان اوباما به تصویب رسیده و اجرایی گردد. کارشناسان معتقدند که هر چند این طرح نمی تواند تمامی خواسته های دولت اوباما در خصوص نوسازی نظام بهداشت و درمان را محقق کند، لیکن تا حد زیادی این نظام را دستخوش دگرگونی خواهد نمود. بیشترین تاثیر این طرح در خصوص 50 میلیون آمریکایی خواهد بود که تحت پوشش بیمه های درمانی نیستند. اوباما معتقد است با اجرای این طرح شمار این افراد کاهش چشمگیری نخواهد داشت.




************************************************************************



[size=18][color=brown]
دست نياز آمريكا به سوي ايران؛
الگوبرداري آمريكا از سيستم بهداشت عمومي ايران (1)[/color][/size]

خبرگزاري فارس: ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريكا كه از نظر بهداشت عمومي يكي از بدترين وضعيت‌ها را در آمريكا دارد، براي برطرف كردن اين معضل خود از وزرات بهداشت ايران و پزشكان ايراني كمك گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه انگليسي "ساندي‌تايمز "، در حاليكه "ماري پريور " در كنار رود مي‌سي‌سي‌پي در حال جمع‌ آوري قوطي‌هاي نوشابه است تا بتواند با فروش آن چند سنت بدست بياورد، به دليل مشكل مادرزادي در قلب خود، به شدت در حال نفس زدن است.
نوه پريور سال گذشته به دليل مشكلي مشابه درگذشت. آخرين جايي كه پريور مي‌تواند كمكي دريافت كند ايران خواهد بود، كشوري كه در آمريكا به عنوان دشمن شناخته مي‌شود.
آمريكا و ايران براي 30 سال است كه رابطه ديپلماتيكي ندارند و دولت اين دو كشور هر روز به دليل برنامه هسته‌اي ايران، يكديگر را مورد تهاجم قرار مي‌دهند.
مدتي پيش، تهران سه آمريكايي كه دستگير كرده بود را به جاسوسي متهم كرد. اين سه آمريكايي پس از عبور [غير قانوني] از مرزهاي ايران دستگير شدند.
اما در ماه مي سال گذشته ميلادي يك پزشك و يك مشاور آمريكايي از ايران بازديد كردند تا سيستم بهداشت عمومي ايران را مورد مطالعه قرار دهند. [size=18][color=darkblue]از زمان انقلاب اسلامي در ايران در سال 1979، مرگ‌ و مير نوزادان در ايران "دو سوم " كاهش يافته است و اين دو آمريكايي در صدد بودند عوامل موفقيت ايران در اين زمينه را بررسي كنند.[/color][/size]
سپس در ماه اكتبر، پنج پزشك برتر ايراني كه شامل يك مقام برجسته از وزارت بهداشت ايران بود، بدون سرو صدا به ايالت ‌مي‌سي‌سي‌پي آمريكا دعوت مي‌شوند تا درباره سيستمي كه در اين ايالت مي‌تواند اجرايي شود مشاوره دهند.
ايالت مي‌سي‌پي‌پي آمريكا از نظر آماري يكي از بدترين وضعيت‌هاي سلامت را در اين كشور دارد و مرگ‌ و مير نوزادان غيرسفيد پوست در اين ايالت در سطح كشورهاي جهان سومي است.
دكتر "آيرون شرلي " يكي از مقامات بهداشتي ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريكا اعلام كرد: هم اكنون زمان آن است كه به دنبال الگويي جديد باشيم.
وي افزود: چهل سال پيش، هنگامي كه من در بيمارستان "جكسون " فعاليت مي‌كردم بسيار متحير مي‌شدم هنگامي كه مي‌ديدم بسياري از كودكان بيماري كه از دلتاي مي‌سي‌سي‌پي به اين بيمارستان مي‌آمدند يا "اسهال " داشتند، يا با بيماري "مننژيت " يا با ذات‌الريه مواجه هستند.
اين مقام آمريكايي اضافه كرد: بعد از سال‌ها تحقيقات پزشكي و صرف ميليون‌ها دلار هيچ چيزي تغيير نكرده است.
در حالي كه مجلس سنا و مجلس نمايندگان آمريكا در حال بررسي طرح اصلاحات درماني اين كشور هستند، شيرلي معتقد است كه مراقبت‌هاي بهداشتي خوب و ايجاد كلينيك‌ها، از اين موضوع جلوگيري مي‌كند كه مردم به عنوان اولين مكان به بيمارستان مراجعه كنند.
گذشته از آن، هيچ جا نياز براي اصلاحات بيشتر از ايالت مي‌سي‌سي‌پي احساس نمي‌شود.
در جنوب اين ايالت آمريكايي، بيشترين ميزان چاقي و فشار خون بالا در كودكان ديده مي‌شود از سوي ديگر اين ايالت بالاترين ميزان بارداري در ميان نوجوانان را در آمريكا دارد. همچنين بيش از 20 درصد از مردم اين ايالت هيچگونه بيمه درماني ندارند.
شهر "باپتيست " جايي است كه پريور زندگي مي‌كند. اين شهر كه در حاشيه "گرين‌وود " قرار دارد بعد از آنكه صنعت نساجي در اين ايالت سقوط كرد، ميزان بيكاري در اين شهر به شدت افزايش يافت.
در اين ايالت سمساري‌ها رونق خوبي پيدا كرده‌اند چون بسياري از مردم براي تامين مايحتاج خود وسايل منازلشان را مي‌فروشند، همچنين محل‌هاي شرط بندي نيز در اين ايالت توسعه بسياري پيدا كرده است.
"كنت " فرزند پريور و "ليزي " همسر كنت، هر دو با پريور زندگي مي‌كنند و هر دوي آنها نيز بيكار هستند و تنها دختر پريور نيز به دليل مشكل قلبي در سن 26 سالگي درگذشت.
به دليل وجود نداشتن درمانگاه‌هاي محلي در باپتيست، مردم اين شهر مجبورند در شرايط اضطراري و هنگامي كه به دكتر نياز دارند به بخش سوانح و اورژانس بيمارستان مراجعه كنند.
ايده يافتن راه‌حلي براي اين معضل ايالت مي سي سي پي آمريكا هنگامي مطرح شد كه از "جيمز ميلر " يكي از مشاوران اين ايالت، براي ارائه مشاوره درباره مشكلات مالي بيمارستان‌هاي روستايي دعوت به عمل آمد.
وي هنگامي كه فهميد اين ايالت از نظر هزينه‌هاي درماني سومين هزينه بالا را در آمريكا دارد اما از نظر نتايج درماني پايين ترين سطح را در آمريكا دارد، شگفت زده شد.
ميلر كه مديريت گروه بين‌المللي توسعه آكسفورد را بر عهده دارد، كنفرانسي را در اروپا به ياد آورده بود كه در آن كنفرانس، مقامات ايراني توضيح دادند چگونه سيستم درماني خود را متحول كردند.
بر اساس سيستم درماني ايران، اين كشور در جنگ ايران و عراق با مشكل كمبود بودجه و همچنين پزشكان آموزش ديده مواجه بوده است، آنها سيستمي با نام "خانه‌هاي بهداشت " را ايجاد كردند كه هر خانه بهداشت به هزار و 500 نفر خدمت رساني مي‌كردند.
[color=darkblue]ايران براي حل مشكل كمبود پزشك، تعدادي از افراد محلي را آموزش داد. اين افراد كه به آنها "بهورز " مي‌گويند به سراسر منطقه ماموريت خود مي‌روند و وسايل بهداشتي را بين مردم توزيع مي‌كردند و به آنها رعايت اصول بهداشتي را ياد مي‌دهند و فشار خون و ديابت ساكنين را كنترل مي‌كنند و راه‌هاي جلوگيري از بارداري را نيز آموزش مي‌دهند.
نتايج اين اقدام ايران خيره كننده بود، مرگ‌ و مير نوزادان 69 درصد كاهش يافت و مرگ نوزادان تازه تولد يافته در مناطق روستايي نيز از 300 نفر در هر 100 هزار تولد به 30 نفر رسيد.
در حال حاضر 17 هزار خانه بهداشت در ايران وجود دارد كه بيش از 90 درصد مناطق روستايي و 23 ميليون از جمعيت اين كشور را پوشش مي‌دهد.
[/color]

[size=18][color=brown]
دست نياز آمريكا به سوي ايران؛
الگوبرداري آمريكا از سيستم بهداشت عمومي ايران (2) و پاياني[/color][/size]

خبرگزاري فارس: ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريكا كه از نظر بهداشت عمومي يكي از بدترين وضعيت‌ها را در آمريكا دارد، براي برطرف كردن اين معضل خود از وزرات بهداشت ايران و پزشكان ايراني كمك گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه انگليسي "ساندي‌تايمز "، ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريكا از نظر آماري يكي از بدترين وضعيت‌هاي سلامت را در اين كشور دارد و مرگ‌ و مير نوزادان غيرسفيد پوست در اين ايالت در سطح كشورهاي جهان سومي است.
در جنوب اين ايالت آمريكايي، بيشترين ميزان چاقي و فشار خون بالا در كودكان ديده مي‌شود از سوي ديگر اين ايالت بالاترين ميزان بارداري در ميان نوجوانان را در آمريكا دارد. همچنين بيش از 20 درصد از مردم اين ايالت هيچگونه بيمه درماني ندارند.
مقامات ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريكا براي حل اين معضل، دست نياز خود را به سوي ايران دراز كردند تا ايده "خانه‌ بهداشت " را در ايالت مي‌سي‌سي‌پي نيز اجرايي كنند.
دكتر "آيرون شرلي " از مقامات بهداشتي مي‌سي‌سي‌‌پي بوده و اخير نيز يكي از مراكز فروش متروكه اين شهر را به يك مركز بهداشتي براي مردم تهيدست تبديل كرد.
شرلي گفت: من معتقدم اگر ايراني‌ها توانسته‌اند اين ايده [خانه بهداشت] را با كسري منابع به پيش ببرند، بنابراين چرا ما نتوانيم اين كار را بكنيم.
يك دكتر ايراني [در آمريكا] به مقامات مي‌سي‌سي‌پي كمك كرد تا با دانشگاه شيراز كه اداره حدود هزار خانه بهداشت و تعداد زيادي بهورز را بر عهده دارد، ارتباط برقرار كنند.
شرلي و "جيمز ميلر " يكي از مشاوران ايالت مي‌سي‌سي‌پي در ماه مي به ايران سفر كردند و هنگامي كه استقبال گرم ايراني‌ها را ديدند شگفت‌زده شدند.
اقدام اين دو آمريكايي براي رفتن به روستاهاي دور افتاده ايران باعث شگفتي ايراني‌ها شد.
ميلر گفت: ايراني‌ها به ما گفتند كه اين يك حادثه شگفت‌انگيز است كه نه فقط آمريكايي‌ها به اينجا آمده‌اند بلكه به جاي آنكه ما از آنها چيزي ياد بگيريم آنها مي‌خواستند تا از ما چيزهايي را ياد بگيرند.
يكي از روستايي‌ها به اين دو مقام آمريكايي گفت: ما هميشه مي‌دانستيم كه باران به سمت پايين ببارد اما هرگز نمي‌دانستيم كه باران مي‌تواند به سمت بالا نيز ببارد.
ميلر و شرلي توافقنامه‌اي را با دانشگاه شيراز امضا كردند تا پروژه خانه‌هاي بهداشت روستاهاي ايران را در ايالت مي‌سي‌سي‌پي نيز اجرا كنند. اين دو آمريكايي از وزارت خزانه‌داري آمريكا نيز درخواست كردند تا براي اين موافقتنامه مجوز ويژه‌اي صادر كند.
گام بعدي آن بود كه آنها بايد مردم مي‌سي‌سي‌پي را ترغيب كنند تا از اين پروژه استقبال كنند.
آنها اين پروژه را از گرين‌وود آغاز كردند جايي كه شرلي پيشتر در حال انجام گفت‌وگوهايي براي ايجاد يك كلينيك محلي بوده است.
مقامات محلي هنگامي كه فهميدند اين پروژه بهداشتي، از ايران الگوبرداري شده است شگفت زده شدند.
"لري گريگز " يكي از مقامات محلي ايالت مي‌سي‌سي‌پي گفت: صادقانه بگويم، من نتوانستم با ايده الگوبرداري از ايران كنار بيايم.
وي افزود: ايران كشوري بسيار موافقي با آمريكا نيست.
[color=darkblue]البته يكي ديگر از مشكلات مقامات مي‌سي‌سي‌پي عدم وجود اعتماد بين مردم اين ايالت به مقامات بهداشتي اين ايالت بوده است.
اين بي اعتمادي پس از رسوايي‌هايي درباره تعدادي از آزمايش‌هاي پزشكي بر روي سياهان ايجاد شده بود.
يكي از اين رسوايي‌ها بين سال‌هاي 1932 تا 1972 روي داد هنگامي كه آزمايش‌هاي پزشكي بر روي 399 كشاورز سياه و فقير باعث شد تا آنها به بيماري "سفليس " دچار شوند و با وجود آنكه پنيسيلين فراهم بود بيش از 100 نفر از آنها مردند.[/color]
براي آنكه الگوي ايرانيان در مي‌سي‌سي‌پي به پيش برده شود، ميلر از شعار شركت خودروسازي "فولكس واگن " براي فروش خودروي "بيتل " استفاده كرد.
شعار فولكس واگن اين بوده است: چيزهاي خوب مي‌تواند از جايي كه در جهان كنوني محبوب نيستند خارج شود.
دكتر "ملك افضلي "، يكي از وزيران سابق ايران و يكي استادان دانشگاه تهران و دكتر "كمال شادپور " از مقامات وزارت بهداشت ايران از جمله كارشناسان ايراني بودند كه به ايالت مي‌سي‌سي‌پي رفتند.
مردم گرين‌وود براي اجرايي شدن اين پروژه در شهرشان متقاعد شدند و يكي از نمايشگاه‌هاي متروكه خودرو در اين شهر به عنوان مكاني براي ايجاد نخستين خانه بهداشت ايالت مي‌سي‌سي‌پي انتخاب شد.
بعد از آن 15 شهر ديگر تمايل خود را براي ايجاد خانه‌هاي بهداشت در شهرهاي خود ابراز كردند و دانشكده بهداشت همگاني هاوارد بر اجراي اين پروژه نظارت كرد.
"پائولو گوتلاو " معاون موسسه تحقيق و مطالعات امنيتي گفت كه كاربرد الگوي بهداشتي ايرانيان نتايج مثبت خيره ‌كننده و مثبتي خواهد داشت.
وي افزود: ماهيت نامانوس همكاري كردن با ايران باعث شده بود تا جذب سرمايه‌گذاران براي اين پروژه با مشكل مواجه شود.
اولين داوطلب از ايالت مي‌سي‌سي‌پي براي فراگيري مهارت‌هاي لازم به عنوان يك بهروز بهار سال جاري به ايران اعزام خواهد شد.
شرلي اعلام كرده است در صورتي‌كه اين پروژه با موفقيت همراه شود در تمام ايالات متحده آمريكا اجرايي خواهد شد.
دانستن اين موضوع كه همكاري با ايران ممكن است باعث خشم تعدادي از مقامات آمريكا شود، باعث شد تا اجرا كنندگان، اين پروژه را به صورت همگاني اعلام نكنند و حتي مقامات ارشد ايالت مي‌سي‌سي‌پي نيز از آن ناآگاه هستند.
شرلي گفت: ما در حال فعاليت به صورت سنجيده و بدون جلب توجه هستيم.
اين پروژه با سياست تعامل اوباما و همچنين حمايت وي از "ديپلماسي هوشمند " همراستا است و استفاده از ارتباطات بين كارشناسان و محققان راهكاري براي از بين بردن موانع بين كشورهاست.
يكي از مقامات وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد: ايرانيان با پيشينه‌اي 5 هزار ساله مردمي سربلند هستند و سهم بسزايي در علم و پزشكي دارند.
وي افزود: پروژه‌اي نظير مي‌سي‌سي‌پي به طور باورنكردني قدرتمند است و راهكاري چشمگير براي باز نگه داشتن درها بين دو كشور است.
پائولو گوتلاو نيز گفت كه نشست‌هايي مشابه كه بين آمريكايي‌ها و محققان شوروي سابق كه در دهه 1980 برگزار شد به خاتمه يافتن جنگ سرد منتهي شد.
وي گفت: چيزي كه ما در دهه 80 انجام داديم باعث ايجاد رابطه‌اي طولاني شد كه به كاهش اختلافات انجاميد.
شرلي نيز گفت: اين يك پروژه برد-برد است، اين پروژه فقط باعث كاهش ناعدالتي‌ها در مي‌سي‌سي‌پي نمي‌شود بلكه باعث ايجاد روابط بين مردم مي‌شود.


منبع(بخش اول) : [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811051594]فارس نیوز[/url]

منبع(بخش دوم) : [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811051602]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان مهلت دوماهه ایران به طرف مقابل برای فروش اورانیوم 20 درصدی با بیان اینکه غرب برای تامین سوخت اورانیوم از امتیاز تهران استفاده نکرد، اعلام کرد: تهران برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی راهی جز غنی سازی اورانیوم ندارد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مهلت اولتیماتوم جمهوری اسلامی ایران به غرب مبنی بر تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران هم اکنون در پایان ژانویه به اتمام رسیده است، اظهار داشت: مهلتی که تهران به غرب برای تامین سوخت اورانیوم خود داده بود امتیازی بود که غربیها می توانستند از آن برای مشارکت در فعالیتهای صلح آمیزهسته ای ایران در قالب قوانین آژانس استفاده کنند وحسن نیت خود را در این رابطه نشان دهند.

وی تصریح کرد: در حقیقت عدم پاسخ مثبت غربیها به تهران درخصوص تامین سوخت هسته ای، موید این مطلب است که غربیها در رابطه با فعالیتهای هسته ای صلح آمیز تهران از حسن نیت لازم برخوردار نیست و بدنبال فشار وفریب جمهوری اسلامی ایران هستند.

این عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحلیل رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همانطور که آقای لاریجانی گفتند، استنباط ایران از عدم معاوضه سوخت اورانیوم در خاک کشور نشان دهنده این است که غربیها نمی خواهند در تعهد خود صادق باشند.

وی با تاکید براینکه بنابراین حجت برای جمهوری اسلامی ایران تمام شده است که باطرفی غیر صادق روبروست وهیچ ضرورتی برای انجام معامله در خارج از چارچوب آژانس وجود نخواهد داشت، گفت: راهی جز اینکه تهران مبادرت به تولید اورانیوم 20 درصد کند وجود ندارد، زیرا جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس قانون آژانس بین المللی انرژی اتمی وهم بر اساس اتمام مهلت قانونی غرب در تامین سوخت هسته ای تهران باید اقدام به تولید سوخت اورانیوم 20 درصد در داخل کشورنماید.

ترقی در ادامه با بیان اینکه طبیعتا غرب هم از هیچ اقدامی درجهت جلوگیری از تلاش وپیشرفت ایران برای دستیابی به اورانیوم با غنای 20 درصد فروگذار نخواهد کرد، گفت: افکارعمومی جهان نیزهمانطور که در نشست بین المجالس کشورهای اسلامی رخ داد استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای را جزء نیازهای اساسی همه کشورهای اسلامی از جمله ایران به شمارآوردند.

وی اضافه کرد: هر اقدام غرب علیه خودکفایی جمهوری اسلامی ایران درغنی سازی اورانیوم بی نتیجه خواهد بود وآنان ناچارند که توانمندی جمهوری اسلامی ایران را در غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد بپذیرند.

به گفته معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی سیاستهای تحریمی تقریبا خنثی شده است، ضمن اینکه فشارهای سیاسی وتهدیدات نظامی غرب هم تاثیری در تصمیم تهران برای تهیه سوخت وغنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد نخواهد داشت.

لینک
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1027099

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.