Recommended Posts

ايشون خر نبود icon_cheesygrin وطن پرست بود (گويا قبلاً هم محکوم شده بود که پول پرسته!) يکم هم ساده دل بود که تا بهش گفتن برو جلو ما هواتو داريم باورش شد فکرکرد دلشون واسه آزادی و حقوق بشر تو پاکستان سوخته اما نفهميد که چون جناب پرويز مشرف دوست عزيز ايلات متهده داره به روسيه نزديک ميشه و به عنوان عضو ناظر سازمان همکاری های شانگ های درامده وقتشه که سرشو به يه چيزی گرم کرد و بهترين چيز ميتونه يه اشوب داخلی باشه! بله حقيقت اينه که تو اين دنيا هيچ کشوری دلش به حال کشور ديگه ای نسوخته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اگه تو پاکستان بودم خاک پای این بینظیر بوتو رو می زدن تو صورتم می دونید چرا ؟؟؟؟؟ چون این با اینکه تحدید به مرگش کرده بودند ولی باز هم به پاکستان اومد اونوقت ما یک ولیعهد بی عرضه داریم که جرات نداره از تو اتاق خوابش تو واشنگتن بزنه بیرون .. نشته تو اتاق خوابش برامون پیام می فرسته .......... :( :cry: :cry: :lol: :lol: خاک بر سر ایران که یک همچین ولیعهدی داره . icon_cheesygrin :| :| :lol: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما هیچ ولیعهدی نداریم و نخواهیم داشت. icon_cheesygrin یه احمق دیگه هم بود که خودش رو رئیس جمهور ایران خطاب کرده بود! یه زن احمق تروریست! از این احمقها زیادند. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان مگه اين خانم بوتو مخالف ايران بوده؟! بنظر من از مشرف بهتر به نظر مي رسيد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نگفتم مخالف ایران بود و اصلا درباره ایران حرفی نزدم. این خانم باید میفهمید که اعتماد به گرگ یعنی همین که بعد از ترور متوجه شد! وگرنه تمام عالم از نوکری مشرف برای آمریکا خبر دارند. نوکری که چندان مورد قبول ارباب نیست و بدش نمیاد یه مهره دیگه جاش بزاره! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من باید در مورد نوکری آمریکا بگم که هر کی نوکری آمریکا رو کرده یه بلایی سرش اومده . برای نمونه همین محمد رضا شاه پهلوی خودمون . در مورد بوتو هم باید بگم که این زن خیلی معذرت می خوام اح.. تشریف داشتند چون به گزارش خبرگزاری ها قبل از ترور ماموریم دولتی بهش اخطار کرده بودند . این شد مثل همون قضیه کندی رویس جمهور آمریکا که تو یک همچین وضعیتی زدنش . icon_cheesygrin :| :| :lol: :cry: :lol: :lol: :cry: :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان من تازه وارد هستم ببخشین بدون دمپایی وارد بحث شما میشم اما در مورد بی نظیر بوتو گفتید با خودم فکر کردم بد نیست تا قضیه را از زاویه دیگری هم ببینید....بی نظیر میدونست زنده نمیمونه و احتمال خطر را میداد و برای همین هم شوهر و بچه های خودشو در آنگلیس گذاشت و آمد پاکستان...نمیدونم با آمریکائی ها چه قراری گذاشته بود ولی برای تعویض مشرف که از سوی آمریکا به همکاری با ایران و کمک به دستیابی ایران به تکنولوژی اتمی از طریق عبدلقدیر خان متهم شده بود و بعد از بازجوئی از رهبران دستگیر شده طالبان در افغانستان و گوانتانامو توسط آمریکائی ها دیگر برایشان شکی باقی نمانده بود که مشرف باید برود....بسیار لازم بود خوب فکر کردین توی یک کشور که مجهز به بمب اتمیه چطوری یک ژنرال را عوض میکنن اول مجبورش میکنن لباسشو در بیاره البته به نام حقوق بشر بعد هم کافیه احساسات عمومی بر ضدش تحریک بشه بینظیر عمرا هیچ وقت نمیتونست با نواز شریف یکی بشه...اختلاف زیادی داشتن ولی مرگ بی نظیر تمام مخالفان را میکشه به سمت نواز شریف اون وقت دوتا گزینه وجود داره مشرف یا نواز شریف بعد هم به مشرف میگن چون احساسات عمومی را جریحه دار کردی ما ناظر انتخاباتی میفرستیم که با یک شناسنامه 500 نفر رای ندن بنام حقوق بشر و دمکراسی حکومت آینده از پیش تعیین میشه...میدونین که تو ما جوامع عقب افتاده بر انگیختن احساسات کار سه سوته و تفکر بر سر اینکه سود کار به جیب کی میره 50 سال وقت میخواد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نويسنده: سعدالله زارعي

عامل ترور بوتو

تصویر

تحولات پاكستان با ترور بي‌نظير بوتو رهبر حزب مردم اين كشور وارد مرحله‌ي جديدي شده است. برهمين اساس تحليلگران سياسي ديدگاه‌هاي مختلفي را در اين خصوص ابراز داشته‌اند.[/align]

آيا آمريكا مي‌تواند با استفاده از فضاي احساسي ناشي از ترور بوتو اوضاع را در پاكستان دگرگون كند و يا اين‌كه پرويز مشرف به‌زودي بارديگر بر اوضاع مسلط مي‌شود.

تحولات پاكستان با ترور بي‌نظير بوتو رهبر حزب مردم اين كشور وارد مرحله‌ي جديدي شده است. برهمين اساس تحليلگران سياسي ديدگاه‌هاي مختلفي را در اين خصوص ابراز داشته‌اند. در اين ميان هنوز مهمترين سؤال كه «اين ترور را چه كسي سازمان داده و عملياتي كرده است» پاسخ داده نشده است. هر چند بعضي از محافل خبري بدون استناد به موارد قابل اثبات مطالبي را بيان كرده‌اند. براي پاسخ به اين سؤال بهترين روش اين است كه ابتدا بپرسيم اين حادثه به نفع كه و به ضرر چه كسي است؟
در شرايط كنوني عناصر فعال در عرصه پاكستان عبارتند از 1- مشرف و نظاميان 2- آمريكا و سكولارهاي وابسته 3- طالبان و القاعده 4- حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف 5- احزاب اسلامي ميانه نظير جماعت اسلامي به رهبري قاضي حسين احمد 6- شيعيان . اگر سوگيري خبري پس از حادثه را بررسي كنيم در مي‌يابيم كه مشرف و طالبان به‌طور مشترك تحت فشار قرار گرفته‌اند و وضعيت ضعيف‌تري نسبت به پيش از حادثه پيدا كرده‌اند. پيش از حادثه، پرويز مشرف رياست جمهوري را در اختيار داشت و از طريق تيمي از وفادارانش كماكان بر ارتش مسلط بود و در صحنه انتخابات از طريق حزب مسلم ليگ شاخه قائد اعظم دست برتر را داشت، به‌گونه‌اي كه پيش‌بيني مي‌شد حداقل 40 درصد كرسي‌هاي مجلس‌ ملي پاكستان را در اختيار بگيرد. مشرف در بازي با دو حزب "مردم" و "مسلم ليگ"(نواز) برنده بود و آنان را به انزوا سوق داده بود. از سوي ديگر طالبان از اقتدار فراواني برخوردار بودند به گونه‌اي كه گفته مي‌شد به حدود 60درصد جمعيت و خاك پاكستان تسلط دارند و به آرامي درصددند كه موقعيت از دست رفته خود در افغانستان را در پاكستان بازسازي كند. بوتو براي طالبان يك مانع به حساب نمي‌آمد. چرا كه ضعيف‌تر از آن بود كه بتواند با نفوذ مردمي آنان مقابله كند. بر همين اساس بايد روي گزينه‌ي مشرف و نظاميان از يك سو و گزينه‌ي طالبان و القاعده از سوي ديگر خط كشيد و دنبال عوامل ديگر بود.

تا پيش از حادثه، آمريكايي‌ها در روند تحولات پاكستان وضعيت ضعيفي پيدا كرده بودند. تلاش دولت آمريكا براي جايگزين كردن بوتو به جاي مشرف با هوشياري پرويز مشرف به شكست كشيده شده بود و موقعيت ضعيف انتخاباتي بوتو امكان رسيدن وفادارترين حزب به آمريكا(حزب مردم) را از ميان برده بود و بي‌نظير بوتو را – تاحدود زيادي- به مهره سوخته تبديل كرده بود. حزب نواز شريف نيز در زير ضربات قاطع مشرف دچار بحران شده بود و گرايش‌هاي انتخاباتي به سمت اين حزب نيز ضعيف بود. تحولات جديد در پاكستان تأثير مثبتي در وضع آمريكايي‌ها از يك سو و حزب نواز شريف از سوي ديگر داشت و در واقع بيشترين نفع را اين دو جريان بردند. اما در عين حال بعيد است كه اين ترور از سوي حزب نواز شريف طراحي يا عملياتي شده باشد. در اين ماجرا شيعيان و احزاب ميانه‌ سني ‌نظير حزب قاضي حسين احمد نيز به موقعيت ضعيف‌تري رسيده‌اند. اما در عين حال اين سؤال وجود دارد كه آيا آمريكا مي‌تواند با استفاده از فضاي احساسي ناشي از ترور بوتو اوضاع را در پاكستان دگرگون كند و يا اين‌كه پرويز مشرف به‌زودي بارديگر بر اوضاع مسلط مي‌شود.

منبع: سايت بصيرت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اینکه آمریکا تا توی یک کشوری دخالت نکنه اموراتش نمی گذره . icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من كه پرويز مشرف زرنگتر از اين حرفهاست كه به اين سادگي كنار برود و هر طور شده با چنگ و دندان از قدرت خود دفاع ميكند چون اصولا نظاميان چنين افرادي هستند و حرف زور تو كتشون نميره! اين فرد هزار تا مثل بوش و بوتو و نواز شريف ... را تشنه تا سر قنات ميبره و بر ميگردونه! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرویز مشرف از همون اولش هم یک ریگی در کفش داشت . این ترور بوتو هم ممکن کار خودش باشه که با تعویق انداختن در انتخابات یک کار اساسی در وضعیت پاکستان انجام بده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم يه توافق پشت پرده بين مشرف و نواز شريف صورت گرفته كه هر دو تصميم به حذف بوتو گرفتن! چون كنار آمدن با نواز شريف راحتتر از بوتوي وطن پرست است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، که در آخرین مرحله سفر خود به خاورمیانه به امارات متحده عربی رفته است، در جریان سخنرانی در ابوظبی درباره خطرات به گفته او متوجه از جانب ایران، هشدار داد.
آقای بوش گفت ایران "امنیت ملت ها را در همه جا تهدید می کند" و افزود که آمریکا دوستانش را برای مقابله با این تهدید "قبل از این که خیلی دیر شده باشد" متحد می کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت ایران در صدر کشورهایی که مسئول تروریسم هستند قرار داد و این کشور را متهم کرد که صلح در لبنان را تضعیف کرده و طالبان را در افغانستان مسلح می کند.

اما آقای بوش در پیامی خطاب به ملت ایران گفت: "روزی خواهد آمد که مردم ایران دولتی خواهند داشت که آزادی و عدالت را محترم می شمارد و ایران به جمع کشورهای آزاد جهان خواهد پیوست و در آن روز خوب، شما هیچ دوست بهتری از آمریکا نخواهید داشت."
رئیس جمهور آمریکا به خصوص در پی آن است که این کشورها را متقاعد کند از محمود عباس رهبر تشکیلات فلسطینی در مذاکراتش با اسراییل حمایت کنند.

روز پنجشنبه گذشته آقای بوش در دیدار از اسراییل و سرزمین های فلسطینی گفت اسراییل باید برای تشکیل کشور فلسطینی به اشغال برخی اراضی عربی پایان دهد.

وی در عین حال خواستار حل موضوع آوارگان فلسطینی به شیوه ای شد که شامل پرداخت غرامت به آنها شود.



این همون ویدیویی هست که از شبکه ی بی بی سی پخش شده در مورد اظهارات بوش هست که به فارسی هم ترجمه شده ...

http://www.bbc.co.uk/persian/worldnews/story/2008/01/080113_nh-bush-iran.shtml#

اگر دارای اینترنت کم سرعت هستید می تونید این پیام رو به صورت صوتی بشنوید :

http://www.bbc.co.uk/persian/rams/2008/080113_bush.ram

اظهارات بوش کاملا درسته ولی من با همه جاش موافق نیستم در مورد کمک به طالبان و حمایت از شورشیان عراقی .
آره آقا اسلحه داریم دوست داریم بدیم بیا جلو ببین چجوری پدر اون اسرائیلی و اون کشور های عربی رو در میاریم .. اگر تو به عرب های خلیج فارس پشت کردی و اون ها رو با خودت همیار می دونی باید بگم خیلی احمقی چون تنها کسانی که فورا از جا در می رن عرب ها هستند . به محض اینکه یک موشک بخوره تو امارات یا همین کشور های عربی همشون پاشون رو از این ماجرا می کشن بیرون ... مستر بوش .. icon_cheesygrin :mrgreen: :evil:


تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این موافقتنامه، هفته جاری و در جریان دیدار آقای سارکوزی از ابوظبی، میان رهبران دو کشور به امضا خواهد رسید.

این چهارمین موافقتنامه در نوع خود خواهد بود که نیکولا سارکوزی، از زمان رسیدن به مقام ریاست جمهوری فرانسه، با کشورهای اسلامی امضا می کند. او پیشتر موافقتنامه های مشابهی، با کشورهای الجزایر، مراکش و لیبی هم امضا کرده است.

رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه ای با روزنامه عربی الحیات چاپ لندن، گفت جهان عرب باید همانند دیگر کشورهای جهان، از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشد.

آقای سارکوزی افزود که دست یافتن کشورهای عربی به این تکنولوژی، باعث افزایش اعتماد میان جهان اسلام و غرب خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه، دیدار خود از منطقه خلیج فارس را، امروز یکشنبه (13 ژانویه)، با سفر به عربستان سعودی آغاز خواهد کرد.

او قرار است افزون بر امارات متحده عربی و عربستان، از قطر نیز دیدار کند. این سه کشور که دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز هستند، مایلند به فن‌آوری غیرنظامی هسته ای نیز دست یابند.

سهم اعراب

آقای سارکوزی، روز سه شنبه در جریان دیدار از ابوظبی، موافقتنامه همکاری های هسته ای میان فرانسه و امارات متحده عربی را، با رهبران آن کشور امضا خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه، ماه گذشته هنگام امضا موافقتنامه مشابهی با کشور آفریقایی الجزایر، گفت: "سهم دادن در فن‌آوری صلح آمیز هسته ای، اساس پیمانی است که غرب، باید با جهان اسلام ببندد".

خبرنگاران می گویند در جریان یک و نیم سال گذشته، علاقه فزاینده ای به دستیابی به تکنولوژی غیرنظامی هسته ای، در میان کشورهای عربی بوجود آمده است.

درحالی که رئیس جمهور فرانسه عازم سه کشور عرب حوزه خلیج فارس است، جورج بوش همتای آمریکایی او، در سفر به منطقه تلاش می کند پشتیبانی آن کشورها را، به منزوی کردن ایران بر سر فعالیت های جنجالی هسته ای اش جلب کند.

تصویر

حالا شما بیاد قضاوت کنید . وقتی می گم هر کشوری که آمریکا پشتش باشه مردمش در رفاه و آرامشند می گید نه ... چرا سارکوزی در مورد ایران کوتاه نمی یاد و می گه ایران نباید انرژی هسته ای داشته باشه ... اونوقت از اون طرف می ره با امارات توافق نامه امضا می کنه ..... چرا آمریکا ایران رو به تولید و ساخت سلاح هسته ای محکوم می کنه از اون طرف می ره با هند قرارداد می بنده .
فرانسه چون نوکر آمریکا هست و هر کاری که آمریکا می گه اون می کنه تا آمریکا گفت ایران داره ..... فرانسه هم گفت آره ولی توی همین هفته بوش به امارات اومد .

جنگ نزدیک آقایون و خانم ها خودمون رو گول نزنیم ... بوش الکی نیومد خاورمیانه مخصوصا با کشور های حوزه ی خلیج فارس دیدار کنه .. یه چیزی پشت این پرده ها هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.