Recommended Posts

[align=center]موسسه اروپایی:
دیپلماسی ایران ؛ سرسخت و معامله گر
[/align]

عصرایران- اجماع معروف ترین وزاری خارجه پیشین آمریکا در باره لزوم مذاکره و تعامل ایالات متحده با ایران، نه تنها یک رویکرد داخلی آمریکایی که بازخوردی است از سیاست خارجی تهران که از سه سال پیش و با روی کار آمدن پرزیدنت محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامگرای ایران شکل گرفته است.
به گزارش عصرایران، به نقل از نشریه موسسه اروپایی فرصت های دیپلماسی، هنری کیسینجر، جیمز بیکر، وارن کریستوفر، مادلین آلبرایت و کالین پاول، وزرای خارجه اسبق آمریکا هستند که در طول دهه های اخیر، با چهار رییس جمهور آمریکا کار کرده اند و به خوبی با ادبیات دیپلماسی آشنایی دارند.هر کدام از آنها در دوران مسوولیت خود، به فراخور وضعیت مناسبات تهران - واشنگتن به طور روشن علیه ایران بوده اند و هرگز بدین صراحت خواستار تعامل با این کشور نبوده اند ولی درک درست آنها از شرایط کنونی باعث شده است سنت گرایی 30 سال اخیر آمریکا در قبال ایران را کنار بگذارند و مذاکره با این کشور- که پرزیدنت جرج بوش آن را محور شرارت نامیده است- را خواستار شدند.

بنا به گزارش "فرصت های دیلپماسی" عملکرد دولت اسلامگرای احمدی نژاد، هر چند در زمینه اقتصاد داخلی، نارضایتی هایی را در میان ایرانیان و جامعه سوبسیدی آنها دامن زده است اما دیپلماسی آن، برغم فشارهای بین المللی و از جمله قطعنامه های سه گانه شورای امنیت، زیرکانه و فعال است، به گونه ای که از یک سو، بر شعارهای بنیادین خود مانند حفظ منافع ملی، اصول انقلاب 57 و نیز حفظ انرژی اتمی ایستاده و با قدرت مانور خود در عراق و آمریکای لاتین مدام برگ برنده می اندوزد و در همان حال، به غرب برای تنش زدایی روی خوش نشان می دهد که این را می توان از نامه نگاری بی سابقه احمدی نژاد به بوش و رهبران اروپایی و نیز سفرهای متعدد و گفت و گوهای مستقیم و غیرمستقیم وزیر خارجه اش، منوچهر متکی ،با طرف های خارجی به خوبی دریافت.

در واقع آمریکایی ها، در سه سال اخیر به خوبی دریافته اند که با یک ایران با دیپلماسی سرسختانه و در عین حال معامله گر روبه رو هستند و دقیقا به همین دلیل است که هر از گاهی از سوی برخی تحلیلگران و حتی مقامات غربی زمزمه هایی مبنی بر اینکه باید با ایران اتمی کنار آمد نیز شنیده می شود و این در حالی است که پیش از این، ایران حتی از غنی سازی در حد آزمایشگاهی نیز منع می شد.

همچنین این نکته از سوی دیپلمات های با سابقه و ذکاوتمند آمریکایی به خوبی درک شده است که درافتادن با ایران، هر چند می تواند این مدعی قدرت منطقه ای را تضعیف کند ولی این امر آنقدر برای آمریکا هزینه زا خواهد بود که به صرفه است به جای درافتادن با سربازان ایرانی- که هزاران نفرشان برای عملیات انتحاری آماده اند- با دیپلمات های ایرانی که اکنون بسیار حرفه ای تر از گذشته عمل می کنند ، دست و پنجه نرم کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]درخواست دبيركل سازمان ملل از ايران[/align]

فارس: دبير كل سازمان ملل متحد با اشاره به تازه‌ترين گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌اي ايران، از تهران خواست به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت عمل كند.

"بان كي‌مون" كه با خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس سخن مي‌گفت، گفت:‌ «دولت ايران بايد بطور كامل به قطعنامه‌هاي مربوطه شوراي امنيت تمكين كند. اين خواست همه جامعه بين‌الملل است. آنها بايد به همه درخواست‌هاي جامعه بين‌الملل گوش فرا دهند.»

محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش خود با اعتراف به همكاري ايران درباره حل مسائل مربوط به مواد هسته‌اي اعلام شده از سوي ايران و تاكيد مجدد بر منحرف نشدن برنامه هسته‌اي تهران به سمت كاربرد تسليحاتي گزارش داد كه ايران به برنامه غني‌سازي خود ادامه مي‌دهد و به قطعنامه‌هاي مربوطه را اجرا نكرده است.

بان كي‌مون همچنين گفت كه در شصت و سومين جلسه سالانه مجمع عمومي سازمان ملل قرار است با سران جهان درباره موضوعات مختلف از گرم‌شدن جهاني هوا گرفته تا زنداني شدن مخالفان در ميانمار گفت‌وگو كند.

دبير كل سازمان ملل چندي پيش "ابراهيم قنبري" نماينده ويژه خود را به ميانمار فرستاده بود اما وي نتوانسته بود كه "آن سان سوچي" زنداني سياسي اين كشور با ژنرال "تان شو" ديدار كند.

بان كي‌مون گفت كه نظاميان درقدرت در ميانمار بايد سوچي را آزاد كنند.

دبير كل سازمان ملل همچنين ابراز نگراني عميق خود را از اثرات بحران مالي در آمريكا اعلام كرد و ادامه داد: «فضاي اقتصادي كشورهاي فقير مي‌تواند تاثير جدي منفق بر كشورهاي غني بگذارد و بر تلاش‌هاي سازمان ملل براي رسيدن به هدف مبارزه با فقر جامه عمل پوشاند.»

بان كي‌مون همچنين نسبت به بهبود رابطه آمريكا و فدراسيون روسيه پس از بحران‌ اخير در قفقاز ابراز اميدواري كرد.

فقط یک جمله: خفه شو دانکیمون! icon_cheesygrin مثل اینکه سیاست نوکری آمریکا در سازمان ملل بین روئسای سازمان ملل ارثی هست! جامعه بین المللی خیلی غلط ها می کنه! اگر قرار بود به جامعه ی به اصطلاح بین الملل گوش بدیم که الان توی کشور پیچ و مهره هم نمی شد ساخت!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ترفند جديد دبي در جذب گردشگر!

[/align]

به گزارش سفر نیوز، سازمان برگزاري جشنواره‌هاي دبي (DSFO)در اقدامي تازه قصد دارد به مناسبت فرا رسيدن عيد فطر اولين جشن بين‌المللي عيد را در منطقه خاورميانه برپا کند.

شيخ احمد بن سعيد آل مکتوم، رئيس سازمان DSFO گفت: اين اقدام مي‌تواند جايگاه منطقه را به عنوان مرکزي اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي و گردشگري در کل خاورميانه استحکام بخشد.

وي افزود: اميدواريم اين برنامه گامي بلند در جهت رسيدن به دورنماي هفت ساله منطقه در جذب 15 ميليون گردشگر تا سال 2015 باشد.

ليلا سهيل مراسم عيد فطر همزمان با هلول ماه شوال بوده و همراستا با ارزش‌ها و سنن اسلامي کشورهاي مسلمان منطقه اجرا خواهد شد.

برگزاري برنامه‌هاي متنوع، دعوت از هنرمندان مشهور کشورهاي مسلمان همسايه از جمله ايران يکي ديگر از ترفندهاي سازمان در جذب گردشگر براي تماشاي جشنواره عيد فطر عنوان شده است.

این در حالی است که این استان از ایران در حالی که بزرگترین رقم فحشا و نارضایتی کارگران خارجی در خاورمیانه و آسیا را دارد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا تازه افتخار هم ميكنه كه دخترش ..... فرهنگ آمريكايي واسه ما ايرانيا فاجعه هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كلينتون تا فهميده پلين ميخواد سخنراني كنه..برنامه اش رو از اين جلسه حذف كرده.. ميگم بد نيست توي خيابون دكتر با اين خانمه رو در رو بشن... icon_cheesygrin يك ضربه ي آبدولوچيكي بزنه توي صورت اين خانمه كه شبها دخترش براش كمپرس آب گرم بگذاره!! توي راي آمريكايي ها هم تاثير داره!‌ با خودشون ميگن كه بابا رييس جمهور اينا خيلي آماده است! بريم به همون اوباما راي بديم كه حداقل باهاشون گفتگو كنه... از دعوا ظاهرا چيزي نصيبمون نميشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لیچ پیشنهاد می کنم مودب تر انتقاد کنید. با ناسزا گویی که نه چیزی حل می شود و نه... icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقای لیچ از شما که خود مدیر انجمن هستید انتظار می رود که به قوانین سایت پایبند باشید. وقتی شما پایبند نباشید از دیگر کاربران چه انتظاری داشته باشیم. بهتر هست خود این تاپیک رو قفل کنید و به قوانین پایبند باشید. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقای لیچ از شما که خود مدیر انجمن هستید انتظار می رود که به قوانین سایت پایبند باشید. وقتی شما پایبند نباشید از دیگر کاربران چه انتظاری داشته باشیم. بهتر هست خود این تاپیک رو قفل کنید و به قوانین پایبند باشید.




icon_cheesygrin


چه قوانینی نقش شده دوست عزیز؟ این موضوع در بخش اخبار عمومی فرستاده شده و به نظر من مورد بحث هست! چه مشکلی وجود داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لیچ پیشنهاد می کنم مودب تر انتقاد کنید. با ناسزا گویی که نه چیزی حل می شود و نه...






icon_cheesygrin


مودب بودم دیگه مگه چی گفتم؟! هانس عزیز امروز چقدر به ما گیر می دی عزیز دل برادر! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم منظورشون به اون جمله ي قرمز رنگي بود كه نوشتيد .. كه تعجب منم به همراه داشت. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آه اون رو می گی! کاری نکردم اونا تمامیت ارضی ما رو به رسمیت نمی شناسن من هم تمامیت ارضی اونها رو به رسمیت نمی شناسم! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرکز اصلی فعالیت های فرهنگی icon_cheesygrin البته از نوع امریکایش آخه شما دو روز بی پول بشین که..... icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیاست چماغ وهویج غربیا در مورد ایران هم چماغش به سنگ خورده هم هویجش تو زرد از آب درومده نشانه های خوبی گاهی وقتا در بعضی جاها دیده می شه بحرحال باید به آینده خوش بین بود! لیج جان به نظر شما چرا تا وقتی که این افراد در مسند قدرتند از افزایش فشار به ایران و احتمال حمله نظامی حرف می زنند ولی وقتی که بیکار می شن مثل همین کالین پاول دم از مذاکره می زنن گاهی وقتا فکر می کنم تمام دولت امریکا حتی رئیس جمهور امریکا مثل هم عروسک خیمه شب بازی ای می مونه که توسط موجوداتی از پشت پرده کنترل می شه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.