edvardoali

آشنایی با خودرو بازیابی زرهی هرکولس M88A2

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][b][color=green][size=4]به نام خدا[/size]

با سلام خدمت دوستان[/color][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/m88a2_hercules_l9.jpg[/img][/center]
[center]
[color=darkblue][b]هرکولس M88A2 یک خودرو بازیابی زرهی (ARV)است که توسعه یافته خودرو M88A1 محسوب میشود و اختصاصا برای پشتیبانی ازتانک ابرامز به طراحی وساخت رسیده است. نمونه اولیه این خودروردر دهه هشتاد میلادی براساس شاسی تانک ابرامز ساخته شد که این مدل برای خدمت پذیرفته نشد و تصمیم بر این گرفته شد که نمونه توسعه یافته M88A2 تولید شود. لازم به ذکر است که دو خودرو زرهی M88A1 به منظور یدک کشیدن ابرامز M1A1 احتیاج بود. این خودرو در اوائل دهه 90 میلادی معرفی گردید و در سال 1997 میلادی در ارتش ایالات متحده به خدمت گرفته شد و تاکنون نیروی زمینی و نیروی دریای امریکا در حدود 280 دستگاه از آن را در اختیار دارند. علاوه بر این این خودرو به استرالیا و مصر نیز صادر شده است .هرکولس از نسخه قبلی آن اندکی بزرگتر و سنگین تر بوده و ازچرثقیل و وینچ قویتری بهره میبرد . وظایف اصلی این خودرو شامل بازیابی و تعمیر تانک های منهدم شده ، گیر افتاده ، در گل و باتلاق مانده و یا واژگون شده می باشد. این خودرو امکان تعمیر و بازیابی را در میدان نبرد مهیا کرده و یا تانک ها را به واحد تعمیرات یدک می کشد.جر ثقیل آن ظرفیت 8/31 تن بار را دارد که این میزان برای بلند کردن خودرو ها و وسایل از کار افتاده ، برجک تانک ، بسته های سنگین و یا بارهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر برای تعمیر یک خودرو احتیاج به اویزان کردن آن باشد ، جرثقیل قسمت انتهایی وسیله را بلند می کند تا بتوان به سیستم آسیب دیده دسترسی پیدا کرد. هر زمان که احتیاجی به جرثقیل نباشد بر روی سقف خودرو قرار می گیرد.وینچ خودرو کششی برابر با 63.5 تن دارد که برای بازیابی وسایل و خودرو های منهدم شده ، گیر کرده ، فرورفته در آب و واژگون شده ، استفاده می شود. همچنین یک وینچ کمکی نیز تعبیه شده که برای انتقال طناب و زنجیر وینچ اصلی و کشش سایر تجهیزات مورد استفاده قرار میگیرد.[/b][/color][/center]
[center]
[color=darkblue][b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/m88a2_hercules_l7.jpg[/img][/b][/color][/center]
[center]
[color=darkblue][b]تیغه بولدوزر قرار داده شده در جلو ، برای حفظ تعادل و تثبیت خودرو در هنگام عملیات بلند کردن و بکسل مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین می توان آنرا برای بر طرف کردن موانع یا توده های سبک خاک ، پر کردن چاله ها و خندق ها و مانند آنها استفاده کرد. این خودرو دارای تجهیزات جوشکاری است که برای برش و جوشکاری در میدان نبرد مورد استفاده قرار میگیرد که بوسیله یکی از خدمه حمل میگرد. هرکولس از حفاظت زرهی مطلوبی برخوردار است که خدمه را در برابر گلوله های 30 میلیمتری و انفجار مین محافظت میکند. علاوه بر این هرکولس به وسیله زره های جانبی((skirt side نیز پوشانده شده است تا به حفاظت آن در مقابل تهدیدات افزده شود .این خودرو به سیستم حفاظتی ش م ر مجهز است و به منظور دفاع از خود دارای یک قبضه مسلسل 7/12 میلیمتری است که این سلاح بوسیه فرمانده خودرو مورد استفاده قرار میگیرد.این خودرو داری سه خدمه می باشد که فرمانده ، راننده و تعمیرکار (rigger) را شامل میشود که هر خدمه دارای دریچه های جداگانه در بالای سقف خودرو می باشد . همچنین دریچه ای در دو طرف بدنه تعبیه شده که امکان ورود و خروج از طرفین را فراهم میکند.هرکولس M88A2 دارای پیشرانه دیزل توربو شارژ مدل Continental AVDS-1790-8DR است که حداکثر توان 1050 اسب بخار را فراهم میکند و به جعبه دنده مدل XT-1410-5A ساخت آلیسون متصل شده که سرعت و برد آن را در مقایسه با M88A1 بهبود بخشیده است . همچنین هرکولس به یک منبع قدرت کمکی نیز مجهز شده است که به تمامی سیستم های آن هنگامی که موتور اصلی خاموش باشد نیرو میدهد. علاوه برا آن برای مواقع اضطراری این خودرو می تواند ابرامز را به وسیله مخزن سوخت خود، سوخت گیری مجدد نماید . در آخر هرکولس دارای کیت های خاصی است که با نصب آن امکان عبور از آب به عمق 2.6 متر را فراهم ميكند.[/b][/color][/center]
[center]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/m88a2_hercules_l5.jpg[/img][/b][/center]
[center]
[b][color=green]مشخصات کلی:[/color]
[color=darkblue]سال ورود به خدمت: 1997

خدمه: 3 نفر
وزن:63 تن
طول:6/8 متر
عرض: 7/3 متر
ارتفاع:2/3 متر
ظرفیت بلند کردن: 31/8 تن
ظرفیت یدک کشی :63/5 تن
تسلیحات:یک مسلسل 12/7 میلیمتری
پیشرانه: دیزل توربو شارز AVDS- 1790-8DR با حداکثر توان 1050 اسب بخار
حداکثر سرعت در جاده: 48 کیلوتر بر ساعت
برد: 500 کیلومتر
قابلیت های حرکتی
شیب: %60
شیب جانبی: %30
گام عمودی: 1/1 متر
عبور از گودال : 2.6 متر[/color][/b]

[b][url="http://www.military-today.com/engineering/m88a2_hercules.htm"][color=red]منبع[/color][/url]

[color=red]مترجم : محسن[/color]
[color=red]با تشکر از برادر Goebbels[/color]

[url="http://www.military-today.com/engineering/m88a2_hercules.flv"][color=red]دانلود کلیپ[/color][/url][/b]

[color=red][b]هر گونه برداشت از این مطلب با ذکر نام سایت میلیتاری به عنوان منبع امکان پذیر است[/b][/color][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وایی...واقعا تحسین برانگیزه...خیلی جالب بود

دست شما هم بابت تایپیک خوبتون درد نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از دوستان .امیدورام که با کمک دوستان مختلف بتونیم محتوای فارسی در زمینه نظامی تو جنبه های مختلف کار کنیم و غنای سایتمون رو بالا ببریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ممنون از شما و همچنین جناب گوبلز به خاطر مطلب مفیدتون استفاده کردیم. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرسی از موضوع جالب و نسبتا بکر. به خودروهای ریکاوری خیلی کم تو سایت پرداخته شده .
نمونه مشابه این خودرو تو ارتش روسیه BREM-80U هست که بر پایه تانک T-80 ساخته شده و تو یه مقایسه اجمالی که بین این دو تا انجام دادم به این نتیجه رسیدم که خودروی روسی در برابر این رسما تعطیله و هیچ حرفی برای گفتن نداره.از اونجایی که طبق معمول همیشه هیچ علاقه ای ندارم که وقت ارزشمندم رو برای ترجمه مطلب درباره تجهیزات روسی حروم کنم چند تا منبع میذارم تا اگر آقا سینا یا دوستان دیگه حوصله شون کشید ترجمه کنن و یه تاپیک براش بزنن:

http://www.military-today.com/engineering/brem_80u.htm
http://militaryforces.ru/weapon-3-66-417.html
http://www.army-guide.com/eng/product1508.html
http://www.roe.ru/cataloque/land_for/land_for_29-34.pdf
http://www.morozov.com.ua/eng/body/brem.php
http://milparade.udm.ru/27/048.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه

ایران هم دارای خودرو های بازیابی زرهی هست البته با استفاده از شاسی تی 72 و چیفتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.