Goebbels

آشنايي با خودروی حفاظت شده RG-35

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/294f45a0427148b09e2d.jpg[/img]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rg_35_l2.jpg[/img][/center]
[center]
[b][color=darkblue]خودرو حفاظت شده چند منظوره RG-35 در یک سرمایه گذاری خصوصی در سال 2008 توسط صنایع سیستم های زمینی OMC که زیر مجموعه سیستم های BAE است در آفریقای جنوبی طراحی و ساخته شد که در ساخت آن از تجربیات حاصل از ساخت خودرو رزمی پیاده نظام Ratel و همچنین خودرو امرپ RG-31 استفاده شده است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه بین المللی تجهیزات دفاعی (DSEi) که در سال 2009 در لندن برگزار شد در معرض دید عموم قرار گرفت. پیکره بندی استاندارد این خودرو 6*6 است اما شرکت سازنده دو نمونه متفاوت با پیکره بندی 4*4 به عنوان خودرو گشتی و 8*8 به عنوان خودرو رزمی طراحی کرده است که هر سه مدل از حفاظت مطلوبی در مقابل انفجار مین دارند و علاوه بر ان از تحرک مناسب و قابلیت بارگذاری بالایی برخوردار هستند. مدل با پیکره بندی 4*4 با پشت سر گذاشتن آزمایشات مختلف در سال 2010 عملیاتی شد و شرکت سازنده امیدوار است که این خودرو به منظور استفاده درعملیات گشت و نظارت توسط ارتش انگلستان به کار گرفته شود همچنین در پروژه Sepula آفریقای جنوبی که برای جایگزین کردن نمونه ای جدیدتر با خودروهای Casspir و Mamba است به عنوان یکی از گزینه ها مطرح باشد. RG-35از بدنه ای زره ای بهره میبرد که در قسمت زیرین دارای طراحی V شکل است و علاوه بر این قابلیت نصب زره اضافی تا 120 میلیمتر در قسمت زیرین و 50 میلیمتردر طرفین بدنه در نظر گرفته شده است که سطح حفاظت را تا استاندارد STANAG 4569 در سطح 4 بالا میبرد. در این استاندارد که توسط ناتو تبیین شده است محافظت در برابر سه سطح از تهدیدات در نظر گرفته شده که مقاومت در برابر : انفجار گلوله های توپخانه 155 میلیمتری در فاصله 30 متری ، انفجار 10 کیلوگرم ماده منفجره در زیر بدنه و برخورد گلولهای 14.5 میلیمتری از فاصله 200 متری با سرعت 911 متر بر ثانیه را شامل میشود. این خودرو در مدل استاندارد با پیکره بندی 6*6 دارای یک خدمه است و ظرفیت حمل 16 سرنشین را دارد که از درب انتهایی و یا دریچه های تعبیه شده در سقف به آن وارد یا از آن خارج میشوند . این خودرو با وزنی در حدود 33000 کیلوگرم حداکثر ظرفیت بارگذاری 15000 کیلوگرم را دارد و به پیشرانه دیزل توربوشارژ ساخت کامینز با حداکثر توان 550 اسب بخار مجهز است که به جعبه دنده ای اتوماتیک مدل 6HP ساخت ZF متصل است. بر خلاف خودروهای مشابه که پیشرانه در قسمت جلویی یا عقبی بدنه قرار دارد پیشرانه این خودرو در قسمت کناری بدنه قرار دارد. این ویژگی علاوه بر ایجاد فضای داخلی بیشتر در خودرو ، امکان تعویض پیشرانه در مدت 30 دقیقه را فراهم میکند .علاوه بر این خودرو امکان استفاده از پیشرانه الکتریکی را دارد که در صورت استفاده از آن ، پیشرانه دیزلی به عنوان یک ژنراتورعمل خواهد کرد که برق مورد نیاز پیشرانه های الکتریکی را تامین میکند. RG-35 قابلیت نصب برجک های سبک را داراست که به طیف گسترده ای از تسلیحات نظیر تیربارهای کالیبر 7.62 و 12.7 ، توپ 20 میلیمتری ، نارنجک انداز خودکار 40 میلیمتری و خمپاره انداز مجهز هستند. در آخر این خودرو قابلیت حمل توسط هواپیماهای ترابری نظامی نظیر C-130 دارد.[/color][/b][/center]
[center]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rg_35_l4.jpg[/img][/b][/center]
[center]
[b][color=green]کاربری های پیشنهادی[/color]
[color=darkblue]آمبولانس زرهی
واحد فرماندهی
واحد بازیابی و تعمیرات
حامل پدافند هوایی کوتاه برد[/color][/b][/center]
[center]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/RG35mpvBAE%2520%287%29.jpg[/img][/b][/center]
[center]
[b][color=green]مشخصات کلی در مدل 6*6 :[/color]
[color=darkblue]شرکت سازنده : سیستم های زمینی OMC
سال ساخت : 2008
خدمه : 1 نفر
تعداد سرنشینان : 16 نفر
وزن : 33 تن
حداکثر بارگذاری : 15 تن
طول : 7.4 متر
عرض : 2.5 متر
ارتفاع : 2.7 متر
پیشرانه : دیزل توربوشارژ ساخت پرکینز با حداکثر توان 550 اسب بخار
حداکثر سرعت : 115 کیلومتر بر ساعت
برد : 1000 کیلومتر
توانایی حرکتی
شیب : %60[/color]

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/RG-35"][color=red]منبع[/color][/url]

[color=red]مترجم : گوبلز[/color]

[color=red]هرگونه برداشت از این مطلب صرفا با ذکر نام سایت میلیتاری به عنوان منبع امکان پذیر است[/color][/b][/center]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ممنون بسیار جالب بود
[quote]بر خلاف خودروهای مشابه که پیشرانه در قسمت جلویی یا عقبی بدنه قرار دارد پیشرانه این خودرو در قسمت کناری بدنه قرار دارد.[/quote]
همه جورشو دیده بودیم جلو، عقب، وسط ولی خداییش کنار بدنه دیگه خیلی عجیبه.

داخلش هم خیلی زیباست توهین نباشه ولی با داخل سریر مقایسش کنید :mrgreen: .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر جا یک تاپیک غیر خبری است نام گوبلز در میان است

خوش تیپه ولی بزرگه
از نمونه های 4x4 محافظت شده می تونیم برای دانشمندان هسته ای استفاده کنیم
ولی کو گوش شنوا :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه سینا خان ... دنبال خوشکل موشکلا میپری برادر ! خط هوایی پکن ژوهانسبورگم که راه انداختی مبارکه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر میرسه آفریقای جنوبی از لحاظ زرهی یک کشور پیشرو هست.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]..............


این پست ویرایش شد.

نسبت به سایر کاربران احترام داشته باشید و از دلسرد کردن سایر کاربران خودداری کنید.

ALI[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر ...

زره پوش عجیب و جالبی هست ..

قیمت ؟ نکته ای که باقی میمونه در مورد این زره پوش ها پیچیدگی ساخت و هزینه های مربوط به نگه داری هست ؛ که به نظر میرسه هر کشوری خودش سازنده باشه بهتره تا خریدار.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر بابت مقاله خوب.
[quote]علاوه بر این خودرو امکان استفاده از پیشرانه الکتریکی را دارد که در صورت استفاده از آن ، پیشرانه دیزلی به عنوان یک ژنراتورعمل خواهد کرد که برق مورد نیاز پیشرانه های الکتریکی را تامین میکند.[/quote]علت اين كار چيست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بسيار خودروي جالبيه. ظاهرا ليموزين نظامي و زرهيه!!!

[quote]هر جا یک تاپیک غیر خبری است نام گوبلز در میان است[/quote]
بله ايشون بسيار در زمينه نظامي بيسواد هستند. اصلا هم گالري پرملاتي نداره! اصلا هم تاپيكهاي خوبي نميزنه! متاسفانه! اصلا هم من ازش خوشم نمياد!
همين[/quote]


اینارو که جدی نگفتی داداش ؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا صندلی های داخل این شکلی هستن؟
اینجوری که سربازا باید 4 زانو توش بشینن!! چرا برای پا جایی نذاشتن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا صندلی های داخل این شکلی هستن؟
اینجوری که سربازا باید 4 زانو توش بشینن!! چرا برای پا جایی نذاشتن؟[/quote]

بنده هم همين تصور رو داشتم ولي اشتباهه دوست من

به دليل زاويه اي كه عكس گرفته شده و مقداري شيب كف خودرو اين تصور پیش مياد كه صندلي ها خيلي پايين نصب شدن!که اشتباه است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا صندلی های داخل این شکلی هستن؟
اینجوری که سربازا باید 4 زانو توش بشینن!! چرا برای پا جایی نذاشتن؟[/quote]عجب دقت نظري!! خيلي جالب بود :mrgreen: (شوخي نمي كنم. واقعا از دقت نظرتان خوشم آمد، كمتر كسي به اين موضوعات ريز دقت مي كند.)
اگر به منتهي اليه پايين رديف سمت چپ صندلي ها دقت كنيد، متوجه خواهيد شد كه همانطور كه جناب Goebbels گفتند، خطاي بَصَري است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از سینا عزیز

یکی از جدیدترین تکنولوژی های بکار رفته در این خودرو ، استفاده از صندلی هایی با قابلیت جذب انرژی های حاصل از انفجار هستند که به منظور حفاظت از سرنشینان داخل خودرو استفاده شده است. البته بیشتر امرپ های آمریکایی و همچنین گولان و وایلد کت نیز از این نوع صندلی ها استفاده می کنند.[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از جناب Goebbels و mahdavi3d بابت راهنماییشون تشکر میکنم!
.........................................................................
آقا علی میشه بیشتر توضیح بدین
صندلی چجوری موج انفجار رو جذب میکنه!!؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب ali دقت بفرماييد:

[quote]این پست ویرایش شد.

نسبت به سایر کاربران احترام داشته باشید و از دلسرد کردن سایر کاربران خودداری کنید.
[/quote]


شما از كجا فهميدي كه احترام نسبت به بقيه نداشتيم؟؟!! يا اين كه دلسردشون كرديم؟!!! جالبه
بنده از ايشون تشكر و تقدير كردم منتها با استفاده از افعال معكوس. منتها برداشتهاي شخصي شما هم در نوع خودش جالبه.




[color=red]عنوان تاپیک رو یک بار دیگه با دقت بخونید:::

این تاپیک صرفا به معرفی خودروی آر جی 35 می پردازد و صرفا می بایست نظرات دوستان در این زمینه در این تاپیک مطرح شود.

اما از قرار معلوم جنابعالی این تاپیک را با کلاس ادبیات فارسی اشتباه گرفتی. خوشمزگی کردن و لودگی های اینچنینی هم هیچ جایی در این تاپیک ندارند.

این کاربر از تاپیک اخراج شد.

ALI[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.