henaselakesan

خودروی زرهیfv 106 samson ساخت انگلستان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][size=4][color=green]به نام خدا[/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/be_fv107_scimitar-002_3.JPG[/img]

[color=blue]شرکت cvrt در طراحی زرهی برای خودروهای نظامی از الومینویم سبک استفاده می کند ، این محصول خود را در ساخت زره پوش fv 106 samsonاستفاده کرد البته نوع بهبود یافته ای این زره پوش را که در کلاسی جدید تولید کرد.این شرکت در اوایل 1970از این زره در بسیاری از خودروها نظامی از جمله این زره پوش در طیف گسترده ای استفاده کرد زره پوش fv 106 سامسون نو نوع بهبود یافته از زره پوش مدل قبلی سامسون هست.یکی از ویژگی های این زره و زره پوش این هست که به دلیل سبکی بالا حتی در میدان جنگ میتوان زره آسیب دیده را به راحتی با زره جدید تعویض یا تعمیر کرد.در کل در حدود 136 از این زره پوش تولید شده و هم اکنون در خدمت ارتش انگلیس هست.
از این زره پوش میتوان میتوان به عنوان یدک کش و حمل و نقل و تدارکات و کلا به عنوان یک نمایندگی از قطعات خودروهای زرهی استفاده کرد ، زیرا به دلیل جادار بودن فضای داخلی میتوان قطعات زیادی در آن گذاشت اما در بیشتر مواقع به عنوان یک حمل و نقل کننده قطعات مورد استفاده قرار میگیرد.
در قسمت عقب زره پوش یه دستگاه بالا کشنده {بکسل} هست که بدلیل قدرت بالا حتی زره پوشهای هم اندازه خود را که حتی گیر کرده باشند میتواند دربیاورد وانها را تا مسافتهای زیاد بکسل کند.
این دستگاه بالا کشنده از دو قسمت منحنی تشکیل شده و سر آن لنگر مانند است که میتواند هرماشینی را که در گل هم گیر کرده باشد بدون کمک زره پوش به تنهایی از گل دربیاورد. این دستگاه هم به صورت اتوماتیک در داخل و هم به صورت دستی ( manual ) در بیرون کنترل میشود. نکته جالب این است که این دستگاه از چند گیرنده وچند قرقره بیشتر برای گرفتن محکم و بهتر وسیله حمل کنند استفاده میکند.[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/be_fv106_samson-02.JPG[/img]

[color=blue]نیروی پیشرانه این زره پوش یک موتور 4.2 لیتری است.این خودرو از یک موتور بنزینی با قدرت 195 اسب بخار استفاده می کند ،سازنده این موتور شرکت معروف جگوار است. این موتور به سادگی یک موتور ماشین است ولی با داشتن این مزیت نیروی ان کم است ، ولی از امتیازهای آن می توان به کم مصرف بودن ، مداومت بالادر حدود 256 ساعت اشاره کرد و یکی از دلایل انتخاب این موتور تجاری بودن آن هست زیرا قیمت قطعات ان بسیار ارزان است ، و چون موتور آن ساده هست حتی در میدان جنگ موتور آن توسط افراد کم تجربه که حتی از 25 ساعت به بالا بر موتور تانک تجربه داشته باشند میتوانند ان را تعمیر کنند.
بعدها در بعضی از این زره پوشها این موتور با موتور دیزلی تعویض شد زیرا گازویل سوختی ارزانتر نسبت به بنزین است ولی حجم نیروی موتور دیزلی با بنزین سوز در یک حد و قدرت هستند.این زره پوش هم در گردانهای زرهی و هم در گردان پیاده در یک کلاس و مدل وجوددارد.یکی دیگر ازلوازم این زره پوش پروژکتورهای بسیار قوی هستند که به صورت 360 درجه میتوانند بچرخند ، کنترل این نور افکنها توسط راننده خودرو است.تمامی قطعات موتور این زره پوش به راحتی از یکدیگر جدا میشوند این امر باعث این شده که به راحتی هر قطع ای که از کار افتاده شده تعویض یا تعمیر گردد.در قسمت عقب این زره پوش بسیار از قطعات موتور آن وجود دارد و با توجه به اینکه به راحتی تعمیر میشود در سخت ترین میدان های نبرد هم میتوان آنرا در کمترین زمان تعمیر کرد به طور کل تعمیر قطعات این خودرو وقت زیادی از تعمیر کار نمیگیرد.[/color]

[color=green]عکس های بیشتر:[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_fv106_samson.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_be_fv107_scimitar_90_AST.JPG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_fv106_samson_l1.jpg[/img]

[color=green]مشخصات:

ورود به خدمت:1970

ظرفیت نفرات:3

وزن:8.7 تن

طول: 4.79

عرض:2.35

ارتفاع:2.25

موتور:دو مدل بنزینی و دیزلی

قدرت موتور: 195اسب

بیشینه سرعت:75 کیلومتر در ساعت

برد:750کیلومتر

شیب:60%

مترجم: henaselakesan[/color]

منابع:

www.arteshi.com
استفاده فقط با نام ارتشی دات کام یا میلیتاری

[color=darkred]منتقل شد.
لطفا منبع را هم ذکر کنید.
sina12152000[/color][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به بالاخره داش سامان هم يك حركتي زد!

خوب بود ، دستت درد نكنه
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب چیزی ساختن تقریبا همه کار می تونه بکونه مثل اینه که چند تا ماشین رو که هر کدوم یه کار بلدن رو با هم ترکیب کنی بعد این درست میشه واقعا جالب بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سامان جان دست شما درد نکنه.
در کل با نقطه "." چندان میونه نداری برادر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="rainbow"]سامان جان دست شما درد نکنه.
در کل با نقطه "." چندان میونه نداری برادر![/quote
دمت گرم داداش ایشالا در تاپیکهای بعدی سعی میکنم جبران کنم icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه سامان جان

خوشحالم که شما هم زدی تو کار ترجمه منتظر بقیه مقاله هات هستم :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ظرفیت نفرات:3 [/quote]
در مورد تعداد نفرات برام توضیح میدین که آیا ظرفیتش مناسبه یا نه؟
اگه میشه برام یه توضیح کامل بنویسین
مرسی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ظرفیت نفرات:3 [/quote]
در مورد تعداد نفرات برام توضیح میدین که آیا ظرفیتش مناسبه یا نه؟
اگه میشه برام یه توضیح کامل بنویسین
مرسی[/quote]
اقا حسام عزیز این نفربر یک نفربر کلاس سبک به حساب میاد وبیشتر در کارهای تداراکاتی و ...........استفاده میشود ولی نفربر سنگین تر هم وجود دارد ظرفیت انها بیشتر است
[quote]دستت درد نکنه سامان جان

خوشحالم که شما هم زدی تو کار ترجمه منتظر بقیه مقاله هات هستم[/quote]
دمت گرم داش سورنا خودت هم خیلی زحمت کشیدی :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
195 اسب كه خيلي كمه اشتباه نميكني؟
با ايم قدرت و 9 تن وزن 75 كيلومتر سرعت هم بره خيلي معجزه هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]195 اسب كه خيلي كمه اشتباه نميكني؟
با ايم قدرت و 9 تن وزن 75 كيلومتر سرعت هم بره خيلي معجزه هست[/quote]
اگر در تمام این ترجمه همش رو بگید اشتباه است میگم شاید ولی این یه تیکشو نه
در ضما 195 اسب قدرت پشت چرخها نه در موتور این خیلی هست بر فرض بردیزل d8 کاترپیلار 90 اسب پشت چرخهاشه :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.