Stuka

بمب افکن شیرجه رو یونکرس-87 اشتوکا

Recommended Posts

كليپ هايي از اين هواپيما كه توصيه ميكنم حتما نگاه كنين
در صورتي كه قصد دانلود هميشگي اون رو داشتين بهتره لينك رو در اين دانلودر اينترنتي بزنين icon_cheesygrin
http://download.leechvideo.com/

لينكها:
http://www.youtube.com/watch?v=FymTeD6RDzs
http://www.youtube.com/watch?v=sb8XP8j6rVg
http://www.youtube.com/watch?v=EYDFkmA1J4M
http://www.youtube.com/watch?v=J8t66ZMZbNo
http://www.youtube.com/watch?v=uEovxiP2Rxg
http://www.youtube.com/watch?v=7-B9060bCWE
http://www.youtube.com/watch?v=lwHxaqjBiPs
http://www.youtube.com/watch?v=Irj_jxVxClA
اين آخري رو از دست ندين
http://www.youtube.com/watch?v=RVBO61qg-kc

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من تعريف چنين هواپيما رو توي در گيري با ناوگان درياي شنيدم و ديدم اين همونه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته میدونم که ربطی به اینجا نداره
اما به سروران خودم پیشنهاد میکنم با بازی il2 forgoten batltes این هواپیما رو امتحان کنن پشیمون نمیشن
واقعا بازی دقیق و لذت بخشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو شبیه ساز Il-2 زیاد با اشتوکا پرواز کردم و جنگنده فوق العاده ای هست با دقت 100% در حملات شیرجه ای منتهی با یک نقص بزرگ! بعد شیرجه و رها کردن بمب هدف کم تحرکی برای پدافندهای ضد هوایی هستی! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا حافظ اشتوکا ای سلطان اسمانها



برخی هواپیماها مکان ویژه ای را در تاریخ جنگها به خود اختصاص داده اند. یکی از بهترین نمونه ها در این رابطه بمب افکن شیرجه رو یونکرس Ju-87 موسوم به اشتوکا می باشد. گرچه این هواپیما تا سالهای میانی جنگ جهانی دوم تقریبا از رده خارج محسوب می شد، لیکن توانست در حملات رعدآسای سالهای آغازین جنگ نقش موثری ایفا کند.
[img]http://newcoy.persiangig.com/image/Rudel/ju-87-stuka.jpg[/img]
تا سال ١٩٣٦ که مدل JU-87B عرضه شد، مدلهای متعددی از این هواپیما ساخته شده بود. مدل JU-87 G-1 بخصوص برای حمله بر ضد تانک های متفقین ساخته شده و دارای توانایی های بالقوه ای بود. از جمله مجهز بودن به یک موتور پرقدرت 1420 اسب بخار، قابلیت حمل 1800 کیلوگرم بمب و یک توپ ٣٧ میلی متری در زیر هر بال. همچنین یک مسلسل ٧.٥ میلیمتری نیز در قسمت عقب کابین خلبان، هواپیماهایی را که از پشت سر حمله می کردند را مورد حمله قرار می داد.

این هواپیما دارای دقت بمباران فوق العاده ای بود و پس از بمباران خطوط نیروهای دشمن با دقتی کم نظیر، با توپهای زیربال خود باقیمانده آنها را مورد حمله قرار می داد.
این هواپیما از روی بالهای به بالا برگشته و چرخهای فرود ثابت آن براحتی قابل تشخیص بود. ویژگی منحصر بفرد دیگر آن، آژیر آن بود که نماد وحشت نازی محسوب شده و دلهره ای عظیم در دل سربازانی می انداخت که این هواپیما را بر آسمان بالای سر خود در حال شیرجه زدن و بمباران ملاحظه می کردند. طراحی اشتوکا دارای چند ویژگی نوآورانه بود که از جمله آن می توان به اهرمهای ترمز هوایی اشاره کرد که در هنگام شیرجه زدن، مانع شتاب بیش از حد هواپیما می شدند.
این بمب افکن اولین عملیات نظاکمی خود را در جنگ های داخلی اسپانیا بر علیه دولت قانونی این کشور و به طرفداری از ژنرال فرانکو انجام داد. در طول این عملیات خلبانان آلمانی مهارت لازم برای استفاده عملی از این هواپیما را فراگرفتند.

در یکم سپتامبر ا٩٣٩ ارتش آلمان (ورماخت) در جواب خمملات و تجاوزات متعدد به لهستان حمله کرده و. در ٣١ آگوست ١٩٣٦ تعداد ٣٦٦ هواپیمای اشتوکا در جنگ بر علیه لهستان بکار گرفته شدند. تنها ٣١ هواپیما در این جنگ از دست رفت که ضعف دفاع هوایی لهستان را نشان می داد. نیروهای لهستانی زیر بار بمباران سهمگین این هواپیماها بزودی روحیه خود را از دست داده و تسلیم شدند. در جنگ علیه دانمارک و نروژ این هواپیماها کارایی خود را در نابود کردن ناوگان جنگی دشمن نشان دادند.
در طول نبرد دانکرک اسکادران های اشتوکا توانشتند بیش از نیمی از ناوگان جنگی انگلستان در سواحل فرانسه را نابود کرده و نقش موثری در پیروزی آلمان بر فرانسه ایفا کنند.
علیرغم کارایی زیاد این هواپیما بعلت سرعت و قابلیت مانور پایین در برابر شکاری های مدرن جنگ جهانی دوم آسیب پذیر بود. لذا نیاز به پوشش هوایی از سوی جنگنده های شکاری المانی داشت.
در فاصله سالهای ١٩٣٦ تا ١٩٤٤ حدود ٥٧٥٢ عدد از این هواپیما ساخته شد تا اینکه با بمب افکن پیشرفته تر Fw-190 جایگزین گردید.

[img] http://worldwar2.ir/wp-content/uploads/2011/08/stuka_1.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب MajorGordon ،به نظر مي رسد شما با قوانين سايت آشنايي نداريد/ ارسال هاي متوالي خلاف قوانين سايت است.
از مديران بخش تقاضا دارم برخورد نمايند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://s2.picofile.com/file/7279307846/220px_Bundesarchiv_Bild_183_1987_1210_502_Polen_Stukas.jpg[/img][/align]

شاید یکی از معروف ترین نمادهای جنگ جهانی دوم هواپیمای stuka باشد که به نماد اصلی حملات سریع المانها یا BLITZKRIEG تبدیل شدند و جز اصلی انها بودند . اکثر پیروزی ها المان در فرانسه و در روسیه مدیون همین هواپیماست .

خوب برای شروع داستان به چند سال قبل از جنگ باید بازگردیم در ان سال ها اکثر ارتش های مدرن جهان چندان توجهی به نیروی هوایی نداشتند . کشور های انگلیس و فرانسه و امریکا بیشتر روی قوای زمینی و دریایی تاکید داشتند اصولا نیروی هوایی را خیلی در تغییر سرنوشت جنک دخیل نمی دانستند چیزی که خیلی زود عکسش حاصل شد و این نیروی هوایی و برتری هوایی بود که حرف اول را می زد .

ولی المان ها بر خلاف سایر ارتش ها بی کار ننشستند و طرح های زیادی ارائه دادند یکی از این طرح ها ساخت هواپیمایی بود که نه مثل جنگنده ها سبک و فقط قادر به حمل تسهیلات سبک باشد و نه مثل بمب افکن ها قدرت مانور کم و فقط برای ماموریت های خاص قابل استفاده باشد هواپیمایی بتواند که به هدف های هیتلر جامه عمل بپوشاند یعنی سریع مهلک و برای هر انچه که روی زمین قرار دارد استفاده بشود .


با قدرت گرفتن نازی ها در المان هزاران طراح بر روی طرح های نظامی جدید کار کردند که یکی از انها ERNST UDET است در واقع پدر هواپیما های اشتوکا ست .

هواپیما باید مستحکم و در برابر گلوله مقاومت خوبی میداشت به همین خاطر در بدنه از صفحات فولادی بخصوص در کف هواپیما استفاده شد علاوه بر این هواپیما باید چیزی نزدیک به یک تن مهمات هم حمل میکرد که باعث سنگین شدن هواپیما میشد پس نیاز به یک موتور قوی بود در ضمن این موتور به علت قدرت زیاد قادر به خنک شدن با هوا مثل بقییه ی هواپیما ها نبود پس از اب و کمک رادیاتور خنک میشد که البته باعث سنگین شدن هواپیما میشد اما قدرت و پایداری زیادی به هواپیما میداد . با توجه به وزن زیاد هواپیما و اینکه احتمال اسیب دیدن هواپیما در حمله به اهداف زمینی زیاد بود طراحان تصمیم گرفتند ارابه فرود محکم ولی ثابت بسازند یعنی قابلیت جمع شدن را نداشت .

مدل نهایی بعد از تست در سال 1935 وارد خدمت شد .

مکانیزم شیرجه زدن :

به طور معمول خلبان در ارتفاع 4600m هدف را در پنجره ی مخصوص این کار پیدا میکرد سپس اهرم حالت شیرجه ی اتوماتیک را فعال میکرد و هواپیما به سمت هدف با زاویه ی 60 تا 90 درجه شیرجه می رفت که در هنگام سرعتش به بیشترین حد ممکن یعنی 600KM/H می رسید . با رسیدن هواپیما به ارتفاع 450 متر ارتفاع سنج با روشن شدن یک چراغ به خلبان اطلاع می داد . و خلبان بمب اصلی را که زیر بال هواپیما و در وسط قرار گرفته بود رها می کرد .

خلبانان اشتوکا باید ازمایش های زیادی را برای کار با این هواپیما می دیدند که یکی از انها ازمایش شتاب G بود که امروزه همه ی خلبانان جنگنده باید ان را پشت سر بگذارند که اولین بار بر روی خلبانان اشتوکا انجام شد امریکا یی ها در سال 1945 وقتی کارخانه ی stuka را متصرف شدند از دیدن وسایل و ازمایش ها ی ویژه ی شتاب متعجب شدند که خود پایه ای شد برای ازمایشات و تست های شتاب امروز در جهان.



اشتوکا در عمل :

خوب همه چیز اماده بود فقط مانده بود هواپیما در شرایط جنگی تست بشود که خیلی زود هم المان یک ازمایشگاه برای این کار پیدا کرد : اسپانیا

در همان سالها جنگ داخلی در اسپانیا ادامه داشت از یک طرف چریکهای با گرایش کمونیستی و از طرف دیگر حکومت اسپانیا به رهبری دیکتاتوری به نام فرانکو . خیلی زود هیتلر نیروهای المان را به کمک فرانکو فرستاد و فرصت خوبی بود که سلاح های المانی ازمایش بشوند و برای روز حادثه اماده شوند که اشتوکا کاملا موفق بود .

در جنگ جهانی دوم :

المانی ها همچون متفقین درگیری های کند و خونین جنگ جهانی اول را بیاد داشتند که در ان دو طرف در گل و لای فرو می رفتند و برای تصرف چند متر زمین ماه ها میجنگیدند هیتلر و ژنرال های مصمم بودند راه حل یهتری پیدا کنند به عقیده ی انها پاسخ جنگ برق اسا بود منظور از جنگ برق اسا ضربه زدن سریع و درهم شکستن دشمن بود پیش از انکه انان بتوانند استحکامات خود را بر پا کنند مهم ترین اصل داشتن تحرک دائمی بود و مستلزم حملات بسیار هماهنگ توبخانه تانک و هواپیما بود که از میان هواپیماهای لوف وافه اشتوکا بهترین انها بود و در نتیجه از ان بیشترین استفاده شد فیلد مارشال المانی اروین رومل از طراحان اصلی بلیتزکرگ بعد از دیدن موفقیت این طرح گفت : در برابر دشمن موتوریزه و زره پوش لشکرهای پیاده غیر موتوری فقط در مواضع از پیش تعیین شده ارزش دارند و زمانی که این مواضع دور زده یا شکافته شوند و انها مجبور به عقب نشینی شوند به قربانیان درمانده دشمن موتوریزه تبدیل می شوند . از انها در بمباران های شهری هم استفاده های زیادی شد ( معروف ترین انها بمباران ویلون بود ) اما قابلیت انها در جنگ با فرانسه روشن شد المانها نه تنها با سخت افزار جنگی بلکه حتی از جنگ روانی استفاده کردند که ابزار ان همان اشتوکا بود ! لوله ی اگزوز هواپیما را طوری تغییر دادند که هنگام شیرجه صدای ان چند برابر میشد و تولید صدای وحشتناکی میکرد که باعث سردرگمی و ترس دشمن میشد . خیلی زود ثابت شد که این ترفند واقعا موثر است به عبارت کامل اشتوکا بیشتر از جنبه ی کارایی نظامی و ماشین تولید وحشت بود سربازان انگلیسی و فرانسوی در حمله المان به فرانسه کاملا گیج و سردرگم شده بودند و علت ان هم چیزی جز صدای وحشتناک به هنگام شیرجه بالای سرشان نبود . اشتوکاها امتحان خودشان در حمله در دریا را هم به خوبی پس دادند مشهورترین این حمله ها حمله تکخال المانی هانس الریخ رودل بود که در 21 سپتامبر رزم ناو روسی مارات را در بندرگاه بمباران و غرق کرد در نبرد فرانسه هیتلر 1000 بمب افکن اشتوکا در اختیار گودریان گذاشت و ارتش المان ااز طریق جنگل اردن راه خود را به سوی فرانسه گشود تا بیستم مه المانی ها شش لشکر بریتانیایی و سه لشکر فرانسوی کامل ان ها در حوالی شهر بندری دانکرک به هم فشردند اما واحدهای زرهی المان از حرکت ایستادند گورینگ که می خواست هیتلر را تحت تاثیر قرار دهد لاف زده بود لوفت وافه می تواند به تنهایی این لشکر ها را نابود کند افسر امنیتی لوفت وافه بعد ها به یاد اورد :cry: گورینگ وضعیت را در دانکرک به گونه ای شرح داد که جز انهدام هوایی چاره ی دیگری نیست او حتی درخواست کرد طلایه داران گودریان چند مایل عقب تر روند تا عرصه برای لوفت وافه باز شود هیتلر با این پیشنهاد موافقت کرد ) بار اصلی حملات هم طبق معمول بر عهده کهنه سرباز لوفت وافه اشتوکا بود طی نه روز حملات دایم گورینگ 300000 سرباز بریتانیایی و فرانسوی از کانال مانش گذشتند دلیل این ناکامی رشادت خلبانان انگلیسی و سواحل ماسه ای بود که بمباران را بی اثر میکرد ورماخت سرانجام حوصله اش سر رفت و در چهارم ژوئن وارد دانکرک شد و بنابر بر اوردها 60000 اسیر گرفت .

اشتوکاها در حمله به انگلستان که نبرد بریتانیا نام گرفت به صورت انبوه حظور داشتند در حالی که جنگنده ها در حال جنگ با جنگنده های انگلیسی بودند انها با استفاده از پوشش جنگنده ها به نقاط حساس مثل مخازن نفت ایستگاه های رادار و فرودگاه ها حمله می کردند البته با توجه به سرعت کم اشتوکا نسبت به جنگنده ها احتیاج به همایت جنگنده های المانی داشتند در حالی که با توجه به برد کمbf – 109 ها و کارایی کم bf – 110 ها اشتوکاها محتمل تلفات زیادی شدند تا جایی که تا پایان نبرد 30 تا 40 درصد اشتوکا ها یا نابود شده بودند یا از وضعیت عملیاتی خارج شده بودند این وضعیت در مورد سایر جنگنده ها هم صادق بود از ان جایی که ناوگان بمب افکن ها از همه بیشتر تلفات داده بود بار اصلی حملات برق اسا در روسیه بر عهده اشتوکا ها بود انها همگام با ورماخت پیش میرفتند و به وظیفه شان نابودی ادوات زرهی روسیه ادامه می دادند اما در مسکو عملیات شایانی انجام ندادند .

با به محاصره در امدن استالینگراد اشتوکا ها ماموریت جدیدی یافتند : حمله به تمام کاروان هایی که از طریق رود ولگا قصد رساندن اذوقه و مهمات را به شهر داشتند لوفت وافه حداقل 32 کشتی بزرگ و هزاران قایق کوچک تر ماهیگیری و تجاری را غرق کرد اشتوکاها کم کم شکار مورد علاقه ی خودشان را پیدا کردند یعنی تانکهای روسی اما قبل از ان باید تغییراتی در اسلحه خودشان میدادند . اینجا بود که مرگبار ترین نوع اشتوکا اماده شد به این صورت که به جای حمل بمب دو توپ را حمل میکرد نوک گلوله های انفجاری ان از کاربید تنگستن ساخته شده بود که یکی از سخت ترین الیاژهاست و در ضمن چگالی بالایی هم دارد . البته بنابر تجربه خلبانان بهترین روش حمله از پشت به تانک بود ولی نبود سیستم هدفگیری مدرن مشکل ساز شد و در نتیجه خلبانان مجبور به استفاده از بمب ها ی خوشه ای SD – 2 و راکت های RM – 4 شدند .

اشوکا ها در نبرد استالینگراد کار بزرگی انجام دادند و در 18 دسامبر در ضد حمله بر علیه سپاه 24 ارتش شوروی توانستند تقریبا 125 تانک روسی را نابود کنند . در کورسک هم اشتوکاها عملیات شایانی انجام دادند که بارزترین انها جلوگیری از نابودی لشکر زرهی ادولف هیتلر بود یک حمله ی بزرگ دیگر با 1100 سورتی توسط المانها منجر به نابودی 50 دستگاه تانک و ادوات زرهی روسیه شد دلیل این تلفات کم زره ضخیم تانک ها بود در نتیجه اشتوکاها با دو توپ 37 میلی متری مجهز شدند ( مدل G ) . ولی برای اولین بار قابلیت موثر اشتوکاها یعنی بمباران و انهدام کامل ساختمانها بلای جان المانی ها شد در شهری که تقریبا 90 درصد ان تخریب شده بود روس ها در هر کجا قایم می شدند و المانی ها را به گلوله می بستند .

بعد از به محاصره درامدن ارتش ششم اشتوکاها و سایر هواپیماهای لوفت وافه مامور رساندن اذوقه و ملزومات به همرزمانشان در شهر شدند طبق امار اشتوکاها بین 130 تا 150 تن اذوقه را به استالینگراد بردند البته بسیاری از انها صدمه دیدند یا به دست روس ها افتاد .

اشتوکاها مامور حمله به تدارکات دریایی متفقین در مدیترانه شدند و از انها در عملیات هوابرد تسخیر کرت هم استفاده شد اشتوکاها تا اخرین روز جنگ یعنی تا فتح برلین و تسلیم المان فعال بودند و شکار میکردند ولی به علت کم بودن پشتیبانی جنگنده های الملنی تلفاتشان در اخر جنگ زیاد شده بود ولی هنوز زهر دار بودند .

از اشتوکاهای غنیمتی در ساختن هواپیماهای بعدی استفاده ی زیادی شد مثل A7 روس با الهام از ان IL- 2 را ساختند و از معروف ترین خلبان ان رودل در ساخت A – 10 استفاده شد .

مشخصات STUKA

نام : اشتوکا

کلاس : جنگنده ی بمب افکن شیرجه رو

کشور سازنده : المان

طول کلی: 8 /13 متر

طول کلی بالها : 1 /11 متر

وزن خالی : 2750 KG

وزن رزمی بارگیری شده : 4390 KG

میانگین سرعت : 340 KM . H

تسهیلات : دو توپ 37 م .م 15 mg و 15 عدد موشک RM4 یا 20 عدد بمب ناپالم یا 1000 کیلو بمب معمولی به همراه تیربار ریلی 4000 عدد فشنگ

برد 1000 کیلومتر

موتور: 2044 kw

منبع : ماهنامه ی جنگ افزار

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.