Goebbels

آشنایی با لندرور سری مدافع

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][b][color=green][size=4]به نام خدا[/size]

با سلام خدمت دوستان[/color][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/land_rover_defender_l10.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/land_rover_defender_l6.jpg[/img][/center]
[center]
[b][color=darkblue]هر ساله در حدود 80 الی 90 هزار دستگاه از خودرو ترابری سبک لندرور تولید میشود که از این تعداد در حدود 10 درصد برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار میگیرند. لندرور مدافع (Defender) در اواخر سال 1980 به طراحی و ساخت رسید. ارتش انگلستان اولین کاربر این خودرو محسوب میشود و علاوه بر آن مدافع در برخی کشور ها نظیر استرالیا ، مالزی و ترکیه نیز به صورت تحت لیسانس تولید میشود. از این خودرو نمونه های مختلفی به تولید میرسد که با کد های 90 ، 110 و 130 شناخته میشوند در حقیقت این کد ها بیانگر فاصله بین محور جلو و عقب بر حسب اینچ هستند. بسته به کاربرد مدافع به تجهیزات مختلفی مجهز میشود که کاربری های متفاوتی به آن میدهد که برخی از کاربری ها عبارتند از: واحد مخابرات و ارتباطات ، واحد تعمیرات موقت ، آمبولانس ، حامل سلاح با استفاده از نصب انواع تیربار های کالیبر 7.62 و 12.7 و همچنین نارنجک اندازهای خودکار. در مدل خدمات عمومی یا (GS) مدافع دارای سقف جمع شونده بوده و ظرفیت حمل 8 الی 14 سرنشین را دارد. در مدل (FFR) دارای بدنه ای تماما فلزی بوده و مجهز به انواع بیسیم های نظامی است و میتوان از آن در نقش خودرو مدیریت نبرد و یا واحد مخابرات و ارتباطات نظامی استفاده کرد . مدل های XD90 و XD110 لندرور دارای شاسی تقویت شده هستند و به منظور حمل محموله های نظامی با حجم مشخص مورد استفاده قرار میگیند. مدل XD130 مجهز به تجهیزات کامل پزشکی است و به عنوان آمبولانس مورد استفاده قرار میگیرد و ظرفیت حمل چهار مجروح بر روی برانکارد و یا شش مجروح به صورت نشسته بر روی صندلی را دارد. حداکثر ظرفیت بارگذاری این مدل 1.4 تن است . CAV-100 مدل زره پوشش شده لندرور است که بر اساس نصب زره بر روی بدنه مدل 110 ساخته شده است . این مدل ظرفیت حمل 10 سرنشین را دارد و توسط نیروهای صلحبان مورد استفاده قرار میگیرد.یکی دیگر از مدل های لندرور ، مدل مجهز به کیت تسلیحاتی (WMIK) است . این کیت خودرو را به تسلیحات مختلفی از قبیل : تیربار های کالیبر 7.62 و 12.7 ، نارنجک اندازهای خودکار و پرتابگر موشک های ضد تانک هدایت شونده مجهز میکند. این مدل به منظور استفاده نیروهای ویژه و برای عملیات گشت زنی و پشتیبانی آتش نزدیک در نظر گرفته شده است. تمامی مدل های مدافع دارای استاندارد های ناتو هستند و توانایی کشش تریلری تا حداکثر وزن چهار تن را دارند. سری مدافع از پیشرانه های بنزینی 2.5 لیتری یا دیزلی بهره میبرند که توانی بین 68 الی 111 اسب بخار دارند. علاوه بر این پیشرانه 3.5 لیتری بنزینی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده که حداکثر توانی معادل 134 اسب بخار دارد.از دیگر ویژگی های این سری تعمیر و نگهداری آسان آن است. لندرور های سری مدافع از قابلیت حمل توسط هواپیما های ترابری نظامی برخوردار هستند و میتوان آن ها را در سریعترین زمان ممکن به نقاط مختلف جهان منتقل کرد[/color].[/b][/center]
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/land_rover_defender_l8.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/land_rover_defender_l7.jpg[/img]

[url="http://www.military-today.com/trucks/land_rover_defender.htm"][b][color=red]منبع[/color][/b][/url]

[b][color=red]مترجم : گوبلز[/color]

[color=red]هرگونه برداشت از این مطلب صرفا با ذکر نام سایت میلیتاری به عنوان منبع امکان پذیر است[/color][/b][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار عالي. واقعا اين مطالب و زحماتت بينظيره. اگه كمكي خواستي در زمينه ترجمه تا هر جا كه تونستم كمكت ميكنم. راستي مدل چندي شما؟ تحصيلاتت چيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودروی بسیار قدرتمندیه ولی دربرابر جنگهای سبک کارایی داره مثلا درمقابله با گروهکهای تروریستی مورد استفاده قرار میگیره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودروي لندرور ديفندر از زمان ساخت به يك شكل (مانند كلاس جي مرسدس) توليد مي شود اما از لحاظ پيشرانه و تعليق دچار بهبود ميشود


مبناي نامگذاري ديفندر هم د نوع خود جالب توجه است

ديفندر ها در سه نوع 90 - 101 - 127 ساخته ميشوند

تركيب مختلف پيشرانه هاي متفاوت و گيربكس ها با بدنه هاي متفاوت باعث ايجاد طيف گسترده اي از لندرور شده

از موتور هاي متفاوتي روي ديفندر استفاده شده كه در سري آخر آن از اين موتور ها استفاده شد

از سال 90-94 موتور توربو ديزل 2.5 ليتر چهار سيلندر خطي با قدرت 107 اسب بخار
از سال 94-98 موتور توربو ديزل 2.5 ليتر چهار سيلندر خطي با 111 اسب بخار
موتور 3.9 ليتر بنزيني v8 با قدرت 182 اسب بخار
موتور توربو ديزل 2.5 ليتر پنج سيلندر خطي با قدرت 122 اسب بخار
موتور توربو ديزل 2.4 ليتر چهار سيلندر خطي با قدرت 122 اسب بخار


اين خودرو با تعليق يكپارچه در عقب جهت عملكرد بهتر در خارج از جاده ساخته مي شود (جديدا صحبت از تعليق مستقل شده)

تا كنون در كنيا - تركيه - اردن - مالزي و ا ن گ ل ي س مونتاژ شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از سینای عزیز و همچنین توضیحات بسیار مفید برادر مجید گرامی (استاد مسلم خودرو)

خودروی بسیار کارآمدی است ، بخصوص برای حملات FAST – PACING یا همان بزن و در رو.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بسيار عالي. واقعا اين مطالب و زحماتت بينظيره. اگه كمكي خواستي در زمينه ترجمه تا هر جا كه تونستم كمكت ميكنم. راستي مدل چندي شما؟ تحصيلاتت چيه؟[/quote]

نظر لطف شما است. البته تنها چیزی که در مطالب من نیست به نظر خودم بی نظیر بودنه!

اما در مورد کمک برای ترجمه هم اگر لازم شد خوشحال میشم کمک بشه

بنده مدل 70 هستم! :cry:

تحصیلات هم دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد قزوین(باراجین)

[quote]سینا جان خسته نباشی
سینا این که همون لندرور خودمون یه تیربار گذاشتن سرش [/quote]

سلامت باشی سامان جان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا ببخشید با یک سری تغییرات در تویوتا لنکروزر 4.5 ، آیا یه چیز بهتر درست نمیشه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.