IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

[align=justify]خوب دوستان من يك تحقيق كوچك كردم٬ درباره سوخت رسانى هوايى با ايران-140.
سوخت قابل حمل در مخازن داخلى فانتوم(F-4) برابر 1994 گالن آمريكايى است(با سه مخزن خارجى مجموعاً 3335 گالن آمريكايى) كه با استناد به ضريب تبديل ٬ مى شود تقريباً 7550 ليتر(فقط مخازن داخلى). با احتساب چگالى متغير سوخت هاى جت در دماهاى مختلف(775/0 تا 84/0 كيلوگرم بر ليتر در دماى 15درجه سانتى گراد) مى توان براى هر ليتر سوخت جت وزنى حدود 8/0 كيلوگرم متصور شد. با اين ارقام مى بينيم كه مجموع سوخت قابل حمل در مخازن داخلى يك فروند فانتوم تقريباً 6040 كيلوگرم مى شود(خدا زيادش كنه!!!) كه نزديك به رقم نهايى بارگذارى ايران-140 هست! اگر مقصود از سوخت رسانى پر كردن كامل مخازن باشه ٬ ديديم كه ايران-140 از پس اين كار بر نمى آيد(با اين ديد كه محمتل ترين گزينه براى حمله دوربرد توسط ايران٬ فانتوم هست). ولى اگر سوخت رسانى اضطرارى جهت بازگشت به پايگاه و يا سوخت رسانى به تنها يك فروند هواپيماى گشتى مد نظر باشه٬ اگر هزينه هاى عملياتى ايران-140 به حد معقولى پايين كشيده بشه مى توان رويش حساب كرد. با اين اميد كه با پيشرفت فناورى بتوانيم موتورهاى قوى تر برايش بسازيم يا اين كه سفارش موتورهاى قوى تر براى آن بدهيم. در ادامه محاسبات براى ديگر پرنده هاى نيروى هوايى ايران رو مى گذارم:
تايگر(F-5E) : مخازن داخلى 677 گالن آمريكايى معادل 2563 ليتر ٬ تقريباً برابر با 2050 كيلوگرم
تامكت(F-14A): مخازن داخلى 16200 پوند معادل 7345 كيلوگرم
فولكرام(MiG-29B): مخازن داخلى 4365 ليتر معادل 3490 كيلوگرم
فِنسر(Su-24): مخازن داخلى 11100 كيلوگرم(خدا بده بركت!!!!)
سوخو25 هم كه تعدادش خيلى كمه و اصلاً گمان نكنم قابليت سوخت گيرى هوايى داشته باشه.


موشك ضدكشتى رعد هم براى بارگذارى روى ايران-140 يك مقدارى غيرمعقول به نظر مى رسه(هم از لحاظ نحوه شليك و هم از لحاظ رژيم لاغرى كه بايد موشك بگيره! :mrgreen: ) و بايد به فكر موشك هاى سبك تر باشيم. موشك هاى نور و كوثر خيلى محتمل تر هستند٬ همين طور كه در تصوير ماكت هم مى بينيم چيزى شبيه به اين دو موشك نصب شده. درباره آواكس زمينى و دريايى من موافق اش هستم ولى براى هوايى معتقدم كه سرمايه گذارى رويش به صرفه نيست و بايد به فكر يك هواپيماى حامل بزرگتر و قوى تر باشيم.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اپرای عزیز .

متاسفانه ایران موشک C-803 یا همون YJ-83 رو در اختیار نداره . همون موشکی که شما فرمودین حدود 250 تا 300 کیلومتر برد داره . متاسفانه نیرو دریایی ما فاقد این موشک هست . راستش طبق گفته های خود فرماندهان مشخصاتی که دادن بیشتر شبیه به C-802 هست . در مورد موشک رعد قضیه کاملا متفاوته . اگر هواپیما بخواد یک همچین چیزی رو حمل کنه باید فاکتور های زیادی رو در نظر بگیریم . وزن و بالانس هواپیما ، ارتقاء موتور ، محاسبات دقیق برای تعیین میزان rudder و ... وزن موشک رعد حدودا 2 هزار کیلوگرم هست . نمی شه یقینا گفت که می شه یا نمی شه ولی سایز و یا همون قطر موشک رعد بیش از حد بزرگ هست برای هواپیما کوچکی مانند ایران 140 .

یک همچین بحثی نیازمند داشتن اطلاعات دقیق از هواپیمای ساخته شده و همچنین موشک هست . اطلاعاتی که ما داریم در حد سکته هست سکته .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اپرای عزیز .



متاسفانه ایران موشک C-803 یا همون YJ-83 رو در اختیار نداره . همون موشکی که شما فرمودین حدود 250 تا 300 کیلومتر برد داره . متاسفانه نیرو دریایی ما فاقد این موشک هست . راستش طبق گفته های خود فرماندهان مشخصاتی که دادن بیشتر شبیه به C-802 هست . در مورد موشک رعد قضیه کاملا متفاوته . اگر هواپیما بخواد یک همچین چیزی رو حمل کنه باید فاکتور های زیادی رو در نظر بگیریم . وزن و بالانس هواپیما ، ارتقاء موتور ، محاسبات دقیق برای تعیین میزان rudder و ... وزن موشک رعد حدودا 2 هزار کیلوگرم هست . نمی شه یقینا گفت که می شه یا نمی شه ولی سایز و یا همون قطر موشک رعد بیش از حد بزرگ هست برای هواپیما کوچکی مانند ایران 140 .

یک همچین بحثی نیازمند داشتن اطلاعات دقیق از هواپیمای ساخته شده و همچنین موشک هست . اطلاعاتی که ما داریم در حد سکته هست سکته .




لطفا به تپل عمو اهانت نکنید و وزن آن رو 1000 کیلوگرم کاهش ندهید، موشک رعد یا همون HY-2 وزنی معادل 2988 کیلوگرم داره و سرجنگی آن نزدیک 500 کیلوگرمه، راستش اصلا نوع شلیک موشک و بوستر آن که باعث می شه این موشک بسیار سنگین از لانچرش بکنه و بتونه طی مسیر بکنه باعث می شه که این موشک قابلیت شلیک هوایی نداشته باشه و اگر بخواهیم آن رو از هوا شلیک بکنیم یا باید میزان فشاری که بوستر تولید می کنه رو از موتور خود موشک تولید بکنیم که این تقریبا غیر ممکنه و یا اینکه هواپیما باید بتونه با سرعت بالایی بره تا این خلع رو پر بکنه، ایران 140 هم که همچین سرعت چشمگیری نداره، خوب پس این پروژه واقعا غیر ممکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا رضا اولا شلیک شاهین به دلیل هماهنگی با رادار و اقدامات الکترونیکی و در کل موشکهای هوا به هوا خیلی سختتر از موشکهای دریایی هست ولی ی موشک هوا یه هوا شما فقط کافیه مختصات هدف رو وارد و اون رو شلیک کنید و مختصات هدف رو هم می تونید از هر منبعی تهیه کنید قایق های ماهیگیری هواپیماهای جاسوسی ماهواره رادار های دریایی و یا دیدبانهای مستقر و بعد انتقال مختصات حدودی به موشک.
با این وزن یعنی ایران 140 می تونه دوتا رو حمل کنه و بحث من هم اشاره ای به این موضوع بود ک امکان این کار هست و محتمل ولی نگفتم این کار شده این هواپیما حتی اگر فقط یک عدد از این موشک حمل کنه یعنی ازرائیل رو برای هدفش پست می کنه.
بعد شما داری اف14 که یک هواپیمای رهگیر با رادار قوی هست رو با یک هواپیمای ترابری یکی می کنی و تازه به این توجه نمی کنین من از سوار کردن یک موشک دریایی دارم صحبت می کنم با همون تفاسیر شلیکی که در بالا گفتم نه موشک هوایی که نیاز به تمهیداتی خاص و سنگین داره.
در مورد موتور هم باید بگم حتی اگر بوستر رو از روی این موشک ورداریم که میشه این کار رو نکرد با شلیک از ارتفاع بالا و شتاب زیاد این موشک برای سقوط این موشک به جایی از سرعت میرسه ک موتورش رو روشن کنه کما اینکه فکر نمی کنم اون بوستر بتونه بیشتر از چند صد ک م موشک رو شتاب بده.
اصولا موتور این نوع موشکها توان روشن شدن در شتاب 0 رو نداره ولی اگر در سرعت مثلا 400 ک م رها بشه موتور روشن میشه.

اقای پرسین کینگ ممنون از اشاره خوب شما و من امکانش رو مطرح کردم که اگر این کار بشه باز میگم یعنی ما برای هدف عملا حضرت ازرائیل رو می فرستیم.

جناب کرکس من اسمی از سی 802 یا 803 نبردم من فقط می گم برد نور ایرانی فارق از موشک پایش که هر بوده یا هست 300 ک م هست و امتحان هم شده و زیاد هم خودتون رو درگیر این تعایرف نکنین چون تجربه نشون داده هر سلاحی وارد ایران بشه 180 درجه تغییر میکنه مثل تور یا همین نور .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش خبرنگار دفاع و امنیت مشرق، هواپیمای ایران 140 چند سالی است به صورت مشترک میان صنایع هوایی نیروهای مسلح و شرکت آنتونف تولید می شود و تاکنون 10 فروند از نوع مسافربری آن ساخته شده است. منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام کرده است که تا پایان امسال این هواپیما در آسمان ایران به تردد خواهد پرداخت.
اما پروژه ساخت هواپیمای ایران 140 تنها به هواپیمای مسافربری منحصر نبوده و متخصصان سارمان صنایع هوایی نیروهای مسلح درصدد طراحی و تولید انواع دیگری از هواپیماها با توجه به نیازهای کشور هستند.

normal_h7vtk74m91jtmw60fdwv.jpg

* هواپیمای گشت دریایی ایران 140

هواپیماهای گشت دریایی در ایران متعلق به قبل از انقلاب بوده و تعداد آن نیز با توجه به مرزهای دریایی طویل در کشور، کافی نیست. به همین دلیل از چند سال گذشته موضوع ساخت هواپیماهای گشت دریایی در دستور کار سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح قرار گرفته و در دوران مجید هدایت نیز این مسئله به طور جدی پیگیری شد.
منطقی نیز پس از حضور در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح این پروژه را در دستور کار خود قرار داد و با رفع برخی از موانع، طی ماههای آینده این هواپیما وارد فاز پروازی و تست های نهایی خواهد شد.
با توجه به ارتقاء توان دفاعی ایران در بخش الکترونیک، ساخت هواپیماهای گشت دریایی برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر مرزهای دریایی، توان جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع خود را افزایش خواهد داد.

* هواپیمای باری ایران 140

این پروژه نیز به سرعت در حال انجام است و پس از طراحی پلت فرم و محاسبه دقیق جزئیات آن، وارد مرحله ساخت نمونه واقعی شده است. قرار است در بهار سال آینده این هواپیما به عنوان سومین نمونه از خانواده هواپیماهای ایرانی به پرواز درآید.
به گزارش مشرق، منطقی در خصوص علل ساخت چنین هواپیمایی می گوید: حضور بازارهای منطقه ای و داخلی نیازمند سرعت در حمل و نقل است و ما می توانیم با هواپیماهای باری در این کلاس، سرعت حمل و نقل خود را افزایش داده و تعداد مناطق تحت پوشش را نیز بالا ببریم.
وی یادآور شد: به عنوان مثال برای حمل و نقل گل، نیازمند سرعت هستیم و با استفاده از تعداد مناسبی هواپیمای باری ایران 140، می توانیم به کشورهای مختلف منطقه گل صادر کنیم که این موضوع ارزش مالی فراوانی نیز به همراه دارد.

http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=8822

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا نسیر حالا این هواپیمای گشتی دریایی سیستم زد زیر دریایی هم بهش اضافه میشه مثل هواپیماهای اوریون. و اینکه اوریونهای ایران الا کجان عملیاتی هستن یا نه icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

(با تشکر از Catsoo درIMF ) تصاویر جالب توجهی از پروژه ایران 140 دریائی:


thumb_IMG_0601.jpg

thumb_IMG_0602.jpg

thumb_IMG_0607.jpg

thumb_IMG_0606.jpg

thumb_IMG_0605.jpg


thumb_IMG_0604.jpg

thumb_IMG_0603.jpg

thumb_IMG_0614.jpg
----
thumb_IMG_0615.jpg

thumb_IMG_0635.jpg

thumb_IMG_0636.jpg

thumb_IMG_0637.jpg

thumb_IMG_0638.jpg

thumb_IMG_0639.jpg

thumb_IMG_0645.jpg

thumb_IMG_0646.jpg

thumb_IMG_0647.jpg

thumb_IMG_0648.jpg

thumb_IMG_0649.jpg

thumb_IMG_0653.jpg

thumb_IMG_0652.jpg

thumb_IMG_0654.jpg

thumb_IMG_0655.jpg

thumb_IMG_0657.jpg

thumb_IMG_0658.jpg


ویرایش شد


منتقل شد به گالری نیروی هوایی
LAST-WAR

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابتکار بسیار جالبی هست در واقع یک جور هواپیمای چند منظوره ولی با ساختاری یکسان که علاوه بر افزودن بر تجربه و مایه علمی ضمن صرفه جویی در هزینه ها باعث ورود ایران به صنعت هواپیمای تجاری نظامی میشود

همانند بالگرد شاهد 278 این هواپیما هم می تواند مشتریانی در خاور میانه وافریقا داشته باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عكس هاي بيشتري از ايران-140

http://www.hesa.ir/Default_.aspx?Page_=gallery&order=list&lang=1&tempname=newskin&sub=0&PageIDF=24&page=2

http://hesa.ir//Default_.aspx?Page_=gallery&order=list&lang=1&tempname=newskin&sub=0&PageIDF=24

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اپرای عزیز . متاسفانه ایران موشک C-803 یا همون YJ-83 رو در اختیار نداره . همون موشکی که شما فرمودین حدود 250 تا 300 کیلومتر برد داره . متاسفانه نیرو دریایی ما فاقد این موشک هست . راستش طبق گفته های خود فرماندهان مشخصاتی که دادن بیشتر شبیه به C-802 هست . در مورد موشک رعد قضیه کاملا متفاوته . اگر هواپیما بخواد یک همچین چیزی رو حمل کنه باید فاکتور های زیادی رو در نظر بگیریم . وزن و بالانس هواپیما ، ارتقاء موتور ، محاسبات دقیق برای تعیین میزان rudder و ... وزن موشک رعد حدودا 2 هزار کیلوگرم هست . نمی شه یقینا گفت که می شه یا نمی شه ولی سایز و یا همون قطر موشک رعد بیش از حد بزرگ هست برای هواپیما کوچکی مانند ایران 140 . یک همچین بحثی نیازمند داشتن اطلاعات دقیق از هواپیمای ساخته شده و همچنین موشک هست . اطلاعاتی که ما داریم در حد سکته هست سکته .

لطفا به تپل عمو اهانت نکنید و وزن آن رو 1000 کیلوگرم کاهش ندهید، موشک رعد یا همون HY-2 وزنی معادل 2988 کیلوگرم داره و سرجنگی آن نزدیک 500 کیلوگرمه، راستش اصلا نوع شلیک موشک و بوستر آن که باعث می شه این موشک بسیار سنگین از لانچرش بکنه و بتونه طی مسیر بکنه باعث می شه که این موشک قابلیت شلیک هوایی نداشته باشه و اگر بخواهیم آن رو از هوا شلیک بکنیم یا باید میزان فشاری که بوستر تولید می کنه رو از موتور خود موشک تولید بکنیم که این تقریبا غیر ممکنه و یا اینکه هواپیما باید بتونه با سرعت بالایی بره تا این خلع رو پر بکنه، ایران 140 هم که همچین سرعت چشمگیری نداره، خوب پس این پروژه واقعا غیر ممکنه.


بسم رب المهدي
البته روش ديگه اي هم هست كه اين كارو امكان پذير ميكنه و اون اينه كه هواپيما به يه ارتفاع بالا صعود كنه و از اونجا موشكو رها كنه و بعد از چند ثانيه موتور موشك روشن بشه و به سمت هدف بره.اين روش چند تا مزيت داره
1 هرچقر ارتفاع بيشتر باشه برد موشك هم در برخورد به زمين بيشتر ميشه
2 سرعت توي فاز نهايي بيشتر شده و امكان اينكه ازش دفاع بشه به شدت كم تر ميشه!
3همچين كاري امكان پذير ميشه

اما در كل اگر با توپ مجهز بشه و براي دفاع زميني ازش استفاده بشه واقعا موئثر تره و وقتي كه بلند شه هر نيروي زميني كه بدون پشتي باني هوايي موئثر هست و مي ترسونه علاوه بر اين ميتونه آپاچيها يا بقيه ي هلكوپتر هاي همراه كاروان زرهي ام نابود كنه ودست بالا رو به نيروهاي زميني ما بده چون حجم مهمات قابل حمل اون به اندازهي چندين بالگرد نظامي و ميتونه خلا تعداد بالگرد هارو پر كنه وحتي بهتر از اونها ظاهر بشه!!! :x icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه حداکثر وزن قابل حمل توسط این از سوخو 30 هم کمتره که فقط یک جنگندس ضمنا اصلا قابل مقایسه با هرکولس نیستن.
ضمنا باید عرض کنم همونجوری که ماکت های شفق به واقعیت تبدیل شد اینها هم ساخته میشوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]...ماکت های شفق به واقعیت تبدیل شد...[/quote]
کدوم ماکت شفق تبدیل به واقعیت شد icon_rolleyes
اون یکی هم که ساختن قبل از نمایش ماکت ها بود(اما به حق این روزها،خدا از دهنت بشنو :x )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]...ماکت های شفق به واقعیت تبدیل شد...[/quote]
کدوم ماکت شفق تبدیل به واقعیت شد icon_rolleyes
اون یکی هم که ساختن قبل از نمایش ماکت ها بود(اما به حق این روزها،خدا از دهنت بشنو :x )[/quote]

دوست من خوب جمله رو نگرفتی.
من به کنایه گفتم :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.