IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

پروژه ایران-140 دریایی یا عقاب، نه اونی که رونمایی شد به عنوان ایران-140 دریایی، هرچند از نظر برخی مشخصات پروازی پائین تر از پی-3اف بود اما حسگرها و سامانه های تحلیل و مدیریت داده هایی که برای اون اعلام شده بود در نمایشگاه ها مثلا نمایشگاه کیش واقعا ارزنده بود و برای توسعه ناوگان حیاتی گشت دریایی کشور بسیار مفید بود اما به دلایلی که ازش بیخبرم تصمیم گرفتن اون ایران-140 رو که تجهیزات بیرونی اون فقط دوربین پایدار شده بود رونمایی کنن در حالی که وای-12 های سپاه هم برخی دارای همین سامانه اپتیکی پایدار شده هستند.
در هر صورت هر چند همین ایران-140 دریایی هم حداقل مشکل خاصی از نظر تولید به تعداد لازم و تعمیر و نگهداری نداره و این خودش یک مزیت هست
به علاوه امروز پهپادهای شاهد129 و فطرس هرچند سرعت بسیار کمتری نسبت به ایران--140 و پی-3اف دارند اما میتونن محموله های شناسایی قابل قبولی حمل کنن و این دو هواپیمای بزرگ از نظر مداومت پروازی با دو پهپاد جدید Male ایران قابل مقایسه نیستند.(به ترتیب 24ساعت و 30 ساعت) و این ها هم میتونن برای یک نظارت طولانی روی آبهای آزاد به کمک نیروهای مسلح کشور بیان
بنا بر این خیلی نباید غصه پی-3اف ها رو خورد خصوصاً با علم به اینکه در آینده شاید ایران-140 عقاب با همه حسگرهاش تولید بشه و در اینصورت عالی میشه
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب منطقی چند وقت قبل گفته بودند که پروژه ایران140 دریایی در سه فاز برنامه ریزی شده و آنچیزی که رونمایی شده بود فاز اول پروژه بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sokuteasemuni' timestamp='1390301395' post='360744']
پروژه ایران-140 دریایی یا عقاب، نه اونی که رونمایی شد به عنوان ایران-140 دریایی، هرچند از نظر برخی مشخصات پروازی پائین تر از پی-3اف بود اما حسگرها و سامانه های تحلیل و مدیریت داده هایی که برای اون اعلام شده بود در نمایشگاه ها مثلا نمایشگاه کیش واقعا ارزنده بود و برای توسعه ناوگان حیاتی گشت دریایی کشور بسیار مفید بود اما به دلایلی که ازش بیخبرم تصمیم گرفتن اون ایران-140 رو که تجهیزات بیرونی اون فقط دوربین پایدار شده بود رونمایی کنن در حالی که وای-12 های سپاه هم برخی دارای همین سامانه اپتیکی پایدار شده هستند.
در هر صورت هر چند همین ایران-140 دریایی هم حداقل مشکل خاصی از نظر تولید به تعداد لازم و تعمیر و نگهداری نداره و این خودش یک مزیت هست
به علاوه امروز پهپادهای شاهد129 و فطرس هرچند سرعت بسیار کمتری نسبت به ایران--140 و پی-3اف دارند اما میتونن محموله های شناسایی قابل قبولی حمل کنن و این دو هواپیمای بزرگ از نظر مداومت پروازی با دو پهپاد جدید Male ایران قابل مقایسه نیستند.(به ترتیب 24ساعت و 30 ساعت) و این ها هم میتونن برای یک نظارت طولانی روی آبهای آزاد به کمک نیروهای مسلح کشور بیان
بنا بر این خیلی نباید غصه پی-3اف ها رو خورد خصوصاً با علم به اینکه در آینده شاید ایران-140 عقاب با همه حسگرهاش تولید بشه و در اینصورت عالی میشه
[/quote]

ایران 140 اصلا با اوریون ها قابل مقایسه نیست برد اوریون ها چند برابر هست و همینطور انواع سونار و خیره رو حمل میکنه ، همینطور جایگاه حمل داخلی ( مطمئن نیستم داخلی باشه ) موشک هارپون رو هم داره
چیزی که قراره جایگزین این پرنده بشه باید حداقل این شرایط رو داشته باشه تا تجهیزات به روز شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]همینطور جایگاه حمل داخلی ( مطمئن نیستم داخلی باشه ) موشک هارپون رو هم داره[/right][/font][/color][/quote]

خارجی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


ایران 140 اصلا با اوریون ها قابل مقایسه نیست برد اوریون ها چند برابر هست و همینطور انواع سونار و خیره رو حمل میکنه ، همینطور جایگاه حمل داخلی ( مطمئن نیستم داخلی باشه ) موشک هارپون رو هم داره
چیزی که قراره جایگزین این پرنده بشه باید حداقل این شرایط رو داشته باشه تا تجهیزات به روز شده



اون ایران-140 اصلی به گفته یکی از معاونین نهاجا اگر اشتباه نکنم امیر نصیر زاده، از نظر برد بهبود پیدا کرده ولی ممکنه به اوریون نرسه
در مورد تجهیزات هم حق باشماست، اوریون اوضاعش خیلی فرق می کنه، به هر حال از ابتدا تو طراحیش لحاظ شده، البته تو یکی از تصاویر گرافیکی 140دریایی یک موشک زیر هر بال دیده میشه
روی اون ایران-140 اصلی سونار، حسگر تغییرات میدان الکترومغناطیس در دم(برای کشف زیردریایی) و ... هم بناست باشه(اون طور که در بنرهای نمایشگاه کیش بود)

اوریون جایگاه داخلی هم داره:
thumb_1779720.jpg

این توضیح رو هم بدم که با توجه به شرایطی که ما نمیتونیم هواپیمایی در سطح اوریون از بیرون تهیه کنیم چاره ای نیست که با تغییراتی از هواپیمایی مثل ایران-140 و پهپادها استفاده کنیم وگرنه ساحت قدسی اوریون بالاتر از این دست که به شکر اندرش دراییم!!
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشنهاد سازنده: ایران نمیتونه یکی دو تا از هواپیماهای ایران -140 خودش رو تبدیل به اسپوکی کنه تا هم توی وضعیت الان عراق کمک حال ارتش اون کشور باشن و هم خودمون توی یک جنگ واقعی نقاط قوت و ضعف اش رو بفهمیم و هم بعدا بشه علیه پژاک و جیش العدل و ... ازشون استفاده مفید کرد؟؟


(منظورم نصب مهمات و توپ و ... بر روی ایران -140 هست و نه نصب برنامه های فوق پیشرفته ای مثل تشخیص سربازای خودی از دشمن و ... )



متاسفانه سازه و توان اسمی حمل بار ایران 140 اجازه حمل تسلیحات سنگین رو نمیده، نهایتا توپ 20 و 40 میلی متری، یا نارنجک انداز 40 میلی متری، که بخاطر نیاز به نزدیک شدن زیاد به هدف، خطر زیادی هم در پی داره.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, sezar گفت:

 برای شکار کردن زیردریایی ها خیلی به داشتن هواپیمایی مثل اوریون محتاج هستیم و اگه قرار باشه با آمریکا و کشورهای فسقلی پایین بجنگیم نمیتونیم از هواپیمای گشت دریاییمون در مقابل چیزی مثل تایفون یا نسخه

زمانی که استدلال میشود نیروی هوایی ، یکسری این را در ضدیت با  موشک تحلیل می کنند ...............

و وقتی خدمت دوستان عرض می کنیم که این روندی که داریم طی می کنیم  ، یک جایش مشکل دارد ، ان را در ضدیت با توان داخلی تحلیل می کنند 

1~93.jpg2~91.jpg

pic08.jpg

ایران -140 گشت دریایی که قرار بود کمک حال ناوگان فرسوده اوریون ها شود 

سئوال اینجا از دوستان وزارت دفاع هست 

برنامه توسعه این پرنده به کجا رسید ؟؟؟

 

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایران ۱۴۰ هارو که از پرواز مسافربری انداختن میشد به قول شما  به نسخه ضد کشتی تبدیل شناسایی کرد اما حتما حتما میگن پول نبود...این از اون کارهایی هست که با اینکه هم امکانش هست و هم به شدت کاربردی اما انجام نشده...دوستان فکر کردن زیادی باکلاسه به کار نمیاد!

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, karmania20152015 گفت:

ایران ۱۴۰ هارو که از پرواز مسافربری انداختن میشد 

ایران-140 گشت دریایی ، ترابری تاکتیکی  بعد نمونه پیش اخطار بعنوان نمونه های مستقل از گونه غیر نظامی تعریف شدند ، آن هم از ابتدا ، یعنی نسخه غیر نظامی را تعریف کردند ، بعد گفتند نسخه های نظامی ان هم در راه هست 

سال 1387 (یعنی نزدیک به یک دهه پیش ) توسط وزیر محترم وقت دفاع اعلام شد که ایران  قصد دارد یک مدل نظامی نیز برای گشتزنی دریایی تولید کند تا جایگزین هواپیماهای آمریکایی اوریون شوند. این هواپیما چندی بعد با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

فرض بر صحت گفته های ایشان و وزیرانی که بعد از ایشان آمدند ، الان نیروی دریایی 10 فروند ایران -140 گشت دریایی داشت که بطور کامل سواحل شمالی و جنوبی ما را پوشش میداد و میشد با ایجاد تغییرات جزیی بصورت نمونه های الینت هم انها را در آورد .

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , Temp گفت:

نباید کلمۀ لحظه رو بکار میبردم.

کلا منظور کشف سریعتر لانچرها نسبت به قبل بود.

 

https://spacenews.com/with-commercial-satellite-imagery-computer-learns-to-quickly-find-missile-sites-in-china/

 

 

سلام

ببینید اینجا چند تا نکته مهم وجود دارد . اول اینکه صحبت از یک سایت با لانچر متحرک متفاوت می باشد . دوم آنها نمی توانند به صورت آنی تصاویر  با کیفیت بالا را در اختیار داشته باشند . سوم شما دارای لانچر متحرک با استتار می باشید که احتمال کشفش را کاهش می دهد . چهارم شرایط متفاوت جوی در تصویر برداری اخلال ایجاد می کند .

در واقع لانچر های متحرک تا بیابند کشف شوند وظیفه شان به پایان رسیده است .

4 hours قبل , MR9 گفت:

ایران-140 گشت دریایی ، ترابری تاکتیکی  بعد نمونه پیش اخطار بعنوان نمونه های مستقل از گونه غیر نظامی تعریف شدند ، آن هم از ابتدا ، یعنی نسخه غیر نظامی را تعریف کردند ، بعد گفتند نسخه های نظامی ان هم در راه هست 

در حال خدمت اند :ph34r:fi_lone_ranger:20:

 

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, tiktak گفت:

در حال خدمت اند :ph34r:fi_lone_ranger:20:

موفق باشید

سلام علیکم - صبح شما بخیر

امیدواریم ، فقط اطلاع ندارم که دوستان ما اینقدر متواضع و فروتن هستند که قصد ندارند حتی یک تصویر از راه دور از این پرنده در حال اجرای ماموریتهای دریایی را منتشرکنند ، یا اینکه مباحث مربوط به حیطه بندی و حفاظت اطلاعات را  از دوستان سوری یاد گرفتند که در طول حداقل 2 دهه ، هیچ کس خبری از در سرویس بودن فاکس بتهای سوری نداشت ویک دفعه بعد از شروع جنگ داخلی همه متوجه شدند که همه این فاکس بتها بدلایل مختلف زمینگیر شدند ..

با توجه به سابقه ای که ازدوستان داریم که حتی ورود بخدمت راکت اندازهای 107 م.م را به سازمان رزم نیروهای مسلح با آب و تاب فراوان منتشر می کنند ، عملیاتی شدن ایران-140 دریایی را به شکل سربسته و بدون خبر در دستور کار خودشون قرار داده باشند ، آن هم یک دهه بعد از رونمایی !!!!!!! جای تعجب فراوان دارد ...

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب برای اینکه یک مقدار برای نمونه گشت دریایی ایران-140 روضه بخونیم ، یک نمودار مقایسه ای را حدود دو سال پیش تهیه کرده بودم ، که اگر این نمونه الان وجود داشت ، چه قابلیتهای را در مقایسه با فوکر اف-27 و نمونه  پی-3 اف در اختیار ما می گذاشت 

 

RGARGHARBH~0.jpg

 

خوب ، می بینید که حتی با فرض حضور ایران-140 دریایی ، باز هم جای خالی پی-3 اف ها در حوزه برد پوشش داده نمیشد ولی خوب، با توجه به اینکه امکان افزایش کمی این پرنده ها بود ، مقداری به قابلیتهای شناسایی و ضد سطحی / ضد زیرسطحی نیروی دریایی افزوده میشد 

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مثل اینکه قرار امسال یک هواپیمای ترابری ساخت داخل رونمایی شود یا اینکه معرفی شود. جناب منطقی گفته بود ایران 140 را تبدیل به نسخه ترابری خواهیم کرد. شاید همان ایران 140 ترابری رونمایی شود. 

 

نقل قول

خواجه فر مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وطارت دفاع: کار خوبی در زمینه ساخت هواپیمای ترابری انجام داده‌ایم که امسال رونمایی یا معرفی می‌شود. دیروز تست یک موشک نقطه زن چدید را برای پهپاد و بالگرد با موفقیت انجام دادیم. 

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.