IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

Egm8lYyWkAEsIIx.jpeg

 

  Egm8kygWoAAkTZ5.jpeg

 

thumb_Egm8k-FWAAE7ao8.jpeg

 

منبع:

https://twitter.com/iran313a/status/1299777327807725572/photo/2

 

توی عکس اول یه هواپیما هم اون پشت هست...

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, aminor گفت:

 

 

 

 

thumb_124224.jpg

 

 

 

 

 

این عکس از سازه هواپیما چه معنی می ده؟یعنی یک هواپیما در دست ساخت دارند؟ از رنگ رفته کف کابین معلومه که خیلی وقته اونجا افتاده و توش رفت و آمد میکنند

ویرایش شده در توسط arjemandi
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , arjemandi گفت:

این عکس از سازه هواپیما چه معنی می ده؟یعنی یک هواپیما در دست ساخت دارند؟ از رنگ رفته کف کابین معلومه که خیلی وقته اونجا افتاده و توش رفت و آمد میکنند

حالت رنگ کف کابین شاید به خاطر نور لامپ هست......رو نمایی از این ترابری سبک بعد از رونمایی از جهش اعلام شد و همون موقع هم برخی حدس زدند که ارتقای ایران صد و چهل باشه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , arjemandi گفت:

این عکس از سازه هواپیما چه معنی می ده؟یعنی یک هواپیما در دست ساخت دارند؟ از رنگ رفته کف کابین معلومه که خیلی وقته اونجا افتاده و توش رفت و آمد میکنند

به احتمال نمونه کارگو ایران ۱۴۰ یاهمون انتونف ۱۴۰ هست گویای تغییراتی روی پیکربندی ایجاد شده ممکنه نوساز طراحی شده باشه !!  صحبتهایی از ساخت چنین چیزی بود گویا در صنایع یاشی مشکلات موتورش را با تغییراتی حل کردن.

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 24 مهر 1399 در 23:23 , MR9 گفت:

بسم ا...

 

یادی کنیم از این پست در آذر سال 1398 

 

ظاهرا روی هرچیزی که در میلیتاری متمرکز شدیم ، چندماه بعدش ، خبری از آن منتشر شده !!!!  حداقل خبر  خوبی هست که انتقادات را دوستان رصد می کنند 

 

انشا.. بالاخره این سد بشکند و نمونه های گشت دریایی ان را هم قبل از پایان عمر ، رصد کنیم 

 

 

 

این تصاویر مربوط به آذر۹۸ هست برای مهر امسال نیست؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , 951 گفت:

با سلام

مقالات منتشر شده و متن کنفرانس هایی که در مجله صنایع هوایی در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد درباره ایران 140 منتشر میشد ، سند بسیار خوبی برای این پروژه و اهدافی که قرار بود به آن برسه و متاسفانه نرسید ، محسوب میشه .

یجورایی قرار بود همون کاری که CASA/IPTN CN-235 برای اندونزی انجام داد ، برای ما انجام بده ، حیف که نشد که بشه .

 

علیکم السلام

 

این اصلا با آنتونف قابل قیاس نیست.

اصل پروژه برای اسپانیا بوده و کمپانی اسپانیایی الان زیرمجموعه ایرباس اسپانیا هست.

ضمنا از این هواپیما بیش از 280 فروند ساخته شده که اکثرا فعال هستن و 25 کشور این رو خریداری کردن، در حالی فقط یک فروند آنتونف 140 در دنیا فعاله. 

page-00001.jpg

17640.jpg

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 hours قبل , worior گفت:

 

علیکم السلام

 

این اصلا با آنتونف قابل قیاس نیست.

اصل پروژه برای اسپانیا بوده و کمپانی اسپانیایی الان زیرمجموعه ایرباس اسپانیا هست.

ضمنا از این هواپیما بیش از 280 فروند ساخته شده که اکثرا فعال هستن و 25 کشور این رو خریداری کردن، در حالی فقط یک فروند آنتونف 140 در دنیا فعاله. 

 

سلام

قصدم مقایسه این دو هواپیما نیست ، اهدافی که در آنزمان برای هواپیمای ایران 140 در نظر گرفته شده بود ، با نگاه به پروژه CN 235 بود که متاسفانه در هیچ کدام از اهداف محقق نشد .

در مناقصه حتی از شرکت کاسا هم برای شرکت در این پروژه دعوت شده بود که مثل شرکت ساب و بامباردیه ، شرکت نکرد .

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

========

تفکیک تاپیک  کاربری برنامه ایران / آنتونوف- 140 . بیستم اردیبهشت سال 1400

 

=======

بسم ا...

 

شهریور 1386 - اردیبهشت سال 1400

 

مصاحبه با امیرخواجه فرد ، ریاست وقت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح

 

نقل قول

هواپیمای ترابری نظامی ایران ۱۴۰ امسال رونمایی می‌شود

 

نقل قول

ما هواپیمای ایران ۱۴۰ را در حوزه جدیدی از کاربری که اتفاقا مورد نیاز کشور نیز هست به کار خواهیم گرفت. ما دارای کشور پهناوری هستیم و به شدت نیازمند هواپیمای ترابری سبک‌، امیدوارم بتوانیم به زودی این هواپیما را معرفی کرده و آن را برای تست‌های زمینی و پروازی آماده کنیم.

 

نقل قول

ما به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم حداقل با تعداد مناسبی از این هواپیما، پاسخگوی نیازهای موجود باشیم. البته این موضوع نیازمند آن است که همه بازیگران اصلی این پروژه به میدان آمده و به وظیفه خود عمل کنند.

 

نقل قول

در اشکالاتی که برای هواپیمای ایران ۱۴۰ پیش آمد ۶۰ درصد به نوع بهره برداری از آن مربوط است نه نحوه اشکال. ما یک کشور گرم و با ارتفاع زیاد هستیم و برخی از کشورها گرم و ارتفاع پایین دارند که باعث می‌شود تا دانسیته کم باشد. کشورهایی مانند ما برای محصولات هواپیمایی و بالگردی یک ویژگی‌هایی خاصی دارند و باید در هنگام استفاده از این نوع هواپیما به ویژگی‌هایی مانند فرودگاه‌های مبدا و مقصد، حجم و چیدمان بار در آن لحاظ شود.

 

نقل قول

در حوادثی که برای این هواپیما پیش آمد یک قسمت مربوط به این موارد بود و بحث دیگری هم وجود داشت که مربوط به نوعی از پمپ سوخت بود که برخی معتقد بودند این امکان هست که از نوع دیگری استفاده شود. به نظر می‌رسد که با تغییر یک یا دو کامپوننت آن، سایر قسمت‌های این محصول مشکلی ندارد.

 

 

لینک مصاحبه

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

screenshot_20210809-135834_instagram_t16  screenshot_20210809-135747_instagram_qtc

 

 

 

 

 

20210809_135230_tquo.jpg

 

 

 

 

20210809_135245_in2o.jpg

 

screenshot_20210809-135057_instagram_4be

 

 

 

 

  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پرنده ترابری سیمرغ! ....

(آنتونف۱۴۰)

 

 

Screenshot_20210809-140619_Instagram.jpg

Screenshot_20210809-140533_Instagram.jpgScreenshot_20210809-140459_Instagram.jpgScreenshot_20210809-140513_Instagram.jpgScreenshot_20210809-140545_Instagram.jpgScreenshot_20210809-140602_Instagram.jpg

 امیدوارم موتورهای  tv3 این پرنده تغییر کرده یا بهینه شده باشه والبته پروژه نمایشی نباشه و به تعداد واقعا تولید بشه شدید ‌نیازمند چنین طرح های هستیم.

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 4
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.