IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

ای کاش از همون اول در نقش ترابری واسه نیروی هوایی میساختنش نه مسافربری !! سقوط هایی که منجر به از دست رفتن ده ها مسافر شد باعث شد پروژه سال ها مسکوت بمونه. اگه ترابری بود تا حالا ایراداشو برطرف کرده بودن و حتما تعداد زیادتری ازش ساخته شده بود حتی در نقش گشت دریایی !  استانداردهای مسافربری خیلی سختگیرانه تره .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این سازه (سیمرغ)حداقل یکی دو سال از عمرش میگذره مسئله دوم وزن قابل حمل ایران 140که فقط6تن اعلام شده!برای ترابری ناچیز نیست؟124223.jpgبازدید وزیر سابق در سال1399

ویرایش شده در توسط arjmandi
  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

3487348.jpg

 

3487345.jpg

 

 

 

نقل قول

میر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ساختار هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» گفت: این هواپیما باز طراحی و توسعه یافته ی هواپیماهای هم نسل خود است که کاملاً متناسب با نیاز های مورد تقاضای دستگاه های کشوری و لشکری و همچنین لحاظ نمودن شرایط آب و هوایی کشور و مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی، ، سیستم پشرانه ی آن، قطعات و پیکره ی آن  به همت جوانان این مرز و بوم در وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان، طراحی، تولید و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این نسل از هواپیما در کشور وجود داشته و در سال های اخیر تمامی تست های زمینی و پروازی و همچنین سیستم پیشرانه ی هواپیمای ترابری سیمرغ به دست متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در حال بررسی و انجام بوده است افزود: اکنون هواپیمای ترابری سبک«سیمرغ» اگر چه به لحاظ پلتفرم ساختاری مشابه نسل های هم رده ی خود دارد، اما سیستم اویونیک، پیشرانه ی هواپیما، قطعات جدید و قدرت مانور این پرنده، قابل مقایسه با نمونه های مشابه نیست و این محصول نهایی که بدست متخصصان داخلی ساخته و باز طراحی شده است زمینه، بستر و دانشی جدید را برای طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته تر به وجود آورده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سبک بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع بودن این هواپیما در خدمات رسانی هایی از قبیل آمبولانس هوایی و قابلیت فرود در باندهای خاکی را از ویژگی ها و کاربردهای دیگر هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» برشمرد و افزود: این محصول بومی نماد عینی یک محصول دانش بنیان است که با توسعه خط تولید آن شاهد افزایش توان حرفه ای کشور در صنعت هوایی، قطعه سازی پیشرفته، ساخت و تولید اقلام «های تِک» و در نهایت پیشرفت صنعت هوایی کشور و شرکت های دانش بنیان در عرصه جهانی خواهیم بود.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه هواپیمای ترابری سبک سیمرغ از هر نظر منافع ملی کشور را تقویت می نماید خاطرنشان ساخت: طراحی و ساخت این هواپیما علاوه بر ارز آوری قابل توجه، پایین آوردن هزینه ها،اشتغال مستقیم و غیر مستقیم،  تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع ، بلوغ فناورانه و صنعتی و در نهایت انسجام ظرفیت های ملی برای تولید محصولی راهبردی و فناورانه، ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح را با باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته سرعت می بخشد.

 

 

پ ن: تا وقتی عزیزان مسئول زحمتکش متوجه نشند که "تبلیغات" یک کار حرفه ای است و برای هر ارگان یک تیم تبلیغاتی حرفه ای مربوط به همون ارگان را تشکیل ندند که کارش فقط و فقط در حوزه تبلیغات و پرزنت و معرفی محصول و بازاریابی حتی شاید بعدتر باشه، نتیجه رونمایی ها همین مراسم های ساده و عمومی میشه چون طبیعی است که وقتی یکی که کارش چیز دیگه ای است را بهش میگیم فردا قرار هست فلان چیز را هم رونمایی کنیم برید اماده کنید شرایط را بضاعت هم کم خواهد بود. الان تبلیغات و رسانه و گرافیک و کارگردانی و دوربین و فیلم و صدا و نورپردازی و صحنه چینی و حتی میزانسن دادن و دکوپاژ در چنین مراسم هایی حتی یک امر ابتدایی است.

 

پ ن2: نگاه کنید به تشییع جنازه رییس امارات که رسما یک تیم کارگردانی سینمایی! با هلی شات و میزانسن و طراحی لباس و سیاهی لشگر و ... یک مراسم را بر عهده گرفته بودند اجراش را.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از درب جانبی عقبی تا دم و انتهای هواپیما مجددا طراحی و ساخته شده این طراحی و ساخت کار خودمونه یا از اول توسط کارخانه سازنده این مدل هم ارائه شده بود؟IrAn-140.jpg

3487348.jpg

ویرایش شده در توسط arjmandi
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا «سیمرغ» همان ایران-۱۴۰ است؟

بررسی تصویری دو هواپیمای ایران 140 و سیمرغ

لینک خبر از سایت تابناک :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1120342/آیا-سیمرغ-همان-ایران-۱۴۰-است

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این سیمرغ هم که موتورش همون «شبکه 3» (موتور TV3 سابق معروف به شبکه 3!) هست! این موتور که می گفتند با آب و هوای گرم ایران سازگاری نداره و مقصر اصلی سقوطهای آنتونوف هست، چرا فکری برای جایگزینی نکردند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
21 minutes قبل , MOHAMMAD گفت:

این سیمرغ هم که موتورش همون «شبکه 3» (موتور TV3 سابق معروف به شبکه 3!) هست! این موتور که می گفتند با آب و هوای گرم ایران سازگاری نداره و مقصر اصلی سقوطهای آنتونوف هست، چرا فکری برای جایگزینی نکردند؟

سلام

البته چیزی که گفته شد این بود که مشکل از سیستم سوخت رسانی بود که از روسیه تهیه شده بود و مشکل پیش می آورد . طبیعی است که الان این مشکل اصلاح شده باشد. 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 minutes قبل , MOHAMMAD گفت:

این سیمرغ هم که موتورش همون «شبکه 3» (موتور TV3 سابق معروف به شبکه 3!) هست! این موتور که می گفتند با آب و هوای گرم ایران سازگاری نداره و مقصر اصلی سقوطهای آنتونوف هست، چرا فکری برای جایگزینی نکردند؟ 

 

بررسی صحت سنجی با دوستان ولی چنین اظهار نظری از سفیر اکراین وجود دارد

نقل قول

سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران در گفتگویی اعلام کرد: از زمانی که به ایران آمدم سخت تلاش کردم که همکاری‌‌ها بین ایران و اوکراین در زمینه هواپیماسازی فعال شود. شما می‌دانید که کشور اوکراین تنها کشوری است که با ایرانی‌‌ها در زمینه هواپیماسازی مشارکت و همکاری کرده است. در نزدیکی شهر اصفهان یک کارخانه تاسیس شد و در آن نوزده فروند هواپیما به کمک اوکراین ساخته شد. این تنها و بزرگ‌ترین کارخانه هواپیماسازی است که با کمک اوکراین در ایران ایجاد شده و غیر از اوکراین هیچ کشوری در این زمینه به ایران کمک نکرده است و بعید می‌‌دانم در زمینه هواپیماسازی به شما کمک کنند

در سال 2011 فاجعه‌ای رخ داد و هواپیمای ساخت اوکراین در ایران سقوط کرد و این سانحه منجر به توقف همکاری ما شد. بعد از دو سال فعالیت من به‌عنوان سفیر اوکراین در ایران، ما توانستیم مجددا با ایران به توافق برسیم که محدودیت‌‌های به‌وجود آمده در استفاده از هواپیماهای آنتونوف از بین برود

جهت اطلاع شما باید بگویم که چرا هواپیمای محصول مشترک ایران و اوکراین سقوط کرد. تجهیزات سوخت‌رسانی این هواپیما، ساخت کشور روسیه بود و بروز مشکلی در همین سامانه سوخت‌رسانی، منجر به سقوط هواپیما شد. اما چرا این مشکل در سیستم سوخت‌رسانی پیش آمده؟ چون روس‌‌ها می‌خواستند بجای آنتونوف اوکراین شرکت سوخو جایگزین شرکت هواپیماسازی آنتونوف بشود. آنها عمدا این مشکل را ایجاد کردند/عصرایران

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , bds110 گفت:

 

بررسی صحت سنجی با دوستان ولی چنین اظهار نظری از سفیر اکراین وجود دارد

 

اخه مگه سوخو در اون بازه زمانی هواپیمای هم رده با این داشته که بخواد رقیب از گود خارج کنه بعدش سوخو یه پله بالاتر از انتونوف هست اگر می امد خود به خود انتونوف می رفت کنار. به نظرم داره خالی می بنده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , bds110 گفت:

سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران در گفتگویی اعلام کرد: از زمانی که به ایران آمدم سخت تلاش کردم که همکاری‌‌ها بین ایران و اوکراین در زمینه هواپیماسازی فعال شود. شما می‌دانید که کشور اوکراین تنها کشوری است که با ایرانی‌‌ها در زمینه هواپیماسازی مشارکت و همکاری کرده است. در نزدیکی شهر اصفهان یک کارخانه تاسیس شد و در آن نوزده فروند هواپیما به کمک اوکراین ساخته شد. این تنها و بزرگ‌ترین کارخانه هواپیماسازی است که با کمک اوکراین در ایران ایجاد شده و غیر از اوکراین هیچ کشوری در این زمینه به ایران کمک نکرده است و بعید می‌‌دانم در زمینه هواپیماسازی به شما کمک کنند

در سال 2011 فاجعه‌ای رخ داد و هواپیمای ساخت اوکراین در ایران سقوط کرد و این سانحه منجر به توقف همکاری ما شد. بعد از دو سال فعالیت من به‌عنوان سفیر اوکراین در ایران، ما توانستیم مجددا با ایران به توافق برسیم که محدودیت‌‌های به‌وجود آمده در استفاده از هواپیماهای آنتونوف از بین برود

جهت اطلاع شما باید بگویم که چرا هواپیمای محصول مشترک ایران و اوکراین سقوط کرد. تجهیزات سوخت‌رسانی این هواپیما، ساخت کشور روسیه بود و بروز مشکلی در همین سامانه سوخت‌رسانی، منجر به سقوط هواپیما شد. اما چرا این مشکل در سیستم سوخت‌رسانی پیش آمده؟ چون روس‌‌ها می‌خواستند بجای آنتونوف اوکراین شرکت سوخو جایگزین شرکت هواپیماسازی آنتونوف بشود. آنها عمدا این مشکل را ایجاد کردند/عصرایران

 داستانش آبکی و بچه گونه بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , unstopable گفت:

اخه مگه سوخو در اون بازه زمانی هواپیمای هم رده با این داشته که بخواد رقیب از گود خارج کنه بعدش سوخو یه پله بالاتر از انتونوف هست اگر می امد خود به خود انتونوف می رفت کنار. به نظرم داره خالی می بنده

ایلوشین ۱۱۴. یه پله پایین پایین تره. و قسمت بار مجزا مثل اینکه نداشته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , 41148 گفت:

ایلوشین ۱۱۴. یه پله پایین پایین تره. و قسمت بار مجزا مثل اینکه نداشته.

بحث سوخو هست مگه ایلوشن برای سوخو هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.