IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

آنتونف 140 یک هواپیمای مسافربری منطقه ای با قابلیت حمل 52 مسافر می باشد که برای جانشینی هواپیمای آنتونوف 24 توسعه یافته است.آنتونف ساخت و توسعه An-140 را در سال 1993 اعلام کرد. اولین نمونه An-140 در 6 ژوئن 1997 ساخته شد و در 17 سپتامبر همان سال اولین پرواز خود را به انجام رسانید. دومین نمونه پروازی این هواپینا در سال 1998 کامل شد و اولین هواپیمای استاندارد آنتونف 140 در سال 1999 به پرواز در آمد.این هواپیما براساس گواهینامه های هوانوردی ایالات متحده و اروپا و همچنین روسیه تدارک دیده شده است. نسخه اصلی An-140 از دو موتور Al-30 ساخت شرکت موتور سیچ که هرکدام قدرتی برابر 1839 کیلووات را تولید میکنند بهره می گیرد حال آنکه موتور PW127A ساخت شرکت پرات اند ویتنی با قدرت 1864 کیلو وات نیز قابل انتخاب می باشد. کابین هواپیما قابلیت جا دادن 52 نفر را در ردیف های 4 تایی دارد. در عقب مسافران به عنوان پله های یکپارچه می باشد در حالیکه در سمت راست جلویی اجازه حمل بار و محموله را می دهد. قسمت عقب کابین به آشپزخانه و قسمت قراردادن کت و دستشویی اختصاص داده شده است. ساخت نمونه اصلی آغازین An-140 در سال 2003 با An-140-100 جایگزین شد که دارای پهنای بال بیشتر و برد بیشتر (300 کیلومتر) نسبت به An-140 می باشد.در آینده نسخه های دیگری مانندAn-140T که نوع بارکش آن خواهد بود که دارای در بزرگتر در قسمت عقب می باشد ؛ An-140 VIP که مخصوص حمل اشخاص مهم می باشد ؛ An-140 MP که مخصوص گشت دریایی خواهد بود.در سال 1996 Antonov با هسا توافقنامه ای را امضا کرد که در آن اجازه ساخت An-140 را در ایران با نام ایران 140 فراز می دهد. نمونه های اولیه ایران 140 با قطعات تامینی از Antonov ساخته خواهد شد که در نمونه های بعد با ارتقا هواپیماها به استانداردهای مربوط به ایران همراه خواهند شد.ایران 140 حداکثر دارای سرعت 575 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برد با 52 مسافر 2100 کیلومتر می باشد ؛ برد با 6000 کیلوگرم محموله و با سرعت 520 کیلومتر بر ساعت ( سرعت اقتصادی) ، 900 کیلومتر می باشد.حداکثر وزن برخاست ایران 140 ، 19.150 کیلوگرم می باشد.

[align=center]تصویر[/align]

مشخصات ایران ۱۴۰

پیشرانه دو موتور با قدرت 2500 اسب بخار TV3-117VMA-SB2
حداکثر ظرفیت بار 6000 کیلوگرم
ظرفیت مسافر 52 مسافر
سرعت گشتزنی 520 تا 575 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز 7200 متر
برد عملیاتی 2100 کیلومتر با 52 مسافر، 3700 کیلومتر با 33 مسافر
مسافت باند لازم 1350 متر
خدمه پروازی 2
همراه پرواز 1

tebyan.net

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي از دوستان من كه سابقا در هسا كار ميكرد در مورد اين پروژه و كارشكني هاي اوكراين خيلي چيزها ميگفت!!! از اينكه موقع اتصال بال به بدنه ايراني ها رو بيرون ميكردن و يا در دادن تجهيزات وقطعات كارشكني ميكردن و ... اسم ايران 140 هم دو كلمه اول IR دو حرف اول ايران و AN دو حرف اول آنتونوف و 140 هم كه مدل است!! كل افتخار ايران همين اسمش كه سر هم شده ايران!! قرار بود اين پروژه باعث انتقال تكنولوژي بشه كه اونطور كه بايد باز هم با نامردي اين روسها نشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Iran-140 AWACS

تصویر

نیروی هوایی در نظر دارد با استفاده هواپیمای ایران140 اقدام به طراحی و ساخت یک آواکس کوچک نماید که برای دهه آینده در نظر گرفته شده است. هنوز اطلاعاتی از این طرح در دست نیست ولی به احتمال زیاد این آواکس از سیستم دیتالینک برای ارتباط با جنگنده شفق2 برخوردار خواهد بود. نوع رادار هم مشخص نشده ولی به احتمال زیاد از یک رادار روسی در آن استفاده شود هر چند خبرهایی از نصب یک رادار فرانسوی با برد 600 کیلومتر وجود دارد. به هر حال این هواپیما گزینه مناسبی برای پوشش هوایی منطقه ای کوچک و شرکت در میادین نبرد میباشد.

برد رادار: احتمالا 600 کیلومتر
پوشش راداری: 1.1 میلیون کیلومتر مربع
مداومت پروازی: 4 ساعت

برای ایفای نقش موثر در جنگهای امروزی این آواکس باید توانایی شناسایی هدفی با سطح مقطع راداری سه متر مربع از 300 و یک متر مربع از 200 کیلومتری را داشته باشد.

تصویر

هزینه تولید هر فروند ایران140 مسافربری 8 میلیون دلار اعلام شده بود که هزینه تبدیل آن به آواکس میتواند قیمت را تا 20 میلیون دلار افزایش دهد. این قیمت در مقایسه با قیمت آواکسی مانند E-3C که 270 میلیون دلار است ناچیز بوده و با این رقم امکان ساخت حداقل ده آواکس ایران140 وجود خواهد داشت.

فکر کنم ده فروند از این آواکس برای نیروی هوایی و دو فروند برای نیروی دریایی مناسب باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصفهان - خبرگزاری مهر: مراسم تحویل 5 فروند هواپیمای ایران 140 به نیروی انتظامی و هواپیمایی کشوری صبح امروز با حضور نجار وزیر دفاع، بهبهانی وزیر راه و ترابری و احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در اصفهان برگزار شد.

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

واقعا زیباست ولی می بینیم دارن توی ایران هواپیما تولید می کنند . به نظر من اگر مسئولین به جای ایران 140 خط تولید انتونف 74 رو می گرفتند خیلی بهتر بود . ولی همین هم خودش یک گام بسیار ارزنده در این مسیر هست . به امید روزی که بتونیم انواع جنگنده ها و هواپیما ها رو در سطح جهانی تولید کنیم .

به نظر من برای خطوط هما هواپیمای ایلیوشن 96 بسیار عالی است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چند که نظرات ما مهم نیست اما تولید ایران 140 خیلی طولانی شده بود این هواپیما با قیمت هر فروند 5 میلیون دولار تولید مناسبی برای پوشش فضای کشور است که بهتره کار تولید اون به بخش خصوصی واگذار بشه :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا زیباست ولی می بینیم دارن توی ایران هواپیما تولید می کنند . به نظر من اگر مسئولین به جای ایران 140 خط تولید انتونف 74 رو می گرفتند خیلی بهتر بود . ولی همین هم خودش یک گام بسیار ارزنده در این مسیر هست . به امید روزی که بتونیم انواع جنگنده ها و هواپیما ها رو در سطح جهانی تولید کنیم .

به نظر من برای خطوط هما هواپیمای ایلیوشن 96 بسیار عالی است

بله خبر خوشحال كننده ايه گويا ساها هم 6 فروند از اين هواپيما رو سفارش داده. به اميد بيشتر شدن اين سفارشات. اين هواپيماي چيزي از فوكرها كم نداره
در ضمن وزير راه چند ماه پيش ميگفت خط توليد توپولوف 204 و 214 رو هم گرفتن كه نميدونم ديگه به كجا رسيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این صنایع تخصص پرور و اشتغال زا هستند وجودچنین زیرساختهایی باعث پیشرفت های عمده ذر سالهای آینده برای کشور میشود فقط امیدواریم که به پویایی و رشد برای بهتر شدن و رسیدن به طرحهای بومی منجر شود نه همانند صنایع خودرو سازی سالیان دراز اقدام به تولید و طراحی محصوات از رده خارج نماید :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کار بزرگیه. البته این ایران 140 بیش تر از 70 درصدش اوکراینیه. با کار دولتی و سرمایه گذاری دولتی اونم با اقتصادی مثل ما خیلی زور بزنه تهش این میشه. فکر گنده ها رو نکنید. یه چیز دیگه هم این که هواپیماهای مسافربری توپولف و روسی در مقابل ایرباس و بویینگ به حساب نمی ایند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Kucuk antonovlar gormek guzel :lol:

Kucuk antonovlar gormek guzel
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


وزیر دفاع گفت موتور و بدنه و بالها را خودمون می سازمیم (حداقل مونتاژ که می کنیم)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این صنایع تخصص پرور و اشتغال زا هستند وجودچنین زیرساختهایی باعث پیشرفت های عمده ذر سالهای آینده برای کشور میشود فقط امیدواریم که به پویایی و رشد برای بهتر شدن و رسیدن به طرحهای بومی منجر شود نه همانند صنایع خودرو سازی سالیان دراز اقدام به تولید و طراحی محصوات از رده خارج نماید :lol:


100 درصد تحلیل شما رو قبول دارم
خدا کنه این صحبت شما به گوش یکی از مسئولین برسه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتي به ما ايرباس و بويينگ نميدن بهترين فرصت براي خودكفايي هست و در مورد تكنولوژي ساخت هواپيما هم كه تكنولوژي روز دنيا هست نميشه يك شبه به همه چيز رسيد اول بايد از طرحهاي سبك شروع كرد و مونتاژ كرد بعد بايد همون طرح رو بومي كرد در صورت موفقيت بايد طرحهاي موفق جهاني ديگه رو به ايران آورد و تكنولوژي ساخت يا مونتاژ اونا رو خريد در چنين وضعيتي ميتونيم اميدوار باشيم طرحهاي خوب بومي هم به تكامل برسند و ما بالاخره يك روزي شاهد هواپيماي مسافربري ساخت ايران در خطوط هوايي اروپا و آمريكا باشيم اين موضوع حداقل 30 تا 40 سال طول خواهد كشيد اگر واقعا اينو بخواهيم به اميد آن وز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارشیا جان عزیز من چه خبر 30 تا 40 سال اونم حداقل! تا اون زمان که سفینه شخصی می شه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالاخره اینکار انجام شد.ایجاد این صنایع برای ما خیلی ضروریه چون حداقل خاصیتش اینه که راه رو برای پیشرفتهای آینده باز میکنه و نیروهای متخصص رو بکار مشغول میکنه.میگن خط تولیدش برای سالی 12 تاست. کسی هست که بدونه چند درصد در ایران و چند درصد از اوکراینه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کسی هست که بدونه چند درصد در ایران و چند درصد از اوکراینه؟


طبق چيزي كه وزير دفاع گفته ، بال‌ها ، موتور و بدنه در ايران ساخته مي‌شه ، باقي چيزها هم احتمالا از اوكراين وارد مي‌شه كه اين هم جاي بسي خوشحالي داره كه كشور در زمينه‌ي ساخت قطعات بخصوص موتور و بدنه به خودكفايي رسيده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در تایید فرمایشات Ahmad6644 قراره در یک پروسه چند ساله همه قطعات اون بصورت داخلی تولید بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.