Ehsan_animator

HSV-2 Swift ... کاتاماران پرسرعت آمریکایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center]HSV-2 Swift (High Speed Vehicle), United States of America[/align]

[align=center]mURI_temp_25d2f2a4.jpg[/align]

[align=center]HSV-2 Swift یکی از شناورهای تندرو و سریع السیر آمریکایی است که تحت فرمان US Navy Military Sealift Command به خدمت مشغول است . (( US Navy Military Sealift Command یکی از ارگانهای زیرمجموعه نیروی دریایی ایالات متحده می باشد که مسئولیت کنترل شناورهای نظامی این نیرو را بر عهده دارد .)) . این شناور نظامی کاتاماران که تحت اجاره ی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا می باشد ، توسط کمپانی استرالیایی Incat واقع در شهر Hobart جزیره ی تاسمانی ساخته شده است . HSV-2 Swift در حقیقت چهارمین شناور ساخته شده توسط کمپانی استرالیایی Incat می باشد که در نیروی دریایی آمریکا در حال خدمت است و سه شناور قبلی با نام های HMAS Jervis Bay ،، USAV Spearhead ،، HSV-X1 Joint Venture نیز در اختبار همین نیرو می باشد . البته شناور HMAS Jervis Bay چند سالی در نیروی دریایی استرالیا نیز خدمت کرده است . در ادامه می توانید تصاویر این سه شناور را مشاهده کنید .[/align]

[align=center]USAV Spearhead[/align]
[align=center]mURI_temp_2fbce27f.jpg[/align]


[align=center]HSV-X1 Joint Venture[/align]
[align=center]800px-HSV-X1_Joint_Venture.jpg[/align]

[align=center]HMAS Jervis Bay[/align]
[align=center]157728.jpg[/align]


[align=center]مراحل ساخت The HSV-2 Swift تنها 8 ماه به طول انجامیده و تست های دریایی (( Sea trials )) آن به مدت چهار ماه از فوریه تا مه سال 2004 انجام شده است . این شناور گنجایش 35 نفر خدمه (( 18 نفر نظامی و 17 نفر غیر نظامی )) را دارد . در هر سال ، 11 ماه به صورت عملیاتی از The HSV-2 Swift استفاده می شود و در حال حاظر در ماموریت های بشر دوستانه در حال خدمت است . (( در سال 2011 از این شناور در ماموریت های امداد رسانی به کشور هاییتی استفاده شد )).[/align]

[align=center]مشخصات[/align]

[align=center]HSV-2 تماما از آلومینیم ساخته شده است . طول این شناور 97.22 متر ، عرض آن 26.6 متر ، آبخور آن 3.43 و عرشه ی عملیاتی آن 2601 متر مربع مساحت دارد . عرشه ی بالگرد این شناور با 24.7 متر طول و 15.24 متر عرض توانایی حمل بالگردهایی نظیر AH-1 ، MH-60 ، CH-46 و UH-1 را دارد . این عرشه توسط NAVAIR تائید شده است . NAVAIR مخفف Naval Air Systems Command ، مسئولیت پشتیبانی متریال برای هواپیماها و تسلیحات هوابرد نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا را بر عهده دارد . در ادامه تصاویر عرشه ی بالگرد این شناور و بالگردهایی که توانایی نشست و برخاست را بر روی آن دارند ، مشاهده خواهید کرد .[/align]

[align=center]تصویر عرشه بالگرد این شناور[/align]
[align=center]mURI_temp_2b3770fe.jpg[/align]

[align=center]7-hsv-helideck.jpg[/align]

[align=center]Bell AH-1 SuperCobra[/align]
[align=center]thumb_800px-AH-1_Cobra.jpg[/align]

[align=center]MH-60 Seahawk[/align]
[align=center]thumb_mURI_temp_ed664d4d.jpg[/align]

[align=center]CH-46 Sea Knight[/align]
[align=center]thumb_CH-46_Sea_Knight_Helicopter.jpg[/align]

[align=center]Bell UH-1 Iroquois[/align]
[align=center]thumb_Huey1.jpg[/align]

[align=center]ظرفیت ترابری HSV-2 Swift سیصد و پنجاه تن است و می تواند با این محموله به سرعت 35 گره دریایی برسد . حداکثر سرعت این شناور به نقل از سایت ویکی پدیا 45 نات یا 83 کیلومتر بر ساعت است . در این شناور فضایی به عنوان انبار در نظر گرفته شده و ظرفیت آن به اندازه ای است که می تواند دو بالگرد MH-60 را در درون خود نگهداری کند به صورتی که آب و هوای بیرون به هیچ وجه به درون آن راهی ندارد . یک رمپ در قسمت پاشنه این شناور وجود دارد و به آن اجازه می دهد که تجهیزات و وسایل نقلیه نظامی تا سقف 11793 کیلوگرم را جابه جا نماید .[/align]

[align=center]800px-Hsv-2swiftrear343.jpg[/align]

[align=center]تجهیزات[/align]

[align=center]HSV-2 Swift با 4 تیربار سنگین کالیبر 50 M2 Browning تجهیز شده است .[/align]

[align=center]393px-M2_on_a_RHIB%7E0.jpg[/align]

[align=center]نیروی رانش این شناور توسط 4 موتور دیزل دریایی ساخت کمپانی Caterpillar 200px-Caterpillar_logo_svg.png تامین می شود . هر موتور توانایی تولید 7,200kW توان را دارد و مجهز به سیستم خروجی vertical dry exhaust می باشد . شعاع عملیاتی این شناور با این سیستم محرکه به نقل از سایت ویکی پدیا 6,500 km می باشد و می تواند در یک روز ، 24 ساعت بدون وقفه با سرعت 3 تا 10 نات ، به عملیات بپردازد .[/align]

[align=center]تصاویر بیشتری از این شناور را در زیر می توانید مشاهده نمایید :[/align]

[align=center]thumb_1%7E287.jpg thumb_2%7E246.jpg thumb_3%7E208.jpg thumb_4%7E180.jpg thumb_5%7E160.jpg thumb_6%7E138.jpg thumb_7%7E123.jpg thumb_8%7E100.jpg thumb_9%7E96.jpg thumb_10%7E86.jpg[/align]


[align=center]...............................................................[/align]

[align=center]فقط برای میلیتاری[/align]

[align=center]استفاده از مطالب این تاپیک تنها با درج نام سایت میلیتاری به عنوان منبع امکان پذیر می باشد ولاغیر[/align]

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه.

من در مورد شناورهای دریایی هیچ اطلاعاتی ندارم امکانش هست یکی از دوستان بگه
وظیفه این کاتاماران چیه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دستت درد نکنه.

من در مورد شناورهای دریایی هیچ اطلاعاتی ندارم امکانش هست یکی از دوستان بگه
وظیفه این کاتاماران چیه؟؟[/quote]


ترابری و لجستیک

[quote]احسان جان ممنون

استیلثه؟[/quote]

نه حسین جان استیلث نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بطور مثال این کاتاماران چند دستگاه تانک از نوع آبرامز رو میتونه بارگیری و جابجا کنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بطور مثال این کاتاماران چند دستگاه تانک از نوع آبرامز رو میتونه بارگیری و جابجا کنه؟[/quote]

350تن ظرفیتشه که اگه 360تن در نظر بگیریم و بر 60تن(وزن آبرامز)تقسیم کنیم میشه 6تا!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته یک محدودیت دیگر هم وجود دارد و آن این که هر واحد برای بارگیری حداکثر باید 11.7 تن وزن داشته باشد در غیر این صورت کف شناور تحمل وزن بیشتر از این را ندارد که در این صورت بارگیری آبرامز منتفی است ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا این خوش تیپ به دردی می خوره یا فقط میشه باهاش پز داد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حالا این خوش تیپ به دردی می خوره یا فقط میشه باهاش پز داد؟[/quote]

بالا گفته شد که وظیفش لجستیکو این جور چیزاست.دیگه بدرد بخور بودن یا نبودنش با خودت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل اصلیش اینه که بدنه اون از آلومینیوم ساخته شده که دمای ذوب پایینی داره و در مقابل نفوذ تسلیحات بسیار آسیب پذیره. حتی قویترین آلیاژهای آلومینیوم هم توانایی اندکی دارن و در ضمن رسانایی حرارتی و الکتریکی خیلی بالاتری نسبت به فولاد دارن که این هم نقطه ضعفیست.
مثلا در مناطق گرم یا سرد تبادل گرمایی بیشتری میان محیط بیرونی و درونی شناور انجام میشه که همین هزینه سرمایش و گرمایش رو به میزان زیادی افزایش میده.
البته خوبیش اینه که ویژگی مغناطیسی و آهنربایی خیلی کمتری از فولاد داره.دیگه این که ظرفیت کاهش و اکسایش پایین تری از فولاد داره و در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی بسیار مقاومه.
سرعت عبور صوت هم در بدنه اون پایین تر از انواع فولادی است و بازتاب کمتری نسبت به سونار داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولین چیزی که توجه من را جلب کرد پایداری این کشتی است که در دریایی طوفانی اماده کردن نیرو برای حمله به ساحل را آسان می کند
اما بهترین کاربردش همان بحث ترابری است

اگرچه که می تواند در یک منطقه به عنوان پشتیبان تسلیحات ناو ها عمل کند و حتی در منطقه دزدان دریایی با استفاده از گشتهای قایق و هلیکوپتری به حمایت محدود از منطقه بپردازد
البته منظورم یک سکوی دریایی متحرک است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این ناو بیشتر به درد واکنش سریع می خورد و جابجایی سریع یک نیروی کوچک

اگر توجه کنید در نیروی دریای آمریکا هم به تعداد بسیار کمی وجود دارد و سفارش داده شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.