ghermez

لیست کشتی ها بادبانی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

معمولا پست های اخر شب بنده یا دیده نمی شن یا نمی خوان دیده بشن این مطالب بخشی از چند قسمتی است که توسط دوست ارجمند اقای حسین وحدت (hosseinvahdat ) وبه خواهش من ترجمه شده.
این نکته ضروری می دونم بگم با این که نام موضوع کشتی لاک پشتی است ادامه قسمت های بعدش به معرفی کشتی های دیگر می پردازد.


کشتی لاک پشتی(Turtle Ship ) :
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/an1%7E0.jpeg[/img]
کشتی های لاک پشتی یک کشتی جنگی عظیم متعلق به کلاس پانکسئون کره بود که از قرن15تا قرن18 کاربرد نظامی داشت.با وجود اینکه این کشتی زرهپوش بود بسیاری بر این باورند که این کشتی در ابتدا از زره آهنی بهره نمیبرده است.دریاسالار کره ای سان یی سین از یک طراحی مسن به این اختراع بزرگ رسید.کشتی های لاک پشتی در خلال جنگ با ژاپن به پیروزیهای بسیاری بر هیدیوشیها دست یافتند.آنها مجهز به انواع نیزه و 5نوع توپ بودند.برتری خیره کننده آنها در 1415و1416در نبرد با دزدان دریایی ژاپنی و سپس با ژاپن در جنگ برتری عقیده دریاسالار سان یی سین را اثبات کرد.تا سال 1782کره در صلح دائمی بود ولی در این سال با ورود رقبای جدید،امپراتور کره40 فروند هم سفارش داد.


[color=blue]اینم متن اصلی:[/color]

The Turtle Ship (also known as Geobukseon or Kobukson by its Korean name) was a large warship belonging to Panokseon class in Korea under the Joseon Dynasty between the 15th century and 18th century. While many believe it to be an early ironclad ship, the actual design of the early ships, and whether they used iron armor, is unclear. The Korean Admiral Yi Sun-sin is credited for resurrecting and improving the Turtle Ship from an older design, resulting in the craft known today.
The turtle ship is famous for its large part in winning sea battles against Japanese ships during Hideyoshi's Invasions of Korea.
The first references to Turtle Ships come from 1413 and 1415 records in the Annals of the Joseon Dynasty. These Turtle Ships were mentioned as spear-ships or ramming ships and were mainly used to thwart Jurchen and Japanese pirates. Later though, these early Turtle Ships soon fell out of use because of a long period of peace, during which Korea flourished.
Turtle Ships equipped with at least five different types of cannons were in use during the Imjin War between Korea and Japan, and later on when Admiral Yi recreated them. There were at least 40 commissioned Turtle Ships in 1782

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Kobukson_3.jpg[/img]

منبع:
http://www.thepirateking.com/ships/ship_types.htm
ضمنا اضافه کنم منبع اش سخت بالا می اد . با هزار یک مکافات متن اصلی در اوردم
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینکه باید 20 توپ داشته باشه ! آخه کنار و جلو و عقب براش دهنه توپ طراحی شده ، خوبی این مدل طراحی اینه که کسی رو که داره توپ رو مسلح می کنه رو نمیشه راحت زد و تا گلوله توپ دیگه ای بهش دخوره ، 1 سره شلیک می کنه. اگر هم توپ خراب بشه ، میشه با نیزه تفنگ و ... به پوشش آتش ادامه داد :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C_%D9%88%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF_1.jpeg[/img]

رایج ترین نوع کشتیهای دراز(؟)knorrبود.کشتی باری وایکینگها از کشتی های مهم تجاری ایسلند بود.بهترین مثال شناخته شده برای knorrکشتیGokstadمیباشد.
کنور(knorr)عموما 20تن بار یا 3 تن لباس پشمی مخصوص یا 30 تن غلات و یا5 تن جو حمل میکرد.کنور(knorr) متکی بر بادبان بود ولی 4تا7جفت پارو و نیز 15الی20خدمه مرد داشت.برخلاف کشتی های اژدهایی برای محموله های در راه ملوانی در میانه کشتی ندارد.در نتیجه می توان فهمید از پاروهای آن صرفا برای کارهای تخصصی تر استفاده میشود.همه کشتیهای دراز از بادبانهای مربعی از جنس پارچه پشمی مخصوص ساخته میشدند و با پوست گراز ماهی مهر و موم میشد.وجود دکل در کشتیهای دراز ثابت و در کشتی های اژدهایی اختیاریست.وجود دکل باعث شد برخلاف کشتیهای اژدهایی،طول عمر یک کشتی دراز 20تا 30سال باشد.

[color=blue]
متن اصلی:[/color]
The most common type of longship, the knorr was the workhorse of Viking cargo ships, the mainstay of the Icelandic traders. The best-known example of a knorr is the Gokstad ship.
A knorr could carry up to 20 tons of cargo, or a volume equal to 3 tons of vathmal (finely woven homespun wool cloth), or 30 tons of flour-milled grain, or 5 tons of whole-grain barley. A knorr relied mostly upon its sails, having only 4 to 7 pairs of oars and a crew of 15 to 20 men or less. Unlike the dragonships, the knorr couldn't have oarsmen amidships, for the cargo would be in the way.
Consequently the knorr used oars only for specialized tasks, such as docking, or keeping the bow into the wind during a storm. All longships used a single square-rigged sail made of vathmal secured with ropes made of seal- or walrus-skin. While the dragon-ship could unstep its mast (take the mast down for safety or storage), the knorr's mast was fixed and could not be removed. This posed some danger in storm conditions, and the Icelandic annals record the loss of often several cargo ships each year.
These same annals indicate that the lifetime of the knorr was 20 to 30 years when properly cared for (and when Ran and Aegir - the deities of sea-storms and drowned sailors - didn't claim a ship as their own). When referring to multiple Knorr vessels, the correct term is "Knerrir"

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C_%D9%88%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF.jpeg[/img]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از دوست عزیز جناب اقای patriot1979 که زحمت ترجمه این قسمت را کشیدند

[color=blue][size=18]قایق سه دکله مدیترانه ای (Xebec)
[/size][/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C_Xebec.jpeg[/img]
این نوع قایق از 1650 تا 1820 در مدیترانه مورد استفاده قرار می گرفت. این نوع قایق نخستین بار توسط دزدان دریایی ساکن شمال آفریقا (بِربِرها) بکار گرفته شد که با سوداگری در این کشتی های بادبانی قرون میانه در پی کسب قدرت در دریا و دستیابی به کشتی های توپدار بودند. این کشتی ها معدودی دیرک چوبی طویل مشابه کشتی های بادبانی کهن توأم با برآمدگی قابل توجه در بخش های جلویی و عقبی داشتند. این قایق ها مجهز به سه بادبان سه گوش بود که بادبان های جلویی و عقبی با تعداد زیادی حلقه فلزی به قسمت های جلویی و عقبی شناور متصل شده بودند.

[color=blue]
[size=18]
کرجی تفریحی بادی یا بخار (Yacht)[/size][/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/yacht1.JPG[/img]
این کرجی در اصل شناوری سبک و سریع به طول 26 فوت (6/7 متر~) یا بیشتر است که عموما برای حمل و نقل افراد مهم مورد استفاده قرار می گرفت. نام این کرجی بعدها به هر شناور تفریحی بادبانی یا بخار (بجز dinghy : قایق تفریحی مورد استفاده خانواده های انگلیسی در شرق هند) که در سفرهای تفریحی و یا مسابقات قایق رانی مورد استفاده قرار می گرفت، اطلاق گردید. ریشه این واژه نیز هلندی است.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C_Yacht.jpeg[/img]

[color=blue][size=18]
قایق چهار پارویی یا شش پارویی دو دکله (Yawl)[/size][/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Yawl_%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C1.jpeg[/img]
این نام از واژه هلندی «Jol» مشتق شده است. این قایق دو دکل مشابه کرجی یک دکلی قدیمی (sloop) یا کرجی دیگری موسوم به cutter است با این تفاوت که یک دکل پشتی اضافی در انتهای کشتی اغلب در سمت راست تیرک های چوبی عرضی کشتی دارد. بادبان کوچک پشتی بر روی دکل عقبی برافراشته می شود. این قایق اغلب به اشتباه «ketch» خوانده می شود که این کشتی اخیر نیز دارای دو دکل است اما دکل اصلی در منتهی الیه جلویی کشتی نصب شده است. تفاوت اساسی yawl و ketch این است که دکل خلفی قایق اخیر جلوی سکان قرار دارد. در عمل، نقش اصلی دکل خلفی در ketch کمک به راندن شناور است در حالی که دکل خلفی در yawl در اصل برای حفظ توازن و تنظیم وضعیت حرکت مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه آنکه در قیاس yawl با یک ketch با ابعاد مشابه، بادبان عقبی yawl قاعدتا باید کوچک تر از بادبان اصلی در نظر گرفته شود. ابعاد بادبان اصلی yawl به بادبان اصلی کرجی یک دکله قدیمی هم اندازه نزدیک است.
طول: 29 فوت (10 متر~)
بیشینه عرض: 8 فوت (5/2 متر~)
آبخور کشتی: 3 فوت و 6 اینچ (1/1 متر~)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Yawl_%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C.jpeg[/img]

[color=blue]
[size=18]
Yorkshire Billy Boy[/size][/color]
قایق مسافری موسوم بهYorkshire Billy Boy (این نام [بویژه: Billy boy (s)] ریشه در تاریخ پر فراز و نشیب تحولات سیاسی و اجتماعی انگلستان و اسکاتلند طی سده های 17 تا 19 دارد [حوالی 1644 تا 1840 میلادی]؛ در عین حال، بسبب استفاده مردمان سوژه این داستان تاریخی از شکل خاصی از قایق ها و کشتی های نسبتا بزرگ این نام معمولا به این طراحی خاص از قایق های مسافری کوچک اطلاق می شود.)
این نوع قایق مسافرتی حاصل تغییر و باز مهندسی قایق نمونه Humber keel (نوعی کشتی نسبتا قدیمی متوسط اندازه ویژه دریانوردی تجاری در آبراهه های داخلی و مرزهای آبی انگلستان) بود. در مجموع، این قایق تفریحی قدری بزرگ تر و جادارتر از Humber keel بود و بالک های موج شکن تعبیه شده در آن عرشه را وسیع تر می کرد. بدنه در عقب کشتی با تعبیه اتاقک و دریچه کوچک بار بدقت دایره ای شکل شده بود. بادپناه کشتی نیز معمولا با دقت فراوان ساخته می شد.
طول: 75 فوت (22 متر~)
بیشینه عرض: 18 فوت (5/5 متر~)
عمق بدنه: 8 فوت (5/2 متر~)
خدمه: یک مرد به همراه خانواده اش
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال برام پیش اومده:میخواستم بدونم میشه کشتی ها/زیردریایی ها رو هم استیلز کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یه سوال برام پیش اومده:میخواستم بدونم میشه کشتی ها/زیردریایی ها رو هم استیلز کرد؟[/quote]

دوست عزیز برای سوال های خود به تاپیکی که توسط جناب وریور ایجاد شده است مراجعه کنید و سعی کنید در هر تاپیک با توجه به موضوع آن ، پست دهید تا تاپیک منحرف نشود

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7564

در مورد سوال شما کشتی های زیادی تا به حال به صورت استیلز طراحی شده اند ولی در مورد شناورها این مفهوم با جنگنده ها تفاوت دارد

در مورد زیردریایی ها هم شما باید ببینید که زیردریایی ها به چه صورت در زیر آب شناسایی می شوند و آیا بدنه ی آنها در شناسایی شدن انها نقشی دارد یا خیر ... در شناسایی زیردریایی ها چیزی که مهم است بی صدا طراحی کردن موتورهای انهاست و عایق صوتی بودن بدنه ی آنها نه فرم بدنه و شکل آن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]Windjammer[/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Windjammer.jpg[/img]

کشتی بادبانی (آخرین و پیشرفته ترین نمونه کشتی های بادبانی تجاری سده 19 میلادی با بدنه فولادی- چوبی)
نوعی کشتی بادبانی با اسکلت بزرگ فولادی مورد استفاده برای باربری در سده 19 میلادی: این کشتی ها بزرگ ترین شناورهای بادبانی تجاری بودند که 3 تا 5 دکل و بادبان چهارگوش بزرگ داشتند که شکل منحصربفردی به آنها می بخشید. این کشتی ها براحتی چندین هزار تن کالا را جابجا می کردند و نسبت به همتایان برخوردار از دکل چوبی سه مزیت داشتند: فولاد مقاوم تر و مستحکم تر بود و از همین رو ساخت کشتی هایی با ابعاد بزرگ تر و کاربری تجاری بالا را ممکن می ساخت، دکل های فولادی فضای اندکی را اشغال می کردند و فضای بیشتری را برای حمل بار فراهم می آوردند و در فرجام، نگهداری و ترمیم دکل های فولادی ارزان تر از دکل های چوبی تمام می شد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Windjammer1.jpg[/img]

[size=18]
Norfolk Wherry[/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Norfolk_Wherry.jpeg[/img]

قایق پارویی باری/ مسافری (قایقی ویژه حمل بار و مسافر در رودخانه ها و آبراهه های ناحیه Norfolk واقع در شرق انگلستان)
این نوع قایق نوع دیگری از شناورها که در اصل برای حمل بار و مسافر در شبکه گسترده آبراه ها و دریاچه های ناحیه Norfolk انگلستان که در منطقه Yarmouth به دریا منتهی می شود، طراحی شده بودند. یک مرد براحتی می توانست با استفاده از یک قرقره دوار بادبان بزرگ اما سبک (سه گوش یا مربع شکل) این شناور را بر دکل افراشته کند. بخش اعظم فضای کشتی از بار انباشته می شد که گاه وزن آن تا 30 تن می رسید. دکل را می شد برای عبور از زیر پل ها پایین تر آورد. این نوع قایق ها در شرایط جوی نامساعد و آرام باید توسط مردانی قوی هدایت می شد. در میان دهکده های واقع در آبراهه های Norfolk، دهکده Potter Heigham [حوالی 20 کیلومتری شهرNorwich ] قطب (طراحی و ساخت) این نوع قایق بود که اکنون تنها معدودی از این شناورها در این دهکده باقی مانده است. تخته بادپناه در این نوع قایق ها نصب نمی شد.
طول: 60 فوت (حدود 18 متر)
بیشینه پهنای قایق: 12 فوت (حدود 6/3 متر)
عمق: 3 فوت (حدود 1 متر)
خدمه: 2 نفر

با تشکر پاترویت
مترجم :
[color=blue]patriot1979[/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]ضمن تشکر مجدد از جناب پاترویت که زحمت ترجمه کشیدندو عذر خواهی به دلیل وقفه.[/color]
[size=18]Galleon:[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%A8%D8%A8%D8%A8.jpeg[/img]
کشتی بادبانی بازرگانی یا جنگی اسپانیولی قرن پانزدهم (Galleon) نوعی کشتی تجاری/نظامی بود که اولین بار توسط اسپانیایی‌ها مورد استفاده قرار گرفت و طی قرون متمادی خدمات تجاری و نظامی ارزنده‌ای برای امپراتوری اسپانیا انجام داد. ابعاد بزرگ، وزن، عرض و ارتفاع زیاد در عرشه‌های جلویی و خلفی که محل استقرار برجک‌های نگهبانی بود از جمله مشخصات بارز این کشتی‌ها بشمار می‌رفت. ابعاد بزرگ اتاقک‌های داخلی بویژه استراحتگاه‌های ملوانان مانورپذیری این کشتی‌ها را بشدت کاهش ‌می‌داد و از همین رو اسپانیایی‌ها برای ارتقاء عملکرد کشتی‌های تجاری/نظامی‌شان ‌طی سال‌های بعدی در طرح‌های‌ خود برای ساخت این کشتی‌ها بشکل قابل ملاحظه‌ای از ابعاد استراحتگاه‌های ملوانان کاستند اما ارتفاع زیاد بخش خلفی این کشتی‌ها را تغییر ندادند. شاهکار مهندسی ذیل نمونه‌ای از این نوع کشتی بادبانی بازرگانی/جنگی اسپانیولی ساخته شده حوالی 1588 است که عرشه معمولی و برجک‌های خلفی مرتفع و عرض سینه کمی دارد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%A7%D8%A8.jpeg[/img]

[size=18]Galley[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/250px-Galley-knightshospitaller.jpg[/img]
Galley کشتی‌ محبوب دزدان دریایی آب‌های مجاور کرانه‌‌های ساحلی مدیترانه و عمدتا متکی به نیروی پاروزنان پرشمارش بود هر چند که اغلب‌شان برای مواقع اضطراری دست کم یک دکل با بادبان داشتند و اگرچه در آب و هوای آرام چابک‌‌تر و مانورپذیرتر از کشتی‌های دریانوردی پهن‌پیکر بودند که برتری در محدوده مدیترانه را به آنها می‌بخشید اما از عهده دریانوردی در آب‌های ناآرام اقیانوس اطلس یا کانال مانش برنمی‌آمدند؛ آب‌های خلیج کارائیب برای این قسم کشتی‌ها اندکی مناسب‌تر بود که تا به امروز همچنان از جمله کشتی‌های قایقرانی رایج این ناحیه است
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/index.jpeg[/img]

[size=18]merchantman[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/saomiguel.jpg[/img]
کشتی تجارتی (merchantman یک نام عمومی برای کلیه کشتی‌های غیرنظامی است): از دیگر کشتی‌های محبوب کشتی‌های دزدان دریایی که مطالب زیادی به تفاصیل پیرامون‌‌ آن بیان شده است. این نوع کشتی‌ها بدقت و با کارایی مطلوب برای حمل مقادیر زیادی از محموله‌های سنگین ساخته شدند؛ برخی از آنها مجهز به توپ و بعضی دیگر نیز مسلح نشدند؛ انواع مسلح تعداد متنابهی توپ‌ داشتند. ابعاد این کشتی‌ها مشابه ناوچه‌های نظامی اما هدایت‌شان قطعا آسان‌تر بود.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%A7%D9%82%D9%82.jpeg[/img]

مترجم:
patriot1979
منبع:
http://piratemaster.wetpaint.com/page/Types+of+Ships

د

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=19]کاراول(CARAVEL):[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Caravel%D9%82.jpg[/img]
یک کشتی کوچک به معنای تجاری و اسپانیایی و پرتغالی برای اکتشاف مورد استفاده قرار گرفته شده است. دارای طول 80 فوت(25تا30 متر)
این متن اصلی است:
A small ship meant for trading and were used by the Spanish and Portuguese for exploration. Around 80 feet long.

در ویکی... اینطور درباره اش نوشته:
کاراول(Caravel) یا کاروِل (Carvel) نوعی کَشتیِ سبک‌وزنِ دو یا سه دکله با بادبان‌هایی مثلثی‌شکل استکه اروپاییان، به‌ویژه پرتغالی‌ها و اسپانیایی‌ها در سده‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ میلادی برای مسافرت‌های طولانی از آن استفاده می‌کردند.
کشتی‌های کاراول نخست در سدهٔ پانزدهم توسط پرتغالی‌ها ساخته و جایگزین کشتی‌های سنگین و بزرگ آنان شد. این کشتی‌ها ۲۳ متر طول و گاه تا ۱۶۰ تن وزن داشتند و دارای ۲ یا ۳ دکل بودند که بادبان‌هایی مثلثی شکل را بر آنان می‌افراشتند. بعدتر دکل چهارمی نیز به کاراول‌ها اضافه شد که بادبانی چهارگوش داشت تا در برابر باد به اهتزاز درآید.همچنین بدنهٔ این کشتی‌ها حالتی مدور داشت و دماغه و قسمت عقب آن مرتفع بود.
مهمترین برتری کاراول‌ها نسبت به دیگر کشتی‌ها قابلیت آنها در حرکت در خلاف جهت باد و رسیدن به سرعتی قابل توجه بو[ و همین موضوع سبب شد تا پرتغالی‌ها با کمک کشتی‌های جدیدشان بتوانند نخستین غربی‌هایی باشند که به سواحل آفریقا دست یافتند.
کاراول‌ها در دوران توسعه و اکتشاف نقشی اساسی داشتندچنانکه دو کشتی از سه کشتی کریستف کلمب به نام‌های پینتا و نینا در سفر اکتشافی تاریخی او در ۱۴۹۲ از نوع کاراول بود.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/caravel.jpg[/img]

[size=19]MAN-O-WAR:[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/MAN-O-WAR_1.jpg[/img]
اینها کشتی ها سنگین اسلحه ناوگان بود. آنها در طراحی شبیه galleons بودند ، اما قدرت آتش سنگین داشتند که به طور میانگین ​​از 65 اسلحه میگرفتن و غیر معمول نبوده که بیش از 100 اسلحه داشته میداشتند . آنها حدود 1،000 تن بودند و دارای 3 دکل. فقط سه قدرت عمده دریای آن زمان (اسپانیا، انگلستان، و فرانسه) بسیاری از این نوع کشتی ها داشتند.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E261.jpg[/img]

[size=19]FRIGATE:
[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4.jpeg[/img]
«عرشه ناوچه های سه دکله، بزرگ ترین کشتی های جنگی پس از رزمناوها، دارای بخش جلویی مرتفع، مکان ویژه ادای تشریفات نظامی و 38-24 عراده توپ بودند. سرعت ناوچه ها بیش از کشتی های تجاری و ماموریت شان حفاظت از سایر کشتی ها و گاه تعقیب و مقابله با دزدان دریایی بود هر چند که بسبب فرار [سریع -م] اغلب کشتی های دزدان دریایی تنها شمار اندکی از آنان تحت تعقیب ناوچه ها قرار می گرفتند.»
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3.jpeg[/img]

[size=18]BRIGANTINE[/size]
کشتی دزدان دریایی در اصل یک کشتی کوچک دو بادبانه بوده و مورد علاقه دزدان دریایی مدیترانه ای آن را در هر جا یک نام داشته . brigantino کلمه ایتالیایی به معنای ..کشتی راهزن و پس از آن کشتی یک کشتی قایقرانی دودکله قدرت قایقرانی برتر را داشت .
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/5.jpeg[/img]

مترجمان:patriot1979 وBattleMaster
منبع:
http://www.isd12.org/bhe/archives/activities/pirates/Pages/ships/Ship.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5] brig:[/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/-Brig.jpg[/img]


کشتی های
brigantine
نوعی از کشتی بودند که هم به عنوان کشتی جنگی در نیروی دریایی و هم کشتی های بازرگانی به تعداد زیادی مورد استفاده قرار می گرفتند.
این نوع کشتی 16 توپ با خود حمل می کرد و برای دستیابی به سرعت هر چه بیشتر با هر دو نوع بادبان های
Royal
و
topgallant
طراحی و مجهز شده بود.
این نوع کشتی ها توسط نیروهای دریایی کشورهای مختلف جهان برای انجام ماموریت های گشت زنی و شناسایی مورد استفاده قرار می گرفت. آن ها برای تعقیب و نهایتا تصرف یا نابودی کشتی های دشمن بکار گرفته می شدند.
تعداد زیادی از این نوع کشتی ها در اواخر قرن هجدهم پاروهای بلندی را با خود حمل میکردند تا بتوانند از آن برای حرکت و تغییر جهت در دریا در شرایط آب و هوایی آرام و ساکن که بادی نمی وزید استفاده کنند.
در سال 1814 بریتانیا 71 عدد از این کشتی ها در انواع مختلفی که از 10 تا 16 توپ حمل می کردند را در اختیار داشت.

طول : 110 فوت
بیشترین پهنا : 28 فوت
آبخور: 16 فوت
خدمه : 100 تا 120

توضیح :
topgallant و royal
نوعی از بادبان چهارگوش در کشتی های بادبانی هستند که در قسمت های بالایی دکل نصب میشن.


[size=5]بادگرو:[/size]

نام این قایق از کلمه ی "بارگه" گرفته شده است. طراحی آن بسیار شبیه به یک قایق بزرگ گاندالا (نوعي قايق که در کانال هاي شهر ونيز ايتاليا معمول است) است که کابین آن شامل یک اتاق خواب، هال و یک عرشه محصور در جلو می باشد. پنجره های دور تا دور کابین توسط کرکره پوشیده شده است تا از ورود نور خورشید در روز جلوگیری کرده و همچنین اجازه ی ورود هوای تازه در شب را می دهد. در قسمت قوس قایق یک عرشه ی کوچک باز وجود دارد که قایقرانان در آنجا و با پارو زدن به وسیله پاروهای بلند قایق را به جلو می رانند. روی سقف کابین و بالای عرشه محل فرماندهی قایق و استراحت خدمه می باشد. محل سکان دار قایق ، انتهای عقبی روی سقف کابین است که به وسیله ی یک سکان بلند قایق را هدایت می کند. این قایق دارای 2 بادبان بزرگ مربعی شکل است که در صورت وزش باد می توان آنها را برافراشت و با توجه به آنها قایق می تواند خیلی سریع حرکت کند.

در کنار این "بادگرو" ها یک قایق حمل کننده نیز وجود دارد که وظیفه ی حمل تدارکات، لوازم پخت و پز و آشپزی و خدمتکاران را به عهده دارد. به علاوه ی اینکه یک دینگی ( نوعی قایق هندی) نیز برای ارتباط بین 2 کشتی و یا با ساحل مورد استفاده قرار می گرفت.
زمانی که جریان باد آهسته بوده و عمق آب کم بود تا جاییکه می توانستند در آب بایستند، قایقها را می توانستند به وسیله یک طناب که به دکل کشتی متصل بود توسط شش مرد و یا بیشتر به طرف ساحل بکشند.


[size=5]بوزا (بازا):[/size]

از ابتدا به عنوان یک کشتی جنگی توسعه داده شد. کشتی در 2 طرف دارای لبه ی بلندتری نسبت به بقیه جاها داشت. این لبه های بلند حفاظت بیشتری را برای پارو زن ها ایجاد می کردند . بوزاها به طور فزاینده ای به عنوان کشتی حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار گرفتند زیرا لبه های بلند آنها به معنای طرفیت بارگیری بیشتر نیز بود. اشکال بوزاها نیز همین بلندتر بودن لبه های دو طرف بود زیرا باعث شده بود مقدار آب خوری کشتی بالا باشد و نتواند در بنادری که عمق کم دارند پهلوگیری نماید. با مراجعه به چندین کشتی بوزا ....



مترجمان :
[b] M-ATF و [/b]

[b] hans[/b]



برداشت با ذکر نام مترجمان و میلیتاری
[b] [/b]

[b] [/b][b]....................................................................[/b]


[b]از کمک و توجه این دو بزرگوار به خواسته ی من برای ترجمه متن سپاس گدارم[/b]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][color=#0000FF]Brigantine[/color][/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/Brig.jpeg[/img]

کشتی مکعبی شکلی با دو دکل که دارای 18 توپ و دو اسلحه دوربرد بود. در کناره های کشتی، اتاق خواب افسران و خدمه، انبار غذا و محل نگهداری چوبهای اضافی (برای تعمیر کشتی) بود. انبار باروت و گلوله در زیر عرشه ذخیره می شدند.

اندازه های تقریبی:
طول دکل: 198 فوت
طول بدنه: 123 فوت
آبخور: 110 فوت و 8 اینچ
ارتفاع دماغه: 32 فوت
تیر عمودی عقب کشتی: 10 فوت و 6 اینچ
میزان جابجایی آب: 297 تن
ارتفاع بیرون از آب:
جلو: 113 فوت و 4 اینچ
عقب: 118 فوت و 4 اینچ
اسلجه ها:
توپ 32 پوندی: 18 عدد
توپ 12 پوندی: 2 عدد
خدمه:
حالت عملیاتی: 155 افسر و کارگر
حداقل مورد نیاز: 40 افسر و کارگر
قایقها:
1 قایق نجات، 2 قایق جستجو
این کشتی همچنین به عنوان حمل زندانی هم استفاده میشده است.

[size=5]Carrack:[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/index.jpeg[/img]
[size=5][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/Carrack.JPG[/img][/size]
بزرگترین کشتی اروپایی در قرن 15، کشتی باری-جنگی اسپانیایی Carrack بوده (کاراک به معنای کشتی باری هم هست) که بسیار بزرگتر از رقیب خود، caravel بوده است. (کاراک حدود 1000 تن و کاراول در حدود 250 تن)
کاراک به سرعت به کشتی استاندارد در تجارتهای حوزه آتلانتیک و نیز کشتی های اکتشافی در قرن 16 تبدیل شد، تا اینکه جایگزینی برای آن پیدا شد که برتری های چشمگیری به آن داشت. کاراک دارای دو دژ بزرگ در میانه و انتها بوده است (شبیه جزیره ای های ناوها نیمیتز). در دهه 1560، یک انگلیسی به نام John Hawkins کشف کرد که این دژهای بزرگ، به شدت تاثیر نامطلوبی بر کشتی رانی و سرعت کشتی دارند. قرار گرفتن یکی از آنها جلوی دکل، تعادل کشتی را در نگام وزش باد شدید به هم میزده است و هدایت آن را بسیار سخت میکرده است.
در ابتدای 1570، Hawkins در آزمایشات و طراحی های خود به این رسید که با حذف این دژها و افزایش ارتفاع عقب کشتی، هم سرعت آن افزایش میابد و هم هدایت پذیرتر میشده است.
طراحی نوین Hawkins که با نام galleon معروف شد، تا اواخر قرن 18 به مدل استاندارد کشتی ها تبدیل شد.
اسپانیایی ها به آن carraca یا nao میگفتند، پرتغالیها آن را nau (به معنای کشتی) مینامیدند، فرانسویها آن را nef میگفتند و انگلیسی ها آن را "کشتی بزرگ" میخواندند.

[size=5]Brighton Hog Boat[/size]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/Brighton_Hog_Boat.jpeg[/img]

این کشتی ها که به نام Hoggie معروف بودند، نمونه ای از طراحی سنتی قایقهای ماهیگیری بوده است. این قایقها فربه و کوچک بوده که به نظر میرسد در Brighton ، Hove و Shoreham ساخته میشده اند. گرچه آنها در ابتدا به منظور ماهیگیری ساخته شده بوده اند، ولی اقدام به حمل بار در طول رودخانه ها نیز می کرده اند. سطح این قایق کوچک، پوشیده از دریچه های بسیار بوده است. (قایق ماهیگیری بوده دیگه!) قسمت پناهگاه کشتی (قسمتی که باد بهش نمیخوره) و جلوی کشتی از طراحی غیر معمولی استفاده شده است. دماغه کشتی کوتاهتر از انواع معمول بوده و قابلیت تعمیر در خود عرشه رو داشته است.
طول: 28 فوت
عرض: 12 فوت

مترجم:
[b] heliaa[/b]


برداشت فقط با ذکر نام مترجم و میلیتاری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون بابت تاپیک کاملتون که البته هنوز جا برای کامل شدن داره.
وقتی به این رویه نگاه میکنیم میبینیم که کشورهایی مثل انگلستان با چه پیشینه ای در زمینه کشتی های جنگی در حال ساخت
رزمناوها و ناوهای فعلی هستند.دقیقا به همین دلیل هست که امروزه کشوری مثل بریتانیا بر فرض مثال توانایی ساخت HMS Daring رو داره ....
ناوشکنی که اگر ده ها کشور مثل ترکیه و کلیه کشورهای عربی جمع بشن نمیتونن حتی سیستمی مثل SSTD اون رو تحلیل کنن چه برسه براش
برنامه ریزی و پیش فرض های شناسایی رو تعریف کنن....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ops' timestamp='1347902902' post='271736']
ممنون بابت تاپیک کاملتون که البته هنوز جا برای کامل شدن داره.

[/quote]



ممنون از لطفتون.

این مطلب بخش کوچکیش است منبعی اصلی برید نگاه کنید می بینید هنوز یک سومش نیست.چیز دیگری که است می خوام فقط معرفی کلی و کاملی باشه نه شرح و توضیح مفصل درباره ی تکاتکشون .

متاسفانه اشتباهی که کردم از دو تا سه منبع استفاده کردم که باعث شده یک دست در نیاد.که سعی می کنم از این به بعد از همون منبع اصلی استفاده کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]Catboat :[/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/Catboats_.JPG[/img]


[font=comic sans ms,cursive]قایق گربه ( کت بوت) یک وسیله و کشتی بادبانی است که از یک دکل بادبانی بهره می برد که مکان آن نزدیک به جلو قایق قرار دارد. اگرچه هر قایق با یک دکل از نظر تکنیکی کت بوت نام می گیرد اما بطور سنتی کت بوت دارای تیر پهن به اندازه نصف قایق یا کشتی مورد نظر است که در وسط عرشه برپا شده است. خیلی از کت بوت ها از جمله نوع [/font]
[font=comic sans ms,cursive][color=#282828]Barnegat Bay و خیلی از کت بوت های مدرن دکل برمودا ( احتمالا نوع مشهور است) حمل می کنند[/color][/font]

[font=comic sans ms,cursive][color=#282828]بعضی اوقات یک بادبان سه گوش نیز اضاف می گردد که یک متعادل کننده در جلوی کشتی را ملزوم می کند [/color][/font]


[font=comic sans ms,cursive][color=#282828][size=5]Dutch Clipper :[/size][/color][/font]

[font=comic sans ms,cursive][color=#282828][font=comic sans ms,cursive]هنگامی که بسیاری از کشتی های تندروی بادبانی زیر پرچم بریتانیا و آمریکا بود بیش از صد کشتی تندرو در هلند ساخته شد . این کشتی ها از نوع متوسط تندرو در مقیاس با کشتی های بزرگ تندرو بودند[/font][/color][/font]
[font=comic sans ms,cursive][color=#282828]در سال 1874 با بررسی دولت هلند در مورد وضعیت صنعت کشتیرانی به نام Enquête ، اعلام کرد که 16 کشتی تندرو درسال 1868 با تناژ6000 تن به روز شدند و در سال 1873 هیجده(18) کشتی با مجموع تناژ 7878 موجود بود .
با این وجود منابع دیگر، وجود تعداد بیشتری از این کشتی ها را ذکر کردن.[/color][/font]


[font=comic sans ms,cursive][color=#282828][size=5]Cog :[/size][/color][/font]
[font=comic sans ms,cursive][color=#282828][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/cog.jpeg[/img][/color][/font]

[font=comic sans ms,cursive][color=#282828]از کشتی های تجاری پهن پیکر در اروپا عمدتا بین قرون 13 و 15 میلادی استفاده می شد .
تا قرن 15 میلادی کشتی های ساخته شده دارای یک دکل بودند .
اصالت قایق ها به شمال اروپا ، سرتاسر منطقه بالتیک و دریای مدیترانه بازمیگردد . از اولین قایق ها می توان به وجود آن در نزدیکی Muiden آمستردام و در سال 948 بعد از میلاد اشاره کرد .
cog از کلمه Kogge که یک کلمه مشترک میان زبان های هلندی و فنلاندرز ( یا فنلاندی ) است و به معنای گرد یا کروی می باشد
اگرچه ساخت و ساز با پوسته آهن محدود به ساخت دکل بود ، اما توماس والسینگهام اعلام کرد در سال 1331 کشتی هایی ساخته شد که با سه عرشه ساخته شده با پوسته آهنی ظرفیت گنجایش بیش از 500 نفر خدمه و سرباز را داشتند .
یکی از همین کشتی هایی ساخته شده دارای ارتفاع بلند ،عرشه مسطح ، بادبان مربعی شکل بود که به عنوان Cogue شناخته می شد . [/color][/font]
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10228/images.jpeg[/IMG]


[font=comic sans ms,cursive][color=#282828][size=6][size=4]مترجمان[/size][/size]: [/color][/font]
[b] arminheidari و [/b]

[b] F14AA[/b]


[size=3]استفاده با ذکر نام میلیتاری و مترجمان[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.