ALI

گاتلینگ قدرتمند GECAL / GAU 19 A/B

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

علی آقا از جواب بسیار کامل و مفیدی که دادید خیلی تشکر میکنم . توضیحاتی بس فنی و تکنیکی و مطالب تخصصی بود. تا حالا هیچ وقت به این نکته توجه نکرده بودم که گتلینگ های مشترک در سیستم های مختلف چقدر نقش و پرفورمنس متفاوتی با هم دارند مثل همین اونجر.
انصافا در زمینه های توپ و تانکی و زرهی و ادوات زمینی بالاترین سطح اطلاعات رو تو سایت دارید.

[quote]شیپونوف جی اس اچ 6 روسی ( هووی شما )
[/quote]
بابا اذیت نکنید تورو خدا یکی ندونه فکر میکنه چه خبره :lol: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قربان شما :evil:

[quote]علی اقا بیزحمت راجع به سه اصطلاح گاتلینگ ، rotary cannon ، revolver cannon و گاتلینگ توضیح بدین. [/quote]
روتاری کانون اصطلاحی است که به توپهایی که مکانیسم چند لول و چرخشی دارند اطلاق می شود. در مجموع روتاری کانون ها همان گتلینگ ها هستند.

اما توپ های با مکانیسم رولور و یا همان رولور کانون ، به توپهایی گفته می شود که دارای یک چامپر معمولا بیش از 5 خزانه ای هستند. فشنگ های این نوع توپها به همدیگر متصل نیستند و به اصطلاح لینک لس هستند. فشنگ ها به ترتیب وارد خزانه ها می شوند و چامپر با چرخش خود در هر زمانی که اولین گلوله وارد شده در راستای لوله توپ رسید ، چاشنی گلوله را منفجر کرده و گلوله را شلیک می کند.

باید توجه داشت که مکانیسم رولور کانون علیرغم اینکه بسیار شبیه به روتاری کانون و گتلینگ ها است ، اما کاملا با آن متفاوت است. رولور کانون ها تنها یک لوله دارند و آنهم ثابت است. چامپر که گلوله ها را در خود نگه می دارد به دور خودش می چرخد و هر زمانی که گلوله در راستای لوله توپ قرار گرفت ، توپ شلیک می کند. در حالیکه گتلینگ ها و روتاری کانون ها فاقد چامپر چرخان هستند. چامپر روتاری کانون ها ثابت است. در عوض به جای یک لوله ، چند لوله دارند که به دور شافت مرکزی می چرخند و هر زمانی که لوله در راستای چامپر قرار گرفت ، در آن زمان گلوله شلیک می شود.

پس بنابراین فرق بین رولور کانون ها و روتاری کانون ها در این است که رولور کانون ها دارای یک لوله ثابت و یک چمپر چندگانه چرخان هستند. اما روتاری کانون ها و گتلینگ ها دارای چند لوله چندگانه چرخان و یک چمپر ثابت هستند. در رولور کانون ها چمپر می چرخد و لوله ثابت است و در روتاری کانون ها لوله ها می چرخند و چمپر ثابت است.

برای درک بهتر عملکرد رولور کانون ها فایل فلش زیر را ببینید.


http://isherwood.persiangig.com/HITLER/machine-gun-gatling.swf


مزیت اصلی رولور کانون ها این است که ریتم آتش آنها بالاتر از ماشین گان های معمولی است و همچنین حجم کمتری نسبت به گتلینگ ها اشغال می کنند. البته ریتم آتش آنها کمتر از گتلینگ ها است.

توپ M39 که بر روی اف 5 تایگر ، اف 86 و اف 101 های آمریکایی نصب شده است ، معروفترین توپ رولوری است.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Northrop_F-5E_%2528Tail_No__01557%2529_061006-F-1234S-073.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-Northrop_F-5E_%2528Tail_No__01557%2529_061006-F-1234S-073.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/M39_Colt.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_M39_Colt.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/colt-browning-f5a%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_colt-browning-f5a%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Gun_F-5%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-Gun_F-5%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Cannon_M39A2%7E0.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Cannon_M39A2%7E0.png[/img][/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام علی آقا واقعا ممنون از شما واقعا خیلی راهنماییایه شما زیبا ست فقط کتابی هست یا تصویر که کاملا بگه گاتلینگ چطور کار میکنه از اولی چرخش تا اخراج پوکه چه مدله های اولیه چه مدرنیزه شده آن خواهش میکنم راهنمایی کنید منراستی در مورد gsh-6-30 و دیگر گاتلینگهای روسی نیز توضیح بدین چون با گاز کار میکنند خیلی ممنون میشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 علی آقا ممنون از مطالبی که گذاشتید

 

آقا کسی اطلاعاتی در مورد نحوه خنک کاری این گاتلینگ ها اطلاعاتی داره؟؟؟ میخوام بدونم این گاتلینگها اصلا چطور خنک میشن؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 علی آقا ممنون از مطالبی که گذاشتید

 

آقا کسی اطلاعاتی در مورد نحوه خنک کاری این گاتلینگ ها اطلاعاتی داره؟؟؟ میخوام بدونم این گاتلینگها اصلا چطور خنک میشن؟؟؟

 

اکثرا با هوا خنک می شوند 

اما در نمونه دریایی از آب دریا بصورت غیر مستقیم کمک گرفته می شود

 

مثلا این نمونه با هوا خنک می شود 

https://en.wikipedia.org/wiki/M61_Vulcan

 

AK306  با آب خنک می شود

https://en.wikipedia.org/wiki/AK-630

 

آب خنک کن 

https://en.wikipedia.org/wiki/Phalanx_CIWS

 

البته خنک کاری با هوا جزئی جدا ناپذیر است

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اکثرا با هوا خنک می شوند 

اما در نمونه دریایی از آب دریا بصورت غیر مستقیم کمک گرفته می شود

 

مثلا این نمونه با هوا خنک می شود 

https://en.wikipedia.org/wiki/M61_Vulcan

 

AK306  با آب خنک می شود

https://en.wikipedia.org/wiki/AK-630

 

آب خنک کن 

https://en.wikipedia.org/wiki/Phalanx_CIWS

 

البته خنک کاری با هوا جزئی جدا ناپذیر است

ازت ممنونم آقا آرمین حیدری که پاسخ دادی...چند تا سوال:

1- در گاتلینگهایی مثل M61 vulcan که نوشتید با هوا خنک میشن یعنی دیگه هیچ مکانیزم و سیستم دیگه ای برای خنک کاری تعبیه نشده؟ چون با هوا که خود به خود خنک میشه و ما دخلی در اون کار نداریم؟

 

2- این سیستم خنک کاری گاتلینگ دریایی که گفتید با آب صورت میگیره همون ترمال ابسوربره؟؟ و آیا مکانیزم خنک کاری با آب در این گاتلینگها مثل مبدلها میمونه که آب میره و دور لوله ها رو در بر میگیره؟؟

 

3- وسوال آخرم هم که البته شاید یه کم بیربط باشه اینه که این سیستم دفاعی روی ناوها چرا انقدر بزرگ و هستند؟ مثلا در AK-630 اون قسمت پشتی و بزرگ چیه دقیقا؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ازت ممنونم آقا آرمین حیدری که پاسخ دادی...چند تا سوال:

1- در گاتلینگهایی مثل M61 vulcan که نوشتید با هوا خنک میشن یعنی دیگه هیچ مکانیزم و سیستم دیگه ای برای خنک کاری تعبیه نشده؟ چون با هوا که خود به خود خنک میشه و ما دخلی در اون کار نداریم؟

 

2- این سیستم خنک کاری گاتلینگ دریایی که گفتید با آب صورت میگیره همون ترمال ابسوربره؟؟ و آیا مکانیزم خنک کاری با آب در این گاتلینگها مثل مبدلها میمونه که آب میره و دور لوله ها رو در بر میگیره؟؟

 

3- وسوال آخرم هم که البته شاید یه کم بیربط باشه اینه که این سیستم دفاعی روی ناوها چرا انقدر بزرگ و هستند؟ مثلا در AK-630 اون قسمت پشتی و بزرگ چیه دقیقا؟؟

 

خواهش می کنم

هوا ساده ترین و کم هزینه ترین وسیله برای خنک کردن است 

تا حالا طراحی بصورت فن برای این سلاح ها ندیدم بویژه که انتقال حرارت در جنس آنقدر بالا است که کمک کننده باشد 

همچنین نسبت تعداد شلیک به لوله ها باعث کاهش فشار و گرم شدن لوله می شود 

 

خنک کاری با آب شبیه چیزی هست که گفتید ولی در قسمت های درگیر مستقیما وارد نمی شود و با واسطه است حال این واسطه بخش از قطعات فلزی باشد یا هوای مجاور بستگی به نقشه ساخت دارد

در متن آمده 

water cooling system a cylindrical jacket that surrounds the barrel cluster of the AK-630

 

بخش های پشت شامل سیستم های ضربه گیر، موتورها و گیربکس ها که حرکت دقیق ایجاد کند، سیستم خنک کننده ، تغذیه گلوله و خروج پوکه 

در این عکس هم 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Duetak630m2.jpg/324px-Duetak630m2.jpg

دوتا لوله برای شکلیک قرار داده شده است تا فشار بر اسلحه کمتر شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این گتلینگ و مینی گان بعد از رسیدن به حد خطر گرما ، خود به خود متوقف می شوند. البته این امر هم پس از شلیک های متوالی و طولانی رخ می دهد و اینطوری نیست که وسط مقابله با دشمن ، ناگهان گتلینگ خاموش شود. البته این مکانیسم هم بیشتر به منظور رعایت ایمنی شلیک است. حرارت بسیار بالایی که این گتلینگ ها در هنگام شلیک ایجاد می کنند ، اگر از حد نرمال خود بگذرد سبب انفجار و آتش سوزی گتلینگ و به تبع آن آسیب دیدن کاربر گتلینگ می شود.

گتلینگ های بزرگتر مثل ولکان ، اکوالیزر و آونجر خود دارای مکانیسم ترمال ابسوربر هستند. این سیستم حرارت تولید شده توسط گتلینگ را جذب کرده و سپس دفع می کند و به این ترتیب حرارت ایجاد شده کاهش می یابد. گتلینگ های با کالیبر بالاتر می توانند مدت بیشتری به صورت مداوم شلیک کنند.

 

یعنی هیچ سیستم و مکانیزمی برای خنک کاری این گاتلینگ ها در نظر گرفته نشده ؟؟ و خیلی راحت وقتی داغ شد، متوقف میشن؟؟ مگه میشه؟؟

 

در مورد گاتلینگهایی هم که میفرمایید از سیستم ترمال ابسوربر استفاده میکنند، میشه بیشتر توضیح بدین که این ترمال ابسوربر چی هست؟ و چجوری کار میکنه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی هیچ سیستم و مکانیزمی برای خنک کاری این گاتلینگ ها در نظر گرفته نشده ؟؟ و خیلی راحت وقتی داغ شد، متوقف میشن؟؟ مگه میشه؟؟

 

در مورد گاتلینگهایی هم که میفرمایید از سیستم ترمال ابسوربر استفاده میکنند، میشه بیشتر توضیح بدین که این ترمال ابسوربر چی هست؟ و چجوری کار میکنه؟؟

 

دقت کردی تاریخ پست مال کی هست ؟ 2012

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.