mahdavi3d

امیدها و ایده ها براي سفر سرنشین دار به مريخ

Recommended Posts

[quote]ناسا

http://www.nasa.gov/mission_pages/MRO/news/mro20110421.htm[/quote]

بازم نگرفتی مطلبو!

چقدر اطلاعاتی که ناسا به بیرون درز میده اعتبار داره؟! این اعداد و ارقام و داده های علمی رو کی در اختیار دانشمندان سراسر دنیا قرار میده که اونام نظریه پردازی کنند و به یافته های علمی برسند؟!

همون طور که تاریخ رو تحریف می کنند و حقایق رو مخفی نگه میدارند به راحتی میتونند با دستکاری اعداد و ارقام وارائه داده های نادرست حقیقت رو پنهان نگه دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين وضعيت دوباره اين تاپيك هم مثل تاپيك سفر به ماه مي‌شود... :mrgreen:
دو راه بيشتر نداريم: يكي اين كه بپذيريم. و ديگر اينكه خودمان دست به كار بشويم و كاوشگر براي مريخ طراحي كنيم و بفرستيم و مطمئن بشويم. الان كه زير ساختش وجود ندارد. اميدوارم لااقل اراده‌ و انگيزه‌اي براي آينده كه خودمان كاوشگر بفرستيم وجود داشته باشد. :surprised:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بازم نگرفتی مطلبو!

چقدر اطلاعاتی که ناسا به بیرون درز میده اعتبار داره؟! این اعداد و ارقام و داده های علمی رو کی در اختیار دانشمندان سراسر دنیا قرار میده که اونام نظریه پردازی کنند و به یافته های علمی برسند؟!

همون طور که تاریخ رو تحریف می کنند و حقایق رو مخفی نگه میدارند به راحتی میتونند با دستکاری اعداد و ارقام وارائه داده های نادرست حقیقت رو پنهان نگه دارند.[/quote]
داداش گلم هیچ سازمان معتبری نمیاد آمار و ارقام اشتباه بیرون بده در ضمن اکثر این اطلاعات توسط سازمان های مختلف در کشورهای مختلف بدست اومدند شما میتونید با تجزیه و تحلیل نوری که از جو سیارات رد میشه و به ما میرسه به طور تقریبی عناصر سازنده اون جو رو بدست بیارید.
در ضمن میشه به طور یقیین گفت ناسا خیلی از اطلاعات رو بیرون نمیده و البته حقشه چون داره برای این کار پول خرج میکنه ولی اینکه اطلاعات اشتباه به بیرون بده کمی دور از انصاف هستش بخش عمده ای از دانش فضایی و پیشرفت های کشوری مثل ما در فضا حاصل همین تجربه ها و اطلاعاتی است که دیگر کشورهای فضایی بیرون داده اند
بهتره این بحث همین جا پایان پیدا کنه و اگر مایل به جواب بودی به طور خصوصی ادامه پیدا کنه.

مهدوی جان از 2 لینکی که قرار دادی ممنون من الان در حال وارسی کردن این مطالبم خیلی جالب و جذاب میاد

دکتر جون از متنت ممنون حالا چند تا سوال پیش میاد که خودم براشون چند تا نظریه دارم

1- این موادی که اکثر بصورت جامد در مریخ هستند رو چگونه باید در جو آزاد کرد؟
2-این مولد های اکسیژن ارگانیک باشند یا غیر ارگانیک و کدام بهتر برای بشر است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یادمه قبلآ یه محقق خارجی ادعا کرده بود که جو سیاره مریخ مشابه زمینه و مملو از اکسیژن و قابل تنفسه ولی اونها 50 ساله که این راز رو مخفی نگه داشتن و دلیل اینهمه توجه ویژه به این سیاره همینه!!!!!!!![/quote]
سلام
موضوع اینکه ادعا کردن بسیار اسانه مهم این هست که ادعا کننده ادله قابل قبولی داره یا نه ...دلیلی نداره هر ادعایی را فقط به صرف شاذ بودن پذیرفت ...
اما درباره جو سیاره مریخ نگاهی به ظاهر این سیاره "قرمز" خودش گویای بعضی نکات هست
درگوشی : خاطرم هست یکی از همین مقالات افشاگرانه راجع به هارپ! گرم شدن کره زمین را کار این سیستم میدونست و اصولا پدیده گلخانه ای را سرپوش و دروغی برای پنهان کردن این موضوع عنوان میکرد !
------------------
[quote]دکتر جون از متنت ممنون حالا چند تا سوال پیش میاد که خودم براشون چند تا نظریه دارم

1- این موادی که اکثر بصورت جامد در مریخ هستند رو چگونه باید در جو آزاد کرد؟
2-این مولد های اکسیژن ارگانیک باشند یا غیر ارگانیک و کدام بهتر برای بشر است؟
[/quote]
خواهش میکنم / خوشحال میشم نقطه نظر خودتون را ارائه کنید
درباره مورد اول ... باید دید امکان چنین کاری با تکنولوژی امروز مقدور هست با چه هزینه ای ؟

اما نظر خودم استفاده از راکتورهای شکافت هسته ای یا جوش هسته ای برای تامین انرژی چنین پروژه ای هست ...
تاسیساتی که بتونه دی اکسید کربن موجود در قطب های مریخ را در جو ازاد بکنه ( چقدر گفتنش اسونه !!!)

اما مورد دوم منظور خودم ارگانیک بود که راه پایدار و معقول این کار هست اگر شرایط برای این مولد ها فراهم بشه امکان به وجود امدن یک جو با درصد اکسیژن مناسب برای حیات گونه های دیگر
حیات هم محیا میشه
البته همه اینها مشروط به گزاره مهم حیات هست ... اب ! ایا در مریخ قابل استحصال هست به چه اندازه ...
[b]
یک نکته مهم اینکه پروسه فوق به طور نرمال چندین میلیون سال باید طول بکشه[/b] :surprised: ما چقدر میتونیم به اون شتاب بدیم ....
.
.
.
امان از تخیلات بشر ! فرزند ادم میپندارد که همیشه زنده است....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خواهش میکنم / خوشحال میشم نقطه نظر خودتون را ارائه کنید
درباره مورد اول ... باید دید امکان چنین کاری با تکنولوژی امروز مقدور هست با چه هزینه ای ؟

اما نظر خودم استفاده از راکتورهای شکافت هسته ای یا جوش هسته ای برای تامین انرژی چنین پروژه ای هست ...
تاسیساتی که بتونه دی اکسید کربن موجود در قطب های مریخ را در جو ازاد بکنه ( چقدر گفتنش اسونه !!!)

اما مورد دوم منظور خودم ارگانیک بود که راه پایدار و معقول این کار هست اگر شرایط برای این مولد ها فراهم بشه امکان به وجود امدن یک جو با درصد اکسیژن مناسب برای حیات گونه های دیگر
حیات هم محیا میشه
البته همه اینها مشروط به گزاره مهم حیات هست ... اب ! ایا در مریخ قابل استحصال هست به چه اندازه ...

یک نکته مهم اینکه پروسه فوق به طور نرمال چندین میلیون سال باید طول بکشه Mr. Green ما چقدر میتونیم به اون شتاب بدیم ....
.
.
.
امان از تخیلات بشر ! فرزند ادم میپندارد که همیشه زنده است....[/quote]
اگر ما پیشرفت های انجام گرفته چند قرن اخیر را دنبال کرده باشیم خواهیم دید که علوم ژنتیک و پزشکی آماده یک جهش بزرگ هستند خب مسلما سفر به سیارات دیگر از جمله مریخ نیازمند توسعه علوم مختلف است از جمله همین علوم پزشکی
در امریکا پروژه ای به نتیجه رسیده که در پی آن موفق شدن اعضای قطع شده بدن رو دوباره رشد بدن
اساس کارشون هم به زبان سادست اونا میان به بدن تلقین میکنند که هنوز در رحم مادر است و از آنجا که بدن همه ما در زمانی که در رحم هست اگر دچار قطع عضو بشه قابلیت ترمیم داره بدن اشخاصی که به این طریق درمان می شوند هم قابلیت دوبار سازی عضو قطع شده رو پیدا میکنند(البته اصل قضیه خیلی پیچیده تر از این حرف هاست) با همین نگرش در حال درمان بیماری پیری هستند البته این تحقیقات بسیار تازه است و جالبه بدونید اکثر این تحقیقات و نتایج توسط شرکت های خصوصی در حال توسعه هستند که اگر شما در آینده مشاهده کردید افرادی پیدا شدند که با گرفتن مبالغ هنگفت چنین ادعاهایی کردند نباید تعجب کنید.
اما ربط این بحث با بحث ما
اگر روزی قرار به زندگی در مریخ شد که به این زودی ها قطعا نیست نیازی به یکسان سازی کامل جو مریخ با زمین نیست تنها باید حداقل هایی رو ایجاد کرد بر روی بدن انسان هم میتوان تغییراتی انجام داد به طور مثال ما برای بهبود بینایی توان اضافه کردن لنز را داریم حال سوال اینه که آیا نمیشه برای بهبود تنفس هم چنین کارهایی کرد
البته این اصلاحات باید بر روی گیاهان به طور جدی و به صورت ژنتیکی انجام شود تا توان تحمل کردن جو پر از دی اکسید کربن مریخ رو داشته باشند البته برای مشکل کمبود نور هم میتوان از نور مصنوعی برای گیاهان استفاده کرد.

این بحث هایی که ما میکنیم برای دانش و علم انسان امروز نیست برای جامعه و علم 100 یا 200 سال آیندست.

1- جو مریخ دارای اختلاف دمایی زیاده که یکی از علتاش هم رقیق بودن جوشه که باعث شده اکثر موادی که ما در زمین میشناسیمشون در انجا به شکل جامد در زیر پوسته یا روی پوسته باشند شاید با آزاد شدن این مواد در جو باعث گرم شدن سطح بشن و باعث اثر گلخانه ای و گرم شدن پیاپی و پدید آمدن یک جو غلیظ بشوند برای این کار من فکر کنم انفجار های متعدد و زیاد بمب های هسته ای ذخیره شده در زمین کارا باشه به هر حال این بمب ها هم باید یه جا بکار بیان دیگه

2- این قسمت هم فکر کنم در بخش اول توضیح دادم

فقط ببخشید اگه یکم زیادی خیالبافی کردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]بليت يكسره به مريخ!
[b]اعزام نخستين انسان‌هاي مهاجر به سياره مريخ تا سال 2023[/b][/color]

[color=#0000CD]يك شركت هلندي در نظر دارد در راستاي نخستين گام به سوي تاسيس يك كولوني دائم، مسافراني را تا سال 2023 روانه مريخ كند.[/color]
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته مسوولان اين شركت، پروژه موسوم به Mars One در آوريل سال 2023 چهار فضانورد را بر روي سياره سرخ پياده مي‌كند.
پس از آن اعضاي جديد هر دو سال يك‌بار به كولوني تازه‌تاسيس وارد شده و هيچ يك از آن‌ها هرگز به زمين باز نخواهند گشت.
شركت پيشرو اميدوار است يك ماهواره ارتباطي و ماموريت تجهيزاتي را در سال 2016 روانه مريخ كرده و سپس كاوشگر عظيمي را در سال 2018 به اين سياره پرتاب كند.
اين كاوشگر مكان‌هاي مناسب براي احداث كولوني جديد را شناسايي مي‌كند و سپس شركت Mars One اجزاي اسكان همچون واحدهاي زيستگاه، تجهيزات پشتيباني‌كننده زندگي و يك كاوشگر ديگر را در سال 2020 به مريخ مي‌فرستد. اين دو كاوشگر زمينه لازم براي ورود نخستين انسان‌ها در سال 2023 را فراهم مي‌كنند.
مسوولان اين پروژه همچنين در نظر دارند اجزاي متعددي را بر روي موشك حاملSpaceX's Falcon پرتاب كنند كه انتظار مي‌رود در زمان آغاز اوج‌گيري قدرتمندترين وسيله پرتاب‌ جهان لقب گيرد. اين موشك هنوز در مرحله طراحي بوده و بنا بر اعلام مقامات SpaceX، نخستين پرواز آزمايشي آن مي‌تواند تا ابتداي سال آينده به وقوع بپيوندد.
نخستين گروه فضانوردان در سال 2013 گزينش مي‌شوند و اگرچه اين شركت چند هفته پيش از طرح خود خبر داده از ژانويه سال 2011 به برنامه‌ريزي سري براي اجراي آن اشتغال داشته است.
شركت مجري هزينه شش ميليارد دلاري را براي اسكان چهار فضاپيما بر روي مارس تخمين زده و ابراز اطمينان كرده كه قادر است بودجه لازم براي اجرايي كردن اين برنامه را با حمايت مالي شركت‌ها تامين كند.

مسوولان اين شركت همچنين قصد دارند با خلق بزرگترين تبليغات رسانه‌يي حول اين پروژه هزينه آن را تامين كنند.
به گفته آن‌ها، هر فرد در سراسر جهان مي‌تواند فرايند آماده‌سازي اين سفر و همچنين روند اسكان بر روي مريخ را نظاره كند. آن‌ها با شركت‌هاي فضايي خصوصي متعددي در سراسر جهان مذاكراتي داشته و دست كم يك تجهيزكننده بالقوه را براي هر بخش از كولوني ايمن كرده‌اند.
به گفته جرارد هوفت، فيزيكدان نظري و برنده جايزه نوبل، به نظر مي‌رسد اين پروژه تنها راه تحقق روياي بشر براي كاوش در فضاي خارج است.
اين شركت هلندي، البته نخستين سازمان اعزام انسان به مريخ نخواهد بود زيرا باراك اوباما از مقامات ناسا خواسته است كه بر روي اعزام فضانوردان به سياره سرخ تا اواسط دهه 2030 متمركز شوند و موسس SpaceX نيز اميدوار است شركت وي ظرف 10 تا 20 سال ‌آينده مسافران انساني را روانه اين سياره كند.

[color=#FF8C00]۱۰ تیر ۱۳۹۱[/color]
منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/91041005550/%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B1%D9%8A%D8%AE"]ايسنا[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]شبیه سازی مریخی برای بهترین راه تغذیه فضانوردان[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]دانشمندان آمریکایی اعلام کردند شش نفر برای شبیه سازی ماموریت مریخ انتخاب شده اند تا شکل های جدیدی از غذا و راهبردهای آماده سازی غذا را برای سفر فضانوردان در اعماق فضا آزمایش کنند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ گروهی از محققان دانشگاه هاوایی در مانائو و دانشگاه کورنل در نیویورک این شش نفر را از بین صدها داوطلب برای این ماموریت که (HI-SEAS) " اکتشافات آنالوگ و شبیه سازی فضایی هاوایی" نام دارد، انتخاب کرده اند.
این ماموریت بخشی از مطالعه ای برای ناسا است تا بهترین راه را برای تغذیه مناسب فضانوردان در طول سفر چندین ساله به مریخ یا ماه بیابد.
این داوطلبان دو روز را به آموزش آشپزی در آشپزخانه های آزمایشی دانشگاه کورنل می گذرانند و سپس در تمرین های گروهی آزمایش های حسی و آماده سازی های آکادمیک برای این سفر شرکت می کنند.
در این سفر که اوایل سال 2013 آغاز می شود، قرار است این شش خدمه در شرایط قرنطینه در منطقه ای خشک و بایر در هاوایی سرکنند.
در این ماموریت همچنین یک دانشمند فضایی، یک محقق روباتیک، یک روزنامه نگار حوزه علم و فناوری، یک دانشمند مواد ، یک استاد زمین شناسی و یک زیست شناس نیز حضور خواهد داشت.
در طول این ماموریت شبیه سازی چهار ماهه، داوطلبان باید مانند فضانوردان زندگی و کار کنند از جمله پوشیدن لباس فضایی در هنگام شبیه سازی ساخت پایگاه در مریخ.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۴/۱۸[/color][/font][/size]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=3]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1644560"]ايسنا[/url][/size][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]رقابت جهاني 40 داوطلب براي زندگي در سياره سرخ
[b]سفر به مريخ بدون بليت برگشت![/b][/color]

[color=#0000CD]يك شركت هلندي قصد دارد در قالب مأموريت بي‌بازگشت Mars One تعدادي داوطلب را براي ادامه زندگي راهي سياره سرخ كند![/color]
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «باز آلدرين»، يكي از فضانوردان مأموريت آپولو 11 به ماه، تنها راه رسيدن انسان به مريخ را يك مأموريت بي‌بازگشت به سياره سرخ عنوان كرده بود.
اكنون «باس لانس دورپ»، بنيانگذار شركت Mars One در تدارك سفري بي بازگشت به مريخ است. از مشاوران برجسته اين پروژه مي توان به دكتر «جرارد هوفت» برنده جايزه نوبل و «برايان انكه» مفسر موسسه تحقيقاتي ساوث وست و از برنامه ريزان سفرهاي فضايي اشاره كرد.
«لانس دورپ» تأكيد مي كند: مسافران در سال 2030 راهي مريخ خواهند شد و باقي عمر خود را در كلوني هاي احداث شده بر روي سياره سرخ سپري خواهند كرد و بليت برگشتي براي آنها صادر نخواهد شد!
سال آينده در يك رقابت جهاني 40 داوطلب براي انجام تمرينات سه ماهه در يكي از مناطق بياباني آمريكا انتخاب مي‌شوند و در نهايت يك تيم 10 نفره راهي اين سفر بي بازگشت خواهند شد.
نخستين تجهيزات مورد نياز براي احداث كلوني از سال 2016 به مريخ ارسال خواهند شد و در سال 2018 نيز يك مريخ نورد براي انجام تحقيقات تكميلي راهي سياره سرخ مي شود و براي انتقال محموله ها از موشك فالكون شركت اسپيس X استفاده خواهد شد.
«نوربرت كرافت» از محققان اسبق ناسا در حوزه روانشناسي مأموريت هاي فضايي طولاني مدت خاطرنشان مي كند: تيم نهايي Mars One‌ بايد توسط گروهي از روانپزشكان انتخاب شوند و از آمادگي لازم براي مقابله با شرايط رواني دشوار مانند شرايط استرس‌زاي اين سفر بي بازگشت برخوردار باشند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif].[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/6dfgjdghghjgfh.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_6dfgjdghghjgfh.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۶ مرداد ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/91050603183/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D9%8A%D8%AE-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%8A%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%AA"]ايسنا[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]جزئیات اعزام 80 هزار نفری/
[b]بلیت 500 هزار دلاری برای سفر به مریخ/ اشتغال زایی در مریخ[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس جزئیات طرح اعزام 80 هزار نفری به مریخ را اعلام کرد.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، الون ماسک گفت: دراین سفرها که در دو دهه آینده انجام خواهد شد هر سفر 500 هزار دلار هزینه دارد.
ماسک - دارنده نخستین شرکت فضایی بخش خصوصی است که با موفقیت ماموریت‌هایی را به ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام داده، افزود: اینکه بتوان کمتر از 10 نفر را به مریخ فرستاد می‌تواند به یک واقعه بزرگ تبدیل شود.
وی در بیان جزئیات دقیق و آمار برنامه‌های دشوار اما شدنی خود اظهار داشت: نخستین گروه از کاوشگران بیش از 10 نفر نخواهد بود که هزینه بلیت هر یک از آنها 500 هزار می شود.
ماسک افزود: قیمت بلیت باید آن قدر پایین بیاید که اغلب مردم در کشورهای پیشرفته و در سنین حدود 45 سال بتوانند پول چنین سفری را تهیه کنند.
وی بیان داشت که به جای گذراندن تعطیلات در سفرهای بین سیاره‌ای، می‌توان مسافران را برای کار به مریخ فرستاد و تجهیزات کافی برای ساخت خانه‌های پایدار به آنها داد تا محیط و خاک فعلا بایر مریخ را برای نسل‌های آینده بسازند.
به گفته ماسک زمینه کاری فوری می‌تواند تمرکز بر روی ساخت گنبدهای شفاف باشد که با فشار دی اکسید کربن لایه‌ای از آب برای حفاظت در برابر تشعشعات خورشیدی پوشانده شده باشد.
ماسک ادامه داد: با کمک دی‌اکسید کربن خاک مریخ می‌تواند قابلیت رشد دادن محصولات زراعی را برای غذا بیابد.
تجهیزاتی که به مریخ فرستاده می‌شود می‌تواند کود، متان و اکسیژن را با استفاده از عناصر طبیعی نیتروژن و دی‌اکسید کربن موجود در اتمسفر و آب منجمد سطحی مریخ تولید کند.
به گفته ماسک زمانی که این رویا تحقیق یابد زمین بیش از 8 میلیارد جمعیت دارد و از هر 100 هزار نفر یک نفر می‌تواند به این سفر برود .
وی انتظار دارد ماموریت برای اعزام انسان به سیاره سرخ طی 15 تا 20 سال آینده تکمیل شود.
وی تاکید کرد مرحله دوم نیازمند طراحی اسپیس ایکس برای ساخت موشک‌های بسیار سریع و چند بار مصرفی است که فرود عمودی داشته باشند. این امر می‌تواند گام مهم برای دستیابی به توده‌های جمعیتی بر روی مریخ باشد.
ماسک افزود چنین طراحی اکنون در موشک فالکون 9 در حال اجرا و آزمایش برای برخاست و فرود عمومی است[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FFA500]۱۳۹۱/۰۹/۰۷[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1752731"] خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]ثبت نام متقاضیان سفر بی‌بازگشت به مریخ آغاز شد![/color][/b]

[color=#0000cd]شرکت هلندی Mars One‌ ثبت‌نام اولیه از داوطلبان حضور در سفر بی بازگشت به مریخ را آغاز کرده است.[/color]
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اعلام مسؤولان این شرکت پیش از شروع رسمی برنامه انتخاب داوطلبان، بیش از یک هزار درخواست برای حضور در این سفر دریافت شده است.
پذیرش اولیه داوطلبان از روز هشتم ژانویه (19 دی) آغاز شده است و فرآیند انتخاب جهانی داوطلبان از طریق برنامه های تلویزیونی نیز سال آینده میلادی انجام خواهد شد.
این طرح تنها مختص دانشمندان یا خلبانان سابق جت های جنگی نبوده و تمامی افراد علاقه مند با حداقل 18 سال سن می توانند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer)‌ باشند.
بهره هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضای نهایی، دوره هشت ساله تمرین و آماده سازی برای سفر به مریخ آغاز می شود؛ این گروه در مدت حضور در تمرینات بر روی زمین و زندگی بر سطح سیاره سرخ در استخدام شرکت Mars One‌ خواهند بود.
نخستین تجهیزات مورد نیاز برای احداث کلونی طی سال های 2016 تا 2021 میلادی به مریخ ارسال خواهند شد و در سال 2018 نیز یک مریخ نورد برای انجام تحقیقات تکمیلی راهی سیاره سرخ می شود.
«لانس دورپ» بنیانگذار شرکت Mars One تأکید می کند: نخستین گروه مسافران در سال 2023 راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد.
«نوربرت کرافت» از محققان سابق ناسا و مدیر پزشکی پروژه، اصلی ترین چالش پیش رو برای عملی شدن این طرح را نحوه تعامل و همکاری اعضا در طول سفر بسیار طولانی از زمین تا مریخ و پس از آن زندگی تا آخر عمر بر سطح سیاره سرخ عنوان می‌کند.
دکتر «جرارد هوفت» برنده جایزه نوبل و «برایان انکه» مفسر موسسه تحقیقاتی ساوث وست، از مشاوران برجسته این پروژه هستند.

[color=#ff8c00]۲۵ دی ۱۳۹۱[/color]
منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/91102514261/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2"]ايسنا[/url]
[hr]
به اين علت كه ممكنه دوستان ندانند كه پيشگامان فناوري فضايي، يعني دكتر فون براون (پدر فناوري فضايي آلمان‌نازي و آمريكا) و سرگئي كارليف (پدر فناوري فضايي شوروي سابق)، چه طرح‌ها و نقشه‌هايي براي فتح مريخ و ارسال فضانورد به مريخ در سر داشتند كه نگو! ^_^ :o (البته فقط همين دو نفر نبوده وليكن ايندو شناخته‌شده‌تر هستند) و همچنين با توجه به ويدئويي كه اخيرا از يك ارائه (پرزنتيشن - سمينار - كنفرانس ...)، دكتر جسکو فرایر فون پوتکامر، از همكاران فون‌براون در پروژه آپولو، كه در 27 دسامبر 2012 ميلادي (7 دي 1391 هجري شمسي) در سن 79 سالگي (حدودا 3 هفته پيش)، از دنيا رفت.؛ پيدا كردم كه در آن، دكتر پوتكامر شرح نسبتا مفصلي از برنامه‌هاي سفر به مريخ از ابتدا تا همين سال‌هاي اخير ارائه كرده اند.
اين ويدئو حدودا 1 ساعت و 40 دقيقه و به زبان انگليسي است. كه دكتر، اسلايدهايي آماده كرده‌اند و در مورد هر اسلايد توضيحات جالبي ارائه كرده‌اند.
با اينكه انگليسي بنده قوي نيست، وليكن همين مقدار كم و همچنين با توجه به اسلايدها كه يك‌چيزهايي متوجه شدم، خيلي جالب بود و كلي به معلوماتم اضافه شد. به هر حال توصيه مي‌كنم از دست ندهيد.[/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]"انسان به مريخ - دكتر فون پوتكامر"‌ :[/b][/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_01.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_02.jpg[/img][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/0382719884/HUMANS-TO-MARS_Jesco-von-Puttkamer_1001.flv"]دانلود[/url] (حجم: 330 مگابايت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/0382719884/HUMANS-TO-MARS_Jesco-von-Puttkamer_1001.flv"]http://trainbit.com/...tkamer_1001.flv[/url][/font][/size][/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسكرين‌شات
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_03.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_03.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_04.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_04.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_05.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_05.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_06.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_06.jpg[/img][/url][/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]طرحي براي پرتابگري كه بتونه 1000 تن محموله!!! icon_eek :hypnotized: را به مدار ببره!!! اون كوچولويي كه در سمت چپ-پايين تصوير مشاهده مي‌كنيد، پرتابگر اطلس هست!
البته اين طرح در اصل براي اين بوده كه بشه فضانوردان را از زمين مستقيما به سمت مريخ پرتاب كرد و مستقيما در مريخ فرود آورد. و قابليت استفاده مجدد داشته باشد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اين طرح موسوم به نكسوز، توسط [i]كرفت آرنولد اريكه[/i] ارائه شده بود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_07.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_07.jpg[/img][/url][/font][/size]
[size=2][url="http://en.wikipedia.org/wiki/NEXUS_%28rocket%29"]http://en.wikipedia..../NEXUS_(rocket)[/url][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_08.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_08.jpg[/img][/url]

يك طرح هوشمندانه سرگئي كارليف، براي كشتي فضايي لازم براي سفر به مريخ:[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_09.jpg[/img][/font][/size][/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_10.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_10.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]يك طرح كشتي فضايي براي سفر به مريخ، ارائه شده توسط فون براون:[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_13.jpg[/img][/font][/size][/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_11.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_11.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/human_to_mars_12.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_human_to_mars_12.jpg[/img][/url]

[hr]
[b]جسکو فرایر فون پوتکامر[/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/400px-Jesco-von-puttkamer.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_400px-Jesco-von-puttkamer.jpg[/img][/url]
[size=2][url="http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jesco-von-puttkamer.jpg"]http://en.wikipedia....n-puttkamer.jpg[/url][/size][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/von-Puttkamer1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_von-Puttkamer1.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Jesco_von_Puttkamer_node_full_image.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_Jesco_von_Puttkamer_node_full_image.jpg[/img][/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=2][url="http://spaceinimages.esa.int/Images/2012/12/Jesco_von_Puttkamer2"]http://spaceinimages..._von_Puttkamer2[/url][/size]

اطلاعات بيشتري راجع به دكتر جسکو فرایر فون پوتکامر، در لينك‌هاي زير:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://new.hamshahrionline.ir/details/196304"]http://new.hamshahri.../details/196304[/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Jesco_von_Puttkamer"]http://en.wikipedia....o_von_Puttkamer[/url][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]سفر یک طرفه و غیر واقعی به مریخ[/color][/b]

[color=#0000CD]احتمالا شما هم خبرهای چند روز اخیر را در باره اینکه ثبت نام اولیه برای سفر بی بازگشت انسان به مریخ شنیده اید. شرکتی بین المللی به نام [url="http://mars-one.com/en/"]مارس وان[/url] در نظر دارد یکی از بزرگترین شو های تلوزیونی جهان را اجرا کند و تصمیم گرفته دست به کاری بزند که سازمان های بزرگ فضایی سال ها است در حسرت آن هستند.[/color]
قرار است از بین داوطلبانی که از سراسر جهان ثبت نام می کنند گروهی به عنوان اولین مسافران مریخ انتخاب شوند. البته آنها قرار نیست دیگر به زمین برگردند و قرار است تا پایان عمر خود در این سیاره زندگی کنند و قدم هایی برای توسعه مریخ بردارند. اولین گروه مسافران شامل یک گروه ۴ نفره در سال ۲۰۲۳ قرار است بر مریخ فرود آید و از آن پس، هر دو سال یک بار گروه دیگری از فضا نوردان و نخستین شهروندان مریخی وارد این سیاره شوند.
همه این اقدامات از انتخاب مسافران گرفته تا جزییات سفر و زندگی آنها در مریخ نیز قرار است در قالب یک برنامه تلوزیونی عظیم به طور مستقیم پخش شود. چیزی شبیه به فیلم[url="https://www.google.ca/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.imdb.com%2Ftitle%2Ftt0120382%2F&ei=_cP5UOK9ErO80AH34oHwDw&usg=AFQjCNEf7KSPvG9Wl5dyRz1MWPhyhXedZg&sig2=uAK6nGVQ80yi30SJydvhbQ&bvm=bv.41248874,d.dmQ"] ترومن شو[/url] با این تفاوت که این بار مسافران می دانند قرار است در مقابل دوربین باشند. اگر به وب سایت این طرح سری بزنید با بخشی از این طرح آشنا می شوید. بر اساس گفته های این شرکت، همه فناوری های لازم برای چنین کاری در حال حاضر وجود دارد. اما این مسافران قرار است به کجا بروند؟
بر اساس طرحی که این شرکت ارایه داده است، قرار است پیش از آن که نخستین مسافران قدم بر سطح مریخ بگذارند، تعدادی سفینه بدون سرنشین عازم مریخ شوند، بخش فرود این سفینه ها که هریک ۲۵۰۰ کیلوگرم جرم ( به همراه تجهیزات داخلی) خواهند داشت در محل اتقریبا ز پیش تعیین شده فرود خواهند آمد. سپس مریخ نوردهای هوشمندی برای انجام برخی از کارهای ساخت و ساز و آماده سازی فضا به مریخ ارسال می شوند. در سال ۲۰۲۱ قرار است ۶ واحد فرود در کنار هم فرود آمده و مجتمع مسکونی اولین ساکنان را بسازند. دور مریخ نورد این قطعات را با دقت کنار هم قرار داده ، اتصالات آنها راوصل و شرایط را برای فرود آماده می کنند و ۲ سال بعد اولین گروه فضا نوردان قدم با این مجموعه خواهند گذاشت. البته از قبل غذا، آب و اکسیژن به مقدار کافی به مریخ برده شده و آنها کارهای باقی مانده را انجام می دهند تا گروه بعدی از راه برسند.

به نظر همه چیز خوب و خوش می آید این شرکت ثبت نام از علاقه مندان را آغاز کرده و قرار است اولین فضا نوردان از بین علاقه مندان انتخاب شوند و آن هم در یک برنامه تلوزیونی. این خبر بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت اکثر رسانه های معتبر به بازتاب آن پرداختند و مردم هم گاه گاهی در صحبت های خود به آن اشاره و از چنین سفر و ماجراجویی با هیجان یاد می کنند و قطعا تعدادی هم در این پروژه ثبت نام کرده اند. همه چیز به نظر عالی می آید غیر از اینکه این پروژه عملی نیست.
لازم نیست کارشناس و یا متخصص علوم فضایی باشیم تا نقص های جدی چنین طرحی خودش را نشان دهد. بر طبق اعلام طراحان قرار است در سال ۲۰۲۳ اولین گروه مسافران فضا نورد قدم بر مریخ بگذارند و از هم اکنون فرآیند ثبت نام آنها آغاز شده است. بدین ترتیب این شرکت تنها ۱۰ سال زمان در اختیار دارد که یک کلونی کوچک را بر سطح مریخ سوار کند.

مطابق جدول زمانی این شرکت قرار است اولین مرحله عملی در این خصوص در سال ۲۰۱۳ با شروع فرآیند فضانوردان آغاز شود. اما این شرکت امیدوار است بتواند در سال ۲۰۱۴ فرآیند ساخت اولین مریخ نشین و همچنین ماهواره های ارتباطی که باید در مدار مریخ قرار بگیرند را به جریان بیاندازد. مطابق این برنامه در سال ۲۰۱۶ قرار است اولین ماهواره ها و همچنین اولین سامانه فرود به مریخ اعزام شوند. بنابراین این شرکت و همکارانش برای مکان یابی، طراحی، ساخت و اعزام مدارگردها و اولین مریخ نشین که قرار است به عنوان اولین واحد ساختمانی نیز عمل کند، ۳ سال فرصت دارند. آیا این طراحان چیزی از تاریخ برنامه ریزی و طراحی برنامه های مریخی شنیده اند؟ مریخ نوردی مانند اسپریت و اپورچینوتی (روح و فرصت)، یا همین مریخ نورد کنجکاوی که در مریخ به گشت و گذار پرداخته است بیش از یک دهه را در فاز طراحی و برنامه ریزی و مکان یابی و اعزام بودند. طولانی بودن این مدت به مساله بودجه برنمی گشت برخی از این فعالیت ها زمان بر هستند و فرقی نمی کند که چقدر بودجه در اختیار داشته باشید. بنابراین زمان بندی چنین شرکتی در اولین قدم دچار مشکل است.

اما بگذارید در همین خط زمانی پیش برویم. قرار است اولین محموله در سال ۲۰۱۶ در منطقه ای که به نظر مناسب می اید فرود آید و بر اساس طراحی های موجود و منتشر شده در وب سایت این پروژه ، این سفینه شبیه به [url="http://www.spacex.com/dragon.php"]کپسول های دراگون[/url] است و قرار است با کمک موتورهای جنبی مرحله آخر فرود خود را طی کند. بر اساس اعلام این سایت این سفینه به همراه خود ۲۵۰۰ کیلوگرم ملزومات و قطعات می برد و دو سال باید در انتظار قدم بعدی باشد. در سال ۲۰۱۸ قرار است اولین روبات مریخ نورد کارگر این پروژه در مریخ فرود آید. وظیف اصلی این مریخ نورد بر اساس طرح این شرکت جستجوی محل مناسب برای ساخت این شهرک فضایی است. بدین ترتیب این مریخ نورد به جستجوی مکان مناسبی در حول و حوش مخل فرود اولین سفینه می پردازد و در نهایت محل را انتخاب می کند. در سال ۲۰۲۱ قرار است سال پر رفت و آمدی باشد. این شرکت قرار است ۵ سفینه دیگر و یک مریخ نورد دیگر را به مریخ بفرستد. این سفینه ها در نهایت در نزدیکی محل شهرک مریخی فرود می آیند و دو مریخ نورد آنها را به کنار هم حمل کرده و تجهیزات مورد نیاز آنها را سوار می کنند و منتظر فرود انسان می شوند. آیا طراحان این طرح تا کنون چیزی از عدم قطعیت در محل فرود مریخ نشین ها شنیده اند؟ چطور یک مریخ نورد می تواند در طی دو سال ۶ قطعه سفینه بسیار پراکنده که کیلومترها با هم فاصله دارند را در سطح مریخ جابجا کند و کنار هم منظم کند. چخ نوع ربات مریخ نوردی قرار است تنظیمات این ساختارها که ۲ تای آنها قرار است واحد های زندگی باشند را سوار کند؟ قطعا طراحان این پروژه انتظار ندارند ۴ فضا نورد که قرار است ۲ سال بعد به مریخ برسند همه این کارها را در چند ساعتی که اکسیژنشان اجازه می دهد و خستگی از پا درشان نیاورده انجام دهند.

دقت کنید که کارهایی که قبل از رسیدن این مسافران باید انجام شود عبارت است از ساخت محفظه ای برای زندگی که دارای فشار مناسب، اکسیژن مناسب، مقاومت در برابر اشعه، دارای سیستم های حیاتی، دارای امکان دفع فاضلاب و بازیابی داخلی باشد، از سیستم های الکتریکی و تجهیزات مخابراتی برخوردار باشد و از همه مهمتر برای ۲ سال آینده حداقل دارای ذخیره غذایی، اکسیژن کافی و آب مورد نیاز باشد. به طور قطع با کمک ۶ سفینه نمی توان این حجم آب و اکسیژن را به مریخ برد مگر اینکه طراحان به دنبال استخراج مواد از مریخ باشند و به عبارتی در کنار همه این کارها آن دو روبات مریخ نورد بتوانند کارخانه استخراج اکسیژن و آب (که چگونگی آن خودش مورد سوال جدی است) را ایجاد کنند.

سرانجام در نهایت در سال ۲۰۲۳ قرار است اولین گروه سرنشین ها به مریخ برسند کارهای باقی مانده را انجام داده و از آن پس هر دو سال یک بار منتظر افراد جدیدی باشند و لابد تا آخر عمر به خوبی و خوشی در مریخ زندگی کنند.
ایده طرح ، ضرورت تهیه مقدمات پیش از سفر انسان به مریخ، ضرورت آماده سازی برای اقامتی طولانی در آنجا و مواردی از این دست ایده های درستی هستند ولی وقتی در قالب این جدول زمانی ریخته می شوند به کلی به یک شوخی بزرگ شبیه می شود. قطعا در سال ۲۰۲۳ چنین سفری انجام نخواهد شد. درست است که بخش خصوصی می تواند موتور محرکی در جریان فرآیندهای فضایی باشد اما باید به نمونه ها نگاه کرد. در حال حاضر [url="http://www.spacex.com/"]اسپیس – ایکس[/url] یکی از الگوهای موفق فعالیت های خصوصی در بخش فضایی است اما به سابقه این شرکت و فعالیت های آن و چشم اندازهایش نگاه کنید تا تفاوت یک شوخی و یک کار جدی در بخش خصوصی واضح تر شود.

بعید می دانم افرادی که اندکی با اکتشافات فضایی آشنا باشند این طرح را جدی گرفته باشند اما واقعیت این است که این طرح با سر و صدای وسیعی در رسانه های جهان منتشر شد و حتی رسانه های معتبر آن را به صورت خبری هیجان انگیز منتشر کردند و این سوال را به وجود می آورد که چه بلایی بر سر روزنامه نگاری می آید؟ در اینکه روزنامه نگاری که قرار بوده و هست که چشم و گوش بیدار مردم باشد، آگاهی بخش و ترقی بخش باشد حال و روز خوشی ندار شکی نیست. مسایل اقتصادی و رقابتهای تجاری باعث شده به جای اینکه رقابت ها باعث افزایش کیفیت شود رقابت در مسایل سطحی متمرکز شود. سی ان ان مدتی است بخش هایی از واحد روزنامه نگاری تحقیقی خود را تعطیل کرده و هزینه آن را صرف استدیوهای مجازی و … می کند. در یکی دو روز اخیر هیچ شبکه خبری مهمی را پیدا نمی کنید که خبر اول آن مساله اعتراف آرمسترانگ به دوپینگ در دوچرخه سواری نباشد. آن هم در شرایطی که اگر رسانه ها وظیفه خود را درست انجام دهند چنین خبری در نهایت به یک تیتر کوتاه در بخش خبر ورزشی خلاصه می شد. بسیاری از رسانه ها به رنگ و لعاب و هیجان بیش از محتوا اهمیت می دهند. گاهی برای دیدن یک خبر ایده آل چاره ای باقی نمی ماند تا باتماشای سریالی مانند [url="http://www.imdb.com/title/tt1870479/"]نیوز روم[/url] بنشینیم. اما با همه این ها باز هم انتظار زیادی نیست که کسانی که خبری را منتشر می کنند کمی در باره آن فکر کنند. چطور می توان در ۱۰ سال چنین پروژه ای را از صفر تا صد انجام داد؟ این سوال سختی نیست و هر کسی می تواند از خود بپرسد.

به هرحال سفر یک جانبه به مریخ در قالب پروژه مارس وان قطعا در بهترین حالت ناشی از درک اندک و عدم آشنایی طراحان آن از مفهوم سفرهای سرنشین دار فضایی است. روزی انسان به مریخ و ماورای آن سفر خواهد کرد اما بیایید امیدوار باشیم این اتفاق نه در قالب یک شوی تفریحی تلوزیونی بیفتد. اگرچه اولین مسافر این سفر چشمان میلیاردها نفر را برروی خود خیره خواهد داد اما امیدوار باشیم که کنجکاوی بشر و علم قهرمانان اصلی آن داستان باشند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ff8c00]۲۹ دی ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: وبلاگ پوريا ناظمي[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://pourianazemi.com/1391/10/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%88-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE/[/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]برنامه اولین گردشگر فضا برای سفر 501 روزه به مریخ[/color][/b]

[color=#0000CD]یک سازمان غیرانتفاعی تحت رهبری "دنیس تیتو"، اولین گردشگر فضایی از برنامه‌های خود برای ارسال یک ماموریت به سیاره مریخ در سال 2018 خبر داده است.[/color]
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در سال 2001 تیتو مبلغ 20 میلیون دلار را برای اینکه به عنوان اولین مهمان از ایستگاه فضایی بین‌المللی دیدن کند، پرداخت که نشانگر آغاز صنعت گردشگر فضایی بود.
وی اکنون بنیاد "Inspiration Mars" را تاسیس کرده که قصد دارد یک سفر تاریخی 501 روزه رفت و برگشت به مریخ را ارائه کند.
این ماموریت در ژانویه 2018 با یک فضاپیمای اصلاح شده دراگون اسپیس‌ایکس بر روی یک موشک فالکون هِوی انجام خواهد شد.
به گزارش مجله "NewSpace"، این ماموریت از سرمایه خصوصی برخوردار بوده و از برآوردهای پیشین برای سفر سرنشین‌دار به مریخ ارزانتر است. این در حالیست که هزینه کلی برای آن ارائه نشده است.
شرکت اسپی‌ایکس نیز در این برنامه دخالت داشته، از آن جهت که الون موسک، موسس این شرکت همیشه برای کمک به دسترسی انسان به مریخ و ساخت سکونتگاه در آن اظهار تمایل کرده است. در حقیقت این شرکت در حال کار بر روی یک مفهوم ماموریت موسوم به «اژدهای سرخ» بوده که از کپسول دراگون برای ارسال فضانوردان به سیاره سرخ استفاده خواهد کرد.
یک سفر 501 روزه مشکلات فیزیکی و روانی شدیدی را برای فضانوردان در پی خواهد داشت. در حال حاضر بیشترین زمان اقامت انسان در فضا تنها شش ماه است.
محققان از مدتها پیش برای درک تاثیرات روانی تنها ماندن در جاهای تنگ برای مدت طولانی بویژه در ماموریت ساختگی مریخ 500 مستقر در روسیه تلاش کرده‌اند اما به گفته کارشناسان، تاثیرات روانی ممکن است برای شبیه‌سازی و مدلسازی بسیار سخت و پیچیده باشد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۴ اسفند ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/91120402381/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-501-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87"]ایسنا[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]همه راه ها به مریخ ختم می شود؟[/color][/b]

[color=#0000CD]چند هزاره است که مریخ چشم و خیال ما زمینیان را به خود مشغول کرده است. پس از این همه سال هنوز شگفتی های مریخی و اشتیاق ما به این سیاره سرخ تازه در آغاز راه قرار دارد.[/color]
این روزها خبرهای زیادی درباره مریخ می شنویم. خبر از دنباله داری که شاید در سال ۲۰۱۴ به مریخ برخورد کند، کاوش مریخ نورد کنجکاوی و خرابی نه چندان جدی یکی از سیستم های کامپیوتری آن و البته مسابقه شرکت های خصوصی برای سفر به مریخ.

هنوز مدت طولانی از اعلام طرح مارس وان، که وعده سفر انسان به مریخ تا سال ۲۰۲۳ را داده نگذشته است که این بار دنیس تیتو، مهندس سابق جی پی ال و میلیونری که با پرداخت هزینه سفر به ایستگاه فضایی نه تنها به نخستین توریست فضایی بدل شد که راه جدیدی را در گردشگری فضایی باز کرد خبر از طرح جدیدی برای اعزام انسان به مریخ می دهد.

حتما شما هم تا الان مطالب زیادی درباره این داستان مطالعه کرده اید و از جزییات آن خبر دارید. (برای اطلاع بیشتر می توانید [url="http://www.spaceflightnow.com/news/n1302/27tito/#.UTFPyzCG32s"]این مقاله[/url] را مطالعه کنید). به طور خلاصه دنیس تیتو امیدوار است بتواند با استفاده از شرایط مداری زمین – مریخ در سال ۲۰۱۸، سفینه ای شامل دو سرنشین را به سوی مریخ اعزام کند. در این ماموریت قرار نیست که کسی بر سطح مریخ فرود آید. بلکه به گفته او یک تیم دو نفره که طراحان ترجیح می دهند یک زوج باشند، در شرایطی بسیاری دشوار عازم سفری ۵۰۱ روزه به دور مریخ خواهند شد. آنها تنها مریخ را دور می زنند نه بر سطح فرود می آیند و نه حتی در مدار این سیاره قرار می گیرند.

هنوز رسما از سیستم پرتابه ای که قرار است این ماموریت بر دوش آن انجام شود به شکل رسمی صحبت نشده است اما به نظر می آید بیشتر توجه تیم طراحی کننده این برنامه معطوف به نسل جدید پرتابگرهای شرکت اسپیس – ایکس باشد. این پرتابگرها به نام Falcon Heavy در دست طراحی قرار دارد. این پرتابه اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود باید تا سال ۲۰۱۵ آماده انجام عملیات باشد. این موشک قابلیت حمل محموله ای سنگین را دارد و اسپیس ایکس امیدوار است با تکمیل آن بتواند کپسول های دراگون خود را که برای سفرهای سرنشین دار بهینه سازی می شوند برای سفرهای مداری مورد استفاده قرار دهد. البته گزینه دیگر پیش روی برای پرتابگر دلتا – ۴ خواهد بود.

به نظر می رسد دنیس تیتو و طراحان پروزه سفر به مریخ او همچنین نگاهی جدی به کپسول دراگون به عنوان محموله حامل فضا نوردان پیشگام به سوی مریخ داشته باشند.

بدین ترتیب تا قبل از رسیدن به زمان پرتاب برای اجرای این پروژه دنیس تیتو علاوه بر پیدا کردن دو داوطلب که معلوم نیست برچه اساسی پیشنهاد شده که بهتر است آنها زوح باشند، باید بتواند یک پرتابگر، یک کپسول و البته پول لازم برای ماموریت را تامین کند. مشکل اصلی که پیش پای او وجود دارد این است که معلوم نیست آیا پرتابگر هوی فالکون تا آن زمان برای انجام چنین ماموریتی آماده باشد. هم اکنون اسپیس ایکس اندکی از برنامه خود عقب تر است و پرواز امروز دراگون به ایستگاه فضایی، همانند پرواز قبلی همراه با نقص فنی در سیستم پیشران فالکون – ۹ بود. نقصی که باعث شد برنامه رسیدن محموله دراگون به ایستگاه با تاخیر مواجه شود. قطعا مشارکت در سفر انسان به مریخ می تواند برای اسپیس ایکس آن قدر هیجان انگیز باشد تا در آن مشارکت کند اما ایلان ماسک و کمپانی او هم اکنون جایگاه مطمئن و البته تجربه نشده ای را در همکاری در عرصه فضا پیدا کرده اند و بعید است به خاطر این ماجراجویی حاضر باشند دست به ریسکی بزنند که بتواند آینده شرکت آنها را در سایه قرار دهد.

از طرف دیگر نه کپسول دراگون و نه هیچ کپسول آماده دیگری برای مقابله با اثر طولانی مدت تابش های کیهانی طراحی نشده اند و این یکی از خطرهای جدی سفر به شمار می رود. اما اگر همه مشکلات حل شود و مقدمات لازم آماده شود، این سفر در روز ۵ ژانویه ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

این سفر نه سفر راحتی خواهد بود و نه سفری که به طور عادی از یک سفر فضایی انتظار داریم. اگر همه چیز درست پیش برود، پس از پرتاب در روز ۵ ژانویه سفینه در مسیر مشخص و از پیش تعیین شده خود قرار خواهد گرفت. فضا نوردان این مجموعه نقش چندانی در کنترل آن ندارند و احتمالا سفینه چندان به اصلاح مسیرهای جدی نیاز نخواهد داشت. در مدار تعیین شده سفینه به سمت مریخ حرکت خواهد کرد و با گذر از پشت مریخ دوباره راهی زمین خواهد شد. اگر در مرحله ای از این ماموریت اتفاقی جدی رخ بدهد عملا ماموریت شکست خواهد خورد و گزینه ای برای نجات درنظر گرفته نشده است.

مطابق این طرح دو فضا نورد باید در محوطه ای بسیار کوچک در ابعاد یک مینی بوس این ۵۰۱ روز را سپری کنند. آنها به شدت وابسته به تصفیه و بازیابی آب و اکسیژن خواهند بود و فضای زیادی برای یک زندگی عادی – حتی در مقیاس فضانوردان – نخواهند داشت. خبری از استحمام در این مدت نخواهد بود، فضولات آنها تا حد امکان بازیافت شده و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد و باید باجیره غذایی مختصری سپری کنند. یکی از مسولان این پروژه گفته است داوطلبان از پیش با خطرات بسیاری که آنها را تهدید خواهد کرد آشنا می شوند و پس از قبول آن به این سفر اعزام خواهند شد.

طراحان این ماموریت از شرایط سفر فضا نوردان به شرایط اسپارتی نام می برند که اشاره به شرایط سخت سربازان اسپارت و زندگی آنها در خانه هایی بسیار کوچک و با حداقل امکانات دارد. آنها همچنین اعلام کرده اند به دلیل خصوصی بودن این پروژه ضرورتی وجود ندارد که از استانداردهای ایمنی که ناسا برای کیفیت آب، غذا، بهداشت و ایمنی فضانوردانش وضع کرده است پیروی کنند. در حالیکه یکی از اصلی ترین مسایل پیش روی چنین سفری وضعیت دوام سلامت ذهنی و روانی فضانوردان است به نظر می رسد تنها تمهیدی که برای این مساله در این سفر اندیشیده شده است پیشنهاد زوج بودن فضانوردان است.

مسولان این پروژه بارها بر اهمیت بالای ریسک پذیری و اینکه آمریکا باید بار دیگر این ریسک را قبول کند تاکید کرده اند. اما واقعیت این است که این ماموریت چالش های جدی تری پیش رو دارد.

تا کنون هیچ تجربه ای از این مدت اقامت در فضا وجود نداشته است. طولانی ترین اقامت پیوسته فضایی متعلق به والری پولیاکوف است که مدت ۴۳۷ روز را در ایستگاه فضایی میر سپری کرد. در این مدت او در ارتفاع حدود ۳۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین قرار داشت و بارها محموله های غذایی و دارویی برای او ارسال شد. او ساعت ها از روز را به ورزش برای مقابله با آثار گرانش پایین سپری می کرد و ایستگاهی که در آن اقامت داشت برای زندگی در مدار تهیه و از نظر جذب تابش های کیهانی تا حد زیادی محافظت شده بود. از نظر روانی اگرچه او شرایط دشواری را تجربه کرد اما می دانست که در هر زمانی که مشکلی جدی به وجود آید امکان ترتیب دادن ماموریت نجات دربازه چند هفته ای فراهم خواهد بود.

تجربه دیگر مربوط به پروژه مارس ۵۰۰ است که سال گذشته در روسیه انجام شد. در این آزمایش نیز گروهی از فضا نوردان در مسکو شرایط سفری ۵۰۰ روزه به مریخ را شبیه سازی کردند. اما آنها در محیطی که برای چنین سفری مناسب بود و با استانداردهای موجود فضایی سازگاری داشت اقامت می کردند تعداد آنها ۶ نفر بود و از نظر ذهنی بازهم می دانستند که هر زمانی مشکلی جدی به وجود آیاد کمک تنها یم در با آنها فاصله دارد.

هیچ کدام از این شرایط برای چنین سفری مهیا نیست. برخی از تحلیل های اولیه احتمال موفقیت این ماموریت را یک به سه می دانند و تازه اگر هیچ اتفاقی نیفتد فضانوردان در بازگشت باید منتظر عوارض فوق العاده جدی باشند. آنها مدتها در معرض تابش بوده اند، به دلیل فضای کوچک امکان ورزش جدی برای آنها وجود ندارد و بخش عمده ای از حجم استخوان و عطصلات خود را از دست داده اند. امکان ابتلا به سرطان برای آنها بسیار بالا است و البته یکی از مسولان این پروژه در این باره در کنفرانس مطبوعاتی گفته اگر آنها دچار سرطان بشوند وقتی به زمین برگشتند درباره آن فکری می کنیم. البته خبر خوب این است که در آن بازه زمانی حداقل فعالیت های خورشیدی در حداقل دوره ۱۱ ساله خود قرار دارد.

اما فرض کنید هیچ اتفاق بدی رخ ندهد. تمام فناوری های لازم تا آن زمان آماده شود. پرتابگر ساخته و آماده باشد، کپسول لازم آماده شده بوشد، فضانوردان از نظر روانی آماده شده و کل ماموریت با موفقیت طی شود. سوال مهمی که در این بین وجود دارد این است که دست آورد این ماموریت چه خواهد بود؟

با قطعیت می توان گفت تنها اثری که این ماموریت اگر موفق باشد به همراه خواهد داشت این است که دانشمندان می توانند اثرات حضور طولانی در فضا در شرایط غیر امن را روی این دو فضانورد از نزدیک تجربه و مشاهده کنند. این کار نه فرودی به همراه دارد، نه نمونه برداری ویژه ای، نه جمع آوری داده های خاص و غیر از پزشکان و روانشناسان احتمالا هیچ گروه علمی دیگری برای این ماموریت هیجان نداشته باشند. طراحی و ارسال پرتابه ای در مسیر مشخص به مریخ و حتی دورتر اتفاقی آزموده شده است. این برنامه در راستا و پیش درآمد هیچ برنامه بعدی قرار نمی گیرد. ماجراجویی تک روانه ای است که می تواند رکوردی هیجان انگیز و تاریخی را ثبت کند.

سفر به مریخ قطعا یکی از مهیج ترین رویدادهای تاریخ بشر خواهد بود اما ارزش این پروژه گران قیمت زمانی است که در مجموعه و برنامه ای بلند مدت و معنی دار گنجانده شود. ممکن است طرحی مانند این و مارس وان باعث برانگیخته شدن توجه به ماجراجویی های فضایی نیز بشوند. اما در عین حال به نظرم این چنین برنامه هایی می توانند خطراتی نیز به همراه داشته باشند.

نقطه مقابل الهام بخشی ماموریت های فضایی و کاوش های جدید، شکست های فضاحت بار و کشنده ای می تواند باشد که نه تنها باعث برانگیخته شدن انگیزه های تازه نشود که موجی در مخالفت با یک ساختار علمی به وجود بیاورد. سال های سال است دانشمندان، مهندسان و سازمان های علمی سعی می کنند با ترویج علم و فناوری، هراس های مردم از کاوش در عرصه های نوین را بزدایند. کاوش های بزرگ هنوز وابسته به بودجه های دولتی است و پروژه های عظیم جز با مشارکت های بین المللی که دولت ها نمایندگی آن را بر عهده می گیرند ممکن نخواهد بود. چنین مساله ای در فضای سیاسی امروز جهان باعث می شود تا دیدگاه عمومی مردم به شدت بر سیاست ها و در نتیجه بودجه های این پروژه ها تاثیر بگذارد. اگر پروژه آپولو موفق شد به این دلیل بود که در کنار همه بسیج امکانات علمی و فنی و بودجه عظیمی که در اختیار داشت افکار عمومی از آن حمیات می کرد. پروژه تیتو اگر اجرا شود احتمال خطر بالایی دارد و ممکن است منجر به مرگ فضا نوردان شود. تاثیر چنین رویدادی بر برنامه های جدی کاوش مریخ و سفر انسان به این سیاره می تواند کشنده باشد. شاید به همین دلیل اگر چنین پروژه هایی جدی تر و عملیاتی تر شوند و خطر چنین اتفاقی جدی تر ارزیابی شود شاید سازمان های بین المللی قوانین جدیدی درمورد حقوق فضا وضع کنند که چنین ماجراجویی ها را محدود و یا حداقل ملزم به رعایت برخی از استانداردها بکند.

از طرف دیگر ممکن است اگر این طرح جنبه جدی تری پیدا کند پیش از آغاز با چالش های جدیدی نیز مواجه شود. فرستادن افرادی به درون یک شرایط آزموده نشده و پر خطر – حتی علی رغم پذیرش خود آنها – اگر پشتگرم به اجماع جامعه علمی درباره تضمین حداقل هایی دربارهآنها نباشد، می تواند زمینه ساز دعواهای عظیمی باشد که سازمان های حقوق بشر و همچنین سازمان های حقوقی می توانند مطرح کنند. چقدر اخلاقی است که ما دو نفری را بدون طی کردن آزمایش های لازم به سفری احتمالا بی بازگشت بدون دست آوردهای عظیمی که چنین هزینه ای را توجیه کند، اعزام کنیم؟

به نظر می رسد برای انجام چنین ماموریتی آقای تیتو علاوه بر پول، پرتابگر، کپسول و داوطلب، با مشکلات بیشتری روبرو باشد.

کمپانی اینسپایریشن مارس با شعار ماموریتی برای آمریکا فعالیت خود را تبلیغ می کند و در همان حال این شرکت اعلام کرده خود را ملزم به حفظ استانداردهای سازمان فضایی آمریکا نمی داند. من هیچ شکی در اینکه بباید حقوق بانیان و مجریان یک طرح را به جای آورد ندارم کمااینکه با همه تعارف هایی رایج معتقدم پروژه ای مانند مریخ نورد کنجکاوی ماموریتی آمریکایی با مشارکت اندک بین المللی است و باید این حقوق را تایید و تکرار کرد اما برای سفری به مریخ دوست دارم – شاید انتظار زیادی باشد – که حداقل در اولین گام این سفر به نام زمین و سیاره ما به انجام برسد و به نظرم ابعاد مالی و فنی لازم برای پروژه ای موفق و معنی دار و آینده دار در این مورد عملا چاره ای جز اجرای بین المللی ندارد.

من اطمینان بالایی دارم که زمانی که برنامه سفر انسان به مریخ به واقعیت نزدیک شود بخش خصوصی نقش مهمی در این سفر ایفا خواهد کرد. چنین برنامه ای الهام بخش و آینده ساز خواهد بود. این ماموریت به نوعی ماموریتی بین المللی خواهد بود که با مشارکت کشورهای مختلف صورت خواهد پذیرفت و اگر طراحی آن مناسب باشد ما انسان ها را وارد عصر جدید از زندگی خود می کند. فناوری های بسیاری را تولید و سرحدات ما را توسعه می دهد. اما نگاهی به قبل و به تاریخ و شاید اندکی بدبینی به حافظه تاریخی ما مردمان، باعث می شود که همراه همه این امیدها نگرانی هایی نیز داشته باشم. آنکه مانند هر باری که قلمرو تازه ای را فتح کردیم در کنار پیشگامان و کاوشگران، ماجراجویانی سودازده نیز وارد این دیار تازه شدند و عرصه و حوزه ای که می توانست امیدهای ما برای آینده باشد را از مسیری که باید می رفت منحرف کردند. امیدوارم چنین تجربه ای در فضا تکرار نشود و سفیران زمین و آنها که قلمرو های ما را توسعه می دهند خردمندان و آینده نگرهای ما باشند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۲ اسفند ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: وبلاگ پوریا ناظمی[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://pourianazemi.com/1391/12/%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%AE%D8%AA%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F/[/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]خطر تابش‌های فضایی سفر به مریخ برابر چند بار سی‌تی اسکن است[/color][/b]

[color=#0000CD]محققان ناسا پیش‌بینی کرده‌ند که مسافران در مسیر سفر به مریخ ممکن است در معرض بمباران تابش‌های کیهانی قرار بگیرند که میزان آن برابر با پرتوهای هفته‌ای یک بار سی‌تی اسکن در طول یک سال است.[/color]
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دوز بقدری است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد بسیار افزایش دهد با این حال کارشناسانی هم هشدار داده‌اند که ابهامات زیادی در مورد تاثیرات محیط فضا بر روی بدن انسان وجود دارد.
با جدی‌تر شدن برنامه‌ها برای اکتشاف فضای عمیق، تابشهای فضایی به یکی از بزرگترین نگرانی‌ها تبدیل شده که شامل پرتوهای کیهانی کهکشانی پر انرژی منتشر شده با انفجارات ابرنواخترهای دور تا انفجارهای پراکنده ذرات باردار از سوی خورشید هستند.
میدان مغناطیسی زمین به منحرف کردن میزان زیادی از این تابشهای مضر کمک می‌کند.
ناسا قصد دارد گروهی از فضانوردان را در اواسط دهه 2030 به مدار سیاره مریخ ارسال کند. برنامه‌های خصوصی مانند Inspiration Mars نیز به دنبال داوطلبانی برای سفر به سیاره سرخ هستند.

پیش از این تلاشهایی برای سنجش خطر تابش برای مسافران آینده مریخ انجام شده بود اما بهترین برآوردها توسط کاوشگر کنجکاوی ناسا انجام شده است.
درون کاوشگر کنجکاوی که در سال 2011 به سوی مریخ پرتاب شده بود، یک حسگر تابش قرار دارد که در طول سفر 8.5 ماهه خود به این سیاره به بررسی محیط پرداخته بود.
دانشمندان با استفاده از این یافته‌ها میزان مواجهه با پرتو یک فضانورد را برای یک سفر سریعتر شش ماهه در فضاپیمایی با سپرهای مشابه محاسبه کردند.

یک سفر رفت و برگشت برابر با حدود 662 میلی‌سیورت است. این میزان برابر با یک سی‌تی اسکن کامل بدن در هر پنج یا شش روز است.
البته این برآورد به غیر از زمان صرف شده بر روی سطح سیاره مریخ است. به گفته محققان، میزان تابش کیهانی تغییر نخواهد کرد مگر اینکه یک موتور موشکی بتواند سفر بین سیاره‌ای را سریعتر انجام دهد.
این دوز تابشی بسیار بالاتر از میزانی است که سکنه ایستگاه فضایی بین‌المللی با آن روبرو هستند که سالانه حدود 200 میلی‌سیورت است. این در حالی است که مردم بر روی زمین سالانه در معرض سه میلی‌سیورت تابش هستند.
کاوشگر کنجکاوی در دوره کم فعالیت خورشیدی به ماه سفر کرد. یک سفر سرنشین‌دار در زمان جرقه یا توفان خورشیدی می‌تواند با تابش بیشتری روبرو باشد.
مهندسان ناسا در حال آزمایش سیستمهای رانشگر و بررسی راههایی برای کاهش مواجهه انسان با تابش در یک سفر با مقصد مریخ هستند.
از جمله کارهایی که می توان انجام داد این است که فضانوردان یک حفاظ قابل گسترش شبیه به کتهای زمستانی پوشیده یا در زمان توفان خورشیدی به یک پناهگاه قرار بگیرند.
این پژوهش در مجله ساینس منتشر شده است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۱ خرداد ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92032111791/%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%AF"]ایسنا[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][i][color=#EE82EE][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/color][/i][/font]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند وقت پیش مستندی دیدم که در آن به بررسی خرس ها می پرداخت
و می گفت اگر ما بتوانیم راز خوابیدن خرس ها و دچار نشدن به بیماری بستر را بیابیم ، گام بزرگ بسوی سفرهای فضایی خواهیم برداشت
بویژه که سرعت سفینه های ما کم است و اقامت در طی سفر طولانی می باشد

به امید روزی که انسان پا بر منظومه ای دیگر گذارد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.