f222

عکس/ رژه بزرگ ارتش روسیه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]باسلام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_pantsyr-s1-air-defense.jpg[/img]

آرزومه همچین سیستم پدافندی در نیروهای مسلح خودمون داشته باشیم icon_wink[/quote]


اینکه ناراحتی نداره بیا اینم نمونه ایرانیش با کمی تغییرات کوچول

[img]http://img4up.com/up2/78718244645677832895.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان دقت کردین رژه فقط در کشورهای شرقی (روسیه چین کره شمالی) انجام میشه و توی کشورهای غربی (آمریکا و ناتو ) به این صورتی که در روسیه و چین و دیگر کشورها برگزار میشه انجامش نمیدن
و اینکه توی ایران خودمون با اینکه قبل انقلاب کلا نظاممون آمریکایی بوده ولی از همون موقع رژه رو توی تمام برنامه هامون داشتیم[/list]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام



normal_pantsyr-s1-air-defense.jpg

آرزومه همچین سیستم پدافندی در نیروهای مسلح خودمون داشته باشیم icon_wink



با يلام ميشه درباره اين سيستم پدافندي توضيح بدين؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
داشتم فیلم رزه رو نگاه می کردم . نمیدونم شاید من این طوری احساس می کنم ولی کلا دور رژه یه کمی خیلی تند بود!
icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

josniper64 فكر ميكنم اون رولند غنيمتي از عراق باشه نه پنتساير!




بله این تصویر مربوط به رولند هست
اما با توجه به خرید 50 سیستم پانتسیر توسط سوریه، شایعات زیادی در مورد ارسال حداقل 10 تا از اونها به ایران وجود داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اولین حضور خودروهای زرهی Iveco M65 ساخت شرکت ایتالیایی Iveco در رژه ی ارتش روسیه به عنوان اسکورت سامانه ی موشکی قاره پیمای کد SS-27 ، مشخص میشه که این خودروی زرهی (که اخبار مربوط به خرید 1200 دستگاه اون توسط ارتش روسیه از سال گذشته به گوش میرسید) در حال حاضر در بدنه ی ارتش روسیه تزریق شده است .

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/2/20/163647_438.jpg[/img]

البته آرم Iveco هک شده در جلوی کاپوت این خودرو در خودروی زرهی که در رژه روسیه نشون داده شد با یک آرم روسی (احتمالا یک شرکت نظامی روسی) تعویض شده بود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]با توجه به اولین حضور خودروهای زرهی Iveco M65 ساخت شرکت ایتالیایی Iveco در رژه ی ارتش روسیه به عنوان اسکورت سامانه ی موشکی قاره پیمای کد SS-27 ، مشخص میشه که این خودروی زرهی (که اخبار مربوط به خرید 1200 دستگاه اون توسط ارتش روسیه از سال گذشته به گوش میرسید) در حال حاضر در بدنه ی ارتش روسیه تزریق شده است . [/quote]
دلیل این کار چی میتونه باشه؟؟ در حالیکه ارتش روسیه می تونه از خودرویی مثل 2975 و یا مدل حفاظت شده اون SPM 3 استفاده کنه؟؟

هرچند ایویکو ام 65 دارای حفاظت زرهی سطح 4 استاناگ 4569 است و قدرت زرهی و قدرت مانور آن از 2975 بالاتر است ، اما SPM 3 چطور ؟؟ چرا لااقل از SPM 3 استفاده نشده ؟؟




SPM 3

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/19833650871626201813.jpg[/img]





2975

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/2/20/163635_283.jpg[/img]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
البته آرم Iveco هک شده در جلوي کاپوت اين خودرو در خودروي زرهي که در رژه روسيه نشون داده شد با يک آرم روسي (احتمالا يک شرکت نظامي روسي) تعويض شده بود ![/quote]
چيزي که جلوي اين خودرو نوشته شده کلمه рысь (سیاهگوش) هست و اين خودرو به اين اسم در روسيه استفاده میشه. از سال 2008 قرارداد اين خودرو بين وزارت دفاع روسيه، کاماز و کمپاني ايتاليايي بسته شده. و تا پایان سال 57 دستگاه در اختیار ارتش قرار می گیره. و ظاهرا قراره در ورونژ مونتاژ بشه
به هر حال من نمیدونم چه لزومی داشت از محصول خارجی تو این رژه استفاده بشه؟ همون خودروی تیگر چه مشکلی داره مگه؟
این لینک هم مفیده
http://en.rian.ru/infographics/20110531/164340073.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطمئنا M65 در مقابل SPM-3 وارد ارتش روسیه نشده ، توجه به این نکته لازمه که M65 در زمینه ی حفاظت و زره اصلا با SPM-3 قابل مقایسه نیست ، نیاز ارتش روسیه به یک خودروی چندمنظوره ی سبک (LMV) با حفاظت بالا در برابر انواع مین ها و IED ها چیزی بود که نه کامیون زرهی SPM-3 میتونست اون رو رفع کنه نه GAZ-2975 . خودروی SPM-3 در اصل برای نیروهای وزارت کشور فدراسیون روسیه ساخته شده بود و تمام مولفه های مورد نیاز ارتش از جمله تحرک و مانورپذیری بالا رو نداشت . (SPM-3 رو در حقیقت باید با خودروی MRAP قیاس کرد نه خودروهای چند منظوره ی سبک مثل Gaz-2975 یا M65)

در تست های میدانی انجام شده بین دو خودروی IVECO M65 و Gaz-2975 که در روسیه انجام شده ، برتری Gaz-2975 در زمینه طراحی زرهی برای تهدیدات مستقیم ، قدرت مانورپذیری در شرایط محیطی ناهموار بر M65 کاملا مشهود بود . (اگر بتونم حتما کلیپ مقایسه ی این دو رو که متعلق به خبرگزاری Ria novosti هست ، آپ میکنم) اما چیزی که احتمالا مقامات دفاعی روسیه رو به خرید 1000 دستگاه از این خودروی ایتالیایی ترغیب کرده ، قدرت حفاظت بالای M65 در مقابل مین ها و IED ها در عین دارا بودن از چالاکی یک LMV هست .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/LMV_Lynx_Light_Multirole_Armoured_Vehicle_IVECO_during_trial_tests_in_Russia_001.jpg[/img]

[i]خودروی M65 در جریان تست های میدانی در روسیه[/i]

روسها از تجربه ی افغانستان ، جنگ سال 2008 و جنگهای آمریکا در افغانستان و عراق ، نیاز به یک خودروی سبک چندمنظوره که در مقابل تهدیدات جدید چریکی (بمب های دست ساز کنار جاده ای و مین ها) رو کاملا درک کرده اند و M65 هم با طراحی منحصر به فرد ، داشتن زره V شکل و سابقه ی درخشان حفاظت در برابر انواع IED ها و مین های کنار جاده ای در افغانستان و عراق (که باعث روی آوردن نیروهای انگلیسی و نروژی به این خودرو نیز شده) جای خودش رو در ارتش روسیه باز کرده .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Norwegian_Iveco_LMV.jpg[/img]

جدای از دلایل فنی ، هزینه ی بالای خودروهای GAZ-2975 هم در این خرید بی تاثیر نبوده ، هزینه ی هر دستگاه Gaz-2975 حدود 60000 دلار هست که این رقم برای هر دستگاه M65 در حدود 40000 دلار میباشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]ممنونم از توضیحات جناب چکای عزیز.

به نظر می رسد عمده ترین دلیل انتخاب ایویکو ام 65 همان قیمت ارزانتر آن نسبت به 2975 است. همچنین زره قویتر این خودرو و مقاومت زرهی بیشتر این خودرو نسبت به 2975

احتمال می رود این خرید به خاطر لحاظ کردن مسائل اقتصادی بوده باشد. شاید هزینه طراحی یک خودروی سبک حفاظت شده و تولید انبوه آن از نظر اقتصادی و هزینه تمام شده ، گرانتر از خرید خودروی مشابه آن برای روسیه تمام شود. همانطور که 2975 حدود 50 درصد گرانتر از ام 65 است.

اما در هر صورت 2975 یکی از برترین خودروهای سبک چند منظوره به شمار می رود. قابلیت های آفرود این خودرو واقعا بی نظیر است. اگر تاپیک معرفی این خودرو را دیده باشید ، آنجا توضیح داده ام که قدرت مانور این خودرو در شرایط آفرود و بسیار ناهموار بیشتر از خودروهایی مثل وی بی ال پنهارد است.

اما درباره SPM 3

این خودرو در اصل یک خودروی امرپ سبک است. این خودرو بیشتر برای نیروهای پلیس طراحی شده است. مورد استفاده دیگر این خودرو نیز حمل فرماندهان ارشد (و مقامات سیاسی در صورت لزوم) به میادین نبرد است. این خودرو هرچند یک امرپ است ، اما در عمل آنرا باید با امرپ های سبکی مثل دینگو و بوش مستر قیاس کرد. سازندگان این خودرو سطح حفاظتی استاندارد ناتوی آنرا ذکر نکرده اند. اما با در نظر گرفتن میزان مقاومتی که برای این خودرو ذکر شده است ، می بایست آنرا نهایتا در سطح 2 از استاندارد استاناگ 4569 به حساب آورد ، که به این ترتیب می توان از آن به عنوان یک خودروی تاکتیکی سبک با درجه حفاظت بالا استفاده کرد. منظور من این بود که میشد از SPM 3 در نقش خودروی تاکتیکی حفاظت شده برای اسکورت سامانه های موشکی اس اس 27 نیز استفاده کرد و نیازی به خرید خودرو نبود.

اما خب به همان دلیلی که خودروی 2975 در خدمت پذیرفته نشد ، به همان دلیل SPM 3 نیز پذیرفته نخواهد شد. (عوامل اقتصادی)

----------------------------

خارج از این موضوعات موضوعی برای من خیلی جای سوال داره و اون اینکه ارتش روسیه (و همچنین شوروی سابق) تابحال در نبردهای مختلفی که تابحال شرکت داشته (بخصوص در نبردهای چچن و داغستان) ، تابحال بارهای بار طعم تلخ کمین خوردن را از دشمن خود چشیده است. بخصوص در نبردهای چچن که نفربرهای BTR 80 چندین بار مورد هدف حملات راکتی چچنی ها قرار گرفته و منهدم شدند و در مجموع تلفات سنگینی (نسبی) نیز داده اند. چرا روسیه همانند آمریکا به سمت ساخت خودروهای امرپ نمی ره. تا اونجایی که من می دونم روسیه هیچ طرحی برای ساختن امرپ در دست کار نداره. تابحال روسیه فقط یک خودروی امرپ طراحی کرده و اونهم SPM 3 است که یک خودروی معمولی است و توانایی حفاظت آن هم نهایتا در حد سطح 2 از استاندارد استاناگ 4569 است که از این نظر نسبت به امرپ های مطرح بسیار ضعیفتر است و نهایتا قابل قیاس با امرپ هایی مثل دینگو و بوش مستر است. در حالیکه امرپ هایی مثل گولان ، گربه وحشی ، کوگار و کایمن دارای سطح حفاظتی 3 و 4 از استاندارد استاناگ 4569 هستند. اگر روسیه در جنگ های چچن از چنین خودروهایی استفاده می کرد ، مسلما تلفات انسانی بسیار کمتری می داد. همانطور که ارتش آمریکا در عراق تابحال حدود 300 مورد حمله IED به خودروهای کوگار خود را در عراق گزارش داده است که طی این حجم حملات تابحال حتی یک نفر هم در این حملات و کمین ها در داخل خودرو کوگار کشته نشده اند.

به راستی چرا روسیه به سمت ساخت چنین خودروهایی نمی ره ؟؟



کوگار با سطح حفاظتی 4 استاندارد استاناگ 4569

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/cougar_mrap.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_cougar_mrap.jpg[/img][/url]





کایمن با سطح حفاظتی 4 استاندارد استاناگ 4569

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/caiman_09.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_caiman_09.jpg[/img][/url]





گولان با سطح حفاظتی 3 استاندارد استاناگ 4569

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Israel_Golan_2007%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Israel_Golan_2007%7E0.jpg[/img][/url]





گربه وحشی با سطح حفاظتی 4 استاندارد استاناگ 4569

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/wildcat_side_open.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wildcat_side_open.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/wildcat_508_1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wildcat_508_1.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/wildcat.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wildcat.jpg[/img][/url][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]اما درباره SPM 3

این خودرو در اصل یک خودروی امرپ سبک است. این خودرو بیشتر برای نیروهای پلیس طراحی شده است. مورد استفاده دیگر این خودرو نیز حمل فرماندهان ارشد (و مقامات سیاسی در صورت لزوم) به میادین نبرد است. این خودرو هرچند یک امرپ است ، اما در عمل آنرا باید با امرپ های سبکی مثل دینگو و بوش مستر قیاس کرد. سازندگان این خودرو سطح حفاظتی استاندارد ناتوی آنرا ذکر نکرده اند. اما با در نظر گرفتن میزان مقاومتی که برای این خودرو ذکر شده است ، می بایست آنرا نهایتا در سطح 2 از استاندارد استاناگ 4569 به حساب آورد ، که به این ترتیب می توان از آن به عنوان یک خودروی تاکتیکی سبک با درجه حفاظت بالا استفاده کرد. منظور من این بود که میشد از SPM 3 در نقش خودروی تاکتیکی حفاظت شده برای اسکورت سامانه های موشکی اس اس 27 نیز استفاده کرد و نیازی به خرید خودرو نبود.

اما خب به همان دلیلی که خودروی 2975 در خدمت پذیرفته نشد ، به همان دلیل SPM 3 نیز پذیرفته نخواهد شد. (عوامل اقتصادی)
[/quote]

البته GAZ-2975 از سال 2006 برای خدمت در ارتش روسیه پذیرفته شده و طبق آمار تا الان 200 دستگاه از این خودرو در حال خدمت هست ، خودروی زرهی SMP-3 هم در حال گذراندن تستهای میدانی برای ورود به خدمت در ارتش روسیه است .

سطح حفاظت بالستیک SPM-3 سطح 3 استاندارد STANAG و سطح حفاظت در برابر مین این خودرو ، سطح 2A استاندارد STANAG هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]ممنونم از جناب چکا

[quote]سطح حفاظت بالستیک SPM-3 سطح 3 استاندارد STANAG و سطح حفاظت در برابر مین این خودرو ، سطح 2A استاندارد STANAG هست .[/quote]
فکر می کردم هر خودرویی را تنها با یک سطح استاندارد معرفی می کنند. پس بنابراین با این تعریف شما خودروهایی مثل گولان و گربه وحشی با مقاومت در برابر 14 کیلو مین در زیر هر چرخ و همچنین مقاومت در برابر برخورد راکت های RPG به بدنه آن در سطح 5 و از نظر حفاظت بالستیک در سطح 4 استاندارد استاناگ قرار می گیرند.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.