SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

همه در مورد سانسور نظامی رژیم صهیونیستی خصوصا در موقعیت های خاص اطلاع داریم. این به کنار ولی ما بر اساس همین اخبار رسانه ای بحث میکنیم و ممکن هست بعضا اجحاف هم کنیم ولی با در نظر داشتن این نکته:

 

میزان اثرگذاری حملات مقاومت و حتی ایران با انتظارها ولو اگر با ملاحظه و خودداری انجام میشند ( به خاطر حساسیت های جنگ و افزایش تدریجی و مدیریت صحنه نبرد ) کم هست. حملات امروز حزب الله به روایتی با 150 راکت و 30 پهپاد اون ضربه مدنظر را وارد نمیکنه. بخشیش مربوط به پدافند قدرتمند دشمن هست و بخشیش هم تسلیحات در اختیار مقاومت.

 

باید فکری برای همین تسلیحات با ارتقا یا تغییرات انجام داد به این منظور که:

 

اولا بتونه پدافند دشمن را که بر مبنای استاندارد تسلیحات سابق توسعه پیدا کرده غافلگیر کنه و دور بزنه.

ثانیا بتونه با تخریب و دقیق زنی و اثرگذاری بیشتر بازدارندگی واقعی را ایجاد کنه.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سید حسن نصرالله: هنوز از سلاح‌هایمان رونمایی نکرده‌ایم/ گزینه حمله به الجلیل روی میز است

العالم - لبنان

https://media.alalam.ir/uploads/855x495/2024/06/19/171881033082369900.jpg

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود "حاج ابوطالب" فرمانده شهید مقاومت گفت: دشمن بر اثر حملات مقاومت مجبور شد پایگاه‌های خود را تخلیه کرده و پشت کوه‌ها پایگاه جدیدی بزند این در حالی است که ما سلاح های جدیدی به دست آورده‌ایم و فعلاً از آنها رونمایی نمی‌کنیم.

 

در لینک ذیل مطالعه فرمایید 

https://fa.alalam.ir/news/6886723/سید-حسن-نصرالله-هنوز-از-سلاح-هایمان-رونمایی-نکرده-ایم-گزینه-حمله-

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله کوادکوپتر انتحاری حزب الله به سامانه ی گنبد پهپادی (Drone Dome) اسرائیل

 

این سامانه برای مقابله و اختلال در پهپادها به کار میرود. 

 

Screenshot_20240621_092534_com_mxtech_vi

Screenshot_20240621_092455_com_mxtech_vi

Screenshot_20240621_092505_com_mxtech_vi

Screenshot_20240621_092508_com_mxtech_vi

Screenshot_20240621_092517_com_mxtech_vi

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وضعیت فرودگاه بیروت در آستانه حمله اسرائیل به لبنان !

 

با تشدید احتمال حمله اسرائیل به لبنان، گروه وسیعی در حال ترک این کشور هستند و همین موضوع وضعیت عجیبی را رقم زده است. تصاویر فرودگاه بیروت را می‌بینید.

 

لینک ویدئو :

 

منبع

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, 951 گفت:

وضعیت فرودگاه بیروت در آستانه حمله اسرائیل به لبنان !

 

با تشدید احتمال حمله اسرائیل به لبنان، گروه وسیعی در حال ترک این کشور هستند و همین موضوع وضعیت عجیبی را رقم زده است. تصاویر فرودگاه بیروت را می‌بینید.

 

لینک ویدئو :

 

منبع

 

 

سلام

این ویدئو تکذیب شد و عنوان شد مربوط به گذشته است. خبر فراخوانی سفرا هم همچنین. دولت کانادا هم از ماه ها پیش اعلامیه ترک لبنان را روی سایتش گذاشته و جدید نیست.

 

پن: مراقب باشیم. حالا شاید اتفاقی بیفته ولی شاهد یک فضاسازی سنگین توسط رسانه های عبری هستیم که سایر رسانه ها را هم تحت تاثیر قرار داده.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خرازی: در صورت جنگ فراگیر علیه لبنان با تمام امکانات از حزب‌الله حمایت‌ می‌کنیم

 

مشاور مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی یک حمله تمام عیار علیه حزب ‌الله لبنان انجام دهد، منطقه‌ خاورمیانه با خطر آغاز یک جنگ روبرو خواهد شد که در آن تهران و محور مقاومت با تمام ابزارها از لبنان حمایت خواهند کرد.

فایننشال تایمز امروز به نقل از سید کمال خرازی نوشت که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ ای به یک جنگ منطقه‌ای ندارد. وی از آمریکا خواست تا برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری ها، اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، خرازی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در صورت درگیری تمام عیار، از حزب الله حمایت نظامی خواهد کرد، گفت: همه مردم لبنان، کشورهای عربی و اعضای محور مقاومت از لبنان در برابر اسرائیل حمایت خواهند کرد.

 

در لینک ذیل مطالعه فرمایید 

https://fa.alalam.ir/news/6894348/خرازی-در-صورت-جنگ-فراگیر-علیه-لبنان-با-تمام-امکانات-از-حزب-الله-ح

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تهاجم رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان و شهادت یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله 

العالم - لبنان

منابع لبنانی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جاده "الحوش" در صور خبر دادند.این منابع اعلام کردند که دو نفر بر اثر این حمله زخمی شده اند.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک فرمانده برجسته حزب‌الله در جریان حمله به لبنان ترور کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز به نقل از منبع امنیتی اعلام کرد: "ابونعمه ناصر" از فرماندهان یگان عزیز حزب الله در حمله تجاوزکارانه رژیم اسرائیل به جنوب لبنان ترور شده است.

https://media.alalam.ir/uploads/org/2024/07/03/172001835205709900.jpg

ساعاتی پیش نیز حزب الله خبر شهادت "حمد غسان خشاب" از شهرک "المنصوری" را در جنوب لبنان اعلام، و خاطرنشان کرد که وی در راه بیت المقدس به شهادت رسیده است.

 

https://fa.alalam.ir/news/6895133/شهادت-دومین-فرمانده-حزب-الله-طی-حملات-امروز-رژیم-صهیونیستی

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موشک باران شمال اراضی اشغالی از جنوب لبنان

 

منابع عبری از شلیک ۸۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی در پی شهادت امروز یکی از فرماندهان حزب الله خبر دادند.  در پی شهادت حاج «ابو نعمه» از فرماندها حزب الله در حملات رژیم اشغالگر به جنوب لبنان، حزب الله ده‌ها موشک به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک کرده است. رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند عصر امروز چهارشنبه، ۸۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند حزب الله لبنان از ابتدای جنگ غزه تاکنون، ۲۲ هزار و ۹۵ حمله در شمال فلسطین اشغالی انجام داده است.  حزب الله لبنان اعلام کرد در حمله ارتش اشغالگر به منطقه الحوش در جنوب لبنان، «ابو نعمه ناصر» یکی از فرماندهان حزب الله لبنان به شهادت رسیده است.

 

لینک خبر :

منبع

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جزئیات واکنش کوبنده حزب الله لبنان به ترور فرمانده شهید ابونعمه

 

الجزیره به نقل از یک منبع در حزب الله از شلیک بیش از ۲۰۰ موشک و ۲۰ پهپاد از جنوب لبنان به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: این حملات در راستای تکمیل عملیات پاسخ به ترور محمد نعمه ناصر از فرماندهان نظامی حزب الله صورت گرفته است. رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ موشک از جنوب لبنان به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در دقایق اخیر شلیک شده است.

این رسانه ها گزارش دادند که پس از آنکه حزب الله، دهها موشک و چندین پهپاد به سمت شمال(فلسطین اشغالی) شلیک کرد، آژیر خطر به مدت ۴۰ دقیقه در مناطق صهیونیست نشین به صدا درآمده است و حجم حملات موشکی حزب الله به مناطق نظامی در شمال فلسطین اشغالی را سنگین توصیف کرده اند.

الجزیره به نقل از یک منبع در حزب الله گزارش داد: بیش از ۲۰۰ موشک از انواع مختلف به اهداف اسرائیلی در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه شلیک شد. این رسانه افزود که حزب الله بیش از ۲۰ پهپاد نیز به اهداف مختلف اسرائیل در منطقه اشغالی الجلیل شلیک کرده است.  این حملات در راستای تکمیل عملیات پاسخ به ترور محمد نعمه ناصر از فرماندهان نظامی حزب الله صورت گرفته است. رزمندگان حزب الله همچنین موضع نظامیان صهیونیست در شهرک کفربلوم را با راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.

 

لینک خبر :

منبع

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیانیه وزارت خارجه ی ایران برای ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی در لبنان

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان بیانیه‌ای را منتشر کرد. در متن این بیانیه آمده است:

« وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهل و دومین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات‌ ایرانی در لبنان، آقایان سیدمحسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم توسط مزدوران وابسته به رژیم صهیونیستی، یاد و خاطره این قهرمانان ملی را گرامی داشته و با خانواده‌های آنان ابراز همدردی می‌نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تاریخ چند دهه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت‌های منطقه از جمله نسل‌کُشی جاری در فلسطین، مجددا بر لزوم روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی تاکید نموده و مسؤلیت سیاسی و حقوقی جنایت ربایش این عزیزان را، متوجه رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر در لبنان در زمان ریایش این عزیزان می‌داند.

با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های فشرده سیاسی، حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در چهل و دو سال گذشته که منجر به اعلام همکاری از طرف دبیرکل وقت سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ میلادی شد، متاسفانه جامعه جهانی بویژه نهادهای حقوق بشری، تاکنون اقدام مؤثری برای کمک به تعیین سرنوشت این دیپلمات‌ها انجام نداده‌اند. در این چارچوب بار دیگر مسؤلیت سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری از جمله صلیب سرخ جهانی را برای پیگیری مجدانه این پرونده تا رسیدن به نتیجه مطلوب یعنی تعیین سرنوشت این عزیزان مورد تاکید قرار می‌دهیم.

وزارت امور خارجه همچنین ضمن قدردانی از اقدامات و همکاری‌های شایسته دولت دوست و برادر جمهوری لبنان در سالیان گذشته، بر ضرورت ادامه تلاش‌ها و اقدامات مؤسسات رسمی سیاسی و قضایی و دولت لبنان به عنوان دولت میزبان برای تعیین سرنوشت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده و مجددا پیشنهاد تشکیل کمیته حقیت‌یاب مشترک میان دو کشور و با همکاری نهادهای بین المللی را برای پیگیری مجدانه سرنوشت این عزیزان مورد تاکید قرار می‌دهد.»

 

لینک خبر :

منبع

 

  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سناریو شوکه‌کننده‌ حزب‌الله برای اسرائیل

 

همزمان با تداوم یافتن جنگ غزه، شاهد هستیم که رژیم اشغالگر قدس بر شدت موضع گیری‌های خود جهت حمله به لبنان افزوده و حتی اخباری دال بر شبیه‌سازی حمله این رژیم به لبنان نیز منتشر شده است. در مدت اخیر به کرات گفته شده که حزب االله لبنان می‌تواند نیروگاه‌های برق اسرائیل را هدف قرار دهد و از این رهگذر هم میلیاردها دلار خسارت به رژیم اسرائیل وارد کند و هم اراضی اشغالی را در تاریکی محض فرو ببرد. توجه داشته باشیم که احیا شبکه برق در اراضی اشغالی ماه‌ها طول خواهد کشید. این سناریو به کرات از سوی مقام‌های حوزه برق اسرائیل مورد اشاره قرار گرفته است. از این رو، باید توجه داشته باشیم که نقاط آسیب‌پذیری و ضعف صهیونیست‌ها زیاد هستند و حزب الله لبنان نیز در سال‌های گذشته متناسب با این نقاط ضعف اقدام به توسعه توانمندی‌های خود کرده است.

تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران مسائل خاورمیانه تاکید دارند که این منطقه در وضعیت بسیار حساسی به سر می‌برد. در این راستا، همزمان با تداوم یافتن جنگ غزه، شاهد هستیم که رژیم اشغالگر قدس بر شدت موضع گیری‌های خود جهت حمله به لبنان افزوده و حتی اخباری دال بر شبیه‌سازی حمله این رژیم به لبنان نیز منتشر شده است.

در جبهه مقابل، حزب الله لبنان نیز تاکید کرده که شگفتانه‌های قابل توجهی را برای حمله اسرائیل به لبنان آماده کرده و البته که محور مقاومت نیز اعلام کرده است که در صورت حمله اسرائیل به لبنان، به صورت متحد به حمایت از حزب الله خواهد پرداخت. معادله‌ای که می‌تواند روند تنش و درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا را به نقطه‌ای بحرانی و خطرناک برساند. از این رو، ایلنا در گفتگو با «نسیم احمد» نویسنده و تحلیلگر مسائل خاورمیانه به واکاوی چند علامت سوال مهم با محوریت جدیدترین تحولات منطقه غرب آسیا پرداخته است.

 

لینک مشروح گفتگو :

منبع

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترور محافظ سابق سید حسن نصرالله؛ یاسر نمر که بود؟!

العالم - لبنان

یاسر نمر قرنبش (ملقب به ابوالفضل و حاج امین) در حمله تروریستی اسرائیل در مرز سوریه-لبنان به شهادت رسیده است.

حاج یاسر از اعضای ارشد حزب الله است که فرماندهی عملیات آزادسازی جنوب لبنان در محور مرجعیون در سال ۲۰۰۰ و مسئول محور الغندوريه در نبرد سال ۲۰۰۶ به عهده داشته است.رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که وی از اعضای نیروی پدافند هوایی حزب الله بوده است. شهید قرنبش در گذشته جز محافظین سید حسن نصرالله نیز بوده است.

 

https://fa.alalam.ir/news/6899033/ترور-محافظ-سابق-سید-حسن-نصرالله؛-یاسر-نمر-که-بود؟

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویدیوی لحظات پس از ترور محافظ سابق حسن نصرالله

 

اسر نمر قرنبش، محافظ سابق حسن نصرالله، توسط اسرائیل ترور شد. او از مقامات گردان پدافند هوایی حزب الله لبنان و مسئولیت او انتقال نیرو و تجهیزات جنگی بین سوریه و لبنان بود. ویدیویی از لحظات پس از ترور این فرمانده حزب الله لبنان را می‌بینید.

 

لینک  ویدئو :

منبع

 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.