SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

راز بزرگ حزب الله/ ۷۰ هزار رزمنده و ۱۵۰ هزار موشک در انتظار صهیونیست‌ها

دفاع پرس

https://defapress.ir/files/fa/news/1403/5/9/2550997_464.jpg

-از سال ۲۰۰۶ میلادی تا به امروز توانمندی حزب الله لبنان به یک راز بزرگ برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است؛ آنگونه که عنوان می‌شود بیش از ۷۰ هزار رزمنده و ۱۵۰ هزار موشک در اختیار حزب الله لبنان است

-به عقیده بسیاری از کارشناسان نظامی موشک‌های دوربرد و نقطه زن حزب الله لبنان قادر هستند تا بندر حیفا را مورد اصابت قرار بدهند و صادرات ۳۲ میلیارد دلاری اشغالگران صهیونیست را دچار مشکلات شدیدی کنند. حزب‌الله لبنان در نبردهای اخیر به خوبی نشان داده که از اشراف اطلاعات کاملی درباره مواضع استراتژیک دشمن صهیونیستی برخوردار است و در صورت هر گونه حماقتی از سوی صهیونیست‌ها، همه این مواضع در تیررس موشک‌های حزب الله قرار دارند.

-بسیار بعید به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها با توجه به خستگی نیرو‌های نظامی خود از نبرد در غزه و توانمندی بالای حزب الله لبنان، قادر به حملات گسترده علیه حزب الله لبنان باشند. اما می‌توانند با جنگنده‌های خود بخش‌هایی از جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داده و آسیب هایی را به این منطقه وارد کنند.

 

در لینک ذیل مطالعه فرمایید 

https://dnws.ir/002rFn

 

 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله ی تروریستی اسرائیل به جنوب بیروت 

IMG_20240731_020442_820.jpg

 

در این حمله تا کنون یک زن و دو کودک به شهادت رسیدند و بیش از 70 نفر نیز زخمی شدند.

 

هدف تروریست های اسرائیلی فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، فؤاد شکر بوده است که از سرنوشت وی تا کنون خبر رسمی منتشر نشده است.

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعضا قابل توجه هست که ما چقدر - خصوصا در حوزه اخبار نظامی - به رسانه های عمومی/شخصی عبری ارجاع میدیم و یا حتی گاهی اعتماد بیش از حد داریم. ( رسانه های خبری ) - حالا از صبح که حزب الله به زبان فصیح و گویا این رونمایی را انجام داده رسانه ها و اکانت های عبری مدام دارند تیتر میزنند حزب الله از موشک عماد 4 رونمایی کرد. یک نفر اون وسط نیست که حالیشون کنه رونمایی از مقر یا پایگاه عماد 4 بوده نه موشک.

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاویر حمله  حزب الله لبنان به اسرائیل از سی زاویه مختلف

 

حزب الله لبنان همزمان با اربعین حسینی عملیات گسترده پاسخ به اسرائیل در واکنش به ترور شهید فؤاد شکر را با حملات راکتی، موشکی و پهپادی به عمق فلسطین اشغالی آغاز کرد و در نخستین موج حملات 320 پرتابه را به سمت اسرائیل فرستاد. بر اساس تصاویر موج نخست حملات حزب الله موشکی و راکتی بوده و موج دوم حملات پهپادی بوده که با استفاده از پهپادهای انتحاری انجام شده است. حزب الله این حملات را نخستین دور از پاسخ خود اعلام کرد که نشان می‌دهد باید منتظر دور بعدی حملات باشیم. لحظات حمله حزب الله، رویارویی گنبد آهنین با پرتابه‌های حزب الله و در نهایت برخورد شماری از پرتابه به اهداف اسرائیلی و خسارات وارده را در مجموعه بیش از سه ویدیو که کنار هم چیده می‌بینید و تصویری جامع از این حمله را خواهید داشت.

 

لینک ویدئو :

منبع

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مرحله نخست عملیات حزب الله در واکنش به شهادت «فواد شکر»/ شلیک بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به شمال فلسطین اشغالی 

العالم - لبنان

در متن بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در سحرگاه اربعین امام حسین (ع) در چارچوب واکنش اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت فؤاد شکر و تعدادی از مردم شریف کشور شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، سایت ها، پادگان ها و گنبد آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک و به سمت یک هدف خاص نظامی رژیم صهیونسیتی که متعاقباً اعلام خواهد شد، هدف قرار دادند

در ادامه این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی در لبنان هم اکنون و در این لحظات در بالاترین آمادگی خود قرار دارد و هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در صورت آسیب دیدن غیرنظامیان، همراه با مجازات سخت و بسیار شدید خواهد بود.

-حزب الله کدام پایگاه‌های صهیونیستی را هدف قرار داد؟

مقاومت اسلامی لبنان در دومین بیانیه خود اعلام کرد: به یاری خداوند مرحله اول عملیات با موفقیت به پایان رسید، در این مرحله به منظور تسهیل عبور بالگردهای هجومی و حرکت انها به سمت اهداف تعیین شده در عمق خاک فلسطین اشغالی، پادگان ها و مواضع اسرائیلی هدف قرار گرفتند و پهپادها با موفقیت طبق برنامه به سمت هدف حرکت کردند.

حزب الله لبنان همچنین لیست اهداف خود را نیز در این بیانیه آورده است که بدین شرح است: ‏پایگاه ميرون - نافي زيف - پایگاه زعتون ‏- الزاعورة - پایگاه السهل - پادگان كيلع در جولان اشغالی - پادگان يو أف در جولان اشغالی - پایگاه نفح در جولان اشغالی - پایگاه يردن در جولان اشغالی - پایگاه عين زي تيم ‏- پادگان راموت نفتالي

 

https://fa.alalam.ir/news/6931843/آغاز-عملیات-حزب-الله-در-واکنش-به-شهادت-فواد-شکر-با-شلیک-۳۰۰-موشک + فیلم 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , MF44 گفت:

خب گویا حزب الله کلید را زد و دومینو را شروع کرده باید دید انتهای این دومینو به کجا میره

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 4 شهریور 1403 در 13:05 , unstopable گفت:

خب گویا حزب الله کلید را زد و دومینو را شروع کرده باید دید انتهای این دومینو به کجا میره

سلام - این مبارزه و جهاد با دشمن صهیونیستی از دهه هشتاد میلادی و توسط هسته های اولیه حزب الله شروع شد اگر با صبر و تامل تاریخ حدود پنجاه سال اخیر را مطالعه کنیم متوجه میشویم صهیونیستها قدم به قدم از لبنان بیرون رانده شدند و امروزه در سایه قدرت موشکی و پهبادی حزب الله قرار دارند -صدالبته به قیمت ویرانی وایثار وخون هزاران شهید-ما نباید از حزب الله انتظار داشته باشیم مانند یک ابرقدرت سیاسی - نظامی رفتار کند هرچند طرفدار قسم خورده مقاومت باشیم در اصل حزب الله یک جریانی سیاسی- مذهبی - اجتماعی لبنان است که با پشتوانه شیعیان و سایر مردم یک شاخه شبه نظامی چند هزار نفری  تشکیل داده  و الحق والانصاف  آبروی اعراب را در مقابل صهیونیستها حفظ کرده است برفرض اگر در سالهای دهه هشتاد میلادی به ما میگفتند روزی خواهد رسید که حزب الله لبنان به قلب فلسطین اشغالی حمله خواهد کرد باور پذیر بود ؟ آن زمان نیروهای حزب الله اسلحه به تعداد نداشتند و به نوبت از معدود سلاحهای موجود استفاده میکردند! حالا چه شده که صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی سنگر گرفتند و ضجه میزنند و تمام جهان غرب به کمک آنها آمدند ؟ ما که از مقدرات مطلع نیستیم شاید ادامه این راه سالها به طول انجامد اما ایمان داریم که جبهه حق بر باطل پیروز خواهد شد 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.