rezatizi

گالری سوانح هوایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یکی از اف-22 رپتور های سانحه دادست با شماره ی 4001

این اف 22 

حتما شوخی میکنی اخه این کجاش یه ریپتور میخوره ؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این اف 22 

حتما شوخی میکنی اخه این کجاش یه ریپتور میخوره ؟

 

قسمت جلوی دماغه و بال هاش روش نیست

مثلا سقوط کرده ها ...  :)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قسمت جلوی دماغه و بال هاش روش نیست

مثلا سقوط کرده ها ...   :)

 

4m0sp9y4escfmgff0na1.jpg

247013.jpg

e251_100709F6729T238.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Raptor_4001-.jpg

 

1- دماغه و محل قرار گیری رادار . همون طور که تو پست قبلی گفتم بخش مخرطی جلوی دماغه روش نیست یا از بین رفته

2- کاکپیت و محل قرار گیری کانوپی که روش نیست

3- ورودی هوای یونیک رپتور

4- مخزن مهمات جانبی که معمولا برای موشک های هوا به هوا ازش استفاده میشه

 

بیشتر از این اگه بخوای باید حضوری برات توضیح بدم  :24:   :mrgreen:

:rose:

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Raptor_4001-.jpg

 

1- دماغه و محل قرار گیری رادار . همون طور که تو پست قبلی گفتم بخش مخرطی جلوی دماغه روش نیست یا از بین رفته

2- کاکپیت و محل قرار گیری کانوپی که روش نیست

3- ورودی هوای یونیک رپتور

4- مخزن مهمات جانبی که معمولا برای موشک های هوا به هوا ازش استفاده میشه

 

بیشتر از این اگه بخوای باید حضوری برات توضیح بدم  :24:   :mrgreen:

:rose:

 اقا شما درست میگید اما این دیگه چه نوع سقوط کردنیه که اینطوری شده ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این رپتور خان چندین مورد سانحه داشته که چند تا خلبان رو هم فرستاده اون دنیا از نقص سیستم تامین اکسیژن خلبان که معروفترینش بوده تا یه سری موارد دیگه دلایلش بودن

این هم یه سری بخش هاش که در اثر سقوط از بین رفته یه سری قطعات رو هم خودشون بعدا از رو لاشه برداشتن  مثلا پوسته هواپیما به صورت سرتاسری برداشته شده 

البته خود سقوط به نظرمیرسه خیلی شدید و همراه با انفاجار نبوده یه اسیب دیدگی شدید در قسمت عقب دیده میشه  به نظر میرسه به صورت مایل و از سمت راست با زمین برخورد و سایش داشته که دم و بال و قسمت هایی از بدنه از بین رفتن .

ااطلاعات بیشتر رو در مورد حوادث رپتور رو نیروی هوایی تو یه گزارش رسمی مفصل منتشر کرده بود یادمه خیلی وقت پیش لینک یکی از این گزارش ها رو یه جا تو سایت گذاشته بودم اگر دوباره پیداش کردم همین جا پستش می کنم 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این رپتور خان چندین مورد سانحه داشته که چند تا خلبان رو هم فرستاده اون دنیا از نقص سیستم تامین اکسیژن خلبان که معروفترینش بوده تا یه سری موارد دیگه دلایلش بودن

این هم یه سری بخش هاش که در اثر سقوط از بین رفته یه سری قطعات رو هم خودشون بعدا از رو لاشه برداشتن  مثلا پوسته هواپیما به صورت سرتاسری برداشته شده 

البته خود سقوط به نظرمیرسه خیلی شدید و همراه با انفاجار نبوده یه اسیب دیدگی شدید در قسمت عقب دیده میشه  به نظر میرسه به صورت مایل و از سمت راست با زمین برخورد و سایش داشته که دم و بال و قسمت هایی از بدنه از بین رفتن .

ااطلاعات بیشتر رو در مورد حوادث رپتور رو نیروی هوایی تو یه گزارش رسمی مفصل منتشر کرده بود یادمه خیلی وقت پیش لینک یکی از این گزارش ها رو یه جا تو سایت گذاشته بودم اگر دوباره پیداش کردم همین جا پستش می کنم 

 هرکس مثل من اگر اطلاعات کمی داشته باشه میگه این دیگه چیه ؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برخورد دو فروند جنگنده میگ ۲۹ نیروی هوایی روسیه در آسمان

 

 

22.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد اون عکس رپتور ، این سایت چیزای دیگه ای میگه :

 

http://www.urbanghostsmedia.com/2015/02/lockheed-f-22-raptor-4001-battle-damage-repair-bdr-hill-afb/

 

این پرنده یکی از 8 پرنده اولی بوده که به عنوان مدل توسعه تولید و مهندسی شناخته میشدن. و در واقع یک نمونه پیش تولید و آزمایشی بوده. این پرنده بعد از 3 سال پرواز آزمایشی موفق و بدن نقص ،در سال 2000  بازنشسته میشه . دقیقا 3 سال قبل از اینکه اولین رپتور وارد خدمت بشه.

 

بعد از بازنشستگی در پایگاه رایت پترسون اوهایو ،یک سلسله آزمایشات زمینی شامل توانایی بقا و جان به در بردن و آزمایشات شلیک بر روی اون آغاز میشه. 

 

بعد از اون در پایگاه هیل یوتا ، به عنوان سازه هوایی تعمیری آسیب دیده جنگی ( battle damage repair (BDR) airframe ) به منظور آموزش تکنسین ها و نیروهای تعمیر و نگهداری پرنده های آسیب دیده در میانه زمان جنگ ، استفاده میشه . برای بالا بردن سطح آمادگی و در دسترس بودن در مواقع بحرانی جنگ.

 

تمرینات BDR لزوما مخرب هستند و باید سوراخ ها و حفره های عمیقی بر روی بدنه ایجاد کرد تا آثار برخورد ترکش موشک های پدافندی و توپ ها روی آن طبیعی باشد. بال ها و دم این پرنده به منظور استفاده در رپتورهای تولیدی دیگر برداشته شده اند.

 

رپتورهای BDR هرگز وارد خدمت عملیاتی نشدند و برای مقاصدی چون مربیان تعمیر ، آزمایش کردن آپگریدهای انجام شده و تحقیقات بر روی فناوری های پیشرفته ، استفاده میشدند.

 

اینا هم چند تا سایت دیگه درباره رپتور 4001 که دقیقا همین روند رو توضیح میدن :

 

http://www.air-and-space.com/Lockheed-Martin%20F-22%20Raptor.htm

http://www.f-16.net/g3/f-22-photos/f22firstflights

http://www.european-security.com/n_index.php?id=1505

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

ولی حالا از همه اینا گذشته ، برام یه چیزی خیلی جالبه . سناریویی که برادر عزیزمون 7MM برای این پرنده نوشتند.

 

 

 

 

این هم یه سری بخش هاش که در اثر سقوط از بین رفته یه سری قطعات رو هم خودشون بعدا از رو لاشه برداشتن  مثلا پوسته هواپیما به صورت سرتاسری برداشته شده 

البته خود سقوط به نظرمیرسه خیلی شدید و همراه با انفاجار نبوده یه اسیب دیدگی شدید در قسمت عقب دیده میشه  به نظر میرسه به صورت مایل و از سمت راست با زمین برخورد و سایش داشته که دم و بال و قسمت هایی از بدنه از بین رفتن .

 

 

ماشا الله که قوه تخیل خوبی دارید.

ویرایش شده در توسط naserr
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Harrier That Crashed On The Runway At Kandahar Air Base In Afghanistan In 2009

 

Harrier_That_Crashed_On_The_Runway_At_Ka

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Harrier That Crashed On The Runway At Kandahar Air Base In Afghanistan In 2009

 

Harrier_That_Crashed_On_The_Runway_At_Ka

چرا روی باند این کار رو کرده ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا روی باند این کار رو کرده ؟

 

هواپیما روی باند سانحه داده  (اشاره نشده بود که موقع نشست بوده یا برخاست) بعد خلبان مجبور به ایجکت شده

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

index004~5.jpg

index010~0.jpg


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index009~5.jpg]thumb_index009~5.jpg[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index005~4.jpg]thumb_index005~4.jpg[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index008~6.jpg]thumb_index008~6.jpg[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index007~5.jpg]thumb_index007~5.jpg[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index006~4.jpg]thumb_index006~4.jpg[/url]

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index00A~10.jpg]thumb_index00A~10.jpg[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index00B~8.jpg]thumb_index00B~8.jpg[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/index00C~10.jpg]thumb_index00C~10.jpg[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.