Recommended Posts

[b]حماس : به سفارتخانه های اسرائیل در جهان حمله شود [/b]
جنبش حماس خواستار حمله به سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان شد .

واحد مرکزی خبر به نقل از العالم، حماس در واکنش به یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به ناوگان کشتی های آزادی ، خواستار حمله به سفراتخانه های این رژیم در سراسر جهان شد.

http://www.iribnews.ir/MainContent.aspx?news_num=228293

[b]مجلس ایران حمله به آزادی را به شدت محکوم کرد [/b]
شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران حمله به ناوگان آزادی را به شدت محکوم کرد.

http://www.iribnews.ir/MainContent.aspx?news_num=228292


[b]ترکیه نشست فوق العاده برگزار می کند [/b]

در پی تهاجم نظامیان صهیونیست به کشتی حامل فعالان هوادار فلسطینینان و کمکهای بشردوستانه متعلق به کشور ترکیه، معاون نخست وزیر این کشور دستور تشکیل نشست فوق العاده ای را با حضور مقامات بلندپایه صادر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بولنت آرینک ، معاون نخست وزیر ترکیه دستور داد نشست فوق العاده ای با حضور مقامات بلندپایه از جمله وزیر کشور، فرمانده نیروی دریایی و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور برگزار شود.

وی در حالی دستور برگزاری این نشست فوق العاده را صادر کرد که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در حال حاضر در شیلی به سر می برد.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که پلیس ترکیه تدابیر امنیتی را در مقابل محل سکونت سفیر اسرائیل، به علت تجمع دهها تظاهرکننده معترض به حمله نظامیان اسرائیلی به کشتی امدادرسانی این کشور تشدید کرده است.

گروهی از تظاهرکنندگان نیز در حالی که پرچم فلسطین را در دست دارند، در مقابل کنسولگری اسرائیل در استانبول تجمع کرده اند.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=228283

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منابع خبری از حمله دریایی و هوایی نظامیان رژیم صهیونیستی به ناوگان کشتی های آزادی حامل کمک های انسان دوستانه برای ساکنان نوار غزه، خبر دادند.
به گزارش "الف" از واحد مرکزی خبر و منابع خبری، شبکه ان تی وی ترکیه روز دوشنبه گزارش داد در درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی و کشتی های حامل فعالان هوادار فلسطینان و کمک های بشردوستانه به غزه دستکم 16 نفر شهید و پنجاه تن زخمی شدند.

تلویزیون حماس نیز اعلام کرد کماندوهای رژیم صهیونیستی با حمله به ناوگان بین المللی حامل فعالان هوادار فلسطینیان ، تمام کشتی ها را اشغال کردند.

تلویزیون حماس افزود:در این حمله شمار زیادی نیز زخمی شدند و تصاویری از زخمی ها را پخش کرد.

همچنین نظامیان صهیونیست اعضای ناوگان آزادی را بازداشت کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد تصمیم حمله به ناوگان آزادی را وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در یک نشست نظامی اتخاذ کرده است.

ناوگان بین المللی حامل صدها فعال هوادار فلسطینیان و کمک بشردوستانه به غزه بعد از ظهر یکشنبه از قبرس به سمت سرزمین های فلسطینی به راه افتاده بود.

در همین حال، شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران حمله به ناوگان آزادی را به شدت محکوم کرد.

بدنبال حمله به کشتی های حامل کمک های بشر دوستانه به غزه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس‌ ) روز دوشنبه انتفاضه اعراب و مسلمانان را خواستار شد.

حماس همچنین حمله به سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان را در واکنش به یورش نظامیان این رژیم با ناوگان کشتی های آزادی خواستارشد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد ، اسرائیل باید عواقب این اقدام را که نقض قوانین بین المللی است ، بپذیرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با محکوم کردن شدید حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی تصریح کرد اسرائیل با این اقدام غیر انسانی و هدف قرار دادن غیر نظامیان نشان داد که اهمیتی به حیات انسان ها و تلاش های صلح دوستانه نمی دهد.

در همین حال، ده ها نفر در ترکیه امروز دوشنبه در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی کمکهای بشردوستانه ، در مقابل کنسولگری این رژیم تظاهرات و به طرف ساختمان سنگ پرتاب کردند.

پلیس سعی داشت تظاهر کنندگان را از پرتاب سنگ به سمت کنسولگری باز دارد. شرکت کنندگان در این تجمع اقدامات اسرائیل برای جلوگیری از رسیدن ناوگان کشتی های «آزادی» حامل کمک های انسان دوستانه به نوار غزه را محکوم کردند. دولت ترکیه هم دراعتراض به این حمله ، سفیر رژیم صهیونیستی را در آنکارا فراخواند. هزاران نفر هم در استانبول ترکیه در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر تجمع کردند.

تظاهر کنندگان خشمگین در مقابل کنسولگری شعار "مرگ بر اسرائیل" سر دادند. به گزارش تلویزیون ملی ترکیه از آنکارا، حمله رژیم صهیونیستی به کشتی کمکهای بشردوستانه برای فلسطینیان در آبهای آزاد دست کم دو کشته و سی زخمی بر جا گذاشته است.

[color=red]در آخرین تحولات، كنسولگري رژيم صهيونيستي در استانبول توسط مردم تركيه تسخير شد.

در تحولی دیگر، شبکه تلویزیونی العالم در خبر فوری از کشته شدن شش نظامی ترکیه در حمله به بندر اسکندرون این کشور خبر داد. العالم گزارش داد، برخی منابع این حمله را حمله موشکی اسرائیل به بندر اسکندرون ترکیه دانستند.
[/color]

http://alef.ir/1388/content/view/73798/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فوري/
[b]كنسولگري رژيم صهيونيستي در تركيه تسخير شد[/b]
خبرگزاري فارس: كنسولگري رژيم صهيونيستي در استانبول توسط مردم تركيه تسخير شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، در پي حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان حامل كمك‌هاي مردمي به فلسطين مردم تركيه دقايقي پيش كنسولگري اين رژيم را در استانبول تسخير كردند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100390

[b]تعداد شهداي ناوگان آزادي غزه به 20 نفر رسيد[/b]
خبرگزاري فارس: تلويزيون رژيم صهيونيستي در خبري تعداد شهداي حمله نيروهاي اين رژيم به ناوگان آزادي را 20نفر اعلام كرد.

به گزارش گروه اخبار مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه تلويزيوني الاقصي، شبكه 10تلويزيون رژيم صهيونيستي در خبري اعلام كرد كه حمله نيروهاي اين رژيم به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه تاكنون 20كشته در بر داشته است.
بر اساس اين گزارش، تنها 16نفر از اين افراد از فعالان حقوقي بوده‌اند.
تلويزيون الاقصي همچنين اعلام كرد كه بيشتر شهدا از فعالان تركيه‌اي هستند و هنوز از آمار دقيق زخمي‌ها خبر دقيقي در دست نيست.
پيش از اين منابع خبري از شهادت 10نفر و زخمي شدن 50نفر در اين يورش خبر دادند.
از سوي ديگر مركز اطلاع‌رساني فلسطين نيز به نقل از منابع خبري حاضر در ناوگان آزادي اعلام كرد كه نظاميان صهيونيست برخي كشتي‌هاي ناوگان آزادي را به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي انتقال داده‌اند و اعلام كردند كه تمامي افراد حاضر در كشتي‌هاي مذكور به گروگان گرفته شده‌اند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100231

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبکه تلویزیونی العالم در خبر فوری از کشته شدن شش نظامی ترکیه در حمله به بندر اسکندرون این کشور خبر داد.

به گزارش رجانیوز، العالم گزارش داد،برخی منابعاین حمله را حمله موشکی اسرائیل به بندر اسکندرون ترکیه دانستند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=51502

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس، "تلويزيون الاقصي " وابسته به جنبش حماس از زخمي شدن شيخ "رائد صلاح " رئيس جنبش اسلامي در سرزمين‌هاي اشغالي 1948 در يورش صبح امروز صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي خبر داد.
بر اساس اين گزارش، شيخ رائد صلاح كه در كاروان كشتي‌هاي آزادي غزه حضور داشت بدليل يورش صهيونيست‌ها به يكي از كشتي‌هاي اين كاروان به شدت زخمي شده است.
درپي تجاوز امروز صبح رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين اعلام كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.
ناوگان آزادي شامل 6 كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100098

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري النشره، وزارت امور خارجه تركيه در واكنش به حمله صبح امروز نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه، به سران تل‌آويو هشدار داد.
تركيه اولين كشوري است كه در موضعي رسمي به حمله صبح امروز كه تاكنون 20 كشته و بيش از 50 مجروح بر جاي گذاشته است، واكنش نشان مي‌دهد.
وزارت امور خارجه تركيه در اين بيانيه رژيم صهيونيستي را از "عواقبي كه نمي‌توان آن را پيش‌بيني كرد " بر حذر داشت و تاكيد كرد كه اين اقدام رژيم صهيونيستي پذيرفتني نيست.
تركيه در اين بيانيه تاكيد كرده است كه آنچه اين رژيم انجام مي‌دهد، نتايجي وخيم در مناسبات آنكارا و تل‌آويو دارد كه آينده اين روابط را تعيين خواهد كرد.
نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي صبح امروز با اعزام نيروهاي كماندو خود به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه و حمله به سرنشينان آن، 20 نفر را كشت و بيش از 5 نفر را مجروح كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100390

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مانتيورينگ فارس، تلويزيون الجزيره لحظاتي پيش در خبري فوري از ممنوع اعلام شدن پخش هر گونه معلوماتي درباره قربانيان حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي خبر داد.
بنا براين گزارش، كميته موسوم به "نظارت " بر رسانه‌ها در رژيم صهيونيستي پخش هرگونه تصاوير و يا مخابره هرگونه اطلاعاتي درباره قربانيان ناوگان آزادي را ممنوع اعلام كرده است.
لحظاتي پيش تعدادي از شهرك‌نشينان صهيونيست با حمله به خبرنگار الجزيره در بندر اسدود به اهالي رسانه، عرب‌ها و مسلمانان اهانت كردند.
بنابر اين گزارش، حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي ناوگان آزادي تاكنون 20كشته و 50 زخمي دربر داشته است.
ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند.
اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100360

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه العربيه، سفير رژيم صهيونيستي در اقدامي بي‌سابقه احضاريه وزارت خارجه تركيه را رد كرد و به وزارت خارجه اين كشور نرفت.
وزارت امور خارجه تركيه در اعتراض به حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي‌هاي ناوگان آزادي، سفير اين رژيم را در آنكارا فرا‌خواند.
بنا بر گزارش رسانه‌هاي تركيه، حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي ناوگان آزادي تا كنون 20شهيد و 50 زخمي دربر داشته است.
ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند.
اين ناوگان 10 هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.
وزارت امور خارجه تركيه در اعتراض به حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي‌هاي ناوگان آزادي، سفير اين رژيم را در آنكارا فرا‌خواند.
اين درحالي است كه رسانه‌هاي تركيه نيز از نشست فوري دولت تركيه براي بررسي حمله امروز نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه خبر داده‌اند.
بنابر اين گزارش،‌ در اين جلسه رئيس جمهور، نخست وزير، و وزير امور خارجه اين كشور حضور دارند.
از سوي ديگر،‌ تظاهرات گسترده‌اي در حال حاضر در اطراف كنسولگري رژيم صهيونيستي در شهرهاي استانبول و آنكارا در حال شكل‌گيري است.
تظاهرات‌كنندگان خواستار دخالت دولت تركيه براي جلوگيري از حملات رژيم صهيونيستي به كشتي هاي ناوگان آزادي هستند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100306
قرار است اين تظاهرات اعتراضي تا رسيدن ناوگان آزادي به سواحل غزه ادامه يابد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس، "عمرو موسي "، دبيركل اتحاديه عرب در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه يورش صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي غزه را "جنايت عليه ماموريت انساني " خواند و آن را محكوم كرد.
وي گفت: ما اين جنايت عليه مردم و ماموريت انساني را محكوم مي‌كنيم. آنها مي‌خواستند به مردم كمك كنند. آنها ماموريت نظامي نداشتند. همه بايد اين اقدام (يورش) را محكوم كنند.
دبيركل اتحاديه عرب افزود: ما در حال حاضر به اعراب فراخوان مي‌دهيم تا درباره گام بعدي‌مان تصميم‌گيري كنيم.
درپي تجاوز امروز صبح رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين اعلام كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.
ناوگان آزادي شامل 6كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100520

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش گروه اخبار مانيتورينگ فارس، "عبدالباري عطوان " سردبير روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي در مصاحبه با تلويزيون الجزيره، يورش رژيم صهيونيستي به اعضاي ناوگان آزادي را اقدامي "زشت " و "بربري " توصيف كرد و افزود: ناوگان آزادي به دنبال جلب نگاه‌ها به رنج‌هاي مردم تحت محاصره غزه بودند و اين حمله خونين، حالت نفرت و غضب از اشغالگران صهيونيست را افزايش خواهد داد و وجدان‌ها را بيدار خواهد كرد.
وي افزود: حمله نيروهاي صهيونيست به اعضاي بي‌پناه ناوگان آزادي در يك زمان غيرعادي صورت گرفت زيرا قرار است بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و محمود عباس رئيس تشكلات خودگردان فلسطين بزودي براي بحث (موضوع صلح در خاورميانه) به واشنگتن سفر ‌كنند و معتقدم كه اين موضوع ميزان سبك شمردن ارزش‌هاي انساني توسط اسرائيل را مي‌رساند.
سردبير القدس العربي با اشاره به خشم و نفرتي كه ترك‌ها از رژيم صهيونيستي پيدا كرده‌اند، گفت: هم اكنون تركيه در كنار ما قرار گرفته و به گذشته درخشان اسلامي خود بازگشت و تصور مي‌كنم كه اين حالت خشم و غضب اراضي فلسطين و بسياري از پايتخت‌هاي عربي را در بر گيرد.
عطوان با بيان اينكه ملت فلسطين در قبال چنين قتل عامي ساكت نخواهد ننشست، گفت: وقتي فعاليت آتشفشان ايسلند از سر گرفته شد همه فعاليت‌ها متوقف شد زيرا فرودگاه بسته شد. حال تصور كنيد كه دو ميليون انسان در مساحت كوچكي به مدت چهار سال محاصره شده‌اند و اعضاي ناوگان آزادي فقط براي شكستن اين محاصره ظالمانه و جلب نگاه‌ها به درد و رنج‌هايي كه اهالي غزه متحمل مي‌شدند، راهي سواحل غزه شده بودند. بنابراين معتقدم كه اين اقدام صهيونيست‌ها وجدان‌ها را بيدار خواهد كرد.
وي با اشاره به زخمي و كشته شدن شماري از اعضاي ناوگان آزادي گفت: شايد "خير " از درون "شر " برخيزد به اين معني كه شايد اين جواناني كه كار و زندگي خود را رها كرده و راه غزه را در پيش گرفته‌اند و در نزديكي نوار غزه مورد هدف قرار گرفته‌اند، شايد اين جوانان سبب خير شوند و وجدان بيمار ملت عرب را بيدار كنند.
وي با اشاره به تظاهرات ترك‌ها در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در استانبول، همه ملت‌هاي عربي و اسلامي بويژه مصر و مراكش را به برگزاري تظاهرات خشم از اقدامات صهيونيست‌ها دعوت كرد و از سران عربي و اسلامي خواست ديپلمات‌هاي صهيونيست را اخراج و روابط خود را همانند موريتاني با اين رژيم كاملا قطع كنند.
عطوان همچنين ساكنان عرب و مسلمان در كشورهاي غربي را به برگزاري تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي و اعلام همبستگي با قربانيان اين حادثه و ملت فلسطين تشويق كرد.
ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند.
اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد
منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100507

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اعتراض به يورش رژيم‌صهيونيستي به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه، از ساعت 15 امروز دوشنبه 10 خرداد در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع مي‌كنند.
اين تجمع به دعوت سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور برگزار مي‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100636

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد و رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در خصوص حمله امروز رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي كه براي كمك به مردم مظلوم غزه عازم اين كشور شده بود با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت‌وگو مي‌كرد، اين جنايات جديد رژيم صهيونيستي را جنايت عليه همه جامعه بشريت دانست و ازحمله اين رژيم غاصب به ناوگان آزادي به شدت انتقاد كرد.
وي افزود: با توجه به اينكه از هفته‌ها قبل در يك تبليغات گسترده جهاني اتباع ده‌ها كشور و پيروان مذاهب مختلف جهان براي كمك به مردم مظلوم و در محاصره غزه و به عنوان يك حركت نمادين انساني، كشتي آزادي را راه‌اندازي كرده بودند و همه جهان نيز مطلع بودند، اين افراد كه هدفي مقدس داشتند، مورد هجوم وحشيانه رژيم صهيونيستي قرار گرفتند و اين رژيم در جنايت جديد خود، ده‌ها نفر را به خاك و خون كشيد كه آثار تلفات آن به طور مستمر نيز در حال افزايش است.
رئيس كميسيون امنيت ملي در ادامه به خبرنگار فارس توضيح داد: بنده به عنوان يكي از نمايندگان ملت اين جنايت جديد رژيم غاصب صهيونيستي را به شدت محكوم مي‌كنم و معتقدم موضوع آنقدر مهم است كه "شوراي امنيت سازمان ملل متحد بايد با تشكيل جلسه‌اي اضطراري رژيم صهيونيستي را محكوم و مجازات‌هايي را براي اين رژيم غاصب به تصويب برساند.
وي بر همين اساس خواستار اقدام و تحرك فوري سازمان كنفرانس اسلامي در اين باره شد.
بروجردي در عين حال با ذكر اين نكته كه در واقع امروز رژيم صهيونيستي ديگر فقط عليه مردم مظلوم فلسطين حمله نكرده است، اعلام كرد: اين حركت رژيم صهيونيستي در واقع اقدامي عليه همه جامعه بشريت و جهان امروز بوده است از اين رو بايد همه كشورهاي جهان به مقابله با اين رژيم جنايتكار به پا خيزند و دفاع كنند و در سطح گسترده‌اي اين اقدام ضد انساني را به شدت
محكوم كرده و اقدامات لازم را براي مقابله با اين رژيم انجام دهند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100426

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]در پي كشته شدن سه خبرنگار اسپانيايي حاضر در ناوگان آزادي غزه، دولت اسپانيا اعلام كرد مردم و دولت اين كشور ارزشي براي عذرخواهي مقام ارتش صهيونيستي قائل نيستن[/size]
[b]ال‌پائيس: مردم اسپانيا براي عذرخواهي اسرائيل ارزش قائل نيستند[/b]
خبرگزاري فارس: در پي كشته شدن سه خبرنگار اسپانيايي حاضر در ناوگان آزادي غزه، دولت اسپانيا اعلام كرد مردم و دولت اين كشور ارزشي براي عذرخواهي مقام ارتش صهيونيستي قائل نيستند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اسپانيايي "ال‌پايس "، در پي يورش صبح امروز نظاميان اسرائيلي به ناوگان آزادي، جدا از خسارات وارد شده و آمار مربوط به شهدا و زخمي‌هاي اين حادثه، از سه خبرنگار اسپانيايي مستقر در اين ناوگان هيچ خبر قابل استنادي در دست نيست.
كنسولگري اسپانيا در بيت المقدس تا كنون دو بار به مقامات رژيم صهيونيستي هشدار داده اما هنوز هيچ جواب قانع كننده‌اي دريافت نشده است.
بر اساس اين گزارش منابع خبري اسپانيا تنها يك فيلم چند ثانيه‌اي از لحظه وقوع حادثه و ورود سه سرباز اسرائيلي به عرشه كشتي، همچنين چند تصوير از آخرين دقايق قبل از يورش صهيونيست‌ها در دست دارند و نمي‌توانند به صورت رسمي از وضعيت سه اسپانيايي مستقر در آن كشتي خبري را منتشر كنند.
روزنامه ال‌پايس اسپانيا از حمل بيش از 10 هزار تن مواد غذايي و وسائل اوليه زندگي زير نظر مقامات چند كميته حمايت از حقوق بشر خبر داده‌اند كه از سرنوشت اين كمك‌هاي ارسال شده نيز هيچ خبري در دست نيست.
گويا يك مقام از ارتش رژيم صهيونيستي از دولت اسپانيا عذرخواهي كرده اما اين حادثه آنقدر براي مردم و دولت اسپانيا دلخراش و ناراحت كننده است كه هيچ ارزشي براي اين عذرخواهي غير رسمي قائل نشده‌اند.
"لورا آرائو " و "مانوئل تاپيا " دو اسپانيايي مستقر در اين كشتي بوده‌اند كه در كنار امور خبري وظيفه حمل مواد غذايي و كمك‌هاي بشر دوستانه را نيز عهده‌دار بوده‌اند.
سومين فرد اسپانيايي زبان، خبرنگار خبرگزاري اروپا بوده كه طبق گزارش همين خبرگزاري، براي شبكه تلويزيوني تله‌سور فعاليت داشته است.
مانوئل تاپيا كه عضو كميته فرهنگ و صلح سازمان ملل نيز بوده در آخرين ساعات استقرار در كشتي، روي وبلاگ خود ابراز نگراني كرده و نوشته است: "گويا برخي قايق هاي ارتشي كه احتمالا به اسرائيل مربوط مي‌شوند در كنار كشتي حركت مي‌كنند اما مطمئن نيستم. "

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100659

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، اجلاس تروئيكاي مجمع مجالس آسيايي، بعد از ظهر فردا سه‌شنبه با حضور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، "مرزوق علي " و الابرش روساي مجالس اندونزي و سوريه و همچنين الزعنون نائب رييس مجلس فلسطين در محل قوه مقننه برگزار مي‌شود.
بر اين اساس، دستور كار اين اجلاس، موضوع فلسطين و‌ محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي است و در پايان اجلاس تروييكاي مجمع مجالس آسيايي، بيانيه‌اي از سوي روساي مجالس عضو تروئيكا صادر مي‌شود.
هم چنين قرار است، "مرزوق علي " رئيس مجلس نمايندگان مالزي نيز عصر فردا براي اداي احترام به زيارت آستان بنيانگزار كبير انقلاب اسلامي برود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100644

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.