Recommended Posts

[b]تیترمضحک بی‌بی‌سی ازحمله اسرائیل+عکس[/b]

به گزارش شبکه ایران، در حالی که رسانه‌های صهیونیستی پس از حمله وحشیانه اسراییل به کشتی فعالان صلح در سواحل غزه چاره‌ای جز اذعان به این حمله و کشته شدن چندین تن از فعالان صلح نداشتند، وبسایت شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی در سانسور این موضوع، پا را از رسانه‌های صهیونیستی هم فراتر گذاشت.

این شبکه تلویزیونی دولتی انگلیس، در گزارش خود از جنایت صبح امروز که با تاخیری طولانی و معنادار همراه بود، با انتخاب تیتر مضحک "کماندوهای اسراییلی در کشتی‌های امدادی عازم غزه پیاده شدند" سعی در پایین آوردن حساسیت موضوع داشت و این در حالی است که این شبکه تلویزیونی در متن خبر خود، باز هم کشته شدن تنها دو نفر را آن هم به نقل از برخی منابع گزارش کرده تا اصل موضوع را در ذهن مخاطب مورد تردید قرار دهد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000117/nf00117282-1.jpg

این شبکه تلویزیونی که تلاش زیادی برای بی‌طرف نشان دادن خود دارد، در حالی که 16 نفر در جریان این جنایت کشته و نزدیک به 50 نفر زخمی شده‌اند،‌ در ادامه این گزارش آورده است: در عملیات واحدهای هلی‌برد ارتش اسراییل که به منظور جلوگیری از حرکت این شناورها صورت گرفت، تعدادی از سرنشینان کشتی‌های امدادرسانی زخمی شده‌اند و برخی گزارش‌ها حاکی از کشته‌شدن دست‌کم 2 نفر در این عملیات است.

این نحو از انتشار مغرضانه خبر، از میزان دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی در انتشار اخبار حکایت دارد.

این موضوع نشانگر آن است که رسانه استعماری انگلیس حتی بیش از خود صهیونیست‌ها نگران وجهه آن‌هاست و بریتانیا باز خم نقش دایه مهربان‌تر از مادر را برای صهیونیست‌ها ایفا می‌کند.

پیش از این نیز مقامات بی‌بی‌سی پس از جنگ 22 روزه غزه، با این ادعا که پخش پیام بازرگانی کمک به غزه از این شبکه تلویزیونی به "بی‌طرفی" این بنگاه خبری لطمه می‌زند، مانع از پخش آن شده بودند که با اعتراض بسیاری از فعالان صلح روبرو شد.

http://www.jahannews.com/vdcivyazrt1azr2.cbct.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]درخواست رژيم صهيونيستي از شهروندان اسرائيلي براي ترك تركيه[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت "، "آويگدور ليبرمن " وزير امور خارجه اسرائيل دوشنبه نشستي اضطراري را برگزار مي‌كند تا حمله نظاميان اسرائيل به كشتي‌هاي حامل كمك‌هاي بشردوستانه را بررسي كند.
وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي قصد دارد از توريست‌هاي اسرائيلي در تركيه بخواهد كه هر چه سريعتر تركيه را ترك كرده و به سرزرمين اشغالي بازگردند.
اسرائيل نيز از آنكارا خواهد خواست تا مسئوليت تمام اسرائيلي‌هايي كه در تركيه حضور دارند را بر عهده بگيرد.
صبح امروز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي يورش برد و در اين تهاجم دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيده و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
ناوگان آزادي كه از هفته پيش حركت خود را از يونان و تركيه آغاز كرده‌ بود، شامل 10هزار تن مواد پزشكي، ساختماني و 100 منزل مسكوني آماده براي اسكان هزاران آواره و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان بوده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100746

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]اسپانيا سفير رژيم صهيونيستي را احضار كرد[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت "، در پي حمله نظاميان اسرائيل به فعالان حقوق بشر حاضر در ناوگان آزادي، اسپانيا سفير اسرائيل در مادريد را فراخواند.
وزارت امور خارجه اسپانيا از سفير رژيم صهيونيستي خواست درباره اين حادثه توضيح دهد.سوئد،يونان و تركيه نيز سفيران رژيم صهيونيستي را فراخواندند.
صبح امروز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي يورش برد و در اين تهاجم دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيده و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
ناوگان آزادي كه از هفته پيش حركت خود را از يونان و تركيه آغاز كرده‌ بود، شامل 10هزار تن مواد پزشكي، ساختماني و 100 منزل مسكوني آماده براي اسكان هزاران آواره و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان بوده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100836

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]يونان رزمايش مشترك خود با رژيم‌صهيونيستي را متوقف كرد[/b]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، يونان در اعتراض به يورش رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه، به رزمايش خود با اين رژيم پايان داد.
وزارت دفاع يونان اعلام كرد: دولت يونان روز دوشنبه در اعتراض به حمله اسرائيل به كاروان عازم به غزه، خود را از رزمايش مشترك نظامي با اسرائيل كنار كشيد.
وزارت امور خارجه يونان نيز ساعاتي پيش سفير رژيم صهيونيستي در آتن را فراخوند.
دولت يونان همچنين خواستار تشكيل كميته‌اي اضطراري براي بررسي جنايات رژيم صهيونيستي شده است.
در پي تجاوز امروز صبح رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين اعلام كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.
ناوگان آزادي شامل 6كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100517

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]سازمان كنفرانس اسلامي نشست فوق‌العاده برگزار مي‌كند[/b]

به گزارش گروه مانيتورينگ فارس، شبكه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري اعلام كرد كه سازمان كنفرانس اسلامي به منظور بررسي يورش نيرو‌هاي رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي غزه بزودي نشست فوق‌العاده‌اي برگزار مي‌كند.
تصميم سازمان كنفرانس اسلامي در حالي صورت مي‌گيرد كه پيش از اين بسياري از مقامات و سران كشور‌هاي اسلامي خواستار واكنش شديد اين سازمان نسبت به يورش صهيونيست‌ها شدند.
اسماعيل هنيه نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين در نوار غزه در نشست خود در كابينه غزه از سران كشو‌هاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي خواست تا عكس‌العمل خود را نسبت به يورش صهيونيست‌ها نشان دهند.
پيش از اين نيز "صائب عريقات " رئيس تيم مذاكره‌كننده سازمان آزاديبخش فلسطين از موافقت اتحاديه عرب با برگزاري يك جلسه اضطراري براي بررسي موضوع حمله به ناوگان آزادي خبر داد.
در پي تجاوز صبح امروز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100773

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]رژيم صهيونيستي اجازه رسيدگي به زخمي‌ها در ناوگان غزه را نمي‌دهد[/b]

به گزارش فارس، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه موسوم به آي اچ اچ، در خبري فوري در پايگاه اينترنتي خود اعلام كرد كه پس از حمله ددمنشانه كماندوهاي اسرائيلي به كشتي‌هاي حاضر در ناوگان آزادي غزه، سربازان صهيونيست به نيروهاي امداد پزشكي اين بنياد اجازه رسيدگي و مداواي مجروحان اين حمله را نمي‌دهند و به همين دليل تعداد شهدا رو به افزايش است.
بر اساس گزارش، نيروهاي رژيم صهيونيستي علاوه بر اينكه خودشان به اوضاع مجروحان شبيخون به ناوگان آزادي غزه نمي‌كنند، به نيروهاي امداد پزشكي بيناد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه كه در كشتي‌ها مستقر بودند نيز اجازه رسيدگي به مجروحان اين حمله را نمي‌دهد.
از سوي ديگر اخبار رسيده از منطقه حاكي از آن است كه كشتي‌هاي حاضر در ناوگان آزادي به سوي بندر "حيفا " هدايت نشده و در همان محل شبيخون كماندوهاي اسرائيلي لنگر انداخته‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100755

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار رییس مجلس اندونزی اظهار داشت: اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و جلوگیری از کمک های انسان دوستانه به مردم غزه نشان دهنده قوت این رژیم نیست بلکه نشانه ضعف آن است و همه اینها پایان عمر این رژیم منحوس و جعلی را هر چه بیشتر نزدیکتر می کند.

وی با اشاره به سخنان رییس مجلس اندونزی در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: ایران و اندونزی با کمک هم می توانند در بهبود شرایط فلسطین نقش موثری ایفا کنند .

رییس جمهور افزود: امروز فلسفه تاسیس و تحمیل رژیم صهیونیستی بر همه آشکار شده است ، تاسیس جعلی این رژیم نه تنها برای تسلط بر خاورمیانه بلکه بر کل جهان بوده است بنابراین حمایت از مردم فلسطین حمایت از همه ملت ها و صلح و آزادی است.

وی گفت: مهمترین مسئولیت مسلمانان و کل بشر حمایت از مردم فلسطین و حل مساله اشغال این کشور است و باید همه دست به دست هم در تلاش دسته جمعی این مساله را حل کنیم .

رییس مجلس اندونزی همچنین با اشاره به موضوع فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به مردم غزه اظهار امیدواری کرد : رهبران جهان برای جلوگیری از اعمال شنیع و ضد انسانی رژیم صهیونیستی تصمیمات موثری اتخاذ کنند .
وی با بیان اینکه سازمان ملل در انجام وظایف خود موفق نبوده است ، اظهار داشت : باید سازمان
جدیدی برای ایجاد توازن بین ملت ها در جهان ایجاد شود.

http://www.jahannews.com/vdcf1edycw6dy0a.igiw.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا برای اخباری که قرار دادی ممنون

این اسرائیل غاصب مشکوک می زنه ......

چه مرضی داشته که این جنایت رو انجام بده ؟؟

شاید دنبال بهانه می گرده ؟؟

یکی از سخنرانان که در زمینه اسرائیل تخصص داره ، 1 ماه پیش در دانشگاه ما سخنرانی داشت

می گفت که ساخت معبد سلیمان به اتمام رسیده و به زودی مسجد الاقصی خراب خواهد شد ....
ایشون احتمال می داد زمان این خرابی در مسابقات جام جهانی باشد ....


فکر کنم دیگه وقتشه این بار اسرائیل واقعا با خاک یکسان بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همه محکوم می کنن. . .

اما کسی کاری نخواهد کرد( به احتمال قوی)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقا رضا برای اخباری که قرار دادی ممنون

این اسرائیل غاصب مشکوک می زنه ......

چه مرضی داشته که این جنایت رو انجام بده ؟؟

شاید دنبال بهانه می گرده ؟؟

یکی از سخنرانان که در زمینه اسرائیل تخصص داره ، 1 ماه پیش در دانشگاه ما سخنرانی داشت

می گفت که ساخت معبد سلیمان به اتمام رسیده و به زودی مسجد الاقصی خراب خواهد شد ....
ایشون احتمال می داد زمان این خرابی در مسابقات جام جهانی باشد ....


فکر کنم دیگه وقتشه این بار اسرائیل واقعا با خاک یکسان بشه[/quote]

جنگ سی و سه روزه هم جام جهانی بود.

البته احتمال حمله ی زمینی به پاکستان هم هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]آيت‌الله نوري همداني در محكوميت حمله به كاروان «آزادي غزه»:
رژيم صهيونيستي منتظر عواقب اقدام خود باشد[/b]

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار با اعضاي بسيج شهرستان ساوه، اعضاي سپاه رباط كريم تهران و تعدادي از اعضا ستاد هماهنگي ارتحال امام(ره) اظهار داشت: يكي از موضوعات مهم جامعه داشتن فرهنگ‌اسلامي است.
وي با بيان اينكه عاشورا و غدير هميشه زنده هستند، اظهار داشت: با گذشت زمان هيچ‌يك از اين موضوعات كهنه نمي‌شوند و با گذشت سال‌هاي طولاني هميشه تازه و زنده‌اند.
اين مرجع تقليد با اشاره به دين اسلام و انقلاب اسلامي بيان داشت: با وجود انقلاب اسلامي و دين، قيام 15 خرداد و ارتحال امام خميني(ره) نيز براي هميشه زنده مي‌ماند.
وي با اشاره به اصول و پايه دين و انقلاب خاطرنشان كرد: با دانستن چندين موضوع همچون اركان انقلاب، اهداف انقلاب، بركات انقلاب و آسيب‌هايي كه ممكن است به آن وارد شود، زمينه فهميدن انقلاب آسان‌تر مي‌‌شود.
نوري‌همداني ادامه داد: اينكه بدانيم انقلاب با چه وسيله‌اي پيروز شده است يا هدف از تحقق آن چه بود و آثار و بركات اين انقلاب چه بوده بسيار مهم است، چراكه دانستن اين موضوعات يعني افزايش فرهنگ مردم و هرچه‌قدر فرهنگ مردم بيشتر باشد، درك آنها از موضوعات هم بيشتر مي‌شود.
وي با اشاره به احاديث نهج‌البلاغه در خصوص پيغمبران و جانشينان آنها تصريح كرد: خداوند هيچگاه زمين را بدون پيغمبر،‌ امام و جانشينان آنها قرار نمي‌دهد و هميشه اين كاروان حق را به گوش مردم مي‌رسانند و آنها را به حق دعوت مي‌كنند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه در طول تاريخ سلاطين و مزدوران بر مردم حاكم بوده‌اند، اظهار داشت: همواره در مقابل كاروان الهي دو خط استبداد و استكبار قرار گرفته‌اند و با قدرت و زورگويي ‌خواسته‌اند بر مردم مسلط شوند.
وي با تاكيد بر اينكه خط استكبار و كفر همواره وجود داشته‌ است، عنوان داشت: در خط استكبار سلطه‌گران سعي مي‌كنند با كشورگشايي بر بسياري از كشورها مسلط شوند و يا با تهاجم نظامي، فرهنگي و سياسي خود مي‌خواهند خود را در كشورها حاكم كنند.
نوري همداني با بيان اينكه دو خط استكبار و استبداد تا زماني كه خداوند يك فقيه بسيار شجاع،‌ زمان‌شناس و جهان‌شناس را در زمان ما قرار داد بر ايران حكومت‌ مي‌كردند، اظهار داشت: خداوند فقيهي به مردم ما عطا كرد تا آنان را از زير سيطره استكبار و رنج و غم آنها آزاد كند و فرياد همه فريادگران را فرياد بزند.
وي با تاكيد براينكه امام خميني(ره) با توكل بر خدا اخلاص عميق و اراده قاطع در برابر استبداد و استكبار قيام كرد، ادامه داد: دو اردگاه غرب و شرق در مقابل اسلام و مسلمانان ايستاده‌اند كه در رأس آنها امريكا قرار دارد.
اين مرجع تقليد افزود: كار و قيام امام خميني(ره)، كار پيغمبران بود و امام با رهروي از راه امامان و پيغمبران توانست به پيروزي برسد.
وي با بيان اينكه در قبل از انقلاب اسلام بود اما حكومت‌اسلامي و فرهنگ جهاد و شهادت وجود نداشت، بيان كرد: امام خميني نخست تصميم گرفت كه قيام كند و سپس مردم را با خود موافق كرد و به هدف خود رسيد.
آيت‌الله نوري‌همداني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حمله صهيونيست‌ها به كاروان «آزادي غزه» ابراز داشت: اسرائيل با وجود شكست در جنگ 22 روزه دست از حمله به مردم غزه نكشيد و حتي كاروان حامل غذا و دارو به غزه را مورد تهاجم قرار داد.
وي تاكيد كرد: مسلمانان و تمامي مردم آزادي‌خواه جهان در مقابل اين اقدام رژيم صهيونيستي
آرام نمي‌نشينند و رژيم صهيونيستي بايد منتظر عواقب كار خود باشد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101176

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]لاريجاني درگفت‌وگوي تلفني با همتايان لبناني و فلسطيني:
حمله به ناوگان آزادي ماهيت ضدانساني رژيم صهيونيستي را آشكار ساخت[/b]

به گزارش خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به دنبال تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به قايق‌هاي حامل كمك‌هاي انساني براي مردم غزه در آب‌هاي بين‌المللي كه منجر به شهادت و زخمي شدن چند تن از سرنشينان اين قايق‌ها شد، در گفت‌وگوي تلفني جدا با رؤساي مجالس لبنان و فلسطين آخرين تحولت منطقه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.
رئيس مجلس در اين گفت‌وگوهاي تلفني اين حادثه را جنايت بزرگ رژيم صهيونيستي خواند كه ماهيت ضدانساني اين رژيم را بر افكار عمومي جهان آشكار ساخت.
رئيس مجلس همچنين بر لزوم واكنش همه جانبه و هماهنگ كشورهاي اسلامي در اين زمينه تأكيد كرد.
بر اساس اين گزارش، "نبيه‌بري " رئيس مجلس لبنان نيز در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن قدرداني از واكنش به موقع مجلس شوراي اسلامي در اين مورد، اعلام كرد: صهيونيست‌ها بار ديگر جنايتي بزرگ مرتكب شدند و با حمله به كشتي كمك‌هاي انساني عدم پايبندي خود را به موازين بين‌المللي و انساني نشان دادند.
"سليم زعنون " رئيس مجلس ملي فلسطين نيز در گفت‌وگوي خود با لاريجاني اين حادثه را يك رسوايي بزرگ براي اشغالگران قدس خواند و افزود: امروز جهان اسلام بايد در مقابل اين واقعه دردناك از خود واكنش نشان دهد.
وي همچنين از رئيس مجلس شوراي اسلامي براي ابراز همدردي با مردم مظلوم فلسطين و
واكنش به موقع در اين زمينه قدرداني كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101133

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]وزارت خارجه با صدور بيانيه‌اي؛
حمله رژيم صهيونيستي مصداق عيني تروريسم دريايي است[/b]

به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت امور خارجه كشورمان امروز دوشنبه در پي اقدام رژيم صهيونيستي در هدف قرار دادن ناوگان آزادي فلسطين و فعالان بي دفاع حقوق بشري كه با هدف كمك رساني به مردم مظلوم فلسطين عازم نوار غزه بودند،‌ بيانيه‌اي را منتشر و اين اقدام را محكوم كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: حمله رژيم صهيونيستي به كشتي‌ها و سرنشينان آن تداعي كننده اقدامات دزدان دريايي در قرون گذشته است و اين اقدام طبق كنوانسيون مقابله با اقدامات غيرقانوني عليه ايمني دريايي، مصداق عيني تروريسم دريايي است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101096

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.