Recommended Posts

[b]با محكوم كردن جنايت جديد صهيونيست‌ها؛
امير قطر خواستار درهم شكستن محاصره غزه شد[/b]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، شيخ "حمد بن خليفه آل ثاني " از جامعه بين‌الملل خواست تا در پي حمله امروز رژيم صهيونيستي به كاروان كمك‌رساني به نوار غزه، جامعه بين‌الملل به در هم شكستن محاصره اسرائيل عليه اين منطقه اقدام ورزد.
امير قطر در سخنراني امروز خود در كنفرانس اقتصادي دوحه گفت: حمله خونين اسرائيل به ناوگان آزادي كه تلاش داشت محاصره غزه را درهم بشكند، يك "دزدي دريايي " است.
وي افزود: تمام كساني كه از آزادي، عدالت و دموكراسي سخن مي‌گويند، اكنون خواستار يك اقدام براي درهم شكستن اين محاصره [تحميلي] هستند تا خون اين آزادگان به هدر نرود.
برآوردهاي رسانه‌اي حاكي از اين است كه در حمله دريايي و هوايي رژيم صهيونيستي به كاروان امدادرساني غزه كه صبح امروز انجام شد، تاكنون 20 نفر كشته و بيش از 50 نفر ديگر زخمي شده‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100957

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]با اشاره به فاجعه كشتار فعالان صلح توسط صهيونيست‌ها
فياض: اسرائيل مرتكب جنايت شده است[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست "، "سلام فياض " با انتقاد از اقدام اسرائيل عليه "ناوگان آزادي " گفت كه اين اقدام اهانت اسرائيل به قوانين و قراردادهاي بين‌المللي را نشان داد.
وي افزود: نيروهاي اشغالگر اسرائيلي عليه فعالان صلح بين‌الملل مرتكب جنايت شده‌اند.
صبح امروز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي يورش برد و در اين تهاجم دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيده و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
ناوگان آزادي كه از هفته پيش حركت خود را از يونان و تركيه آغاز كرده‌ بود، شامل 10هزار تن مواد پزشكي، ساختماني و 100 منزل مسكوني آماده براي اسكان هزاران آواره و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان بوده است.
در پي اين اقدام سوئد، اسپانيا، يونان و تركيه سفيران رژيم صهيونيستي را فراخوانده و خواستار توضيح درباره اين جنايت شده‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101067

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]در پي حمله صهيونيست‌ها به كاروان امدادرساني غزه؛
لبنان خواستار برگزاري نشست فوق العاده شوراي امنيت شد[/b]

به گزارش فارس، "علي الشامي " در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني "الجزيره " تجاوز صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي را مخالف قوانين بين‌المللي دانست و اسرائيل را مسئول مستقيم اين تجاوز برشمرد.
وي افزود: ما با ارسال تلگراف فوري به نماينده لبنان در شوراي امنيت خواستار برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي امنيت شديم و در اين باره با هيئت‌هاي تركيه و هيئت‌هاي عربي براي اتخاذ تصميم هماهنگي صورت خواهد گرفت.
وي در ادامه تأكيد كرد كه اتباع بيش از 40 كشور در داخل كاروان امدادرساني به غزه حضور دارند و بايد همه كشورها اين حمله را محكوم و تصميم موثري اتخاذ كنند.
لبنان رياست دوره‌اي شوراي امنيت سازمان ملل در ماه جاري را بر عهده دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101051

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]ضمن محكوم كردن اين جنايت
ايرلند يورش صهيونيستها به كاروان امدادرساني را غيرقابل‌قبول خواند[/b]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "مايكل مارتين "، وزير امور خارجه ايرلند حمله امروز رژيم صهيونيستي به كاروان امدادرساني عازم غزه را محكوم كرد و آن را "واكنش كاملا غيرقابل‌قبول " خواند.
وي گفت: من درباره گزارش‌هايي مبني بر حمله امروز صبح كماندوهاي اسرائيلي به كشتي تركيه‌اي به شدت نگرانم.
مارتين گفت كه ايرلند تلاش مي‌كند امنيت هشت ايرلندي و يك نفر با مليت ايرلندي-تركيه‌اي كه بر روي كشتي بودند را تامين كند.
در پي تجاوز امروز صبح رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين اعلام كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.
كاروان امدادرساني براي غزه شامل 6 كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100913

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]كوشنر: تهاجم اسرائيل به كاروان كمك‌رساني غزه "غيرقابل توجيه " است[/b]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "برنار كوشنر " وزير امور خارجه فرانسه امروز در واكنش به تهاجم رژيم صهيونيستي به كاروان امدادرساني به غزه در اظهاراتي اعلام كرد: «من از اين تهاجم اسرائيل به كاروان امدادرساني به غزه بسيار شوكه و حيرت‌زده شده‌ام. هيچ چيز نمي‌تواند اين اقدام خشونت‌آميز را توجيه كند.»
وي افزود: «من از عواقب غم‌انگيز اين حمله نظامي اسرائيل به كاروان صلح و امدادرساني به غزه بسيار شوكه و متحير هستم.»
وزير امور خارجه فرانسه در ادامه تصريح كرد: «ما هنوز از شمار تلفات نظامي اين تهاجم غير بشردوستانه اطلاعي نداريم اما اين اقدام اسرائيل را محكوم مي‌كنيم و هيچ چيز نمي‌تواند براي ما توجيه كننده اين اقدام باشد.»
كوشنر در ادامه تأكيد كرد: «شرايط اين فاجعه غم‌انگيز بايد به شفافيت روشن شود و اميدواريم كه در اين زمينه تحقيقات كامل و بدون تأخيري صورت گيرد.»
وي همچنين تصريح كرد: «اوضاع كنوني غزه ديگر قابل تحمل نيست و ما در راستاي جلوگيري از بروز خشونت‌هاي جديد از هيچگونه تلاش و اقدامي دريغ نخواهيم كرد.»
نظاميان رژيم صهيونيستي شب گذشته به كشتي كه حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم مظلوم غزه بود، يورش بردند كه بر اثر اين حمله 20 تن از سرنشينان كشتي جان خود را از دست دادند.
ناوگان آزادي ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت‌وساز و چوب به غزه حمل مي‌كرد و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار داشت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100857

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]رژيم صهيونيستي جنايات خود را توجيه كرد[/b]

به گزارش گروه مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، "آويتال ليبوويچ " سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در نشست خبري ضمن دفاع از عملكرد نيروهاي اين رژيم درحمله به كاروان امدادرساني غزه، اين اقدام ارتش را تنها حركتي در دفاع از خود دانست و مدعي شد كه كشتي‌هاي كاروان آزادي در موقعيت حمله به آنها قرار داشتند.
وي كه سعي داشت اقدام وحشيانه امروز نيرو‌هاي اين رژيم در كشتار غيرنظاميان را توجيه كند، مدعي شد: اعضاي كشتي‌هاي كاروان آزادي مقادير زيادي سلاح گرم و سرد همراه داشته‌اند و به سوي نيرو‌هاي اسرائيلي تيراندازي كرده‌اند.
سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي ادعا كرد كه در جريان تيراندازي‌ها و همچنين استفاده از سلاح سرد، 6 سرباز اسرائيلي زخمي‌ شده‌اند.
در حالي كه كاروان امدادرساني غزه بار‌ها اعلام كرده ‌است كه قصد دارد كمك‌هاي بشردوستانه را به نوار غزه منتقل كند، ليبوويچ ادعا كرد كه آنها قصد انتقال كمك‌هاي بشردوستانه نداشتند و در حالت‌ تجاوز عليه سربازان ما قرار گرفته بودند.
درپي تجاوز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند.
رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين اعلام كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.
كاروان امدادرساني غزه شامل 6 كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903100880

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]خشم جهانی از جنایت صهیونیستها و سکوت سنگین آمریکا[/size][/color]
به رغم افزایش موج خشم جهانی نسبت به حمله صهیونیستی به کاروان انساندوستانه اعزامی به غزه، دولت آمریکا همچنان در قبال این جنایت آشکار سکوت کرده، که شائبه تایید اقدام اسرائیل از سوی واشنگتن را تقویت می کند.

"میشل مارتین" وزیر امور خارجه ایرلند در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی برای رفع محاصره غزه این حمله را نگران کننده خواند.

در همین حال وزیر امور خارجه بلژیک با ابراز خشم خود از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به فعالان صلح برای رفع محاصره غزه گفت که رژیم اسرائیل نباید به صورت غیرمتعارف حمله می کرد.

همچنین "کارل بیلدت" وزیر امور خارجه سوئد ضمن فرا خواندن سفیر رژیم اسرائیل، حمله صهیونیست ها به کاروان آزادی برای رفع محاصره غزه این حمله را غیرقابل قبول دانست.

همچنین اتحادیه اروپا در واکنش به حمله وحشیانه علیه کشتی های کاروان آزادی اعزامی به نوار غزه خواستار محاکمه مقامات رژیم اسرائیل شده است.

در همین حال وزیر خارجه ایتالیا اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به فعالان صلح برای رفع محاصره غزه گفت که این حمله مقامات کشورش را شگفت زده کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در واکنش به حمله صهیونیست ها علیه کشتی های کاروان آزادی اعزامی به نوار غزه گفت: این حمله ما را نگران کرده است.

مسئول روابط اسپانیا با اتحادیه اروپا ضمن ابراز خشم خود از حمله صهیونیست ها به کاروان آزادی برای رفع محاصره غزه گفت: این حمله را به شدت محکوم می کنیم.

همچنین "مارتین شولز" از شخصیت های پارلمان اروپا حمله صهیونیست ها به کشتی حامل غیرنظامیان را غیر قابل قبول دانست و گفت: اسرائیل با این اقدام پای خود را از گلیمش فراتر نهاده است.

درحالی که وزرای خارجه کشورهای اروپایی از کشته شدن شماری از فعالان صلح در حمله ارتش صهیونیستی به کاروان آزادی ابراز تاسف کرده اند، دولت آمریکا در برابر این اقدام صهیونیست ها سکوت کرده و تاکنون هیچ واکنشی را به این اقدام جنایتکارانه نشان نداده است.
لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093014


[color=green][size=18]نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی جنایت رژیم اسرائیل برگزار می شود[/size][/color][size=12][/size]
زیر خارجه ترکیه با لغو سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی مسئله حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کاروان کمک رسانی به غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، "احمد داوود اوغلو" با لغو سفر دوره ای خود از کشورهای آمریکای لاتین خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان کشتی آزادی شد.

بر این اساس، وزیر خارجه ترکیه هم اکنون خود عازم نیویورک شده است تا مقدمات برگزاری این نشست را فراهم کند.

از سوی دیگر، لبنان نیز که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کاروان کشتی آزادی شده است.

این در حالی است که هم اکنون موج خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی و اقدام وحشیانه این رژیم در قلع و قمع فعالان صلح طلب و حقوق بشری که عازم نوار غزه بوده اند، شکل گرفته است.
لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093011


[color=green][size=18]بلژيك، سفير رژيم صهيونيستي را براي ارائه توضيح دعوت كرد[/size][/color]
به گزارش فارس به نقل از رويترز، "بولنت آرينك " معاون نخست وزير تركيه اعلام كرد كه تركيه در اعتراض به حمله اسرائيل به كاروان امدادرساني غزه، سه مانور نظامي مشترك با اسرائيل را لغو مي‌كند.
رژيم صهيونيستي صبح امروز به كشتي امدادرساني "مرمرة " يورش برد و در اين تهاجم تعدادي از فعالان حقوق بشر كشته و زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد.
كاروان امدادرساني غزه كه از هفته پيش حركت خود را از يونان و تركيه آغاز كرده‌ بود، شامل 10هزار تن مواد پزشكي، ساختماني و 100 منزل مسكوني آماده براي اسكان هزاران آواره و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان بوده است.
در پي اين اقدام نروژ، سوئد، اسپانيا، يونان، تركيه، اردن، بلژيك و اتريش سفيران رژيم صهيونيستي را فراخوانده و خواستار توضيح درباره اين جنايت شده‌اند.
لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101229

[color=green][size=18]پليس قاهره تظاهرات ضدصهيونيستي مردم را به خاك و خون كشيد[/size][/color]
به گزارش گروه مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه تلويزيوني الاقصي،‌ نيروهاي امنيتي مصر تظاهراتي امروز دوشنبه شهر قاهره در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محكوميت اقدام صهيونيست‌ها در حمله به ناوگان آزادي غزه را به شدت قلع و قمع كرد.
بنابر اين گزارش اين تظاهرات اعتراضي مردم مصر در ميدان "التحرير " در مركز شهر قاهره برگزار شد.
از سوي ديگر حاميان اخوان المسليمن نيز امروز در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه مصر در شهر قاهره تظاهرات كردند و خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از مصر شدند.
اخوان‌المسلمين اتحاديه عرب را نيز مخاطب قرار داده و خواستار مسئوليت‌پذيري آن در قبال دزدي دريايي رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني‌ها و شهروندان حاضر در كشتي‌هاي آزادي شده است.
تظاهرات و اعتراض گسترده مردمي در كشورهاي منطقه در حالي صورت مي‌گيرد كه كشور عربي مصر تا كنون هيچ واكش رسمي نسبت به اين جنايات صهيونيست‌ها نشان نداده است.
نيروي دريايي ارتش رژيم صهيونيستي صبح امروز به كاروان امدادرسان غزه حمله كرد و با هلي‌برن كماندوهاي خود تاكنون 20 نفر را شهيد و بيش از 50 نفر را مجروح كرد.
لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101118


[color=green][size=18]حمله بالگردها و قايق‌هاي رژيم‌صهيونيستي به كشتي يوناني[/size][/color]
يك سازمان غيردولتي يونان اعلام كرد: بالگردها و قايق‌هاي اسرائيلي به سمت كشتي يوناني كه در قالب كاروان امدادرساني عازم غزه بود، شليك كردند.
لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101116


[color=green][size=18]آغاز تظاهرات ضد صهيونيستي در ميدان تقسيم استانبول[/size][/color]
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري حرخبر تركيه، هزاران تن از مردم مسلمان تركيه امروز با تجمع در نقاط مختلف شهر استانبول و به آتش كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي به خاطر حمله كماندوهاي نيروي دريايي اين رژيم به ناوگان آزادي غزه، به سوي ميدان تقسيم در اين شهر دست به راهپيمايي اعتراض آميز زدند.
بنا به اين گزارش در حالي كه تعداد لحظه به لحظه بر تعداد تظاهركنندگان افزوده مي شود، پليس استانبول دخالتي در اين تظاهرات نكرده و صرفا به تامين امنيت تظاهركنندگان و باز كردن مسير عبور آنان مشغول است.
از سوي ديگر هزاران تن از مردم استانبول كه در مقابل كنسولگري رژيم صهيونيستي در اين شهر تجمع كرده بودند براي ملحق شدن به تظاهرات ضداسرائيلي، به سوي ميدان تقسيم حركت كردند.
تظاهرات كنندگان در خلال راهپيمايي به سوي ميدان تقسيم شعار مرگ بر اسرائيل و سلام بر فلسطين و مقاومت ادامه دارد را سر دادند.
لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101203

[color=green][size=18]ملاقات سفير تركيه با مسئولين وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي[/size][/color]
به گزارش فارس، خبرگزاري آناتولي تركيه با درج اين خبر تصريح كرد كه "اوغوز چليك كول " سفير تركيه در تل آويو در پي حمله ددمنشانه كماندوهاي نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي حامل كمك هاي انساندوستانه به مردم بي دفاع و تحت محاصره غزه كه منجر به كشته شدن چند تن از شهروندان تركيه نيز شده، با "يوسي گال " جانشين وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي ديدار و گفت‌وگو مي‌كند.
اعلام اين خبر بلافاصله پس از ملاقات اضطراري اردوغان نخست وزير تركيه با رئيس سازمان اطلاعاتي اين كشور جلب توجه مي كند.
گفته مي‌شود قرار است سفير تركيه در ديدار با جانشين وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي موضوع حمله به پايگاه دريايي تركيه در جنوب اين كشور كه منجر به كشته شدن 6 تن گرديد را نيز مطرح كند.
لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101234

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=red]گفته مي‌شود قرار است سفير تركيه در ديدار با جانشين وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي موضوع حمله به پايگاه دريايي تركيه در جنوب اين كشور كه منجر به كشته شدن 6 تن گرديد را نيز مطرح كند. [/color][/quote]

آخر كار كي بود

اسرائيل يا شورشيان پ-ك-ك !؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]وزیر دفاع: شمارش معكوس برای نابودی اسرائیل آغاز شد[/b]

ایلنا: وزير دفاع گفت: اسراييل با يورش وحشيانه به كاروان آزادي شمارش معكوس نابودي خود را كليد زد

سردار وحيدي در واكنش به حملة وحشيانه نظاميان رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي كه در يك اقدام انسان‌دوستانه براي كمك‌رساني به مردم مظلوم و بي دفاع غزه به سوي اين منطقه در حركت بودند را محكوم كرد و گفت: اين اقدام سبعانه جنايت عليه بشريت ، راهزني دريايي و مظهر تروريسم دولتي است.

وي اظهار داشت: رژيم صهيونيستي نشان داد كه حتي به ابتدايي‌ترين اصول حقوق بشر نيز پايبند نيست.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: اين واقعه همچنين آزمون بزرگي است براي مدعيان حقوق بشر است كه نشان دهند چقدر به شعارهايي كه مي دهند، پايبند هستند.

وزير دفاع، تحريم همه‌جانبه و قطع كامل روابط ديپلماتيك ، اقتصادي و سياسي با رژيم صهيونيستي را حداقل اقدامي دانست كه بايد جامعة بين‌المللي بخاطر اين جنايت هولناك نسبت به آن رژيم اعمال كنند.

سردار وحيدي تصريح كرد، آمريكا، اروپا، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بايد به افكار عمومي دنيا پاسخ دهند كه چرا نسبت به خلع سلاح اتمي رژيم صهيونيستي كه اينچنين جناياتي را مرتكب و ابتدائي‌ترين اصول انساني را به مسلخ مي‌برد، اقدامي نمي‌كنند.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: كشورهاي اسلامي ، صلح‌جو و عدالتخواه بايد متحد و يكپارچه درس فراموش‌نشدني به اين رژيم خون آشام بخاطر ارتكاب چنين جناياتي بدهند كه براي هميشه اين رژيم را پشيمان نمايند.

سردار وحيدي در پايان با عرض تسليت به بازماندگان شهداي اين واقعه گفت: ايران اسلامي براي نجات مردم غزه و استقرار صلح و امنيت پايدار و همچنين مجازات چنين جنايتكاراني در كنار شما ، دولت و ملتتان مي‌باشد.

http://www.asriran.com/fa/news/118078/وزیر-دفاع-شمارش-معكوس-برای-نابودی-اسرائیل-آغاز-شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]وزير امور خارجه انگليس؛لازم است تا اسرائيل خويشتنداري بيشتري از خود نشان دهد!!!!!!!![/size]
انگليس فاجعه كشتار فعالان صلح را محكوم كرد
[b]به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ويليام هيگ " امروز كشته شدن تعداد زيادي از اعضاي كاروان آزادي كمك‌هاي بشردوستانه به غزه توسط حمله رژيم صهيونيستي را محكوم كرد و تأكيد كرد كه لازم است تا اسرائيل خويشتنداري بيشتري از خود نشان دهد. [/b]
رژيم صهيونيستي صبح امروز به كشتي امدادرساني "مرمرة " كه حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه بود يورش برد و در اين تهاجم 20 نفر از فعالان حقوق بشر كشته و بيش از 50 نفر نيز زخمي شدند.
كاروان آزادي كمك‌هاي بشردوستانه به غزه كه از هفته پيش حركت خود را از يونان و تركيه آغاز كرده‌ بود، شامل 10هزار تن مواد پزشكي، ساختماني و 100 منزل مسكوني آماده براي اسكان هزاران آواره و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان بوده است.
در حالي از اين جنايت صهيونيست‌ها با موج محكوميت كشورهاي جهان همراه بوده، كاخ سفيد همچنان در برابر اين جنايت سكوت كرده است.
در پي اين اقدام صهيونيست‌ها نروژ، سوئد، اسپانيا، يونان، تركيه، اردن و بلژيك سفيران رژيم صهيونيستي را فراخوانده و خواستار توضيح درباره اين جنايت شده‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903101364

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آخر كار كي بود

اسرائيل يا شورشيان پ-ك-ك !؟[/quote]

من شنیدم که پ ک ک با موشک زمین به زمین این حمله رو صورت داده!
احتمالا اسرایل داره پشتیبانیشون میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه نعالي

با سلام


رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه کشتی "آزادی" که حامل کمکهای بشردوستانه برای مردم غزه بود را هدف قرار داد.


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543766_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543765_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543712_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543767_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543771_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543770_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/543768_orig.jpg[/img]

منبع: مهرنيوز http://www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=1092810

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ننگ بر شما اعراب که باعث این فاجعه شمایید و بس و ننگ بر مصر ننگ بر شما ای طرفداران حقوق بشر(حقوق اسراییل)ننگ بر شما ای فرعونیان زمان .
ننگ بر شما اعراب که بزرگترین مصرف کننده کالاهای دشمنتان هستید .
ننگ بر شما کشورهای اسلام امریکایی که از اسلام فقط نام ان را به ارث بده اید....
ننگ بر تمام شما که کشتن برادران و خواهران خود را به دست کمترین و کثیف ترین قوم دنیا نظاره می کنید..
. ننگ بر تمام کسانی که از اقدام فقط محکوم کردن را فهمیده اند....
من مانده ام اگر هنوز پدر شجاع و دلسوز ما روح الله کبیر زنده بود الان چه اقدامی می کرد..... :confused: :( :( :evil:
ایا اما به این سختارهای فاسد و کهنه ی دنیای کنونی پایبند و معتقد بود؟.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به خدا قسم اگر جهان اسلام امروز در دوران جنگهاي صليبي بود،قطعا اثري از اسلام باقي

نميموند.چطوره سايت ميليتاري هم اين عمل رو محكوم كنه يا براي حمله‌ي خيالي شهادت

طلبانه امضا جمع كنه؟

در مورد شمارش معكوس فقط ميتونم بگم از لحظه‌ي خلقت،شمارش معكوس براي نابودي

جهان شروع شده و اين حرف كاملا بيمعناست.وضعيت جهان اسلام(به جز ايران،تركيه و لبنان)

جدا شرم آوره.

فقط محكوم يا ابراز نگراني ميكنن

شرم بزرگي براي بشريت هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.