Recommended Posts

[quote]یاد اون حکایتی افتادم، که یه روز شیطون با یه نفر مسابقه میندازه، که کی بیشتر خلاف میکنه.

یارو میره یه ساعته کل یه خیابون رو با غیبت و تهمت و ... به جون هم میندازه و ده ها نفر کشته میشن و چند تا خانواده از هم میپاشه.

بعد میاد پیش شیطون میگه ببین من چه کار کردم، حالا تو بگو که چه کردی؟

میگه من فقط یه دختر و پسر رو با هم آشنا کردم. میگه: همین.

شیطون میگه: همین. این دو تا پریدن به هم و یه حرومزاده ای مثل تو رو به وجود آوردن که این فتنه رو درست کنه.

قضیه ی همین یاروه.[/quote]
:( :( :evil: :confused:
دمت گرم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]تجمع دانشجويان در فرودگاه امام خميني (ره)[/b]

تجمع جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران براي اعلام آمادگي اعزام به غزه در فرودگاه امام خميني (ره) آغاز شد.

به گزارش ايسنا، دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اين تجمع شعارهاي "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسراييل"، "خيبر خيبر ياصهيون، جيش محمد قادمون"، "هم غزه هم لبنان، جانم فداي اسلام" سر مي‌دهند.

هم‌چنين اين دانشجويان پلاكاردهايي با عناوين "شيوخ عرب از خواب غفلت بيدار شويد"، "سازمان‌هاي دروغين حقوق بشر چرا خفه شده‌ايد"، "شوراي ناامني شرمت باد"، "مرگ بر اسراييل تروريست راهزن"، "ما آماده اعزام به غزه هستيم"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده"، "ما خواستار تشكيل جلسه اضطراري شوراي امنيت هستيم" و ... در دست دارند.

در دست دانشجويان پرچم‌هايي مزين به نام حزب‌الله، لبيك يا خامنه‌اي و پرچم ايران قرار دارد.

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=101984



-----------------------------------------------------------------------

[b]بیایید این گوی و این هم میدان. ما حاضریم. اما آیا مسئولین هم عمل میکنن به وظایف انقلابی شون؟؟[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]روايت يك آزاد شده كاروان آزادي از حمله صهيونيست‌ها:
[b]صهيونيست ها با دست‌وپاي بسته ما را 24 ساعت گرسنه نگه داشتد[/b][/color]

[color=blue][align=justify]يكي از آزاد شدگان كاروان آزادي غزه پس از ورود به اردن در تشريح حمله صهيونيست‌ها گفت كه 200 اسرائيلي وارد كشتي شده و دست‌وپاي ما را بسته و 24 ساعت ما را گرسته و سرگردان نگه داشتند.[/align][/color]

[align=justify]به گزارش خبرگزاري فارس، "بشير زميلي " شهروند اردني نجات يافته از حمله وحشيانه صهيونيست‌ها به كاروان "آزادي " در تشريح حمله به اين ناوگان گفت: پس از نماز صبح بود كه حمله صهيونيست‌ها آغاز شد، در ابتدا ديديم كه چند قايق اسرائيلي به ما نزديك مي‌شوند و از همين رو كوشيديم تا در محوطه كشتي پراكنده شويم.
وي افزود: پس از احساس خطر به دليل عدم در اختيار داشتن سلاح و تجهيزات نظامي، مقاديري آب بر روي قايق هاي آنان پاشيديم كه در همين هنگام حمله هوايي صهيونيست ها آغاز شد.
اين نجات يافته از حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي تصريح كرد: پس از حمله هوايي، بردران ترك از ما خواستند كه جهت حمايت از خود به طبقه پايين كشتي "مرمره " برويم.
اين شهروند اردني ادامه داد: در ابتدا 4 سرباز اسرائيلي وارد كشتي شدند كه ترك ها توانستند بر آنان غلبه كنند ولي ناگهان بر تعداد نظاميان صهيونيستي افزوده شد و حدود 200 نظامي وارد كشتي شدند و كابين هدايت كشتي را در دست گرفتند.
وي افزود: پس از اين مساله مدت 12 ساعت با دست و پاي بسته بر روي دريا سرگردان بوديم و پس از آن 10 ساعت نيز در بندر بدون آب و غذا منتظر روشن شدن تكليفمان بوديم.
اين نجات يافته از حمله صهيونيست‌ها به كاروان آزادي خاطرنشان كرد:[color=red] پس از گذشت حدود 24 ساعت از دستگيريمان بود كه مقداري آب براي ما آوردند ولي به دليل آنكه بر روي آن كلمات "عبري " نوشته شده بود هيچ كس حاضر به خوردن نشد[/color].
وي اظهار داشت: سپس ما را به زندان "بئر السبع " منتقل كردند و پس از چند ساعت سرگرداني و در اثر فشارهاي بين المللي آزادمان كردند.
اين شهروند اردني در پايان گفت: حمله وحشيانه صهيونيست‌ها به كشتي بي سابقه بود وما انتظار چنين حمله اي را داشتيم ولي فكر نمي‌كرديم كه به ما حمله هوايي كنند و [color=red]يك كودك 7 ساله را زير لگدهاي وحشيانه خود بگيرند[/color].
[/align]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903120433

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]جزئيات حمله به ناوگان آزادي به روايت خبرنگار الجزيره
[b]زماني حمله شد كه در حال اقامه نماز بوديم[/b][/color]

[color=blue][align=justify]خبرنگار الجزيره پس از آزادي از دست "دزدان دريايي " صهيونيست، جزئيات حمله نظاميان صهيونيست به ناوگان كمك رساني به غزه و قتل عام فعالان حقوق بشر را بازگو كرد.[/align][/color]

[align=justify]به گزارش مانيتورينگ فارس، "علي البتيري " خبرنگار شبكه الجزيره كه در لحظه حمله صهيونيست‌ها به كشتي‌هاي كمك رساني به غزه بر روي عرشه كشتي تركيه بود؛ ساعتي قبل پس از آزادي از سلول‌هاي رژيم صهيونيستي و انتقال به منطقه پل ملك "حسين " با بيان اينكه [color=red]من با چشم خودم جان باختن چهار تن از فعالان حقوق بشر را ديده‌ام[/color]، افزود: [color=red]همه اين شهداء از ميان كاروان تركيه بودند كه دو نفر از آنها بزرگسال و دو تن ديگر ميان سال بودند[/color].
وي با بيان اينكه يكي از شهداء فردي به نام "جودت " مسئول هماهنگي اهالي رسانه در كشتي بود، افزود: تعداد ديگري از فعالان حقوق بشر در اين حمله شهيد شدند ولي من با چشم خودم نديدم زيرا در طبقه بالايي كشتي بودند.
البتيري حمله صهيونيست‌ها به فعالان حقوق بشر را "قتل عام " توصيف كرد و افزود: [color=red]بيشترين كشتارها در اطراف كابين هدايت كشتي صورت گرفت زيرا جوانان حاضر در كشتي سعي كردند كه از سيطره سربازان اسرائيل بر كشتي و ورود به اتاقك كاپيتان جلوگيري كنند ودر اثر شليك گلوله‌هاي جنگي تعداد از فعالان حقوق بشر شهيد شدند[/color].
وي افزود: بيشترين جنايت در سمت چپ كشتي رخ داد آنجايي كه تعدادي از فعالان حقوق بشر شهيد و شمار زيادي در اثر هجوم مسلحانه اسرائيلي‌ها زخمي شدند.
وي درباره زمان شروع عمليات دزدي دريايي صهيونيست‌ها گفت: درگيري در ساعت 4:15 بامداد به وقت محلي آغاز شد. مردم در حال اقامه نماز صبح بودند و به صورت ناگهاني صداي تكبير بلند شد و همهمه‌اي به راه افتاد و در آن لحظه متوجه شديم كه حمله به كشتي‌ها آغاز شده است. اين حمله تقريبا تا ساعت 5:30 ادامه يافت. [/align]

منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903120464

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred][b]تشريح حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي[/b][/color]

[color=blue][align=justify]يك كارشناس مسائل خاورميانه به تشريح حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي پرداخت و گفت: حركت وحشيانه صهيونيست‌ها خشم جهانيان را برانگيخت.[/align][/color]

[align=justify]اسماعيل بندي‌داريان كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در خصوص حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي كه از تركيه عازم سواح غزه بود، گفت: با توجه به ظلم‌هايي كه رژيم صهيونيستي در غزه روا داشته و اين منطقه را تحت محاصره قرار داده بود و از آنجايي كه تنها راه تأمين نيازهاي ضروري غزه مرز اردن و مصر است كه هر دو بسته مي‌باشند، آنها مجبور شدند كه تونل زده و نيازهاي خود را از اين طريق تأمين كنند.
وي ادامه داد: اما رژيم صهيونيستي با وحشيگري اين تونل‌ها را بمباران كرده و امروز مردم بي‌دفاع غزه نيازمند آب و غذا هستند.
اين كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه مسلمانان جهان با توجه به اين وضعيت دردناك براي كمك به هم كيشان خود به تكاپو افتادند، اظهار داشت: گروهي در تركيه، سازمان حقوق بشر تركيه به رياست «بلند يلدريم» را سه ماه پيش فعال كرده و جمع‌آوري كمك به مردم غزه را آغاز كرد. سه كشتي از طريق اين سازمان تهيه شده و با كمك ترك‌هاي مقيم و خارج از اين كشور نيازهايي كه توسط مقامات حماس اعلام شده را آماده كردند.
بندي‌داريان ادامه داد: در اين بين افراد ديگري كه مسلمان هم نبوده اما طرفدار حقوق بشر بودند، از كشورهاي مختلف به اين حركت انساني ملحق شده و در مجموع تعداد كشتي‌ها به 9 كشتي رسيد.


وي با بيان اينكه كاروان صلح 27 مي 2010 كه روز مباركي (روز فتح قسطنطنيه) براي ترك‌هاي مسلمان است حركت خود را آغاز كرد، اظهار داشت: مقامات صهيونيستي كه از قبل از طريق دولت تركيه در جريان اين امر قرار گرفته بودند از حركت اين كشتي‌ها به شدت نگران شده و براي جلوگيري از آن تلاش بسياري كردند كه موفق نشدند.
وي ادامه داد: آنها با نااميدي از توقف كشتي‌ها به روش‌هاي تطميع و تهديد متوسل شدند، اما باز هم نتوانستند اين گروه را متوقف كنند و استواري اين گروه بسياري را تحت تأثير قرار داد و آنها براي پيوستن به گروه آزادي از نقاط مختلف دنيا به سمت كاروان آزادي حركت كردند.
اين كارشناس مسائل خاورميانه اظهار داشت: اين كاروان كمك به مظلومان غزه با رهبري كشتي ترك به نام مرمره آبي، بر اثر فشارهاي صهيونيست‌ها در نزديكي آب‌هاي قبرس توسط دولت قبرس متوقف شد اما پس از يك روز وقفه با همكاري تركيه و يونان اين مشكل برطرف شد.
[color=red]بندي‌داريان تعداد افراد حاضر در كشتي‌ها را 700 نفر عنوان كرد و آمريكا، انگليس، استراليا، يونان، كانادا، ‌مالزي، صربستان، ‌نروژ، بلژيك، ‌ايرلند، سوئد و كويت را از جمله كشورهايي خواند كه نمايندگاني در كاروان آزادي داشتند[/color] و اظهار داشت: يهودي معروف «هيدي اپشتاين» كه از يهودي كشي هيتلر جان سالم به در برده و ضد اسرائيلي است نيز در اين كاروان حضور داشت.
اين كارشناس مسائل خاورميانه محموله كمك‌هاي اين كاروان را 10 هزار تن خواند كه 90 درصد آن را لوازم ضروري پزشكي تشكيل مي‌داد و گفت: رژيم صهيونيستي با تهديدات فراوان سعي در توقف كامل كشتي‌ها داشت، اما وقتي موفق نشد، براي جلوگيري از حركت آنها يك مانور نظامي را در منطقه آغاز كرد.
بندي‌داريان ادامه داد: [color=red]كاروان آزادي براي جلوگيري از برخورد، وارد آب‌هاي اين مانور نظامي نشد، اما با اين وجود مورد حمله قايق‌هاي تندرو و هليكوپترها قرار گرفت كه از چهار سو كشتي مرمره را به رگبار بستند[/color].


وي افزود: [color=darkred]از آنجا كه اين كشتي‌ مجهز به سيستم پخش زنده راديويي و تلويزيوني بود، رويدادهاي اين حادثه به صورت زنده پخش و ثبت و ضبط شد.
اين كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به مسلح نبودن افراد كشتي، گفت: كماندوهاي رژيم صهيونيستي عليرغم اطلاع از اين موضوع از قايق‌ها و هليكوپترها وارد كشتي شده و به هر سو شليك مي‌كردند كه فرياد كمك‌خواهي افراد كشتي به صورت زنده پخش شد، اما دقايقي بعد رژيم صهيونيستي سيستم پخش آن را قطع كرد.

[/color]
[color=red]بندي‌داريان نكته قابل توجه را همراه داشتن چوب و سلاح‌هاي سرد از سوي كماندوهاي وارد شده به كشتي خواند و اظهار داشت:[b] آنها چوب‌ها و سلاح‌هاي سرد را داخل كشتي قرار داده و پس از آن مقامات اسرائيلي اعلام كردند در كشتي سلاح‌هاي سرد وجود داشته و سلاح‌هايي كه خودشان در كشتي قرار داده بودند را به نمايش عموم قرار دادند[/b].[/color]


وي اضافه كرد: تعداد[color=red] 20 نفر در اين حمله وحشيانه كشته و بسياري مجروح شدند[/color] و ساير افراد نيز دستگير شده و براي بازجويي به فلسطين اشغالي منتقل شده‌اند.
[color=red][b]به گفته بندي‌داريان عليرغم شايعات مطرح شده «شيخ رائد صلاح» زنده و سالم است اما توسط مقامات صهيونيستي تحت نظارت و تحت‌الحفظ مي‌باشد و شايعه مطرح شده مبني بر كشته شدن وي يك توطئه است.[/b][/color]
اين كارشناس مسائل خاورميانه حركت وحشيانه صهيونيست‌ها را موجب برانگيخته شدن خشم جهانيان بخصوص تركيه خواند و اظهار داشت: نخست‌وزير تركيه و ساير مقامات اين كشور، آن را يك ترور دولتي خوانده و اعلام كردند كه تركيه ساكت نخواهد ماند و روزي اسرائيل را بازخواست خواهد كرد.
بندي‌داريان با اشاره به حمله از پيش طراحي شده توسط كماندوهاي صهيونيستي به اين كشتي گفت: به گفته شاهدان عيني در دست كماندوها ليست‌هايي بود كه در آن اسامي و عكس‌هاي افراد كشتي ذكر شده بود كه اين نشانگر آگاهي صهيونيست‌ها نسبت به افراد كشتي است.
وي با بيان اينكه راهپيمايي‌هاي بزرگي در تركيه انجام شده است، اظهار داشت: سفارت و كنسولگري رژيم صهيونيستي در محاصره تظاهركنندگان است و زد و خوردهاي شديدي در آنجا صورت مي‌گيرد.
اين كارشناس مسائل خاورميانه به اظهارات اردوغان مبني بر تشكيل يك نشست توسط اتحاديه اروپا در خصوص اين جنايت اشاره كرد و افزود: [color=red]تركيه سفير رژيم صهيونيستي را به وزارت خارجه فرا خوانده و شديدترين اعتراضات خود را اعلام كرده و همچنين سفير خود را از فلسطين اشغالي فرا خوانده است.[/color]
بندي‌داريان با بيان اينكه تعداد زيادي از مردم دنيا جمعه عليه رژيم صهيونيستي راهپيمايي خواهند كرد، يادآور شد: كشورهاي جهان عكس‌العمل شديدي عليه اين جنايات داشته و سازمان ملل و بسياري از سازمان‌ها و اتحاديه‌هاي بين‌المللي جنايات اين رژيم را محكوم كرده‌اند.
وي در پايان عكس‌العمل مقامات ايراني را نيز نسبت به اين موضوع شديد خواند كه بازتاب‌هاي زيادي نيز در رسانه‌هاي تركيه داشته است. [/align]

منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903111820

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]ممانعت پلیس روسیه از برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی![/b]

در حالی که خشم جهانی از جنایت صهیونیستها در کشتار کاروان آزادی همچنان ادامه دارد، پلیس روسیه در اقدامی سوال برانگیز 20 نفر را بخاطر تلاش برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز در برابر سفارت اسرائیل در مسکو بازداشت کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری روس بیزنس کنسالتینگ، پلیس مسکو در اقدامی سوال برانگیز 20 نفر را که قصد داشتند تجمع اعتراض آمیزی در برابر سفارت رژیم اسرائیل در روسیه برگزار کنند، بازداشت کرد.

نظامیان رژیم اسرائیل 31 ماه می در دریای مدیترانه به ناوگان حامل کمک انساندوستانه برای نوار غزه حمله ور شدند و با کشتن 19 فعال صلح و زخمی کردن بیش از 60 نفر دیگر جنایتی هولناک آفریدند.

این وحشیگری صهیونیستها با خشم جهانی مواجه شد به طوری که در اکثر کشورها تظاهرات ضد اسرائیلی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

http://www.asriran.com/fa/news/118628/ممانعت-پلیس-روسیه-از-برگزاری-تظاهرات-ضد-اسرائیلی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]کشتن بازداشت شدگان ترکیه پس از دستگیری[/b]

محمد عمر سلطه عضو کاروان آزادی و یکی از سوری‌های آزاد شده از بازداشت رژیم صهیونیستی گفت: کماندوهای اسراییلی ‪۱۱‬نفر از افراد کاروان مزبور را بعد از تسلیم و بازداشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

وی روز چهارشنبه پس از آزادی از طریق مرز زمینی اردن و سوریه وارد کشورش شد و از سوی مسوولان محلی و اهالی استان مرزی درعا مورد استقبال قرار گرفت.

"محمد عمر سلطه" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این منطقه مرزی افزود: پس از طی مسافت یک روز و نیم از ترکیه به سمت غزه ، نیروهای اسراییلی در آب‌های بین‌المللی سواحل هیفاء با ‪۴‬قایق جنگی و بالگردهای آپاچی کشتی ما را محاصره کردند.

سلطه در خصوص چگونگی حمله کماندوهای اسراییلی به کاروان آزادی گفت :
کماندوهای اسراییل ابتدا با بالگردهای آپاچی خود برگه‌هایی برای ما فرستاد ند مبنی براین که باید شیخ رائد صلاح را از کشتی خارج و تحویل آنان بدهیم.

وی افزود: نظامیان اسراییل پس از عدم قبول درخواست آنان اقدام به تیراندازی به طرف کشتی کردند که در مرحله اول ‪۵‬نفر به شهادت رسید و در ادامه نیز پس از تسلیم ما برای جلوگیری از افزایش شهدا ، این نظامیان ‪۱۱‬ نفر دیگر از افراد بازداشت شده و بی‌دفاع را به ضرب گلوله شهید کردند.

وی گفت: همه شهدا از اتباع ترکیه و عضو کاروان آزادی بودند که به دلیل رشادت هایشان در پیشاپیش اعضای کاروان در برابر اسراییلی‌ها ایستادند و به شهادت رسیدند.

حسن رفاعی، محمد عمر سلطه، خانم شذی برکات و هیلاریون کاپوچی کشیش تبعید شده قدس که اکنون در سوریه اقامت دارد، چهار عضو کاروان آزادی برای انتقال کمک‌های انساندوستانه به غزه بودند که امروز آزاد شده و وارد سوریه شدند.

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه ‪۱۰‬خرداد ماه با حمله ددمنشانه از دریا و هوا، کشتی‌های آزادی را که به منظور شکستن محاصره غزه در آب‌های بین المللی درحرکت بودند ، مورد هدف قرار دادند.

در مراسم استقبال از چهار سوری آزاد شده ، استاندار درعا ، مقام‌های مذهبی و کشیش‌های سوری و جمعی از مسوولان محلی و مردم استان درعا حضور داشتند.

جمع حاضر در این نقطه مرزی در حالی که سرودهای حماسی می‌خواندند با تکان دادن پرچم‌های
سوریه و اهدای دسته گل از افراد آزاد شده استقبال کردند.

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=102342

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]کلمبيايي آزاد شده: نخستين فردي که اسرائيلي ها در کشتي ازادي کشتند يک [color=red]عکاس [/color]بود [/size]

کاراکاس / واحد مرکزی خبر 1389/3/14
یک کلمبیایی ازاد شده از بند رژیم صهیونیستی گفت در حمله اسراییل به کشتی های ازادی شانزده نفر کشته شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس ؛ ادا ویخینیا در مصاحبه با یک شبکه رادیویی در کلمبیا گفت وی در یکی از کشتی های حامل کمک های انساندوستانه به مردم غزه حضور داشت و اجساد شانزده نفر که در حمله نیروهای اسراییل کشته شدند را با چشمان خود دیده است. این تبعه کلمبیایی افزود نخستین فردی که اسراییلی ها کشتند یک عکاس بود که از حمله نیروهای نظامی اسراییلی عکسبرداری می کرد. 266
http://beta.iribnews.ir/VMK/Body.aspx?id=687570

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئيس بنياد كمكهاي انساندوستانه تركيه:
صهيونيستها در حين اقامه نماز به ما شبيخون زدند
خبرگزاري فارس: رئيس بنياد كمكهاي انساندوستانه تركيه پس از آزادي و بازگشت از سرزمينهاي اشغالي به كشورش در فرودگاه اظهار داشت كه سربازان ارتش صهيونيستي در حين اقامه نماز به آنان شبيخون زدند.

● گزارش تصويري مرتبط
------------------------------- به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي تركيه، بلنت ايلدريم رئيس بنياد كمك هاي انساندوستانه كه به همراه كاروان امدادرساني غزه در كشتي مرمره آبي عازم منطقه بود و پس از حمله كماندوهاي نيروي دريايي ارتش صهيونيستي به كاروان و كشته و زخمي شدن چند تن از فعالان صلح دستگير و بازداشت شده بود نيمه شب گذشته با هواپيماهاي اعزامي از سوي تركيه به كشورش بازگشت.
ايلديريم در يك مصاحبه مطبوعاتي در فرودگاه به تشريح جزئيات روز واقعه پرداخت و گفت كه كاروان غزه به هيچ وجه انتظار چنين حمله اي را نداشت، كما اينكه كماندوهاي اسرائيلي آنها را در حين اقامه نماز صبح غافلگير كرده و ناجوانمردانه شبيخون زدند و آنها تنها با دستان خالي به دفاع از خود پرداختند.
وي خاطرنشان كرد كه مسير آنان از طريق آبهاي مصر به سوي نوار غزه بوده و اين مسير هيچ ارتباطي با آبهاي ساحلي اسرائيل نداشته است.
وي همچنين با اشاره به اينكه كماندوهاي صهيونيست هم از گلوله هاي جنگي و هم مشقي استفاده مي كردند، در ادامه افزود كه اولا فعالان صلح قسم خورده بودند تا مرز شهادت مقاومت كنند ولي از سلاح استفاده نكنند، كما اينكه برخي سلاح هايي كه از دست سربازان صهيونيست گرفته بودند را به دريا انداختند، اما اگر با اين سلاح ها از خود دفاع هم مي كردند، اين امر به منزله دفاع از خود محسوب مي شد، اما اين كار را هم نكردند.
ايلديريم در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به كشته شدن برخي از فعالان صلح پس از تسليم شدن در ادامه خاطرنشان كرد: ما به سربازان زخمي شده اسرائيلي آب مي داديم، اما آنها يكي از پزشكان اندونزيايي را پس از تسليم شدن به گلوله بستند.
وي تصريح كرد كه اسرائيلي ها تعداد شهداي ما را 9 نفر اعلام كردند، ولي اين تعداد بيش از اينهاست، كما اينكه 39 نفر زخمي تحويل داده شده ولي اسرائيلي ها تعداد زخمي هاي تحويل گرفته شده را 21 نفر اعلام كردند.
رئيس بيناد كمك هاي انساندوستانه تركيه در ادامه به يكي ديگر از ابعاد جنايات هولناك كماندوهاي صهيونيست پرداخت و گفت كه آنها چند تن از فعالان صلح را كشتند و اجسادشان را به دريا پرت كردند.
وي همچنين گفت كه سربازان صهيونيستي همه را در طبقه دوم كشتي جمع كرده و به مدت پنج ساعت تمام تحت شكنجه قرار دادند، كما اينكه پاي يكي از مجروحين اين حمله را با پيچ گوشتي و بدون بي حس كردن آن شكافتند.
ايلديريم در خاتمه تاكيد كرد كه از شهادت در راه آزادي غزه هراسي ندارند و آنها تا شكست حصر غزه و لغو تحريم‌ها به مبارزه و مقاومت ادامه خواهند داد.
وي از جامعه جهاني خواست تا آنها اين كار را انجام دهند، يا اينكه نهادهاي غيردولتي به مبارزه خود تا خاتمه محاصره و لغو تحريم ها عليه ملت مظلوم فلسطين ادامه مي دهند و در اين راه هيچ واهمه اي ندارند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903130894

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]سازمان ملل: محاصره غزه غير قانوني است[/b]

به گزارش گروه مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه الجزيره، "ناوي پيلاي " كميسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اقدام غيرانساني رژيم صهيونيستي در محاصره نوار غزه اعلام كرد كه ادامه محاصره غزه غير قانوني است.
وي اين اظهارات را همزمان با اقدام ارتش رژيم صهيونيستي در توقيف كشتي "راشل كوري " اعلام كرد و خواستار پايان محاصره نوار غزه شد.
دقايقي پيش كشتي "راشل كوري " در نزديكي آب‌هاي منطقه‌اي نوار غزه توسط نيروهاي دريايي اسرائيلي متوقف شد.
‌نيروهاي دريايي صهيونيست‌ سه مرتبه به كشتي "راشل كوري " هشدار داده كه از ادامه حركت به سوي غزه باز ايستد ولي با ادامه كشتي ايرلندي به راه خود، توسط ارتش رژيم صهيونيستي متوقف شده است.
در اين كشتي 1200تن كمك‌هاي بشر دوستانه حمل مي شود كه 550تن سيمان براي بازسازي مدارس و بيمارستان‌هاي نوار غزه را شامل مي‌شود و بقيه مواد موجود در كشتي را دارو و تجهيزات پزشكي تشكيل مي‌دهد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903150565

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]عمليات رواني رژيم صهيونيستي در برابر اخبار كاروان آزادي[/b]

به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "راشاتودي "، در حالي كه رسانه‌هاي جهاني همچنان در حال پوشش اخبار مرتبط با كاروان امدادرسان غزه هستند كه مورد تهاجم نظاميان اسرائيلي قرار گرفتند، اسرائيل در حال مقابله با اين اخبار است.
كابينه اسرائيل اميدوار است كه سايت‌هاي اجتماعي "توييتر " و "يوتيوب " بتوانند به اعاده حيثيت اسرائيل كمك كنند.
ارتش رژيم صهيونيستي واحد عمليات رواني در اختيار دارد كه وظيفه آن مقابله با تبليغات رسانه‌هاي خارجي عليه اسرائيل است. "اليزا لاندز " رئيس شاخه رسانه‌هاي خارجي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي است كه به همراه 4 نفر ديگر در اين واحد فعاليت مي‌كند.
هنگامي كه فاجعه كاروان آزادي به وقوع پيوست، اين تيم سايبري بلافاصله فيلمي را كه توسط يكي از قايق‌هاي اسرائيلي كنار كشتي مرمره گرفته شده بود را منتشر كرد. در اين فيلم كوتاه نشان داده مي‌شود كه مسافران كشتي در حال زدن نظاميان اسرائيل هستند.
البته نظاميان اسرائيلي براي جلوگيري از انتشار هرگونه فيلمي بر خلاف خواسته خود، تمام دوربين‌هاي مسافران كشتي را جمع‌آوري كرده بودند.
نظاميان رژيم صهيونيستي در آب‌هاي آزاد به كشتي‌هاي كاروان آزادي حمله كردند و توسط بالگرد به داخل كشتي‌ها وارد شدند.
فيلمي كه توسط واحد عمليات رواني رژيم صهيونيستي در فضاي مجازي منتشر شد، بيش از 2 ميليون بازديد كننده داشته و به يكي از پربازديدترين فيلم‌ها در يوتيوب تبديل شد.
"دني شچتر " فيلم‌ساز و منتقد رسانه در گفت‌وگو با راشاتودي گفت: اسرائيلي‌ها در نشان دادن خود به عنوان قرباني حوادث بسيار هوشيارانه عمل مي‌كنند و آنها مي‌دانند كه چگونه اينگونه حوادث را به تصوير بكشند.
بر اساس گزارش راشاتودي، اسرائيل در واقع ميدان نبرد را از درياي مديترانه به فضاي ديجيتال كشانده است و آنها با اين نبرد آشنا هستند چون بلافاصله بعد از آنكه كماندوها به كشتي‌ها حمله كردند، تمام ابزارهاي ارتباطي را مصادره كردند.
البته تلاش نظاميان رژيم صهيونيستي شكست خورد و دوربين‌هايي در يك قايق، عكس‌هايي از لحظات حمله نظاميان اسرائيل به كشتي‌ها را ارسال كردند.
از روز سه‌شنبه گذشته تا كنون، تيم عمليات رواني رژيم صهيونيستي 15 فيلم ويدئويي جديد را بر روي فضاي مجازي گذاشته است. اين فيلم‌ها شامل لحظاتي از حادثه حمله، بازداشت، مصادره و مصاحبه با نظاميان مجروح رژيم صهيونيستي است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903150579

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]كارشناسان پزشكي قانوني استانبول:
قربانيان كاروان آزادي با شليك گلوله به سر از فاصله 2 تا 14 سانتيمتر شهيد شده اند[/b]

به گزارش فارس به نقل از "سي‌ان‌ان "، نتايج كالبدشكافي كارشناسان پزشكي قانوني در استانبول نشان داد كه همه 9 نفر كشته شده توسط كماندوهاي اسرائيلي بر اثر شليك گلوله كشته شدند.
دكتر "هالوك اينس "، مدير موسسه تحقيقات پزشكي استانبول گفت: پنج نفر از افراد به دليل شليك گلوله بر سرشان كشته شدند.
وي افزود: "فرقان دوغان "، يك شهروند آمريكايي-تركيه‌اي 19 ساله به دليل شليك چندين گلوله بر سرش و بدنش كشته شده بود.
اينس گفت:[color=red] در يك مورد، يكي از قربانيان از فاصله بسيار نزديكي مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. بر اساس تجزيه و تحليل درباره فاصله شليك گلوله در يكي از جسدها مشخص شد كه گلوله از فاصله 2 تا 14 سانتيمتري از سر قرباني شليك شده است. [/color]
بر اساس اين گزارش، گزارش پزشكي قانوني طي يك ماه به دفتر دادستان ارائه خواهد شد. همچنين شكايتهايي توسط خانواده‌هاي فعالان تركيه به دادستان كل تركيه ارائه شده است تا صهيونيست‌ها را مورد پيگرد قرار دهند.
در همين حال، رئيس بنياد كمكهاي انساندوستانه تركيه پس از آزادي و بازگشت از سرزمينهاي اشغالي به كشورش در فرودگاه اظهار داشت كه سربازان ارتش صهيونيستي در حين اقامه نماز به آنان شبيخون زدند.
بلنت ايلديريم با اشاره به اينكه كماندوهاي صهيونيست هم از گلوله هاي جنگي و هم مشقي استفاده مي كردند، در ادامه افزود كه اولا فعالان صلح قسم خورده بودند تا مرز شهادت مقاومت كنند ولي از سلاح استفاده نكنند، كما اينكه برخي سلاح هايي كه از دست سربازان صهيونيست گرفته بودند را به دريا انداختند، اما اگر با اين سلاح ها از خود دفاع هم مي كردند، اين امر به منزله دفاع از خود محسوب مي شد، اما اين كار را هم نكردند.
وي تصريح كرد: اسرائيلي ها تعداد شهداي ما را 9 نفر اعلام كردند، ولي اين تعداد بيش از اينهاست، كما اينكه 39 نفر زخمي تحويل داده شده ولي اسرائيلي ها تعداد زخمي هاي تحويل گرفته شده را 21 نفر اعلام كردند.
رئيس بنياد كمكهاي انساندوستانه تركيه در ادامه به يكي ديگر از ابعاد جنايات هولناك كماندوهاي صهيونيست پرداخت و گفت كه آنها چند تن از فعالان صلح را كشتند و اجسادشان را به دريا پرت كردند.

[color=red]وي همچنين گفت كه سربازان صهيونيستي همه را در طبقه دوم كشتي جمع كرده و به مدت پنج ساعت تمام تحت شكنجه قرار دادند، كما اينكه پاي يكي از مجروحين اين حمله را با پيچ گوشتي
و بدون بي حس كردن آن شكافتند.[/color]


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903150269

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]نيروي دريايي رژيم صهيونيستي کشتي ايرلندي را در نزديکي غزه متوقف کرد [/size][/color]
شبکه تلويزيوني الجزيره قطر دقايقي پيش اعلام کرد که نيروي دريايي اسرائيل کشتي ايرلندي "راشل کوري" را که به نزديکي غزه رسيده است، محاصره وبر آن مسلط شده است.
بنابراين گزارش، کشتي ايرلندي که از بندر غزه به خوبي قابل مشاهده است، هم اکنون در دريا متوقف شده است و به حرکت خود ادامه نمي دهد.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داده بود که تماس با اين کشتي حامل 35 فعال و هزاران تن کمک هاي انساني، کاملا قطع شده است.
قرار بود راشل کوري نيز با همان ناوگان راهي غزه شود، اما سفرش بنا به دلايل فني به تاخير افتاد.
لینک
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1158067

-----------------

[color=green][size=18]نخست وزير ترکيه درصدد سفر به غزه است[/size][/color]
ارنماي اطلاع رساني فلسطين امروز شنبه به نقل از منابع ترک نوشت: در راستاي منازعه آشکار ميان طرف هاي ترکي و صهيونيستي و به دنبال جنايت ارتش صهيونيستي عليه ناوگان دريايي آزادي که موجي از خشم ، انزجار و اعتراضات در سراسر جهان را به دنبال داشت، اردوغان تصميم گرفته است که شخصا به منظور لغو محاصره غزه به اين منطقه سفر کند.
بر اساس اين گزارش ، روز نامه المستقبل به نقل از منابع ترکيه خاطر نشان کرد که نخست وزير اين کشور اين مساله را به دولت آمريکا اطلاع داده است و در عين حال از نيروي دريايي ترکيه نيز خواسته است که ناوگان جديد آزادي غزه را که مراحل آماده سازي خود را طي مي کند، در سفر به غزه همراهي کند، اما مقامات آمريکايي از اردوغان خواسته اند که فعلا دست به چنين اقدامي نزند و اجازه بدهد اين مساله مورد بررسي قرار گيرد.
دولت ترکيه به شدت از سوي محافل سياسي و مردمي اين کشور تحت فشار قرار گرفته است تا توافقنامه هاي نظامي خود با دولت عبري را لغو کند، اما دستگاه نظامي اين کشور با اين مساله مخالفت مي کند.
در همين راستا اردوغان ديروز ( جمعه ) در جريان يک همايش مردمي در شهر قونيه طي اظهاراتي که رسانه ها از آن با عنوان " اوج گرفتن مچ اندازي و قدرت نمايي" ميان طرفين ترک و صهيونيستي ياد کردند، اظهار داشت که سرنوشت قدس به سرنوشت استانبول و سرنوشت غزه به سرنوشت آنکارا گره خورده است و ترکيه هيچ وقت دست از حمايت هاي خود از ملت فلسطين و حقوق آنها برنخواهد داشت؛ حتي اگر در اين راه تنها بماند.
نخست وزير ترکيه طي شديد اللحن ترين اظهارات خود خطاب به صهيونيست ها اظهار داشت:" من با زبان خود آنها صحبت مي کنم:" نکشيد." " آيا نمي فهميد؟" وي افزود:" بار ديگر به زبان انگليسي مي گويم:" نکشيد." ، : آيا باز هم نمي فهميد؟" " به زبان عبري مي گويم: " نکشيد."
وي همچنين در گفت و گو با شبکه ان تي وي ترکيه تصريح کرد:" ما در اين باره بسيار جدي هستيم و قصد داريم روابط خود با اسرائيل را به پايين ترين سطح برسانيم، اما قطع فوري تمامي مناسبات با کشور ديگر و خط زدن نام آن از ليست طرف هاي داراي روابط در قاموس کشور ما جايي ندارد."
لینک
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1157940

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باشه اقا اردوغان ان شا الله راست و جدی بگی ولی اگر راست می گی بدون که تنها نخواهی ماند حداقل خدا رو خواهی داشت و همین بس است و لاغیر ...

ان الله مع المجاهدین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.