Recommended Posts

مهر: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از ثبت نام 110 هزار داوطلب اهدای عضو برای مصدومان و قربانیان غزه خبر داد و افزود: با توجه به احتمال بروز برخی شیطنتها از سوی رژیم صهیونیستی تنها 10 داوطلب متخصص کشتی 300 تنی کمکهای مردم ایران به غزه را همراهی می کنند.

محمدجواد جعفریان با اشاره به ثبت نام بیش از 155 هزار داوطلب اعزام به غزه گفت: این آمار نشان می دهد که مردم ایران برای نجات جان انسانها از جان و مال و زندگی خود گذشته و بر اساس تعالیم اسلامی عمل می کنند.

وی از حرکت کشتی 300 تنی حاوی کمکهای مردمی اعم از غذا، دارو، لوازم ساختمانی، چادر و لوازم اولیه زندگی در هفته آینده به سمت غزه خبر داد و افزود: در این روز عموم داوطلبان، چهره های برتر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همراه با هنرمندان سینما و تلویزیون طی مراسم ویژه ای کاروان کمک به غزه را بدرقه می کنند.

جعفریان تصریح کرد: با توجه به شیطنتهای قابل پیش بینی از سوی رژیم صهیونستی و همچنین احتمال اینکه ارسال محموله مسیر حرکت خود را از دریا به خشکی تغییر دهد تصمیم بر این شد تنها از 10 داوطلب متخصص و کارآزموده برای اعزام به غزه استفاده شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تمامی جوانان، دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم خواست با ایجاد پایگاههای اینترنتی اعم از وبلاگ و سایت و همچنین تولیدات نرم افزاری، فعالیتهای هنری، عکس، فیلم و تئاتر از مظلومیت مردم غزه دفاع کنند.

وی گفت: داوطلبان اعزام به غزه می توانند با حضور در همایشها، راهپیماییها، اهدای عضو، اهدای خون و کمکهای نقدی و غیرنقدی حمایت خود را از مردم جنگ زده و در محاصره غزه اعلام کنند.

http://www.asriran.com/fa/news/121077/110-هزار-ایرانی-متقاضی-اهدای-عضو-به-مردم-غزه-شدند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقامات اسراییل تهدید کردند که در صورتی که کشتی امدادی از ایران یا لبنان به بندر غزه نزدیک شود با آن کشتی به عنوان " کشتی دشمن " برخورد خواهند کرد .

به گزارش عصر ایران روزنامه جروزالم پست اسراییل به نقل از یک مقام اسراییلی در دفتر نخست وزیری که نامی از او نبرده است مدعی شد که اسراییل به کشتی ایرانی یا لبنانی حامل کمک به غزه به عنوان یک کشتی دشمن رفتار خواهد کرد .

این مقام اسراییلی مدعی شد : " ما دقیقا نمی دانیم که چقدر از تهدیدات آنها برای رفع حصر غزه ( تهدیدات ایرانی ها و لبنانی ها ) جدی است و چقدر در حد بلوف است ".

وی در ادامه افزود که رژیم صهیونیستی به دقت مراقب تحولات منطقه است و اجازه ورود هیچ نوع کشتی از جانب ایران یا هر کشور دیگری را به بندر غزه نخواهد داد .

این مقام اسراییلی در ادامه گفت : " 10 روز پیش کشتی راشل کرو که از ایرلند عازم غزه بود متوقف شد ، حالا اگر قرار است یک کشتی از لبنان یا ایران به عنوان دو کشور متخاصم وارد بندر غزه شود طبیعتا ممانعت از ورود آن ضرورت بیشتری می یابد .

لازم به ذکر است که کشتی لبنانی " مریم " قرار است در روزهای آینده عازم نوار غزه شود . در این کشتی 50 فعال صلح که همگی آنها زن هستند مستقر خواهند شد . رهبری این کشتی با "سمر الحاج " یک زن لبنانی است که شوهر او ژنرال " علی الحاج " 4 سال است که به عنوان یکی از مظنونان ترور رفیق حریری در زندان به سر می برد .

" سمر الحاج " ادعاهای رسانه های صهیونیستی درباره ارتباط ماموریت خود با حزب الله لبنان را رد کرده و می گوید که ماموریت او و دیگر زنان لبنانی عازم به غزه صرفا انسان دوستانه و برای رفع محاصره از غزه است .

اسراییل در 10 خرداد سال جاری با حمله به کاروان آزادی و کشتی مرمره که از سوی ترکیه عازم نوار غزه بود 9 فعال صلح ترک را به قتل رساند و دهها تن دیگر را زخمی کرد .

این اقدام جنایت کارانه رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید ترکیه و جامعه جهانی روبرو شد اما اسراییل تا کنون از مقامات ترکیه به دلیل به قتل رساندن شهروندان ترک عذر خواهی نکرده است .

نوار غزه از ژوئن 2007 تا کنون به بهانه ممانعت از ورود سلاح به وسیله حماس در محاصره اسراییل و مصر قرار دارد .

لازم به ذکر است که دو کشتی ایرانی در روزهای آینده عازم غزه خواهند شد که یکی از آنها از بندر خرمشهر در جنوب و دیگری از ایران عازم استانبول و از آنجا به غزه خواهد رفت .

محمد علی نورانی قائم مقام جمعیت دفاع از حقوق ملت فلسطین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قصدی برای جنگ و ماجراجویی نظامی ندارد درباره تمهیدات ایران برای مقابله با تهدیدات اسراییل مبنی بر برخورد با کشتی های ایرانی عازم غزه گفت : " پیش بینی هایی کرده ایم که نهایت این خواهد شد که یا کشتی ما را به اسارت ببرند یا در حملات ما را شهید کنند و یا این که می رسیم و وسایل را تحویل می دهیم و این کار را ارزشی و دینی می دانیم ".

همچنین سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا اعلام کرد که سپاه پاسداران برنامه ای برای اسکورت این کشتی ها در دستور کار خود ندارد .

یک هیئت 4 نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از موافقت مصر فردا ( پنج شنبه ) قرار است از طریق مرز رفح وارد غزه شوند و بنا به اعلام نورانی سفر این هیئت 4 نفره مقدمه سفر هیئت بزرگ تری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به غزه خواهد بود .

http://www.asriran.com/fa/news/121079/اسراییل-با-کشتی-امدادی-ایرانی-همچون-کشتی-دشمن-برخورد-می-کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نخست وزیرکابینه رژیم صهیونیستی از دولت مصر خواسته است راه را بر کشتی ایرانی حامل کمکهای بشردوستانه برای مردم مظلوم و تحت محاصره نوار غزه، در کانال سوئز ببندد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کابینه رژیم صهیونیستی از دولت قاهره درخواست کرده است از عبور کشتی ایران حامل کمکهای انسان دوستانه از کانال سوئز(میان دریای سرخ و دریای میدترانه) جلوگیری به عمل آورد.

بر این اساس، منابع آگاه رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند هم اکنون تلاشهایی از سوی مصر برای ممانعت از ورود کشتی ایرانی به دریای مدیترانه آغاز شده است.

خاطر نشان می شود کشتی ایرانی عازم نوار غزه برای رسیدن به سواحل فلسطین مجبور به گذر از کانال سوئز است تا با ورود به دریای مدیترانه و پشت سر گذاشتن دریای سرخ کمکهای انسان دوستانه خود را به یک و نیم میلیون فلسطینی محاصره شده در نوار غزه برساند.

اخیرا یک کشتی ایرانی حامل کمکهای انسان دوستانه از بندر خرمشهر راهی نوار غزه شد. این کشتی با گذشتن از مرزهای آبی عمان، یمن و مصر به نوار غزه می رسد. گفته می شود این کشتی تنها حامل کمکهای انسان دوستانه است و فعالان صلح طلب در آن حضور ندارند.

قابل ذکر است که بالگردهای رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات روز دوشنبه 10 خردادماه با فرماندهی مستقیم فرمانده نیروی دریایی این رژیم به کاروان آزادی اعزامی به غزه حمله کردند و با به گلوله بستن فعالان صلح که اکثر آنها ترک بودند، در جنایتی هولناک 19 نفر را کشته و 60 نفر را زخمی کردند. البته برخی منابع آمار تلفات این حمله را 9 کشته و 48 زخمی اعلام کرده اند.

http://www.asriran.com/fa/news/121086/نتانیاهو-کشتی-ایرانی-نباید-از-کانال-سوئز-عبور-کند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

پس از ابراز نگرانی شدید رئیس رژیم صهیونیستی درباره آینده نامعلوم این رژیم نامشروع، وزیر جنگ رژیم اشغالگر نیز درباره منزوی شدن اسرائیل در جهان به ویژه پس از جنایت حمله به کاروان آزادی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتص، "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل از لزوم اتخاذ ابتکار عمل جسورانه در سیاستهای تل آویو به منظور جلوگیری از انزوای بیشتر این رژیم در عرصه بین الملل خبر داد.

وی طی سخنانی که در نشست 7 وزیر ارشد کابینه و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایراد کرد، با اشاره به پیامدهای منفی حمله نظامیان صهیونیست به کاروان آزادی، بر ضرورت بازسازی روابط تل آویو-واشنگتن برای ممانعت از انزوای بیشتر این رژیم تاکید کرد.

به گفته باراک، بدون داشتن یک ابتکار عمل جسورانه که هسته اصلی اختلافات با فلسطینیها را نشانه رفته باشد، بازسازی وجهه دولت صهیونیستی ممکن نیست. وی در ادامه یادآور شد: اتخاذ یک تصمیم و برداشتن گام واقعی در راستای آن ضروری است.

وزیر جنگ رژیم اسرائیل که قرار است به زودی برای دیدار با مقامهای آمریکایی راهی واشنگتن شود، خاطرنشان کرد: اتفاقهای بعد از حمله به کاروان کمکی غزه و تلاشهای دولت اوباما برای جلوگیری از شکل گیری تحقیقاتی بین المللی در این مورد، نشان داد که ما چقدر نیازمند کمک ایالات متحده برای پیش بردن روند صلح در منطقه هستیم.

به ادعای باراک، اتخاذ یک طرح سیاسی ابتکاری می تواند رژیم صهیونیستی را از منزوی شدن رها کرده و از پیش آمدهای ناخواسته نظیر تحقیقات بین المللی درباره حمله نظامیان اسرائیلی به کاروان آزادی جلوگیری کند.

خاطرنشان می شود که روز یکشنبه "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برنامه سفر خود به فرانسه را لغو کرد. به گفته منابع آگاه این اقدام بی ارتباط با حمله دو هفته پیش نظامیان صهیونیست به کاروان آزادی نبوده است. برخی گزارشها نیز از شکایت فعالان صلح حاضر در کاروان آزادی، علیه باراک در فرانسه حکایت دارد. امری که سبب شده است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد.

روز گذشته نیز یک رسانه چاپ مناطق اشغالی از وحشت و نگرانی شدید شیمون پرز درباره آینده نامعلوم رژیم نامشروع صهیونیستی به سبب وخامت اوضاع سیاسی و متزلزل شدن جایگاه آن در سطح جهانی پرده برداشت.

منبع: مهرنيوز http://www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=1102310

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين روزنامه ادامه داد: خون پاک شهداي کاروان کشتي آزادي به هدر نخواهد رفت، بلکه اين اقدام سرمشقي براي افزايش تحرک به سوي شکسته شدن محاصره غزه قرار خواهد گرفت.

کشتي کمک هاي انسان دوستانه "مريم" متشکل از 30 بانوي لبناني در آستانه حرکت به سوي آب هاي بين المللي براي شکسته شدن محاصره غزه مي باشند.

به گزارش ايرنا از بيروت، کشتي کمک هاي انساني "مريم" به زودي راهي غزه مي شود.

روزنامه "النهار" چاپ لبنان امروز چهارشنبه به نقل از منابع ديپلماسي غير لبناني گفت: راه انداختن کشتي هاي کمک هاي انساني به سوي غزه تنها راه براي شکسته شدن محاصره غزه است.

اين روزنامه ادامه داد: خون پاک شهداي کاروان کشتي آزادي به هدر نخواهد رفت، بلکه اين اقدام سرمشقي براي افزايش تحرک به سوي شکسته شدن محاصره غزه قرار خواهد گرفت.

النهار افزود: تعداد شرکت کنندگان در کشتي مريم به 30 خانم لبناني رسيده است و داوطلباني از ديگر کشورهاي جهان نيز براي نقل دارو و تجهيزات پزشکي به اهالي غزه شرکت کرده اند.

اين روزنامه لبناني تصريح کرد: رژيم صهيونيستي نسبت به حرکت کشتي مريم به سوي غزه اخطار داده و اعلام کرده است که ناوگان رژيم صهيونيستي اين کشتي را ضبط و به سوي بندر
"اشدود" واقع در سرزمين هاي اشغالي هدايت و سپس شرکت کنندگان آن را از راه اردن يا جنوب لبنان به سوي کشورشان باز خواهد گرداند.

روزنامه النهار با اشاره به واکنش سازمان ها و نهادهاي اجتماعي نسبت به هرگونه اقدام رژيم صهيونيستي با کشتي مريم تأکيد کرد: هرگونه اقدام غيرانساني اين رژيم با واکنش کشورهاي عربي و اسلامي جهان و همچنين سازمان هاي حقوق بشر روبه رو خواهد شد.

اين روزنامه ادامه داد: انتظار مي رود واکنش رژيم صهيونيستي نسبت به کشتي مريم تحت عنوان دفاع از خود و تشديد قوانين منع ورود اسلحه به غزه احمقانه باشد.

لينك خبر : http://www.asriran.com/fa/news/121268/کشتي-مريم،-زنان-لبنانی-را-به-غزه-می-برد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]وزير جنگ رژيم صهيونيستي اذعان كرد:
جايگاه اسرائيل پس از حمله به كاروان آزادي زير سوال رفته است[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "هاآرتص "، "ايهود باراك " وزير جنگ رژيم صهيونيستي در مقابل "بنيامين نتانياهو " نخست‌وزير اين رژيم و در نشست كابينه امنيتي تاكيد كرد: اسرائيل بايد طي ماه‌هاي آتي يك طرح ابتكاري سياسي جديد تدوين كند تا موجب برون رفت دولت از انزواي بين‌المللي بوجود آمده در سال جاري شود.
از سوي ديگر قرار است باراك هفته آتي براي انجام مذاكرات با مقامات مسئول دولت آمريكا درباره روند سياسي موجود براي قضيه فلسطين، عازم واشنگتن شود.
به گفته يك منبع‌ آگاه رژيم صهيونيستي،باراك در نشست كابينه امنيتي و رايزني‌ها براي تشكيل كميته تحقيق داخلي درباره ناوگان آزادي اعلام كرد كه جايگاه بين‌المللي اسرائيل زير سوال رفته است ضمن اينكه صف‌بندي بين‌المللي در مقابل اسرائيل پس از ماجراي ناوگان آزادي موجب شده كه ضرورت بهبود روابط با آمريكا بيشتر خود را نشان دهد.
باراك تاكيد كرد: ترميم روابط با دولت آمريكا مستلزم تدوين يك طرح سياسي است و بايد تصميم‌ها و طرح‌هاي سياسي واقعي تدوين و اجرايي شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903261422

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]تركيه ماه آينده كاروان امدادرساني ديگري عازم غزه مي‌كند[/b]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "بنياد حقوق بشر، آزادي و كمك‌هاي بشردوستانه " (IHH)، روز گذشته به اعضاي پارلمان اروپايي اعلام كرد كه تاكنون 6كشتي را براي كاروان بعدي امدادرساني به غزه آماده كرده است و از ديگران نيز درخواست مي‌كند كه به كاروان اين كشتي‌ها بپيوندند.
تركيه در حالي در صدد است تا يك كاروان از كشتي‌هاي امدادرساني را عازم غزه كند و از محاصره اين منطقه عبور كند كه ارتش رژيم صهيونيستي در 31 ماه مه (10 خردادماه) كاروان آزادي كمك‌هاي بشردوستانه به غزه را در آبهاي بين‌المللي مورد هدف قرار داد و تعداد زيادي از شهروندان ترك كشته شدند.
IHH اعلام كرد كه كاروان بعدي در نظر دارد در نيمه دوم ماه ژوئيه عازم غزه شود و اين گروه حقوق بشر از رسانه‌هاي بين‌المللي دعوت كرده است تا قبل از آنكه كاروان كشتي‌هاي امدادرساني مأموريت خود را آغاز كنند، تمامي كالاهاي موجود در كشتي‌ها را مورد بازرسي قرار دهند.
رژيم صهيونيستي تحت فشارهاي بين‌المللي اعلام كرد كه در صدد كاهش محاصره غزه است و اتحاديه اروپا نيز روز دوشنبه هفته جاري اعلام كرد اميدوار است كه كاهش محاصره غزه در چند روز آينده صورت گيرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903270109

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]يك روزنامه ترك خبر داد:
تركيه قراردادهاي نظامي چندين ميليارد دلاري با اسرائيل را لغو كرد[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه تركيه‌اي "زمان "، در پي حمله نظاميان اسرائيلي به كاروان فعالان صلح حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه،تركيه قراردادهاي نظامي چندين ميليارد دلاري خود با اسرائيل را لغو كرد.
برخي از قراردادهاي نظامي لغو شده عبارتند از: قرارداد 5 ميليارد دلاري دريافت هزار تانك مركاوا از اسرائيل، قرارداد 50 ميليون دلاري براي به روز رساني تانك‌هاي "ام-60 " و قرارداد 800 ميليون دلاري براي خريد دو هواپيماي گشت‌زني و هشدارهاي هوابرد و سامانه كنترل هواپيما.
همچنين تركيه قرارداد 632.5 ميليون دلاري 54 جنگنده فانتوم و قرارداد 75 ميليون دلاري 48 بمب‌افكن‌هاي اف-5 را لغو كرده است.
اين اقدام تركيه در پي مخالفت رژيم صهيونيستي از عذرخواهي درباره كشتار فعالان صلح حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه است.
رژيم صهيونيستي روز 31 ماه مي [10 خرداد] با حمله به فعالان صلح 19 نفر را كشت و بيش از 50 نفر ديگر را زخمي كرد. 9 نفر از كشته شدگان شهروندان تركيه بوده‌اند.
همچنين تركيه اعلام كرده است كه هنوز درباره بازگرداندن سفير خود به تل‌آويو تصميم‌گيري نكرده است.
از سوي ديگر تركيه كميته تحقيق داخلي كه رژيم صهيونيستي تحت فشار مجامع بين المللي براي بررسي اين حادثه تعيين كرده است هنوز به رسميت نشناخته است.
اين كميته كه رئيس آن يكي ازقاضي‌هاي سابق رژيم صهيونيستي است قرار است حمله نظاميان اين رژيم به كاروان آزادي را بررسي كند.
روزنامه زمان تركيه به نقل از يك ديپلمات نوشت: اگر اسرائيل بخواهد روابط خود با تركيه را عادي‌سازي كند، راه خروج [از بحران روابط با تركيه] عذرخواهي رسمي است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903270516

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالي

با سلام

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی رای به کاهش محاصره غزه داد. به گزارش تلویزیون بی بی سی عربی کابینه جنگ اسرائیل در نشستی فوق العاده به کاهش محاصره غزه که از چهار سال پیش اعمال می شود رای داد.

دفتر نخست وزیر اسرائیل گفت کاهش محاصره به این معناست که تل آویو اجازه می دهد شمار بیشتری از کالاها وارد غزه شود هر چند محاصره همچنان پابرجاست.

قرار است کابیه اسرائیل در روزهای آینده تدایبیری برای اجرای این تصمیم اتخاذ کند.

کابینه جنگ اسرائیل که نیمی از وزیران در آن شرکت دارند روز گذشته ساعات پیاپی در این باره بحث و تبادل نظر کرد ولی به تصمیمی نرسید.

منبع: واحد مركزي خبر http://beta.iribnews.ir/VMK/Body.aspx?id=707123

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من حق رو بگو و اگر بن هم شدی ناراحت نباش البته اگر می دونی که حق می گی و مگر فعالیت در این سایت برای چیه و اگر قراره چیزی غیر حق گفته بشه همون بهتر که بن بشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این حمله با محکومیت بسیاری از کشورهای جهان روبرو شد اما صدور بیانیه محکومیت این رژیم در شورای امنیت با مداخله مستقیم ایالات متحده ناکام ماند.



این جنایت و به شهادت رساندن راشل کوری و حمله به ناو یو اس اس لیبرتی و ... و عدم پاسخگویی مسئولان آمریکایی و حتی تهدید معترضان نشان از این واقعیت برای مردم آمریکا دارد که جان آنها برای سردمداران این کشور ارزشی ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سفارت امریکا در تل اویو احتمالا در مورد نمردن این دختر تحقیق می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.