Recommended Posts

موشك هاي قسام رو تو كارگاه هايي كه اندازه يه اتاق كوچيكن مي سازن

تو اين كارگاه ها همزمان هم سوخت پيشران پخته ميشه و هم بدنه رو با جوشكاري ميسازن . شبي چند تا تحويل داده ميشه

جالبه كه مواد اوليه براي تهيه سوخت رو از خود اسراييل مي خرن

برد اين موشك ها حدود 3 تا 5 كيلو متره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]موشك هاي قسام رو تو كارگاه هايي كه اندازه يه اتاق كوچيكن مي سازن

تو اين كارگاه ها همزمان هم سوخت پيشران پخته ميشه و هم بدنه رو با جوشكاري ميسازن . شبي چند تا تحويل داده ميشه

جالبه كه مواد اوليه براي تهيه سوخت رو از خود اسراييل مي خرن

برد اين موشك ها حدود 3 تا 5 كيلو متره[/quote]
اولا مواد رو به صورت رسمی نمی خرند دوما بردش 10 کیلومتر هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مواد اوليه اش يه نوع كود شيمياييه كه كشاورزها استفاده ميكنن ميشه اونو با مواد ديگه اي تو ديگ گذاشت و اونقد جوشوند كه فقط يه خمير باقي بمونه كه خاصيت اشتعال شديد داره


خود سازنده هاش چندين مرتبه دست يا صورتشون دچار سوختگي شدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برپایه گزارش «آژانس دفاع موشکی» آمریکا، یک موشک بالستیک در ساعت سه و پنج دقیقه بعد از ظهر به وقت شرق ایالات متحده از جزیره کودیاک آلاسکا پرتاب شد و به طور همزمان از سوی چندین رادار در زمین و دریا ردگیری شد و ۲۵ دقیقه بعد و در فاصله سه هزار کیلومتری به وسیله موشک رهگیر سرنگون شد.

به گفته ژنرال پاتریک اورلی، رییس آژانس دفاع موشکی، این عملیات «بزرگترین و پیچیده‌ترین آزمایشی بوده است» که این آژانس انجام داده است و تا کنون سابقه نداشته است.

ژنرال پاتریک اورلی می‌گوید مساله کلیدی در دفاع این است که بتوان «از همه حس‌گرها به طور همزمان» در رهگیری موشک‌ها استفاده کرد.

با این حال به گفته ژنرال پاتریک اورلی، موشک بالستیکی که باید هدف قرار داده می‌شد از آنجا که ۴۰ سال از عمر آن می‌گذشت، برای منحرف کردن رادارها(چف) نتوانست اقدامات تدافعی را انجام بدهد که ازمایش را از حالت ایده‌ال خارج کرد.

در هواپیماها و موشک‌ها و همچنین ناوهای جنگی، برای گمراه‌ کردن رادارها یا انحراف موشک‌ها از اقدامات مختلفی از جمله پخش مواد فلزی استفاده می‌شود.

با اینکه ‌آمریکا می‌گوید که برنامه سپر دفاع موشکی، برای مقابله با حمله‌های موشکی کشورهایی چون ایران و کره شمالی است، اما مسکو این طرح را از اساس ضد روسی می‌داند و ‌آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود قلمداد می‌کند.

بخشی از این طرح شامل استقرار رادار در جمهوری چک و موشک در لهستان است. روسیه تهدید کرده است که اگر واشینگتن این طرح را متوقف نکند، موشک‌های اسکندر خود را در مرزهای غربی این کشور مستقر خواهد کرد.

سپر دفاع موشکی آمریکا در داخل این کشور نیز با انتقاد همراه شده است. مخالفان این طرح و از جمله هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آینده ایالات متحده این طرح را پرهزینه و نامطمئن خوانده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ایالات متحده این طرح نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. آزمایش روز گذشته آمریکا در حدود ۱۲۰ میلیون دلار هزینه در برداشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببينيد
1- منبع نداريد

2-تاييد موثقي در خبرگزاريهاي داخلي نداريم

3-از خبرگزاريهاي داخلي مثل فارس و مهر و جام جم و تابناك و مهر و ..... كه بر اساس موازين جمهوري اسلامي ايران هستند استفاده كنيد چون اينها براي ما معتبر هستند نه راديو فردا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نام حق

ليبي فاش كرد:
اسنادي مبني بر همدستي رژيم اسرائيل با دزدان دريايي
دقيقا هنگامي كه برخي از كشتي‌هاي تجاري، از جمله كشتي ليبيايي، راه جديدي براي فرار از دزدان برگزيده بودند، پيام‌هايي از اسرائيل دريافت كردند كه از آنها خواسته شده در مسير آب‌هاي بين‌المللي حركت كنند تا در دامان دزدان دريايي گرفتار شوند!كد خبر: ۲۷۹۸۲ تاريخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۴ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۱۱۱۶۳


سرويس بين‌الملل «تابناك» ـ در حالي كه نبرد با دزدان دريايي در خليج عدن به اوج خود رسيده، اخباري منتشر مي‌شود كه رژيم اسرائيل در دزديدن كشتي‌هاي تجاري و حمايت از دزدان دريايي، نقش بسزايي دارد.

روزنامه «الجمهورية» چاپ ليبي در همين‌ باره نوشت: جادالله الطلحي، نماينده ليبي در سازمان ملل، گفته است كه «شواهدي در دست داريم كه اسرائيل همدست دزدان دريايي خليج عدن است.»
وي افزود: دقيقا هنگامي كه برخي از كشتي‌هاي تجاري، از جمله كشتي ليبيايي راه جديدي براي فرار از دزدان برگزيده بودند، پيام‌هايي از اسرائيل دريافت كردند كه از آنها خواسته شده در مسير آب‌هاي بين‌المللي حركت كنند تا در دامان دزدان دريايي گرفتار شوند!



ليبي همچنين از ورود ناو اسرائيلي به سواحل سومالي اظهار نگراني كرده و آن را خلاف قوانين دريايي دانسته است.
«الجمهورية» مي‌افزايد: اين در حالي است كه نماينده ليبي، اعضاي شوراي امنيت را از همكاري اسرائيل با دزدان دريايي آگاه كرده است.

«العرب آنلاين» هم چند روز گذشته نوشت: فعاليت دزدان دريايي در خليج عدن بر فعاليت تجاري در كانل سوئز كارآيي منفي داشته و مقامات مصري، نگران آينده اين آبراه بين‌المللي ـ كه روزانه 150 ميليون دلار درآمد روزانه آن است ـ مي‌باشند.
«عماد جاد»، از تحليلگران مركز مطالعات سياسي الاهرام مي‌گويد: اگر وضعيت اين گونه باشد؛ شاهد ركود فعاليت‌هاي تجاري و ترانزيتي كانال سوئز خواهيم بود.
گفتني است، هر ساله 180 هزار كشتي تجاري از كانال 190 كيلومتري سوئز گذر كرده و نود هزار ميليون تن كالا كه معادل 5.7 درصد تجارت جهاني است، از اين كانال ترانزيت مي‌شود و درآمد روزانه دولت مصر از اين كانال 150 ميليون دلار اعلام شده است.

اخبار دست داشتن رژيم اسرائيل در حمايت از دزدان دريايي در حالي منتشر مي‌شود كه ربوده شدن كشتي‌هاي تجاري به يك نگراني بين‌المللي تبديل شده است و تاكنون برخي از كشور‌ها، از جمله روسيه، هند، سوئد، كره جنوبي و ايران به مقابله با اين پديده در قرن 21 برخاسته و خواستار حمايت بيشتر سازمان ملل نيز شده‌اند.

اوه اوه منبع یادم رفت.
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=27982

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
در اینکه این دزدان قرن یست و یکمی از طرف نیروی نظامی پیشرفته ای مورد حمایت مالی و نظامی قرار گرفته بود شکی نبود ولی اینکه اسرائیل در اینجا هم دست به اشوب زده باعث نگرانی میشه.
علت اینکه این واقعه چه تاثیری میتونه بر اینده بذاره هنوز مشخص نیست .
اسرائیل ظاهرا فعالیتهای خودشو گسترش داده و از گرجستان گرفته تا سواحل سومالی و از بمبئی هند تا امریکای جنوبی .

کاش فرصتی میشد و درباره عقاید نئو محافظه کاران که بوش سردرمدار اونها بود مطلبی مینوشتم.
اونها با تکیه بر اموزهای دینی سعی دارن علت اشوبها رو به وقایعی ربط بدن که در اینده رخ خواهد داد.
امیدوارم روزی بساط ین رژیم منحوس از سراسر عالم برچیده گردد.انشاالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرمانی جان علت اینکه اسرائیل دست به همکاری با دزدان دریایی زده معلوم نیست شاید تله ای برای ایران یا بعضی از کشورها باشه و اینکه شایداز روی گرسنگی این کار رو میکنند البته دزد صفت که هستن. اما در مورد چرا های این کارشون باید تحقیق بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از احتمالات اینه که بخوان از محموله های ارسالی به کشورهای مختلف اماری رو داشته باشن.
چون تا حالا این دزدان به محموله دستی نزدن ( با اینکه بعضی از این محموله های ارزش غذایی و یا تکنولوژیکی دارن ) و فقط از دول مختلف درخواست پول نقد کردن.

میشه گفت برنامه اینطوریه : من سلاحشو میدم تو بدزد. من امارشو میخوام تو پولشو بگیر !
اگر نگاهی به نقشه بندازی به راحتی متوجه میشی که اسرائیل داره روی محموله های ارسالی به غرب اسیا هم نگاهی میندازه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمار که سودی نداره اما آتو گرفتن چیز مناسبی میتونه ولی باز هم این احتمال وجود داره که دزدی مطرح باشه یکمی باید تحقیق کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقامات اداره پست رژيم صهيونيستي با صدور بيانيه‌اي رسمي اعلام كردند كه اين اداره از اين پس خدمت رساندن نامه مشتريان به خداوند را به خدمات خود اضافه مي‌كند.
به گزارش شيعه آنلاين، ديوار براق كه به آن "ديوار مبكي" نيز گفته مي شود و به اصطلاح قبله و عبادتگاه يهوديان جهان به شمار مي‌رود، داراي شكاف‌هايي است كه همواره با نامه‌هاي زيارت كنندگان آن پر مي‌شود. اين افراد كه براي خواندن نماز نزديك اين ديوار مي روند، با هدف رساندن نامه خود به خداوند، آن را درون شكاف‌هاي ديوار فرو مي‌كنند.
در همين راستا "افي هوشفمن" مدير اين زيارتگاهي كه توسط رژيم صهيونيستي اشغال شده، مي‌گويد كه هر روزه هزاران نامه از طريق اينترنت به پايگاه الكترونيكي اين زيارتگاه ارسال مي‌شود تا به اصطلاح مسئولان مربوطه اين نامه ها را بر روي كاغذ بنويسند و به نيابت از ارسال كننده آن را درون شكاف‌هاي ديوار بگذارند.
گفتني است اين كار به آن علت صورت مي‌گيرد كه خاخام‌هاي يهودي طي سخنراني‌ هاي مختلف خود به يهوديان القا كرده اند كه اين نامه‌هايي كه درون شكاف ديوار براق قرار داده مي‌شود، توسط خداوند خوانده مي‌شود.
در همين راستا مديريت اداره پست رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه اين اداره در جديدترين خدمت خود حاضر است نامه مشتريانش را به خداوند برساند يعني مشترياني كه در سراسر جهان هستند و به اينترنت دسترسي ندارند و يا مي‌خواهند نامه خود را با دست خط خود براي خدا بفرستند، مي‌توانند نامه را به اداره پست رژيم صهيونيستي بفرستند و اين اداره عمليات رساندن آن را به خدا بر عهده خواهد گرفت.
آمار نشان مي‌دهد بيشترين نامه‌هايي كه توسط يهوديان براي خدا نوشته مي‌شود براي شفاي بيماري است. دسته دوم نامه‌ها توسط جوانان عاشق براي رسيدن به عشق خود نوشته مي‌شود و كمترين اين نامه‌ها براي طلب مغفرت از خداوند است.
شيعه آنلاين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه نيروي هوايي اين رژيم مسير هواپيماهاي نظامي خود را به علت هراس از موشكهاي مقاومت فلسطين از نزديكي مرزهاي نوار غزه منتقل كرده است.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري فلسطين‌اليوم، تلويزيون رژيم صهيونيستي ديروز اعلام كرد كه نيروي هوايي اسرائيل تصميم گرفته است مسير هواپيماهاي باري نظامي خود را كه پيشتر از نزديكي مرزهاي اسرائيل با نوار غزه عبور مي‌كردند، تغيير دهد.
بر اساس اين گزارش علت اين موضوع هراس از موشكهاي مقاومت اعلام شده كه از نوار غزه به سرزمينهاي اشغالي شليك مي‌شود.
خبرنگار نظامي تلويزيون رژيم صهيونيستي با اعلام اين خبر افزود، بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده گروههاي مقاومت فلسطيني و بويژه جنبش حماس به موشكهايي دست يافته است كه مي‌تواند هواپيماهاي اسرائيلي را هدف قرار دهد.
سازمان جاسوسي نظامي رژيم صهيونيستي هفته گذشته اعلام كرده بود كه سران اين رژيم از ورود سلاحهايي به فلسطين كه به اصطلاح آنها توازن منطقه را بر هم ميزند نگرانند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض معذرت از اینکه دو پست متوالی میدم:
اعلام شد که امریکا میخواهد به بهانه مقابله با دزدان دریایی به شمال سومالی حمله کند و آنجا نیرو پیاده کند پس تا حدودی دلیل همکاری اسراییل و آمریکا در دزدی دریایی مشخص شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نظاميان رژيم صهيونيستي ظهر روز پنجشنبه يک مسجد را در جنوب بئر سبع در
داخل سرزمينهاي اشغالي هزار و نهصد و چهل و هشت را تخريب کردند.
حسن الرفاعي يک مقام محلي گفت جمع کثيري از نظاميان اسرائيلي با يورش به منطقه وادي النعيم در جنوب بئر سبع يک مسجد را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخريب کردند.
به گزارش پايگاه اينترنتي محيط ، الرفاعي تصريح کرد اين مسجد هشت سال
پيش ساخته شده بود و تنها مسجد در اين منطقه چهار هزار نفري بود.
منبع:واحد مرکزی خبر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.