aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]اونایی هم که معلومه نوش جون شما و ایادی استکبار [/quote]
ممنونم از آقای چشم سبز (greeneyeخودمون)که ما رو با ایادی استکبار جمع بستن :mrgreen:
حالا از اون فردی که این سوال های زیبا رو پرسیدی در مورد نوع موتور جتRolls Royceو میتسوبیشی می پرسی که دریایی هست یا برای پرواز؟؟خودمون می سازیمش؟تاچند درصدش رو؟؟ به خصوص Rolls Royce حتما بپرس!موتور های پروازی بیشتر معرفی کن، شده در حد گفتن حدود قدرت و تراست!!حتما بپرسی icon_cheesygrin
اصرار نکن سوال دیگه ای ندارم icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم یه زاویه دیگر البته اینو اینا این چپ ها
[color=red]
....

اولا كه بايد لينك مستقيم از منبع قرار بديد براي اخباري كه درج ميكنيد.
ثانيا نبايد از سايت​هاي مسدود شده يا فيلتر شده باشه.

ويرايش شد
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آشنایی بیشتر با این پهباد فوق سری و جاسوسی که ایران شکار کرد:
http://www.flightglobal.com/news/articles/usaf-reveals-rq-170-sentinel-is-new-stealth-uav-335875/
http://www.defenceaviation.com/2011/05/lockheed-martin-rq-170-still-in-top-secrecy.html
دوستان واقعا با توجه به اینکه خود امریکا و تمام رسان ها قبول کردند که این پرنده شکار شده و در دستان ایرانی هاست .
شکار این پرنده بسیاری از معادلات نظامی رو تغییر داد و البته با حضور سرزده سید حسن نصرالله در مراسم دیروز قدرت نمایی و افتدار ایران و حزب الله بیشتر از همیشه نمایش داده شد و با پوشش خوب روسیه از سوریه بحران زده و در آن سو اختلاف ایجاد شده بین چین و غرب و اعلام حمایت چین از ایران ، تمامی تهدیدهای اخیر تقریبا خنثی و به عبارتی به خودشان برگشت.
امیدوارم از سایر حیله ها و نقشه های دشمنان هم پیروز بیرون بیاییم. یاعلی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینم یه زاویه دیگر البته اینو اینا این چپ ها

.....

[/quote]
با عرض معذرت ، ولی این دیگه نهایت جهل و احمق بودن هست که قبول کنیم اینگونه به دست ایران برسد.این یک پهباد جاسوسی بوده که قادر به از بین بردن خود در صورت سقوط و شکست عملیات و ... هم بود.هزار جور ابزار و تجهیزات برای این موقعیت داشته... و علاوه براین همه ی دلایل به یک طرف ؛ دلیل پروار این پهباد در افغانستان چی بوده، کشف رادارها و اطلاعات و... طالبان!icon_twisted و یا اطلاعات محرمانه افغانستان؟ امریکا بارها در این گونه موارد حتی بالگرد و پهباد و ماشین و... را که دچار سانحه شده بمباران و نابود کرده حالا این پهباد فوق سری رو همین طوری ول کنه تا طالبان بیاره بده سپاه....
خلاصه چه هک کرده باشیم ، چه سقوط خود به خود کرده ! و چه طالبان آورده داده ، بالاخره این جانور قندهار! و فوق سری در دستان ما هست و این نشانه ضعف دشمن و اقتدار ما است.


[color=red]از ارسال پست متوالي خودداري كنيد
rezat1980[/color]
با عزض معذرت.ببخشید.حق باشماست.سعی میکنم قوانین رو رعایت کنم. ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینم یه زاویه دیگر البته اینو اینا این چپ ها

...

[/quote]

محض اطلاع که این هواپیما احتمال زیاد در استان خراسان رضوی به دست ایران افتاده نه خراسان جنوبی !!!
در ضمن هواپیمای به این بزرگی‌ را چه جوری از دوستان افغانیمون بخریم ؟ لابد با کامیون حمل کردیم نه ؟؟؟ یا با هواپیمای کارگو ???
راستی‌ خود آمریکا ادعا کرده که کنترل هواپیما از دستش خارج شده پس این فرضیه سقوط در افغانستان و انتقال به ایران مردود است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینم یه زاویه دیگر البته اینو اینا این چپ ها

...

[/quote]

خوب پس یعنی:
1- پرنده فوق برای جاسوسی از طالبان پرواز کرده بوده!!
2-ارتباط با ماهواره و همینطور پایگاه زمینی قطع شده.
3-اتو پایلوتش از کار افتاده
4-به طرز معجزه آسایی سالم بر زمین نشسته
5-در حالی که دیدند که طالبان آن را بدست آورده سعی نکردند آن را نابود کنند.
6-....
7-....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آیا «جانور قندهار» واقعا به دام جنگال ایران افتاد؟[/align]

دیده بان مدرن آمریکایی اکنون در اختیار نیروهای مسلح ایران است و همین مسئله باعث شده تا جنگ روانی آمریکا تلاش بسیاری را برای تحت الشعاع قرار دادن جنگال ایران صورت دهد. این بار جمهوری اسلامی اقدامی را بر ضد تجاوز یک هواپیمای غربی به حریم ایران انجام داده که هیچ کس فکرش را نمی کرد.

هواپیمای بدون سرنشینRQ-170 که اصطلاحا Sentinel یا دیده بان نامیده می شود و برخی آنرا جانور قندهار (محلی که اولین بار تصویر آن منتشر شد) می گویند، یکی از مدرن ترین پهپادهای ارتش امریکایی است که استفاده از آن دستاوردهای مهمی برای نیروهای مسلح این کشور به همراه داشته و حتی در اقدامی مهم همچون کشتن اسامه بن لادن نیز ایفای نقش کرده است.

در یک نگاه کلی، RQ-170 از نظر طراحی شبیه به بمب افکن پنهان کار B-2 نیروی هوایی آمریکا است که به منظور انجام عملیات های شناسایی در ارتفاع بالا ساخته شده است و با توجه به اینکه در سال 2007 میلادی و پس از دو سال از عملیاتی شدن این پهپاد، اولین تصاویر آن منتشر شد، مشخص می شود که از جمله جدیدترین و مدرن ترین هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی بوده که از درجه حفاظت بالایی نیز برخوردار است.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/11%7E74.jpg[/img][/align]

پس از انتشار خبر مربوط به ساقط شدن این هواپیما در خاک ایران، مهمترین سناریوی رسانه های غربی، کم اهمیت نشان دادن این اتفاق مهم است؛ این روند از انتشار تصاویر مربوط به هواپیمای بدون سرنشین پردیتور در اخبار رسانه های مهم دنیا شروع شده و با ذکر جملات و کدهای خبری همچون "از دست رفتن کنترل هواپیما" و اشاره به "گم شدن آن در هفته گذشته"، تلاش کردند موضوع را یک اتفاق ساده نظامی جلوه دهند و از این طریق، تلاش رسانه های کشورمان برای انعکاس این دستاورد مهم دفاعی، یک هیجان غیرحرفه ای معرفی شود.

اما چرا باید به این شگرد روانی رسانه های غربی و ارتش آمریکا شک کرد؟ پاسخ در بررسی زوایا و نحوه فعالیت این پهپاد مرموز امریکایی نهفته است.

می توان موضوع را با یک توضیح ساده پیش برد. امریکا به عنوان سازنده این هواپیمای مدرن، اعلام می کند که این هواپیما چند روز پیش «ناپدید» و احتمالا پس از سقوط، به دست ایران افتاده است و این موضوع هیچ نشانه ای از توانمندی خاص دفاعی در کشورمان ندارد.

این نکته شاید برای فرونشاندن جو رسانه ای موثر باشد اما از نظر بررسی کارشناسی، کاملا مردود است.

در جواب باید گفت:

وقتی سامانه های بدون سرنشین قدیمی تر و کمتر پیشرفته نسبت به RQ-170 ، مثل پردیتور دارای سیستمی هستند که به محض قطع ارتباط مرکز فرماندهی و کنترل با پهپاد، به صورت اتوماتیک به سمت پایگاه مبداء باز خواهند گشت، چگونه است که این سیستم بسیار پیشرفته که می توان جزئیاتی از عملکرد آنرا در مستند " Secrets of Navy Seal Team Six " که از شبکه دیسکاوری در سال 2011 پخش شده، مشاهده کرد فاقد این سامانه یا حتی فاقد سیستم های مرسوم برای تعیین موقعیت باشد؟!!!

نکته دیگر اینکه، این پهپادها دارای سیستم هایی هستند که پس از ناامیدی یگان هدایت کننده از بازگرداندن آن، یا به صورت دستوری و یا اتوماتیک، برای جلوگیری از دستیابی دیگران به اطلاعات آن، منفجر می شوند. پس چگونه ممکن است این پرنده مدرن بدون سرنشین، به راحتی در اختیار کشورمان قرار گرفته باشد؟

در فاز بعدی، به نظر می رسد آمریکا تلاش کرده به کمک رسانه های غربی، موضوع دستیابی کشورمان به این پهپاد را فاقد دستاورد برای ایران تفسیر کند و آسوشیتدپرس، با اشاره به اینکه «احتمالاً این هواپیما از ارتفاع بسیار بالا سقوط کرده و قطعات بزرگی به دست ایرانی ها نیفتاده» این موضوع را از دو منظر مورد توجه قرار دهد؛ 1- عدم دخالت ایران در سقوط این پهپاد 2- بی ارزش بودن قطعات به دست آمده.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/12%7E63.jpg[/img][/align]

اما پاسخ به این دو شبهه:

1- اگر این پهپاد توسط ایران، حداقل شناسایی و ساقط نشده، چگونه از قطعات کوچک آن می توان فهمید که این پرنده RQ-170 است؟
2- قطعات بر فرض کوچک هم می تواند اطلاعات مناسبی از تکنولوژی مواد به کار رفته در آن در اختیار نیروهای مسلح کشورمان قرار دهد.

واضح تر اینکه، در سالهای اخیر تعدادی از پهپادهای آمریکایی در افغانستان، عراق، پاکستان یا حتی سومالی سقوط کرده یا ساقط شده اند و در اکثر موارد نیروهای آمریکایی با بمباران لاشه به جامانده از پرنده مورد نظر، مانع از دسترسی سایر کشورها یا گروه ها به تکنولوژی به کار رفته در آنها شده اند. این مسئله نشان دهنده این واقعیت است که حتی یک پهپاد ساقط شده می تواند حاوی اطلاعات بسیار ذی قیمتی باشد، حال اگر این هواپیما به صورت تقریبا سالم بدست کشور دیگری بیفتد چه خواهد شد؟

پس می توان دریافت که طرح نکاتی مانند گم شدن این پرنده (با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن)، نابود شدن کامل آن (با توجه به مشخص شدن نوع این پهپاد توسط ایران) و بی ارزش بودن قطعات به دست آمده (با توجه به ترس امریکا از سقوط پهپادها در کشورهای مختلف) تنها خوراک رسانه ای برای شبکه ها و مطبوعات غربی محسوب می شود.

اما سوال پایانی و مهم در خصوص این اتفاق مهم، امکان اثبات دستیابی ایران به تکنولوژی کشف، انحراف و سپس هدایت پهپادهای مدرن آمریکا است.

اگرچه پاسخ قطعی به این سوال، تنها بر عهده کارشناسان متخصص و تایید مسئولان ارشد نیروهای مسلح کشورمان است، اما می توان چند شاهد مثال را برای تایید این موضوع مطرح کرد:

1- در کنفرانس مطبوعاتی 10 آگوست 2010 که در بیروت برگزار شد، سید حسن نصرالله اسنادی را نشان داد که توسط هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل گرفته شده بود. انتشار این اسناد باعث به وجود آمدن فرضیات مختلفی شد که از جمله مهمترین آن، نفوذ حزب الله به سامانه پهپادهای رژیم صهیونیستی بود که هیچگاه مورد تکذیب قرار نگرفت. آیا ایران در این زمینه از حزب الله لبنان عقب تر است؟ قطعا خیر.

2- در اختیار داشتن رادارهایی مانند نبو، کاستا و برخی سامانه های بومی. به عنوان مثال بنا بر اطلاعات تایید شده رسانه های تخصصی غرب، رادار نبو پيشرفته ترين سيستم راداري VHF است که تاکنون ساخته شده و با استفاده از توانايي هاي AESA قابليت هدايت الکترونيکي امواج، رهگيري و تعقيب زاويه اي تک پالسها و داراي قابليت تصوير سازي 4 بعدي براي رد کردن اخلالگرهاي ديجيتال را دارا مي باشد
.
3- خبرگزاری رویترز مهرماه سال جاری خبری درباره نفوذ برخی ویروس ها در سامانه هدایت پهپادهای امریکایی، منتشر کرد. به گفته این رسانه، « مقامات آمریکایی همچنان درحال بررسی این مسئله هستند که آیا این ویروس می تواند خطرناک باشد یا خیر و اینکه این ویروس چگونه می تواند بر سیستم رایانه ای به شدت محافظت شده هواپیماهای بدون سرنشین در پایگاه نوادا تاثیر بگذارد؛ جایی که خلبانان آمریکایی این هواپیماها را برای انجام دادن ماموریت در عراق ، افغانستان و نقاط دیگر به پرواز در می آورند . » نفوذ یک ویروس در چنین سیستم های پیشرفته ای، شاید چنین نتایجی را هم به همراه داشته باشد.

4- آن روز که قایق فوق سریع Bladerunner 51 به دست سپاه پاسداران افتاد و حتی رییس جمهور امریکا نسبت به این موضوع اعلام نگرانی کرد نیز برخی کارشناسان غربی معتقد بودند امکان کپی آن برای صنایع ایران امکان پذیر نیست، اما امروز جرات اصلاح سخنان خود را ندارند.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13%7E49.jpg[/img][/align]


آخر اینکه به نظر می رسد ترفند فعالی آمریکا در جهت ترغیب مسئولان ایرانی برای نشان دادن این پهپاد و به تبع آن، مشخص شدن سریع میزان موفقیت کشورمان در شناسایی، اخلال و هدایت این پهپاد مدرن باشد اما هرچه هست مطمئن شده ایم که با شناساییRQ-170 ، دیگر هواپیماهای پنهانکار و پر ادعای نیروی هوایی آمریکا که اندازه ای بزرگتر از این دیده بان امریکایی دارند، فرصتی برای عرض اندام نخواهند داشت.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/83340/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF]منبع[/url]

مدیران محترم لطفا منتقل کنن...

[color=red]كابر محترم، شما كه در بخش خبر حضور داريد، مگه تاپيك مخصوص اين موضوع رو مشاهده نكرديد؟
اگر مطلبي داريد، بايد در همون تاپيك پست ميكرديد.

از طرفي هم تكراري است.
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=220703#220703

در صورت صلاحديد، دسترسي شما به بخش خبر محدود ميشه . به دليل عدم رعايت قوانين و تكرار آن
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این تحلیل خبه:
"یک منبع در این مورد گفت: «امریکایی ها بیش از آنکه از ساقط شدن هواپیمای‌شان توسط ایران نگران باشند، نگران فناوری‌اي هستند که برای نشاندن این هواپیما به کار گرفته شده است». "
این کاری که انجام شده یعنی آمریکا باید سیاست دفاعی و خیلی از طرحها نظامی برای آینده رو تغییر بده چرا که سیاست دفاعی مبتنی برتکیه زیاد به پهپادها
دیگه کارایی نداره باید بشینن ودوباره طرح بنویسند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] نکته بعدی این هست که ناتو اذعان کرده که این هواپیما در آسمان افغانستان بوده ! و ایران گفته بطورمحدود به مرز تجاوز کرده !! یعنی اگر گفته ناتو و ایران رو با هم قبول کنیم باید بگیم که این هواپیما ربوده شده ... (عملیات پهباد ربایی) ![/quote]

دقيقا!
اين نكته ايه كه بنده هم بهش رسيدم. اگه سالم فرودش اوردن پس نشون ميده كه توي مرز ما نبوده. و درضمن امريكا به دليل همون ترسي كه از ايرانيها دارن و دوستان اشاره كردن جرات نكردن و نميكنن بيگدار به اب بزنن. پس احتمال ورود اشتباه به فضاي ايران 99٪ مردوده.


در ضمن عجب تاپيكه شلوغي شده تا سر جنبودم 2 صفحه زياد شد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شنیده ها !! حاکی از ارسال پیشنهادات از طرف روس هاست؛ که تا حدودی پیشنهادات عجیبی است.
مبلغی بیش از قیمت کل سامانه ی اس300 که ایران میخواست بخره!! ...
[/quote]

بحث فروشش كه فكر كنم 99٪ منتفيه. ولي بازديد و قراردادهايي در اين زمينه محتمله.
در ضمن برادر شما زياد ميشنويا!! يا بهتر بگم حرف شنويت بالاست!!

اي بابا يه دفعه همه نظراتشون رو كات كردن پستاي ما افتاد پشت سر هم كه!!! شما به بزرگي خودتون ببخشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اینم یه زاویه دیگر البته اینو اینا این چپ ها

.....

[/quote]
با عرض معذرت ، ولی این دیگه[color=red] [size=24]نهایت جهل[/size][size=24][/color] [/size]و [color=red][size=24]احمق بودن[/size][/color] هست که قبول کنیم اینگونه به دست ایران برسد.این یک پهباد جاسوسی بوده که قادر به از بین بردن خود در صورت سقوط و شکست عملیات و ... هم بود.هزار جور ابزار و تجهیزات برای این موقعیت داشته... و علاوه براین همه ی دلایل به یک طرف ؛ دلیل پروار این پهباد در افغانستان چی بوده، کشف رادارها و اطلاعات و... طالبان!icon_twisted و یا اطلاعات محرمانه افغانستان؟ امریکا بارها در این گونه موارد حتی بالگرد و پهباد و ماشین و... را که دچار سانحه شده بمباران و نابود کرده حالا این پهباد فوق سری رو همین طوری ول کنه تا طالبان بیاره بده سپاه....
خلاصه چه هک کرده باشیم ، چه سقوط خود به خود کرده ! و چه طالبان آورده داده ، بالاخره این جانور قندهار! و فوق سری در دستان ما هست و این نشانه ضعف دشمن و اقتدار ما است.


[color=red]از ارسال پست متوالي خودداري كنيد
rezat1980[/color]
با عزض معذرت.ببخشید.حق باشماست.سعی میکنم قوانین رو رعایت کنم. ممنون[/quote]
لطفا به عده زیادی که مخالف شما فکر میکنند توهین نکنید شما اول برادری تو ثابت کن بعد ادعای ارث کن - ما و آمریکا تقریبا یک حرف را زدیم - خارج شدن کنترل از دست آمریکا آنهم درنزدیکی مرز ما و به ادعای آمریکا ادامه مسیر پهپاد تا داخل ایران - اول شما این مطالب رو تحلیل فنی بکن بعد به مخالفین هک کردن یا هر اقدام تقابلی برنامه ریزی شده الکترونیکی ما حمله کن- کسانی که اینطور فکر میکنند برای خودشان دلایل منطقی می آورند که می تواند صحیح باشد ونهایتا شما میتوانید آنها را با دلیل رد کنید یا اشکال وارد بیاورید- دیگر جمله [size=24][color=red]نهایت جهالت و احمق بودن[/color][/size] را نمیدانم چطور به خودتان اجازه دادید به اینهمه افراد محترم نسبت دهید
لطفا از دایره ادب خارج نشوید[size=24][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]امریکا در فکر نابودی لاشه هواپیمای جاسوسی خود در ایران [/b]

امریکا در حالی خبر سقوط هواپیمای جاسوسی خود در ایران را تایید کرد که برخی منابع خبری می‌گویند امریکا دست به کار شده تا به هر ترتیبی شده لاشه این هواپیما را از ایران خارج کند یا از بین ببرد.

ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، سازمان امنیت مرکزی امریکا و پنتاگون مانورهای تبلیغاتی و عملی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند تا در سایه آن به هر ترتیبی شده لاشه هواپیمای تجسسی سرنگون شده در ایران را به دست آورند.

ساعاتی پس از سرنگونی این جنگنده در روز یک‌شنبه 4 نوامبر، رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که موفق شده‌اند یک هواپیمای تجسسی پیشرفته امریکایی را در مرزهای شرقی ایران سرنگون کنند. پس از آن ناتو تایید کرد که نزدیک به یک هفته پیش یک جنگنده امریکایی بدون سرنشین و تجسسی خود را در مرزهای شرقی‌ افغانستان از دست داده است.

اما ایالات متحده امریکا آن طور که روزنامه امریکایی واشنگتن پست گزارش داده، در یک عملیات روانی در ابتدا واکنشی از خود نشان نداد ولی بعد از گذشت 24 ساعت اعلام کرد که این هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط کرده و هیچ ارتباطی به عملیات نظامی ایران نداشته است.

با این حال سخنگوهای سازمان‌های امنیتی امریکا از هر گونه اظهار نظری در این زمینه خودداری کرده و خبرنگاران را متوجه بیانیه صادر شده از سوی ارتش امریکا می‌کنند.

کارشناسان معتقدند موضع‌گیری‌های متناقض غرب بیشتر جنبه تشویش روانی دارد تا بدین ترتیب بتوانند بدون سر و صدا وارد خاک ایران شده و این هواپیما را از ایران خارج کنند. غربی‌ها هنوز مطمئن نیستند که آیا این هواپیما به دست نیروهای نظامی ایرانی افتاده است یا خیر.

ایالات متحده امریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان هواپیماهای تجسسی بسیاری ساخت و به خدمت گرفت که تعدادی از آنها از کنترل خارج شده و در کشورهای همسایه سقوط کردند. این سومین هواپیمای تجسسی امریکا است که در خاک ایران سقوط می‌کند. پیش از این ایرانی‌ها برای اثبات ادعا و یافته خود لاشه هواپیمای سرنگون شده در مرزهای جنوبی ایران را به کارشناسان روسی نشان داده بودند که روس‌ها اصرار بسیاری داشتند که این لاشه را در اختیار گرفته و آن را بازسازی و به خدمت بگیرند.

با این حال بیانیه نیروهای نظامی ناتو در افغانستان معروف به ایساف که در این رابطه صادر شده بود، شبهات بسیاری را برای تحلیلگران و ناظران به وجود آورده است.

یک مقام عالی‌رتبه پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، ضمن تردید در صداقت بیانیایه ایساف گفت: «مقام‌های ایساف به جای این که به جزئیات ماجرا بپردازند به حواشی آن پرداخته‌اند. از این رو بیانیه ای که در این زمینه صادر کرده‌اند فاقد هر گونه اعتبار و وجاهتی است. در نتیجه نتایج آن نیز بسیار گمراه‌کننده است.»

مسئولان ایساف از پاسخ دادن به هر گونه سوالی درباره بیانیه صادر شده توسط این سازمان سر باز می‌زنند و حاضر هم نیستند که جزئیات بیشتری از هواپیمای تجسسی سرنگون شده ارائه دهند.

یک مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «ما وظیفه نداریم درباره پرونده‌های حساس امنیتی جزئیات بیشتری ارائه دهیم.»

در همین رابطه منابع رسمی امریکایی فاش کردند که مسئولان امریکایی به فکر انجام عملیات سری در خاک ایران افتاده‌اند که این هواپیمای پیشرفته تجسسی را از این کشور خارج کرده یا نابود کنند. اما پس از بررسی‌های بسیار فعلا به این نتیجه رسیده‌اند که انجام چنین عملیاتی هزینه‌های بسیاری دارد و باعث ایجاد مخاطرات سنگین در برابر ایران خواهد شد و بهتر است دست به خطر نزنند.

با این حال مسئولان امریکایی‌ همچنان به فکر برگرداندن این هواپیما هستند. یکی از ارگان‌های امنیتی امریکا پیشنهاد داده است که نیروهای ویژه امریکایی فعال در افغانستان وارد ایران شده و با کمک مزدوران ایرانی لاشه این هواپیما را به دست آورده و آن را نابود کنند.

گزینه دیگری نیز پیشنهاد شده مبنی بر این که یک گروه خرابکار به ایران فرستاده شود که بقایای این هواپیما را منفجر کنند. پیشنهاد سومی نیز مطرح شده و آن این که لاشه هواپیما از طریق حمله هوایی نابود شود.

مقام‌های امریکایی به شدت از این مساله نگرانند که ایرانی‌ها بخواهند این هواپیما را خود بازسازی کرده و از آن استفاده کنند.
یک مسئول امریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته است که امکان فرستادن نیروهای ویژه به ایران برای از بین بردن لاشه این هواپیما وجود ندارد چرا که این مساله می‌تواند حوادث بزرگ‌تر و خطرناک‌تر بیشتری را ایجاد کند. چرا که هر گونه ورودی به ایران برای نابودی لاشه این هواپیما ممکن است نزد ایرانی‌ها این شائبه را ایجاد کند که ما به آنها اعلام جنگ کرده‌ایم.

منبع: http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/All/bodyView/18636/index.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]پیشنهاد مقامات آمریکایی برای عملیات در ایران برای بازپس گیری هواپیمای جاسوسی [/size][/color]
پیشنهاد دیگر هم این بود که گروهی به طور غیرقانونی وارد ایران شود و هواپیمای آمریکایی را منفجر کند. گزینه سوم هم هدف گیری هواپیما در ایران در حمله هوایی بود.
شماری از مقامات آمریکا پیشنهاد ورود نظامیان آمریکایی به ایران برای بازپس گیری هواپیما جاسوسی خود را مطرح کرده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، شماری از مقامات آمریکا پیشنهاد داده اند با انجام عملیات سری در داخل خاک ایران، هواپیمای جاسوسی که به تازگی توسط ایران سرنگون شده بازپس گرفته شود.

یک مقام آگاه نظامی در هفته جاری از سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا در مرزهای شرق کشور توسط پدافند ایران خبر داده بود. وی گفته بود که این هواپیما، با اندکی خسارت در اختیار ایران قرار گرفته است.

براساس این گزارش، یک منبع رسمی آمریکا گفت که مقامات این کشور به این موضوع فکر کردند که با انجام عملیات سری در داخل ایران ، هواپیمای جاسوسی را پس گرفته و آن را نابود کنند ولی در نهایت به این نتیجه رسیدند که چنین عملیاتی ارزش ریسک ندارد زیرا ممکن است منجر به رویارویی خطرناکی با ایران شود.

مقامات آمریکایی گزینه های دیگری را نیز برای باز پس گیری هواپیمای جاسوسی خود بررسی کردند. براساس گزینه اول، یک گروه از نظامیان ویژه مستقردر افغانستان به خاک ایران اعزام شوند و در کنار آن، از مزدوران داخلی در ایران برای یافتن لاشه هواپیمای آمریکا استفاده شود.

پیشنهاد دیگر هم این بود که گروهی به طور غیرقانونی وارد ایران شود و هواپیمای آمریکایی را منفجر کند. گزینه سوم هدف گیری هواپیما در ایران در حمله هوایی بود.

با این حال مقامات آمریکایی نگران بودند که این عملیات بازپس گیری لاشه هواپیما یا نابودی آن ، کشف شود .

یک مقام آمریکایی هم گفت که پیشنهاد بازپس گیری هواپیما یا نابودی آن مورد استقبال مقامات آمریکایی قرار نگرفت زیرا ممکن بود به حادثه ای بزرگتر منجر شود.

یک مقام مسئول در آمریکا هم بیان داشت: ورود یک گروه از نظامیان رزمی به خاک ایران برای بازپس گیری لاشه هواپیما یا نابودی آن می تواند آمریکا را در معرض اتهام دولت ایران قرار دهد زیرا اقدامی در راستای آغاز جنگ است.

شماری از مقامات آمریکایی برخلاف اعلام نظر مقامات ایران گفته اند این هواپیما با استفاده از هک سامانه های الکترونیکی نظامی آمریکا یا اقدام نظامی ، سرنگون نشده بلکه مشکل فنی منجر به سقوط این هواپیما شده است.

با این حال مقامات ایرانی اعلام کرده اند که هواپیما را با بهره مندی از روش های جنگ الکترونیک در اختیار خود قرار گرفته اند و به زودی آن را در معرض نمایش قرار خواهند داد. به گفته آنها ایران قادر خواهد بود با مهندسی معکوس از این نوع هواپیما که انحصاراً‌ در اختیار آمریکاست کپی سازی کند.

منبع: icon_twisted
http://www.asriran.com/fa/news/192256/پیشنهاد-مقامات-آمریکایی-برای-ورود-به-ایران-و-بازپس-گیری-لاشه-هواپیمای-جاسوسی
................................................................................[color=red]
[size=18]هواپیمای پیشرفته آمریکایی به زودی در معرض دید رسانه ها قرار می‌گیرد [/size][/color]
تاکنون دولت آمریکا خبر مبنی بر سقوط هواپیمای بدون سرنشین خود بر اثر شلیک ایران را تایید نکرده است/ مقامات آمریکایی احتمال می‌دهند این همان هواپیمایی باشد که هفته گذشته در غرب افغانستان ناپدید شد.

نسیم آنلاین: شبکه خبری بی‌بی‌سی با اشاره به سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ایران اعلام کرد؛ اگر این موضوع تایید شود، فصل جدیدی از "نبرد خاموش" میان ایران و آمریکا خواهد بود.

یک فرمانده نظامیان ناتو در افغانستان اعلام کرد؛ خبر سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ایران، احتمالا به 'هواپیمای بدون سرنشین شناسایی غیرمسلح' آمریکایی اشاره دارد که هفته گذشته در غرب افغانستان ناپدید شد.

به گزارش رویترز، رسانه‌ها در حالی از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ایران خبر داده‌اند که یک مقام آمریکایی اعلام کرد؛ نشانه‌ای از سقوط هواپیمای این کشور وجود ندارد.

شبکه تلویزیونی صدای آمریکا به نقل از یک مقام نظامی آمریکا، سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی این کشور در خاک ایران را تایید کرد اما علت این مساله را 'سقوط' و 'از دست رفتن کنترل هواپیما' عنوان کرد.

منبع: :mrgreen:
http://www.asriran.com/fa/news/192260/هواپیمای-پیشرفته-آمریکایی-به-زودی-در-معرض-دید-رسانه-ها-قرار-می‌گیرد
...............................................................
[color=red][size=18]نماینده مجلس: از هواپيماي آمريكايي كپي‌سازي می کنیم [/size][/color]
هواپیمای RQ-170 سنتینل يک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و رادار گریز است که از سوی شرکت تسلیحاتی مارتین لاکهید آمريكا ساخته شده است.

نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ايران براي بروز كردن امكانات دفاعي و تجهيزات نظامي خود از هواپيماي آمريكايي كپي سازي مي‌كند.

حسين ابراهيمي امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با جام جم آنلاين با بيان اينكه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با عنوان RQ-170 سنتینل در اختيار ايران است، افزود: اين هواپيما در حال جاسوسي توسط نيروهاي مقتدر و تواناي جمهوري اسلامي ايران به غنيمت گرفته شد.

وي با اشاره به واكنش آمريكائيها از تصرف اين هواپيما توسط ايران اظهار داشت: آنها اظهار ناراحتي كرده و از اينكه ايران از آن استفاده كند، نگران هستند.

نماينده بجنورد در مجلس تاكيد كرد: اگر هواپيماي مذكور از هواپيماهاي موجود در ايران مدرن تر باشد، قطعا از آن كپي سازي خواهد شد.

ابراهيمي تصريح كرد: تعرض هواپيماي آمريكائي به حريم ايران، جزو اسناد قابل پيگيري است و يقينا ايران حق خود را در مجامع بين المللي مطرح و پيگيري مي كند.

وي افزود: ايران اين تجاوز را بي پاسخ نخواهد گذاشت و مجلس شوراي اسلامي واكنش نشان خواهد داد.

هواپیمای RQ-170 سنتینل يک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و رادار گریز است که از سوی شرکت تسلیحاتی مارتین لاکهید آمريكا ساخته شده است.

روز یکشنبه (۴ دسامبر/۱۳ آذر) رسانه ها از «سرنگونی» و در اختیار گرفتن اين هواپيما خبر دادند که در حال گشت زنی و جاسوسی حریم هوایی شرق ایران را نقض کرده بود.

پیشتر مقام های آمریکایی از گم شدن این هواپیما خبر داده بودند اما این که هواپیما به دست نیروهای ایرانی افتاده باشد را تائید نکرده بودند.

این دو مقام همچنین تائید کردند که هواپیمای شناسایی قادر به جمع آوری اطلاعات از داخل ایران با پرواز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بوده است.

خبر ساخت آن در سال ۲۰۰۹ به رسانه های فعال در حوزه امور نظامی درز کرد و در سال ۲۰۱۰ نیروی هوایی آمریکا وجود این نوع هواپیما را تایید کرد.

منبع: icon_cheesygrin
http://www.asriran.com/fa/news/192254/نماینده-مجلس-از-هواپيماي-آمريكايي-كپي‌سازي-می-کنیم[size=12][/size][size=12][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لل، این جناب تحلیلگر سایت فوق گویا بتلفیلد جدیده را بازی کرده،

بیایید برویم در خاک ایران نابودش کنیم!
یک گروه کوماندو بفرستیم بترکانندش!!
میرویم بمبارانش می کنیم و بر میگردیم!!!
اصلا به اوباما می گوییم مستقیم به ایرانی ها دستور بدهد یا بیاورند تحویلش بدهند یا نابودش کنند!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ساعاتی پس از سرنگونی این جنگنده در روز یک‌شنبه 4 [color=red]نوامبر[/color]
سوتی منبع رو ببین فرق دسامبر و نوامبر رو یادش ر فته
[quote]در همین رابطه منابع رسمی امریکایی فاش کردند که مسئولان امریکایی به فکر انجام عملیات سری در خاک ایران افتاده‌اند که این هواپیمای پیشرفته تجسسی را از این کشور خارج کرده یا نابود کنند. اما پس از بررسی‌های بسیار فعلا به این نتیجه رسیده‌اند که انجام چنین عملیاتی هزینه‌های بسیاری دارد و باعث ایجاد مخاطرات سنگین در برابر ایران خواهد شد و بهتر است دست به خطر نزنند.

با این حال مسئولان امریکایی‌ همچنان به فکر برگرداندن این هواپیما هستند. یکی از ارگان‌های امنیتی امریکا پیشنهاد داده است که نیروهای ویژه امریکایی فعال در افغانستان وارد ایران شده و با کمک مزدوران ایرانی لاشه این هواپیما را به دست آورده و آن را نابود کنند.

گزینه دیگری نیز پیشنهاد شده مبنی بر این که یک گروه خرابکار به ایران فرستاده شود که بقایای این هواپیما را منفجر کنند. پیشنهاد سومی نیز مطرح شده و آن این که لاشه هواپیما از طریق حمله هوایی نابود شود. [/quote]

چقدر جالبه این احتمالی بود که بنده در جواب پرسش جناب worior تو صفحه 20 دادم و ایشان هم همین احتمال بالا را مطرح کرد
[quote] Quote:
اما درصورتی که فرض کنیم در زمان سقوط ایران نمیدونسته - قبول نکردن ریسک بمباران به معنی امکان هشیار کردن ایران بوده و احتمال میدادند بتونند با نیروی انسانی مزدور بروند درمحل منهدمش کنند ؟ این چطوره؟



هنوز تا روشن شدن کامل جزییات این ماجرا که احتمالا چند هفته ای به طول خواهد انجامید باید صبر کرد ..

ولی در مورد نیروی مزدور در محل کاری بس پیچیده تر از این هست که بخوان با هواپیما بزننش .
ولی یک هفته زمانی که فاصله بین سقوط تا افشا شدن هست زمان مناسبی برای هر کاری بوده ! . پس این طور باید تصور کرد که این پرنده بالافاصله کشف شده و نیروهای پدافند یا محلی منطقه رو بسیار زودتر با استفاده از هلیکوپتر یا هر چیز دیگری جستجو کردند .. [/quote]

[size=18]اینطوری که پیش میره باید این تایپیک رو یکی از منابع خبری بسیار سری این پهپاد بدونیم که داره احتمالاتش واقعی میشه[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.