امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام


راجع به اسکادران های تامکت نهاجا هم اطلاعات جامع موثقی وجود داره ؟



یه اطلاعات کمی وجود داره ولی به دلیل این که هنوز این اسکادران ها فعال هستند و توش یه خورده امار از تامکت های ایران هست به دلیل قوانین از گفتن اون تو سایت معذورم .



به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


راجع به اسکادران های تامکت نهاجا هم اطلاعات جامع موثقی وجود داره ؟


بله اطلاعات جالبی وجود دارد که شاید در اینده ایی نزدیک به صورت رسمی منتشر شوند ...
به صورت سر بسته می توان عرض کرد که گردانهای تامکت نهاجا گردانهای 81 و 82 (پروژه قوش اسمان یا موشک هواپایه سجیل در ابتدا بر روی گربه های این گردان ازمایش شد ) و 83 تاکتیکی پایگاه هشتم شهد بابایی و گردان 63 ام پایگاه ششم شهید یاسینی (که تامکت های گردان 83 ام را در دورن خود جای داده است) می باشند
گردان 82 ام گردانی است که تامکت های مشهوری دارد ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

اسکادران VF-2 BOUNTY HUNTERS

_____________________________


نشانه تماس (اسم رمز):BULLETS

f14-squadron-logo-vf002.gif

f14-squadron-logo-vf002-01.gif

f14-squadron-logo-vf002.jpg



_____________________________



تاسیس اسکادران VF-2 به روزهای آغازین حمل و نقل های هوایی ,نیروی دریایی باز می گردد .در سال 1922 ماموریتی به این اسکادران محول شد بدین صورت که این اسکادران هواپیما های مورد نیاز ناوUSS Langley را تامین کند و هواپیما های این مرکز در قالب (CV-1 ) شروع به انجام وظیفه کردند .
سال های میان 1920 -1930 , تنها وظیفه VF-2 حمل ونقل هوایی بود.اما با شروع جنگ جهانی دوم این بار VF-2 با اسکادران جنگنده پا به میدان نهاد و در طول جنگ توانست از خود رکورد های جالبی به جای بگذارد .هواپیما های این اسکادران در جنگ جهانی دوم از ناو USS Lexington به پرواز در امدند و توانستند مانع حمله گسترده ژاپن به استرالیا شوند .در حالی که Hellcat F6F ها از عرشه ناو های CV-6)USS Enterprise ) و( USS Hornet (CV-12
واین ناو برمی خاستند این اسکادران توانست بیش از 500 فروند از هواپیما و بیش از 50 هزار تناز مهمات و آذوقه دشمن را نابود سازد که در مقابل 7 فروند از هواپیماهای این اسکادران از دست رفت .
طبق نظر سنجی مجله زندگی در مورد VF-2 , این اسکادران به عنوان محبوب ترین اسکادران جنگنده در اقیانوس آرام شناخته شد.این اسکادران نیز همانند 1 -VF بعد از جنگ جهانی منحل گردید وتا 27 سال از صحنه هوایی دور بود .اما با معرفی F-14 بار دیگر این اسکادران در صحنه هوایی شرکت یافت و کار خود را در 14 اکتبر 1972در پایگاه Miramar با آموزش خدمه خود شروع و اولین سری تامکت در ژوئیه سال 1973 به این اسکادران پیوست .

تحویل F-14 در بهار سال 1974 به پایان رسید و این در حالی بود که از زمان تولید تا آن موقع نرخ تولید و ساخت تامکت پایین بود .این اسکادران در کنار VF-1 برای عملیات (باد مکرر) که گشت هوایی بر فراز شهر سایگون بود شرکت جست .VF-2 در ابتدا در قالب واحد های CVW-14 و CVW-2 بر روی ناو( USS Enterprise (CVN-65 استقرار یافت اما بعدا به ناو ( USS Ranger( CV-61 نقل مکان وتا سال 1993 در انجا سکونت یافت وقبل از ان نیز همچنین در سال 1984بر روی ناوCV-63 ) Hawk USS Kitty) مستقر شد .در طول این سال ها که تامکت در خدمت VF-2 بود این اسکادران توانست امتیاز ها و جایزها ی زیادی به دست بیاوردکه شامل دریافت 3 نشان نبرد ( E ) از COMNAVAIRPAC (فرمانده نیروی دریایی نیروهای هوایی اقیانوس آرام) بود ونشان نبرد ( E )نشانگر کارامدترین اسکادران در ناوگان اقیانوس آرام بود .لازم به ذکر است که این نشان اکنون نیز وجود دارد.همچنین VF-2 برنده جایزه سالانه Boola-Boola در خلال سال های 1985-1987 نیز شد که این نشان به اسکادران های داده می شد که می توانستند بیشترین امتیاز را در شلیک موشک سالانه بدست آورند .

از دیگر جوایز گرفته شده توسط این اسکادران می توان به برنده شدن جایزه Mutha ان هم در 3 دوره متوالی که به اسکادران هایی اعطا می شد , که بهترین آمادگی را در ارائه وظایف تامکت را داشتند.این اسکادران اولین اسکادرانی بود که توانست اولین تامکت نیروی دریایی را از عرشه ناو هواپیما بر ان هم بدون بکسل هوا به هوا به پرواز دراورد .
در سال 1987 ,VF-2 , دویست وشصت هزار فرود بر روی عرشه ناو USS Ranger به نام خود ثبت کرد .این واحد در جنگ اول خلیج فارس در کنار اسکادران VF-1 در ناو USS Ranger حضور داشت و بیش از 500ماموریت جنگی و 1900 ساعت پرواز رزمی را بر عهده گرفت .این اسکادران هیچگاه به صورت مستقیم وارد درگیری با اهداف عراقی نشد و ماموریت این واحد :گشت های هوایی واسکورت بمب افکن ها بود.

با انهدام ناو رنجر در سال 1993 , همانند VF-1 این اسکادران نیز به حالت تعلیق در امد اما این واحد خوش شانس بود چون تصمیم نیروی دریایی بر ان شد تا این اسکادران پذیرای F-14D سوپر تامکت شود .پس از جایگزینی و تغییرات , این اسکادران ماموریت یافت تا در ناو ( USS Constellation (CV-64 استقراریابد.
پس از سال 1995 VF-2 به پایگاه خویش که همان Miramar بود بازگشت وتا سال 1996 در انجابه سر برد اما دیری نپایید که ماموریت جدیدی به این اسکادران محول شد و این واحد بار دیگر به اقیانوس آرام بازگشت و در این حین سوپر تامکت ها دستخوش تغییرات شدند که از جمله این تغییرات به نصب LANTIRNمی توان اشاره کرد که این تغییرات باعث شد تا این هواپیما ها توانایی حمله دقیق در هر شرایط اب وهوایی رابدست آورند .

زمانی که آموزش این اسکادران با سوپر تامکت تکمیل شد این واحد بار دیگر بر روی عرشه ناوUSS Constellation پدیدار شد .VF-2 در سال 1995 و1997 برنده جایزه ( E ) ازCOMNAVAIRPAC , سال 1995 و 1997 برنده Boola-Boolaو در سال 1997 و1999 برنده جایزه ( S ) (که جایزه ایمنی پرواز بود) , شد .
F-14A
 




f14-squadron-vf002-05.jpg


f14-squadron-vf002-04.jpg


F-14D,1996

f14-squadron-vf002-01.jpg


F-14D,2000

f14-squadron-vf002-02.jpg


F-14D,2004

f14-squadron-vf002-03.jpg





مترجم وگرداورنده :F14AA


هر گونه برداشت از این مطلب منوط به ذکر نام مترجم و منبع می باشد


ادامه دارد ...

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم


اسکادران VX-4 EVALUATORS

____________________________________


f14-squadron-logo-vx4.gif

____________________________________




این اسکادران در سال 1950 در New England برای توسعه سیستم های هشدار دهنده زود هنگام هوابردتاسیس گردید اما به دلایلی در سال 1951 به Patuxent River که مقر NAS بود انتقال یافت که درهمان جا منحل شد .VX-4 بار دیگر در سال 1952 در Mugu و در مقر NAS برای تست و پرتاپ موشک های هدایت شونده و تست عملیاتی راه اندازی شد .

در سال 1960 علاوه بر انجام وظایف محوله, این اسکادران ماموریت یافت تا پروزه هایی مانند : تست رادارهای زمینی , سیستم های ناوبری داپلر و آزمایش تجهیزات اندازه گیری از راه دور هوا به هوا را انجام دهد .این واحد با دریافت هواپیمای F- 7 U کار خود را آغاز کرد که پس از مدتی هواپیمای F - 3 Dو مدتی بعد F-10 های بهینه سازی شده که دارای دو سرنشین بودند , وارد این ناوگان شدند .با ظهور بول پاپ و موشک اسپارو 3 ,هواپیما های A-4 وF-3H جایگزین هواپیما های F-3 و F-7شدند و مدتی بعد موشک سایدوایندر و هواپیمای F-8 نیز به این جمع ملحق گردیدند .در اوایل دهه 1960 F-4 ( فانتوم ) و در سال 1970 F-14A ( تامکت ) و اخیرا F/A-18 ( هورنت )به این اسکادران تحویل داده شد .

از جدید ترین تست های انجام گرفته بر روی سلاح ها و سیستم های مورد استفاده هواپیماهای این واحد می توان به آزمایش AIM-7M ( اسپارو ) , AIM-9M ( سایدوایندر ) , AIM-54C (فونیکس یا فینیکس ,که مربوط به قبل سال 2006 می باشد ) و دستگاه های هشدار دهنده رادار اشاره کرد .

در ژانویه 1990 , فانتوم پس ازسه دهه , از خدمت در VX-4 بازنشسته شد و چند ماه بعد علاوه بر مدل های قبلی تامکت ,مدل جدید تر آن یعنی همان سوپر تامکت وارد این اسکادران گشت و در طول آن سال این واحد تست هایی را برای توسعه گیرنده اخطار راداری ALR-67 انجام داد و همچنین از دیگر فعالیت های این اسکادران تلاش برای نصب AIM-120 ( آمرام ) بر روی F-14B بود . پس از حمله عراق به کویت و در جریان حمله آمریکا به عراق در همان سال , VX-4 در جنگ حضور داشت که عملیات های شناسایی که به این واحد سپرده شد نتایج مطلوبی را در پی نداشت که این مسئله به ضعف و نقایص
دستگاه های شناسایی بر می گشت . پس از جنگ این اسکادران شروع به رفع مشکلات ناوگان مستقر خود در دریای سرخ و خلیج فارس کرد وپس از رفع این مشکلات تلاش هایی برای نصب آمرام بر روی F/A-18 انجام گرفت که در نهایت در اوایل سال 1994 این تلاش ها به ثمر نشست .در سال 1993 هورنت تست هایی را در VX-4 انجام داد ولی در نتیجه ادغام دو اسکادران VX-4 و VX-5با هم وتبدیل شدن آنها به یک واحد , F/A-18C/D ( سوپر هورنت ) جایگزین F/A-18(هورنت ) شد.در تاریخ 30 سپتامبر 1994 VX-4 منحل گردید و بعضی از هواپیما های این اسکادران در قالب VX-9 به
ادامه حیات خود پرداختند .




F-14 A

f14-squadron-vx04-01.jpg


F-14 D

f14-squadron-vx04-03.jpg


F-14 D

f14-squadron-vx04-04.jpg

___________________________

مترجم و گردآورنده : F 14 AA

هر گونه برداشت از این مطلب منوط به ذکر نام مترجم ومنبع می باشد

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم تنها اف 14 برای ما ساخته شده بود و فقط برای دردی را دوا کرد و نه برای سازنده اش بجز سودش
فکر کنم تمام رکوردها شکار و قبلیت های این گربه عجوبه فقط برای ایرانی ها رخ نمایانده است
و به خاطر همین هم بود که آمریکا ازش خسته شد اما ایران نه
چنین مثالی دیگر در تاریخ می باشد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


بسم الله الرحمن الرحیم

اسکادران VF-2 BOUNTY HUNTERS
_____________________________


این اسکادران اولین اسکادرانی بود که توانست اولین تامکت نیروی دریایی را از عرشه ناو هواپیمابر آن هم بدون بکسل هوا به هوا به پرواز دراورد .



با عرض سلام و ادب و تشکر! :star: good%20luck.gif
:thinking: میشه این قسمت رو برامون توضیح بدید؟


به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




با عرض سلام و ادب و تشکر! :star: good%20luck.gif
:thinking: میشه این قسمت رو برامون توضیح بدید؟




درست میفرمایید شما! و اگر هم دقت کنید، میبینید در سری های آخری که از سوپرتامکت استفاده کرده اند، از آرایش تسلیحاتی 2اسپارو ، 2سایدواندر و 4فینیکس
بهره بردند! دلیلش هم اینه که آمریکا هیچگاه موفق نشد در شرایط رزمی، شلیک موفقیت آمیزی رو با فینیکس تجربه کنه!! واسه همین... hee%20hee.gif

بسم الله الرحمن الرحیم

اسکادران VF-2 BOUNTY HUNTERS
_____________________________


این اسکادران اولین اسکادرانی بود که توانست اولین تامکت نیروی دریایی را از عرشه ناو هواپیمابر آن هم بدون بکسل هوا به هوا به پرواز دراورد .


فکر کنم تنها اف 14 برای ما ساخته شده بود و فقط برای دردی را دوا کرد و نه برای سازنده اش بجز سودش
فکر کنم تمام رکوردها شکار و قبلیت های این گربه عجوبه فقط برای ایرانی ها رخ نمایانده است
و به خاطر همین هم بود که آمریکا ازش خسته شد اما ایران نه
چنین مثالی دیگر در تاریخ می باشد؟





با سلام خدمت شما دوست عزیز

ممنون از نکته بینی شما

به دلیل این که من یک کلمه رو اشتباه ترجمه کردم , مفهوم این قسمت بطور کل اشتباه شد !

ترجمه درستش اینه که :

این اسکادران اولین اسکادرانی بود که برای اولین بار تامکتی که مجهز به TDU-32A / B ( برای اهدف تیراندازی هوا به هوا ) بود را از روی عرشه ناو هواپیمابر به پرواز درآورد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.