razavisw

نابودی مرکز حکومت در ایران اسلامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده یک موضوع بسیار تلخ رو می خواهم مطرح کنم که از نظر استراتژیک باید بررسی بشه و دوستان به دلیل طرح این مسأله از بنده خرده نگیرند.

طبق نظرات دوستان در مورد جنگ احتمالی ایران و آمریکا، بنده به این نتیجه رسیدم که اکثر دوستان این تقابل رو در سطح یک جنگ تمام عیار ارزیابی می کنند.
حال با این فرض آمریکا تمام تلاش خود را خواهد کرد که مرکز حکومت را مورد تسخیر و در صورت عدم توانایی در این کار تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که مرکز حکومت را از بین برده و یا ارتباط رأس حکومت را با سایر بخش ها از کار بیندازند.

همه می دانیم که نوع قانون اساسی کشور عزیزمان برای اداره این کشور یک سنگ بنا که همان ولایت (مطلقه) فقیه است و 4 ستون که شامل دولت، مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام است را شامل می شود.

مشخص است که هدف قراردادن سه ستون کشور (مجلس ، قوه قضائیه و مجمع تشخیص) باعث اختلال وسیع در کشور نخواهد شد. اما سنگ بررسی این تاپیک باید برای سنگ بنای این کشور و ستون مهم آن یعنی قوه مجریه باشد.

اول ما مسئله‌ی هدف قرار دادن دولت را بررسی میکنیم(مسئله رهبری را به دلیل سنگینی مطلب به بعد از بررسی این گزینه موکول می کنیم): فرض را بر این بزارید که مثلا حمله موشکی و بمباران گسترده‌ای بر علیه پاستور انجام شد. به طور مثال در این حمله ریاست جمهور و معاون اول و مثلا وزرای صنعت و رفاه و آموزش پرورش و کشور شهید شدند. حال دوست داشتم که بدانم راه حل نظام چیست؟
* آیا حضرت آقا یک گروه را جایگزین خواهد کرد تا بطور موقت و قبل از برگزاری انتخابات امور را مدیریت کنند و این راه حل سبب می شود کشور دوباره به حالت عادی برگردد.
* آیا شُک این حمله کشور را به سمت بحران پیش خواهد برد.
* آیا... (این گزینه بعد از مطرح کردن مسئله رهبری مطرح خواهد شد.)

ممنون می شوم که در این تاپیک شرکت کنید.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول از همه بنده یک پیشناز برای این بحث مطرح کنم.

آیا ما طرحی را برای اداره شرح ها در وضعیت بحرانی داریم. مثلافرض کنید تهران مورد حمله شدید قرار گرفته و خبری از تهران در هیچ سطحی مخابره نمی شود.
حال گروه های ترروریستی نیز اقدام به خراب کاری در شهرها کرده و مخالفین نظام نیز به انجام راهپیمایی و اختلال در شهر ها می پردازند(مانند آنچه در سوریه در حال اتفاق است)
آیا ما نیروی ضد تروریست خوبی را آموزش داده‌ایم.
نیروی انتظامی و بسیج در چه سطح آمادگی هستند؟
آیا سپاه وارد خواهد شد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینید، درمورد اولین سوال که مطرح کرده اید، خود رهبر کنترل اوضاع را تا انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه ی جدید اداره میکند و فکر نکنم مشکلی آنچنانی پیش بیاد.
اما در مورد موضوع دومتون، سپاه در ایران وظیفه دارد تا هر کجا و هر زمان که تمامیت ارضی و نظام مقدس ولایت فقیه به خطر اقتاد وارد عمل بشه و هر توطئه ای رو خنثی بکند. با توجه به این که سپاه قدرته بیشتری در کنترل امور نصبت به ارتش داره، خطر کودتا نیز اتفاق نمی افتد و در ایران مشکلی پیش نمیاد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من
بنده از سناریوی خوب شروع کردم
هنوز تلخ نشده!!!
اما خب ما در صورتیکه وارد درگیری گسترده با آمیکا بشیم، درگیری مستقیم بیشترین تمرکز سپاه رو خواهد گرفت و اینجاست ما به نیروهای ضد شورش و بخصوص ضد تروریست احتیاج داریم.
متاسفانه بنده اطلاعی از نیروی ورزیده ضد تروریست در ایران ندارم و اگروجود داشته باشه قطعا زیر مجموعه‌ی سپاه خواهد بود و با هدایت سازمان اطلاعات سپاه و همکاری وزارت اطلاعات به انجام ماموریت می پردازه، اما خب طبق اونچیزی که بنده به نظرم میرسه ما نباید در این مواقع وابستگی به سپاه داشته باشیم چون باید تمرکزش را در اداره مناطق جنگی به کار بگیره و به نظر من(خیلی زود شروع کردم این مبحث رو) باید ما سیستمی شبیه طرح والکریا در حکومت نازی طراحی کنیم که بدون وابستگی به هیچ کدام از ارکان حکومت بتواند ساختار حکومتی رو مستقر نگهداره و این طرح با گستردگی بسیج قابل انجام خواهد بود.
البته به هیچ عنوان نه این بسیجی که ما داریم و باید خیلی خیلی آموزش ببنند، در سطوح مختلف ضد تروریستی و ضد شورش و همچنین واکنش سریع. اما خب طرح والکریا نیز خطراتی دارد که دوستانی که با این طرح آلمان نازی آشنا هستند و طرح رو مطالعه کردند (و همچنین در [url="http://www.imdb.com/title/tt0985699/"]فیلم والکریا[/url] با بازی تام کروز نیز نمایش داده شده که به شدت توصیه به دیدنش به عزیزان می کنم) دوستدارم که توضیحات بیشتری بدهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله من فیلم والکری رو دیده ام. گفتم کودتا باید توسط ارتش صورت بگیره و در فیلم والکری شما دیدید که نیرو های اس اس کودتا بکنند؟ ایران هم نیروی ضد تروریستی داره. هم نیروی انتظامی هم سپاه و هم ارتش و هم وزارت اطلاعات.
امیدوارم که جوابه سوالتون رو گرفته باشید.
یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقت بشه که مشخص هست که ما تمام این بحث های استراتژیک و نظامی ای که در سایت انجام می دیم رو کارشناسان امر در بالا قبلا انجام داده و برای آن راه حل هایی دارند، ما اینجا این را بحث نمی کنیم که آیا آنها برنامه دارند، خب واضح است که این برنامه در تمام زمینه ها موجود است اما ما اینجا بناست این راه حل ها را به نقد کشیده نقاط ضعف و قدرت را بیان کنیم.

بنده مثل اینکه باید سناریوها رو همین الآن بگم
سناریوی اول: شهادت اعضای اصلی دولت
سناریوی دوم: (زبونم لال ، زبونم لال) شهادت حضرت آقا در حمله به بیت ایشان یا حسینیه‌ی حضرت امام
سناریوی سوم اتفاق افتان هردوی این سناریوها به فاصله‌ی زمانی بسیار کم.

دوستان میدونم تلخه این سناریوها اما یک ضرب المثل هست که میگه : [color=#ff0000]امید به بهترین حالت داشته باش، برنامه برای بدترین حالت[/color].

خب باید توجه داشته باشیم که هیچ برنامه ای رو نمی توان با در نظر گرفتن تمام جوانب انتظار عملی شدن را داشته باشیم.

حال بنده به طور مثال سناریوی تلخ سوم رو بسط میدم.

فرض کنید طی سه روز بمباران و موشک باران تهران (دوستان خواهشا پدافند تهران و ... مطرح نکنند این بحث بدترین سناریوست) پاستور و خیابان فلسطین با خاک یکسان میشه [color=#ff0000]و...[/color]
حالا اخبار یا اعلام میکند یا نمی کند و در صورتی هم که اخبار کامل همه چیز را نگویند باز شایعات به راحتی در تمام کشور پخش میشنده. نتیجه چیست؟

*مردم در شک و بهت شدید به سر می برند
* مدیران جزء با بحرانهای شدیدی در اطراف خود مواجه می شوند.
* سپاه و ارتش در حال جنگ در تمامی نقاط است و ضمن اینکه روحیه خود را از دست داده‌اند اما دارند تمام از جان گزشتگی ها را برای حفظ تمامیت ارضی این کشود به کار می بندند.
* افرادی که با نظام به طور جدی مشکل دارند به راحتی به عرض اندام در شهر ها می پردازندو...
* حالا از همه جا بدت آنکه منافقینی که در لباس نیروهای این کشور (چه دولت ، چه مجلس، چه مجلس خبرگان و جاهای حساس دیگر) که همه می دانیم وجود دارند و اسلام بیشترین ضربه را از این افراد در طول تاریخ خرده است بهترین ضمینه را برای عرض اندام و توطئه می بینند.
* گروه های مسلح در مرز ها و منافقین در داخل کشور به عملیات‌های تروریستی دست خواهند زد.

حال غیر عاقلانه است که ما از سپاه و ارتش (با توجه به درگیری گسترده در مناطق جنگی) انتظار فعالیت در ضمینه کنترل شهر‌ها را داشته باشیم و غیر از فعالیت شدید سازمان اطلاعات و وزارت اطلاعات در بحث سیاسی، نمی توان انتظار بیشتری داشت.
به نظر من باید بسیج و نیروی انتظامی در این زمینه وارد شوند و خب باید سطح آمادگی آنها برای این کار بسیار بیشتر از وضع موجودی که همه شاهد هستیم باشد.

باید سیستم های مدیریت بحران با طراحی و مدیریت وزارت کشور و نظارت شدید وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات در این زمینه توجیه شوند.
باید به بسیج کنترل محلات (که در حال حاضر نیز برنامه در این زمینه موجود است) بدون وابستگی به مراکز مدیریت آموزش داده شود.
سپاه باید فقط کارهایی مانند خنثی سازی بمب و نابودی خانه‌های تیمی را بر عهده داشته باشد.
و نیروی انتظامی کارهای کنترل شهر‌ها را و سرکوب شورش های احتمالی در مراکز اصلی شهر

خب سه خط بالای من که مشخص هست تا به الآن وجو داشته اما مهمترین ویژگی که بنده مد نظرم هست این است که این مدیریت در سطح هر شهر و استان به هیچ وجه نباید وابسته به مدیریت مرکزی کشور باشد و در صورت وابستگی این برنامه به شدت دچا اخلال می شود و اینجاست که بخث من شکل می گیرد. [u][b][color=#ff0000]اصل عدم وابستگی مدیریتی[/color][/b][/u]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از نظر من وقتي اين اتفاق ها ميفته (خدايي نا كرده) سريعا تا روز بعد جانشين رهبري مشخص ميشه ( مثل وفات حضرت امام ره) و جانشين كشور رو اداره مي كنه ،‌ البته چنين چيزي بعيد است !‌ زيرا اگه رهبر شهيد بشه ديگه مردم به هيچ وجه با كسي كنار نمياند و براي گرفتن ايران بايد ايران رو شخم زد!
در ضمن به غير از بحث هاي حفاظتي و ..................

خوب حالا براي اين منافق و ... چه كنيم؟‌من مي گويم بيانيه مي دهيم كسي خواست از جاش تكون بخوره جرمش به عنوان خيانت به كشور قلمداد ميشه و به اشد مجازات ميرسه بعدشم ميزنيم يه 10-15 كله گنده هاشون رو سريعا اعدام مي كنيم تا حساب كار دست بقيه بياد !‌دوستان لطفا نگيد دور از انسانيته و .... كه هر چيزي شرايط خاص خودش رو داره !‌ در ضمن فرض كنيم وزارت اطلاعات تو هر شهر 100 نيرو داشته باشه ، خومب اين نيروها بايد به سرعت تمامي حركات رو زير نظر بگيرند و در صورت مشاهده تحركاتي با همكاري نيروي انتظامي و بسيج قائله رو ختم كنند ............

البته نهادهاي ايران هر كدام اين تواناليي رو دارند (+ دستورالعمل) كه خودشون اوضاع رو كنترل كنند ، خوب اينجا به همون ايده آقاي رضايي تو انتخابات گذشته مبني بر فدرالي كردن ايران مي رسيم چون اينتوري هر فدرال مي تونست به صورت 100 درصد مستقل عمل كنه ! البته الانم راه كارهاي هست كه قوانين فدرالي مانند رو اجرايي كنيم!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببین در مورد اون قسمت که میگی سپاه و ارتش بدون انگیزه میجنگند، من این رو برای یکی دیگه توی یه تایپیکه دیگه که احتمالا جناب حامدمطلع باشند توضیح دادم. ما اگه هم اتفاقی بیوفته از وطن با ارزش تر برای دفاع نداریم. حالا اگه حمله نظامی هم صورت گرفت پس ارتش سپاه بسیج و وزارت اطلاعات برای چی هست؟ همه ی این چیز هایی رو هم که مطرح کردید رو در دستور کار قرار میدند.
اما من نظر آقای حامد در مورد اعدام سران شورشی بدون 0/000000000000000000000000000001 ترحم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hamedof' timestamp='1345755198' post='266706']
از نظر من وقتي اين اتفاق ها ميفته (خدايي نا كرده) سريعا تا روز بعد جانشين رهبري مشخص ميشه ( مثل وفات حضرت امام ره) و جانشين كشور رو اداره مي كنه ،‌ البته چنين چيزي بعيد است !‌ زيرا اگه رهبر شهيد بشه ديگه مردم به هيچ وجه با كسي كنار نمياند و براي گرفتن ايران بايد ايران رو شخم زد!
در ضمن به غير از بحث هاي حفاظتي و ..................

خوب حالا براي اين منافق و ... چه كنيم؟‌من مي گويم بيانيه مي دهيم كسي خواست از جاش تكون بخوره جرمش به عنوان خيانت به كشور قلمداد ميشه و به اشد مجازات ميرسه بعدشم ميزنيم يه 10-15 كله گنده هاشون رو سريعا اعدام مي كنيم تا حساب كار دست بقيه بياد !‌دوستان لطفا نگيد دور از انسانيته و .... كه هر چيزي شرايط خاص خودش رو داره !‌ در ضمن فرض كنيم وزارت اطلاعات تو هر شهر 100 نيرو داشته باشه ، خومب اين نيروها بايد به سرعت تمامي حركات رو زير نظر بگيرند و در صورت مشاهده تحركاتي با همكاري نيروي انتظامي و بسيج قائله رو ختم كنند ............

البته نهادهاي ايران هر كدام اين تواناليي رو دارند (+ دستورالعمل) كه خودشون اوضاع رو كنترل كنند ، خوب اينجا به همون ايده آقاي رضايي تو انتخابات گذشته مبني بر فدرالي كردن ايران مي رسيم چون اينتوري هر فدرال مي تونست به صورت 100 درصد مستقل عمل كنه ! البته الانم راه كارهاي هست كه قوانين فدرالي مانند رو اجرايي كنيم!
[/quote]

خب در صورتیکه به صورت کاملا فدرالی بشه که مثل آمریکا باید برید مطالعه کنید که چه اختلافی بین دولت مرکزی و دولت‌های فدرالی پیش اومده که در این مواقع بنده یک جمله‌ی قصار دارم که می گم: ما متاسفانه یاد نگرفتیم یا مرجع باشیم یا مقلد یاد گرفته ایم در هر زمینه برای خود مجتهد باشیم و این مشکل مشکل اصلی کشور ماست.

خب راه حل ها رو باید باز کرد.
اگر در داخل مجلس خبرگان اتفاق نظری وجود نداشت و اختلافات شدیدی بود
اگر اجماع حاصل شد اما جو جامعه آن را نپذیرفت
و صدها اگر که باید بررسی شود.
البته بنده اعتقاد شدید دارم که علم را حضرت آقا به امام زمان خواهد داد اما خب باید برای هر شرایطی بحث کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام بحث جالبی هست ولی یه دفعه رفتید رو اصل موضوع و به قول خودتون تلخ ترین سناریو و همچنین دارید یه حالت های محالی رو بررسی میکنید .
اول اینکه خدایی نکرده در هر جنگ احتمالی مطمئن باشید اشخاص مهم کشور در جاهای امنی پناه داده میشن که بمب های سنگر شکن هم نتونن واردش بشن .
دوم اینکه به قول خودتون همه این سناریو ها از قبل پیش مقامات بالا تعریف شده و تکلیف مملکت با این سناریو ها مشخص هست .
ولی اگه دارید بحث رو پیشنهادی جلو می برید تا پیشنهادات دوستان رو در این بین دریابید باید بگم خیلی از جوانب امر رو باید در نظر گرفت جنگی که شما داری ازش صحبت میکنی یک جنگ تمام عیار هست عملآ ثابت شده تو جنگ های اخیر نیروی زمینی تا اوایل جنگ کار خاصی نمیکنه پس یک طرف قضیه رو میتونیم حل شده بدونیم ضمن اینکه نیروی مقاومت بسیج یه ذخیره برای انقلاب هست که همیشه تو صحنه هست و مطمئن باشید در همچین شرایطی نه تنها نیروی مقاومت بسیج بلکه مردم باز مثل اوایل جنگ بسیج میشن تا کشور از هم نپاشه (الکی نیست رهبر یه مملکت رو شهید کنن و مردم ساکت بشینن حتی مخالفین) بعد اینکه انگیزه سپاه و ارتش حفاظت از مقام ولی فقیه و رهبر هست و زبونم لال شهادت شخص رهبری مطمئن باشید نه تنها انگیزه شون از دست نمیره بلکه بیشتر انگیزه میگیرن خاصیت شهادت همینه دیگه حالا ممکنه این وسط تو فرماندهی کل قوا یه مشکلاتی پیش بیاد ولی با تدبیر و تدبر سریع حل میشه . ضمن اینکه ایران الان تو بعد اطلاعاتی خیلی پیشرفت داشته هرچند باز از یه جاهایی نیش میخوریم ولی تو این چند سال تونسته دوست و دشمنشو تو منطقه پیدا کنه و توشون نفوذ کنه و بحث ورود منافقین به این آسونی ها نیست .
کلآ بحث یکم پیچیده هست و در سطح رجلان سیاسی و نظامی بسیار بالا رتبه هست شاید یکم بحث جلوتر بره بتونیم بیشتر منظور بحث رو دریابیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Dezchilds' timestamp='1345756282' post='266717']
با سلام بحث جالبی هست ولی یه دفعه رفتید رو اصل موضوع و به قول خودتون تلخ ترین سناریو و همچنین دارید یه حالت های محالی رو بررسی میکنید .
اول اینکه خدایی نکرده در هر جنگ احتمالی مطمئن باشید اشخاص مهم کشور در جاهای امنی پناه داده میشن که بمب های سنگر شکن هم نتونن واردش بشن .
دوم اینکه به قول خودتون همه این سناریو ها از قبل پیش مقامات بالا تعریف شده و تکلیف مملکت با این سناریو ها مشخص هست .
ولی اگه دارید بحث رو پیشنهادی جلو می برید تا پیشنهادات دوستان رو در این بین دریابید باید بگم خیلی از جوانب امر رو باید در نظر گرفت جنگی که شما داری ازش صحبت میکنی یک جنگ تمام عیار هست عملآ ثابت شده تو جنگ های اخیر نیروی زمینی تا اوایل جنگ کار خاصی نمیکنه پس یک طرف قضیه رو میتونیم حل شده بدونیم ضمن اینکه نیروی مقاومت بسیج یه ذخیره برای انقلاب هست که همیشه تو صحنه هست و مطمئن باشید در همچین شرایطی نه تنها نیروی مقاومت بسیج بلکه مردم باز مثل اوایل جنگ بسیج میشن تا کشور از هم نپاشه (الکی نیست رهبر یه مملکت رو شهید کنن و مردم ساکت بشینن حتی مخالفین) بعد اینکه انگیزه سپاه و ارتش حفاظت از مقام ولی فقیه و رهبر هست و زبونم لال شهادت شخص رهبری مطمئن باشید نه تنها انگیزه شون از دست نمیره بلکه بیشتر انگیزه میگیرن خاصیت شهادت همینه دیگه حالا ممکنه این وسط تو فرماندهی کل قوا یه مشکلاتی پیش بیاد ولی با تدبیر و تدبر سریع حل میشه . ضمن اینکه ایران الان تو بعد اطلاعاتی خیلی پیشرفت داشته هرچند باز از یه جاهایی نیش میخوریم ولی تو این چند سال تونسته دوست و دشمنشو تو منطقه پیدا کنه و توشون نفوذ کنه و بحث ورود منافقین به این آسونی ها نیست .
کلآ بحث یکم پیچیده هست و در سطح رجلان سیاسی و نظامی بسیار بالا رتبه هست شاید یکم بحث جلوتر بره بتونیم بیشتر منظور بحث رو دریابیم.
[/quote]

خیلی ممنون و من منتظر هستم تا دوستان دیگر بحث را باز کنند.
بنا نیست که من سناریو بگم؟!
بنظرم بهتر بحث رو مقداری تعدیل کنیم و برگردیم سر سناریوی اول.
در صورت حمله و از کار افتادن دولت چه اتفاقی می افتد. (معلومست که حضرت آقا به یک روز نشده کارها رو راست و ریست می کنه اما...)
در سطح مدیریت های کلان و جزء چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
نظر عموم جامعه چه خواهد بود؟ آیا باعث اتحاد خواهد شد یا اینکه بسیاری از مردم به حکومت ایراد خواهند گرفت که باید صلح برقرار شود.
تکلیف مخالفان نظام که اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم بسیار بیشتر از اوایل انقلابند چه خواهد شد؟ به چه طریقی باید در آن و ضعیت بحرانی برخورد کرد.
آیا باید مانند اوایل فتنه‌ی 88 با مدارا رفتار کرد یا اینکه شدیدا مورد سرکوب قرار داد؟!
این سوالاتیست که به نظر من اول سر اینها بحث کنیم و فعلا سناریو‌ی دوم و سوم را کنار بگذاریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در شرايطي كه دولت مركزي نيست فدرال بهتره تا استان! همين

در ضمن ديگه من نمي دونم خبرگان چيكار مي كنه! ديگه يه فكري بايد بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][b][color=#ff0000]اگر پیش از تصمیم دشمنان، بتوانیم سناریوی آن‌ها را بخوانیم در اندیشیدن تدابیر، موفق‌تر خواهیم بود.[/color][/b][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مقام معظم رهبری 2-6-1391[/font][/size][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان تا حالا اصطلاح دولت در سایه به گوشتون خورده؟
معمولا اشخاص و مراکز حساس جایگزین های از پیش تعیین شده برای زمان های حساس و غیر مترقبه دارند. حتی بعضا مکان های متعددی هستند که به ترتیب اولویت بندی شدن و با سقوط یکی مدیریت به بعدی منتقل میشه.
گاهی این قضیه متمرکز هست و گاهی جدا جدا.
که البته این اطلاعات از سری ترین موضوعات در کشورها می تونه به حساب بیاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله، زمانی هم که آقای رجایی به شهادت رسیدند، فورا امام خامنه ای جایگزین شدند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.