EBRAHIM

جنگنده چندماموریته اف/ای - 18 هورنت (F/A-18 Hornet)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='100' timestamp='1347646890' post='271137']
سلام

جنگنده ی قابلی هست ...

این موتورش .... دستشون نمی سوزه !؟
[/quote]

من چند جا شنیده بودم که میشه بدون هیچ مشکلی به نازل های موتور دست زد. فکر نکنم فتوشاپی باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا نازل موتور از موادی ساخته شده که ناقل حرارت نیست و احتمالاهمین کمک میکنه که برای مدت بیشتری بشه از پس سوز استفاده کرد!
من شنیدم موادی(احتمالا سرامیک) وجود داره که حتی اگه به حرارت بالایی برسه برای چند ثانیه حرارت رو منتقل نمیکنه و میشه بهش دست زد و فکر میکنم که این مواد از جمله فناوری های فضایی هست و تو بدنه فضا پیما ها استفاده میشه تا هنگام بازگشت به جو به فضاپیما آسیب نرسه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1347701448' post='271234']
احتمالا نازل موتور از موادی ساخته شده که ناقل حرارت نیست و احتمالاهمین کمک میکنه که برای مدت بیشتری بشه از پس سوز استفاده کرد!
من شنیدم موادی(احتمالا سرامیک) وجود داره که حتی اگه به حرارت بالایی برسه برای چند ثانیه حرارت رو منتقل نمیکنه و میشه بهش دست زد و فکر میکنم که این مواد از جمله فناوری های فضایی هست و تو بدنه فضا پیما ها استفاده میشه تا هنگام بازگشت به جو به فضاپیما آسیب نرسه!
[/quote]

سلام
گران اند !؟

چون اگه بشه چند لایه ی نازک از این مواد رو تو بدنه ی تانک ها به کار برد ، قاعدتا باید اثر بخشی سلاح های خرج گود علیه تانک را بسیار کاهش بده !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اطلاع ندارم و متاسفانه حتی اسمشو هم نمیدونم! ولی این مواد (احتمالا سرامیک) رو در حالت داغ انگار میشه برای چند ثانیه تو دست نگه داشت !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مواد لایه روییشون تخریب میشه و موقتا میتونه انتقال حرارت رو کند کنه. ولی اینطور نیست که شما دستتون رو بذارید روی چیزی که یه طرفش 2000کلوین دما داره و دستتون نسوزه! اون اتفاق هم توی چند ثانیه بیشتر نمیفته، ولی چون دما توی همون محدوده زمانی خیلی کوتاه تا حد بسیار بالا افزایش پیدا میکنه، مشکلی براش پیش نمیاد. اگه هم توی زمان طولانی این اتفاق بیفته، کل ماده ش تخریب میشه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد دست زدن ، مگه موتور توربوفن نیست
مگه از جداره های کناری هوای فشرده رد نمیشه
پس نباید زیاد گرم باشد و گرمای تنها هوای فشرده باید قابل لمس باشد
این شکل را نگاه کنید
[url="http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Turbofan_operation_(lbp).png"]http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Turbofan_operation_(lbp).png[/url]

اصلا اشتعال با بدنه که دست گذاشتن ارتباطی ندارد و آن قسمت توسط جریان هوای فشرده تولیدی توسط توبوفن ایزوله می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arminheidari' timestamp='1347683158' post='271185']
وقتی آواکس هست کاربرد این هواپیما چیست؟
[/quote]

کار آواکس کلا با کار هواپیماهای جنگ الکترونیک مثل EA-18G Growler یا EA-6B Prowler فرق میکنه . آواکسها وظیفه ی نظارت بر نبرد و اخطار از راه دور (به کمک رادارهای قدرتمند که تا برد 400 کیلومتر رو پوشش میدن) داره و در حقیقت کار ESM (پشتیبانی الکترونیکی) رو انجام میده . اما هواپیماهایی مثل Growler برعکس وظیفه ی اخلال الکترونیکی در سامانه های دشمن (ECM) رو بر عهده داره . این هواپیماها در حقیقت نسل های بعدی هواپیماهای Wild Weasel هستند که در دکترین سرکوب پدافند هوایی (SEAD) و اختلال در سامانه های ارتباطی و راداری وظیفه ی مهمی رو بر عهده دارند .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1347789451' post='271355']
[quote name='arminheidari' timestamp='1347683158' post='271185']
وقتی آواکس هست کاربرد این هواپیما چیست؟
[/quote]

کار آواکس کلا با کار هواپیماهای جنگ الکترونیک مثل EA-18G Growler یا EA-6B Prowler فرق میکنه . آواکسها وظیفه ی نظارت بر نبرد و اخطار از راه دور (به کمک رادارهای قدرتمند که تا برد 400 کیلومتر رو پوشش میدن) داره و در حقیقت کار ESM (پشتیبانی الکترونیکی) رو انجام میده . اما هواپیماهایی مثل Growler برعکس وظیفه ی اخلال الکترونیکی در سامانه های دشمن (ECM) رو بر عهده داره . این هواپیماها در حقیقت نسل های بعدی هواپیماهای Wild Weasel هستند که در دکترین سرکوب پدافند هوایی (SEAD) و اختلال در سامانه های ارتباطی و راداری وظیفه ی مهمی رو بر عهده دارند .
[/quote]


یعنی رادار و شناسایی کار آواکس و اخلال کار اینها است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله ، البته این هواپیماها در برخی مواقع با توجه به توانایی ها و گیرنده های الکترونیکی که دارند میتونند نقش SIGINT محدود (جمع آوری اطلاعات الکترونیکی) رو هم ایفا کنند . اما نقش اصلیشون حمایت اختلال (Support Jamming) و Stand Off Jamming در موارد اسکورت بمب افکن های استراتژیک و سرکوب سامانه های پدافندی (و حتی جنگنده ها) هست .

در حال حاضر قلب تپنده ی سامانه ی جنگ الکترونیک هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا همین پاد AN/ALQ-99 هست که البته به اذعان خود نیروی دریایی ، در مقابله با رادارهای پیشرفته ی امروزی چون رادار سامانه های پدافندی S-400 ناتوان هست ، اما برای عمده ی رادارهای ما هنوز تهدید جدی محسوب میشه .

برای AN/ALQ-99 هم مانند هر جمر فعالی روش های خنثی کردن وجود داره ، پاد AN/ALQ-99 اولین پاد جنگ الکترونیک کنترل کامپیوتری هست که سیگنال های منطقه رو دریافت ، پردازش و سپس سیگنال اختلال متناسب با اون رو میفرسته . یعنی به سیگنال های رادارهای ما وابسته است . لذا برای کاهش اثر جمینگ میشه از تغییر تصادفی فرکانس یا تغییر استپی استفاده کرد که باعث گسستگی عملکرد جمینگ اخلالگر میشه ، استفاده از چندین رادار در باندهای فرکانسی مختلف پاد رو مجبور میکنه یا تمام توانش رو روی یکی از فرستنده ها بذاره (که در این صورت رادارهای دیگه باز هستند) یا توانش رو بین چند فرستنده پخش کنه که باعث کاهش توان روی هر باند میشه . (البته در Growler ، پاد جنگ الکترونیک مکمل موسوم به AN/ALQ-218 تا حدودی این ضعف رو پوشش داده)

همچنین توان پایین سیگنال آنتن های جمینگ هوایی نسبت به زمینی (6.8 کیلووات در مدلهای جدید) دست ما رو برای اعمال قدرت توی سیگنال خروجی برای خنثی کردن اثر موج اختلال باز میذاره (BurnThrogh) راه حل دیگه (که Hard kill به حساب میاد) استفاده از موشک های برد بلند مثل S-200 با سیکر پسیو برای هدف گرفتن منبع سیگنال اختلال (هواپیمای اخلالگر) هست .
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arminheidari' timestamp='1347743277' post='271279']
در مورد دست زدن ، مگه موتور توربوفن نیست
مگه از جداره های کناری هوای فشرده رد نمیشه
پس نباید زیاد گرم باشد و گرمای تنها هوای فشرده باید قابل لمس باشد
این شکل را نگاه کنید
[url="http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Turbofan_operation_%28lbp%29.png"]http://fa.wikipedia....ation_(lbp).png[/url]

اصلا اشتعال با بدنه که دست گذاشتن ارتباطی ندارد و آن قسمت توسط جریان هوای فشرده تولیدی توسط توبوفن ایزوله می شود
[/quote]
جناب حیدری عکسی که شما قرار دادید یه موتور توربوفن بدون پس سوزه!
تو موتورهای توربوفن پس سوز دار هوای کنار گذری که توسط فن به قسمت نازل موتور هل داده میشه در فاصله بین مجرای خروجی هوا تا نازل در اثر تماس با هوای گرم خارج شده از توربین گرم میشه و صد درصد بدنه موتور رو هم گرم میکنه !
VOLVO AERO RM 12
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/GT_aero_1.jpg[/IMG]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1347874057' post='271631']
[quote name='arminheidari' timestamp='1347743277' post='271279']
در مورد دست زدن ، مگه موتور توربوفن نیست
مگه از جداره های کناری هوای فشرده رد نمیشه
پس نباید زیاد گرم باشد و گرمای تنها هوای فشرده باید قابل لمس باشد
این شکل را نگاه کنید
[url="http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Turbofan_operation_%28lbp%29.png"]http://fa.wikipedia....ation_(lbp).png[/url]

اصلا اشتعال با بدنه که دست گذاشتن ارتباطی ندارد و آن قسمت توسط جریان هوای فشرده تولیدی توسط توبوفن ایزوله می شود
[/quote]
جناب حیدری عکسی که شما قرار دادید یه موتور توربوفن بدون پس سوزه!
تو موتورهای توربوفن پس سوز دار هوای کنار گذری که توسط فن به قسمت نازل موتور هل داده میشه در فاصله بین مجرای خروجی هوا تا نازل در اثر تماس با هوای گرم خارج شده از توربین گرم میشه و صد درصد بدنه موتور رو هم گرم میکنه !
VOLVO AERO RM 12
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/GT_aero_1.jpg[/img]
[/quote]

فکر کنم باتوجه به شکل مجرای هوای فشرده و هوای احتراق از هم مجزا هستند و در انتها به هم ملحق می شوند و همین مانع گرمایش زیاد می شود
از سوی دیگر سرعت و فشار بالا باعث عدم ایجاد فرصت تبادل حرارت می گردد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=5]بسم الله الرحمن الرحیم[/size][/center]


[center][color=#000080]با سلام خدمت دوستان[/color][/center]


[center][color=#000000]این ویدئو در رابطه با خلاصه ای از نقش های هواپیمای F/A - 18 هورنت در جریان جنگ خلیج فارس هست[/color][/center]

[center][color=#000000]که در این میان به نمایش کوتاهی از نبرد هورنت با فیشبد می پردازد ، که هورنت به کمک E -2 موفق به رهگیری میگ 21 می شود . [/color][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/An_F-A-18C_Hornet_launches_from_the_flight_deck_of_the_conventionally_powered_aircraft_carrier.jpg[/img][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/photos_1223346812.jpg[/img][/center]



[center][color=#4b0082]حجم : 12.5 MB[/color][/center]


[center][size=6][url="http://www.aparat.com/v/KTbGh"][color=#B22222]دانلود [/color][/url][/size][/center]
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.