ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

نقل قول

وی در ادامه با تکرار ادعاهای پیشین خود، مدعی شد: این جنگ می‌تواند همین فردا به پایان برسد. این مسئله می‌تواند رخ دهد اگر حماس اسلحه خود را زمین بگذارد و اسرای ما را آزاد کند. اسرائیل امنیت کسانی که اسرا را بازگردانند تضمین خواهد کرد اما کسانی که آنها را مسلح کرده‌اند بدانند اسرائیل درپی آنها خواهد آمد و عدالت را درباره آنها اجرا خواهد کرد.

 

فردی که پوزش به خون 20 هزار کودک کشته شده و 20 هزار کودک مفقود دیگه فقط در یک فقره آلودست معلومه که مست از کشتارهای این چند وقت اخیر راحت سرجاش نمیشینه تا نشونیش. صریحا میگه میخواد ادامه بده تا قلب ایران و این بهترین فرصت برای ما هم هست.

 

امیدوارم نیروهای حماس فریب آمریکا و غرب را نخورند در این فقره. عیش نتانیابو و رفقاش را که با شکتن یحیی سنوار اسراشون را آزاد شده میبینند خیلی راحت میتونه به فنا بره. بلینکن فردا در یک عملیات فریب دیگه و برای فشار و تطمیع منطقه برای فشار به حماس و فضاسازی به خاورمیانه سفری فوری برنامه ریزی کرده. امیدوارم نیروهای حماس خودشون را تنها حس نکنند و خون شهیدان را مهم بشمارند و همچنان پرقدرت ادامه بدند. در این مرحله امتیاز دادن به دشمن و تسلیم خواسته هاش شدن پیروزی برای دشمن هست ولی مقاومت حتما پیروزی به همراه خواهد داشت به فضل و خواست خدا.

 

پ ن: سرمستانه فکر میکنه کارش توی غزه و لبنان تموم شده و بعد میاد سوریه و عراق و یمن و ایران. غرور و تکبر در این مرحله خوبه. به کار ما میاد!

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , aminf14 گفت:

این کلام بقیه رو همیشه جوک دانستن و خود رو نوستراداموس نشونه ای از خود شیفتگی زیاد و قائل نبودن به تعامل و مدارا در گفتگوه. اسرائیل همه دنیا هم پشتش باشن باز هم ضعف های سرزمینی و ساختاری خودشو داره. با تمام سیستم های آفندی و پدافندی دنیا هم نمیتونه نداشتن عمق استراتژیکشو پوشش بده و در عملیات وعده صادق 2 که رسما آبکش شد و این سیستم های پدافندی پرطمطراق ولی ناکارامد گنبد آهنین، فلاخن داوود یا پیکانش در مقابل حملات موشک ایران ضعیف نشون دادن. اسرائیل اگر با ایران وارد جنگ شه میخواد با موج حمله های 1000 فروندی موشک چیکار کنه؟مثلا در دو نوبت 5000 موشک روانه کشورش شه اونوقت چه چاره ای داره؟ میخواد نیروی هوایی و سیستم پدافندی و نیروگاه برق و تاسیسات آب شیرین کن رو هم راهی پناهگاه کنه مثل مردمانش؟ دوم اسرائیل تا ابد نمیتونه به ترکیب نیروی هوایی و پدافندیش بنازه.  هرچقدر که در عمق خاک دشمنانش مثل لبنان پیش میره از چتر پدافندی حمایت کننده اش خارج میشه و نیروهاش در مقابل پاتک دشمن آسیب پذیر میشه.

 

تریپ نوسترداموس برداشتن کاری هست که دوستان و همفکران شما از پارسال همین موقع ها برداشتن فقط اینکه یکی از عزیزان مدیر برداشته و تمامی پیش بینی های اونها رو از تاپیک غزه دلیت کرده. پارسال همین موقع ها بسیاری می گفتند که اسرائیل جرات نمی کنه وارد خود غزه بشود که شد، اسرائیل وارد خان یونس نخواهد شد که شد، اسرائیل به رفح نمی رود که رفت.... و هزاران پیش بینی عجیب و غریب که انگار طرف توی اتاق عملیات ارتش اسرائیل شنود کارگذاشته... تمامی اون پستها و پیشبینیهایی که غلط از آب درآمدند بلااستثنا از تاپیک حذف شدند. چرا؟ خدا عالمه. 

 

درباره جوک بودن یا نبودن حرف من و بقیه هم اجازه بدیم آیندگان تصمیم بگیرند فکر کنم بهتر باشه. در ضمن من عاشق بحث کردن هستم ولی وقتی به دوستی یادآوری می کنم حرفت تحلیلی پشت ش نیست و ایشون هم جواب می ده که بر اساس اطلاعات به این گزاره رسیده یعنی دیگه باب تعامل و بحث بسته شده و فقط می مونه جوک گفتن و لطیفه تعریف کردن.

 

درباره عمق استراتژیک حق با شما است و مطمئنا خودشون به این نقطه ضعف شون بیشتر از من و شما آگاه هستند ولی هر کسی نقطه ضعفهای خودش رو داره.

 

درباره موج حملات چند هزار فروندی به شما عرض می کنم که چند تا موج می تونید ارسال کنید؟ کارخانجات موشک سازی ما هم به هر حال محدودیتهای خودشون رو دارند. هر چقدر هم موشک دپو کنیم بازهم برای یه جنگ این چنینی کافی نیست. در نهایت جنگ رو سرباز پیاده می بره، موشک و هواپیما و ماهواره همه مهم هستند اما همیشه و همه جا حرف آخر رو نمی زنند. 

 

اینکه فرمودید اسرائیل تا ابد نمی تونه تا ابد به ترکیب نیروی هوایی ش و پدافندش بنازه دقیقا حرف نتانیاهو هست. اسرائیل تا حالا سعی کرده مثل لاکپشت رفتار کنه ولی ظاهرا فهمیده که رفتار لاکپشتی اون امنیتی رو که مد نظرش هست تأمین نمیکنه و حالا داره سعی می کنه ادای مار رو دربیاره. اینکه چقدر موفق بشه به صدها عامل بستگی داره و قابل پیش بینی نیست.

 

آخرین جمله متن شما دقیقا مشابه پیش بینی های دوستان هست در هنگام عبور سربازان اسرائیل از غزه به سمت خان یونس. باز هم میگم برادر عزیز من. این جنگی هست که اسرائیل از  حدود 6-7 سال پیش براش آماده شده و شک نکنن که اسرائیل تا 10-15 کیلومتر به درون خاک لبنان نفوذ خواهد کرد و همون چیزهایی که در غزه شاهدش بودیم در روستاهای جنوب لبنان شاهدش خواهیم بود. مطمئنا به نیروی تک ور تلفات سنگینی وارد خواهد شد و این نبرد یه رژه پیروزی نخواهد بود اما نتانیاهو خودش رو برای دادن این تلفات آماده کرده. خلاصه این که به قول ما اومده تا این دندون لق بکنه.

 

البته همون طور که دوستان در اسکرول سایت اشاره کردند من هم عقیده دارم که نه حماس و نه حزب الله از بین نخواهند رفت حتی اگر تک تک افراد اونها و حتی افراد خانواده شون و حتی بچه محل هاشون کشته بشوند. حماس و حزب الله هیئت سینه زنی یا تیم فوتبال نیستند بلکه هر کدوم یک اندیشه و ایدئولوژی هستند با یک عقبه.

 

نقطه ضعف اصلی اسرائیل اینه که نه تونسته عقبه فکری حماس و حزب الله رو از بین ببره(اگر از بین برده بود که وضعیتش این نبود) نه می تونه بدیل و جایگزین افیونی به جای اونها ایمپلنت بکنه. پس در نهایت از نظر من در طولانی مدت راه به جایی نخواهد برد و برنامه ریزی 6-7ساله اش هم تماما تبدیل خواهد شد به باد هوا مگر اینکه این مشکل آخری رو حل بکنه.

 

و من الله توفیق لنا و لکم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم