arminheidari

ساخت نخستین پهباد عمود پرواز دنیا توسط محققان کشور

Recommended Posts

خب یک کوآد داریم با یک بدنه شلوغ!!!
اما تا قدرت مانور و سرعت نشست و برخاست و وزن حقیقی برخاست این پهپاد!! مشخص نشه نمیشه نظر درستی در موردش داد.
اگر ارتفاع خوبی داشته باشه که داره میشه تو مناطق عملیاتی برای کشف هدف و دید از بالا ازش استفاده کرد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1352278617' post='281075']
دوستان فلسفه‌ی این چند پره‌ای بودن چیه؟! چرا پره ها رو باز نمی‌ذارن و تو اون محفظه هستش؟!!!
مسئله‌ی بعدی اینه که این پهباد ها چقدر هزینه میبره ساخت هرکدومشون؟!
[/quote]
برای این تو محفظه هستند که نیروی تراست حاصل از چرخش پروانه متمرکز تر و قابل هدایت تر باشه و از اتلاف انرژی جلوگیری بشه
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته این اولین پهپاد عمود پرواز دنیا نیست دوستان کافیه سری به فروم های خارجی بزنن ببینن چطوری ایران رو مسخره می کنن و سوژه ی خنده کردنش دوستان خوشبختانه همگی اهل تحقیق هستن کافبه برین توی گوگل و عبارت VTOL UAV رو جستجو بفرمایید

[font=tahoma,geneva,sans-serif]و اين هم بحثهاي مرتبط با اين خبر در فارومهاي خارجي:[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="https://lunaticoutpost.com/Topic-IRAN-Builds-Worlds-First-VTOL-Unmanned-Aerial-Vehicle?page=2"]https://lunaticoutpo....Vehicle?page=2[/url][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]و برخي از نوشته اي افراد خارجي كه اين موضوع باعث تفريح و خنده آنها و البته "تمسخر ايران و ايراني" شده است:[/font]




BULLSHIT
There are dozens of them already in existence
both in military use and the private second






There are not dozens - there are 10s of thousands of examples of unmanged VTOL aerial vehicles.

Here. Quick hint: Helicopters are the most common VTOL - they do not have the switch to winged flight - but I dont think that is part of VTOL - VTOL is just what it is - vertical take off and LANDING - its about access to small landing - not flight characteristics.

Ergo: All these little quad rotor bots we have seen for about 12 years now - with them getting real steam recently - those are all VTOL drones.

maybe iran has a commercial one - but even that - there have been VTOL helicopter drones of all scales for some years - if not decade(s)

Its easy to proove - just go to google and look at the dates on videos of the sophisticated, large camera carrying quad copters...







1st ... huh???

they are currently selling the technology as toys you can play with in the backyard

AR-drone test flight with N900
[url="http://www.youtube.com/watch?v=kS3_aGWFBRs"][ media]http://www.youtube.com/watch?v=kS3_aGWFBRs[/media][/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون برآمدگی زیر شکم جایگاه راداره؟
فکر کنم چرخ نداره درسته اون چهارتا سیاه رنگ ها زیرموتور به عنوان چرخ استفاده میشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#800000]یعنی گل کاشتیم و بهترین خبریه که امسال شنیدم.[/color]


[quote name='maverick100' timestamp='1352285556' post='281104']
البته این اولین پهپاد عمود پرواز دنیا نیست دوستان کافیه سری به فروم های خارجی بزنن ببینن چطوری ایران رو مسخره می کنن و سوژه ی خنده کردنش دوستان خوشبختانه همگی اهل تحقیق هستن کافبه برین توی گوگل و عبارت VTOL UAV رو جستجو بفرمایید

[font=tahoma, geneva, sans-serif]و اين هم بحثهاي مرتبط با اين خبر در فارومهاي خارجي:[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif][url="https://lunaticoutpost.com/Topic-IRAN-Builds-Worlds-First-VTOL-Unmanned-Aerial-Vehicle?page=2"]https://lunaticoutpo....Vehicle?page=2[/url][/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]و برخي از نوشته اي افراد خارجي كه اين موضوع باعث تفريح و خنده آنها و البته "تمسخر ايران و ايراني" شده است:[/font]




BULLSHIT
There are dozens of them already in existence
both in military use and the private second






There are not dozens - there are 10s of thousands of examples of unmanged VTOL aerial vehicles.

Here. Quick hint: Helicopters are the most common VTOL - they do not have the switch to winged flight - but I dont think that is part of VTOL - VTOL is just what it is - vertical take off and LANDING - its about access to small landing - not flight characteristics.

Ergo: All these little quad rotor bots we have seen for about 12 years now - with them getting real steam recently - those are all VTOL drones.

maybe iran has a commercial one - but even that - there have been VTOL helicopter drones of all scales for some years - if not decade(s)

Its easy to proove - just go to google and look at the dates on videos of the sophisticated, large camera carrying quad copters...







1st ... huh???

they are currently selling the technology as toys you can play with in the backyard

AR-drone test flight with N900
[url="http://www.youtube.com/watch?v=kS3_aGWFBRs"][ media]http://www.youtube.com/watch?v=kS3_aGWFBRs[/media][/url]
[/quote]


به خاطر این جمله از کاربران عذر خواهی میکنم:

تو فروم های خارجی غلط کردن این حرفارو زدن.

ما نه غول هواپیماسازی جهانیم و نه چندین و چند کارخانه تولید هواپیما داریم.
ما اول راه هواپیما سازی و پهپاد سازی مدرن هستیم و چنین پهپادهایی بسیار ارزشمند هست برای ما قرار نیست همین اول کار فرتی ایکس - 46 بدیم بیرون

این علمای اهل تحقیق خارجی احیانا خبر دارن دیگه دور تا دور تحریم تکنولوژی هستیم و تو این وضعیت چنین طرح هایی ارزش بیشتری دارن.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس اگه اینجوره که شما میگین لازم نیست دروغ بگیم و اخبار دروغ به خورد مردم بدیم تازه اگر خبر مصرف داخلی داشت اشکالی نداشت چون مثل اینکه بعضی ها عادت کردن خبر دروغ بشنون و باور کنن انگار نه انگار اتفاقی افتاده و همه چیز گل و بلبله اما این بهترین خبری که حضرتعالی شنیدین به زبانهای ترکی و انگلیسی و ... در سایت این بنگاه های دروغ پراکنی منتشر شده شاید شما وجهه ایران براتون مهم نباشه اما برای من و امثال من خیلی مهمه متاسفم از طرز فکر بعضی ها
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر از لحاظ حفظ تعا دل ورادار گریزی مشکل داره امیدوارم ارتفاع خوبی داشته باشه فراموش نکنید باید حداقل در برابر موشک های دوش پرتابی مثل استینگر
که دست اکثر تروریست ها است مقاومت کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ببخشید ناخواسته تاپیک مشابهی درست کردم که از مدیریت درخواست قفل کردن اون تاپیک رو دارم[/right]
[right][url="http://www.military.ir/forums/topic/23133-تست-موفقیت‌آمیز-پهپاد-عمود-پرواز-ایرانی-عکس/"]http://www.military.ir/forums/topic/23133-تست-موفقیت‌آمیز-پهپاد-عمود-پرواز-ایرانی-عکس/[/url][/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

نخستین پهپاد عمود پرواز دنیا که با نام تجاری "کوکر1" توسط محققان کشورمان ساخته شده، تست آزمایشی پروازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است فاز نخست آن در آذرماه در کیش رونمایی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کوکر 1 (Koker 1) اولین پهپاد عمود پرواز دنیا محسوب می شود که برای عملیات امداد و نجات، شناسایی و کنترل تصویری حریم دریایی و زمینی توسط متخصصان و نخبگان کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

دانش فنی و سازه این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز کاملا بومی بوده و فناوری آن جزء پهپادهای فوق پیشرفته دنیا با سازه بسیار سبک به شمار می رود
[/quote]


حتما بنده هم جيگر هستم ؟؟ :chatterbox:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889008_orig.jpg[/img]

اصولا اين طرح يك طرح 3بعدي مفهومي است نه طرح نهايي !!
در همين طرح هم باگ هاي زيادي وجود دارد ، از جمله موتور ها و نحوه اتصال اونها كه به نظر حقير كار يك شخص خلاق هستش نه يك طراح حرفه اي !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889318_orig.jpg[/img]


و اما بپر دازيم به اين پرنده بدون سرنشين فوق پيشرفته عمود پرواز :

1- اون لبه هاي بالها كه بعد از موتور قرار گرفته اند هيچ گونه پايداري سازه اي ندارند و حتي ممكنه باعث اختلال در هدايت پرنده هم بشوند !
2- فاصله موتور ها از بدنه با توجه به طول بدنه به صورت متعارف نيستش ( كه البته به ملخ موتور ها ، فاطله موتور ها از هم ، فاصله از موتور هاي جلو يا عقب و ... ديگر هم بستگي دارد ) كه هم مانورپذيري و هم ثبات پرنده رو تحت شعاع قرار ميده !
3- نحوه اتصال بالها به بدنه كمي عجيب به نظر ميرسه ، تا بحال در عمود پرواز همچين موردي رو نديده بودم !
4- تعداد موتور ها :
اصولا تعداد موتور ها بدين صورت هستش :
دو موتوره : امنيت بالا در پرواز ، مصرف سوخت كمتر ، نشست و برخاست سريعتر ، هدايت آسانتر ، مانور پذيري كمتر ، عدم قابليت لود نامتعارف و ...
سه موتوره : امنست بالاتر در پرواز ، مصرف سوخت كمي بيشتر ( البته بستگي به حالات مختلف دارد ) نشست و برخاست سريع و آرام و مطمئن ، هدايت كمي پيچيده تر ، مانور پذيري بسيار بيشتر ( البته به نوع سازه و موتور ها و چيدمان هم بستگي شديد دارد ) ، قابليت لود خارج از مركز ثقل ، تونايي انجام ايست دور هاي سريع و ...
جهار موتوره : امنيت پايين تر در پرواز ( با توجه به چيدمان موتور ها ) ، مصرف سوخت بيشتر ، نشست و برخاست پيچيده ولي آرام و فوق العاده سريع در شرايط مختلف پد فرود ، هدايت فوق العاده پيچيده و با محاسبات سنگين تر ، فوق مانور پذير و صد البته ناپايدار ، قابليت لود نا متعارف ، توانايي انجام مانور هاي شديد و ...
البته اين در مورد هواپيماهاي عمود پرواز درسته و نه براي همه نوع پهپاد ، وگرنه همين etop اسرائيل هم يك كواد است !

5- هدايت :
با توجه به اطلاعات فوقالذكر ، هدايت يك عمود پرواز با 4 موتور بسيار سخت و نياز به ابزار آلات دقيق و سيستم هدايت رايانه اي قدرتمند با بانك اطلاعاتي مانور ها ( مانور هاي پيش طراحي شده ) و .... ميباشد ، كه صد البته فكر نكنم بتونن همچين چيزي رو پياده كرده باشند
علي اي حال مي توان به صورت دستي هم اين پرنده رو كنترل كرد كه البته به 4 - 5 تا دست يا شايد هم بيشتر نياز است icon_cheesygrin


6- سطح بالها كمي زياد به نظر ميرسد كه ممكن است در حالت عمود پرواز ، در برابر باد بيش از اندازه مقاومت كرده و باعث انحراف پرنده گردد !

7- و ...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Generalmohammad' timestamp='1352291099' post='281128']
[quote]

نخستین پهپاد عمود پرواز دنیا که با نام تجاری "کوکر1" توسط محققان کشورمان ساخته شده، تست آزمایشی پروازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است فاز نخست آن در آذرماه در کیش رونمایی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کوکر 1 (Koker 1) اولین پهپاد عمود پرواز دنیا محسوب می شود که برای عملیات امداد و نجات، شناسایی و کنترل تصویری حریم دریایی و زمینی توسط متخصصان و نخبگان کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

دانش فنی و سازه این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز کاملا بومی بوده و فناوری آن جزء پهپادهای فوق پیشرفته دنیا با سازه بسیار سبک به شمار می رود
[/quote]


حتما بنده هم جيگر هستم ؟؟ :chatterbox:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889008_orig.jpg[/img]

اصولا اين طرح يك طرح 3بعدي مفهومي است نه طرح نهايي !!
در همين طرح هم باگ هاي زيادي وجود دارد ، از جمله موتور ها و نحوه اتصال اونها كه به نظر حقير كار يك شخص خلاق هستش نه يك طراح حرفه اي !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889318_orig.jpg[/img]


و اما بپر دازيم به اين پرنده بدون سرنشين فوق پيشرفته عمود پرواز :

1- [color=#ff0000]اون لبه هاي بالها[/color] كه بعد از موتور قرار گرفته اند هيچ گونه پايداري سازه اي ندارند و حتي ممكنه باعث اختلال در هدايت پرنده هم بشوند !
2- [color=#ff0000]فاصله موتور ها از بدنه[/color] ب[color=#ff0000]ا توجه به طول بدنه[/color] به صورت متعارف نيستش ( [color=#0000ff]كه البته به ملخ موتور ها ، فاطله موتور ها از هم ، فاصله از موتور هاي جلو يا عقب و ... ديگر هم بستگي دارد[/color] ) كه هم مانورپذيري و هم ثبات پرنده رو تحت شعاع قرار ميده !
3- نحوه اتصال بالها به بدنه كمي عجيب به نظر ميرسه ، تا بحال در عمود پرواز همچين موردي رو نديده بودم !
4- تعداد موتور ها :
اصولا تعداد موتور ها بدين صورت هستش :
دو موتوره : امنيت بالا در پرواز ، مصرف سوخت كمتر ، نشست و برخاست سريعتر ، هدايت آسانتر ، مانور پذيري كمتر ، عدم قابليت لود نامتعارف و ...
سه موتوره : امنست بالاتر در پرواز ، مصرف سوخت كمي بيشتر ( البته بستگي به حالات مختلف دارد ) نشست و برخاست سريع و آرام و مطمئن ، هدايت كمي پيچيده تر ، مانور پذيري بسيار بيشتر ( البته به نوع سازه و موتور ها و چيدمان هم بستگي شديد دارد ) ، قابليت لود خارج از مركز ثقل ، تونايي انجام ايست دور هاي سريع و ...
جهار موتوره : امنيت پايين تر در پرواز ( با توجه به چيدمان موتور ها ) ، مصرف سوخت بيشتر ، نشست و برخاست پيچيده ولي آرام و فوق العاده سريع در شرايط مختلف پد فرود ، هدايت فوق العاده پيچيده و با محاسبات سنگين تر ، فوق مانور پذير و صد البته ناپايدار ، قابليت لود نا متعارف ، توانايي انجام مانور هاي شديد و ...
البته اين در مورد هواپيماهاي عمود پرواز درسته و نه براي همه نوع پهپاد ، وگرنه همين etop اسرائيل هم يك كواد است !

5- هدايت :
با توجه به اطلاعات فوقالذكر ، هدايت يك عمود پرواز با 4 موتور بسيار سخت و نياز به ابزار آلات دقيق و سيستم هدايت رايانه اي قدرتمند با بانك اطلاعاتي مانور ها ( مانور هاي پيش طراحي شده ) و .... ميباشد ، كه صد البته فكر نكنم بتونن همچين چيزي رو پياده كرده باشند
علي اي حال مي توان [color=#ff0000]به صورت دستي[/color] هم اين پرنده رو كنترل كرد كه البته به 4 - 5 تا دست يا شايد هم بيشتر نياز است icon_cheesygrin


[color=#ff0000]6- سطح بالها كمي زياد به نظر ميرسد كه ممكن است در حالت عمود پرواز ، در برابر باد بيش از اندازه مقاومت كرده و باعث انحراف پرنده گردد [/color]!

7- و ...
[/quote]

دوست عزیز خسته نباشید.
بنده یک سوال داشتم؟
شما [color=#ff0000]ابعاد[/color] و وزن این پرنده رو میدونید؟
اگر میدونید بفرمایید و اما اگر نمیدونید تحلیلتون رو بر چه اساس گزاشتین؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1352289080' post='281118'] پس اگه اینجوره که شما میگین لازم نیست دروغ بگیم و اخبار دروغ به خورد مردم بدیم تازه اگر خبر مصرف داخلی داشت اشکالی نداشت چون مثل اینکه بعضی ها عادت کردن خبر دروغ بشنون و باور کنن انگار نه انگار اتفاقی افتاده و همه چیز گل و بلبله اما این بهترین خبری که حضرتعالی شنیدین به زبانهای ترکی و انگلیسی و ... در سایت این بنگاه های دروغ پراکنی منتشر شده شاید شما وجهه ایران براتون مهم نباشه اما برای من و امثال من خیلی مهمه متاسفم از طرز فکر بعضی ها [/quote]

سلام
راست می گیم ... ای اولین پهپاد عمود پروازه که به نظر میاد توانایی حرکت به صورت پهپاد های معمول رو هم داره ( البته به صورت 4 موتوره !!! )) !!!


کلا خارجی ها رو زیاد در نظر نگیر .... ولی این " اولین " شده معضلی برای خبرگزاری ها و روابط عمومی های ما !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1352298473' post='281154']
[quote name='maverick100' timestamp='1352289080' post='281118'] پس اگه اینجوره که شما میگین لازم نیست دروغ بگیم و اخبار دروغ به خورد مردم بدیم تازه اگر خبر مصرف داخلی داشت اشکالی نداشت چون مثل اینکه بعضی ها عادت کردن خبر دروغ بشنون و باور کنن انگار نه انگار اتفاقی افتاده و همه چیز گل و بلبله اما این بهترین خبری که حضرتعالی شنیدین به زبانهای ترکی و انگلیسی و ... در سایت این بنگاه های دروغ پراکنی منتشر شده شاید شما وجهه ایران براتون مهم نباشه اما برای من و امثال من خیلی مهمه متاسفم از طرز فکر بعضی ها [/quote]

سلام
راست می گیم ... ای اولین پهپاد عمود پروازه که به نظر میاد توانایی حرکت به صورت پهپاد های معمول رو هم داره ( البته به صورت 4 موتوره !!! )) !!!


کلا خارجی ها رو زیاد در نظر نگیر .... ولی این " اولین " شده معضلی برای خبرگزاری ها و روابط عمومی های ما !!
[/quote]

دوست عزیز جناب 100 شاید باور حرف اینا برای شما راحت باشه اما برای من و امثال من نیست منم یه زمانی که منابعم محدود بود مانند برخی دوستان به زعم خودشون وطن پرست فکر میکردم اما وقتی شما افق های تازه ای روبروتون نمایان بشه منابع جدید ، دوستای جدید پیدا کنید طرز فکرتون خیلی عوض میشه حتی ممکنه به طرز فکر قبلیتون بخندین میخوام بگم که منم زمانی مثل بعضی ها بودم اما خدا رو شکر الان اینجوری نیستم من نمیدونم چرا بعضی ها می خوان خودشون یا کارشون رو بزرگ جلوه بدن ؟ دلیلش چیه ؟ زحمت کشیدید ؟ درست قابل تقدیر و تحسینه اما به اندازه ی خودش باید بهش بها داد دیگه همه داستان اف 18 های ساخت ایران رو میدونن دیگه من با خود خلبانش صحبت کردم میگه گند زدن توی مانور پذیری اف 5 یعنی اومدن یه هزینه کردن وقت گذاشتن سرمایه گذاشتن نیرو و متخصص رو به کار گرفتن در آخر محصولی تولید شده که دو ریال ارزش نداره با اون رنگ آمیزی افتضاح و .... بماند

من کاری به دیگر دوستان ندارم من یه پست دادم با چند تا لینک و یه پیشنهاد خودتون برید جستجو کنید و مقایسه کنید هر کس کلاه خودشو قاضی کنه توی دنیا من سر تنها کسی که نمیتونم کلاه بزارم خودمم هر کس به خودش رجوع کنه

شرمنده ار اطاله ی کلام
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1352278617' post='281075']
دوستان فلسفه‌ی این چند پره‌ای بودن چیه؟! چرا پره ها رو باز نمی‌ذارن و تو اون محفظه هستش؟!!!
مسئله‌ی بعدی اینه که این پهباد ها چقدر هزینه میبره ساخت هرکدومشون؟!
[/quote]
با چهار موتور مانور پذیری و امنیت خود پرنده بیشتره و عکس العمل بهتری هم داره ولی بدی های خاص خودش هم داره مثلا تعمیر و نگهداری 4برابر وسوخت بیشتر و...
پره ها اگر تو محفظه باشن هم پرواز هواگرد راحتتر میشه هم میشه تاثیر بادهای جانبی و مصرف سوخت زیاد رو کم کرد در عین حال با قرار دادن اونها داخل محفظه میشه محفظه رو با طرح های رادار گریزی ساخت تا امواج رو کمتر و یا در همه جهات منتشر کنه و اثر دیده شدن پره ها توسط رادار را کم کنه.و در عین حال پره ها هم در محفظه ای مطمین قرار می گیرن .اما وزن رو بالا می برن.
طرح جالبیه اگر به طور کامل اجرایی بشه و نمونه های واقعی و بزرگ اون ساخته بشه.
با این پهپاد خیلی کارا میشه کرد مثلا هدایت دقیق توپخانه.نظارت و حتی حملات هوایی دقیق.
میشه برای کم کردن پیچیدگی هم از نوع 3موتوره استفاده کرد.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک نکته در ظاهر دیده نمی شود سیستم کنترل آن است که عامل اصلی پایداری پهباد است
این سیستم دور موتور ها را نسبت به نیرو های وارده و عملکرد خواسته شده تعیین می کند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس اگه اینجوره که شما میگین لازم نیست دروغ بگیم و اخبار دروغ به خورد مردم بدیم تازه اگر خبر مصرف داخلی داشت اشکالی نداشت چون مثل اینکه بعضی ها عادت کردن خبر دروغ بشنون و باور کنن انگار نه انگار اتفاقی افتاده و همه چیز گل و بلبله اما این بهترین خبری که حضرتعالی شنیدین به زبانهای ترکی و انگلیسی و ... در سایت این بنگاه های دروغ پراکنی منتشر شده شاید شما وجهه ایران براتون مهم نباشه اما برای من و امثال من خیلی مهمه متاسفم از طرز فکر بعضی ها [/quote]
بله آقا درسته امثال من که به این طرح های ساخت داخل افتخار میکنن وجهه ایران براشون مهم نیست و امثال شما با این حرفا که چنین پهپادی را که میتونه شروعی برای هر چه پیشرفته تر شدن پهبادهای کشور بشه در حد بوق حساب میکنید وجه ایران براتون مهمه.

در مورد کنترل خب به قول Generalmohammad میشه بانک مانورهای مختلف ایجاد کرد.
کافیه اطلاعات سنسور ها و موتور ها به دست نرم افزار برسه و دستورات کنترلی از نرم افزار به پهباد که مطمعنا چنین هست در غیر اینصورت کلا نمیشه بلند کرد پهپادو.
پس میرسه به کد نویسی محض نرم افزاری که باید محاسبات را انجام بده که اونقدرها هم سخت نیست که دیگه بزرگش کنیم فوقش نشد بدین این قسمتو خودم مینویسم. icon_cheesygrin
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.