arminheidari

ساخت نخستین پهباد عمود پرواز دنیا توسط محققان کشور

Recommended Posts

[quote name='ops' timestamp='1352292197' post='281132']
[quote name='Generalmohammad' timestamp='1352291099' post='281128']
[quote]

نخستین پهپاد عمود پرواز دنیا که با نام تجاری "کوکر1" توسط محققان کشورمان ساخته شده، تست آزمایشی پروازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است فاز نخست آن در آذرماه در کیش رونمایی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کوکر 1 (Koker 1) اولین پهپاد عمود پرواز دنیا محسوب می شود که برای عملیات امداد و نجات، شناسایی و کنترل تصویری حریم دریایی و زمینی توسط متخصصان و نخبگان کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

دانش فنی و سازه این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز کاملا بومی بوده و فناوری آن جزء پهپادهای فوق پیشرفته دنیا با سازه بسیار سبک به شمار می رود
[/quote]


حتما بنده هم جيگر هستم ؟؟ :chatterbox:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889008_orig.jpg[/img]

اصولا اين طرح يك طرح 3بعدي مفهومي است نه طرح نهايي !!
در همين طرح هم باگ هاي زيادي وجود دارد ، از جمله موتور ها و نحوه اتصال اونها كه به نظر حقير كار يك شخص خلاق هستش نه يك طراح حرفه اي !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889318_orig.jpg[/img]


و اما بپر دازيم به اين پرنده بدون سرنشين فوق پيشرفته عمود پرواز :

1- [color=#ff0000]اون لبه هاي بالها[/color] كه بعد از موتور قرار گرفته اند هيچ گونه پايداري سازه اي ندارند و حتي ممكنه باعث اختلال در هدايت پرنده هم بشوند !
2- [color=#ff0000]فاصله موتور ها از بدنه[/color] ب[color=#ff0000]ا توجه به طول بدنه[/color] به صورت متعارف نيستش ( [color=#0000ff]كه البته به ملخ موتور ها ، فاطله موتور ها از هم ، فاصله از موتور هاي جلو يا عقب و ... ديگر هم بستگي دارد[/color] ) كه هم مانورپذيري و هم ثبات پرنده رو تحت شعاع قرار ميده !
3- نحوه اتصال بالها به بدنه كمي عجيب به نظر ميرسه ، تا بحال در عمود پرواز همچين موردي رو نديده بودم !
4- تعداد موتور ها :
اصولا تعداد موتور ها بدين صورت هستش :
دو موتوره : امنيت بالا در پرواز ، مصرف سوخت كمتر ، نشست و برخاست سريعتر ، هدايت آسانتر ، مانور پذيري كمتر ، عدم قابليت لود نامتعارف و ...
سه موتوره : امنست بالاتر در پرواز ، مصرف سوخت كمي بيشتر ( البته بستگي به حالات مختلف دارد ) نشست و برخاست سريع و آرام و مطمئن ، هدايت كمي پيچيده تر ، مانور پذيري بسيار بيشتر ( البته به نوع سازه و موتور ها و چيدمان هم بستگي شديد دارد ) ، قابليت لود خارج از مركز ثقل ، تونايي انجام ايست دور هاي سريع و ...
جهار موتوره : امنيت پايين تر در پرواز ( با توجه به چيدمان موتور ها ) ، مصرف سوخت بيشتر ، نشست و برخاست پيچيده ولي آرام و فوق العاده سريع در شرايط مختلف پد فرود ، هدايت فوق العاده پيچيده و با محاسبات سنگين تر ، فوق مانور پذير و صد البته ناپايدار ، قابليت لود نا متعارف ، توانايي انجام مانور هاي شديد و ...
البته اين در مورد هواپيماهاي عمود پرواز درسته و نه براي همه نوع پهپاد ، وگرنه همين etop اسرائيل هم يك كواد است !

5- هدايت :
با توجه به اطلاعات فوقالذكر ، هدايت يك عمود پرواز با 4 موتور بسيار سخت و نياز به ابزار آلات دقيق و سيستم هدايت رايانه اي قدرتمند با بانك اطلاعاتي مانور ها ( مانور هاي پيش طراحي شده ) و .... ميباشد ، كه صد البته فكر نكنم بتونن همچين چيزي رو پياده كرده باشند
علي اي حال مي توان [color=#ff0000]به صورت دستي[/color] هم اين پرنده رو كنترل كرد كه البته به 4 - 5 تا دست يا شايد هم بيشتر نياز است icon_cheesygrin


[color=#ff0000]6- سطح بالها كمي زياد به نظر ميرسد كه ممكن است در حالت عمود پرواز ، در برابر باد بيش از اندازه مقاومت كرده و باعث انحراف پرنده گردد [/color]!

7- و ...
[/quote]

دوست عزیز خسته نباشید.
بنده یک سوال داشتم؟
شما [color=#ff0000]ابعاد[/color] و وزن این پرنده رو میدونید؟
اگر میدونید بفرمایید و اما اگر نمیدونید تحلیلتون رو بر چه اساس گزاشتین؟؟
[/quote]

چند مورد اول در حيطه ايروديناميك و ساختار پرنده هستش كه با داشتن يك تناسب ( با مشاهده ) هم ميتوان نكاتي رو بيان كرد !
در مورد هدايت بايد گفت كه چه يك پرتو تايپ و چه يك هواپيماي بزرگ ، در اصول هدايت مشترك هستند ، چه در يك پرنده 4x چه در 0.0001x ، اصول اصلي هدايت همانها هستند !
اما در مورد ششم به خوبي ميتوان به تصاوير استنباط كرد ! فكر كنم كه در تصوير بخوبي ميتوان خارج شدن بالهاي عقب پهپاد از عرض بدنه در هنگام 90 درجه بودن موتور ها مشاهده كرد


جدا از اين بحث ها دو نكته به ذهنم ميرسه :
يكي اينكه خودم هم نميدونستم پست قبليم اين همه غلط املايي داره ، ببخشيد :)
ديگري هم اينكه اين عمود پرواز يك نفاوت عمده با همه عمود پرواز هاي ديگر دارد آن هم نحوه چرخش موتور ها است ، در اين پهپاد موتور ها روي بالها فيكس هستند و چرخش بالها موجب چرخش موتور ها ميشود ( يكي از معايب آن كم شدن مانور پذيري است ! ) اما در عمود پرواز هاي ديگر ( تيلتروتري مثل cv-22 يا ... ) موتور ها روي بال ها فيكس نيستند و موتور ها روي بالها ميچرخند ( از مزاياي اين ساختار ، افزايش مقاومت موتور ها در مقابل نيروهاي ناخاسته براي چرخش است و ديگري قابليت انجام مانور هاي فوق پيشرفته ميباشد !! )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من بنده فکر کردم شما با توجه به وزن و ابعاد تحلیلتون رو بیان کردین.
در مورد اول شما از لبه بالها که که بخوبی برش برای نیروی برآ رو ایجاد میکنن ایراد گرفتین بدون اینکه ابعاد واقعی پهپاد رو بدونین و
با عدم توجه به وزن و ابعاد تحلیل فرمودید.این یک پهپاد سرعتی نیست پس انقدر شتاب نمیگیره که به دلیل موقعیت بالکها دچار آشوب بشه.

[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)] [/background][/right][/size][/font][/color][color=#FF0000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)]فاصله موتور ها از بدنه[/background][/right][/size][/font][/color][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)] ب[/background][/right][/size][/font][/color][color=#FF0000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)]ا توجه به طول بدنه[/background][/right][/size][/font][/color][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)] [/background][/right][/size][/font][/color][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)]به صورت متعارف نيستش[/background][/right][/size][/font][/color][/quote]
دقیقا چون ما طول دقیق بدنه رو نمیدونیم بنابراین نمیتونیم به متعارف یا نامتعارف بودن پرنده ایرادی بگیریم کما اینکه شاید هم ایرادی وارد باشه اما وقتی که همه اطلاعات مشخص شد.

نحوه اتصال بالها به بدنه عجیب هست؟؟
چرا میفرمایید عجیبه.مثلا امکانش نیست که بالکها از مفصل حرکت کنن و دیگه موتور در حالت تیلت نباشه.آیا اینطور بقاپذیری پرنده هم افزایش پیدا نمیکنه؟؟کما اینکه مزایای
دیگری هم داره مثل عکس العمل بالا در مقابل تهدیدات البته به یک پراسس هدایتی دقیق احتیاج داره.


[quote]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right][background=rgb(247, 247, 247)]ا توجه به اطلاعات فوقالذكر ، هدايت يك عمود پرواز با 4 موتور بسيار سخت و نياز به ابزار آلات دقيق و سيستم هدايت رايانه اي قدرتمند با بانك اطلاعاتي مانور ها ( مانور هاي پيش طراحي شده ) و .... ميباشد ، كه صد البته فكر نكنم بتونن همچين چيزي رو پياده كرده باشند[/background][/right][/size][/font][/color]

[/quote]

در این مورد برادر خوبم جناب FATH توضیح دادن.

در مورد ششم شما هم باید عرض کنم به دلیل اینکه شما و بنده قدرت موتور و همچنین وزن خالص پرنده رو نمیدونیم پس نمیتونیم از تاثیر مخرب و یا مفید
جریانات هوا مثل باد در موردش نظری بدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

نحوه اتصال بالها به بدنه عجیب هست؟؟
چرا میفرمایید عجیبه.مثلا امکانش نیست که بالکها از مفصل حرکت کنن و دیگه موتور در حالت تیلت نباشه.آیا اینطور بقاپذیری پرنده هم افزایش پیدا نمیکنه؟؟کما اینکه مزایای
دیگری هم داره مثل عکس العمل بالا در مقابل تهدیدات البته به یک پراسس هدایتی دقیق احتیاج داره.
[/quote]



كاري به مزاياي اين حالت ندارم فقط معايبش رو بيان ميكنم ، خودتون قضاوت بكنيد :
با توجه ضخامت بالها ( از اين فاصله هم ميشه فهميد كه ضخامت چنداني ندارند ) سيستمي كه براي چرخش موتور ها استفاده ميشه در داخل بدنه هواپيما قرار دارد و لاجرم فضايي را اشغال كرده است ، همچنين چون سازه بالها روي بدنه فيكس نيست ، نياز به يك مفصل داخلي دارد كه همين هم جاگير است ! ليكن در حالت ديگر بالها روي بدنه فيكس هستند ، اگر به همه تيلت روتر ها نگاهي بيندازيد [url="http://www.globalsecurity.org/intell/systems/images/TRUSground.jpg"]+[/url] [url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/VUAV_Eagle_Eye.jpg/800px-VUAV_Eagle_Eye.jpg"]+[/url] متوجه خواهيد شد كه داراي بالهاي ضخيم تر و با مساحت كمتر هستند ، اين ضخامت بالها ميتواند فضايي را براي استقرار برخي از تجهيزات پهپاد منجمله سيستم چرخاننده موتور پهپاد را در خود جاي دهد !
در اين حالت نميتوان زير بالها پايلون حمل تجهيزات نصب كرد و ولي در حالت ديگر علاوه بر اينكه بالها ثابت هستند ، داراي سازه مستحكم و فضاي داخلي خوبي ميباشند !
در اين حالت بخشي از مانور هاي پيشرفته را نميتوان به راحتي انجام داد ، بخصوص اگر بخواهيم مانور هايي را انجام بدهيم كه در آنها هر چهار موتور به عنوان پيشران مستقل در نظر گرفته ميشوند ! پهپادي با چهار بردار رانش !
و نكته مهم ديگر اينكه براي چرخاندن يك موتور راحت تر است يا يك بال به همراه موتور ؟؟
جداي از اينها بحث سازه هم مطرح است ، كدام سازه براي مانور دهي بهتر است ؟
اصوا رادار گريزي هم كه ول كنيم بهتره ...


[quote]دقیقا چون ما طول دقیق بدنه رو نمیدونیم بنابراین نمیتونیم به متعارف یا نامتعارف بودن پرنده ایرادی بگیریم کما اینکه شاید هم ایرادی وارد باشه اما وقتی که همه اطلاعات مشخص شد.[/quote]

البته همونجا هم بنده ذكر كرد هام به جزئيات ديگري هم بستگي دارد ، ليكن اين مورد از نظر حقير جاي تأمل دارد ، شخصا فكر ميكنم كه كوكر از كواد هايي مثل اسكات ، etop و نونه هاي وطني الگو گيري كرده است ف اگر دقت كنيد ، حدودا فاصله موتور هاي عقب و جلو از بده به يك اندازه است در حالي عقل ناقص بنده ميگويد كه بهتر بود موتور ها در يك راستا قرار نميگرفتند ( علي اي حال در اين مورد چندان مطمئن نيستم و نيازمند مطالعه ي بيشتر هستم و اصراري بر درست بودن حرف خود ندارم )


[quote]در این مورد برادر خوبم جناب FATH توضیح دادن.[/quote]


البته از توضيحات اپراي عزيز چيزي در اين مورد نفهميدم ( شايدم گيج ميزنم آخه ساعت دو نيمه شب هستش :) ) ، گرچه ايشون چيزي گفتند كه با عقل بنده سازگار نيست ، ما اينجا در مورد بمب افكن b-52 حرف نميزنيم كه بگيم موتور بيشتر ، امنيت بالاتر ، اينجا از دست دادن هر موتور به معناي از دست دادن توانايي عمود پروازي پرنده است !

[quote]در مورد اول شما از لبه بالها که که بخوبی برش برای نیروی برآ رو ایجاد میکنن ایراد گرفتین بدون اینکه ابعاد واقعی پهپاد رو بدونین و
با عدم توجه به وزن و ابعاد تحلیل فرمودید.این یک پهپاد سرعتی نیست پس انقدر شتاب نمیگیره که به دلیل موقعیت بالکها دچار آشوب بشه.[/quote]

اصولا فلسفه اينكه پهپاد عمود پرواز طراحي شده است ، براي همين است كه زماني در حالت گشت زني باشد ، زماني ديگر در حالت پيمايش سريع !!
هم هليكوپتر و هم هواپيما .
خود سازه و ساختار اين لبه ها و نحوه مچ شدن آن با بالها به نظر حقير مشكل داره نه عملكرد شون ، اگر دقت كنيد سازه به موتور وصل شده نه بال ، شايد هم بنده اشتباه ميبينم و يا اصولا ارتباطي بين اين دو نيست .


و صد البته اين مواردي كه داريم در موردش بحث ميكنيم كلا در رابطه با يك [url="http://im29.gulfup.com/HBwS1.jpg"]نمونه پرتوتايپ[/url] است ، نه بيشتر ..

انشاءالله فردا يك بار ديگر متن رو چك ميكنم ، اگر مشكل املايي داشت يا بنده دچار كج فهمي شده ام يا منظور خودم رو بد بيان كرده ام ، حقير رو ببخشيد !

اين هم تصوير اين پرنده ايراني :

[center][img]http://pix.am/R9S0.jpg[/img][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
The [b][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_Helicopter"]Bell[/url] Eagle Eye[/b], Model 918, is a [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_States"]United States[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Tiltrotor"]tiltrotor[/url] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_aerial_vehicle"]unmanned aerial vehicle[/url] that was offered as one of the competitors in the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Navy"]U.S. Navy[/url]'s VT-UAV (Vertical Takeoff - UAV) program.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Generalmohammad' timestamp='1352329294' post='281248']
[quote]

نحوه اتصال بالها به بدنه عجیب هست؟؟
چرا میفرمایید عجیبه.مثلا امکانش نیست که بالکها از مفصل حرکت کنن و دیگه موتور در حالت تیلت نباشه.آیا اینطور بقاپذیری پرنده هم افزایش پیدا نمیکنه؟؟کما اینکه مزایای
دیگری هم داره مثل عکس العمل بالا در مقابل تهدیدات البته به یک پراسس هدایتی دقیق احتیاج داره.
[/quote]



كاري به مزاياي اين حالت ندارم فقط معايبش رو بيان ميكنم ، خودتون قضاوت بكنيد :
با توجه ضخامت بالها ( از اين فاصله هم ميشه فهميد كه ضخامت چنداني ندارند ) سيستمي كه براي چرخش موتور ها استفاده ميشه در داخل بدنه هواپيما قرار دارد و لاجرم فضايي را اشغال كرده است ، همچنين چون سازه بالها روي بدنه فيكس نيست ، نياز به يك مفصل داخلي دارد كه همين هم جاگير است ! ليكن در حالت ديگر بالها روي بدنه فيكس هستند ، اگر به همه تيلت روتر ها نگاهي بيندازيد [url="http://www.globalsecurity.org/intell/systems/images/TRUSground.jpg"]+[/url] [url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/VUAV_Eagle_Eye.jpg/800px-VUAV_Eagle_Eye.jpg"]+[/url] متوجه خواهيد شد كه داراي بالهاي ضخيم تر و با مساحت كمتر هستند ، اين ضخامت بالها ميتواند فضايي را براي استقرار برخي از تجهيزات پهپاد منجمله سيستم چرخاننده موتور پهپاد را در خود جاي دهد !
در اين حالت نميتوان زير بالها پايلون حمل تجهيزات نصب كرد و ولي در حالت ديگر علاوه بر اينكه بالها ثابت هستند ، داراي سازه مستحكم و فضاي داخلي خوبي ميباشند !
در اين حالت بخشي از مانور هاي پيشرفته را نميتوان به راحتي انجام داد ، بخصوص اگر بخواهيم مانور هايي را انجام بدهيم كه در آنها هر چهار موتور به عنوان پيشران مستقل در نظر گرفته ميشوند ! پهپادي با چهار بردار رانش !
و نكته مهم ديگر اينكه براي چرخاندن يك موتور راحت تر است يا يك بال به همراه موتور ؟؟
جداي از اينها بحث سازه هم مطرح است ، كدام سازه براي مانور دهي بهتر است ؟
اصوا رادار گريزي هم كه ول كنيم بهتره ...


[quote]دقیقا چون ما طول دقیق بدنه رو نمیدونیم بنابراین نمیتونیم به متعارف یا نامتعارف بودن پرنده ایرادی بگیریم کما اینکه شاید هم ایرادی وارد باشه اما وقتی که همه اطلاعات مشخص شد.[/quote]

البته همونجا هم بنده ذكر كرد هام به جزئيات ديگري هم بستگي دارد ، ليكن اين مورد از نظر حقير جاي تأمل دارد ، شخصا فكر ميكنم كه كوكر از كواد هايي مثل اسكات ، etop و نونه هاي وطني الگو گيري كرده است ف اگر دقت كنيد ، حدودا فاصله موتور هاي عقب و جلو از بده به يك اندازه است در حالي عقل ناقص بنده ميگويد كه بهتر بود موتور ها در يك راستا قرار نميگرفتند ( علي اي حال در اين مورد چندان مطمئن نيستم و نيازمند مطالعه ي بيشتر هستم و اصراري بر درست بودن حرف خود ندارم )


[quote]در این مورد برادر خوبم جناب FATH توضیح دادن.[/quote]


البته از توضيحات اپراي عزيز چيزي در اين مورد نفهميدم ( شايدم گيج ميزنم آخه ساعت دو نيمه شب هستش :) ) ، گرچه ايشون چيزي گفتند كه با عقل بنده سازگار نيست ، ما اينجا در مورد بمب افكن b-52 حرف نميزنيم كه بگيم موتور بيشتر ، امنيت بالاتر ، اينجا از دست دادن هر موتور به معناي از دست دادن توانايي عمود پروازي پرنده است !

[quote]در مورد اول شما از لبه بالها که که بخوبی برش برای نیروی برآ رو ایجاد میکنن ایراد گرفتین بدون اینکه ابعاد واقعی پهپاد رو بدونین و
با عدم توجه به وزن و ابعاد تحلیل فرمودید.این یک پهپاد سرعتی نیست پس انقدر شتاب نمیگیره که به دلیل موقعیت بالکها دچار آشوب بشه.[/quote]

اصولا فلسفه اينكه پهپاد عمود پرواز طراحي شده است ، براي همين است كه زماني در حالت گشت زني باشد ، زماني ديگر در حالت پيمايش سريع !!
هم هليكوپتر و هم هواپيما .
خود سازه و ساختار اين لبه ها و نحوه مچ شدن آن با بالها به نظر حقير مشكل داره نه عملكرد شون ، اگر دقت كنيد سازه به موتور وصل شده نه بال ، شايد هم بنده اشتباه ميبينم و يا اصولا ارتباطي بين اين دو نيست .


و صد البته اين مواردي كه داريم در موردش بحث ميكنيم كلا در رابطه با يك [url="http://im29.gulfup.com/HBwS1.jpg"]نمونه پرتوتايپ[/url] است ، نه بيشتر ..

انشاءالله فردا يك بار ديگر متن رو چك ميكنم ، اگر مشكل املايي داشت يا بنده دچار كج فهمي شده ام يا منظور خودم رو بد بيان كرده ام ، حقير رو ببخشيد !

اين هم تصوير اين پرنده ايراني :

[center][url="http://pix.am/R9S0.jpg"]http://pix.am/R9S0.jpg[/url][/center]
[/quote]

اولا نمیشه کاری با معایب نداشت و فقط در مورد مزایا حرف زد.چرا که بیشتر وقتها این مزایا هستند که معایب رو پوشش میدن و ناپدید میکنن.
در ضمن ضخام بالها رو شما چطور تشخیص دادید بنده نمیدونم؟!در ضمن ضخامت رو رها کنید و جنس سازه رو مدنظر قرار بدید.اگر فیبر کربن باشه
با اون ضخامت به نظرتون چه فشاره زیادی رو میتونه تحمل کنه؟پس تا جنس سازه مشخص نشه ضخامت به جهت استحکام یکی از مجهولات قضیه خواهد بود.
بنده متوجه نشدم سیستم چرخاننده در داخل بدنه قرار داره یعنی چی؟؟؟همچنین مفصل داخلی جا اشغال میکند رو ؟؟؟کمی بیشتر توضیح بدید.اولا مفصل دار بودن بالها و فیکس نبودنشن
یک ایده هست که توسط خوده این حقیر مطرح شد.دوما جاگیری در ومرد یک پهپاد اونم بدون اطلاع از ابعاد چه اهمیتی در تحلیل داره؟یک مفصل چقدر جا اشغال میکنه؟و اگر هم
جایی اشغال کنه باز هم با توجه به مزایایی که بنده در پست قبلی ذکر کردم نمیشه از ون فضا گذشت؟اینجاست که بنده میگم مزایا رو نمیشه نادیده گرفت.کلا در مورد سیستم چرخاننده موتور
پهپاد توضیح بدید تا بنده هم متوجه بشم که چرا باید این سیستم در داخل پهپاد باشه نه در قسمت موتور و زیر روتورها؟
در مورد تجهیزات :دوست من پهپادی برای حمل تجهیزات طراحی میشه مثل MQ1 و پهپادی برای ریکون مثل RQ1.در این مورد بخصوص هدف هست که وسیله و توجیح میکنه.
[quote]در اين حالت بخشي از مانور هاي پيشرفته را نميتوان به راحتي انجام داد ، بخصوص اگر بخواهيم مانور هايي را انجام بدهيم كه در آنها هر چهار موتور به عنوان پيشران مستقل در نظر گرفته ميشوند ! پهپادي با چهار بردار رانش ![/quote]
منظور از مانورهای پیشرفته که توسط پهپاد ها انجام میشه چیه؟؟
مانورهایی با درگیری هر چهار روتور رو هم توضیح دهید لطفا.
اینکه میفرمایید بهتر بود موتورها دریک راستا قرار نمیگرفتن رو میزارم پای دو نیم شب دوست من. :oops:
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10166/WATER_978-4-431-53856-1_4_Fig6_HTML5B15D.jpg[/IMG]

جناب Fath گفتند که:
[quote]
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]با چهار موتور مانور پذیری و امنیت خود پرنده بیشتره و عکس العمل بهتری هم داره [/font][/color][/right]


[/quote]
در حالی که شما فمودید:
امنيت پايين تر در پرواز همچنین اون رو ناپایدار هم معرفی کردید که خوب بنده کاملا خلافش رو خوندم و شنیدم.

در انتها شما اصول طراحی این پهپاد رو از کجا متوجه شدید؟
چرا گشت زنی و چرا پیمایش (البته سرعت رو تایید میکنم)؟احتمالا شما موتورهای کمکی گلوبال رو برای این پرنده در نظر دارید.(شوخی)
و اما شاهکار جملات شما:
[quote]اگر دقت كنيد سازه به موتور وصل شده نه بال[/quote]

دوست من پهپاد فعلی همونطور که خود شما هم فرمودید یک نمونه اولیه هست و نه بیشتر و ایراداتی هم بهش وارده اما نه اونهایی که شما فرمودید.
بنده اگر قدرت موتور و یا ابعاد واقعی این پرنده رو متوجه بشم اون موقع دلیل این نقصها رو بیان میکنم.
در هر صورت QTW UAV ها همیشه معایبی داشتندو مزایایی.

[b] در انتها یک عکس قرار میدم که کمی به مقیاس بندی شما دوستان کمک کنه.[/b]

[center][b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10142/889318_orig.jpg[/img][/b][/center]

[center] icon_arrowd icon_arrowd icon_arrowd[/center]

[center][b]اون کسی که عکس قبلی رو ویرایش کرده یادش رفته سایه توربین ها رو از روی دیوار برداره!!!!که در عکس زیر عکس واقعی رو میتونید ببینید[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10166/gal65B15D.jpg[/img][/center]
[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10166/fs15e5B15D.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10166/thumb_fs15e5B15D.jpg[/img][/url]

[size=4][b]یک کلیپ هم هست که بسیار جالبه و ایرانی بودن این QTW رو زیر سوال میبره.میبخشید که تاحالا نزاشتمش (دلایلی داشت).میتونید از لینک زیر دانلودش کنید.[/b][/size][/center]
[center][b][size=5][url="http://up.toca.ir/images/r7kuvslt4iqc1570rin.rar"][color=#ff0000]دانلود[/color][/url][/size][/b][/center]


موفق باشید.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین پهپاد عمود پرواز کار کوچیکی نیست این اولین رو ای کاش دوستان نمیزاشتن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اون کسی که عکس قبلی رو ویرایش کرده یادش رفته سایه توربین ها رو از روی دیوار برداره!!!!که در عکس زیر عکس واقعی رو میتونید ببینید[/quote]
:surprised:

متوجه نشدم
یعنی این پهپادی که میگن ساخت ایران نیست؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
OPS جان برخي صحبت هات رو قبول دارم و بعضي رو نه ! ولي متأسفانه الان اون زمان رو ندارم كه جواب رو با تشريح خدمتت عرض بكنم ، البته منظور از بحث كردن هم ، كوبيدن هم نيست و ياد گرفتن هستش كه خب اينجا هم بنده از شما چيز هايي رو ياد گرفتم ، انشاءالله در اولين فرصت كه از مشكلات فارغ شدم ، به بحث برميگردم ، چون بعضي نكته ها برام روشن نشدن ...

در مورد اون فيلم الان در اكثر فروم هاي خارجي موجود هستش و دارن ما رو مسخره ميكنن ...
به احتمال زياد كار ، كاره شركت خصوصي سازنده هستش ! رانت دولتي كه در كار باشه ، پيشرفت و صداقت و ... در كار نخواهد بود :neutral:
علي اي حال اگر از اين پهپاد اطلاعات بيشتري داري لطفا دريغ نكن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید که پست متوالی دادم !!

این تصاویر رو نگاه کنید

http://www.google.com/search?num=10&hl=en&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1024&bih=430&q=QTW-UAV&oq=QTW-UAV&gs_l=img.12...1505.1505.0.2345.1.1.0.0.0.0.377.377.3-1.1.0...0.0...1ac.1.XZvuqPjSfeQ&sout=0&sa=X&ei=esOfUNL1NdKQhQfYj4CwCA&ved=0CCEQxxQ


متاسفانه
دیگه به نظر من 100 درصد طرحش ایرانی نیستش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]اعتبار جهانی هوافضای ایران فدای اخبار غیر حرفه‌ای می‌شود[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]اخبار نامعتبر در حوزه فناوری‌های هوایی که تحت تاثیر شرایط سیاسی گفته می‌شود و یا به دلیل بی‌اطلاعی خبرنگاران غیر تخصصی، خبر به صورت نادرست نقل می‌شود، موجب از بین رفتن اعتماد جامعه و زیر سئوال رفتن دستاوردهای واقعی اندیشمندان کشور شده و شفافیت فضای علمی کشور را از بین می‌برد. جدیدترین این اخبار نادرست اعلام "ساخت نخستین پهباد عمود پرواز دنیا توسط محققان کشور" توسط يكي از خبرگزاريهای رسمی کشور است.[/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]هیتنا: روز شنبه سیزدهم آبان ماه توسط یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور ادعا شد که توسط محققان کشور نخستین پهباد عمود پرواز دنیا ساخته شده است. این در حالی است که تاکنون پهپادهای عمود پرواز بی‌شماری در دنیا ساخته شده و حتی در داخل کشور نیز پیش از این نمونه‌هایی از پهپادهای عمود پرواز به تولید رسیده است.
از مشهورترین پهپادهای عمود پرواز دنیا می‌توان به پهپاد Bell Eagle Eye و V-Bat ساخت آمریکا و Cl-327 کانادایی اشاره کرد. ساخت این نوع پهپادها از سابقه‌ای طولانی در دنیا برخوردار است. به طور مثال پهپاد Bell Eagle Eye به عنوان یک پهپاد گشت دریایی اولین پرواز خود را در سال ۱۹۹۸ انجام داده است.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/613_982.jpg[/img]
[color=#FF0000]پهپاد عمود پرواز Bell Eagle Eye[/color][/font][/size]
[/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در ادامه این خبر با ذکر این که که تولید پهپاد و اطلاعات آن توسط ناسا تائید شده می‌افزاید: "این هواپیمای بدون سرنشین نخستین پهباد عمود پرواز در دنیا است که رونمایی آن پس از تست آزمایشی نمونه پروازی صورت می‌گیرد.” برای متخصصین نیازی به یادآوری نیست که ناسا یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی دنیاست که توسط دولت آمریکا اداره شده و کلیه تحقیقات هوافضایی و هوانوردی ایالات متحده که در سطح ملی تعریف شده است تحت نظارت این مرکز انجام می‌شود. بنابراین ادعای اینکه طرح پهپاد عمود پرواز ایرانی توسط ناسا تائید شده بی شباهت با این نیست که گفته شود طرح ساخت یک هواپیمای مدل در نیجریه توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ایران تائید شد. همچنین از جمله نامفهوم گفته شده چنین برداشتی در ذهن شکل می‌گیرد که تنها در این مورد رونمایی یک پهپاد بعد از تست آزمایشی نمونه پروازی صورت می‌گیرد که چنین چیزی بی‌بنیاد است. البته ممکن است نویسنده مایل بوده تا بر نخستین پهپاد عمود پرواز بودن این پرنده در دنیا تاکید کند که این نیز امری خلاف واقع است.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/614_634.jpg[/img]
[color=#FF0000]پهپاد عمود پرواز Cl-327[/color][/font][/size]
[/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]انتشار این‌گونه اخبار در خصوص دستاوردهای هوافضایی در خبرگزاری‌های رسمی کشور بی‌سابقه نیست. در بیست و پنجم اسفندماه سال هشتاد و نه، انتشار خبری در یکی دیگر از خبرگزاری‌های رسمی کشور با عنوان رونمایی از بشقاب پرنده ایرانی موجب بازخورد منفی و شدید خبرگزاری‌های خارجی شد. به نظر می‌رسد انتشار چنین اخبار غیر مسئولانه‌ای عموماً تحت تأثیر شرایط سیاسی روز صورت می‌گیرد. چنانکه خبر اخیر نیز پس از موفقیت حزب‌الله در نفوذ به عمق مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی با کمک یک پهپاد ایرانی منتشر شده است. اما باید توجه داشت ماهیت اخبار علمی به گونه‌ای است که عدم دقت و صحت در آن می‌تواند به طرز فاجعه باری به بی اعتباری کلیه اخبار و زیر سئوال رفتن دستاوردهای واقعی دانشمندان و محققین کشور که با زحمت فراوان به دست آمده بیانجامد. این بی‌اعتباری نه تنها در جامعه بین‌المللی، کشور را دچار بحران می‌کند بلکه موجب عدم اعتماد جامعه و ایجاد آشفتگی و عدم شفافیت در فضای علمی کشور خواهد شد.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/615_264.jpg[/img]
[color=#FF0000]پهپاد عمود پرواز V-Bat[/color][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۶ آبان ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[url="http://hitna.ir/fa/news/9515/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF"] هيتنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/287759/%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA"]با فتوشاپ هم می‌توان پهپاد ساخت![/url]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
به تناسب توجه مردم ایران به یک موضوع خاص، بناگاه آن موضوع به موضوعی برای اختراع تبدیل می‌شود. وقتی تب کاهش مصرف سوخت وارد زندگی همه مردم شد، در هر شهر ایران، یک نفر کپسول گازی را به موتورسیکلت بست و فکر کرد اختراعی بزرگ انجام داده است. کمی بعد مخترعین و مکتشفین سراغ انرژی هسته‌ای رفتند و اختراعات تا کجا که پیش نرفت.[/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]تقریبا یک سال پیش، آمریکایی‌های مستقر در افغانستان، متوجه نبودند که همسایه غربی افغانستان چندان شبیه همسایه جنوبی آن نیست و نباید حریم هوایی آن را شکست. این شد که پهپادشان در ایران اسیر شد و مخترعین ایرانی با کلمه‌ای جدید آشنا شدند؛ پهپاد و البته بسیاری بناگاه پهپادساز شدند و اختراع انواع پهپاد‌ها در همه جا گسترده شد و هر کسی برای خود محصولی بیرون داد. [/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]در حالی که مهندسین و دانشمندان گمنام و دلسوز سال‌ها برای چنین کارهایی زحمت کشیده‌ و عرق ریخته‌ و شب‌ها بیداری کشیده‌اند، تولید و ساخت پهپاد به سرعت پیش رفت و محصولات فراوانی به بازار فروش(!) افتخار پهپادسازی ارائه شد. کار به سرعت پیش رفت و تقریبا سه هفته پیش به تولید نخستین (!) پهپاد عمودپرواز جهان رسید. پخش چنین خبری هم لابد باید رگ غیرت وطنی همگان را متورم سازد و اگر کسی انکار کند، شاید مخالف پیشرفت کشور هم نشان داده شود[/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
اما در این میان، اسرائیلی‌ها که به قاعده ترس جن از بسم‌الله، از ایرانی‌ها می‌ترسند، لابد پیگیر خبر شده‌اند و با کمی تحقیق و از یک وبلاگ دریافته‌اند، این یکی ادعا را نباید جدی بگیرند، زیرا آن چه نخستین پهپاد عمود پرواز جهان نامیده شده، در واقع تصویر فتوشاپ پروژه‌ای دانشجویی در [url="http://mec2.tm.chiba-u.jp/~nonami/english/research/uav/gal.html"]دانشگاهی ژاپنی[/url] است.[/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/9/9/214496_866.jpg[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
در واقع پرنده‌هایی از این دست سالیان درازی است که در اندازه‌ها و با اهداف گوناگون در جهان ساخته می‌شود و حتی می‌توانید نمونه‌هایی از آن را برای فرزندانتان از فروشگاه اینترنتی ebay خریداری کنید.

کمی که بیشتر تحقیق کنید، درخواهید یافت که پیش از این، مخترعین وطنی نخستین پهپاد عمودپرواز جهان، اختراعات فراوانی کرده‌اند؛ از تولید پهپادهای قدرتمند دیگر گرفته تا نخستین تبلت بومی کشور که صحیفه سجادیه، مفاتیح، نهج‌البلاغه، دیوان اشعار شاعران نامی ایران و… از قابلیت‌های مهم آن است و در بازار قابلیت رقابت با گالکسی را دارد و تا فن‌آوری‌های بسیار پیشرفته امنیت سایبری.

تابناک همراه با دیگر رسانه‌ها اگر در انتشار چنین اخباری شریک شده، خالصانه عذر می‌خواهد، ولی جدای از رسانه‌ها که پای دانش و فن‌آوری در آن‌ها می‌لنگد، مقامات و نهادهای دولتی که مثلا در نمایشگاه ایپاس، چنین دروغ‌هایی به خورد آن‌ها داده می‌شود، نباید فکری به حال خود بکنند؟ یا دانشگاه‌ها و مراجع علمی کشور نباید فکری به حال حرمت و احترام محققین واقعی کنند؟ اگر درمان و دارو بدون تأیید مراکز علمی کشور ناممکن و غیر قانونی است، چه کسی باید به ادعاهای اختراعی رسیدگی کند؟ چرا رسانه‌ها و مقامات ایرانی، نباید مشاور دانش و فن‌آوری داشته باشند؟

جای خوشحالی شاید این باشد که تفاوت میان پیشرفت‌های واقعی، نتیجه کار امثال شهید تهرانی مقدم ـ که تا روز شهادتش گمنام بود ـ و این اختراعات یک‌شبه را قشر دانشگاهی کشور به خوبی می‌فهمد.[/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/287759/%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA"]http://www.tabnak.ir/fa/news/287759/%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA[/url][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
------------------------------------[/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
لینک ژاپنی- واقعا جالب است [/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
[url="http://mec2.tm.chiba-u.jp/~nonami/english/research/uav/gal.html"]http://mec2.tm.chiba-u.jp/~nonami/english/research/uav/gal.html[/url][/size][/font][/color]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.