Electro_officer

سامانه‌های پیشران مستقل از هوا AIP

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اول با تشکر از مقاله عالی ، واقعا لذت بردم

بهترین راهی که انسان تا به حال برای ذخیره انرژِی شناخته است تبدیل انرژی بصورت انرژی پتانسیل یا شیمیایی است که در حال اول سد آبی مصنوعی نیاز است مثل کاری در فرانسه، در نوع دوم پیل ها نمونه بارز هستند اما با آمدن پیل سوختی این کاربرد کارامد تر شد چون سیستم راندمان بیشتر و با اجزای ساده تری همراه می شد.
اما در چرخه اصلی سوخت برای افزایش راندمان از سیستم های ترموالکتریک استفاده می کنند که با کمک اختلاف گرما انرژی الکتریکی تولید می کنند که راندمان سیکل استرینگ را بالا می برد ، تنها مشکل این سیستم راندمان کم این سیستم است اما مزیت استفاده در اختلاف دماهای کم می باشد که در کنار سیستم های مثل استرلینگ باعث افزایش راندمان می گردد که اگرچه کم ولی باارزش است بویژه با طول عمر بالای آنها.
البته هنوز بحث وزن این سیستم های تولیدی نسبت به انرژی تولیدشان مورد بحث است
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_generator"]http://en.wikipedia....ctric_generator[/url]

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_effect"]http://en.wikipedia....electric_effect[/url] ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arminheidari' timestamp='1355480583' post='288428']
اول با تشکر از مقاله عالی ، واقعا لذت بردم

بهترین راهی که انسان تا به حال برای ذخیره انرژِی شناخته است تبدیل انرژی بصورت انرژی پتانسیل یا شیمیایی است که در حال اول سد آبی مصنوعی نیاز است مثل کاری در فرانسه، در نوع دوم پیل ها نمونه بارز هستند اما با آمدن پیل سوختی این کاربرد کارامد تر شد چون سیستم راندمان بیشتر و با اجزای ساده تری همراه می شد.
اما در چرخه اصلی سوخت برای افزایش راندمان از سیستم های ترموالکتریک استفاده می کنند که با کمک اختلاف گرما انرژی الکتریکی تولید می کنند که راندمان سیکل استرینگ را بالا می برد ، تنها مشکل این سیستم راندمان کم این سیستم است اما مزیت استفاده در اختلاف دماهای کم می باشد که در کنار سیستم های مثل استرلینگ باعث افزایش راندمان می گردد که اگرچه کم ولی باارزش است بویژه با طول عمر بالای آنها.
البته هنوز بحث وزن این سیستم های تولیدی نسبت به انرژی تولیدشان مورد بحث است
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_generator"]http://en.wikipedia....ctric_generator[/url]

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_effect"]http://en.wikipedia....electric_effect[/url]
[/quote]
بسیار عالی. از وجود چنین تکنولوژی بی‌اطلاع بودم خیلی تکنوژلیش جالبه. پس علاوه بر مواردی که یاد شد دو نوع aip دیگه هم وجود داره یکی ترموالکتریک و دیگری پلاسما. از نحوه‌ی کارکرد این دو مورد اطلاع ندارم به نظر میرسه موضوعات جالبی جهت تحقیق و پژوهش باشند. خصوصا جون میدن واسه پایان نامه و پروژه و این حرفا...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1355499482' post='288481']
[quote name='arminheidari' timestamp='1355480583' post='288428']
اول با تشکر از مقاله عالی ، واقعا لذت بردم

بهترین راهی که انسان تا به حال برای ذخیره انرژِی شناخته است تبدیل انرژی بصورت انرژی پتانسیل یا شیمیایی است که در حال اول سد آبی مصنوعی نیاز است مثل کاری در فرانسه، در نوع دوم پیل ها نمونه بارز هستند اما با آمدن پیل سوختی این کاربرد کارامد تر شد چون سیستم راندمان بیشتر و با اجزای ساده تری همراه می شد.
اما در چرخه اصلی سوخت برای افزایش راندمان از سیستم های ترموالکتریک استفاده می کنند که با کمک اختلاف گرما انرژی الکتریکی تولید می کنند که راندمان سیکل استرینگ را بالا می برد ، تنها مشکل این سیستم راندمان کم این سیستم است اما مزیت استفاده در اختلاف دماهای کم می باشد که در کنار سیستم های مثل استرلینگ باعث افزایش راندمان می گردد که اگرچه کم ولی باارزش است بویژه با طول عمر بالای آنها.
البته هنوز بحث وزن این سیستم های تولیدی نسبت به انرژی تولیدشان مورد بحث است
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_generator"]http://en.wikipedia....ctric_generator[/url]

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_effect"]http://en.wikipedia....electric_effect[/url]
[/quote]
بسیار عالی. از وجود چنین تکنولوژی بی‌اطلاع بودم خیلی تکنوژلیش جالبه. پس علاوه بر مواردی که یاد شد دو نوع aip دیگه هم وجود داره یکی ترموالکتریک و دیگری پلاسما. از نحوه‌ی کارکرد این دو مورد اطلاع ندارم به نظر میرسه موضوعات جالبی جهت تحقیق و پژوهش باشند. خصوصا جون میدن واسه پایان نامه و پروژه و این حرفا...
[/quote]

بله اتفاقا در اطراف خودمان زیاد می بینیم
برای مثال ترموکوپل ها که برای اندازه گیری دما بکار می روند بر همین مبنا هستند ولی با هدف متفاوت
یا وسایل خنک کننده یخچال مانند که در ایران خودرو به عنوان وسیله جانبی می فروشند
یا در کنار اگزوز ماشین ها نصب می کنند و برق تولید می کند
اتفاقا بحث پروژه بچه های متالوژی و برقی است که به عنوان مولد برق این سیستم را معرفی می کنند


البته می توان برق چراغ های بخشی از زیردریایی را با کمک این وسایل چه با گرمای فیوسل ها و چه با گرمای موتور تامین کرد
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.