elo

خاطرات من و دزدان دریایی!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یاکوزای عزیز و دوست داشتنی
شما بینهایت لطف دارین به این حقی ممنونم از لطفتون

دوست عزیزم 100 عزیز
حضور سبزتون از هزار مثبت بهتر و برتر
برای من حضور شما مهمه نه مثبتها ومنفیها حضورتون بهترین مثبت دنیاست

دوست و همکارم الکتور آفیسر عزیز
این نهایت لطف و نظر شما رو میرسونه
اگر سر شوزن باری در این مطالب هست یکی زحمات شبانه روزی دریادلان نیروی دریای ارتش و سپاه و دیگر ایستادگی دریانوردان ایران و در نهایت حضور سبز شما عزیزان و بزرگوارانه
امیدوارم که بتونم این خاطرات رو هرچه زودتر بنویسم و اپشون کنم
بعدش نوبت دیگر دوستانه که بیان توی گود و چرخی و کباده ای و میلی و....
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب eloباید دوباره ازتون تشکر کنم
من هر چند وقت یکبار به این تا÷یک سر می زنم و خاطرات شما رو از اول می خونم باید بگم نوشتار شما گیراست هر بار برام تازگی داره :applause: :applause: :applause:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
elo جان اگر مرتب بنویسی میتونه به عنوان یک کتاب جذاب مطرح بشه. اینو جدی و به عنوان یک خواننده کتابهایی با این سبک عرض میکنم.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یاکوزای عزیز و دوست داشتنی
شما بینهایت لطف دارین به این حقی ممنونم از لطفتون

دوست عزیزم 100 عزیز
حضور سبزتون از هزار مثبت بهتر و برتر
برای من حضور شما مهمه نه مثبتها ومنفیها حضورتون بهترین مثبت دنیاست

دوست خوبم سارجنت گرامی
این نظر لطف و مهربانی شما رو میرسونه
خوشحالم که از نوشته ها خوشتون اومده

دوست و همکارم الکرو آفیسر عزیز
این نهایت لطف و نظر شما رو میرسونه
اگر سر شوزن باری در این مطالب هست یکی زحمات شبانه روزی دریادلان نیروی دریای ارتش و سپاه و دیگر ایستادگی دریانوردان ایران و در نهایت حضور سبز شما عزیزان و بزرگوارانه
امیدوارم که بتونم این خاطرات رو هرچه زودتر بنویسم و اپشون کنم
بعدش نوبت دیگر دوستانه که بیان توی گود و چرخی و کباده ای و میلی و....
درباره کتبا هم فقط خاطرات من بتنهایی کافی نیست باید مابقی دوستان همکار بنده هم لطف کنن و خاطراتشونو بفرستن
برای چندتاشون میل زدم فقط سه نفرشون یکی یک خاطره فرستادن
که در جای خودشون میارمشون
اما پیشنهادتون خیلی عالیه
اگر خدا بخواد بعد از اتمامشون با یه ویرایشو تصحیح ادبی و جمله بندی درست شاید قابل چاپ بشه
چون من تندی تایپ میکنم و خیلی غلط غلوط تایپی و ادبی و نگارشی داره

در پایان بخاطر نبود و کم آوردن مثبت برای پاسخ به محبت دوستان از همه پوزش میخوام ویرایش شده در توسط elo
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب elo ممنون از خاطرات زیبایتان :applause: . ولی این کشتیاتون منو به یاد جنسای چینی میاندازه. هر جاشو درست می کنی یه جای دیگش خراب میشه :laughing:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست خوبم سلام
اول که علت اینهمه ایراد رو گفتم و توضیح دادم
دوم اینکه اینهمه ایراد در 6 ماه اتفاق افتاد ولی چون شما نوشته ها رو یکجا میخونین زیاد میاد
باید خدمتتون عرض کنم برخی کشتیهای ( مثلا مربوط به شرکتهای یونانی) اگر روشون خدمت کنی اونقدر اتفاق خرابی و تعمیراتی میبینی که اگر همون روز ننویسیشون عمرا بعد یک هفته یادت بیاد چیکا را کردی
همین اواخر با شدت گرفتن تحریمها تقریبا نزدیک به چنین بلاهایی سرمون اومد
ولی همیشه اینطور نیست
توضیح دادم که این یک مورد نادر و استثنایی بود
از اینا گذشته ماها برای همین کارا اونجایم ، اگر قرار بود کشتی به تعمیر و رفع عیب نیاز نداشته باشه دلشون درد نمیکرد به ما حقوق بدن و اونجا نیگرمون دارن
جهت روشن تر شدن موضوع باید عرض کنم تقریبا روزی در کشتی نیست که ما دستگاهی ور باز نکرده باشیم
میشه گفتهمیشه یک یا دودستگاه در حال تعمیر هستند
ما در کشتی planned maintenance system داریم که طبق برنامه ( تحت نرم افزاری با نام amos) و برمبنای ساعت کارکرد یا عمر قطعه یا تاریخ نصب و راه اندازی تعمیرات و نگهداری ها رو گوشزد میکنه و اینه که معمولا هر روز دو یا سه دستگاه ( یا یکی و یا شاید هم بیشتر) برای تعمیر داریم و چنیدن و چند دستگاه برای چک و بررسی و تست و کارهای نگهداری و....

اونایی که بنده نوشتم مشکلات بسیار بزرگی بودن که بقول معروف آن پلن بودن و ناخواسته و بدون برنامه رخ دادن و الا ما هر روز درگیریم
دریا فقط این خاطراتش نیست
روزی 14 ساعت کارکردنش هم هست( درست دیدین روزی 14 ساعت)
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جیگرم حال اومد دمت گرم اون سفرتون به انگلیس از همه با حال تر بود واقعا می تونی نویسنده خوبی بشه بازم از این خاطرات بنویس واسه ما اصلا پاشو برو دریا ما منتظریما :applause: ویرایش شده در توسط farcry
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام.
اول از همه تشکر...
بعدش،..ما بخواهیم یا نخواهیم قبول کنیم...سپاه در سطوح اطلاعاتی و نظامی با آمریکا و متحدانش اصطحکاک قابل توجهی داره...نمیشه چون ما نمی بینیم و بی خبریم، منکر بشیم...میگم شاید، اون تجهیزاتی که از یگان ویژه ی ندسا بیان فرمودین...غنیمتی باشه (توی منطقه ی ما هم تا دلت بخواهد، میشه از این، بساط بازار سیاهی یافت کرد و مفت و مجانی به غنیمت برد) (مثلا فرض کنید، امکانات این تیمی که نام بردین، غنایم یکی از عملیاتهای مخفی خودشون-همون تیم دوازده نفره ایی که گفتین-باشه) ...مثل روز روشن و قابل اثبات هستش که، غنیمت بگیرترین ارگان نظامی دنیا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایرانه...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست خوبم فقط تجهیزات نبود که بگم غنیمتی بودن یا نه ، سطح اموزش، آمادگی رزمی ، آمادگی بدنی ، دیسیپلین و نظم فوق العاده ، کاربلد بودن و وظیفه شناسی، اطلاع و اشراف کامل به نوع و مکان عملیات ، تخصص زبانهای بیگانه ، علم سیاسی روز بین الملی ، شکیبایی و صبوری در برابر بحثهای داخلی، شیوه و منش و رفتار حتی در برخود و کارهای روزمره ، شیوه استفاده از تجهیزات ، تاکتیکهای انجام ماموریت و...

به زبون ساده بگم ، خیلی باکلاس تر از این حرفا بودن!!!!!!!! ویرایش شده در توسط elo
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[font=Arial","sans-serif][size=3]استرن تیوب یا لوله انتهایی تنها جاییه که مثه مابقی بدنه کشتی که دوجداره و محفظه بسته هستش محفظه بسته نیست ، جاییه که شافت از بدنه کشتی خارج میشه و دارای آب بندیهای بسیار بسیار حساس و با ضریب ایمنی و امنیت بالاییه اما از شانس بد ما در بدترین موقع ممکنه به نشتی افتادند، این نشتی اگر ادامه پیدا میکردو گسترش میافت براحتی میتونست باعث غرق شدن کشتی بشه) [/size][/font]
[/quote]

داداش يکم درباره اين توضيح ميدي? چطوري هست? من هميشه برام سوال بود چطوري
آب از جايي که شفت پروانه کشتي و بويژه زيردريايي بيرون ميزنه نشت نمي کنه???!!!!!!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='elo' timestamp='1367008696' post='309329']
دوست خوبم فقط تجهیزات نبود که بگم غنیمتی بودن یا نه ، سطح اموزش، آمادگی رزمی ، آمادگی بدنی ، دیسیپلین و نظم فوق العاده ، کاربلد بودن و وظیفه شناسی، اطلاع و اشراف کامل به نوع و مکان عملیات ، تخصص زبانهای بیگانه ، علم سیاسی روز بین الملی ، شکیبایی و صبوری در برابر بحثهای داخلی، شیوه و منش و رفتار حتی در برخود و کارهای روزمره ، شیوه استفاده از تجهیزات ، تاکتیکهای انجام ماموریت و...

به زبون ساده بگم ، خیلی باکلاس تر از این حرفا بودن!!!!!!!!
[/quote]عزیز منظور من هم همین بود...اما با تمرکز روی ادوات و لوازم...از نظر آموزش و کلاس و از این جور چیزا، تا دلت بخواد حرفه ایی داریم...مثلا، اون عامل اطلاعاتی ایران توی مصر که اومدن بگیرنش اما به جای طرف اشتباها یه وابسته ی به سفارت را گرفتن...مثلا، چطوری با شهرام امیری تو ویرجینیای آمریکا، اون هم تحت بازداشت سیا و حفاظت پلیس فدرال آمریکا ارتباط گرفتن ووو..،از این جور تیم ها (حتی تیم چهار نفره - یگان ویژه ی نیروی هوایی ارتش)، زمان جنگ هم داشتیم...لپ کلام اینکه اگر از این آدم ها و امکانات فراوون نداشتیم (توی تمام ارگان ها) الان، تخم ایرانی جماعت گم شده بود...مدرک میخوای...قدرت آمریکا را ببین، توی سوریه چه میتازونه، چطوری انقلاب های منطقه رو داره خفه میکنه و...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره نیروهای ویژه بنده اطلاعات انچنانی ندارم
میدونم در بدنه نیرو دریای ارتش تعداد ی تکاور بودن که در تیم های چند نفری کارهایی کردن که یک تیپ هم براحتی نمیتونست بکنه و یا نکرده و منتهی اصلا اسمی ازشون نیست
چراشو من نمیدونم
آمریکای از کارهای نکرده اشون چندین فیل میسازن و پخش میکنن
گندی که در عملیات شاهین ساه زدنو تبدیلش کردن به یک شاهکار( قرار بود 30 دقیقه ای باشه و ریسو هم بگیرن که شد....) هرچند بیرون اومدن از اون باتلاق شاهکار بود
منتها حرف من اینه
وقتی تیمهای چند نفره تکاوری نیرو دریای ارتش طی جنگ شاهکارهای واقعیی خلق کردن که حتی تو فیلمهای تخیلی هالیود هم نمیبینین چرا هیچی ازشون بیان نمیشه؟
اگر هم بیان میشه اونقد میزنیم به هاشیه و تحریف که اصل ماجرا گم میشه ، ماجرای انهدام سکوهای موشکی عراق توسط تیم تکاوران دریای ارتش که شد دستمایه فیلم پایگاه جهنمی مثلا سرترین کاری بود که د راین زمینه صورت پذیرفت
بخونین ببینین این عزیزانچیکار کردن و ما چقدر به کاراشون بها دادیم


درباره استرن تیوب هم ، یکی از دشوارترین بخشهای کشتی میشه ( البته برای توضیح دادن به کسی که زیاد سررشته ای از تکنیکال دریایی نداره ، به خود دانشجوهای دریایی هم معمولا اخرین مباحثی که تدریس میشه همین مبحثه )
اگر عمری بود و تونستم یکسری از اطلاعاتمو بالاخص شکلهای مربوطه رو پیدا کنم حتما یه توضیح مختصری خواهم نوشت
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
elo عزیز...
من هم مثل شما اما با تجربه ها و دیده های بسیار کمتر...فقط اینو بگم که...اون آدم هایی که شما باهاشون رو به رو شدید، محرمانه یا حداکثر فوق محرمانه های این مملکت بودن، حالا در نظر داشته باشید که تو این مملکت و نظام ما، سرّی و به کلی سرّی هم داریم...بعدش یه مثال دیگه...170 آمریکایی بودا...همونی که با ارزش ترین دارایی اطلاعاتی آمریکا بود و چه بسا که هنوز هم باشه...شکارش کار بچه های سرّی این مرز و بوم بود، پس ببینید در دنیای بکلی سرّی این ایران جاوید چه میگذرد...
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد يه سوال ديگه داشتم!
نخندي ها!
ميگم اگر يکي توي کشتي فوت کنه چي ميشه تو دريا دفن ميشه?
يا ميارن خشکي? فرقي بين کشتي نظامي و تجاري هست تو اين مورد?
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.