arash_slayer

سخنرانیهای دکتر حسن عباسی (صوتی و متنی)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اگه می خوای به یکی دیگه جواب بدی چرا با توهین و بد و بیرا!؟ اگه می خوای با بد و برا و توهین جواب بدی چرا به اسم اسلام این کار رو می کنی!؟  در اسلام ناب محمدی ص ما چیزی به نام توهین نداریم... اینکه به یه نفر توهین بشه به خودتون برمیگرده چون فردا شما باید جواب بدی منتها وقتی از اسلام مایه می زاری نمیشه بی تفاوت باشم...

 

ما در اسلام یا بر حقیم و یا باطل... چیزی به نام معتدل و وسطی نداریم...اولین فردی که در اسلام از حد وسط و اعتدال حرف زد ابوموسی اشعری بود و بعد هم خوارج ... برای رد کردن علی ع و معاویه لعنت الله خود را معتدل نامیدند دریغ از اینکه جهنم را برای خود خریدند...

 

بین حق و باطل بودن اعتدال نیست التقاط هست ... اعتدال یعنی امیر المومنین حضرت علی ع... یعنی دوری از افراط و تفریط یعنی عدل و عدالت ... چیزی به نام حد وسط بین حق و باطل در این بین نداریم... انچه که می گویند و شما بر ان اصرار داریم ما در معنای اعتدال ندیدیم... وسط بودن صرفا یک فضیلت نیست باید با بصیرت باشد ...باید خوب و بد را بشناسد...

"""رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی نیز اعتدال را هم‌معنای عدالت دانسته و در تاریخ  20 آبان83 در دیدار با اعضای هیئت دولت آقای خاتمی در این خصوص می‌فرمایند: «عدل یعنی هر چیزی در جای خود قرار گرفتن. معنای لغوی عدل هم یعنی میانه. اعتدال هم که می‌گویند از این واژه است؛ یعنی در جای خود، بدون افراط و بدون تفریط؛ بدون چپ‌روی و بدون راست‌روی. این هم که می‌گویند عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خود، به‌ خاطر همین است؛ یعنی وقتی هر چیز در جای خود قرار گرفت،‌‌ همان تعادلی که در نظام طبیعت بر مبنای عدل و حق آفریده شده، به وجود می‌آید. در رفتار انسان، عدل لازم است. برای حکمران، عدل لازم است. در موضع‌گیری، عدل لازم است. در اظهار محبت و نفرت، عدل لازم است.»"""

 

 حوزه ما ان روحانی مبارز انقلابی را نمی تواند ان چنان که باید تربیت کند... حوزه ما هم مثل اقایان دیگر در حال گرفتار شدن به رفاه طلبی هستند... بصیرت در این حوزه ها کم رنگ شده... نمی گویم حوزه خراب است می گویم انچه که باید باشد نیست! حوزه ها باید در این تهاجم نرم و سخت اشنا با امور باشند...ایا هستند!؟

 

اعتدال هرگز میان حق و باطل مطرح نمی شود بلکه میان افراط و تفریط است که مطرح می شود 

خوارج هم حضرت علی (ع) را به سستی در نبرد با معاویه متهم کردند و می گفتند چرا بعد داستان صفین و رو شدن کلک عمروعاص به معاویه حمله نکرد و او را نکشت ( افراط )

 

خوب یک مقام بالا و بد یک مقام پایین است که همیشه باید به سمت خوب حرکت کرد و هیچ کس نمی گوید مابین خوبی و بدی حد وسطی است 

 

 

بگذارید یک مثال بر اعتدال بزنم و تفاوتش با افراط 

در احوالات حضرت موسی بن جعفر ـ علیهم السلام ـ هفتمین امام ما شیعیان است که فردی از اولاد خلیفه دوم ایشان را آزار داده و مورد اهانت قرار می‌داد. برخی از افراد اجازه خواستند تا او را از بین ببرند امام به شدت آن‌ها را منع کردند. 
یشان آدرس او را گرفتند و روزی برای دیدنش به مزرعه او در اطراف مدینه رفتند و با محبت و احترام با او صحبت کردند و کمک مالی زیادی هم به او نمودند. کار به جایی رسید که آن مرد از مدافعین حضرت شد و با دوستانش در این موضوع به نزاع بر خواست پس از این ماجرا حضرت به اطرافیان فرمودند: کاری که شما می‌خواستید انجام بدهید بهتر بود یا کار من؟! هم مشکلش را حل کردم هم شرّ او برطرف شد. 

 

------------------

بخشی از این صحبت ها را خودتان هم در نوشته اتان گفتید 

ولی اینکه دیگران را به دلیل برداشت متفاوت از کلماتشان متهم به گمان و برداشت خود از فکرشان می کنید نادرست است 

اولین نشانه افراط هم بالاتر دانستن خود یا فکر خود بر دیگران است 

و نشانه تفریط ناامیدی است 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
.من این فایل صوتی را گوش نکردم ولی بعضی از سخنرانی های ایشان را گوش کردم. ایشان به خود اجازه میدهد در هر موردی از تاریخ باستان تا روانشناسی تا سیاست تا اقتصاد نظریه بدهد و با لحنی هم صحبت کند که انگار بالاترین فرد در ان زمینه است. بسیاری از نظرات ایشان انقدر بی منطق است که هریک به تنهایی در صورت اجرا قادر به زمین زدن کشور است. نطراتی مانند اینکه ما نباید قرارداد 598 را میپذیرفتیم. یا اینکه برجام را نباید یپذیریم. یا اینکه بانکداری و سیستم بانکداری به سبک فعلی ربا است و باید جمع شود. هر یک از این نظرات برای نابودی کشور کافی هستند.ایشان ذر یک سخرانی گفته اند که غربی ها از نظر نظامی ترسو هستند و در جنگ هیچی نیستند. در تاریخ باستان و روانشناسی کودک نیز نظراتی دارند. در فلسفه نیز چیزهای گفته اند که باعث اعتراض علمای حوزه شده است. در خود ستایی نیز ید طولانی دارند. جایی گفتند بیشتر اساتید نیروهای مخصوص از ارتش و سپاه و غیره شاگردان من بوده اند. در صورتیکه همه میدانند نسل های اول نیروهای مخصوص سپاه به وسیله نوهد اموزش دیدند خلاصه...... ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

.من این فایل صوتی را گوش نکردم ولی بعضی از سخنرانی های ایشان را گوش کردم. ایشان به خود اجازه میدهد در هر موردی از تاریخ باستان تا روانشناسی تا سیاست تا اقتصاد نظریه بدهد و با لحنی هم صحبت کند که انگار بالاترین فرد در ان زمینه است. بسیاری از نظرات ایشان انقدر بی منطق است که هریک به تنهایی در صورت اجرا قادر به زمین زدن کشور است. نطراتی مانند اینکه ما نباید قرارداد 598 را میپذیرفتیم. یا اینکه برجام را نباید یپذیریم. یا اینکه بانکداری و سیستم بانکداری به سبک فعلی ربا است و باید جمع شود. هر یک از این نظرات برای نابودی کشور کافی هستند.ایشان ذر یک سخرانی گفته اند که غربی ها از نظر نظامی ترسو هستند و در جنگ هیچی نیستند. در تاریخ باستان و روانشناسی کودک نیز نظراتی دارند. در فلسفه نیز چیزهای گفته اند که باعث اعتراض علمای حوزه شده است. در خود ستایی نیز ید طولانی دارند. جایی گفتند بیشتر اساتید نیروهای مخصوص از ارتش و سپاه و غیره شاگردان من بوده اند. در صورتیکه همه میدانند نسل های اول نیروهای مخصوص سپاه به وسیله نوهد اموزش دیدند خلاصه......

 

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: " نگاه کن چه چیزی گفته می شود ، نگاه نکن چه کسی می گوید." 

در مورد صحبت، ایشان مشکلات و گره هایی ما را می بیند ولی راه حل های ارائه نمی دهد و اگر هم می دهد در حد حذفی است 

برای مثال در مورد بانکداری، درست می گوید بانک داری ما اشتباه و ربا است حتی در قیاس با کشورهای غربی و سرمایه داری هم ، بانک های ما سرمایه دار تر هستند به قول یکی از دوستان اگر تحریم ها نبود ایران بهشت بانکی بود که بیایند و پولهایشان را در آن بگذارند

چون نه مالیات، نه شناسایی، نه .... و سودهای بالا  از چیزهایی است که هر سرمایه گذاری دنبالش است

ولی راه حل چیست؟ 

حذف بانک ساده ترین راه است و فقط پاک کردن صورت مساله است 

در حالی که بانک ها باعث کاهش شدید مشکلات حمل و نقل پول و خرید و فروش شده اند 

وقتی به دوران قدیم نگاه می کنیم سودی که ناشی از تسهیلات حمل و نقلی بانک بدست می آید آنقدر بالا هست که تجارت به دوران قدیم خود بر می گردد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه می خوای به یکی دیگه جواب بدی چرا با توهین و بد و بیرا!؟ اگه می خوای با بد و برا و توهین جواب بدی چرا به اسم اسلام این کار رو می کنی!؟ در اسلام ناب محمدی ص ما چیزی به نام توهین نداریم... اینکه به یه نفر توهین بشه به خودتون برمیگرده چون فردا شما باید جواب بدی منتها وقتی از اسلام مایه می زاری نمیشه بی تفاوت باشم...

ما در اسلام یا بر حقیم و یا باطل... چیزی به نام معتدل و وسطی نداریم...اولین فردی که در اسلام از حد وسط و اعتدال حرف زد ابوموسی اشعری بود و بعد هم خوارج ... برای رد کردن علی ع و معاویه لعنت الله خود را معتدل نامیدند دریغ از اینکه جهنم را برای خود خریدند...

بین حق و باطل بودن اعتدال نیست التقاط هست ... اعتدال یعنی امیر المومنین حضرت علی ع... یعنی دوری از افراط و تفریط یعنی عدل و عدالت ... چیزی به نام حد وسط بین حق و باطل در این بین نداریم... انچه که می گویند و شما بر ان اصرار داریم ما در معنای اعتدال ندیدیم... وسط بودن صرفا یک فضیلت نیست باید با بصیرت باشد ...باید خوب و بد را بشناسد...
"""رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی نیز اعتدال را هم‌معنای عدالت دانسته و در تاریخ 20 آبان83 در دیدار با اعضای هیئت دولت آقای خاتمی در این خصوص می‌فرمایند: «عدل یعنی هر چیزی در جای خود قرار گرفتن. معنای لغوی عدل هم یعنی میانه. اعتدال هم که می‌گویند از این واژه است؛ یعنی در جای خود، بدون افراط و بدون تفریط؛ بدون چپ‌روی و بدون راست‌روی. این هم که می‌گویند عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خود، به‌ خاطر همین است؛ یعنی وقتی هر چیز در جای خود قرار گرفت،‌‌ همان تعادلی که در نظام طبیعت بر مبنای عدل و حق آفریده شده، به وجود می‌آید. در رفتار انسان، عدل لازم است. برای حکمران، عدل لازم است. در موضع‌گیری، عدل لازم است. در اظهار محبت و نفرت، عدل لازم است.»"""

حوزه ما ان روحانی مبارز انقلابی را نمی تواند ان چنان که باید تربیت کند... حوزه ما هم مثل اقایان دیگر در حال گرفتار شدن به رفاه طلبی هستند... بصیرت در این حوزه ها کم رنگ شده... نمی گویم حوزه خراب است می گویم انچه که باید باشد نیست! حوزه ها باید در این تهاجم نرم و سخت اشنا با امور باشند...ایا هستند!؟

اعتدال ؟؟؟ بنده صحبت از اعتدال کردم ؟ کی میخواید یه ذره دیدتون رو وسیع کنید و از سینه زنی برای گروه های حقیر سیاسی دست بردارید ؟ پیش از یقه پاره کردن برای حضرت کسینجر پست بنده رو بادقت بخونید .

................
درباره لحن درشت متن بنده :
في صحيحة داود بن سرحان في (الكافي 2: 375) عن الامام الصادق (ع) قال: (قال رسول الله(ص): إذا رأيتم أهل الريب والبدع من بعدي فأظهروا البراءة منهم وأكثروا من سبهم والقول فيهم والوقيعة، وباهتوهم كي لا يطمعوا في الفساد في الإسلام ويحذرهم الناس ولا يتعلمون من بدعهم ، يكتب الله لكم بذلك الحسنات ويرفع لكم به الدرجات في الآخرة
................

کلا سعی کنید در کنار تلگرام و سایت های خبری اندکی کتاب هم بخونیدو پیش از صاحب نظر شدن در هر زمینه و هر علمی هم دهان رو بسته نگه دارید والا به عاقبت همین mr. Wannabe kissinger! دچار خواهید شد . والعاقبه للمتقین
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعتدال ؟؟؟ بنده صحبت از اعتدال کردم ؟ کی میخواید یه ذره دیدتون رو وسیع کنید و از سینه زنی برای گروه های حقیر سیاسی دست بردارید ؟
................
في صحيحة داود بن سرحان في (الكافي 2: 375) عن الامام الصادق (ع) قال: (قال رسول الله(ص): إذا رأيتم أهل الريب والبدع من بعدي فأظهروا البراءة منهم وأكثروا من سبهم والقول فيهم والوقيعة، وباهتوهم كي لا يطمعوا في الفساد في الإسلام ويحذرهم الناس ولا يتعلمون من بدعهم ، يكتب الله لكم بذلك الحسنات ويرفع لكم به الدرجات في الآخرة

کلا سعی کنید در کنار تلگرام و سایت های خبری اندکی کتاب هم بخونیدو پیش از صاحب نظر شدن در هر زمینه و هر علمی هم دهان رو بسته نگه دارید والا به عاقبت همین mr. Wannabe kissinger! دچار خواهید شد . والعاقبه للمتقین

به من می گید کتاب بخونم و از تلگرام بیام بیرون!؟ یعنی چون به حرف شما معترض شدم بیسوادم!؟ چیزی که من در این صفحات مجازی می بینم همین طرز تفکر ها و طرز صحبتهاست که شما اینجا انجام میدی...با این حال  البته که مطالعه خوبه اما چرا خودتون رو بالاتر از بقیه می دونید در حالی که هیچ چیز از طرف مقابل نمی دونید...... با نوشتن چند متن عربی و نقل قول رسول الله نمی تونید توجیهی بر لحن نابخردانه خودتون بیاورید... 

 

اینجا تاپیک قرار دادن متن و سخنرانی دکتر عباسی هست نه چیزی که شما انجام میدی...

ویرایش شده در توسط Argada
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اگه ایشون از اقتصاد میگن نمیگن خودم گفتم. میگن ارشد اقتصاد جهان، استگلیز با دوتا نوبل گفته غرب از هم پاشیده. میگه اقای والر اشتاین اومده گفته تو ایران به من گفتن در مورد وضعیت اسف بار اقتصاد امریکا چیزی نگی . در اصل ایشون پاسخ میخوان که این دوستان باسواد در یک رشته تحصیل کرده به عنوان استاد جوابی ندارن.



اگه میگه برجام چه و چه. با استناد به مکالمه های که توی مراکز تصمیم سازیشون گفته میشه میگه. نمیگه من گفتم تحریم ها باقی میمونه میگه اقای اوباما گفتن میگه خانم وندی شرمن گفتن میگه اقای ریچارد هاس گفتن از مسئولین میخواد که جواب بدن.

در باقی مساعل مثل روان شناسی که صحبت میکنه شاید شما گوش نکرده باشین چون اینطور به نظر میرسه ولی من سخنرانی های ایشون رو گوش کردم بیشتر فکت هایی رو مطرح میکنه توی علوم روانشناسی که با دین و فرهنگ ما در تضاد کامله مثل هم جنس بازی و....


حالا هم به شما میگم توی فضای علمی همه حق دارن حرفشون رو بزنن حتی اگه با عقل کلیسایی ضد گالیله در تضاد باشه.

من از شما و دوستی که بالا توهین کردم یه سوال دارم. تا حالا از خودتون نپرسیدن این استادایی که مدام دم از بی سوادی ایشون میزنن چرا تا حالا یه ویدئو توی فضای مجازی ندادن در مورد رد حرفای ایشون تنها کاری که کردن همین بود. توهین. که من حتی رغبت نکردم جواب ایشون رو بدم.
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متن سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع رسانه و نفوذ - 14 اردیبهشت 1395- دانشگاه صدا و سیما :

متن سخنرانی ها از دو منبع مختلف :

 

استاد حسن عباسی در نشست نفوذ و رسانه که در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد گفت:

واژه نفوذ همیشه بد نیست و در مسائل سیاست بین الملل منفی تلقی نمی‌شود بلکه نفوذ، هنر عملیاتی هر کشوری است که بتواند در جاهای دیگر ضریب نفوذ داشته باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: یکی از چارچوب‌هایی که در سیاست خارجی و نظام امنیت ملی هر کشوری دنبال می‌شود مسئله ضریب نفوذ است و دستگاه‌های دیپلماسی هر کشوری اصرار جدی دارند تا دامنه نفوذ آن کشور را در حیطه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی‌در کشورهای هدف بسط دهند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که کشوری که مورد طمع و نفوذ واقع می‌شود بتواند منفذهایش را ببندد و اجازه ندهد این نفوذ به صورت مخربی شکل بگیرد و منافع ملی را در لایه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی به چالش بکشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه مسئله اصلی رسانه است گفت: قوه عاقله رسانه کارش این است که دروازه بانی و فیلتر کند، به این معنا که تشخیص بدهد کدام انگاره‌ها را منتقل کند و کدام را منتقل نکند.

عباسی گفت: در دوره استعمار مستقیم، انگلیسی‌ها سرزمینی مثل هند را می‌گرفتند و خودشان مدیریت می‌کردند، در استعمار نو برای کشورهایی مثل کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس دست نشانده ای را می‌گذارند تا برایشان حکومت کند یا فردی مثل شاه ایران را می‌گماردند تا هر چه آن‌ها می‌خواهند از طریق گماشته‌شان انجام دهند.

وی افزود: در نفوذهای عصر فرانو یعنی از ۲۵ سال پیش تا کنون نفوذ دیگر توسط یک عنصر بیرونی انجام نمی‌شود بلکه فکرها و ایده‌های مدیران و آحاد جامعه را تغییر می‌دهد؛ مهمترین کارکردی که نفوذ در کشور ما دنبال می‌کند تغییر باور مسئولین است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه در مسیر نفوذ، رسانه به واسطه انتقال باورها مهمترین کارکرد را دارد گفت: رهبر معظم انقلاب چندین بار در مورد مبانی علوم انسانی غربی تذکر داده اند که فراتر از مسائل نفوذ سیاسی شناخته شده است؛ مساله معرفت توحیدی مورد نظر است چرا که با هر بار پرداختن به این منابع در جامعه، باورهای توحیدی زیر سئوال می‌روند و وقتی توحید زده شود اساس دین از بین می‌رود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما باید در ایران حکومتی لیبرال به وجود بیاوریم تا لیبرال‌ها در ایران کار را در دست بگیرند، در این حالت جامعه بورژوا و مصرف گرا می‌شود اما به دلیل اینکه آن فرد لیبرال به دلیل شرایطی که در ساختار حکومت ایران است نمی‌تواند مصادر قدرت را بگیرد، دستگاه تبلیغاتی ضریب نفوذ را از پایین به سمت بالا می‌آورد و جامعه را مصرف گرا و بورژوا بار می‌آورد تا این جامعه آدم خودش را برای پست‌های مدیریتی انتخاب کند.

عباسی تاکید کرد: سیستم حکومتی ایران قدرتی دارد که جلوی همه نفوذها را می‌گیرد اما آن نفوذی که نمی‌توان جلویش را گرفت نفوذ رسانه ای است مگر با افشا کردن قضیه از حیث محتویات آن و در اینجا قوه عاقله رسانه که وظیفه‌اش دروازه بانی است باید این کار را جلو ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال ۱۳۷۶ دولتی در ایران سرکار می‌آید که مبنای خودش را مدل گورباچف در اصلاحات ایران می‌گذارد، گورباچف دو شعار اصلی داشت فضای باز سیاسی و فضای باز اقتصادی که این مدل شوروی در دولت دوم خرداد موسوم به اصلاحات در ایران آغاز شد،‌ تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود می‌گوید مدل گورباچف در ایران پیاده نمی‌شود، ایران را با جایی دیگر اشتباه گرفتید و نهایتا این سیستم متلاشی شد.

حسن عباسی با تاکید بر اینکه سیستم نسبت به نفوذهای اینچنینی بی تحمل است گفت: هیچ دوره ای پیامبر دینی اینقدر دوام نیاورده دلیل اینکه جمهوری اسلامی‌۳۸ سال است باقی مانده این است که نظام منفذهای نفوذ را می‌شناسد و در این فضاهای روشنفکری با کسی تعارف ندارد.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: آمریکا دنبال جنگ ارزی با ایران، ‌روسیه و چین است، ما اکنون درگیر جنگ نرم یا جنگ سخت نیستیم، ما در حال جنگ نیمه سختی با عنوان جنگ ارزی هستیم. جنگ ارزی در قوت ایالت متحده در استفاده از ساز وکار دلارش صورت می‌گیرد.

http://www.iribnews.ir/fa/news/1121284/%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D9%84%D9%88%DB%8C-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA

 

 

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین صبح امروز  ـ ۱۴ اردیبهشت ۹۵ ـ در نشست رسانه و نفوذ که در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، ضمن اشاره به این موضوع که نفوذ همیشه بد نیست و در چارچوب‌های دیپلماسی خاص و عمومی‌مسئله خوبی نیز هست، تصریح کرد: ذات هر دستگاه سیاست خارجی این است که نسبت به کشور هدفش، زمینه نفوذ را برنامه ریزی و طراحی کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشوری که مورد طمع و نفوذ واقع می‌شود نباید اجازه دهد تا آن نفوذ باعث تخریب شود، بیان داشت: وظیفه رسانه دروازه بانی است.

عباسی ادامه داد: در انگاره وحیانی تبدیل وحی به عقل، کار عقلا و دانشمندان است و تبدیل عقل به حسب وظیفه هنرمندان است و انتقال حس به غیر، کار رسانه است. رسانه فی ذاته وظیفه تولید کار عقلی را ندارد، بلکه وظیفه اش انتقال عقل و حس است. غربی‌ها به این کار نظام دروازه بانی می‌گویند؛ خود رسانه مبدل فکر و عقیده نیست.

رئیس اندیشکده یقین ضمن تاکید بر اینکه نفوذ این نیست که فقط فردی بیاید و پست و مقام بگیرد، اظهار داشت: در نفوذ شیوه استعمار نو، فردی را به مسئولیت می‌گمارند، اما در نفوذ عصر فرانو، فکر‌ها را تغییر می‌دهند. نفوذ توسط ایده‌ها و باورها صورت می‌گیرد و ایده‌ها و باورهای مسئولان را تغییر می‌دهد که در این مسیر مهمترین کارکرد را رسانه‌ها دارند.

عباسی در مورد نفوذ کلیدی خاطرنشان کرد: تاکید رهبر انقلاب این بوده است که مبانی علوم انسانی غرب غیرتوحیدی است. هرگاه به بسط مبانی علوم انسانی غربی در جامعه بپردازیم، باورهای توحیدی در آن جامعه زیر سوال می‌رود. وقتی نظام اجتماعی فکری و معرفتی را غیرتوحیدی کردیم خروجی اش نتیجه توحیدی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی رسانه، علوم سلسله ای را در شاخه‌های مختلف نشر داد، آرام آرام در جامعه شاهد تغییر خواهیم بود و نفوذ فکری در جامعه ای رخ می‌دهد که باورهای توحیدی صدمه خورده است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه کودکی که از طریق رسانه انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار را می‌بیند، به حرفه ای ترین شکل عقاید توحیدی اش تخریب می‌شود، تصدیق کرد: برخی آثار مستند، باورها را از بین می‌برند. وقتی این موارد به وجود آمد، می‌بینیم باورهای سیاسی جامعه هم تغییر کرده است؛ حال در این بین جامعه کسی را بالای سر خود می‌آورد که همین تفکر را دارا است.

عباسی با تاکید بر اینکه وقتی کسی تبلیغات را مدیریت می‌کند، ظاهرسازی نیز می‌کند، بیان داشت: کسی که پول و تبلیغات را کنترل کند، عرضه و تقاضا را نیز مدیریت می‌کند. آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا در ایران، جامعه لیبرال را بسازند؛ وقتی جامعه لیبرال شد، مردم بورژوازی و در عین حال تبدیل به جامعه ای مصرف گرا می‌شوند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه جامعه ای که آحادش سوداگرا و مصرف گرا شدند، آدم خود را بالای سر جامعه می‌آورد، اظهار داشت: انبیا بر دو دسته هستند؛ برخی از آنها شاهان را دعوت به حق می‌کردند و برخی از آنها قوم‌ها را دعوت به حق می‌کردند. اگر پیامبری می‌توانست از این سطح گذر کند، حکومت دینی ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به این سخن امام که اگر در بانک‌های جمهوری اسلامی‌ربا باقی بماند، آن جمهوری اسلامی‌دیگر اسلامی‌نمی‌شود، تاکید کرد: امام در بخشی از سخنان خود می‌فرمایند که پول در بانک‌ها نباید کار کند؛ با توجه به این سخنان امام اگر خود را جای افسران سی آی ای بگذاریم، تنها به دنبال کار کردن پول در شبکه بانکی و تبدیل آن به ربا می‌رویم. چند مرجع در قم سیستم بانکی را ربوی می‌دانند؛ آن وقت رسانه می‌رود همین سیستم بانکی را تبلیغ می‌کند. رسانه اساسا با اقتصاد کاری ندارد، اما دارد ربا را تبلیغ می‌کند.

عباسی ادامه داد: مکتب فکری لیبرالیسم با انگاره جرمی‌بنتام میدان دهی دین را تنگ می‌کند. نفوذ اینجا، نفوذ اندیشه جرمی‌بنتام است؛ مردم در آمریکا قصد از بین بردن وال استریت را دارند، آن وقت ما در برنامه‌های تلویزیون تبلیغ بورس می‌کنیم؛ مردم در جنبش وال استریت حرص را زیر سوال می‌برند، در حالی که ما در انگاره‌های اسلامی‌علیه حرص و طمع، مطلب داریم.

رئیس اندیشکده یقین افزود: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی‌از نفوذ اطلاعاتی و امنیتی و نظامی‌جلوگیری می‌کنند، اما آنچه که نمی‌توان جلوی آن را گرفت، نفوذ رسانه است. حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن سه مفهوم اصلی در قرآن هستند؛ اگر انگاره دعوت از مردم برای جلوگیری از نفوذ، جدال احسن باشد، خود رسانه از نفوذ جلوگیری می‌کند.

وی در مورد رسالت فردی رسانه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مدیریت در فتنه است؛ فتنه زمانی به وجود می‌آید که حق و باطل واقعا قاطی شوند. جامعه مدعی ایمان هم با فتنه‌ها امتحان می‌شود. رسانه باید اولا حق را از باطل جدا کند و ثانیا حق را معروف و باطل را منکر معرفی کند؛ آن گاه امر به معروف و نهی از منکر کرده است.

عباسی نقش رسانه در مقابل نفوذ را مهم دانست و تصریح کرد: نقش کارکرد اصلی رسانه، هدایت و مدیریت جامعه در فتنه است؛ برای زدودن فتنه‌ها باید حق و باطل را به شدت جدا کنند؛ اگر این اتفاقات افتاد، خود به خود امر به معروف شکل می‌گیرد. نقش رسانه تسهیل کننده نفوذ است و معتقدم نقش این نفوذ بسیار خطرناک است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه رسانه باید قوه اجتهاد که کلید عاقله است، داشته باشد، بیان داشت: رسانه باید در رسالت خود عقلانیت را بسط دهد و اجتهادش این است که خودش جلوی مشکلات بایستد. چرا باید در نهادهایی مثل آموزش و پرورش، رسانه و هنر دستش جلوی مردم دراز باشد. این نقیصه به سیاست‌های کلی در سطح حاکمیت برمی‌گردد. حکومت باید خالص ترین منابع مالی را در حیطه علم و رسانه خرج کند.

وی با تاکید بر اینکه عمده رسانه‌هایی که نفوذ را قبول ندارند، دوستان VOA و بی بی سی هستند، خاطرنشان کرد: آنها می‌گفتند ما در جمهوری اسلامی‌هستیم و ادعای اسلام را داشتند، اما بعد از رفتن از ایران، زنانشان بی حجاب شدند و مردان شان ریش‌های خود را تراشیدند. مثلا روزنامه آفتاب یزد سال‌ها به مدیر مسئولی و سردبیری واحدی اداره می‌شد، اما امروز واحدی در بی بی سی تحلیل می‌کند و در سال‌های اول خروج خود از ایران نیز، از راه دور این روزنامه را سرپرستی می‌کرد. اینجا رسانه‌هایی هستند که نیمه پنهان دارند و بخشی از آن در داخل کشور و بخشی از آن در خارج از کشور است.

عباسی در پایان تصریح کرد: حسین باستانی در روزنامه‌های یاس نو و شرق تحلیل می‌کرد؛ مطمئن باشید آنها از سیا و MI6 حقوق می‌گیرند. کسی که بخواهد در بی بی سی فارسی اجازه نشستن بگیرد باید از فیلتر MI6 رد شده باشد. ما اصراری نباید داشته باشیم که کسانی که دارای بنیان فکری لیبرال هستند و اعتقاد به جامعه بورژوازی دارند، بین خودشان و انگلیس فرق بگذارند.

 

http://www.snn.ir/detail/News/507428/9034

ویرایش شده در توسط Argada

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این سخنرانی با فایل صوتی که گذاشتید از لحاظ موضوعی کاملا متفاوت بودند 

 

کسی تلاش می کند اتفاقات را تئوری کرده و تولید مفهوم نماید ارزشمند است و باید این موارد را تقویت کرد 

 

ولی در این تئوری هایش حداقل از دید من اشتباهاتی فاحش دارد که ارزش و زحمتش نمی کاهد

 

در سال ۱۳۷۶ دولتی در ایران سرکار می‌آید که مبنای خودش را مدل گورباچف در اصلاحات ایران می‌گذارد، گورباچف دو شعار اصلی داشت فضای باز سیاسی و فضای باز اقتصادی که این مدل شوروی در دولت دوم خرداد موسوم به اصلاحات در ایران آغاز شد،‌ تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود می‌گوید مدل گورباچف در ایران پیاده نمی‌شود، ایران را با جایی دیگر اشتباه گرفتید و نهایتا این سیستم متلاشی شد.

 

با این که من اصلاح طلب نیستم و از نظر فکری با آنها تضاد دارم

ولی براحتی می دانم خیلی از نظرات و طرفداران آنها با چیزهایی که ایشان از آنها می گوید متفاوت است 

حتی این که این تفکر نابود شده و طرفدار ندارد هم نشان از یک انکار و نادیده گرفتن واقعیتی در کشور است

حداقل ایشان به عنوان پژوهشگر باید برود و ببیند حرف دل اینها چیست و چرا محبوبیت دارند ؟ 

می گوید با من مناظره نمی کنند، خب نکنند به عنوان یک پژوهشگر باید اگر در را بستن از پنجره وارد شوی و حرف اصلشان را بشنوی نه اینکه صورت مساله را پاک کنی

 

ما الان بزرگترین مشکلی که تو سیاسیون خود داریم بحث پاک کردن صورت مساله ها است هم این وری و هم اون وری راحت چشمان خود را بر واقعیت های کشور می بندند و می گویند همه با من هستند 

 

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: آمریکا دنبال جنگ ارزی با ایران، ‌روسیه و چین است، ما اکنون درگیر جنگ نرم یا جنگ سخت نیستیم، ما در حال جنگ نیمه سختی با عنوان جنگ ارزی هستیم. جنگ ارزی در قوت ایالت متحده در استفاده از ساز وکار دلارش صورت می‌گیرد.

 

 

در این مورد که ما درگیر جنگ نرم نیستیم کاملا مخالف هستم 

جنگ ارزی و اقتصاد عمر زیادی ندارد ولی جنگ فرهنگی خیلی وقت است شروع شده است 

از زمانی که ماهواره ها شروع به آمدن به خانه مردم کرد و این تهاجم بیش از پیش رو شد و پس از مدتی با شروع شبکه های من وتو، فارسی وان، بی بی سی و... رنگ جدی گرفت آنقدر که ملموس بود و مردم از بی ارادگی مسئولان در تولید محصولات فرهنگی برای نسل جدید شکایت می کردند 

هنوز هم که هنوزه در این حمله اساسی و عمقی هنوز تولید فرهنگی قوی ای ما نداریم و اصلا جای دفاعی از عملکرد خود نداریم 

 

وی با اشاره به این سخن امام که اگر در بانک‌های جمهوری اسلامی‌ربا باقی بماند، آن جمهوری اسلامی‌دیگر اسلامی‌نمی‌شود، تاکید کرد: امام در بخشی از سخنان خود می‌فرمایند که پول در بانک‌ها نباید کار کند؛ با توجه به این سخنان امام اگر خود را جای افسران سی آی ای بگذاریم، تنها به دنبال کار کردن پول در شبکه بانکی و تبدیل آن به ربا می‌رویم. چند مرجع در قم سیستم بانکی را ربوی می‌دانند؛ آن وقت رسانه می‌رود همین سیستم بانکی را تبلیغ می‌کند. رسانه اساسا با اقتصاد کاری ندارد، اما دارد ربا را تبلیغ می‌کند.

 

 

این یکی از مشکلات جدی ما و یکی از منابع فساد و نابودی تولید است 

اما راه حل حذف بانک ها نیست بلکه با اصلاح ساختاری صورت گیرد، اصلاحی که در ان در گام اول پولشویی بسته شود و نتوان یک شبه میلیاردر شد و اگر کسی این کار را کرد بپرسیم از کجا آوردی

و در گام بعد وام دهی به برای کارهای با توجیه و بنیادی صرف شود مثل وام ازدواج بصورت خرید جنس داخلی، مثل وام های مرحله ای 

 

وی با تاکید بر اینکه عمده رسانه‌هایی که نفوذ را قبول ندارند، دوستان VOA و بی بی سی هستند، خاطرنشان کرد: آنها می‌گفتند ما در جمهوری اسلامی‌هستیم و ادعای اسلام را داشتند، اما بعد از رفتن از ایران، زنانشان بی حجاب شدند و مردان شان ریش‌های خود را تراشیدند. مثلا روزنامه آفتاب یزد سال‌ها به مدیر مسئولی و سردبیری واحدی اداره می‌شد، اما امروز واحدی در بی بی سی تحلیل می‌کند و در سال‌های اول خروج خود از ایران نیز، از راه دور این روزنامه را سرپرستی می‌کرد. اینجا رسانه‌هایی هستند که نیمه پنهان دارند و بخشی از آن در داخل کشور و بخشی از آن در خارج از کشور است.

 

 

در مورد رسانه های مثل صدای آمریکا به راحتی می توان گفت نفوذی در کشور ندارد ولی در مورد رسانه ای مثل بی بی سی این تاثیر خیلی فراتر از چیزی است که ایشان می گوید 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

می گوید با من مناظره نمی کنند، خب نکنند به عنوان یک پژوهشگر باید اگر در را بستن از پنجره وارد شوی و حرف اصلشان را بشنوی نه اینکه صورت مساله را پاک کنی

 

 

 

ایشان چند بار به خاطر برخی مطالب به زندان افتادند و همین چند وقت پیش هم درگیر شکایت دولت روحانی بودند... کاری به اصل موضوع ندارم... اما واقعیت این است که در فضای کشور به خصوص در این دولت حتی انتقاد دلسوزانه نیز مورد قبول واقع نمیشود .

وظیفه ایشان ارائه نظریات در خصوص وقایع حال و تجزیه و تحلیل ان است...وظیفه مجریان کشور هست که از این نظریات استفاده کنند...

شاید یکی از ایردات بزرگ ما همین عدم همکاری هست...طیف های فکری عمدتا با هم همکاری ندارند... و صرفا به زیر هم زدن علاقه دارند... البته دلایل زیادی هم دارد که خودتان بهتر می دانید.

 

 

این سخنرانی با فایل صوتی که گذاشتید از لحاظ موضوعی کاملا متفاوت بودند 

...

در این مورد که ما درگیر جنگ نرم نیستیم کاملا مخالف هستم 

جنگ ارزی و اقتصاد عمر زیادی ندارد ولی جنگ فرهنگی خیلی وقت است شروع شده است 

از زمانی که ماهواره ها شروع به آمدن به خانه مردم کرد و این تهاجم بیش از پیش رو شد و پس از مدتی با شروع شبکه های من وتو، فارسی وان، بی بی سی و... رنگ جدی گرفت آنقدر که ملموس بود و مردم از بی ارادگی مسئولان در تولید محصولات فرهنگی برای نسل جدید شکایت می کردند 

هنوز هم که هنوزه در این حمله اساسی و عمقی هنوز تولید فرهنگی قوی ای ما نداریم و اصلا جای دفاعی از عملکرد خود نداریم 

 

 

این متن از دو رسانه مختلف امده که به نظر مطابق میل بخشهاییش رو مطرح کردند...

با این حال در بیشتر صحبت های ایشان به جنگ نرم اشاره شده و شاید دلیل این گفته موضوع خاصی بوده که مد نظر ایشون بوده... نقد فیلمهای استراتژیک غرب و بحث مدل و سبک زندگی اسلامی و اندلسی کردن ایران و موضعات مشابه که مضمون تهاجم فرهنگی دارد را بارها از ایشان دیده و شنیده ام.

 

 

 

اما راه حل حذف بانک ها نیست بلکه با اصلاح ساختاری صورت گیرد، اصلاحی که در ان در گام اول پولشویی بسته شود و نتوان یک شبه میلیاردر شد و اگر کسی این کار را کرد بپرسیم از کجا آوردی

 

و در گام بعد وام دهی به برای کارهای با توجیه و بنیادی صرف شود مثل وام ازدواج بصورت خرید جنس داخلی، مثل وام های مرحله ای 

 

 

 یادم هست برای پایان نامه یکی از دوستان به موضوع اقتصاد اسلامی اشاره کرده بود...استاد مدیرت مالی ما با داشتن مدرک عالی از دانشگاه نیویورک که کرسی هیئت علمی هم داشت به این بخش امتیاز ضعیف داد! بگذریم که چقدر سرش بحث و جدل شد... این نشون هدایت تفکر در کشور ما متاسفانه در اختیار غرب هست...

 

بانک با این مدل فعلی مضر هست  و شبه ربایی هست... تورم ایجاد می کنند و با گرفتن سود کلان به رکود دامن می زند . باید واقعا از بن اصلاح شود... حالا چطور اصلاح شود خودش مساله بزرگتر هست!

ویرایش شده در توسط Argada
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایشان چند بار به خاطر برخی مطالب به زندان افتادند و همین چند وقت پیش هم درگیر شکایت دولت روحانی بودند... کاری به اصل موضوع ندارم... اما واقعیت این است که در فضای کشور به خصوص در این دولت حتی انتقاد دلسوزانه نیز مورد قبول واقع نمیشود .

وظیفه ایشان ارائه نظریات در خصوص وقایع حال و تجزیه و تحلیل ان است...وظیفه مجریان کشور هست که از این نظریات استفاده کنند...

شاید یکی از ایردات بزرگ ما همین عدم همکاری هست...طیف های فکری عمدتا با هم همکاری ندارند... و صرفا به زیر هم زدن علاقه دارند... البته دلایل زیادی هم دارد که خودتان بهتر می دانید.

 

درست است

وظیفه مجری، اجرای درست است و در این اجرای درست گوش دادن به نظریات متفاوت خیلی راهگشا است 

قصد مقایسه یا توهین ندارم ولی حتی از احمق ترین آدم ها هم می شود یاد گرفت و گاهی این یادگرفتن یعنی نجات سرنوشت عده ای 

 

ایشان همین قدر که همین مطالب را تئوریزه می کنند ارزش دارد اگرچه خیلی بیشتر می تواند مطالب بگوید 

اگرچه که متاسفانه دادگاه کمترین پاداش مسئولین ما به کوچکترین حرفی است که آنها حس کنند برخلاف میلشان است

 

 

این متن از دو رسانه مختلف امده که به نظر مطابق میل بخشهاییش رو مطرح کردند...

با این حال در بیشتر صحبت های ایشان به جنگ نرم اشاره شده و شاید دلیل این گفته موضوع خاصی بوده که مد نظر ایشون بوده... نقد فیلمهای استراتژیک غرب و بحث مدل و سبک زندگی اسلامی و اندلسی کردن ایران و موضعات مشابه که مضمون تهاجم فرهنگی دارد را بارها از ایشان دیده و شنیده ام.

 

آندلسی کردن کشور چیز مشهودی است و همه هم می دانند 

مشکل هم عدم تولید محصولات فرهنگی از سمت ما هست 

همین صدا و سیما به عنوان خط اول دفاعی ما ، از ترس از تنبلی از هرچیزی که اسمش را بگذاریم چشمانش را بسته و داد می زند همه چیز آرومه من چقدر خوشبختم 

و متاسفانه این بار بر روی مردم افتاده است

همین سایت خودمان به عنوان یک محصول فرهنگی الان مطرح است ولی از نوع تخصصی اش و این یعنی نبرد واقعی با نفوذ دشمن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

علامه طباطبایی : من سرم را ضمانت می کنم اگر کسی دهانش را ببندد به حکمت برسد.

حالا اگر در توان نیست دهانمون رو ببندیم، حداقل: دادند دو گوش و یک زبانت ز آغاز یعنی که دو بشنو ویکی بیش مگوی.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر انتقاد شود برچسب زیاده گو، دروغگو،دلواپس ،بی سواد، و... میخورند
الحق که این جریان خداوندگار برچسب ساختن هستند.
اگر انتقاد شود برچسب زیاده گو، دروغگو،دلواپس ،بی سواد، و... میخورند
الحق که این جریان خداوندگار برچسب ساختن هستند.
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به من می گید کتاب بخونم و از تلگرام بیام بیرون!؟ یعنی چون به حرف شما معترض شدم بیسوادم!؟ چیزی که من در این صفحات مجازی می بینم همین طرز تفکر ها و طرز صحبتهاست که شما اینجا انجام میدی...با این حال  البته که مطالعه خوبه اما چرا خودتون رو بالاتر از بقیه می دونید در حالی که هیچ چیز از طرف مقابل نمی دونید...... با نوشتن چند متن عربی و نقل قول رسول الله نمی تونید توجیهی بر لحن نابخردانه خودتون بیاورید... 

 

اینجا تاپیک قرار دادن متن و سخنرانی دکتر عباسی هست نه چیزی که شما انجام میدی...

چند متن عربی ؟ شما احیانا شیعه هستید ؟ روایت صحیحه بود از امام صادق روحی فداه  . اگر حال مطالعه نیست لااقل متن روایت رو جستجو کنید و اندکی با روایات اهل بیت علیهم السلام هم در کنار فرمایشات مستر حسن کسینجر آشنا شوید تا بفهمید با اهل بدعت چگونه باید برخورد کرد .

 با فرمایشات ایشون در زمینه ی نظامی و سیاست و اقتصاد و روانشناسی و سکس  و ورزش و کلا همه چی ! کاری نداریم  . منتها کسی که اقلا شرح مطالع و شمسیه و منظومه نخونده بیجا میکنه درمورد علم منطق در حوزات علمیه ی شیعه صحبت میکنه . کسی که هنوز معنی اصطلاح حد وسط رو نمیدونه و فکر میکنه حد وسط به معنی حد وسط عرفی هست وبعد میچسبونتش به اعتدال !! و جریانات سیاسی ، دهنشو بسته نگه داره بهتره . 

........................................................

 

کتاب بخونید . نگران نباشید . هنوز موردی ثبت نشده که کسی از مطالعه کردن بمیره !
  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاش بعضی حوزه های علمیه تحمل انتقاد رو داشتند. اونوقت وضعیت حوزه ها اینی نبود که امثال بعضی حوزه های علمیه مشهد و یا حوزه علمیه های هم جهت با ایت الله شیرازی ریشه کنند.

در ضمن توصیه میکنم هنوز کار به توهین های... نرسیده بحث رو تموم کنید.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چند اینقدر جمود و نا اگاهی در جامعه هست که ترجیح می دم کسایی در حد سواد جناب عباسی با تمام درست و غلط هایی که به هم می بافند و شو راه می اندازند باشند تا نباشند ! تا حداقل به این بهانه حرف هایی زده شود بحث و تبادل نظری انجام شود (شاید اگر اون کرسی های ازاد اندیشی که رهبری فرمونده بودند راه افتاده بود و فضای تحمیق عمومی بر گشور حاکم نبود این چنین حال و روز ما نمی شد ترجیح های ما هم چیز دیگری بود)

 

ولی مطلقا و مطلقا حوزه ی دین و اعتقادات عرصه ی شو منی و شهرت طلبی و دکان باز کردن نیست ! 

 

 

ترجمه ی حدیث شریفی که سید گرامی نقل فرموده بودند :

 

از امام صادق (ع) كه رسول خدا (ص) فرمود: هر گاه پس از من اهل ريب و بدعت را ديديد از آنها بيزارى جوئيد و بسيار به آنها دشنام بدهيد و در باره آنها بد گوئيد و طعن بزنيد و آنها را خفه و وامانده سازيد تا به فساد در اسلام طمع نكنند و مردم از آنها بر حذر شوند و از بدعت‏هاى آنها نياموزند تا خدا براى شما در برابر اين كار حسنات نويسد و درجات آخرت را براى شما بالا برد.

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.