امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یک نکته رو فراموش کردم بگم که رادار کنترل آتش اچ کیو9 با کمک اسرائیل و از روی مشخصات فنی رادار پاتریوت ساخته شده و از تجربیات رادار فلپ لید روسی هم درش استفاده کردن و به نظر میرسه رادار خوبی ساخته باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داش سعید به نظرت بهتر نیست بریم سراغ همین اچ کیو9 به نظر پدافند بدی نیست از هیچی بهتره :mrgreen:
یا میشد مثلا تو طرح پرنده رادارگریز چین هم شرکت کرد اینطوری بالاخره به یه نتیجه ای میرسیدیم و از این بلا تکلیفی در میومدیم به نظرم تا خودمون بخواییم جنگنده بسازیم یه ده سالی طول میکشه تازه اومدیم و ساختیم ، تولید انبوهشم که قربونش برم یه چند سالی وقت میخواد ......! فکر کنم تا اون موقع هواپیماهامون دیگه نتونن پروازم بکنن :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي خوش حالم از اين خبرو به ايران وچين تبريك ميگم اف 22 هم چين شاخي هم نيست اف 4 هاي ما از اون ها قوي تر بايد به امريكا بگم شكست بد درديه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر میکردم بالا آوردن تاپیکهای قدیمی ممنوعه! حالا که اومده....

اون خبر قدیمی رو خوندم.... اگه خبر رو از اول دنبال کنید خیلی باحالتر میشه!

ژاپن و امریکا در دوجزیره ژاپن تمرین میخوان برگزار کنن که [b]موضوع مانور هم حمله غافلگیرانه چین هست!!!![/b] و f22 ها هم قراره در این تمرین قدرتشون رو به رخ چین بکشن!

پکن خبر دار میشه...( ناراحتم میشه!)

5 روز بعدش یه فرمانده نیروی هوایی ارتش خلق چین میاد میگه ما یه شبیه سازی کردیم این f22 ها تو درگیری افتادن! (روزنامه علوم و فناوری چاپ پکن هم یه سری آمکار و ارقام میده از این شبیه سازی!!)


وقتی خبری رو ناقص منتقل کنی برداشتهای نادرستی ممکنه ازش بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال این فناوری پنهانکاری که در اف22 بکار رفته خیلی زودتر از آن که این جنگنده وارد جنگی واقعی شود قدیمی خواهد شد و روش کاهش سطح مقطع راداری نهایت تا 2020 کاربرد داشته باشد و باید بروند سراغ فناوریهای ضد پنهانکاری پلاسما یا ضد گرانش که کل جسم را نامرئی کنند وگرنه طی چند سال آینده رادارهایی وارد خدمت میشود که میتوانند سطح مقطع یک سانتیمتر مربع را هم از فاصله دور کشف کنند که این مقدار یک درصد سطح مقطع اعلام شده برای اف22 است.

رادارهای جدید با افزایش فرکانس مثلا از 2 گیگاهرتز به 100 گیگاهرتز باعث میشن سطح مقطع هم افزایش پیدا کنه و مثلا در برابر چنین راداری سطح مقطع اف22 یا بشه 10 متر مربع!

ولی امروز این هواپیما پنهانکاری خوبی داره در برابر رادارهای امروزی و من ده سال آینده رو پیش بینی کردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]
[color=olive]جنگنده تاکتیکی اف 22
جنگنده فوق پیشرفته قرن [/color]21

سرانجام پس از مدتها رقابت بین دو هواپیمای مافوق مدرن اف 22 و اف 23 نیروی هوایی آمریکا شکاری فوق پیشرفته اف 22 را با عنوان ATF قرن 21 برای اسکادرانهای تاکتیکی خود برگزید و تعداد 648 فروند از آنرا تاسال 2015 دریافت کرد .
هزینه این شکاری قرن 21 بالغ بر 98 میلیارد دلار است که به این ترتیب ارزش تقریبی هر فروند اف 22 بالغ بر یکصد میلیون دلار می شود که یک چهارم سود حاصله برای سه کمپانی سازنده ان ( لاکهید – جنرال دینامیکز و بوئینگ ) خواهد بود
شکاری اف 23 که بازنده این رقابت بود توسط دو کمپانی نورث روب و مک دانل داگلاس ساخته شد که نورث روپ همچنان ادامه پروژه بمب افکن نامرئی ب – 2 را ادامه داده اما برای مک دانل داگلاس که پروژه بمب افکن متوسط فوق مدرن آن برای نیروی دریایی تحت عنوان ( آ-12) "که مقاله ای در تایپیک قبلی در مورد همین پروژه حضور دوستان ارسال گردیده بود " و به علت هزینه زیاد اجرای این پروژه کنسل گردید راهی جز بازسازی و مدرن کردن اف – 15 نماند .
البته اگر نیروی دریایی بتواند اف 23 را برای خود با ایجاد تغییراتی در آن انتخاب نماید بازندگان این رقابت در وضعیت بهتری خواهند بود ( قبلاً نیز دررقابت بین اف 16 با اف 14 و همچنین اف 16 با اف 18 و آ-7 با آ-10 این انتخاب انجام شده است ).
تصمیم گیری در انتخاب شکاری برتر بر محور نامرئی بودن – سرعت زیاد داشتن – قابلیت مانور عالی همراه با هزینه کمتر استوار بود که دو عامل اخیر باعث برنده شدن اف 22 گردید . سازندگان اف 23 بر عامل نامرئی بودن و سرعت بیشتر داشتن تکیه کرده بودند چون معتقد بودند که دیگرزمان نبرد هوایی به اتمام رسیده است ولی بهر حال در هر جنگ هوایی زمانی که هواپیما حداقل از لحاظ چشمی قابل دیدن باشد انگاه زمان مانور خوب و چالاکی آن بیش از هر عامل دیگری فرا می رسد و با توجه به رکود اقتصادی اخیر امریکا و کاهش بودجه های نظامی آن هواپیمایی که هزینه نگهداری کمتری داشته باشد بیشتر مورد توجه قرار خواهد داشت .
در این بین رقابتی نیز بین دو کمپانی جنرال الکتریک ( سازنده موتور اف 120 ) و پرات اند ویتنی ( سازنده موتور اف 119 ) نیز انجام شده بود که برنده نهایی موتور اف 119 و سازنده آن پرات اندویتنی بود که برای هواپیمای ATF منتخب یعنی اف 22 برگزیده شد و تعداد 1500 دستگاه سفارش داده شد که طی سالهای 90 بیش از 12 میلیارد دلار ارزش داشت .
موتورهای اف 119 و اف 120 هر یک به تعداد 4 دستکاه در این رقابت شرکت کردند که هواپیمای رقیب ( دو فروند از هر نوع ) هر کدام با دو دستگاه از هر نوع موتور مذکور مجهز و ازمایش شدند که برتری قدرت و هزینه کمتر موتور اف 119 پرات اند ویتنی آنرا برنده نهایی ساخت .
دو فروند اف 22 نمونه جهت پروازهای آزمایشی مجموعاً 74 سورتی در 91 روز پرواز انجام دادند در طول این پروازها موشک های پیشرفته بُرد متوسط هوا به هوا و موشک های حرارتی پیشرفته از این نوع هواپیما شلیک موفقیت آمیز شدند و اف 22 با داشتن 60 درجه زاویه عمودی ( با کلیه تجهیزات تسلیحاتی ) اوج گیری سریعی را انجام داد .
این دو فروند اف 22 همچنین 24 ساعت پرواز مافوق صوت انجام دادند که قدرت مانور و چاپکی آنها در این سرعت همپای قدرت مانور هواپیماهای عصر حاضر در سرعت مافوق صوت به شمار می آید .همچنین اف 22 با زاویه 50 درجه عمودی توانست به آسانی حول محور طولی خود غلت ( Roll ) بزند .
وزن خالص اف 22 در این پروازها 25 تن بود که با موتورهای اف 119 ( با قدرت کشش 5/17 تن برای هریک ) شکاری ایده آلی به نظر می رسد بعلت چابکی فوق العاده آن در سرعت زیاد خلبان باید لباس مخصوصی بپوشد تا بتواند فشار جاذبه بیشتری را که هواپیما ایجاد می کند تحمل نماید این لباس شامل بالاتنه ای می شود که علاوه با پایین تنه فعلی خلبانانشکاری عصر حاضر آن نیز باید استفاده شود .
کلیه مهمات و تسلیحات اف 22 در درون آن جای می گیرد و در زمان پرتاب یا شلیک بوسیله درهایی که در زیر شکم قراردارند رها می شوند .
اندازه ظاهری اف 22 کمی بیش از اف 15 می باشد کمپانی بوئینگ سازنده بالها – قسمت انتهایی بدنه و بخشی از ابزار الکترونیکی اف 22 می باشد و کمپانی جنرال دینامیکز بخش میانی بدنه – چرخ های فرود – بالچه های افقی دُم – سیستم کنترل پرواز وساخت مخازن داخلی را به عهده دارد و مونتاژ کلی هواپیما توسط لاکهید انجام می شود در حدود 325 مهندس و 50 موتور ناظر بر اجرای کار توسط 3500 نفر پرسنل بودند .
اولین اف 22 در سال 2001 عملیاتی شده و هر سال 48 فروند تحویل نیروی هوایی آمریکا شد به غیر از سه کمپانی اصلی تعداد 18 شرکت نیز آنها را همراهی می کنند .
35 تا 45 در صد اف 22 از مواد مختلف کمپوزیتی ساخته می شود و 33 درصد آلمینیوم همراه با 24 درصد تیتانیوم بقیه اجزاء تشکیل دهنده آنرا تولید می کنند .
دو فروند هواپیمای اف 23 نمونه به عنوان رقیب اف 22 تعداد 50 سورتی پرواز را در 104 روز انجام دادند که بیشتر بر سرعت زیاد بدون استفاده از پس سوز و نامرئی بودن هواپیما از دید رادار تکیه داشتند و بالنسبه هزینه بیشتری برای نگهداری آنها باید صرف می شد . قدرت هر دو هواپیما در کسب سرعت بالای صوت بدون استفاده از حداکثر قدرت موتور خوب حتی عالی بود اما همانطورکه ذکرشد اف 22 در نهایت برنده اصلی این رقابت گشت .




منبع :
مجله دانستنیها
سال سیزدهم شماره مسلسل 250 - دوره جدید شماره 4
[/align][img]http://www.airliners[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام حضور همه دوستان عزیز
متاسفانه به دلیل مشکلاتی که از لحاظ نرم افزاری برای سیستمم پیش آمده با وجود داشتن عکس نتوانستم برای این تایپیک عکس بگذارم
هر دوستی که عکسی از اف 22 در سیستمش داره (اگر لطف کنید و یک عکس برای توضیح بیشتر مطلب در این تایپیک بگذارید ممنون می شم )
امیدوارم مطالبش مفید واقع بشه
ان شاء الله بعد از رفع اشکالات نرم افزاری سیستمم عکس های خودم رو هم میگذارم
باز هم ممنونم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون دوست عزيز.

ولي در كل اين كه همون شفقه خودمونه icon_cheesygrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر
تاپيك ها با هم ادغام شدند.
تاپيك هم باز شد تا بدون بحث حاشيه اي مطلب دنبال شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين غول(به قول خودشون (الكي)) تا حالا تو چه در گيري هايي شركت كرده
اگر نكرده چه ركوردايي داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این جنگنده تا توی یه جنگ واقعی محک جدی نخوره نمیشه به قابلیت های واقعیش پی برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.