امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام
از مدیران خواهش می کنم به بخش مناسب منتقل شود
باتشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این دیکوی وسیله مناسبی هست ولی برای موشک های هوا به هوا خصوصا که از پشت سر بخوان جنگنده مجهز به دیکوی رو تعقیب کنند . چون هم سر جنگی کوچتری دارند و هم در صورتی که فیوز غیر اصابتی داشته باشند این دیکوی موفق خواهد بود ..

ولی در برابر موشک های زمین به هوا خصوصا سام دو و 3 که هدایت دیتالینکی هست (یعنی روی موشک راداری وجود نداره ! البته آپگرید های جدید رو نمیدونم ) چنین چیزی براحتی ممکن نیست ...
و البته چنین دیکویی هم مثل اینکه در ایران ساخته شده .


با تشکر از نویسنده مطلب . مطلب خوبی هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این دیکوی وسیله مناسبی هست ولی برای موشک های هوا به هوا خصوصا که از پشت سر بخوان جنگنده مجهز به دیکوی رو تعقیب کنند . چون هم سر جنگی کوچتری دارند و هم در صورتی که فیوز غیر اصابتی داشته باشند این دیکوی موفق خواهد بود ..



ولی در برابر موشک های زمین به هوا خصوصا سام دو و 3 که هدایت دیتالینکی هست (یعنی روی موشک راداری وجود نداره ! البته آپگرید های جدید رو نمیدونم ) چنین چیزی براحتی ممکن نیست ...
و البته چنین دیکویی هم مثل اینکه در ایران ساخته شده .


با تشکر از نویسنده مطلب . مطلب خوبی هست .



در کدام یک از جنگندهای ایرانی به کار گرفته شده broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]منتقل شد به الکترونیک هوایی
LAST-WAR[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در کدام یک از جنگندهای ایرانی به کار گرفته شده

فقط میدونم ساخته شده . و البته خبر خاصی نیست ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و با تشكر

1) چه فرقي با ALE 50 داره ؟
2) چرا فيبر نوري ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی روی هلی کوپتر هم قابل نصب هست.چون فکر نکنم دیگه فلیر و چف جواب بده . broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام و با تشكر



1) چه فرقي با ALE 50 داره ؟
2) چرا فيبر نوري ؟



بزرگترین فرق بین ALE-55 و ALE-50 اینه که پاد ALE-50 بطور مستقل از سیستمهای جنگ الکترونیک هواپیمای میزبان عمل میکرد ، ALE-50 با فیبر نوری یا هیچ وسیله ی دیگه ای با سیستم جنگ الکترونیک هواپیما یکپارچه نمیشد و تمام عملیات آنالیز سیگنالهای ورودی (سیگنال های رادارها و ...) تا یافتن تکنیک جمینگ مناسب توسط پردازنده ی مستقل داخل پاد انجام میشد . مسلما به علت محدودیت فضا و دیگر مشکلات فنی ، سیستم پردازش خود پاد دارای سرعت پردازش و تصمیم گیری پایینتری نسبت به سیستم پردازش اصلی هواپیما بود .

به همین دلیل در ALE-55 بجای اینکه واحد پردازش و تصمیم گیری در خود پاد قرار بگیره ، ALE-55 با استفاده از یک فیبر نوری به واحد پردازش جنگ الکترونیک هواپیما که دارای سرعت بیشتری هست متصل شده و تکنیک های جمینگ توسط واحد پردازش جنگ الکترونیک مرکزی هواپیما به پاد صادر میشه . در مورد علت استفاده از فیبر نوری هم مشخص هست که هرچقدر سرعت انتقال اطلاعات بیشتر باشه ، زمان واکنش پاد در مقابل تهدیدها پایینتر میاد ، چه چیزی سریعتر از فیبرهای نوری (چیزی سریعتر از نور سراغ داری؟ broken_heart )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام و با تشكر



1) چه فرقي با ALE 50 داره ؟
2) چرا فيبر نوري ؟



بزرگترین فرق بین ALE-55 و ALE-50 اینه که پاد ALE-50 بطور مستقل از سیستمهای جنگ الکترونیک هواپیمای میزبان عمل میکرد ، ALE-50 با فیبر نوری یا هیچ وسیله ی دیگه ای با سیستم جنگ الکترونیک هواپیما یکپارچه نمیشد و تمام عملیات آنالیز سیگنالهای ورودی (سیگنال های رادارها و ...) تا یافتن تکنیک جمینگ مناسب توسط پردازنده ی مستقل داخل پاد انجام میشد . مسلما به علت محدودیت فضا و دیگر مشکلات فنی ، سیستم پردازش خود پاد دارای سرعت پردازش و تصمیم گیری پایینتری نسبت به سیستم پردازش اصلی هواپیما بود .

به همین دلیل در ALE-55 بجای اینکه واحد پردازش و تصمیم گیری در خود پاد قرار بگیره ، ALE-55 با استفاده از یک فیبر نوری به واحد پردازش جنگ الکترونیک هواپیما که دارای سرعت بیشتری هست متصل شده و تکنیک های جمینگ توسط واحد پردازش جنگ الکترونیک مرکزی هواپیما به پاد صادر میشه . در مورد علت استفاده از فیبر نوری هم مشخص هست که هرچقدر سرعت انتقال اطلاعات بیشتر باشه ، زمان واکنش پاد در مقابل تهدیدها پایینتر میاد ، چه چیزی سریعتر از فیبرهای نوری (چیزی سریعتر از نور سراغ داری؟ broken_heart )



تشكر جناب چكا
در مورد كابل فيبر نوري ، مگر با چند Mbs مي خوان تبادل اطلاعات بكنن كه كابل مسي جوابگو نيست؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="warjo"][quote name="cheka"][quote]
تشكر جناب چكا
در مورد كابل فيبر نوري ، مگر با چند Mbs مي خوان تبادل اطلاعات بكنن كه كابل مسي جوابگو نيست؟ broken_heart[/quote]

فکر نکنم بحث اینجا ظرفیت پهنای باند ارتباطی و حجم انتقال داده باشه ، استفاده از فیبر نوری در اخلالگر بیشتر بخاطر بیشینه کردن سرعت انتقال اطلاعات (توجه کنید ، سرعت ، نه حجم انتقال اطلاعات) برای کاهش زمان واکنش اخلالگر هست ، وگرنه همانطور که در عکسهای مقاله ی اصلی مشخص هست ،اطلاعاتی که از هواپیما به اخلالگر وارد میشه محدود به نحوه ی اخلال (تکنیک اخلال) و فرکانس موج انتشاری هست .

البته فیبر نوری دارای برتری های دیگری به کابل مسی مثل کاهش میرایی و تداخل سیگنال ارتباطی در طول مسیر هم هست. همچنین برخلاف سیمهای مسی معمولی ، فیبرهای نوری در شرایط اختلال الکترومغناطیسی شدید (ناشی از حملات اتمی یا امواج اخلال) هم میتونن بدون مشکل انتقال اطلاعات رو ادامه بدن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين سيستم حرف نداره و امنيت هواپيمارو به طرز چشمگيري بالا ميبره ولي يه سوال :
اگر هواپيما در شرايط خاص و به هر دليلي مجبور به مانورهاي سنگين بشه به طوريكه جهت حركتش 90 يا 180 درجه در يك آن تغيير كنه چه اتفاقي ميفته؟ آيا طول اين كابل به اندازه كافي بلند هست تا به پر و بال خود هواپيما نپيچه؟ تازه فرض رو بر اين ميذاريم كه به گفته متن مقاله اين كابل بسيار محكم و در برابر تنش هاي حرارتيه حاصل از موتور هواپيما مقام است.
و آيا سيستمي براي جلوگيري از تداخل نكردن اين كابل بلند با هواپيماي حامل آن و با هواپيماهاي خودي ( مثل جدايش كابل در شرايط اضطراري ) وجود داره يا نه؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نظر دوستان در مورد

نیروهای مسلح ایران بر استفاده از رادارهای باندVHF تاکید خاصی دارند، رادارهای باندVHF به دلیل فرکانس پائین، از دقت قابل قبول اما پائین تری نسبت به رادارهای باند X ( به عنوان باند اصلی رادارهای مورد استفاده در ارتشهای بلوک غرب ) یا سایر باندها برخوردارند اما استفاده ازاین رادارها تاثیرات تکنیکهای پنهانکاری خصوصا انحراف امواج از منبع اصلی را به حداقل میرساند، به همین دلیل سطح مقطع جنگنده های پنهانکار برای رادارهای فرکانس پائین بسیار بیشتر از رادارهای فرکانس بالا خواهد بود، از طرفی طول موج بلند این رادارها سبب می گردد تا موشکهای کروز و ضد رادار کوچک در دام امواج بزرگ این رادارها مانند یک دو قطبی الکتریکی عمل نمایند و به همین دلیل این رادارهای موج بلند توانایی خاصی در کشف اهداف کوچک مانند موشکهای کروز یا موشکهای دورایستا و ضد رادار [size=18]دارندعلاوه بر این به دلیل حجم تجهیزات مورد نیاز برای تولید امواج با طول موجهای بالا و متریک و محدودیتهای حمل محموله در هواگردهای اخلالگر و جنگ الکترونیک ، اخلال در این طیف از رادارهای زمین پایه بسیار دشوار است[/size].


چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاریخچه
در سال 1981 نیروی هوایی آمریکا تحت پروژه ای به نام ATF اعلام کرد نیاز به هواپیمایی با مشخصات قابلیت پنهانکاری قدرت مانور بالا پرواز سوپر کروز و قابلیت نشست و برخاست از باند های کوتاه برای جایگزینی با F-15 نیاز دارد و همین دلیل باعث شد تا در سال 1983 نیروی هوایی آمریکا به شرکت های بزرگ هواپیما سازی آن دوران (لاکهید مارتین مک دانل داگلاس بویینگ داینامکس گرومن و راکول نورثروپ) پیشنهاد ساخت همچین هواپیمایی را بدهد.
شرکت لاکهید ابتدا در این اندیشه بود تا با تغییراتی در هواپیمای YF-12 می دهد آن را با مشخصاتی که نیروی هوایی آمریکا داده است نزدیک کند اما طرح YF-12 لاکهید در بین طرح ها دیگر رتبه آخر را کسب کرد.این امر باعث شد تا شرکت لاکهید به فکر ساخت یک هواپیما بر پایه F-117 بیافتد تا با تغییراتی همچون انحنا دادن به بدنه (همانطور که می دانید در طراحی بدنه F-117 هیچ گونه انحنایی وجود ندارد) بتواند نیاز نیروی هوایی آمریکا را برطرف سازد.
در این حین شرکت های دیگر نیز داشتن بر روی طرح های خود کار می کردند.طرح شرکت بویینگ یک هواپیما با دم v شکل برای بهبود پنهانکاری و کاهش وزن هواپیما به وسیله کامپوزیت هایی که در بدنه هواپیما به کار برده بود.از طرف دیگر شرکت جنرال داینامکس نیز طرح هواپیما بدون دم را ارائه داد که یک دم عمودی کوچک و بالی با لبه های حمله دندان اره ای بود.

با نزدیک شدن روز تصمیم گیری نیروی هوایی آمریکا به شرکت ها اعلام کرد تا با هم همکاری کنند و شرکت لاکهید بویینگ جنرال داینامکس با هم شرکت های مک دانل داگلاس و نورثروب و شرکت های گرومن و راکول نیز با هم همکاری می کردند.
سرانجام در 28 جولای 1986 شرکت ها طرح های اولیه خود را به نیروی هوایی آمریکا ارائه دادند تا برنده مناقصه 691 میلیون دلاری بشوند.
نیروی هوایی آمریکا سرانجام شرکت لاکهید با طرح yf-22 و نورثروپ yf-23 را برنده مناقصه اعلام کرد و شرکت ها در حال ساخت مدل اولیه خود بودند.
اما مشکلی که هر دو این هواپیما ها داشتند نمی توانستند پرواز سوپر کروز انجام بدهند و قابلیت نشست و برخاست از باندهای کوتاه را نداشتند.اما با برداشتن شرط نشست و برخاست از باند های کوتاه مهندسان لاکهید توانستند با تغییراتی که در عقب هواپیما ایجاد کند آن را به پرواز سوپر کروز برساند.
سرانجام پس از یک دهه تلاش در سال 1990 نیروی هوایی آمریکا طرح f-22(yf-23 را به طرح yf-23 ترجیح داد و دلیل این امر قدرت مانور بالا طراحی بهتر محفظه های داخلی تسلیحات در f-22 بود البته yf-23 نورثروب قابلیت پنهانکاری بالاتر نسبت به f-22 داشت.
اولین نمونه f-22 در سال در آوریل 1997 وارد خدمت شد اما بدلیل مشکلات فراوان که بر سر راه آن بود همچ.ن حذف بودجه آن بوسیله دولت آمریکا خدمت آن به تعویق افتاد و در سال 2005 وارد خدمت شد.
همچنین در سال 2002 با تغییراتی که بر روی آن انجام دادند توانستند آن را به هواپیمایی چند منظوره تبدیل کنند که قابلیت حمله به اهداف زمینی به وسیله بمب های jdam و gbu را داشته باشد و به f-22a لقب گرفت.
در حال حاضر نیرو هوایی آمریکا 550 تا 750 f-22 احتیاج دارد که به دلیل مشکلات مالی فقط بودجه خرید 276 فروند f-22 تصویب شد که به احتمال زیاد به دلیل قیمت گران (حدود صد و بیست میلیون دلار) تنها 180 فروند به نیروی هوایی آمریکا فرستاده می شود.

و اما خود f-22
همانگونه که می دانید برای به کار افتادن یک وسیله اجزای بسیاری به هم کمک می کنند یکی از اجزای اصلی موتور است و f-22 با دو موتور توربوفن f-119-pw100 نیروی پیشران خود را تامین می کند.این موتور ها به f-22 این قابلیت را می دهد تا پرواز سوپر کروز(پرواز فراصوت بدون استفاده ازر پس سوز )انجام دهد این امر باعث می شود تا توسط رادارها دشمن دیده نشود و سوخت کمتری مصرف کند(هواپیما ها برای رسیدن به سرعت صوت از پس سوز استفاده می کنند و این امر باعث می شود سوخت چند برابری مصرف شود) و به سرعت صوت پرواز کند.همچنین f-22 مس تواند تا دو برابر سرعت صوت پرواز کند و تا 18 کیلومتر بالا برود.
رادار an-apg-77 قابلیت شناسایی اهداف را تا 280 کیلومتری در تمام شرایط جوی دارد و می تواند اهداف زمینی را با دو بمب 1000 پاوندی jdam و 8 بمب gbu-39 و برای نابود کردن اهداف هوایی از 2 موشک گرمایاب aim-9(به دنبال گرمایی که از موتور منتشر می شود میرود) و 6 موشک راداری aim-120c که دارای بردی در حدود 32 کیلومتر است استفاده کند.
اف 22 از 8 پایلون داخلی و 4 پایلون خارجی بهره می برد که می تواند 12 از نوع از تسلیحات مختلف هوا به هوا و هوا به زمین را بر روی آنها لود کند و راهی ماموریت شود.
بدون شک می توان گفت f-22 از بهترین هواپیماهای قرن بیست و یکم است که تا کنون ساخته شده است اما تنها عامل نگرانی آمریکا وجود هواپیما mig-31 موشک های سطح به هوا s-300 s-400 است که به راحتی می توانند این هواپیما را شناسایی و نابود کنند و در غیر این صورت دیگر وسیله پرنده ای حریف f-22 نمی شود.
البته قابل ذکر است که f-22 در هیچ جنگ واقعی شرکت نکرده است که کارایی آن در میادین واقعی نبرد اثبات شود اما در یک درگیری شبیه سازی شده دو f-22 به راحتی توانستند 8 اف 15 را از صحنه نبرد محو کنند.



مشکلات بر سر راه F-22
1.در 10 آپریل 2006 حادثه ای برای F-22 رخ می دهد گرفتار شدن خلبان f-22 در کاکپیت خلبان پس از چک کردن تمام دستگاه و تمام راه حل ها برای باز شدن کاناپی موفق به این کار نمی شود و این امر باعث می شود تا کاناپی را برش دهند و خلبان را خارج کنند این حادثه باعث شد تا usaf نگران شود و دوباره این سیستم را بازسازی کند که دیگر از این مشکلات رخ ندهد.
2.مشکلی دیگر بر سر راه f-22 داغ شدن موتور روشن آن بر روی زمین(standby)در جاهای گرمسیر است که f-22 در شهرهای گرمی مانند افغانستان و عراق که دمایی بالاتر از 49 درجه سیلیوس دارند نمی تواند 44 دقیقه بیشتر تحمل کند و باعث از کار افتادن دستگاه های الکتریکی f-22 می شوند.
3. ایجاد بحران مالی برای f-22 شرکت لاکهید را به این فکر برده است تا مشتری خارجی جذب کند اما دولت آمریکا هیچ تمایلی برای فروش به کشورهای دیگر ندارد اما شرکت سازنده یعنی لاکهید اجازه دارد تا محصول خود را به کشور های دیگر بفروشد هم اکنون کره جنوبی و ژاپن مشتریان f-22 هستند.
این کار شرکت لاکهید مانند فروش f-14 به ایران بود تا شرکت گرومن از ورشکستگی با پولی که از خرید آنها از ایران می گیرد جلوگیری کند البته به نفع ایران هم شد.



منبع: http://www.aerocenter.ir/forum/showthread.php?t=9110

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لاکهید مارتین آخرین فروند F-22A Raptor را از خط تولید خارج کرد. خروج آخرین فروند F-22A از خط تولید باعث خواهد شد تا لاکهید مارتین خط تولید 15 ساله این هواپیما را که باعث تولید 187 فروند برای نیروی هوایی آمریکا گشت را بزودی بسته اعلام نماید. جشن تولید آخرین F-22A, با شماره 4195 در حضور کارکنان این شرکت در کارخانجات عظیم Marietta, واقع در جورجیا برگزار گردید. در ضمن نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای تولید مجدد F-22 نداشته اما خط تولید قطعات یدکی همچنان باز خواهد ماند.

کارخانجات Marietta همچنین به تولید هواپیماهای ترابری تاکتیکی C-130J سوپر هرکولس و پوسته بال جدید برای هواپیماهای گشت دریایی P-3C Orion ادامه خواهد داد. فضای اختصاص داده شده به F-22، به محوطه تولید بال مرکزی F-35 Lightning II تغییر خواهد یافت. C-5M Galaxy در دیگر کارخانجات لاکهید در Marietta بهینه سازی خواهد شد. نیروی هوایی آمریکا در ابتدا قصد خرید 750 فروند F-22 را داشت اما طی سالها به دلیل افزایش هزینه در فاز توسعه این میزان کاهش یافت.

منبع+عکس
icon_eek
www.centralclubs.com/22a-t83568.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.