امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ولی خب انصافاً به این زودی انتظار صحبت از ارتقا برای آخرین جنگنده ی مدرن نیروی هواییشون رو نداشتم شخصاً! درسته برنامه های تعمیر، نگهداری و سرویس اونا باید تضمین بشه امّا این که به این زودی...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از زحمت شما دوست عزیز :rose: :rose:

ولی تاپیک تکراریه .
[url="http://www.military.ir/forums/topic/8491-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D8%AA%DB%8C-f119/"]http://www.military....-اند-ویتی-f119/[/url]

قفل شد .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخیرا در تاپیکی با عنوان تاریخچه نسبتا مفصلی راجع به نورتروپ وای‌اف-۲۳ مستندی راجع به رقیب اف-22 در برنامه ATF نیروی هوایی آمریکا معرفی شد. ویدئو حاضر یک مستند قدیمی History Channel به مدت حدود 40 دقیقه راجع به تاریخچه برنامه ATF و جنگنده اف-22 است. البته نسبت به مستند قبلی هم جزئیات کمتری دارد، که طبیعی به نظر می‌رسد.
باز هم تشکر فراوان از جناب پاتریوت1997 عزیز، بابت معرفی این ویدئو. :rose:

F22-RAPTOR_BattleStations_01.jpg


دانلود (حجم: 120.93 مگابایت)


http://trainbit.com/files/6127239884/F22-RAPTOR_BattleStations_1001.mp4



اسکرین‌شات


thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_05.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_04.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_03.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_02.jpg



thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_09.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_08.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_07.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_06.jpg



thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_13.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_12.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_11.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_10.jpg



thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_17.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_16.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_15.jpg thumb_F22-RAPTOR_BattleStations_14.jpg

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اف 23 رو به این فروختن؟ که آخرش با حدود 200 فروند تولیدش متوقف بشه؟! بعضی وقت ها کارهای پنتاگون نا امید کنندست.حیف اون بیوه سیاه که داره توی موزه خاک میخوره

حداقل هر دو رو تولید انبوه میکردند. اف22 به عنوان یه جنگنده ی شکاری نیمه پنهانکار با قیمتی بسیار ارزانتر و اف 23 به عنوان یه جنگنده دفاع هوایی به قابلیت پنهانکاری بسیار بیشتر از راپتور وارد خدمت میشد که حداقل این همه هزینه ی پروژه ی ATF با تولید 200 و اندی اف 22 به فنا نره! اینجوری میونستند روی فروش راپتور به دیگر کشورها حساب کنند

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=--
[color=#0000ff]جهت اطلاع: هزینه ی پروژه ی ATF حدود 86 بیلیون دلار یا 86 هزار میلیارد دلار هست!!![/color] ویرایش شده در توسط ALFARD

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این مسئله حقیقت داره و رپتور در مانورپذیری در مقابل جنگنده هایی مثل رافال ، تایفون و حتی گریپن میتونه به مشکل بخوره ولی این ضعف میتونه با مهارت خلبان و اضافه شدن F-35 که مانورپذیری بالاتری داره جبران بشه..

 

 

یک گان کمرای تاریخی ؛ قفل رافائل بر روی رپتور!

F-22_vs_Rafale.jpg

این تصاویر اولین بار در جریان نمایشگاه هوایی مالزی در سال 2011 و در اوج کسادی بازار رافائل توسط غرفه این شرکت منتشر شد ؛ آنطور که داسو ادعا میکنه - و آمریکاییها رد میکنن - در جریان یک رزمایش هوایی در امارات متحده عربی و در یک درگیری شبیه سازی شده بین رپتور و رافائل ، جستجوگر حرارتی Thales (تالس) رافائل موفق به قفل موشک حرارتی میکا بر روی رپتور میشه.قبلاً هم خبرهایی داشتیم مبنی بر قفل میراژ 2000 یا حتی شکست رپتور از تایفون در داگفایت که خیلی هاش محل شک و تردیده.

تصویر کامل که از یک کلیپ برداشته شده:

thumb_rafale_F22.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر چه اساس میفرمایید F-35 که در اصلا یک هواپیمای چند منظوره و نه Air Superiority هست و فاقد اصلی ترین فناوری ها و امکانات مانورپذیری همچون تغییر بردار رانش سه بعدی یا امکانات لازم برای شلیک موشک های کوتاه برد بصورت Off-boresight میباشد، مانورپذیری بالاتری نسبت به F-22 یا حتی جت های مطرح نسل چهارم دارد ؟

 

تقریبا در هر منبعی که بنده دیدم مانورپذیری F-35 کمتر از F-22 ارزیابی شده

 

میشه اون منابعتون رو بفرمایید ؟ چیزی که مشخصه این هواپیما هنوز عملیاتی نشده و در تست هایی هم که تصاویرش پخش شده مانورپذیری قابل توجهی داشته و این هواپیما  موتوری داره که میتونه در جهات و درجات مختلف تنظیم بشه (درجاتی خیلی بیشتر از هواپیمایی مثل سوپر فلانکر) و این میتونه در داگفایت کمکش کنه.برتری هوایی یا مولتی رول بودنشم فرقی نمیکنه در این مورد ، مگه تایفون یا رافال مولتی رول نیستن؟

 

موشک هاش هم ربطی به مانورپذیریش نداره و بحثش جداست ؛ تکلیف رپتور به خاطر مانورهایی که شرکت کرده روشنه ولی برای اف-35 فعلاً باید تا عملیاتی شدنش صبر کرد..

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میشه اون منابعتون رو بفرمایید ؟ چیزی که مشخصه این هواپیما هنوز عملیاتی نشده و در تست هایی هم که تصاویرش پخش شده مانورپذیری قابل توجهی داشته و این هواپیما  موتوری داره که میتونه در جهات و درجات مختلف تنظیم بشه (درجاتی خیلی بیشتر از هواپیمایی مثل سوپر فلانکر) و این میتونه در داگفایت کمکش کنه.برتری هوایی یا مولتی رول بودنشم فرقی نمیکنه در این مورد ، مگه تایفون یا رافال مولتی رول نیستن؟

 

موشک هاش هم ربطی به مانورپذیریش نداره و بحثش جداست ؛ تکلیف رپتور به خاطر مانورهایی که شرکت کرده روشنه ولی برای اف-35 فعلاً باید تا عملیاتی شدنش صبر کرد..

 

اگر منظورتون از تصاویر مانور کبرا و غیره هست که این مانور رو بسیاری از جنگنده ها میتونند انجام بدن اما موضوع داشتن فناوری های لازم جهت مانورپذیری بالا و بعد از آن فناوری های لازم جهت داگفایت و نبرد نزدیک هست که F-35 در هر دو زمینه حرفی برای گفتن نداره ، کافیه مشخصه های اصلی مانورپذیری مثل نسبت thrust to weight و غیره را با هواپیماهای نسل چهارم کنونی (و نه حتی F-22!) مقایسه کنید تا متوجه بشید علی رغم تبلیغات لاکهید ، قابلیت های واقعی F-35 چه هست

 

تعدادی از این منابع :

http://theaviationist.com/2013/05/21/f-35-aoa-test/

http://theaviationist.com/2013/02/11/typhoon-aerial-combat/

http://www.defenseindustrydaily.com/the-f-35s-air-to-air-capability-controversy-05089/

http://www.flightglobal.com/news/articles/in-focus-lockheed-claims-f-35-kinematics-better-than-or-equal-to-typhoon-or-super-382078/

https://medium.com/war-is-boring/can-the-f-35-win-a-dogfight-95462ccd6745
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این مقاله واضح و مشخص اعلام کرده که شما اگر شانس بیاری و به ۲۰ مایلیش نزدیک بشی، تازه شاید بتونی بزنیش!!!!

فکر میکنم خیلی فاصله‌ی زیادی داره تا از دست رفتن برتریش! :)

  • Upvote 15
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این مقاله واضح و مشخص اعلام کرده که شما اگر شانس بیاری و به ۲۰ مایلیش نزدیک بشی، تازه شاید بتونی بزنیش!!!!

فکر میکنم خیلی فاصله‌ی زیادی داره تا از دست رفتن برتریش! :)

 

مشخص هست که طراحان جنگنده های F-22 تمام تخم مرغ هاشون رو در سبد پنهانکاری و BVR قرار داده اند که به همین دلیل هست که این دو جنگنده در مانورپذیری و داگفایت قابلیت های چندان مطلوبی ندارند 

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بحث نکنید سر این قضیه داگ فایت چون اصولاً خواسته های نیروی هوایی ا.م.ا از داشتن این جنگنده برد حتمی داگ فایت نبوده و نیست بلکه پنهانکاری این جنگنده اولویت بوده و الان هم هست. وگرنه نگاهی به اف 23 بندازید و قدرت مانور اون رو با اف 22 مقایسه کنید. اگر داگ فایت اولویت بود قطعاً اف 23 برنده اون مناقصه بود نه 22!

 

مشخص هست که طراحان جنگنده های F-22 تمام تخم مرغ هاشون رو در سبد پنهانکاری و BVR قرار داده اند که به همین دلیل هست که این دو جنگنده در مانورپذیری و داگفایت قابلیت های چندان مطلوبی ندارند 

 

 

اشتباهت همینجاست!

 

هیچ جنگنده ای نمیتونه حتمی در داگ فایت اعلام برتری هوایی داشته باشه چون درصد بیشتر در موفقیت داگ فایت لا اقل در جنگنده های امروزی که همگی قدرت مانور بالایی دارن داشتن خلبانهای باتجربه ساعات پروازی بالاست.

 

ولی در قضیه پنهانکاری تا امروز کسی نتونسته خلاف قدرت 22 رو ثابت کنه در عمل! شما طرف رو میبینی در 400 کیلیومتری ولی طرف شما رو نمیبینه! این خیلی وحشتناک هست! قضیه به داگ فایت نمیرسد خاطر جمع باش.
 

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اشتباهت همینجاست!

 

هیچ جنگنده ای نمیتونه حتمی در داگ فایت اعلام برتری هوایی داشته باشه چون درصد بیشتر در موفقیت داگ فایت لا اقل در جنگنده های امروزی که همگی قدرت مانور بالایی دارن داشتن خلبانهای باتجربه ساعات پروازی بالاست.

 

ولی در قضیه پنهانکاری تا امروز کسی نتونسته خلاف قدرت 22 رو ثابت کنه در عمل! شما طرف رو میبینی در 400 کیلیومتری ولی طرف شما رو نمیبینه! این خیلی وحشتناک هست! قضیه به داگ فایت نمیرسد خاطر جمع باش.

 

البته بنده برخلاف شما اعتقادی به پیشگویی درباره نتیجه یک نبرد هوایی رو ندارم چراکه عوامل دخیل در آن بیش از یک مورد و دو مورد هست، لذا نمیشه هیچ قضاوت حتمی انجام داد، اما اگر به صرف توانایی جنگنده ها بخواهیم بحث کنیم (بدون هرگونه پیشگویی!) میتونیم بگیم رپتور و F-35 در پنهانکاری و BVR برطبق شواهد "فعلا" نسبت به دیگر جنگنده ها توانایی بیشتری دارند اما در داگفایت و نبرد نزدیک دست پایین رو دارند.

 

البته این برتری در پنهانکاری و BVR رپتور و لایتنینگ با ورود رقبای جدید نسل پنجم قطعا مورد چالش قرار خواهد گرفت

  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.